Karlsen Napisano 14 sierpnia 2012 #701 Napisano 14 sierpnia 2012 Dopiero teraz dostrzegłem Twoje ciepłe parapety. Ostatnio na sąsiednim forum rozgorzała debata na temat ciepłych parapetów, m. in. Jareko napisał kilka przydatnych informacji. Zajrzyj koniecznie!
autorushd Napisano 14 sierpnia 2012 Autor #702 Napisano 14 sierpnia 2012 Wiem czytałem, tylko, że u mnie okna mają szerokość 90cm i na dodatek to fix czyli witryny nieotwierane. Dla tego zdecydowałem się na ciepły parapet. Inaczej bym sobie odpuścił.
autorushd Napisano 15 sierpnia 2012 Autor #703 Napisano 15 sierpnia 2012 Co myślicie o takim patencie z silką.Zamiast ścian działowych z silki 24cm dałbym 12cm i od strony salonu cegłę 12cm. W sumie byłoby 24cm i klasa obu materiałów tez by była ponad 15.Czy to nie za bardzo przekombinowane? Na tej ścianie będzie strop lany.
Gość mhtyl Napisano 15 sierpnia 2012 #704 Napisano 15 sierpnia 2012 Tylko po co?Komplikujesz życie,a życie trzeba sobie upraszczać Zapłacisz więcej za robotę a jeżeli nie to zapewne będzie więcej pracy przy stawianiu ściany z dwóch materiałów aniżeli z jednego.A i do instalacji elektrycznej będziesz miał lepiej z silką.
animus Napisano 15 sierpnia 2012 #705 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat Co myślicie o takim patencie z silką.Zamiast ścian działowych z silki 24cm dałbym 12cm i od strony salonu cegłę 12cm. W sumie byłoby 24cm i klasa obu materiałów tez by była ponad 15.Czy to nie za bardzo przekombinowane? Na tej ścianie będzie strop lany. Rozwiń Nie możesz ściana musi być powiązana tak jak zewnętrzna w 24cm strop może opiera się na ścianie 24 lub możesz kupić jest silka 18 cm na ściany nośne i do niej domurować w szóstkę 6cm ścianę osłonową z cegły.
autorushd Napisano 15 sierpnia 2012 Autor #706 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat Tylko po co?Komplikujesz życie,a życie trzeba sobie upraszczać Zapłacisz więcej za robotę a jeżeli nie to zapewne będzie więcej pracy przy stawianiu ściany z dwóch materiałów aniżeli z jednego.A i do instalacji elektrycznej będziesz miał lepiej z silką. Rozwiń Chodziło mi o taki efekt:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5259600 Cytat Nie możesz ściana musi być powiązana tak jak zewnętrzna w 24cm strop może opiera się na ścianie 24 lub możesz kupić jest silka 18 cm na ściany nośne i do niej domurować w szóstkę 6cm ścianę osłonową z cegły. Rozwiń Dzięki za info, wiem już co robić Jeszcze jedno pytanko odnośnie silki i murowania. Czy bloczków z silki nie mogę murować gotową zaprawą cementową ? Konieczne są te specjalne kleje?
Afrodytaa Napisano 15 sierpnia 2012 #707 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat Dokładnie jak napisałeś dyskretna furtka. Fotki z dziś Rozwiń Jak patrzę na taka fotkę, to mam wrażenie, że mur sie przewraca. Następnie inteligencja mi podpowiada, że to właśnie tak ma być. Ale pierwsze wrażenie jest piorunujące
bobiczek Napisano 15 sierpnia 2012 #708 Napisano 15 sierpnia 2012 no.................nie chciałem się odzywać - ale wrażenie miałem podobne robi wrażenie....a te drewniane szalowanie - majstersztyk..............
Gość adiqq Napisano 15 sierpnia 2012 #709 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat no.................nie chciałem się odzywać - ale wrażenie miałem podobne Rozwiń hehe, to tak jak ja
animus Napisano 15 sierpnia 2012 #710 Napisano 15 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Chodziło mi o taki efekt:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5259600Dzięki za info, wiem już co robić Jeszcze jedno pytanko odnośnie silki i murowania. Czy bloczków z silki nie mogę murować gotową zaprawą cementową ? Konieczne są te specjalne kleje? Rozwiń Możesz ciąć starą cegle wzdłuż i murować w szóstkę albo kopić nowe cegły gotowe połówki są ,wyjdzie taka ściana . Jak to nie ,możesz morować silki zaprawa ta samą co cegły murujesz -pozioma fuga a pionowej nieraz nie ma na zewnatrz tylko środek się z góry zalewa wszystko zależy jeszcze ,które kupiłeś bloczki w jakim systemie wznoszenia. Wydaje mi się że na tym zdjęciu te cegły są pod złym kątem .TA krążyna powinna być zlicowana z murem z jednej strony, a w czasie wznoszenia muru dookoła niej, w osi na środku powinien być przybity sznurek i kąt układania cegieł dookoła tej krążyny ma wyznaczać przyłożony sznurek z boku do cegły(jak wskazówka zegarka) .Podobna zasada jak przy budowie kopuły.Okna-łuki również tak się wznosi .Może być sznurek lub drut . Edytowano 15 sierpnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 15 sierpnia 2012 Autor #711 Napisano 15 sierpnia 2012 Wydaje mi się, że z tymi polówkami to masz dobry pomysł. To by mi mocno ułatwiło życie bo na obecnym poziomie robót upilnować aby cegły były dobrze ułożone i nie pobrudzone wydaje się niemożliwe. A odnośnie silki to myślałem nad bloczkami silka xella e24. Myślałem właśnie aby kleić je na dotychczasową zaprawę która spisuje sie bardzo dobrze. Jednak Pan w hurtowni zwrócił mi uwagę , że o ile dla systemu to nie ma znaczenia w przypadku ścian działowych to już w przypadku ścian zewnętrznych traci cały sens . Bo specjalne kleje dodatkowo ze mają węższą spoinę to jeszcze ten klej ma właściwości cieplne. Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić..
Gość mhtyl Napisano 15 sierpnia 2012 #712 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat Chodziło mi o taki efekt:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5259600 Rozwiń Czyli po prostu chcesz zrobić ścianę "dwu warstwową" wewnętrzną Zamiast cegieł możesz użyć płytek imitujących cegły
Gość stach Napisano 15 sierpnia 2012 #713 Napisano 15 sierpnia 2012 Cytat [...]Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić.. Rozwiń Na ściany zewnętrzne koniecznie zastosować zalecany przez producenta klej - wykonawcy nie będzie to sprawiało wielkiej różnicy, o ile wie jak taką cienkowarstwową zaprawę klejową użyć A pan z hurtowni z pewnością ma rację.
animus Napisano 15 sierpnia 2012 #714 Napisano 15 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Wydaje mi się, że z tymi polówkami to masz dobry pomysł. To by mi mocno ułatwiło życie bo na obecnym poziomie robót upilnować aby cegły były dobrze ułożone i nie pobrudzone wydaje się niemożliwe. A odnośnie silki to myślałem nad bloczkami silka xella e24. Myślałem właśnie aby kleić je na dotychczasową zaprawę która spisuje sie bardzo dobrze. Jednak Pan w hurtowni zwrócił mi uwagę , że o ile dla systemu to nie ma znaczenia w przypadku ścian działowych to już w przypadku ścian zewnętrznych traci cały sens . Bo specjalne kleje dodatkowo ze mają węższą spoinę to jeszcze ten klej ma właściwości cieplne. Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić.. Rozwiń silka xella e24. -pozioma fuga i pionowa środek się z góry zalewa przy murowaniu tradycyjnym ,silka ściany zewnętrzne bez izolacji cieplnej to na garaż wolnostojący . Nie wiem o czym bredzi Pan w hurtowni ale kto silikaty muruje na zaprawę ciepłochronną ,na klej owszem brak betoniarki ,jak potrzebna cieńsza spoina do przewiązania z inną ścianą ,równiejsza ściana pod szpachel bez tynku itd ... ma to jakiś sens ale przewodzenie ciepła silka drążona W/mK - 0,46-0,70 przewodzenie ciepła zaprawa c-w W/mK -0,50-0,70Muruj na zaprawę c-w, na zwykły klej ale na zaprawę ciepłochronną to wywalanie kasy nabijanie portfela hurtownika . Edytowano 16 sierpnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji)
Gość stach Napisano 16 sierpnia 2012 #715 Napisano 16 sierpnia 2012 http://www.ytong-silka.pl/pl/docs/Poradnik...LKI_10-2011.pdfstrona 13, pierwszy akapit
animus Napisano 16 sierpnia 2012 #716 Napisano 16 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Na ściany zewnętrzne koniecznie zastosować zalecany przez producenta klej . Rozwiń Edytowano 16 sierpnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 16 sierpnia 2012 Autor #717 Napisano 16 sierpnia 2012 Widzę, że spór jest. Odnośnie ścian zewnętrznych, a w formie silikatów mam ich nie więcej niż 10-15mb myślę że dam ytong. Natomiast do ścian wewnętrznych dam silkę.
bajbaga Napisano 16 sierpnia 2012 #718 Napisano 16 sierpnia 2012 Tak sobie podczytuję i zastanawiam się – za co zapłaciłeś projektantowi ?
autorushd Napisano 16 sierpnia 2012 Autor #719 Napisano 16 sierpnia 2012 Na stronie producenta Silki/Ytong znalazłem taka informację:"Zalety zapraw do cienkich spoin i ich przełożenie na parametry ścianPodstawą wymurowania ścian jednowarstwowych jest uzyskanie współczynnika U (przenikalności cieplnej) o wartości nie przekraczającej 0,30 W/m2K. Ważne jest, że wartość ta odnosi się do całej ściany, a nie tylko elementów murowych (bloczków, pustaków), z których jest wykonana. Znaczący wpływ na wartość współczynnika U może zatem mieć zastosowana zaprawa. Ściany wykonane na zaprawie ogólnego przeznaczenia („tradycyjnej”) mają grube spoiny, 10-20 mm, które mogą zajmować nawet 8% powierzchni muru. Niska termoizolacyjność tego typu zapraw sprawia, że współczynnik U jest często niższy niż wynikałoby to termoizolacyjności samych pustaków. Dlatego też producenci elementów wymagających murowania na grubej spoinie (np. pustaków ceramicznych) zalecają stosowanie zapraw ciepłochronnych, które i tak często nie osiągają termoizolacyjności porównywalnej z bloczkami czy pustakami. Zaprawy do spoin cienkich stosowane są do murowania ścian z elementów o wysokiej dokładności wymiarowej, nie przekraczającej 2 mm. Grubość spoiny wynosi w tym wypadku jedynie 1-3 mm. Dzięki temu zastosowana zaprawa praktycznie nie wpływa na termoizolacyjność ściany. Współczynnik U zależy zatem wyłącznie od zastosowanych elementów murowych."Tylko, że ja chce zbudować ścianę 2 warstwową, na zewnątrz daje ok 20cm styropianu. Więc ma to sens czy nie? Przyznam się ze w to wątpię.
bajbaga Napisano 16 sierpnia 2012 #720 Napisano 16 sierpnia 2012 Cytat Tylko, że ja chce zbudować ścianę 2 warstwową, na zewnątrz daje ok 20cm styropianu. Więc ma to sens czy nie? Przyznam się ze w to wątpię. Rozwiń Nawet teoretycznie nie ma wplywu.
autorushd Napisano 16 sierpnia 2012 Autor #721 Napisano 16 sierpnia 2012 AMEN Sprawa załatwiona.Dzieciaki znalazły nowe miejsce do zabawy w garażu nowy mieszkaniec działki.
Afrodytaa Napisano 16 sierpnia 2012 #722 Napisano 16 sierpnia 2012 Cytat nowy mieszkaniec działki. Rozwiń No piękny Jeszcze trochę i cały zwierzyniec będziesz miał Jak sie wabi?
Gość stach Napisano 16 sierpnia 2012 #723 Napisano 16 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat [...]nowy mieszkaniec działki. Rozwiń Edytowano 17 sierpnia 2012 przez stach (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 16 sierpnia 2012 Autor #724 Napisano 16 sierpnia 2012 Alex.i znów mam dylemat. Skoro będę ocieplał ściany od zewnątrz 20cm styropianu to jakie ma znaczenie czy ściana będzie zrobiona z silki u=1,6 czy z ytong u=0,6? Wolałbym robić z jednego materiału. W silce podobają mi sie kanały na kable elektryczne oraz akumulacyjnośc.
bajbaga Napisano 16 sierpnia 2012 #725 Napisano 16 sierpnia 2012 (edytowany) Teoretycznie ma znaczenie, praktycznie przy 20cm styropianu, są to wielkości (dla U przegrody) rzędu setnych części Co (upraszczając) daje straty około 1kWh na 1m2 sciany w całym sezonie grzewczym. Edytowano 16 sierpnia 2012 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
animus Napisano 16 sierpnia 2012 #726 Napisano 16 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat i znów mam dylemat. jakie ma znaczenie czy ściana będzie zrobiona z silki czy z ytong ? Rozwiń Duże, ytong to b słaby miękki materiał . Mając łyżkę możesz przejść przez mur na drugą stronę. Edytowano 16 sierpnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 16 sierpnia 2012 Autor #727 Napisano 16 sierpnia 2012 czego to sie człowiek dowie na forum. Odnośnie łyżki to od razu pomyślałem o "Skazani na Shawshank", wiem tam był młoteczek ale to na jedno wychodzi
autorushd Napisano 20 sierpnia 2012 Autor #728 Napisano 20 sierpnia 2012 Dzis był ciężki dzień, ogólnie wszyscy albo mnie robili w ciula albo sie mylili na potęgę.Przybył transport cegieł, ale.... pojechał do nie tego Żelechowa co powinien tylko 150km dalej za Warszawą. Czekałem na niego od 8.00, dotarł ok 12.30.Kaparkowy który zawsze u mnie pracował stwierdził, że nie będzie odbierał telefonów i zostałem z tirem do samodzielnego rozładowania. Ruszyłem po okolicy szukać koparki i 4 do której dojechałem się zgodziła. Czym wymyć kostkę po której jeździła i skręcała koparka? Są takie ślady gumy. :(
autorushd Napisano 21 sierpnia 2012 Autor #729 Napisano 21 sierpnia 2012 (edytowany) Jesli wczoraj był ciężki dzień to dziś był cięższy i bardzie zwariowany.Jutro miał przyjechać tir z cegła, miałem umówiony na 8.00 koparkę do rozładunku. Wyjeżdżam dziś z działki ok 12.00 i dzwoni do mnie kierowca z tego tira ze jest 5km ode mnie. Na koparke czekałem prawie 7h , boi była zajęta i rozładowaliśmy tego tira ale to chyba nie o to chodzi żeby tak na wariackich papierach wszystko robić. Zdechnięty jestem. Za to na budowie: Edytowano 21 sierpnia 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 23 sierpnia 2012 Autor #730 Napisano 23 sierpnia 2012 Na budowie:jesteśmy już monitorowani.
demo Napisano 23 sierpnia 2012 #731 Napisano 23 sierpnia 2012 Uuuu, paskudnie wygladają takie krzywe ściany . Ale masz ode mnie wielkie uznanie za tę relację foto na bieżąco .Murarze chyba dużo kasują za taką krzywą robotę
bobiczek Napisano 23 sierpnia 2012 #732 Napisano 23 sierpnia 2012 Cytat Jesli wczoraj był ciężki dzień to dziś był cięższy i bardzie zwariowany.Jutro miał przyjechać tir z cegła, miałem umówiony na 8.00 koparkę do rozładunku. Wyjeżdżam dziś z działki ok 12.00 i dzwoni do mnie kierowca z tego tira ze jest 5km ode mnie. Na koparke czekałem prawie 7h , boi była zajęta i rozładowaliśmy tego tira ale to chyba nie o to chodzi żeby tak na wariackich papierach wszystko robić. Zdechnięty jestem. Rozwiń kule!!!!!!!!!!!!!!!!!!a kaj tam jeszcze do końca !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam
autorushd Napisano 24 sierpnia 2012 Autor #733 Napisano 24 sierpnia 2012 Cytat Uuuu, paskudnie wygladają takie krzywe ściany . Ale masz ode mnie wielkie uznanie za tę relację foto na bieżąco .Murarze chyba dużo kasują za taką krzywą robotę Rozwiń Dzięki DEMO za uznanie, staram się. Szukam jakiegoś fajnego sposobu oświetlenia garażu, ale , że projekt nietypowy więc chciałem ten trend kontynuować. Na początku chciałem dać ściany z luksferów. Jednak teraz znalazłem świetliki dachowe kopułowe OPIS:Część otwierana wykonana z aluminium wspomagana siłownikami gazowymi.Zamykany klamką z kluczykiem.Pokrycie – kopułka akrylowa dwuwarstwowa mleczna o przenikalności cieplnej Uk=3,0W/m2KWyłaz spełnia funkcję świetlika dachowego.
autorushd Napisano 27 sierpnia 2012 Autor #734 Napisano 27 sierpnia 2012 (edytowany) Budowa trwatempo niezadowalające :( Edytowano 27 sierpnia 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
bobiczek Napisano 27 sierpnia 2012 #735 Napisano 27 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Budowa trwatępo niezadowalające :( Rozwiń w mordępopraw to szybkoNie narzekaj - nie da się szybciej chyba przy takich skosach......Uzbroić się musisz jednak w cierpliwość - bo to trudne budowanie..... Cytat Dzięki DEMO za uznanie, staram się. Szukam jakiegoś fajnego sposobu oświetlenia garażu, ale , że projekt nietypowy więc chciałem ten trend kontynuować. Na początku chciałem dać ściany z luksferów. Jednak teraz znalazłem świetliki dachowe kopułowe OPIS:Część otwierana wykonana z aluminium wspomagana siłownikami gazowymi.Zamykany klamką z kluczykiem.Pokrycie ? kopułka akrylowa dwuwarstwowa mleczna o przenikalności cieplnej Uk=3,0W/m2KWyłaz spełnia funkcję świetlika dachowego. Rozwiń moja refleksjaTańsze będą luksfery.Raz w roku szlauchem wypłuczesz wygodnie i jużNa cholerę Ci klamki, kluczyki, uchylne..... w garażu w dodatku.....Oszczędzaj na razie.Będziesz jeszcze miał na co wydawać potem.Ja bym zrezygnował Edytowano 27 sierpnia 2012 przez bobiczek (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 28 sierpnia 2012 Autor #736 Napisano 28 sierpnia 2012 cd , zaczyna się wyciąganie okien. W tym momencie zaczynają się łuki okienne .
autorushd Napisano 30 sierpnia 2012 Autor #737 Napisano 30 sierpnia 2012 (edytowany) Ponieważ z jednego miejsca robiłem zdjęcia co jakiś czas łatwo zobaczyć postępy w pracy Tak to było. Edytowano 31 sierpnia 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 1 września 2012 Autor #738 Napisano 1 września 2012 (edytowany) Dziś byłem u kolegi Eryka i jego żony pod Tarczynem. Z tego miejsca chciałbym podziękować za spotkanie. na reszcie mam z kim pogadać gdyż problemy mamy bardzo podobne. Wiele rozwiązań i przemyśleń także mamy podobne Normalnie super A to kilka fotek Edytowano 1 września 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 3 września 2012 Autor #739 Napisano 3 września 2012 dziś ustawianie szalunków pod okna łukowe, jutro murowanie.
PeZet Napisano 3 września 2012 #740 Napisano 3 września 2012 Autorushd, genialnie to wygląda. W proporcjach, wymiarach, kierunkach czy kątach muszą być zaszyfrowane jakieś informacje, na bank są. Stawiając taką Historię!Tajemnica. Wahadło Foucaulta, da Vinci, piramidy, zaginiona Arka Przymierza... Metafizyka. Uchylisz rąbek? Czy to dla potomnych, niech się doszukują? Podziwiam Cię.
Karlsen Napisano 3 września 2012 #741 Napisano 3 września 2012 Autorushd - a u Ciebie w kółko to samo .
bobiczek Napisano 3 września 2012 #742 Napisano 3 września 2012 Cytat Autorushd - a u Ciebie w kółko to samo . Rozwiń powiedziałbym nawet - że prawie wkoło....
autorushd Napisano 4 września 2012 Autor #743 Napisano 4 września 2012 Oj macie rację , u mnie w kółko to samo. Rozmawialiśmy z wykonawca nad planowanym zakończeniem kopuł, i planowane jest na koniec października. Tylko, że termin jest napięty. Liczę raczej na ciepła zimę
autorushd Napisano 4 września 2012 Autor #744 Napisano 4 września 2012 (edytowany) Obecnie jestem na etapie szukania okna kopułowego, dzięki koledze Erykowi Z pod Tarczyna mam już kontakt z bardziej sensownymi cenami, konkretnie z montażem kopuła 200cm to koszt ok 9tys. W świetle jest to 180cm. Wiem miało być ok 300cm ale takie okno kosztuje niestety majątek i jest to związane z tym, że trzeba je sprowadzić z Holandii bo u nas nie ma takiej formy :( konkretnie kopuły fi 300cm nikt nie robi, max to 270cm. Dodatkowo jest tez pytanie czy taki świetlik powinien być otwierany, jedna z firm napisała, że nie robią otwieranych, gdyż może na silnym wietrze ulec uszkodzeniu. Oczywiście świetlik nieotwierany jest tańszy. Odnośnie wsp u dla świetlików to spokojnie można osiągnąć 1,5 - 1,8 - 2,2 jak deklaruje sprzedawca, jest to związane z dodatkowym przeszkleniem. Edytowano 4 września 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 4 września 2012 Autor #745 Napisano 4 września 2012 I są już wymurowane łuczki nad oknamizdjęcia kiepskiej jakości bo to mms a poza tym wysłał wykonawca i ma chyba problem z aparatem.
tosia Napisano 4 września 2012 #746 Napisano 4 września 2012 o rzesz Ty orzeszku, jestem naprawdę pod mega wrażeniem, czytam, czytam, oglądam, podglądam i w końcu się ujawniam, gratuluję postępu, życzę wytrwałości i naprawdę szczerze podziwiam
autorushd Napisano 4 września 2012 Autor #747 Napisano 4 września 2012 (edytowany) niestety zauważyłem problem, lico obramowania okna ma grubość 24cm, jak dojdzie 20cm pianki będzie to wyglądało tragicznie grubo. Niestety na parterze nic już mi się nie uda zrobić, jednak na pietrze cegły będą układane nie na 24cm ale 12cm i tam to będzie dużo lepiej wyglądało. Edytowano 4 września 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
animus Napisano 4 września 2012 #748 Napisano 4 września 2012 Cytat niestety zauważyłem problem, lico obramowania okna ma grubość 24cm, jak dojdzie 20cm pianki będzie to wyglądało tragicznie grubo. Niestety na parterze nic już mi się nie uda zrobić, jednak na pietrze cegły będą układane nie na 24cm ale 12cm i tam to będzie dużo lepiej wyglądało. Rozwiń Nie będzie tak źle ,okna zamontujesz w warstwie ociepleniowej to trochę się zmieni .jak okienka za małe to rozbierz jeszcze z jedną dwie warstwy pod oknem ,najwyżej parapety trochę będą niżej .
bobiczek Napisano 4 września 2012 #749 Napisano 4 września 2012 też zauważyłem że u znajomych wypuszczone bardziej mocno - niż Twoje......Będziesz miał w okolicy parapetu problem
autorushd Napisano 5 września 2012 Autor #750 Napisano 5 września 2012 (edytowany) Nie jestem pewien czy dobrze wytłumaczyłem, chodziło mi o węgarki okienne. Maja one grubość 25cm, jak dam założona 20cm ocieplenie to całość będzie maiła 45cm i będzie wyglądała tragicznie. Dla tego właśnie chcę zmniejszyć do 10cm ocieplenie nad oknami, wtedy będzie 35cm, grubo ale może nie tragicznie grubo.A może jest jakiś materiał ociepleniowy który można by było zastosować i ma wyjątkowe właściwości cieplne? Wiem będzie kosztował kosmicznie, ale dużo nie potrzebuje go. Edytowano 5 września 2012 przez autorushd (zobacz historię edycji)
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się