Skocz do zawartości

20 najczęstszych błędów popełnianych podczas ocieplania domu


Recommended Posts

Aby obniżyć koszty związane z ogrzewaniem domu, zdecydowanie warto zainwestować w jego ocieplenie. Zanim zabierzemy się za szukanie ekipy remontowej, do ocieplenia domu musimy porządnie się przygotować. Oto 20 najczęstszych błędów popełnianych podczas ocieplania domu.

 

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/18341-20-najczestszych-bledow-popelnianych-podczas-ocieplania-domu

 

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość kowalczyk
w jaki sposób rozliczyc spółdzielnie,z wykonanej pracy ocieplania budynków,ile zuzyto materiału,co ze zmarnowanym materiałem np.z kamieniałym cementem,brany był kredyt,czy zostal w całosci wykorzystany na ocieplenie
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
U mnie na dachu jest wyłożona mata termoizolacyjna i nie narzekam. To jest dość ciekawa technologia, która polega na zastosowaniu takich jakby ekranów odbijających promieniowanie ciepła na poziomie 85%. Poza tym jeśli chodzi o zalety to na pewno duży plus za montaż, gdzie praktycznie potrzebny jest tylko pistolet zszywający lub klej, nożyczki i taśma.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dnia 16.02.2014 o 19:52, Pomocnik napisał:

Oto 8 najczęstszych błędów popełnianych podczas ocieplania domu.

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/18341-20-najczestszych-bledow-popelnianych-podczas-ocieplania-domu

Tam jest 15 błędów.

Dodałbym jeszcze jeden - a widzę to u sąsiada na ścianie. Niedokladność dopasowania płyt - widać to na kleju bo jeszcze nie dał tynku - przemarznięte szpary między płytami- widać zarys płyt i nawet niektóre zaszronione linie proste. 

I rozwinąłbym - ogólnie dokładność jest ważna - a także, jeśli ktoś daje kołki - zaczekanie na wyschniecie kleju przed kołkowaniem...a różnie z tym bywa

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Gość Mireli
Do listy błędów dodałbym jeszcze wykorzystanie materiałów złej jakości. Firmy prześcigają się w oferowaniu czym tańszych produktów, niestety ich jakość często bywa wątpliwa, co ukazują ostatnie badania materiałów budowlanych przeprowadzanych przez GUNB. Wśród przebadanych materiałów jest również sporo płyt styropianowych
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość dżejkob
Większość polskich ociepleń to jeden wielki błąd w sztuce budowlanej. Jaka paroprzepuszczalność?! Kto się tym przejmuje w sektorze gdzie pokutuje zasada: "przyjdzie kit i będzie git, hajsik się zgarnie i do widzenia kierowniczko!" Ludzie, zejdźcie na ziemię. W Polsce ciężko o dobrego fachowca w KAŻ-DEJ dziedzinie, BEZ-WZGLĘ-DU na cenę usługi. Rządzi partactwo. Gdyby w USA robiło się takie fuszerki jak w Polsce to firmy budowlane nie wyrobiłyby się z pensjami dla najlepszych adwokatów.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 6.06.2017 o 09:41, Gość dżejkob napisał:

Gdyby w USA robiło się takie fuszerki jak w Polsce to firmy budowlane nie wyrobiłyby się z pensjami dla najlepszych adwokatów.

Jak widzę obrazki, co zostaje po amerykańskich domach szkieletowych po huraganie - to wydaje mi się, że chyba o to chodzi, by nic nie zostało.

W USA właśnie ocieplano domy drewniano styropianem i po jakimś czasie okazało się, że wiele z nich jest zagrzybionych. Ne wiem, czy adwokaci w tej mierze mieli robotę - ale czytałem zaecenia, że powinno się stosować odpowiednio frezowany styropian, by zostawić kanały wentylacyjne z nawiewem u dołu i wywiewie u góry ściany.

Natomiast zauważ, że w Polsce mamy co najmniej kilka firm zachodnich ze swoimi systemami  ociepleń, są one stosowane w Polsce i na zachodzie, podobne sytemy mamy u polskich firm - wię nie wiem skąd zarzut, że w Polsce akurat jest gorzej niż np. w USA.

Jeśli tak - to przedstaw porównanie systemów amerykańskich , europejskich i polskich. Różnice, wady, zalety. Mówimy o technologii.

Bo jeśli chodzi o jakość , solidność wykonania - to wszędzie znajdziesz partaczy i profesjonalistów.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Szanowni Państwo,

prawidłowo wykonane ocieplenie budynków jest uzależnione od wielu czynników. Wśród najważniejszych można wymienić zastosowanie dobrej jakości materiałów oraz stosowanie się do zaleceń montażowych producenta. Kluczowy jest również dobór i montaż materiału ociepleniowego zgodnie z projektem budowlanym. Dobrą metodą jest wybór kompleksowych rozwiązań w ramach jednego systemu ociepleń, np. marki FOVEO TECH. Systemy FOVEO TECH oparte na wełnie lub styropianie są proste w montażu, a sama elewacja po ich zastosowaniu jest estetyczna i odporna na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz zabrudzenia.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza
Gość m.zganiacz@poczta.onet.pl
ja tez ocieplalem ale przedtem firma ktura mi to robia zima kamera termowizualna zrobila zdiecia wszystkich scian zewnetrznych budynku .Okazalo sie ze najwiecej ciepla wychodzi oknami Wymienilem okna na truj szybowe i wystarczylo ocieplic tylko jedna sciane Mam cieplo w domu a niemam plesni jak kolega co caly budynek oblepil steropjanem nota bene ten material juz dawno jest wycofany na zachodzie do ocieplen budynkow w domach jednorodzinnych.steropian nie odprowadza wilgoci z muru .
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Pozytywny sygnał jest taki, że poziom doświadczenia ekip montażowych rośnie i niektóre z tych błędów są coraz rzadziej spotykane. Najczęstsze błędy montażowe to jednak nadal nakładanie zbyt małej ilości kleju (tylko punktowo zamiast punktowo i pokrawędzi), co może powodować w dalszym czasie odspajanie i klawiszowanie płyt. Może to uwidocznić się w przyszłości pękaniem tynków, nie mówiąc już o przerwaniu ciągłości warstwy izolacji w tym miejscu, a w ekstremalnych wypadkach – oderwaniem się styropianu od elewacji. Wielu wykonawców pomija również etap kołkowania w przypadku domów jednorodzinnych, a przecież dobre łączenie termoizolacji z murem to podstawa. Dlatego Knauf Therm wprowadził na rynek płyty z instrukcją użytkowania – symbole i napisy na jej powierzchni podpowiadają wykonawcy, o jakich krokach montażowych musi pamiętać.plyta_knauf_therm_ETIXX_awers_m.jpg.a737509ff234d5fd5d37b31e4c4ec296.jpgplyta_knauf_therm_etixx_rewers_m.jpg.39c97c39e29fcf191633ff59503d731a.jpg

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
dobór rodzaju i grubości materiału ociepleniowego powinien być uzależniony od specyfiki budynku i określony w projekcie budowlanym. Może Pan również zasięgnąć porady u wybranego producenta tego typu rozwiązań. Do wykończenia elewacji (zarówno z wełny mineralnej, jak i styropianu) polecam zaś wykorzystanie kompleksowych systemów ociepleń FOVEO TECH.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza

Zależy jakie parametry cieplne ściany chcesz uzyskać? 

Większość producentów styropianu ma na swojej stronie kalkulatory, gdzie wpisujesz materiał ściany nośnej + jej grubość oraz planowaną grubość i rodzaj styropianu. Wynik podaje ci współczynnik U ściany. 

Im niższe U tym lepiej. 

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Zasadniczo nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, jak gruba powinna być warstwa ocieplenia. Wszystko zależy od konstrukcji ściany zewnętrznej – jaką ma grubość i jakie warstwy się na nią składają. Dodatkowo ważne, jaki końcowy parametr termoizolacyjność chce Pani osiągnąć. Obecnym minimum są ściany o U=0,23 W/m2K, a od 2021 roku U=0,2 W/m2K.

Tak jak wspomniał Elfir, oczywiście można „zgrubnie” oszacować, jaką grubość powinna mieć warstwa izolacji w przypadku Pani domu, stosując kalkulator oszczędności, np.: http://www.knauf-industries.pl/program,calc,kalkulator-oszczednosci.html

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
3 minuty temu, Szwajcar napisał:

A jak znalazłem, że styropian użyty do ocieplenia mojego budynku jest na liście GUNB i wg badania z maja 2016 nie spełnia parametrów?

Budynek ocieplany był teraz - w październiku 2017?

Nie wiem, ale jeden gość kiedyś mi powiedział że rankingi czy sondaże wygrywa ten kto to zlecił, czyli zapłacił.

Jakbyś poszperał bardziej dogłębnie to być może okazało się że ten styropian zajął I miejsce kiedyś tam.

Link do komentarza
3 minuty temu, Szwajcar napisał:

Czyli styropian dzieli się na taki których przyłapano i takich których jeszcze nie przyłapano :) pocieszające ;)

Tak na chłopski rozum, to czym różni się styropian firmy przodującej, zajmującej pierwsze miejsca od mniej znanej firmy? uważam że tylko ceną, bo ta mniej znana firma nie wydaje kroci na reklamy i rankingi, a wiadomo za to ktoś musi zapłacić, a wiadomo kto zapłaci, klient oczywiście.

Link do komentarza
10 godzin temu, bajbaga napisał:

W sumie ważne jest aby był oznaczony znakiem:

17384_sciany-zdjecia_1_jpg_materialy-bud

lub:

17384_sciany-zdjecia_1_jpg_materialy-bud

 

Bo wtedy jest to wyrób budowlany, dopuszczony do stosowania w budownictwie.

No tak - tylko że dopuszczony jest w ogóle styropian, kwestia jest w jego fałszowaniu, partia może się diametralnie róznić od partii - i nawet jeśli ma ceryfikat przebadania - to nie wierzę, że dotyczy całego towaru - najwyżej pewnej próby. 

Z tego co czytałem, to dość łatwo jest zaoszczędzić na styropianie, ładując mniej jednego z komponentów - zdaje sie różnica jest w wadze - ale czy na pewno? 

Oznaczenia są na folii pakowej - nieuczciwy producent na pewno je da. Na styropianie ich raczej nie ma, na XPS są - przynajmniej ja mam taki.

Przy betonie nikt raczej nie kombinuje, bo piłka krótka - jak się zwali, łatwo sprawdzić wytrzymałość i kryminał. Styropian ukryty, niekonstrukcyjny - ryzyko malutkie, że ktoś udowodni wyższe koszty opalania z powodu lewego styropianu.

 

Powinny być ostre kontrole, częste, i drakońskie kary - bo co z obowiązujacych norm dla ścian - skoro nie spełnia ich podstawowy składnik - ocieplacz, w dodatku niemożliwy do sprawdzenia dla inwestora na budowie. 

 

 

Link do komentarza

Pierwszym sygnałem świadczącym o tym, że styropian nie posiada deklarowanych parametrów, jest niska cena. Wynika to z oszczędności na granulacie, co z kolei odbija się ujemnie na gęstości wyrobu i w związku z tym - parametrach termoizolacyjnych. Dlatego rzetelni producenci styropianu – zarówno XPS, jak i EPS umieszczają na opakowaniach swoich produktów informację o gęstości (wadze 1 m3). Wtedy jakość styropianu można sprawdzić ważąc paczkę i porównując wynik z zestawieniem tabelarycznym opracowanym przez PSPS,

 

więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: http://www.knauf-industries.pl/article,103.html

e-rzecznik Knauf Therm pozdrawiam

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

To już nie te czasy, że każdy materiał budowlany był na wagę złota i Inwestor brał co mu dano i nie pytał o nic. Teraz faktycznie wybór jest ogromny i świadomość Inwestora większa. Dlatego rzetelna informacja potwierdzona badaniami to jest coś bezcennego bo prowadzi do zaufania Klienta i popularności marki.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Gość maciek
Autor nie wspomniał o jakości styropianu. Ludzie przeważnie z chęci oszczędności kupują najtańsze materiały, a to jest fundamentalny błąd. Jakość dostępnych na rynku styropianów znacznie różni się od siebie, dlatego zawsze należy sprawdzać czy styropian ma certyfikat ITB
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Chyba tylko ci co nie mają zielonego pojęcia o styropianie i nie chce im się nawet niczego przeczytać w Internecie, zgadzają się na użycie materiału z niewiadomych firm i bez żadnych dopuszczeń. Przecież to, że dziś zaoszczędzą nie oznacza, że w ostatecznym rezultacie zaoszczędzą. Nie wiadomo jakie rzeczywiste parametry ma taki steropian i czy jest sens go w ogóle montować na ścianie.
Link do komentarza
Dnia 26.07.2019 o 16:51, Gość Zbyszek napisał:

Ale jak, gdzie to sprawdzić? W tej chwili producenci na rynku budowlanym to robią co chcą, wypuszczają do sprzedaży jakieś buble i żadnych konsekwencji nie ponoszą. Po takim jednym numerze powinno się wycofać z rynku wszystkie produkty danego producenta

Nie wszyscy robią co chcą, większość robi to, co należy. Jeśli tylko inwestor posiada umiejętność składania literek, to może przeczytać co i jak. 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie może ktoś mi coś doradzi. Mam dom typu bliźniak. Budynek 15 lat temu został ocieplony przez poprzednich właścicieli, jednak na elewacji jest bardzo dużo pęknięć. Teraz nie wiem czy było to nieumiejętne ocieplenie (np. brak siatki) czy co jest przyczyną. Biegły do spraw budowlanych ocenił, że nie jest to wynikiem osiadania budynku, który ma już ok 38 lat. Pytanie: co należy wykonać w takiej sytuacji? Zerwać ocieplenie i położyć od nowa czy może jest inne rozwiązanie
Link do komentarza
9 godzin temu, Gość Hania napisał:

Mam pytanie może ktoś mi coś doradzi. Mam dom typu bliźniak. Budynek 15 lat temu został ocieplony przez poprzednich właścicieli, jednak na elewacji jest bardzo dużo pęknięć. Teraz nie wiem czy było to nieumiejętne ocieplenie (np. brak siatki) czy co jest przyczyną. Biegły do spraw budowlanych ocenił, że nie jest to wynikiem osiadania budynku, który ma już ok 38 lat. Pytanie: co należy wykonać w takiej sytuacji? Zerwać ocieplenie i położyć od nowa czy może jest inne rozwiązanie

Na tym ociepleniu jest jakiś tynk? Do ocieplenia został użyty styropian czy wełna?

Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Gość Lopper
Moim zdaniem przede wszystkim trzeba wybrać dobry system i do tego też dobrej klasy styropian. Wtedy praca będzie zdecydowanie fajniejsza i przyjemniejsza. No i efekt będzie dobry bo umówmy się, że styropian to najlepszy materiał elewacyjny jest
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Gość Transt
Oczywiście dobry materiał do podstawa. Druga to wybór odpowiedniego systemu, a nie kupowanie w markecie najtańszych materiałów i składanie tego wszystkiego na ścianie. Nigdy taka kombinacja nie będzie ładnie wpływała na efekt fasady
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesiące temu...
Gość Danuta
Mam pytanie o ocieplenie starego domu oczywiście od fundamentów. Czy wymiana rynien może być robiona w trakcie,po czy przed elewacją. I czy prace dekarskie mają jakikolwiek wpływ na prace na fundamentach?
Link do komentarza
2 godziny temu, Gość Danuta napisał:

Mam pytanie o ocieplenie starego domu oczywiście od fundamentów. Czy wymiana rynien może być robiona w trakcie, po czy przed elewacją. I czy prace dekarskie mają jakikolwiek wpływ na prace na fundamentach?

Dodanie izolacji ze styropianu na ścianach zewnętrznych,  może spowodować  potrzebę przerobienia, wydłużenia okapów dachowych z rynnami, przesunięcia rur spustowych, wydłużenia dachu  od strony szczytów itd..

Dlatego najlepiej jak na jednym rusztowaniu zostaną przeprowadzone i prace dekarskie i  izolacyjne. 

Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Dzień dobry, dziękuje za wartościowe wskazówki. Mam prośbę o informacje co warto byłoby zrobić w przypadku starej elewacji (16 lat) i tzw. bonii okiennych. Czy lepiej byłoby je usunąć i w to miejsce wkleić nowy styropian? Nałożyć tynk ? Czy powinno się zdjąć starą elewacje i od początku oczyścić podłoże etc..i zamontować nowe ocieplenie ?
Link do komentarza
Gość emerytka
Dzień dobry ! 15 lat temu ocieplono budynek, kilka lat było w mieszkaniach ciepło. Niestety mimo ostatnio lekkich zim, w mieszkaniach szczególnie szczytowych jest coraz zimniej. Termostaty ustawione identycznie jak co roku, a temperatura z roku na rok jest niższa o jeden stopień. Czy trzeba zmienić warstwę ocieplającą budynek ? Pozdrawiam,
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...