Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Ogród zimowy chwilowo jest wykorzystywany w celach artystyczno - edukacyjnych. Co z nim będzie trudno powiedzieć, raczej ogrodu tu nie będzie bo nikt nie wie jak by to miało wyglądać. Nie ma wykonawcy który by to ogarnął.
Wiec prawdopodobnie będą kolumny betonowe, ale to najwcześniej na jesieni.







Napisano
W piątek będzie ostateczne malowanie konstrukcji metalowej pod podłogę szklaną. Panowie będą malować już trzeci raz. Widać, że bardzo zależy im na efekcie. Inaczej zakończyliby po pierwszym razie. W tym widzę klasę wykonawcy.
A w nastopnym tygodniu kończymy barierki szklane w części firmowej. Kurcze, że tak powiem na reszcie icon_smile.gif

Od kilku dni testuję zamek elektryczny Adel

Na tą chwilę sprawuje się dobrze choć sam montaż to nie bułka z masłem. Szczególnie jestli ktoś ma już zamek listwowy i musi ten nowy dopasować. Na zewnątrz się raczej nie nadaje, ale w środku jak najbardziej. Obsługa po kilku perypetiach okazała się prosta. Dzieciaki bez problemu otwierają paluchem.






Napisano
Dziś spotkanie sorento , takie turbo spotkanie ;) W kopule.













Romkon dalej walczy z łukami, dziś przykleił ostatnia warstwę płyty 6mm. Zostawił kanał do zamocowania listw ledowych.





Napisano
Dziś robiliśmy przymiarki do wjazdu, ale nie było jak pozaznaczać poziomów.
Jak zwykle z pomocą przyszedł Romkon, ze swoim patentem Szlafwaga ze zbiornikiem icon_smile.gif
Wszystko pozaznaczane super icon_smile.gif









Napisano
Okazało się, że spadku praktycznie nie ma, bo na 20mb 1cm to nic. Dla tego trzeba będzie zrobić większy spadek boczny. I przy samym garażu zrobię odwodnienie liniowe. Na szybko znalazłem w necie betonowe z żeliwna kratką.
Koszt 89zł/mb. Przy bramie 5mb wypada chyba wziąć 5m + studzienkę. Sam nie wiem.







Napisano
Cytat

Jak zwykle z pomocą przyszedł Romkon, ze swoim patentem Szlafwaga ze zbiornikiem icon_smile.gif
Wszystko pozaznaczane super icon_smile.gif


Z tym ustrojstwem trzeba uważać jeden bąbel wewnątrz rurki i oszukuje. icon_smile.gif
Napisano
No cóż, jest ciekawie. Docelowo jak będą meble będzie inna. Tego domu się trzeba po prostu nauczyćicon_smile.gif
I żadnego szeptania po kontach, bo się może okazać że w drugiej cześć domu słychać to idealnie.
Napisano
Cytat

Co zrobić, dyslektycy maja trudniej. Oczywiście powinno być kątach icon_smile.gif


Jaaasne, bez urazy kolego, każdy walnie raz na jakiś czas swojego byka. Ale zawsze warto poprawić, tak dla porządku i dlatego że trochę śmieszny. icon_neutral.gif
Napisano
Zabieramy się za mycie kopuły, takie testowe. Ale i tak sądzę, że bez przeszlifowania powierzchni niewiele uda się zrobić.
A skoro tak, to dalej jest opcja obsadzenia pnączami, konkretnie bluszczem. Co prawda bluszcz będzie zaczepiał się o nierówności i trudno go będzie oderwać. W znaczeniu zostaną jego zaczepy. Ale jeśli ma to być kiedyś szlifowane to nie ma to znaczenia.



Napisano
Jeszcze jedna fotka z drzwiami.



Dziś było trochę testowania karchera i rożnych płynów do czyszczenia kopuły. Takie testy.
Trzeba wymyśleć jakiś podnośnik lub coś innego, wtedy może to eis udać.














Napisano (edytowany)
Cytat

Jeszcze jedna fotka z drzwiami.


Teraz widać że część betonu jest odsłonięta, powinny drzwi się licować ze styropianem, czyli guma drzwi po zamknięciu opierać się na styropianie.

Z wcześniejszych zdjęć wynika, że tu nie dawałeś przekładki termicznej poziomej pod tą ścianą fundamentową teraz odsłoniętą (próg garażu) ,



a ta ściana w jednym rogu chyba lewym, połączona jest ze ścianą fundamentową domu nad przekładką termiczną, więc trzeba to jakoś zabezpieczyć, w dodatku część posadzki z garażu wystaje również na zewnątrz budynku. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Podkładka termiczna została jednak dana. Ale w późniejszym czasie. I drzwi na nią zjeżdżają. Oczywiście nie na sam izomur ale na płytę granitową 3cm grubości która leży na izomurze.

Próg poszerzono od wewnątrz.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Podkładka termiczna została jednak dana. Ale w późniejszym czasie. I drzwi na nią zjeżdżają. Oczywiście nie na sam izomur ale na płytę granitową 3cm grubości która leży na izomurze.
Próg poszerzono od wewnątrz.


No waśnie na tym zdjęciu nic nie widać, tylko bloczki betonowe i nadlany beton.
Masz jakieś inne z późniejszych prac tego miejsca ?
Płyta granitowa styka się z posadzką garażu powinna się kończyć od wewnątrz przed uszczelką drzwi, a w miejscu śladu uszczelki na płytach granitowych powinien być próg z przekładką termiczną, lub sama przekładka termiczna a za nią już podjazd garażu. . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak idealnie to imo się nie da teraz zrobić. Ale widzę jakie błędy zrobiłem.

Cytat

Jeżeli ma być likwidacja mostka to trzeba rozebrać do fundamentu ścianę fundamentową pod drzwiami.
Projekt z zamontowaną poprawnie izolacją cieplną w części garażowej próg.


Napisano
Podziwiam rozmach, z jakim budujesz. Gratulacje. Trzymam kciuki z rozwiązanie sprawy brudu na elewacji; ilekroć przejeżdżam, to aż przykrość ogarnia. Może te pnące rośliny to jest myśl. To może fajnie wyglądać - zielona kopuła.
Pozdrowienia.
Napisano
Cytat

Szkoda, że Ci nie ubili tej podbudowy porządną zagęszczarką.



Zrobili ile dali rady, myślę, że nie jest źle. Po kruszywie jeździła jaszcze dość intensywnie koparka . No ale wiadomo, że porządna ciężka zagęszczarka byłaby lepsza bez dwóch zdań.


Cytat

Podziwiam rozmach, z jakim budujesz. Gratulacje. Trzymam kciuki z rozwiązanie sprawy brudu na elewacji; ilekroć przejeżdżam, to aż przykrość ogarnia. Może te pnące rośliny to jest myśl. To może fajnie wyglądać - zielona kopuła.
Pozdrowienia.



Ja tam widzę ciągnąca się w nieskończoność budowę. I często doprowadza mnie to do szału, no bo ile można.
Chwilowo mamy przyspieszenie, bardzo efektowne bo za chwile będzie wszystko widać. Jest to jednak zupełny przypadek. tak po prostu wyszło, panowie mieli okienko itd.

Na razie kombinuje z tymi pnączami, wszystko jest pod takie cos przygotowywane. Ale pnącza będą rosły bardzo wolno, nie chcę tych szybko rosnących. Wiec i tak trzeba będzie coś wymyśleć. Gdyby ktoś miał dostęp do podnośnika koszowego w sensownej cenie to się polecam. Karcher w dłoń i działamy. Na tą chwile innego rozwiązania nie widzę.

Czekam tez jak się rozwinie sytuacja w kopułach w Tarczynie i Rzeszowie. Ciekawe jak finalnie tam to będzie zrobione.


Napisano
Cytat

Zaczynamy podłączanie spływu liniowego do rury drenerskiej.



Może mi ktoś na tym przykładzie wytłumaczyć, jaki jest sens podłączania do drenażu opaskowego wód deszczowych?
Po każdej ulewie, po każdym deszczu wodą taką nawadnia się chyba grunt wokół ław fundamentowych?


PS. Styropian fundamentowy jest u Ciebie bez siatki z klejem? Sama folia kubełkowa?
Napisano
U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.
Odnośnie styropianu to nie widzę sensu dawania na niego siatki i kleju. Niby po co?
Napisano
Romuald robił kółeczka icon_smile.gif Niestety to nie moje zdjęcia bo wpadł do mnie kumpel i złamał nogę. No i go musiałem odwieźć do Otwocka na operacje. Operacja się udała. Fajne wakacje.

Zdjęcie są z FB Romkona









Gość stach
Napisano
Bardzo fajne są te doniczki icon_biggrin.gif akurat do okrągłych okoliczności przyrody icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Bardzo fajne są te gabionowe donice.
Tą z pierwszego zdjęcia znalazłam w cenie 280zł, ale nieco większe (i tańsze - 250zł na aledrogo) mają w okolicach Płocka. Do tego jeszcze nawrzucać trochę ładnych kamieni lub szkła... i będzie piękna donica icon_smile.gif

Kulista forma do kulistego domu i u Ciebie ładnie by się prezentowały.... wszędzie icon_biggrin.gif
Taki wynalazek niegłupio by też wyglądał w holu czy salonie...
Edytowano przez moniss (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.
Odnośnie styropianu to nie widzę sensu dawania na niego siatki i kleju. Niby po co?


Odwodnienie liniowe będzie Ci ten drenaż i studnię zamulało. No bo zbiera się w nim cały syf spływający z nawierzchni drogi. Gdybym nie miał innego wyjścia, to pewnie przed zejściem do drenażu założyłbym jakiś odstojnik, który regularnie bym czyścił.
Mam na kilku podlegających mi obiektach odwodnienia liniowe. Nikomu nie chce się odkręcać blach do wyczyszczenia liści i mułu. Trza ekstra kazać. Nie chciałbym sobie zatkać tym ostatni odcinek drenażu przed studnią...

A siatka i klej na styropianie? Są w okolicy myszy i mrówki? Po to.

Napisano
Do załatwiania spraw z myszami stosuje kota. Oczywiście nie jednego. Mam cała gromadkę która u mnie przesiaduje ponieważ aktualnie nie mam psa. Czasami jest i 10szt. Koty załatwiają mi tez sprawę z kretami. Są też minusy, ostatnio załatwiły mi wiewiórkę :(

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.


Tylko że rura drenarska ma na obwodzie dziurki i przy większych opadach zamiast ściągać wodę będzie wpychała w grunt.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...