Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

huhra

Uczestnik
  • Posty

    294
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

Reputacja

8 Neutralny

O huhra

  • Ranga
    Bywa
  1. Tak na xps będzie klej, i tynk mozaikowy. Dodatkowo listwa przyokienna z siatką. Czyli jak go oddzielić? Dać jakaś dylatacje, czy poprostu nie zaciągać jeden na drugi?
  2. Nie rozumiem punktu 3. Mam kilka płyt xps 2 cm. Myślałem zrobić to wykończenie na zakładkę. Cos jak na foto ponizej. I obciąć tynk na proste linie i dać do czoła obecnego tynku - xps i nie wychodzić ponad lico obecnego tynku a szczeline uzupelnić jakimis uszczelniaczem dekarskim w kolorze albo tytan fix 2 LUB druga opcja też na zakładkę tyle że pierwsza "warstwa" do czoła a druga na obecny tynk, w tej opcji wykończenie bedzie wystawać ponad lico elewacji. (tylko właśnie za duzo chyba kombinowania z tymi zabezpieczeniami w razie zaciekania). A kleić miałem zamiar na klej z pistoletu.
  3. Ścian nie. Rozumiem. Tylko w takiej opcji jak przedstawione na foto spoko to wygląda, bo elewacja jest "gładka", a u mnie jest płukanka (z grysem, szkłem). Zaciągając to trochę na obecne otynkowanie (tą płukankę) zapewne powstaną takie nie estetyczne gluty bo przeciez na gładko nie ściągne pacą.
  4. Też tak myślałem zrobić. Dom jest otynkowany tzw. płukanką. Na XPS chciałbym położyć tynk mozaikowy. Tylko coś mi się zdaje że słabo wyjdzie właśnie połączenie tynk domu, tynk mozaikowy. Biorąc pod uwagę obecny schemat, myślałem o zamienieniu taśmy poliuretanowej na listwę przyokienną dylatacyjna z siatką. Bedzie ok? Jak ogarnąć to łączenie tynków?
  5. Właśnie o to chodzi. Wyjąłem okna. Równam właśnie boczne ościeża i wylewam "podporę" bo w dotychczasową + profil podokienny nie zmieściłaby się rama. Mam ciepły parapet, mam taśmy, wszystko na nowo. Jeśli chodzi o piankę rezolową - fakt nie wiele ale znalazłem tylko na pełne paczki. Cena niestety nie do przełknięcia.
  6. Potrzebuje opinii na temat ocieplenia zewnętrznego ościeża okiennego styropianem XPS. Za, przeciw? W takiej opcji
  7. To ja wiem że nie służy do tego, ale co mam zrobić jak nic innego tam nie wsadzę. Taka normalna w skrzynce mi sie nie zmieści. Ogólnie to działa. Grzejnik który jak widać na zdjęciach narazie jest podłączony prowizorycznie jest ciepły. Podłoga jako tako też. Tylko przepływ wydaje mi się zaburzony i zbyt wolny. Jak wcześniej pion ten był ciepły jako pierwszy teraz jest jako ostatni. I temperatury nie trzyma. Na kotle ustawione 60, a tu po rozgrzaniu juz całej instalacji wachania 40-60....
  8. Instalacja podłączona, wszystko zapięte w piecu rozpalone i pojawił się problem. Prawdopodobnie jest zbyt duży opór hydrauliczny i słabo to ciągnie. Chyba trzeba pompkę dorzucić, bez której myślałem że się obejdę. Czy cyrkulacyjna 1/2" poradzi sobie z tym? Tylko taka się zmieści. Czy zwiększyć jeszcze średnicę przelewu do naczynia zbiorczego, obecnie pex 16?
  9. Max 6 sekcji, więcej nie ma opcji w skrzynce. Chodziło mi że do każdej kolejnej pętli, kolejny RTL, a nie wszystkie na jednym. Wiem, może wydawać się to dość dziwne, ale jak to mówią "krawiec kraje jak mu materiału staje". Żeby ogarnąć to konkretnie to potrzeba dużego nakładu finansów bo trzeba cała instalacje przerabiać wszystko do wymiany, nowe przebitki przez stropy. W moim przypadku tak to wszystko ściśnięte w tej małej skrzynce bo taka ściana między drzwiami, a nie bardzo miałem gdzie to przenieść.
  10. Zmiana belki z obecnej (4 sekcje) na 6 sekcyjna da radę, niestety też jedynie na RTL'u. Tylko że samego dojścia do pętli będzie 3-4 metry (+powrót) wiec wyjdzie 80-90mb rury wraz z petlą. Czy rtl pociągnie to... hm? Ewentualnie puszcze rurę z ciepłą wodą i już w danym pomieszczeniu gdzieś w rogu w ścianie schowam RTL'a lub głowice z kapilarą i 2 sekcje. Będę myślał jak to ruszy. Tak to niestety wychodzi jak się robi coś nowego ze starego.
  11. Cały plan wziął w łeb ;/ Ciasnota w szafce i niestety z dużych planów zostanie tylko RTL na powrocie podłogówki, jaka ocena? PRZED: PO:
  12. Tak, można powiedzieć ze jest to zawór 3-trójdrożny ale jak najbardziej termostatyczny z głównego powodu że precyzuje nastawę temperaturową. Poczytałem do czego służy: "...W instalacjach grzewczych, np. ogrzewania podłogowego zawory ATM mogą zastępować rozbudowane i kosztowne układy regulacji. Pod plastikową pokrywką, chroniącą przed przypadkową zmianą nastawy, znajduje się pokrętło do ustawienia temperatury wody zmieszanej...." Na filmie jednego z producentów nawet wskazują że, do wody użytkowej 35-60 a do podłogówki 20-43, jednak oni biorą teoretyczne idealne warunki pracy układu. Nie rozumiem jednak nadal, dlaczego nie mogę mieć na "jednym" rozdzielaczu podłogówki i grzejników? Może co innego rozumiemy poprzez określenie "jeden rozdzielacz". Element w szafce rozdzielacza: belka do grzejników -> element obniżający temperaturę wody zasilającej -> belka do podłogówki. Głowica termostatyczna przed zasilaniem podłogówki, kapilara na powrocie z podłogówki...- zgadza się? Coś na foto poniżej, u mnie jednak musi być jeden warunek zasilanie musi być na górze. Nie rozumiem też w jakim celu ma być baypass, co ma na celu i co mam regulować jeśli go zastosuję wraz z tym zaworem grzybkowym? Ze schematu podanego widzę że ten baypass jest jeszcze przed rozdzielaczem?
  13. A dlaczego nie mogę mieć kilku pętli podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu? Przy piecu mam obejście pompowe. Mozliwe że mocno mili zdjecie z rozdzielaczem ktory ja mam (jest 4sekcje) a ma być 6 (3 grzejniki i 3 podłogówki wraz z tą która już wykonana-reszta bedzie dopiero jesli ta bedzie dobrze dzialac). Pisze o zaworze termostatycznym, który zmniejszy mi temperaturę zasilania podłogówki, identycznie jest jest z poglądowym która wstawiłem. A to jest przeciez taki zawor Wracając jednak do sedna, jeśli głowica termostatyczna z kapilarą zainstalowana na zasilaniu przed podłogówka zrobi tą samą robotę to ok. Wtedy RTL też potrzebny czy już bez niego?