Skocz do zawartości

narzędzia dla majsterkowiczów - amatorów - opinie, doświadczenia


huhra

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Stachu a zwykłą wiertarką nie da się zrobić bruzd pod kable? Ty co radzisz, młotowiertarkę czy wiertarkę i jaką?


Zwykłą wiertarką bruzdy icon_eek.gif
Może się da, nie przyszło mi do głowy, żeby spróbować icon_rolleyes.gif
Radzę młotowiertarkę z udarem pneumatycznym, widziałem w LIDLu MacAlistera za ok. 200zł, jest na domowe roboty wystarczający. Spróbuj wywiercić otwór np 15mm w betonowej płycie wiertarką z mechanicznym udarem, a potem takim MacAlisterem - różnicę odczujesz i sam zadecydujesz icon_lol.gif
W każdym markecie budowlanym obok stoiska z narzędziami przeważnie mają taki próbny bloczek betonowy, krawężnik czy coś takiego i można sobie włączyć jedną czy drugą maszynkę i wywiercić ze dwie dziury i porównać te maszynki icon_lol.gif
Napisano
Cytat

mthyl no właśnie jest tego tyle , że nawet jak czytam to i tak nie wiem. Wrzuć przykład o czym myślisz aby miała ten przedni napęd itd.
A co myślicie o skilu torro ? Tylko pewnie za słaba aby zrobić zaprawę? A akurat pierwsza praca na budowie i to już nie długo muszę zrobić zaprawy kilka wiader
Czy ten Panfleks jest wiarygodny?
http://panfleks.blogspot.com/2012/11/skil-...porownanie.html


Pokazałem Ci poniżej wiertarki jakich używam od kilku ładnych lat i bez większych usterek. kupiłem je z rynku wtórnego.








Albo zamiast tych nówek reklamówek ,poleciłbym Ci starą ale jarą Celmę (tez taka posiadam wraz z kilkoma przystawkami) , zwróć uwagę na tryby-przekładnie jak jest to rozwiązane.



Moja jest taka jak ta w linku tylko,że ma moc 900W
http://allegro.pl/wiertarka-udarowa-aeg-50...tml?source=mlt#

Do mieszania zapraw,klejów itd używam wiertarki rodem z CCCP icon_biggrin.gif podobnej do polskiej Celmy, z ta różnica że imak w tej ruskiej jest na stożek Mors'a.


Pisząc o napędzie mam na myśli przednią obudowę w której znajdują się tryby od przekładni które napędzają imak wiertarki a które są na łożyskach kulkowych osadzonych w metalu (stop aluminium) a nie w tulejkach i w obudowie plastikowej.

Cytat

Stachu a zwykłą wiertarką nie da się zrobić bruzd pod kable? Ty co radzisz, młotowiertarkę czy wiertarkę i jaką?


rustin, a z czego masz ściany wymurowane? Ja mam młotowiertarkę i powiem Ci, że na budowie używałem jej dosłownie dwa razy, więcej razy ja pożyczałem komuś zin sam używałem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

No właśnie nie wiem czy będę używał icon_smile.gif nie wiem co można zrobić młotowiertarką czego nie da się wiertarką udarową? W sklepie mi mówili , że młotowiertarka będzie bardziej uniwersalna niż taka wiertarka, ale aby brać taką pneumatyczną nie mechaniczną. Nawet jakąś najtańszą euroteca za 150zł.



Dobrze mówili. Kup sobie młotowiertarkę Einhell-a. Tanie i przyzwoite.
Napisano
Ściany mam z betonu komórkowego i strop teriva i na to beton. No właśnie się zastanawiam czy jest sens?

Znalazłem coś fajnego ( chyba ) dość mocna i 3 lata gwarancji jak macallister ale o 120wat wiecej.
http://allegro.pl/wiertarka-udarowa-einhel...4186163586.html
Jak myślicie? Marka chyba dobra wśród chińczyków.
Jest też skila ale 2 lata gwarancji
http://allegro.pl/wiertarka-udarowa-skil-6...4135226163.html
Czytam o tej itamati , niby chwalą ale jakoś mnie zbiłeś z tropu icon_smile.gif

Pan ze sklepu mówił , że w takich sprzętach budżetowych najważniejsza jest jak najdłuższa gwarancja icon_smile.gif
Napisano
Sposób zadawania pytań i sposób "drążenia" ( bo nie drążenia) tematu z czymś mi się skojarzyło i pokrótkim "badaniu" odkryłem, że rustin, to ten rustin od odprowadzenia wody z działki icon_rolleyes.gif ... Rozkręca temat, zadaje dużo pytań, ale jego kolejne pytania wyglądają tak, jakby nie czytał, albo czytał bez zrozumienia nasze odpowiedzi icon_rolleyes.gif
zupełnie jak z tymi skrzyniami do zakopania icon_mrgreen.gif .

Zastanawiam się, czy warto tu mądrzyć się, szukać i przedstawiać przykłady (po raz któryśtam) icon_eek.gif jak i tak zaraz padnie kolejne pytanie, na które odpowiedź już padła icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Ściany mam z betonu komórkowego i strop teriva i na to beton. No właśnie się zastanawiam czy jest sens?


Pan ze sklepu mówił , że w takich sprzętach budżetowych najważniejsza jest jak najdłuższa gwarancja icon_smile.gif


To po cholerę Ci mlotowiertarka! W bk to śrubokrętem bruzdę zrobisz icon_lol.gif
Jeżeli już to bruzdownica, ale czy jest sens? przecież elektrykę będzie a raczej powinien położyć Ci elektryk i to jego zmartwienie jak to zrobi.
Gwarancja bardzo ważna rzecz, im dłuższa tym dłużej nie należy narzędzia używać icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Trzeba nick zmienić icon_smile.gif żartuję , taki już jestem dociekliwy. Dzięki za pomoc , zamawiam einhela tego.


Którego? bo tyle tu było wymieniane że się pogubiłem icon_lol.gif
Napisano
Tylko, że ona nie ma biegów a udaru to lepiej nie używać w niej.
Zobacz na te oferty, nowe Celmy kosztują swoje, a czemu? bo są dobre.Tłuczona ich produkcja jest od wieków i nadal będzie, są można powiedzieć ponadczasowe a Ty chcesz szajs kupić.
Nawet jak Ci ta Celma się zepsuje to problemu z częściami nie ma a z tym Einehelem to w razie awarii tylko do wyrzucenia, bo założę się że części nie dostaniesz ,a jeżeli już to tyle będzie kosztowała naprawa że nie będzie się opłacało naprawiać.

http://allegro.pl/art7-wyprzedaz-promocja-...4104982761.html
http://allegro.pl/wiertarka-celma-akcesoria-i4173843068.html
Napisano
Jednak wolę nowy sprzęt , jak nie einhela to ewentualnie skila , ten torro to za słaby bo 500wat ale jakiegoś 700w znajdzie do 200zł.
Części jak i serwis do einhela jest dostępny , nawet u mnie w okolicy a gwarancja door to door także przez trzy lata nie ma problemu.

A dlaczego udaru lepiej nie używać?
Napisano
Cytat

Jednak wolę nowy sprzęt , jak nie einhela to ewentualnie skila , ten torro to za słaby bo 500wat ale jakiegoś 700w znajdzie do 200zł.
Części jak i serwis do einhela jest dostępny , nawet u mnie w okolicy a gwarancja door to door także przez trzy lata nie ma problemu.

A dlaczego udaru lepiej nie używać?


Bo udar jest aby był. Prawdziwy udar to tak jak Ci pisałem wyżej, cała przekładnia w obudowie aluminiowej i na łożyskach.
Naprawiałem już takie wiertarki jak ten Einhel bo wrzeciono miało bicie, a miało bicie bo gościu wiercił udarem i wytrzaskał całą obudowę plastikowa co trzyma wrzeciono.
Co do tych Watów to nie ma się tez za bardzo podniecać bo powiem Ci tak mam szlifierkę kątowa 500W i znajomy przyniósł mi kiedyś do naprawy prawie taką samą ale miała 800W i prawie o połowę lżejszą od mojej, to tak na chłopski rozum z skąd te Waty się biorą jeżeli uzwojenie jest mniejsze w tej niby mocniejszej od tej słabszej która uzwojenie ma większe i cięższe.
Piszesz , że serwis masz w okolicy, to zapytaj się u nich tak dla picu ile kosztuje nowy wirnik, nowe tryb napędzający imak albo włącznik, wtedy się przekonasz czy taka naprawa ma sens, i nie mam tu na myśli okresu gwarancyjnego tylko już po gwarancyjnego (trzy lata) a po tym okresie to wątpię abyś dostał części do takiej wiertarki którą robią rok czy dwa.
A Celma jak byś nie zauważył jest produkowana od ho ho, nawet sam Adaś Słodowy nią się posługiwał.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja myślę, że dobrze takim wymaganiom postawionym przez autora odpowiada marka Proline. Jest linia zwykłych narzędzi, dla pół profesjonalistów/zaangażowanych majsterkowiczów i lepsza wersja tych narzędzi HD. Sam mam od nich zestaw kluczy, dobrze mi służą już od wielu lat. Rozumiem, że czasami autor chciałby użyć narzędzi w cięższych warunkach?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
W większości przypadków przyczyną złej pracy z narzędziem jest element pracujący (tnący, wiercący). przykładowo najlepsza wiertarka będzie miała problem jeśli użyjemy tępego wiertła. Dlatego ja wiekszą rolę przykładam do tych elementów wymienialnych niż elementu napędowego. Aczkolwiek czasami dochodzi do przegięcia gdzie np. obecnie do pilarki ręcznej mam założona tarczę za 70 zł gdzie sama pilarka 3 lata temu kosztowała 60 zł. Ale po wymianie tarczy chodzi lepiej niż nowa.

Dziś zakupię brzeszczoty (wyrzynarka) do metalu Graphite. Wcześniej pracowałem brzeszczotami yato. Te pierwsze są prawie 3x tańsze niż graphite. Zobaczymy czy odczuję różnicę. Edytowano przez NOTO (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Gdzie można wyczytać informacje jakie TPI do czego ?
?Ja używam tego rodzaju brzeszczotów - czyli jak ma 3 TPI to robi wszystko błyskawicznie ?


I co zrobić by nie przepalać brzeszczotów ? W lisicy nie mam wpływu na prędkość cięcia i widzę jak się brzeszczoty przepalają. Zresztą i tak wszystkie wcześniej czy później pękają w miejscu zakończenia mocowania. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Moim zdaniem tpi odpowiada sza szybkość i dokładność cięcia.
Im mniejsze tpi tym szybciej tnie ale powierzchnia cięcia jest gorsza. To generalna zasada bez skrajności.

Aby nie przepalać brzeszczotów nalezy dawać im odpocząć. Nie pracować nimi ciągle. Nie naciskać zbyt mocno na ostrze. Wtedy popracują dłużej - ale praca będzie ciut wolniejsza.

3 tpi .... z takimi się nie spotkałem - ale jak dla mnie to już przesada icon_smile.gif Tnie zapewne szybciej ale i obciążenia z tego tytułu są większe. Spróbuj 6 lub 12.

Pracowałem tylko wyrzynarką.
Napisano
A dlaczego akurat górnowrzecionowa ?

Nie potrafiłem nią pracować.

Tak na pierwszy rzut oka, posiada wadę, że nie można jej "fabrycznie" zainstalować na stole (jako stacjonarną)
Napisano
Są specjalne stoliki w których montuje się takie frezarki aby były dolnowrzecionowe.
Ich zakup to głównie sprawa ceny ceny - są tanie.

Przy pracowaniu na dużych materiałach poruszasz się lekką frezerką. Dzięki temu że ma sprężyny to w materiał wchodzi idealnie pod określonym kątem.

Generalnie fajna zabawka. Z tego co pamiętam są 2 rozmiary movcowań frezów które można montować w takich domowych.
Napisano
Zaraz, zaraz... dobrze że Was spytałem, bo o włos a kupiłbym w ciemno.
Szafy, szafki, pierdółki mamy nią robić.
Dwa pytania:

1. Czym różni się górnowrzecionowa frezarka od dolno...?
2. Czy istnieje coś takiego jak zwykła frezarka i czy jest nią frezarka dolnowrzecionowa? :biggrin:

Sprawdziłem, okazuje się, że chyba wszystkie ręczne frezarki to górnowrzecionowe. Stolikowe to dolnowrzecionowe.
Napisano
Dzięki, Bajbago. A czy ten model warto kupić? Cenę ma atracyjną. Z komentarzy jakie znalazłem jedyne zastrzeżenie budzą...LED-y. Zielony bosch jest chyba niezły.
Napisano
Cytat

A jakie macie opinie na temat tej frezarki?
Frezarka Bosch 1200W



A ja mam dokładnie taką samą icon_smile.gif

Płynny rozruch - cholernie ciężko się robi bez prowadnic - fajna do ozdób icon_smile.gif jeszcze tylko opracuję jak się robi pióro-wpust i vuala icon_smile.gif

Minus to taki że strasznie pyli na tą szybkę - ni cholery nic nie widać - ale odkurzacza jeszcze nie podłączałem do niej

Cytat

Aby nie przepalać brzeszczotów nalezy dawać im odpocząć. Nie pracować nimi ciągle. Nie naciskać zbyt mocno na ostrze. Wtedy popracują dłużej - ale praca będzie ciut wolniejsza.



Ciężko by było im dać odpocząć jak się tnie bale 25cm średnicy icon_smile.gif boję się że jak przerwę to utkną w środku icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ciężko by było im dać odpocząć jak się tnie bale 25cm średnicy icon_smile.gif boję się że jak przerwę to utkną w środku icon_smile.gif


Dlatego się przegrzewają bo maja za mały szrank i trociny zapychają brzeszczot przez co nie ma dobrego chłodzenia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Dlatego się przegrzewają bo maja za mały szrank i trociny zapychają brzeszczot przez co nie ma dobrego chłodzenia.



@mhtyl co to jest ten "szrank". Ja z Wrocławia jestem icon_smile.gif tu nie znają takie pojęcia icon_smile.gif (google też nie wie)
To ilość zębów na centymer, wysokość zęba ?
Napisano
Cytat

@mhtyl co to jest ten "szrank". Ja z Wrocławia jestem icon_smile.gif tu nie znają takie pojęcia icon_smile.gif (google też nie wie)
To ilość zębów na centymer, wysokość zęba ?



Szrank to inaczej rozchylenie zębów piły.

Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

@mhtyl co to jest ten "szrank". Ja z Wrocławia jestem icon_smile.gif tu nie znają takie pojęcia icon_smile.gif (google też nie wie)
To ilość zębów na centymer, wysokość zęba ?


Ten szrank to jest rozwieranie zębów na dwie strony-na prawo i lewo, pokazano to na rysunku po prawej. Ten szrank musi być równy po obu stronach i odpowiedni aby piła sie nie kleszczyła i nie grzała.
Faktycznie ten szrank to taka regionalna gwara icon_biggrin.gif


Chyba wyjaśniłem i rozjaśniłem co to ten "szrank" icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Faktycznie ten szrank to taka regionalna gwara icon_biggrin.gif



Łżesz icon_mrgreen.gif

To nie gwara i nie regionalna tylko fachowe określenie, stosowane przez stolarzy, narzędziowców, drwali, itp.
Napisano
mhtyl widzę że mielismy taką samą wiertarkę CCCP icon_lol.gif ileż to to dziur wywierciło, szkoda że ze 3 lata temu zakończyła swój chwalebny żywot icon_razz.gif
Napisano
Cytat

mhtyl widzę że mielismy taką samą wiertarkę CCCP icon_lol.gif ileż to to dziur wywierciło, szkoda że ze 3 lata temu zakończyła swój chwalebny żywot icon_razz.gif


A u mnie dalej hula icon_biggrin.gif służy mi teraz jako mieszadło.

Cytat

Łżesz icon_mrgreen.gif

To nie gwara i nie regionalna tylko fachowe określenie, stosowane przez stolarzy, narzędziowców, drwali, itp.


Tak napisałem bo jeżeli kolega Tomasz napisał, że nie może znaleźć co to ten szrank, bo w necie większość pisze że to nazywa się rozwieranie icon_biggrin.gif
Napisano
Z ostatniej chwili
Szczerze polecam to

Brak słów by opisać to cudeńko - po prostu wy... sprzęt
W beton grubości 25cm wchodzi jak w masło.
Teraz odkryłem w walizce że ma też normalny uchwyt do wierteł wciskany w złącze SDS..
wkręcanie tym wkrętów ciesielskich 25cm to sama przyjemność - jak w masło !
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ja znalazłem tutaj w katalogu fajny gwintownik. Model DIN-371. Po prostu cudo, w zasadzie można powiedzieć, że sam pracuje icon_biggrin.gif Trochę kasy na niego poszło, ale zdecydowanie było warto icon_biggrin.gif


A co on ma takiego super? Jest na pilota, że piszesz że sam pracuje icon_biggrin.gif
Jaki to rozmiar i ile kasy dałeś za ten gwintownik?
Gwintownik to gwintownik, pomijając oczywiście te gwintowniki za które płaci się kilkanaście złotych za komplet.
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Frezarka. Jaką frezarkę polecilibyście do domu, do zbudowania szaf i szafek i żeby jeszcze trochę pożyła.
Draagon dopytywał o Graphite:
Cytat

Ja mam pytanie do Pana Marcina - zainteresowała Mnie frezarka górnowrzecionowa 59G716 - na co zwrócić uwagę przy pracy nią ? Chciałbym sobie ją kupić i stół obrobić do kuchni nią.


A w końcu kupił Bosch:
Frezarka Bosch 1200W

Cytat

(...) Płynny rozruch - cholernie ciężko się robi bez prowadnic - fajna do ozdób icon_smile.gif jeszcze tylko opracuję jak się robi pióro-wpust i vuala icon_smile.gif

Minus to taki że strasznie pyli na tą szybkę - ni cholery nic nie widać - ale odkurzacza jeszcze nie podłączałem do niej


Dobre opinie ma też frezarka MacAllister 1500W. Wiem, to marka castoramy, ale opinie ma dobre - wśród pszczelarzy, co ule stawiają.

Frezarka Graphite też ma dobre opinie, a zarzuty powtarzające się dotyczą tego, że się grzeje oraz że nie ma jakiegoś regulatorka, który ma opatentowany Bosch, w związku z czym Graphite trzeba blokować żeby nie rozjechać się z wymiarem. Co blokować???

MacAllister?
Bosch?
Graphite?
A może Einhell? Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A w końcu kupił Bosch:
Frezarka Bosch 1200W


Frezarka Graphite też ma dobre opinie, a zarzuty powtarzające się dotyczą tego, że się grzeje oraz że nie ma jakiegoś regulatorka, który ma opatentowany Bosch, w związku z czym Graphite trzeba blokować żeby nie rozjechać się z wymiarem. Co blokować???


Pewnie chodzi o głębokość frezu.


A graphita bacząc na uwagi tutaj poczynione też zakupiłem i to dwa nawet !
Urządzenie wielofunkcyjne ( modelu nie pamietam ) mam od 2 tygodni. O ile do profili G-K i nacinania płytek ceramicznych po łuku świetnie sobie radzi o tyle nakładka do szlifowania papierem ściernym... ja pierniczę takiego badziewia to ja nie widziałem - szlifowałem narożniki G-K po szpachli gipsowej papier ścierny w zestawie - po ok 30-45 sekundach szlifowania papier po prostu najpierw się przekrzywiał na boki a po 5 sekundach odpadał.. rzep w ogóle nie trzyma - o niebo lepiej ręcznie się papierem robi..

2) 58G602 - krótko "d..y" nie urywa. Robi za wkrętarkę do bitów- i w tej roli była dobra dopóki po 2000 wkręcie zaciski się nie wyrobiły... przy wierceniu wiertłami powyżej 8mm normalnie sie grzała przy płytkach ceramicznych - w beton chyba bym się nie odważył.., kupiłem dlatego że nie chciało mi sie jechać 20km dalej do marketu

Oprócz tego z nowinek mam jeszcze ukośnicę Metabo ( fajna naprawdę ale laser i światełko to zbędny luksus.. )

Sprzęt z biedronki poległ - w młotowiertarce poszły szczotki i pomimo wymiany nie dziaąłła już ok. Szlifierka kątowa - kabel zdechł - wymieniłem na nowy to się na "krótko" odpala - względy BHP przeważyły - ale kotłownię jeszcze obrobiłem nią..
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Miałem mlotowiertarke z biedronki. Podkułem parę scian ,wymieszalem parę wiaderek zaprawy i kleju. Sprzęt fajny za te pieniądze tylko wiertła miały bardzo duży luz .8mm otwór był 12mm :-) maszyna padła i kasa zwrócona.

muszę teraz wywiercic kilka puszek elektrycznych w bk. czy wiertarka udarowa i koronką 65mm czy potrzebuje mlotowiertarke z sdsem?

Miałem mlotowiertarke z biedronki. Podkułem parę scian ,wymieszalem parę wiaderek zaprawy i kleju. Sprzęt fajny za te pieniądze tylko wiertła miały bardzo duży luz .8mm otwór był 12mm :-) maszyna padła i kasa zwrócona.

muszę teraz wywiercic kilka puszek elektrycznych w bk. czy wiertarka udarowa i koronką 65mm czy potrzebuje mlotowiertarke z sdsem?
Napisano
Cytat

muszę teraz wywiercic kilka puszek elektrycznych w bk. czy wiertarka udarowa i koronką 65mm czy potrzebuje mlotowiertarke z sdsem?



Spokojnie dasz radę zwykłą wiertarką - SDS o tyle lepiej że od razu wyłamuje.. a tak to dłutem podważysz i też wyłamiesz otwór
Napisano
Fajny temat, podepnę się ze swoimi opiniami ;)
Szlifierka - wszelkie no name'y zajeździłem, mała szlifierka firmy Bosch mi się powoli kończy, ale używam w pracy sprzętu, który w warunkach domowych będzie prawdopodobnie nie do zabicia. Hilti Deg 125-P - cena niby w granicach 1500 zł, ale kultura pracy, fajny docisk kwik-lock i wytrzymałość rekompensują tą cenę.
Zestaw kluczy - po wszelkich badziewiach marketowych kupiłem duży zestaw Yato z nasadówkami, bitami, wszelkimi dziwactwami i dwiema grzechotkami. Do grzechotek się nie mogłem przekonać (mniejsza mi padła, ale na gwarancji mi wymienili na nową), więc zakupiłem grzechotkę firmy Kingtony. Nie do zabicia. Klucze płaskie na deser z Coval'a.
Napisano
Cytat

Pewnie chodzi o głębokość frezu.


A graphita bacząc na uwagi tutaj poczynione też zakupiłem i to dwa nawet !
Urządzenie wielofunkcyjne ( modelu nie pamietam ) mam od 2 tygodni. O ile do profili G-K i nacinania płytek ceramicznych po łuku świetnie sobie radzi o tyle nakładka do szlifowania papierem ściernym... ja pierniczę takiego badziewia to ja nie widziałem - szlifowałem narożniki G-K po szpachli gipsowej papier ścierny w zestawie - po ok 30-45 sekundach szlifowania papier po prostu najpierw się przekrzywiał na boki a po 5 sekundach odpadał.. rzep w ogóle nie trzyma - o niebo lepiej ręcznie się papierem robi..

2) 58G602 - krótko "d..y" nie urywa. Robi za wkrętarkę do bitów- i w tej roli była dobra dopóki po 2000 wkręcie zaciski się nie wyrobiły... przy wierceniu wiertłami powyżej 8mm normalnie sie grzała przy płytkach ceramicznych - w beton chyba bym się nie odważył.., kupiłem dlatego że nie chciało mi sie jechać 20km dalej do marketu

Oprócz tego z nowinek mam jeszcze ukośnicę Metabo ( fajna naprawdę ale laser i światełko to zbędny luksus.. )

Sprzęt z biedronki poległ - w młotowiertarce poszły szczotki i pomimo wymiany nie dziaąłła już ok. Szlifierka kątowa - kabel zdechł - wymieniłem na nowy to się na "krótko" odpala - względy BHP przeważyły - ale kotłownię jeszcze obrobiłem nią..




Witam!

Dziękuję za wpis i wybranie produktów GRAPHITE. W przypadku funkcji szlifierki oscylacyjnej w urządzeniu wielofunkcyjnym, nie będzie ona tak wydajna jak klasyczna szlifierka oscylacyjna. Powodem jest między innymi zupełnie inny sposób prowadzenia oscylacji.

Opisał Pan również problemy z trzymaniem papieru. Mogą być one spowodowane zbyt dużym naciskiem na urządzenie podczas pracy. Jeżeli redukcja siły wywieranej podczas szlifowania na urządzenie nie usuwa problemu, zachęcam do kontaktu z serwisem GRAPHITE.

Model 58G602 to wiertarka bezudarowa 400W 0-3000obr/min. Maksymalna średnica wiercenia w stali, jak i w innych twardych materiałach, to 8mm. Wyżej wymieniony model nie jest przystosowany do wiercenia w betonie. Dedykowany jest np. do wiercenia pod nity w blachach lub kołki w drewnie. Jeśli uchwyt uległ uszkodzeniu, również odsyłam do bezpośredniego kontaktu z naszym serwisem.

Pozdrawiam, Maciek, Ekspert Grupy Topex
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Spokojnie dasz radę zwykłą wiertarką - SDS o tyle lepiej że od razu wyłamuje.. a tak to dłutem podważysz i też wyłamiesz otwór




Trzeba tylko pamiętać aby fachowo do SDS-a podejść.
Z sercem!
icon_smile.gif

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Kupiłem młotowiertarkę z castoramy.
Podczas wiercenie zauważyłem, że iskrzy przy wirniku ( w miejscu gdzie jest jest widać plastikowy element wewnątrz )
Czy to jest normalne czy oddać na gwarancję ?
Myślałem, żeby sprawdzić szczotki ale nie ma żadnego pokrętła aby je wyciągnąć.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Kupiłem młotowiertarkę z castoramy.
Podczas wiercenie zauważyłem, że iskrzy przy wirniku ( w miejscu gdzie jest jest widać plastikowy element wewnątrz )
Czy to jest normalne czy oddać na gwarancję ?
Myślałem, żeby sprawdzić szczotki ale nie ma żadnego pokrętła aby je wyciągnąć.


Nic nie grzeb bo Ci zarzucą Twoją ingerencję tylko oddawaj na gwarancje. Najprawdopodobniej zjarał się silnik. Ostatnio miałem zaszczyt naprawiać wiertarki jednej znanej firmy, takiej madeinchina i co się okazało? stojany te wiertarki mają z drutu nie miedzianego tylko aluminiowego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napisano
Nic nie chciałem grzebać tylko np w szlifierce którą mam , jest możliwość po przekręceniu plastikowego kapsla , wymienić szczotki. Tutaj czegoś takiego nie ma.

Co prawda używałem jej może z 10 min , może się szczotki ułożą ? Czy oddawać na gwarancję bo tak nie powinno być ?
Nic nie śmierdzi i nie słychać strzelania czy coś w tym stylu. Ogólnie fajnie działa.
Gość mhtyl
Napisano


Cytat

Nic nie chciałem grzebać tylko np w szlifierce którą mam , jest możliwość po przekręceniu plastikowego kapsla , wymienić szczotki. Tutaj czegoś takiego nie ma.

Co prawda używałem jej może z 10 min , może się szczotki ułożą ? Czy oddawać na gwarancję bo tak nie powinno być ?
Nic nie śmierdzi i nie słychać strzelania czy coś w tym stylu. Ogólnie fajnie działa.


Jeżeli silnik równo i ładnie pracuje to nie ma paniki. Ja myślałem, że jak napisałeś, że iskrzy to słychać strzelanie, silnik nie równo pracuje i czuć smród. Jeżeli jest na gwarancji pracuj tym młotem ile wlezie, jak siądzie to oddasz na gwarancji i dostaniesz nowy icon_biggrin.gif
Młot ma szczotki przeważnie schowane po to aby się nie zabrudziły pyłem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Powiedz to tym w bloku, co malowali pokój.     Też pytałem grok-a i zalecał odwożenie do PSZOK-u (oczywiście, oddzielne postępowanie z brudami niebezpiecznymi), ale co drugie zdanie zalecał zapoznanie się z zasadami lokalnymi segregacji, bo mogą to regulować odmiennie. Do doopy więc z takimi zasadami, które w każdej gminie mogą być inne. Naprawdę, mam dość robienia doktoratu z segregacji odpadów przy każdej dupereli. Kiedy wreszcie producenci zaczną oznaczać wyroby i ich opakowania jakimiś kodami, żeby nie mieć wątpliwości w tym zakresie? To producent wie jakie materiały wchodzą w skład i co się z nimi da zrobić. Dlaczego ten obowiązek zrzuca na mnie i to bez wynagrodzenia?
    • Czemu, przecież nikt  Cię nie zmusza, żeby bujać się do  PSZOK z jedna para rękawic po malowaniu. Wrzucasz do reklamówki i leży w garażu, aż się uzbiera odpowiednia porcja odpadów do samodzielnego wywozu. Wywieziesz razem z tekstyliami, ale w osobnym worku, albo z meblami, elektroodpadami, oponami lub innymi odpadami, których nie odbierają na miejscu. Trzeba tylko w głowie sobie to zakodować.         
    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...