Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
yyyy....nie wiem co powiedzieć, tzn napisać...dom wygląda imponująco icon_lol.gif icon_lol.gif
Podczytuję po cichu i trzymam kciuki za zamknięcie w tym roku obu kopuł.
Ostatnio zaglądałam ( z braku czasu na forum ) jak jeszcze bawiłeś się z projektem, a tu proszę proszę ile już zrobione icon_lol.gif
Napisano
Dzięki za miłe słowa , dwóch kopuł nie da rady zamknąć. Jest to nierealne, oczywiście może się zdarzyć cud.

Raczej marze o zamknięciu jednej a to nie jest takie oczywiste bo z tego co wiem jest to najprawdopodobniej jedyna kopuła w Polsce z oknami na piętrze a to oznacza jedyne w swoim rodzaju problemy i możliwość zawalenia ścian.
A to kiepska perspektywa.
Napisano (edytowany)
Cytat

Raczej marze o zamknięciu jednej a to nie jest takie oczywiste bo z tego co wiem jest to najprawdopodobniej jedyna kopuła w Polsce z oknami na piętrze a to oznacza jedyne w swoim rodzaju problemy i możliwość zawalenia ścian.
A to kiepska perspektywa.


Nie stresuj się bo się nie wprowadzisz do niej jak ją zamkniesz powyżej okien piętra to się już usztywni i będzie stała .

bogacica-kosciol-wnetrze-kopula-2.jpg

http://www.naszlaku.com/bogacica/ Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
no jak widać, to chyba nie jest jedyna z oknami na piętrze icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Tyle, że te okna nie są ,,w kopule" tylko w ,,walcu". A sama konstrukcja kopuły najprawdopodobniej drewniana. icon_cool.gif



Laikom może się wydawać że to można zrobić tylko z drewna inaczej się zawali .

Okna jak najbardziej w kopule dużo bardziej skomplikowanej konstrukcji murowanej wspartej na korpusie nawowym.
60082743.jpg

Okna "na piętrze" czyli u góry w sklepieniach ,kopułach stosowano b.często żeby doświetlać kościoły
5453245_l.jpeg
http://www.trivago.pl/bydgoszcz-86475/obie...1/foto-i5453245
Więc nie przejmuj się Twoja kopuła też postoi tylko musisz ją zamknąć. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Laikom może się wydawać że to można zrobić tylko z drewna inaczej się zawali .



Drzewiej u nas murowali stropy łukowe, wsparte na stalowych trawersach (dwuteowniki).
Najbardziej mi się podobało, jak murarz po zamknieciu przęsła i zdjęciu rusztowania (taka drewniana wybrzuszona konstrukcja) od razu po tym chodził! I się nie zawaliło!
A przecież zaprawa była świeżutka...
Napisano
Cytat

Drzewiej u nas murowali stropy łukowe, wsparte na stalowych trawersach (dwuteowniki).
Najbardziej mi się podobało, jak murarz po zamknieciu przęsła i zdjęciu rusztowania (taka drewniana wybrzuszona konstrukcja) od razu po tym chodził! I się nie zawaliło!
A przecież zaprawa była świeżutka...



Zaprawa była świeża owszem , ale cegła wodę wypiła z niej.
Napisano
Dawno mnie u Ciebie nie było, a tu takie postępy!
Kopuła wygląda rewelacyjnie, a te otwory okienne drugiej kondygnacji... niesamowite!
Trzymam kciuki za dalsze postępy icon_smile.gif
Napisano

A jednak się udało i okna zostały zwieńczone icon_smile.gif

154.jpg

155.jpg

156.jpg

157.jpg

158.jpg

Wychodzi na to, że prawdopodobnie nie będę miał żadnych strat w zaprawie murarskiej. Zostało raptem 1,5 palety. Akurat dokończymy i będzie zima.

Napisano
Ładnie to wygląda.
Widok od wewnątrz skojarzył mi się z rusztowaniami w kościołach przy malowaniu (renowacji) fresków. icon_biggrin.gif

Kopułę zmykasz na styk ,czy zostaje otwór na świetlik?
Napisano (edytowany)
Cytat

taki właśnie będzie, zalewany No ale na ten szczęśliwy moment to jeszcze muszę ciutke poczekać



to szampan chyba strzeli ? i uważaj żeby beton nie przemarzł ,tam w górze w tych warunkach b. trudno będzie uzyskać wytrzymały beton ,zwłaszcza że w tych temp. będzie wiązać ze 3 m-ce.

-temperatura otoczenia,
-wiatr,
-opady atmosferycznne,
-usytuowanie wykonanej konstrukcji (ekspozycji na czynniki zewnętrzne),

Chyba że będziesz stosował domieszki "przeciwmrozowe" i do tego podgrzewanie ciepłym powietrzem, parą niskoprężną, przy pomocy instalacji elektrycznej kable grzejne itd... do uzyskania wytrzymałość na ściskanie co najmniej 5 MPa Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś byłem na budowie, pomimo choroby bo się umówiłem z gościem odnośnie wiązarów na dach na podpisanie umowy. Jeszcze raz sobie wszystko pomierzył i wiązary maja być na 10 grudnia. Jesteśmy już 6 rzędów cegieł nad górnym oknem. Codziennie dochodzą 2 rzędy. A teraz mleko z miodem i do wyrka icon_smile.gif

Włazu dachowego nie będzie nie ma takiej potrzeby. Jakby co to z dachu łącznika będę mógł bez problemu na kopuły wejść icon_smile.gif
Napisano
Od jakiegoś czasu obserwuję z zaciekawieniem Twoją niesamowitą budowlę(w końcu cos widać i sciany sie nie zawaliły icon_biggrin.gif ) i jedno mnie zastanawia:jak będzie wykończona elewacja?W budynku tradycyjnym ściany nie są tak narażone na zamakanie i osiadanie zanieczyszczeń jak w tym przypadku..Zastosujesz tynki żywiczne czy silikonowe??
Napisano
To jest bardzo dobre pytanie. Koncepcja jest taka, że daje piankę pur, a potem zobaczymy, możliwe ze jakiś tynk.
Chwilowo odpoczywam od tematu ale wiem ze znajomy dzielnie walczy i liczę ze skorzystam z jego doświadczeń icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

To jest bardzo dobre pytanie. Koncepcja jest taka, że daje piankę pur, a potem zobaczymy, możliwe ze jakiś tynk.
Chwilowo odpoczywam od tematu ale wiem ze znajomy dzielnie walczy i liczę ze skorzystam z jego doświadczeń icon_smile.gif



Tak więc nadal "podglądam " i czekam na efekty icon_wink.gif

Edytowano przez Czapi (zobacz historię edycji)
Napisano

Niestety nie :(

Ponieważ sprawy garażowe tj wiązary na dach zostały zamówione czas pomyśleć nad reszta łącznika. Dach będzie robiony z takich belek dwuteowych. Koszt ok 30zł/mb czyli do zjedzenia.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Napisano
Wczoraj byłem na budowie, jest 10 warstw cegieł nad górnymi oknami. Niestety nie zmierzyłem otworu ale liczę ze ma ok 5m. A mamy zejść do 2m. Dziennie kładzione sa dwie warstwy cegieł po 6,5cm + zaprawa czyli ok 15cm. Czyli w tygodniu możliwe jest do ułożenia 15x6=90cm a ponieważ układamy z dwóch stron bo to koło wychodzi ok 180cm. Z tego wynika, że przy dobrych wiatrach w następnym tygodniu (jak pogoda pozwoli) będzie zwieńczenie pierwszej kopuły.

Obecnie po obwodzie jest 58 cegieł. Każda ma po 25cm + 1 zaprawa =26cmx58 czyli ok 15mw odwodzie. Zaraz wyliczymy r icon_smile.gif
r=221cm czyli otwór obecnie ma dokładnie średnicę 4,42m icon_smile.gif matematyka jest królowa nauk, czy to sie komuś podoba czy nie icon_smile.gif

Napisano
Ale te 2646szt to już po paletach liczyłeś a nie z wzoru na objętość ?
A tak sie zapytam - jak cegły trzymają wymiary ? U Mnie rozpiętości sięgają 23,5-25,2 cm :/
Napisano
hm, na każdej palecie jest specyfikacji z odchyłkami , to teoria. Nie mierzyłem cegieł ale jak będę miał chwilkę to zmierzę.
Ilość cegieł wyliczyłem ze wzoru na obwód koła icon_smile.gif Dla mnie dokładność całkowicie wystarczająca.
No i codziennie zerkam na pogodę. Jak się nie uda zamknąć to trudno, najważniejsze, że się nie zawali icon_smile.gif
Napisano
Dziś dzwoniłem do Budokruszu o cement a dokładniej czy przywiozą 1m3 na budowę, aby wylać na ten wieniec. I... bez problemu ze wszystkimi dodatkami mrozo i wodo odpornymi icon_smile.gif
A robotnicy już chcieli sami się bawić w robienie betonu. Ale im to stanowczo wyperswadowałem.

Praca ma być do świat, zobaczymy.
Napisano
Cytat

Dziś dzwoniłem do Budokruszu o cement a dokładniej czy przywiozą 1m3 na budowę, aby wylać na ten wieniec. I... bez problemu ze wszystkimi dodatkami mrozo i wodo odpornymi Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">
A robotnicy już chcieli sami się bawić w robienie betonu. Ale im to stanowczo wyperswadowałem.

Praca ma być do świat, zobaczymy.



Pomyśl jeszcze jak to dogrzać przez kilka dni , może jakaś płachta na otwór na kopule i koksownik w środek ,ciepłe powietrze będzie gromadzić się na samej górze .
Napisano

Jestem na etapie szukania elektryka, takiego co by mi pod IB przygotował instalacje. I jakoś tak trafiłem na zabezpieczenia przepięciowe. Co myślicie o tym?

i-dehn-przepieciowka-ogranicznik-przepiec-b-c-dehn-941400.jpg

Cena trochę duża ale mówi się trudno.

Napisano
Cytat

Na budowie trwają przygotowania do zimy.


Obawiam się, że tego ocieplenia w workach będzie za mało. Musze domówić.



Ale że co powódź będzie na wiosnę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...