Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Tylko po co?
Komplikujesz życie,a życie trzeba sobie upraszczać icon_biggrin.gif Zapłacisz więcej za robotę a jeżeli nie to zapewne będzie więcej pracy przy stawianiu ściany z dwóch materiałów aniżeli z jednego.A i do instalacji elektrycznej będziesz miał lepiej z silką.
Link do komentarza
Cytat

Co myślicie o takim patencie z silką.
Zamiast ścian działowych z silki 24cm dałbym 12cm i od strony salonu cegłę 12cm. W sumie byłoby 24cm i klasa obu materiałów tez by była ponad 15.
Czy to nie za bardzo przekombinowane? Na tej ścianie będzie strop lany.


Nie możesz ściana musi być powiązana tak jak zewnętrzna w 24cm strop może opiera się na ścianie 24 lub możesz kupić jest silka 18 cm na ściany nośne i do niej domurować w szóstkę 6cm ścianę osłonową z cegły.
Link do komentarza
Cytat

Tylko po co?
Komplikujesz życie,a życie trzeba sobie upraszczać icon_biggrin.gif Zapłacisz więcej za robotę a jeżeli nie to zapewne będzie więcej pracy przy stawianiu ściany z dwóch materiałów aniżeli z jednego.A i do instalacji elektrycznej będziesz miał lepiej z silką.



Chodziło mi o taki efekt:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5259600

Cytat

Nie możesz ściana musi być powiązana tak jak zewnętrzna w 24cm strop może opiera się na ścianie 24 lub możesz kupić jest silka 18 cm na ściany nośne i do niej domurować w szóstkę 6cm ścianę osłonową z cegły.



Dzięki za info, wiem już co robić icon_smile.gif

Jeszcze jedno pytanko odnośnie silki i murowania.

Czy bloczków z silki nie mogę murować gotową zaprawą cementową ? Konieczne są te specjalne kleje?
Link do komentarza
Cytat

Chodziło mi o taki efekt:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5259600



Dzięki za info, wiem już co robić

Jeszcze jedno pytanko odnośnie silki i murowania.

Czy bloczków z silki nie mogę murować gotową zaprawą cementową ? Konieczne są te specjalne kleje?



Możesz ciąć starą cegle wzdłuż i murować w szóstkę albo kopić nowe cegły gotowe połówki są ,wyjdzie taka ściana .

Jak to nie ,możesz morować silki zaprawa ta samą co cegły murujesz -pozioma fuga a pionowej nieraz nie ma na zewnatrz tylko środek się z góry zalewa wszystko zależy jeszcze ,które kupiłeś bloczki w jakim systemie wznoszenia.
Wydaje mi się że na tym zdjęciu 41.jpg

te cegły są pod złym kątem .TA krążyna powinna być zlicowana z murem z jednej strony, a w czasie wznoszenia muru dookoła niej, w osi na środku powinien być przybity sznurek i kąt układania cegieł dookoła tej krążyny ma wyznaczać przyłożony sznurek z boku do cegły(jak wskazówka zegarka) .Podobna zasada jak przy budowie kopuły.Okna-łuki również tak się wznosi .Może być sznurek lub drut . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wydaje mi się, że z tymi polówkami to masz dobry pomysł. To by mi mocno ułatwiło życie bo na obecnym poziomie robót upilnować aby cegły były dobrze ułożone i nie pobrudzone wydaje się niemożliwe.

A odnośnie silki to myślałem nad bloczkami silka xella e24. Myślałem właśnie aby kleić je na dotychczasową zaprawę która spisuje sie bardzo dobrze. Jednak Pan w hurtowni zwrócił mi uwagę , że o ile dla systemu to nie ma znaczenia w przypadku ścian działowych to już w przypadku ścian zewnętrznych traci cały sens . Bo specjalne kleje dodatkowo ze mają węższą spoinę to jeszcze ten klej ma właściwości cieplne. Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić..
Link do komentarza
Cytat

[...]Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić..


Na ściany zewnętrzne koniecznie zastosować zalecany przez producenta klej - wykonawcy nie będzie to sprawiało wielkiej różnicy, o ile wie jak taką cienkowarstwową zaprawę klejową użyć icon_rolleyes.gif
A pan z hurtowni z pewnością ma rację.
Link do komentarza
Cytat

Wydaje mi się, że z tymi polówkami to masz dobry pomysł. To by mi mocno ułatwiło życie bo na obecnym poziomie robót upilnować aby cegły były dobrze ułożone i nie pobrudzone wydaje się niemożliwe.

A odnośnie silki to myślałem nad bloczkami silka xella e24. Myślałem właśnie aby kleić je na dotychczasową zaprawę która spisuje sie bardzo dobrze. Jednak Pan w hurtowni zwrócił mi uwagę , że o ile dla systemu to nie ma znaczenia w przypadku ścian działowych to już w przypadku ścian zewnętrznych traci cały sens . Bo specjalne kleje dodatkowo ze mają węższą spoinę to jeszcze ten klej ma właściwości cieplne. Wykonawca twierdzi ze to bzdura na resorach a ja nie wiem co z tym zrobić..


silka xella e24. -pozioma fuga i pionowa środek się z góry zalewa przy murowaniu tradycyjnym ,silka ściany zewnętrzne bez izolacji cieplnej to na garaż wolnostojący .
Nie wiem o czym bredzi Pan w hurtowni ale kto silikaty muruje na zaprawę ciepłochronną ,na klej owszem brak betoniarki ,jak potrzebna cieńsza spoina do przewiązania z inną ścianą ,równiejsza ściana pod szpachel bez tynku itd ... ma to jakiś sens ale
przewodzenie ciepła silka drążona W/mK - 0,46-0,70
przewodzenie ciepła zaprawa c-w W/mK -0,50-0,70
Muruj na zaprawę c-w, na zwykły klej ale na zaprawę ciepłochronną to wywalanie kasy nabijanie portfela hurtownika . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Na stronie producenta Silki/Ytong znalazłem taka informację:

"Zalety zapraw do cienkich spoin i ich przełożenie na parametry ścian
Podstawą wymurowania ścian jednowarstwowych jest uzyskanie współczynnika U (przenikalności cieplnej) o wartości nie przekraczającej 0,30 W/m2K. Ważne jest, że wartość ta odnosi się do całej ściany, a nie tylko elementów murowych (bloczków, pustaków), z których jest wykonana.

Znaczący wpływ na wartość współczynnika U może zatem mieć zastosowana zaprawa. Ściany wykonane na zaprawie ogólnego przeznaczenia („tradycyjnej”) mają grube spoiny, 10-20 mm, które mogą zajmować nawet 8% powierzchni muru. Niska termoizolacyjność tego typu zapraw sprawia, że współczynnik U jest często niższy niż wynikałoby to termoizolacyjności samych pustaków. Dlatego też producenci elementów wymagających murowania na grubej spoinie (np. pustaków ceramicznych) zalecają stosowanie zapraw ciepłochronnych, które i tak często nie osiągają termoizolacyjności porównywalnej z bloczkami czy pustakami.



Zaprawy do spoin cienkich stosowane są do murowania ścian z elementów o wysokiej dokładności wymiarowej, nie przekraczającej 2 mm. Grubość spoiny wynosi w tym wypadku jedynie 1-3 mm. Dzięki temu zastosowana zaprawa praktycznie nie wpływa na termoizolacyjność ściany. Współczynnik U zależy zatem wyłącznie od zastosowanych elementów murowych."

Tylko, że ja chce zbudować ścianę 2 warstwową, na zewnątrz daje ok 20cm styropianu. Więc ma to sens czy nie? Przyznam się ze w to wątpię.
Link do komentarza

Dzis był ciężki dzień, ogólnie wszyscy albo mnie robili w ciula albo sie mylili na potęgę.

Przybył transport cegieł, ale.... pojechał do nie tego Żelechowa co powinien tylko 150km dalej za Warszawą. Czekałem na niego od 8.00, dotarł ok 12.30.

Kaparkowy który zawsze u mnie pracował stwierdził, że nie będzie odbierał telefonów i zostałem z tirem do samodzielnego rozładowania. Ruszyłem po okolicy szukać koparki i 4 do której dojechałem się zgodziła.

Czym wymyć kostkę po której jeździła i skręcała koparka? Są takie ślady gumy. :(

45.jpg

46.jpg

47.jpg



Link do komentarza

Jesli wczoraj był ciężki dzień to dziś był cięższy i bardzie zwariowany.

Jutro miał przyjechać tir z cegła, miałem umówiony na 8.00 koparkę do rozładunku. Wyjeżdżam dziś z działki ok 12.00 i dzwoni do mnie kierowca z tego tira ze jest 5km ode mnie.
Na koparke czekałem prawie 7h , boi była zajęta i rozładowaliśmy tego tira ale to chyba nie o to chodzi żeby tak na wariackich papierach wszystko robić. Zdechnięty jestem.


48.jpg

49.jpg

50.jpg

Za to na budowie:

51.jpg

52.jpg

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jesli wczoraj był ciężki dzień to dziś był cięższy i bardzie zwariowany.

Jutro miał przyjechać tir z cegła, miałem umówiony na 8.00 koparkę do rozładunku. Wyjeżdżam dziś z działki ok 12.00 i dzwoni do mnie kierowca z tego tira ze jest 5km ode mnie.
Na koparke czekałem prawie 7h , boi była zajęta i rozładowaliśmy tego tira ale to chyba nie o to chodzi żeby tak na wariackich papierach wszystko robić. Zdechnięty jestem.




kule!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a kaj tam jeszcze do końca !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! icon_biggrin.gif

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Uuuu, paskudnie wygladają takie krzywe ściany . Ale masz ode mnie wielkie uznanie za tę relację foto na bieżąco .
Murarze chyba dużo kasują za taką krzywą robotę icon_smile.gif



Dzięki DEMO za uznanie, staram się.



Szukam jakiegoś fajnego sposobu oświetlenia garażu, ale , że projekt nietypowy więc chciałem ten trend kontynuować. Na początku chciałem dać ściany z luksferów. Jednak teraz znalazłem świetliki dachowe kopułowe icon_smile.gif

55.jpg

56.jpg
OPIS:
Część otwierana wykonana z aluminium wspomagana siłownikami gazowymi.
Zamykany klamką z kluczykiem.
Pokrycie – kopułka akrylowa dwuwarstwowa mleczna o przenikalności cieplnej Uk=3,0W/m2K
Wyłaz spełnia funkcję świetlika dachowego.
Link do komentarza
Cytat

Budowa trwa


tępo niezadowalające :(



w mordę
popraw to szybko

Nie narzekaj - nie da się szybciej chyba przy takich skosach......
Uzbroić się musisz jednak w cierpliwość - bo to trudne budowanie.....


Cytat

Dzięki DEMO za uznanie, staram się.



Szukam jakiegoś fajnego sposobu oświetlenia garażu, ale , że projekt nietypowy więc chciałem ten trend kontynuować. Na początku chciałem dać ściany z luksferów. Jednak teraz znalazłem świetliki dachowe kopułowe icon_smile.gif


OPIS:
Część otwierana wykonana z aluminium wspomagana siłownikami gazowymi.
Zamykany klamką z kluczykiem.
Pokrycie ? kopułka akrylowa dwuwarstwowa mleczna o przenikalności cieplnej Uk=3,0W/m2K
Wyłaz spełnia funkcję świetlika dachowego.




moja refleksja
Tańsze będą luksfery.
Raz w roku szlauchem wypłuczesz wygodnie i już
Na cholerę Ci klamki, kluczyki, uchylne..... w garażu w dodatku.....
Oszczędzaj na razie.
Będziesz jeszcze miał na co wydawać potem.
Ja bym zrezygnował Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Autorushd, genialnie to wygląda.
W proporcjach, wymiarach, kierunkach czy kątach muszą być zaszyfrowane jakieś informacje, na bank są. Stawiając taką Historię!
Tajemnica.
Wahadło Foucaulta, da Vinci, piramidy, zaginiona Arka Przymierza... Metafizyka.
Uchylisz rąbek? Czy to dla potomnych, niech się doszukują? icon_smile.gif
Podziwiam Cię.
Link do komentarza
Obecnie jestem na etapie szukania okna kopułowego, dzięki koledze Erykowi Z pod Tarczyna mam już kontakt z bardziej sensownymi cenami, konkretnie z montażem kopuła 200cm to koszt ok 9tys.
W świetle jest to 180cm.

Wiem miało być ok 300cm ale takie okno kosztuje niestety majątek i jest to związane z tym, że trzeba je sprowadzić z Holandii bo u nas nie ma takiej formy :( konkretnie kopuły fi 300cm nikt nie robi, max to 270cm.

Dodatkowo jest tez pytanie czy taki świetlik powinien być otwierany, jedna z firm napisała, że nie robią otwieranych, gdyż może na silnym wietrze ulec uszkodzeniu. Oczywiście świetlik nieotwierany jest tańszy.

Odnośnie wsp u dla świetlików to spokojnie można osiągnąć 1,5 - 1,8 - 2,2 jak deklaruje sprzedawca, jest to związane z dodatkowym przeszkleniem. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

niestety zauważyłem problem, lico obramowania okna ma grubość 24cm, jak dojdzie 20cm pianki będzie to wyglądało tragicznie grubo.

82.jpg

Niestety na parterze nic już mi się nie uda zrobić, jednak na pietrze cegły będą układane nie na 24cm ale 12cm i tam to będzie dużo lepiej wyglądało.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

niestety zauważyłem problem, lico obramowania okna ma grubość 24cm, jak dojdzie 20cm pianki będzie to wyglądało tragicznie grubo.

Niestety na parterze nic już mi się nie uda zrobić, jednak na pietrze cegły będą układane nie na 24cm ale 12cm i tam to będzie dużo lepiej wyglądało.



Nie będzie tak źle ,okna zamontujesz w warstwie ociepleniowej to trochę się zmieni .jak okienka za małe to rozbierz jeszcze z jedną dwie warstwy pod oknem ,najwyżej parapety trochę będą niżej .
Link do komentarza
Nie jestem pewien czy dobrze wytłumaczyłem, chodziło mi o węgarki okienne. Maja one grubość 25cm, jak dam założona 20cm ocieplenie to całość będzie maiła 45cm i będzie wyglądała tragicznie.

Dla tego właśnie chcę zmniejszyć do 10cm ocieplenie nad oknami, wtedy będzie 35cm, grubo ale może nie tragicznie grubo.

A może jest jakiś materiał ociepleniowy który można by było zastosować i ma wyjątkowe właściwości cieplne? Wiem będzie kosztował kosmicznie, ale dużo nie potrzebuje go. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...