Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano

Jeżeli zasilanie tych gniazdek jest od góry to wystarczy delikatnie wykuć  przewody i zrobić puchy wyżej, dobrze że nie robił gniazd w blatach są niebezpieczne na zalanie i sypie się w nie z blatów.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

przy tej wyspie nie widzę pipy

To nie jest pipa, tfuuu, wyspa autorusa... tylko z jakiejś prezentacji...

 

Widzisz chyba, że te ściany w kuchni jakieś takie proste...

Napisano

Uważam że dla zachowania spójności tego projektu, powinieneś jednak skierować uwagę na coś bardziej obłego. Takie graniaste sprzęty mogą być w tych wnętrzach dość dużym dysonansem. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie. Jestem tu nowa. W tym roku planujemy zacząć przygotowania do wybudowania domu w przyszłym roku. Szukamy jak najtańszego domu, gdyż finanse nie pozwalają nam marzyć o wielkim 200 metrowym lokum.. mamy możliwość wybudowania domu na działce mojego taty, do tej pory zastanawialiśmy się nad domem szkieletowym tzw "skandynawskim", ale natknęłam się na domy kopułowe. Przyznam, że koszty podawane na stronach architekta i innych są kuszące, a wygląd ich mnie bardzo zauroczył. Jednak jak tak patrzę i śledzę ten dziennik, to wygląda mi na to, że budowa takiego domu wcale nie zajmuje kilka miesięcy... No i nie potrafię znaleźć konkretnych kwot, w jakich zamknął się inwestor. Czy ktoś jest w stanie podać mi ile potrzebuję pieniędzy żeby wybudować, powiedzmy podobny dom do stanu surowego zamkniętego? A ile do stanu pod klucz? Chciałabym rozważyć wszystkie opcje zanim podejmę decyzję o formie domu, ale nigdzie nikt nie podaje konkretnych kwot w jakich można się zamknąć z domem kopułowym... 

Napisano (edytowany)

przede wszystkim licz, że sporo mebli musi być na zamówienie, by ustawić je pod ścianą zewnętrzna, która jest nie tylko okrągła, ale zwężająca się ku górze.

Autorus długo szykował się na zrobienie blatu w kuchni.

 

Dom jest efektowny, oryginalny, ale nie wiem czy jest wzorem najtańszego budowania?

 

Skupcie się na projekcie domu do rozbudowy. Wybudujecie minimum a jak beda środki dobudujecie kolejne m2. Bo przy budżecie na styk łatwo zostać z rozgrzebaną budową i pustym kontem.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Właśnie otrzymałam odpowiedź od pana Sergiela, sugeruje on, że budowa takiej kopuły o powierzchni użytkowej 120m2 (4 sypialnie) wyniesie mnie 420 tysięcy... To dużo za dużo przy naszym budżecie. My nawet połowy z tego nie mamy. Wychodzi na to, że musimy rozważyć budowę szkieletowego domu do takiego momentu żeby "jakoś" w nim zamieszkać, a resztę dłubać powolutku do końca. Trochę się zawiodłam, bo opisy na stronach internetowych są baaardzo obiecujące, a wychodzi na to, że koszt jest dość duży. Być może budowę szkieletowego też przeliczam zbyt optymistycznie, ale chyba będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

Edytowano przez Ewepom (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

chcecie budować dom przy budżecie 210 tyś? 
No może jakiś letniak 60 m2?

10 tyś to wam szybko zejdzie na projekt, adaptację, przyłącza, zabezpieczenie placu budowy, geodetę i kierbuda.

Nawet łopaty nie wbijecie. 

Stan surowy to 1/3 kosztów budowy. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
26 minut temu, Ewepom napisał:

 będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

No, i co dalej? - właściwie bez możliwości zamieszkania i z pustym portfelem...

 

Załóż nowy temat, żeby nie zaśmiecać autorusowi  tego wątku i doświadczeni userzy na pewno coś podpowiedzą :icon_lol:

Napisano

Właśnie taki jest zamysł. Kiedyś mieszkaliśmy w domku w Holandii o powierzchni 75m2, miał jedną sypialnię na dole i dwie na poddaszu. Dla nas był idealny, dlatego też nie przeszkadza nam niewielka powierzchnia. Z resztą skoro da się mieszkać w mieszkaniu do 40m2 to i w domu 60m2 się da. Nie chcę brać kredytu na 30 lat, tylko na 10, bo wiadomo, że zdolności do spłaty nie da się przewidzieć, a już zwłaszcza w tak długim terminie. Przeglądam mnóstwo domów i projektów, zastanawiam się, czy da się w ogóle zbudować coś do 200 tysięcy o powierzchni do 80m2. Te kopuły zachęcały, ale w takim razie trzeba dalej szukać innych koncepcji.. 

Ok, właściwie już dostałam odpowiedź i rozwiałam choć w części swoje wątpliwości. Dziękuję wszystkim :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras lada moment zostanie skończony :)


32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.

36.jpg

37.jpg

Napisano
6 godzin temu, autorushd napisał:

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.
37.jpg

Zaciągnąć zaprawą wyrównawczą zewnętrzną, nałożyć izolację Flexideck podbarwioną na kolor płytek.

A na to bbezbarwną  emalię poliuretanową Hydrograff HP.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków. I 5 sek temu wpadło mi do głowy żeby zamocować na ramie magnesy neomydowe i do tego lekka konstrukcję która po sezonie idzie do garażu.

Kiedyś testowałem folie odbija jace światło ale po kilku latach je zdjąć to trzeba być mistrzem świata.

Napisano

Piszę o wpływie wody, bo widzę co się dzieje w przyrodzie - lasy i łąki - gdy wody jest pod dostatkiem i jest wysoka temperatura... Dawno nie widziałem takich zarośli, traw i kwiatów... Zieleń w okolicy wręcz szaleje!

Napisano
Dnia 2.05.2020 o 17:40, autorushd napisał:


14.jpg
 

 

Dnia 21.06.2020 o 08:38, autorushd napisał:

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków

 

Coś ala markiza koszowa?

images?q=tbn:ANd9GcTkimXfJsaXLKy2PKsYkWt

koszowe-4.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Niezłe :) Pasują jak ulał do krągłości kopuły.

  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

9,66kWp. Gaz faktycznie jest. Po sezonie będę mógł więcej powiedzieć, czy go likwiduję . Marzy mi się  brak rachunków za ogrzewanie i prąd. Za rok będę mógł powiedzieć więcej.

Napisano

Rozumiem, w sumie obecnie wiesz jakie masz zużycie prądu roczne więc oszacowanie ile pozosatanie do zagospodarowania nie jest trudne. Poza tym ty masz dosyc nowy kocioł można by go jeszcze sprzedac za jakieś 2 lata to będzie trudne bo ceny gazu niewątpliwie wzrosną. 

Można by pomysleć o jakims niedrogim hajerze za 11k 

Napisano
11 godzin temu, autorushd napisał:

Inwerter Sofar Solar 11KTL-X

Panel monokrystaliczny HALF CUT SunLink 345W 28szt

To chciałeś wbijane w ziemię, czy taniej wyszło?

Z czasem przy ziemi nie będzie korodować, profil jest w ocynku, może od razu odkopać z 0,5 m i czymś zabezpieczyć newralgiczne miejsce,  to było wbijane.

Masz dużo miejsca jeszcze nawet na jeden rząd. :scratching:

Do mycia wygoda, ale jakby ze 2 metry wyżej to dać to jakby tego nie było.  

Może jeszcze jakimś delikatnym płotem odgrodzisz przed dziećmi.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...