Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Moim zdaniem nie ma tam błędów. Wypuszczone jest odpowiednio. Oczywiście ten daszek jest do przebudowy. Nikt nie przewidział ze akurat tam będzie podwiewało.


Błąd zrobił ten wykonawca ,który obrabiał klejem styropian .


Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak się zastanawiam.
Jakby nie obrobić i czego to miałoby nie dotyczyć, to te, 1,5m "wypustu", nijak nie "ochroni" większej powierzchni (geometria).

Tam najzwyczajniej w świecie trzeba zamontować coś takiego:


Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Tak się zastanawiam.
Jakby nie obrobić i czego to miałoby nie dotyczyć, to te, 1,5m "wypustu", nijak nie "ochroni" większej powierzchni (geometria).

Tam najzwyczajniej w świecie trzeba zamontować coś takiego:


Taki daszek to takie "lepsze to niż niż nic". Bardziej spełnia rolę dekoracyjną niż praktyczną.
Napisano
Świeże fotki z szalowania icon_smile.gif








Cytat

Błąd zrobił ten wykonawca ,który obrabiał klejem styropian .




Kurcze kolega to ma takie oko że jestem w podziwie icon_smile.gif

Faktycznie powinno być wysunięte. Ale ... myślę też żeby tam dać blachę po prostu. Bo i tak tam się będzie lała woda. Nie ma zmiłuj.




Napisano
Cytat

Kurcze kolega to ma takie oko że jestem w podziwie icon_smile.gif

Faktycznie powinno być wysunięte. Ale ... myślę też żeby tam dać blachę po prostu. Bo i tak tam się będzie lała woda. Nie ma zmiłuj.

Z blachą to bym uważał na estetykę , w słońcu może to nieciekawie wyglądać.Tynk silikonowy wystarczy z kapinosem.

Napisano (edytowany)
hm faktycznie, z blacha może być kłopot. Myślałem o nie j ze względów praktycznych. Bo ile taki tynk silikatowy wytrzyma jak się będzie co jakiś czas lało? A może to dla niego żaden problem i przesadzam.

Czyli na ta chwile wystarczył by kapinos. Tylko jak go przymocować?

A może po prostu

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
A nie masz tego "w ręku"? icon_rolleyes.gif

Łuk dachu ma duży promień, więc chyba nie będzie specjalnego problemu - zawsze można ponacinać (powycinać trójkąciki) w odpowiednio niedużych odległościach i powinno ładnie się ułozyć icon_smile.gif nawet, gdyby należało te ponacinane kawałki układać w dwie, trzy warstwy (żeby całkowicie nie usuwać ponacinanej siatki)
Napisano (edytowany)
Cytat

hm faktycznie, z blacha może być kłopot. Myślałem o nie j ze względów praktycznych. Bo ile taki tynk silikatowy wytrzyma jak się będzie co jakiś czas lało? A może to dla niego żaden problem i przesadzam.

Czyli na ta chwile wystarczył by kapinos. Tylko jak go przymocować?

A może po prostu


Tynk silikatowy wytrzyma ,ta listewka może się nada ,byle by nie pociekło pod nią .


http://e-millennium.eu/listwa-pcv-okapniko...pinos-3-0m.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano
Cytat

nie jestem pewien czy ten kapinos da się wygiąć w łuk, muszę poszukać i kupić jeden na próbę. Jak na złość w pobliskich sklepach nie ma :(


Wygina się, wygina...
Czasami trzeba kapinos osadzić w linii prostej, a dziadostwo faluje samo przez sie icon_cool.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

nie jestem pewien czy ten kapinos da się wygiąć w łuk, muszę poszukać i kupić jeden na próbę. Jak na złość w pobliskich sklepach nie ma :(


Gdyby były problemy to można podgrzać opalarką , wtedy łatwiej się ułoży.
Napisano
Przepust na komin zrobiony.





Czyli następna rzecz do zrobienia przed piankwaniem odhaczona icon_smile.gif

Odnośnie kapinosu to byłem kupiłem przymierzyłem. Wydaje się ze to dobry pomysł.
Gość stach
Napisano
Tak z ciekawości pytam - ile metrów tego kapinosa wyjdzie na ten łuk dachu?
Napisano
Pomiędzy rurą osłonową a kominem właściwym jest przestrzeń izolacyjna.
Na żółto zaznaczyłem przestrzeń gdzie trzeba umieścić jakiś izolator.
Na czerwono jest pustka izolacyjna.
Zastanawiam się czy nie wsypać w obie pustki po prostu perlitu.
Zostały mi dwa worki po eksperymentach Po wyprawie do Adama_mk icon_smile.gif



Napisano
Mój pies budowlany. Kochane psisko.



budowa łuku w wiatrołapie. Poprzednia ekipa ( z doskoku) stwierdziła, że się go wybudować nie da bo będzie działała siła skręcająca i całość się wywali, wiec musi być słup na środku.
Stary skład budujący kopułę od początku tylko się uśmiechnął i po prostu zaszalował. OT





Schody w sumie już zaszalowane, czekają na beton.



Napisano
Jak będę bliżej zalewania to podrzucę wykonawcy ten pomysł.

Myślałem aby zrobić drabinki z dachu płaskiego do świetlika. Oczywiście z nierdzewki i z wygięciem zgodnym z kopułą. Chodzi o to, że jak będzie położona pianka to ciężko będzie wchodzić na kopułę.

Napisano
Montaż uchwytów do barierek oraz do drabinek odbędzie się w następnym tygodniu icon_smile.gif
Barierki miedzy kopułami będą lekko pochylone w kierunku dachu, tzn o ok 3-5st. Chodzi o to aby były prostopadłe do krzywizny dachu a nie ogólnie kuli ziemskiej ;)



Gość stach
Napisano
W jaki sposób będziesz odbierał TV - oczywiście, jeśli w ogóle będziesz odbierał icon_lol.gif - pytam, bo zastanowiłem się jak ewentualnie będziesz montował antenę, czy anteny icon_biggrin.gif
Napisano
Talerz planowany jest na ścianie garażu. Niedaleko miejsca gdzie woda spływa z płaskiego dachu.

Jednak czy w ogóle będzie potrzebny talerz nikt nie wie. Może wszystko będzie po necie ?
Napisano
Intruz na dachu!!!! Mistrz Jan poddał pomysł rosołu.



Kapinos się tworzy



czerwone punkty to miejsca montażu lamp. W końcu się za to wziąłem. Dla utrudnienia one są na sklepieniu.



Gość stach
Napisano
Cytat

Może wszystko będzie po necie ?



To jakiego Ty masz neta, że liczysz na wszystko po necie icon_eek.gif
Napisano
no może. ;)

Czy wczoraj mieliście sensacji elektryczne? U mnie od północy burza wyłączała fazy jakby grała na fortepianie. Przez dwie godziny bite było włączanie wyłączanie, włączanie itd
Napisano
u mnie jak odetną zasilanie to dostaje sms, potem jeszcze 3 odnośnie każdej fazy. Jak zasilanie wstaje to znów 4 sms.
Wczoraj dostałem tych sms chyba z 250szt. Spać nie mogłem. Co i rusz pikało :(
Napisano
Wyjaśniło się. Ostateczną decyzje odbieram za dwa tygodnie. Musze donieść nowy dziennik budowy , pozwolenie itp.
Czyli jednak 4 tygodnie.

Odnośnie kapinosu, Mistrz Jan zadziałał. Dziś sprawdzałem trochę padało. Nie ma szans aby powtórzyła się ostatnia historia z zalewaniem ścian.









Napisano (edytowany)
Cytat

Odnośnie kapinosu, Mistrz Jan zadziałał. Dziś sprawdzałem trochę padało. Nie ma szans aby powtórzyła się ostatnia historia z zalewaniem ścian.

To po problemie ,teraz jeszcze trzeba na dole zrobić rozpraszacz ,żeby nie chlapało na elewację ,jak krople uderzają w ziemię to rozbryzgując się zabierają ze sobą osad,który osadza się na dole na elewacji.
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
tak to sobie mniej więcej wyobrażam. Kamienie będą wysypane dookoła obydwu kopuł.

W piątek panowie od barierek będą robić umocnienia/ kotwy do mocowania tychże barierek. Oraz do mocowania drabinek do świetlików. Potem już piankowanie i montaż właściwy. I wtedy zacznie to wszytko wyglądać. icon_smile.gif

Szalowanie schodów zakończone, reszta szalowań w sobotę. I też będzie czekanie na zalewanie betonem a potem wchodzą tynkarze.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie ma szans aby powtórzyła się ostatnia historia z zalewaniem ścian.



No nie wiem, czy oczekiwania nie są zbyt optymistyczne.
Przy kierunku wiatru i intensywności takiej jak ostatnio, tej ściany dalej nic nie "broni" (zabezpieczono tylko "sufit") Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...