Skocz do zawartości

Jak sie odgrodzić od sasiadów przy małej szerokości?


Recommended Posts

Cytat

Konstrukcyjnie, to może pergola, albo inny element małej architektury obsadzony pnączami.



no tak a coś montowane na panele? Ogrodzenie jest z paneli i tez myślałem żeby jakieś drewienka do niego dokręcić. Ktoś może robił taką konstrukcję?

Konkretnie chodzi mi o ten rysunek:

Brak obrazka

oraz miejsce garaż-ogrodzenie i ogród zimowy-ogrodzenie. To są wąskie gardła po ok 3m
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Polecam zwykłe ogrodzenie panelowe - oparte właśnie na przęsłach drewnianych. Przeważnie nie przekraczają 2/3cm grubości, a bez problemu można je zamontować na już istniejącym ogrodzeniu jakimś drucikiem albo szybkozłączkami z tworzyw sztucznych.

Brak obrazka




Witam

odradzam drewniane panele, źle znoszą deszcz, śnjeg, aby zachować odpowiedni poziom estetyki trzeba je naprawdę solidnie zabezpieczyć.

Polecam siatkę obsadzoną pnączami albo bardziej nowocześnie- panele Zenturo w wypełnieniem taśmą Flexo lub Perfo.

Super efekt, zobacz tutaj:
http://www.google.pl/search?q=zenturo+perf...366&bih=575

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński
Link do komentarza
Oczywiście panele nie są niezniszczalne, aczkolwiek tak jak było wspominane, wymagają dobrego zabezpieczenia, no i trzeba zwrócić uwagę na ich wykonanie przez zakupem. Co do propozycji paneli Zenturo - bardzo interesująca rzecz, ale troszkę droga porównując cenę pojedynczego przęsła drewnianego, która oscyluje w granicach 40zł.
Link do komentarza
Jak będziesz miał siatkę o dobrze napiętych drutach, to wygospodaruj jakieś 30 cm wolnej ziemi i posadź trzmielinę Fortune'a "Coloratus" - potrafi wspinać się do 3 m i jest warunkowo zimozielona. Albo akebię lub wiciokrzew zaostrzony.

Nie wiem czy chcesz tam przejście czy nie, ale na 1-1.2 szerokości można posadzić już normalne żywopłoty, albo pas zagajnika bambusowego.

Rozważ też ogrodzenie z mlecznobiałych płyt poliweglanu - nie jest tanie, ale nie zacienia tak bardzo jak pełne ogrodzenia:

DSC01446.jpg

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak będziesz miał siatkę o dobrze napiętych drutach, to wygospodaruj jakieś 30 cm wolnej ziemi i posadź trzmielinę Fortune'a "Coloratus" - potrafi wspinać się do 3 m i jest warunkowo zimozielona. Albo akebię lub wiciokrzew zaostrzony.

Nie wiem czy chcesz tam przejście czy nie, ale na 1-1.2 szerokości można posadzić już normalne żywopłoty, albo pas zagajnika bambusowego.

Rozważ też ogrodzenie z mlecznobiałych płyt poliweglanu - nie jest tanie, ale nie zacienia tak bardzo jak pełne ogrodzenia:



Czadowo wyglądają te płyty icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Tuje czyli żywotniki to piękne i wszechstronne rośliny. Niestety w ostatnich latach aż nazbyt często wykorzystywane. Warto posadzić je przy ogrodzeniu i stworzyć z nich zimozielony żywopłot, ale odradzam obsadzanie 4 stron działki tujami. Wtedy ogród wygląda koszmarnie. Sadząc tuje warto bawić się kolorami - w tym celu sadzić różne odmiany, aby żywopłot stracił nieco swój formalny charakter.

http://www.zielonyogrodek.pl/tuje-czyli-zywotniki

Pozdrawiam
Paweł Romanowski
Link do komentarza
Żywotnik jest rośliną wymagającą - potrzebuje żyznej gleby, najlepiej gliniastej i wilgoci. Polecanie go bez refleksji do każdego ogrodu to głupota.
Potem mamy rachityczne "tujki" pod płotem, które chorują, albo nie chcą rosnąć.

Poza tym żywotnik nie zawsze pasuje do wybranego stylu ogrodu. W naturalistycznym czy japońskim będzie po prostu kiczem.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Jeśli masz już zainstalowane ogrodzenie z siatki lub paneli, możesz dokupić przesłony w formie listew z tworzywa sztucznego lub drewna albo taśmy w rolkach.
Listwy wsuwa się po prostu w oczka panelu i łączy z listwą poziomą, również wsuniętą w oczka, ale na przegięciu panela. Natomiast w siatkę możesz wsunąć taśmę rozwijaną z rolki i przycinaną na długość, która ci odpowiada.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...
Najlepiej to zrobić ogrodzenie z płotów ryflowanych. Cena to ok. 150 zł w górę w zależności od designu. Według mnie to najtańsza forma ogrodzenia, a jak się będzie odpowiednio dbać to posłuży kilkanaście lat. W Polsce to chyba andrewex ma w swojej ofercie największy wybór płotów więc warto do nich zajrzeć.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lata temu...

Jeśli ktoś bardzo chce się osłonić i zależy mu by było to nie najdroższe i w miarę trwałe to chyba najlepszą opcją będzie zastosowanie przesłon z tworzywa sztucznego, które przeplata się pomiędzy drutami paneli ogrodzeniowych. Takie przesłony można przeplatać zarówno w pionie jak i poziomie w zależności jakie ogrodzenie panelowe posiadamy. Jeśli nie macie jeszcze ogrodzenia i jesteście akurat na etapie jego wyboru to zapraszam na mojego bloga, tam staram się przybliżać tą tematykę.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...