Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano

Jeżeli zasilanie tych gniazdek jest od góry to wystarczy delikatnie wykuć  przewody i zrobić puchy wyżej, dobrze że nie robił gniazd w blatach są niebezpieczne na zalanie i sypie się w nie z blatów.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

przy tej wyspie nie widzę pipy

To nie jest pipa, tfuuu, wyspa autorusa... tylko z jakiejś prezentacji...

 

Widzisz chyba, że te ściany w kuchni jakieś takie proste...

Napisano

Uważam że dla zachowania spójności tego projektu, powinieneś jednak skierować uwagę na coś bardziej obłego. Takie graniaste sprzęty mogą być w tych wnętrzach dość dużym dysonansem. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie. Jestem tu nowa. W tym roku planujemy zacząć przygotowania do wybudowania domu w przyszłym roku. Szukamy jak najtańszego domu, gdyż finanse nie pozwalają nam marzyć o wielkim 200 metrowym lokum.. mamy możliwość wybudowania domu na działce mojego taty, do tej pory zastanawialiśmy się nad domem szkieletowym tzw "skandynawskim", ale natknęłam się na domy kopułowe. Przyznam, że koszty podawane na stronach architekta i innych są kuszące, a wygląd ich mnie bardzo zauroczył. Jednak jak tak patrzę i śledzę ten dziennik, to wygląda mi na to, że budowa takiego domu wcale nie zajmuje kilka miesięcy... No i nie potrafię znaleźć konkretnych kwot, w jakich zamknął się inwestor. Czy ktoś jest w stanie podać mi ile potrzebuję pieniędzy żeby wybudować, powiedzmy podobny dom do stanu surowego zamkniętego? A ile do stanu pod klucz? Chciałabym rozważyć wszystkie opcje zanim podejmę decyzję o formie domu, ale nigdzie nikt nie podaje konkretnych kwot w jakich można się zamknąć z domem kopułowym... 

Napisano (edytowany)

przede wszystkim licz, że sporo mebli musi być na zamówienie, by ustawić je pod ścianą zewnętrzna, która jest nie tylko okrągła, ale zwężająca się ku górze.

Autorus długo szykował się na zrobienie blatu w kuchni.

 

Dom jest efektowny, oryginalny, ale nie wiem czy jest wzorem najtańszego budowania?

 

Skupcie się na projekcie domu do rozbudowy. Wybudujecie minimum a jak beda środki dobudujecie kolejne m2. Bo przy budżecie na styk łatwo zostać z rozgrzebaną budową i pustym kontem.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Właśnie otrzymałam odpowiedź od pana Sergiela, sugeruje on, że budowa takiej kopuły o powierzchni użytkowej 120m2 (4 sypialnie) wyniesie mnie 420 tysięcy... To dużo za dużo przy naszym budżecie. My nawet połowy z tego nie mamy. Wychodzi na to, że musimy rozważyć budowę szkieletowego domu do takiego momentu żeby "jakoś" w nim zamieszkać, a resztę dłubać powolutku do końca. Trochę się zawiodłam, bo opisy na stronach internetowych są baaardzo obiecujące, a wychodzi na to, że koszt jest dość duży. Być może budowę szkieletowego też przeliczam zbyt optymistycznie, ale chyba będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

Edytowano przez Ewepom (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

chcecie budować dom przy budżecie 210 tyś? 
No może jakiś letniak 60 m2?

10 tyś to wam szybko zejdzie na projekt, adaptację, przyłącza, zabezpieczenie placu budowy, geodetę i kierbuda.

Nawet łopaty nie wbijecie. 

Stan surowy to 1/3 kosztów budowy. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
26 minut temu, Ewepom napisał:

 będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

No, i co dalej? - właściwie bez możliwości zamieszkania i z pustym portfelem...

 

Załóż nowy temat, żeby nie zaśmiecać autorusowi  tego wątku i doświadczeni userzy na pewno coś podpowiedzą :icon_lol:

Napisano

Właśnie taki jest zamysł. Kiedyś mieszkaliśmy w domku w Holandii o powierzchni 75m2, miał jedną sypialnię na dole i dwie na poddaszu. Dla nas był idealny, dlatego też nie przeszkadza nam niewielka powierzchnia. Z resztą skoro da się mieszkać w mieszkaniu do 40m2 to i w domu 60m2 się da. Nie chcę brać kredytu na 30 lat, tylko na 10, bo wiadomo, że zdolności do spłaty nie da się przewidzieć, a już zwłaszcza w tak długim terminie. Przeglądam mnóstwo domów i projektów, zastanawiam się, czy da się w ogóle zbudować coś do 200 tysięcy o powierzchni do 80m2. Te kopuły zachęcały, ale w takim razie trzeba dalej szukać innych koncepcji.. 

Ok, właściwie już dostałam odpowiedź i rozwiałam choć w części swoje wątpliwości. Dziękuję wszystkim :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras lada moment zostanie skończony :)


32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.

36.jpg

37.jpg

Napisano
6 godzin temu, autorushd napisał:

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.
37.jpg

Zaciągnąć zaprawą wyrównawczą zewnętrzną, nałożyć izolację Flexideck podbarwioną na kolor płytek.

A na to bbezbarwną  emalię poliuretanową Hydrograff HP.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków. I 5 sek temu wpadło mi do głowy żeby zamocować na ramie magnesy neomydowe i do tego lekka konstrukcję która po sezonie idzie do garażu.

Kiedyś testowałem folie odbija jace światło ale po kilku latach je zdjąć to trzeba być mistrzem świata.

Napisano

Piszę o wpływie wody, bo widzę co się dzieje w przyrodzie - lasy i łąki - gdy wody jest pod dostatkiem i jest wysoka temperatura... Dawno nie widziałem takich zarośli, traw i kwiatów... Zieleń w okolicy wręcz szaleje!

Napisano
Dnia 2.05.2020 o 17:40, autorushd napisał:


14.jpg
 

 

Dnia 21.06.2020 o 08:38, autorushd napisał:

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków

 

Coś ala markiza koszowa?

images?q=tbn:ANd9GcTkimXfJsaXLKy2PKsYkWt

koszowe-4.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Niezłe :) Pasują jak ulał do krągłości kopuły.

  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

9,66kWp. Gaz faktycznie jest. Po sezonie będę mógł więcej powiedzieć, czy go likwiduję . Marzy mi się  brak rachunków za ogrzewanie i prąd. Za rok będę mógł powiedzieć więcej.

Napisano

Rozumiem, w sumie obecnie wiesz jakie masz zużycie prądu roczne więc oszacowanie ile pozosatanie do zagospodarowania nie jest trudne. Poza tym ty masz dosyc nowy kocioł można by go jeszcze sprzedac za jakieś 2 lata to będzie trudne bo ceny gazu niewątpliwie wzrosną. 

Można by pomysleć o jakims niedrogim hajerze za 11k 

Napisano
11 godzin temu, autorushd napisał:

Inwerter Sofar Solar 11KTL-X

Panel monokrystaliczny HALF CUT SunLink 345W 28szt

To chciałeś wbijane w ziemię, czy taniej wyszło?

Z czasem przy ziemi nie będzie korodować, profil jest w ocynku, może od razu odkopać z 0,5 m i czymś zabezpieczyć newralgiczne miejsce,  to było wbijane.

Masz dużo miejsca jeszcze nawet na jeden rząd. :scratching:

Do mycia wygoda, ale jakby ze 2 metry wyżej to dać to jakby tego nie było.  

Może jeszcze jakimś delikatnym płotem odgrodzisz przed dziećmi.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...