Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam.

Prześledziłem Twój wątek i zasadniczo założyłem konto w tym celu by zaproponować a w zasadzie bardziej zadać Ci jedno pytanie.

Mianowicie widze że zastanawiasz sie nad wykończeniem kopuły. A gdybyś tak wykorzystał rozwiązanie zaproponowane przez architekta i pokrył kopułe tym tynkiem o szarym odcieniu i obsadził ją całą bluszczem ?
Zastanawiałeś sie wogóle nad takim rozwiązaniem ? Wydaje sie być najtańsze bardzo przyjemne dla oka a po za tym niesie ze sobą wiele korzyści.
-bluszczu odgrywa role dodatkowej izolacji zimą i latem. Przez co ułatwia nam utrzymanie optymalnej temperatury
-zapobiega nadmiernemu namakaniu ścian. Po przez liście ktore układają sie jak "dachówki" ograniczając w ten sposób kontakt wody ze ściana.
-osuszają dodatkowo ściany ponieważ bluszcze pobieraja wilgoć na całej swojej powierzchni
-odpadają nam problemy z zaciekami na ścianach i z ich odświeżaniem
-jest to bardzo estetyczne rozwiązanie

Co Ty o Tym sądzisz?

Pozdrawiam andruts.
Napisano
A czy kolega ma jakieś doświadczenie w tej sprawie? Ewentualnie ma dostęp do jakichś publikacji?

Na początku myślałem o takim rozwiązaniu ale miałem sporo wątpliwości:
- jak bluszcz będzie wpływał na powłokę kopuły?
- czy na pewno będzie odbierał wodę a nie prowadził do jej kumulowania?
- Oraz sprawy techniczne, przycinanie, wchodzenie na kopułę itd.

To nie znaczy ze pomysł jest zły. Mam za mało danych no i nie znam nikogo kto by tak zrobił.

Napisano
Witam.

Niestety nie posiadam żadnego doświadczenia w tej dziedzinie.. A swoją wypowiedź opieram głównie na informacjach zgromadzonych z różnych forów i osób które ściany swych domów mają pokryte bluszczem.

Niegdyś dom mojej prababci był pokryty bluszczem a dokładniej jedna z jego ścian. Dom był drewniany wybudowany w latach 20. Gdy ściągnięto bluszcz ze ściany którą był pokryty była ona w znacznie lepszym stanie niż trzy pozostałe. To taki naoczny przykład icon_wink.gif

Cytat

Na początku myślałem o takim rozwiązaniu ale miałem sporo wątpliwości:
- jak bluszcz będzie wpływał na powłokę kopuły?
- czy na pewno będzie odbierał wodę a nie prowadził do jej kumulowania?
- Oraz sprawy techniczne, przycinanie, wchodzenie na kopułę itd.



-z opinii zamieszczanych w internecie można stwierdzić że jak najbardziej pozytywnie. Niestety nie mam żadnych odnośników do fachowej literatury, więc temat wymaga poszperania w literaturze.

-na pewno sposób ułożenia liści będzie powodował ograniczanie kontaktu wody opadowej z powierzchnią kopuły. Co do kondensacji wilgoci pod bluszczem/winobluszczem z tego co czytałem rośliny te pobierają wilgoś na całej swej powierzchni tzn. wszystkimi przylgami więc powinny odprowadzać nadmiar wilgoci z tynku.

-kopła ciężar ludzia po niej chodzącego wytrzymać powinna bez problemów icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif , więc ja to widze tak: opieramy drabine o kopułe wychodzimy na nią lub bezpośrednio z drabiny dokonujemy prac ogrodniczych icon_wink.gif Bluszcz rośnie szybko więc trzeba uważać by przylgami nie poprzyczepiał sie do futryn i okien. Ale tu wystarczy dwa razy w roku dokonać cięcia sanitarnego.

Postaram się poszukać jakiś "bardziej naukowej" publikacji na ten temat i zamieścić ją tutaj na forum. Chodź uważam że najważniejszym argumentem za powinna być opinia kogoś kto już wypróbował takie rozwiązanie. Chodź pokrycie bluszczem kopuły i ściany to nie do końca to samo..

Pozdrawiam serdecznie andruts.
Napisano
W sumie tylko z jednym się nie zgadzam icon_smile.gif bluszcz rośnie bardzo wolno a nie szybko icon_smile.gif

Jeśli kolega by coś znalazł w literaturze to ,się polecam. No i jak już dostanę PNB zapraszam na plac budowy.
Napisano
Bluszcz osiąga roczny przyrost od 0,5 do 1m.
Ale jest jeszcze winobluszcz, który osiąga roczny przyrost od 3 do 4m.
Oba mogą rosnąc do 20m.
Ze względu na specyfikę „wspinaczki” korzystniejszy wydaje się być winobluszcz, bo nie „wrasta” w ścianę – ale gubi liście na zimę, co akurat przy kopule, może być zaletą.
Napisano
Tylko pędy będą utrudniały zsuwanie się śniegu... no i obmarzanie tych pędów zatopionych w tymże śniegu... kopuła to ściana... ale się nie znam... może on (ten bluszcz) tak lubi .
Napisano (edytowany)
Odmiany zimozielonych bluszczów:
Bluszcz kanaryjski "Gloire de Marengo"
- odmiana o liściach osiągających nawet 20 cm szerokości. Liscie zielone, lśniące posiadają kremowo-białe i srebrnoszare plamy.
Bluszcz kolchidzki "Dentata Variegata"
- plamiste, zielonobiałe, duże liscie.
Bluszcz kolchidzki "Sulphur Heart"
- liscie rozmiarem podobne do gatunku, jaśniejsze z lekkim przbarwieniem na żółto pośrodku liścia.
Bluszcz Pastuchowa "Ann Ala"
- liscie zielone, ubarwieniem podobne jak u bluszczu pospolitego, o kształcie podłóżnym, trójkątnym.
Bluszcz pospolity "Arborescens"
- odmiana która się nie pnie, lecz tworzy piętrowy, kulisty krzew.
Bluszcz pospolity "Bruder Ingobert"
- liscie średniej wielkości, białe, z zielonymi wcięciami od brzegu liścia i przy nerwie głównym.
Bluszcz pospolity "Congesta"
- odmiana mająca pionowe, nie pnąca się łodygi. Liscie są gęsto osadzone w rzędach, na łodygach. Odmianę tę można sadzić w ogródkach skalnych.
Bluszcz pospolity "Conglomerata"
- liscie zielone, małe, kształtu sercowego.
Bluszcz pospolity "Crispy"
- liscie zielone, małe, powcinane.
Bluszcz pospolity "Dentata Variegata"
- odmiana o dużych liściach, biało obrzeżonych.
Bluszcz pospolity "Erecta"
- odmiana znacznie słabiej rosnąca od typu. Liscie mniejsze, pędy wyprostowane.
Bluszcz pospolity "Glacier"
- liscie mają obrzeże w postaci białego paska. Roślina wytwarza długie pędy.
Bluszcz pospolity "Goldheart"
- złocistożółta plamka na każdym liściu, odmiana wrażliwsza na mrozy.
Bluszcz pospolity "Harald"
- odmiana pstrolistna. Liscie są ciemnozielone z białymi plamami występującymi od brzegu liści.
Bluszcz pospolity "Hibernica"
- silnie rosnące pnącze o wyjątkowo dużych liściach.
Bluszcz pospolity "Ivalace"
- liscie błyszczące, ciemnozielone, postrzępione na kształt pięcioramiennej gwiazdy.
Bluszcz pospolity "Königer"
- liscie są mocno powcinane, zielone.
Bluszcz pospolity "Little Diamond"
- liscie małe, brzegi liści przebarwione na biało.
Bluszcz pospolity "Minima Luzzi"
- liscie są nakrapiane na biało i żółto.
Bluszcz pospolity "Ovata"
- odmiana botaniczna o owalnych, zielonych liściach.
Bluszcz pospolity "Pedata"
- odmiana o małych liściach.
Bluszcz pospolity "Procumbens"
- odmiana botaniczna o liściach zielonych, silnie rosnąca. Liscie gęściej osadzone niż u gatunku.
Bluszcz pospolity "Sagittifolia" /Koeniger's Auslese/
- odmiana pochodząca z Anglii. Niektóre okazy mają kremowe przebarwienia na brzegach liści.
Bluszcz pospolity "Spetchley"
- liscie bardzo małe, z kształtu przypominają literę T.
Bluszcz pospolity "Sulphur Heart"
- liscie duże, kształtu trójkątnego, z nieregularnymi, żółtymi przebarwieniami na całym liściu.
Bluszcz pospolity "Tenerife"
- liscie małe, brzegi liści przebarwione na biało.
Bluszcz pospolity "Thorndale"
- ma dosyć duże ciemnozielone liscie z jaśniejszym unerwieniem. Odmiana silnie rosnąca i dobrze krzewiąca się. Odmianę te można stosować jako roślinę okrywową. Jest odmianą średnio odporną na mróz.
Bluszcz pospolity "Triloba"
- liscie mają barwę purpurowo-zieloną z białymi żyłkami, trójklapowe.

To tak ogólnie. A tu troche dokładniej o niektórych odmianach.

Bluszcz i winobluszcz ma przyrost taki jak kolega wyżej napisał rolleyes.gif .

Co to utrudniania osuwania się śniegu z kopuły myśle że i tak sam jej kształt będzie utrudniał osadzenie się śniegu. U szczytu kopuł planujesz okno tak ? Jeśli tak to i tak musisz liczyć się z tym że okno to będziesz musiał odśnieżać w zimie wiec przy okazji zrzucało by sie zalegający śnieg na kopule icon_wink.gif
A apropo zalegania śniegu na dach. Ma kolega jakieś obliczenia podające jaki ciężar może spoczywać na kopule ? Jakie obciążenie wytrzyma ?

Pozdrawiam andruts Edytowano przez andruts (zobacz historię edycji)
Napisano
Odnośnie winobluszczu to ma takowy na ścianie od sąsiada. W lecie jest lux, taka ściana zieleni. Obecnie już trochę gorzej, bo ten akurat zrzuca liście na zimę. I tu też jest problem, jak zacznie zrzucać to trzeba to przecież będzie wygrabić. Zawieje wiatr to te liście będę ganiał po całym podwórku dookoła kopuły icon_smile.gif Także to nie jest takie proste.

Ale jeszcze raz powiem, temat jest do przemyślenia. Obecnie zamówiłem drut na jarzemka w fundamentach i od następnego tygodnia zaczną się robić. icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
No niestety winobluszcz łysy w zimie i szybko rośnie bluszcz zielony cały rok i rośnie stosunkowo dużo wolniej icon_wink.gif
Mam nadzieje że udokumentujesz te prace fotograficznie icon_biggrin.gif
Ja też jestem zainteresowany budową domu kopuły i jest to poniekąt moje marzenie ale wiedze na ten temat dopiero gromadzę.

Pozdrawiam andruts

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeszukując dysk znalazłem dwa zjd. Na jednym pokrycie kopuły zrobione jest z gontu bitumicznego i wygląda to ładnie i solidnie a na drugim przykładowe obłożenie kamieniem. Może akurat Ci do czegoś natchnie icon_razz.gif icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez andruts (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Jest już wyliczenie kosztów fundamentów z robocizną. Wyszło ok 67tys.

Jakie powinny być warstwy przy ocieplaniu fundamentów? Czytałem na forum ale zaczęła sie jatka z TB i mało można było wynieść.

Bloczek- mazidło- folia kubełkowa-klej do styro - styro- klej do styro- ?

Warunki :

- niepodpiwniczony
- woda na 1,2m
- pod ławami woda ok 50-70cm
- wiersz isomuru

Znalazłem dwie wersje:

d7d6cacf6e04f5d8_620x0_rozmiar-niestandardowy.jpg


oraz

GalleryBanner-Dreneringskikt1ny.JPG

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
A czy ktoś kiedykolwiek rozważał budowe kopuły ze styropianu a dokładniej odpowiednich kształtek wykonanych w dobrej jakości twardego gęstego styropianu ? Kopuła jest konstrukcją samonośną więc napewno wytrzymała by pewne obciążenie (aby wiedzieć jakie dokładnie trzeba by wykonać obliczenia statyczne) koszt metra kwadratowego ściany o grubości 25cm wykonanych z kształtek to jakieś 50zł. A w cenie zawarty jest materiał izolacyjny i konstrukcyjny bo obie te role pełni styrobian. Montaż okien też prosty. Wycinamy dziurę wkładamy okno i opiankowujemy.
Kształtki kleić do siebie a zewnętrzną i wewnętrzną strone pokryć siatka i zaciągnąć np klejem.
Żeby nam nikt od kopuły przez ściane nie wszedł odpowiednia wierzchnia warstwa tylnu wzmacnianego siatką.
Swoją drogą toksyczność styropianu.. Ale za to minimalne koszty budowy. Tylko co z wytrzymałością icon_rolleyes.gif
To takie moje wolne myśli które przyszły mi do głowy w danej chwili.. icon_rolleyes.gif Edytowano przez andruts (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Jakie powinny być warstwy przy ocieplaniu fundamentów? Czytałem na forum ale zaczęła sie jatka z TB i mało można było wynieść.

Bloczek- mazidło- folia kubełkowa-klej do styro - styro- klej do styro- ?

Warunki :

- niepodpiwniczony
- woda na 1,2m
- pod ławami woda ok 50-70cm
- wiersz isomuru

Znalazłem dwie wersje:
Array="" border="0" class="linked-image">
oraz
Array="" border="0" class="linked-image">



Obie poprawne a płyta fundamentowa?
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Kurcze wiec jeśli obie sa poprawne to jak mam wybrać? Muszą być jakieś plusy i minusy.


Rzuć monetą icon_mrgreen.gif i problem z głowy.
Jak na mój gust to ja tą drugą bym wybrał acz kolwiek jak widzę to wszyscy jak widzę w mojej okolicy robią wg pierwszej fotki.

Cytat

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeszukując dysk znalazłem dwa zjd. Na jednym pokrycie kopuły zrobione jest z gontu bitumicznego i wygląda to ładnie i solidnie a na drugim przykładowe obłożenie kamieniem. Może akurat Ci do czegoś natchnie icon_razz.gif icon_biggrin.gif


Co do kamienia to nie wątpliwości, natomiast z tym gontem to jak dla mnie jest to raczej karpiówka ale nie zmienia to faktu,że ładnie i tak wygląda czy to gont czy karpiówka icon_biggrin.gif
Napisano
Nie jest to takie proste.
To nie jest zwykły dom.
Moim zdaniem, sposób ocieplenia fundamentu, musi uwzględniać fakt, że jest to kopuła, a co za tym idzie jest inny spływ wody opadowej + dość wysoko woda podpowierzchniowa.

Tam nie ma wysuniętego okapu, cholera wie gdzie będzie się kończyć „ściano-dach” (a może w połowie ocieplenia fundamentów ?).
Nie wiadomo jak wygląda odwodnienie terenu wokół domu – tam nie ma rynien.

A może folia „jajeczna” po obu stronach ocieplenia z drenowaniem od spodu, oraz izolacją wodną od góry ? Ale jak obustronna, to jak przy tej konstrukcji (kopuła) „odpowietrzyć” tą przestrzeń ?


A co było (jest) w projekcie ?



Ps. A gdyby „olać” to ocieplenie i zamiast tego, dać co najmniej 1 warstwę bloczków fundamentowych ze szkła piankowego ?
Napisano (edytowany)
Szkło piankowe odpadło, teraz jest wiersz z isomuru icon_smile.gif Ale to i tak nie wystarczy.

Kontaktowałem się z kolegą MTW i pewne sprawy mi powyjaśniał icon_smile.gif

Jest jednak dylemat czy dać EPS wodoodporny i XPS?
Oraz
Izolacja bloczków czarnym mazidłem które wchodzi w reakcję ze styro.

Austroterm od poniedziałku podwyższa ceny wiec muszę zrobić zamówienie dziś. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

płyt odpadła.

Kurcze wiec jeśli obie sa poprawne to jak mam wybrać? Muszą być jakieś plusy i minusy.



Pierwsza tańsza może być eps styropian ,w drugiej tylko xps

Cytat

Izolacja bloczków czarnym mazidłem które wchodzi w reakcję ze styro.

Austroterm od poniedziałku podwyższa ceny wiec muszę zrobić zamówienie dziś.


Wodorozcieńczalne (Dysperbit ,Abizol ST,Tytan Professional ,itd..) nie wchodzą w reakcję ze styro.
Rozpuszczalnikowe wchodzą większość Abizoli (Abizol R, Abizol P, Abizol G, itd....)

O rodzaju wymaganej hydroizolacji decyduje poziom wód gruntowych i specyfika gruntu,cięższą hydroizolację uzyskuje się przy użyciu Abizolu ST czy Abizolu P.
Prawidłowo wykonana hydroizolacja składa się przynajmniej z dwóch powłok ochronnych nałożonych po wyschnięciu poprzedniej oczywiście na uprzednio zagruntowane podłoże. Gruntowanie jest niezbędne dla uzyskania ściśle przylegającej i trwałej membrany izolacyjnej. Pod masy dyspersyjne (może być wilgotne podłoże) rozcieńczamy wodą w stosunku 1:2 lub są specjalnie opracowane emulsje w postaci koncentratu . Pod masy rozpuszczalnikowe (na suche podłoże) stosujemy rozcieńczony rozpuszczalnikiem w stosunku 1:2 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
W moim przypadku ława fundamentowa będzie zalana cementem z dodatkiem uszczelniacza.

Więc góra ławy fundamentowej będzie na wysokości -20cm od obecnego poziomu terenu. A woda jest 1,2m od obecnego poziomu terenu.
Napisano
Cytat

Sprawdź, gdzie będzie Ci „kapała” woda z dachu – uwzględniając warstwę ocieplenia (jeśli jest, będzie na zewnątrz).



Wychodzi ze ściana fundamentowa + styropian będzie i tak cofnięta o ok 10cm w stosunku do "dachu".
Napisano (edytowany)
Cytat

Sprawdź, gdzie będzie Ci ?kapała? woda z dachu ? uwzględniając warstwę ocieplenia (jeśli jest, będzie na zewnątrz).



Zawsze zaraz przy fundamencie można wykonać na około niego kanał odprowadzający wode by nie "podlewała" nam go.
Np wylewając betonowe koryto w kształcie rynny na około kopuły następnie przykryć je odpowiednio wyciętą kratką i obsypać kamieniem o większej średnicy niż dziury w kratce. Rozwiązanie estetyczne proste i w miarę tanie.
A jak juz kolega Autorus napisał fundament jest cofnięty względem kopuły.

Nie wiem czy widziałeś ten filmik pokazujący sposób nanoszenia pianki PUR na kopułe.

Pozdrawiam. Edytowano przez andruts (zobacz historię edycji)
Napisano
dzięki za film, to prawdopodobnie będzie tak wyglądało.

Mam jeszcze jeden dylemat odnośnie folii fundamentowej, a konkretnie jak ją rozłożyć na okręgu? Folia ma grubość ok 1mm.


A może zrobić tak jak z lawą fundamentową i bloczkiem pomiędzy którymi nic nie daję bo ława jest wylana z wodoodpornego betonu.

Po prostu zalać wieniec nad bloczkiem także z wodoodpornego betonu i nie dawać żadnej folii?
Napisano
Cytat

dzięki za film, to prawdopodobnie będzie tak wyglądało.


Tak mi sie wydaje że powinieneś w tą stronę zwrócić w swoje spojrzenie na problem pokrycia i izolacji cieplnej.
Natrysk piany i pokrycie jej powłoką polimocznikową rozwiąże za jednym zamachem Twoje problemy.
Napisano
Cytat

Masz na myśli izolację poziomą czy pionową?



Poziomą.


Cytat

Tak mi sie wydaje że powinieneś w tą stronę zwrócić w swoje spojrzenie na problem pokrycia i izolacji cieplnej.
Natrysk piany i pokrycie jej powłoką polimocznikową rozwiąże za jednym zamachem Twoje problemy.



Co to ta powłoka?
Napisano
Tego akurat pewien nie jestem.
Nie mówię, że nie, ale...

Jest kilka warunków KONIECZNYCH, które pokrycie kopuły spełnić MUSI, aby było DOBRE.
Ich zestaw mocno zależy od przyjętych założeń jej budowy a zwłaszcza ocieplenia.

Warianty ocieplenia są dwa (generalnie).

Pierwszy : Ocieplenie zewnętrzne.
Skutkuje tym, że bryła będzie miała bardzo "stałe" wymiary.
Termoizolowana od warunków otoczenia będzie pozostawała w okolicy 20stC i nawet ceramika przylepiona do niej od wewnątrz nie odpadnie...
Tynki mineralne nie spękają.
Masa bryły,jej akumulacja, zadziała jak stabilizator mikroklimatu.
Wtedy całą ciężką robotę będzie musiało wykonać jej pokrycie.

Przede wszystkim powinno "nie mieć" rozszerzalności liniowej, jeżeli nie będzie segmentowane a lite.
Pokrycie segmentowane (wykonane z materiału "dowolnego")za to nie utrzyma się pod jej szczytem w bardzo wietrzny czas! Trwałe ułożenie go na fragmentach prawie pionowych za to będzie co najmniej trudne!
Z czegokolwiek by nie było- powinno być nienasiąkliwe, aby go zamarzająca cyklicznie woda nie zniszczyła.
Powinno być odporne chemicznie na ile się da (tlen i słabe kwasy) oraz na UV.
Powinno być szkliste a nie szorstkie czy porowate.

Teraz tylko znaleźć taki materiał pokryciowy, pod którym da się ułożyć tę konieczną termoizolację...

Drugi: Ocieplenie od wewnątrz.

Wtedy sama ceramiczna bryła zrobi za pokrycie a wystarczy jedynie otynkować ją na gładko tynkiem hydrofobowanym.
Za to warunki we wnętrzach daleko będą odbiegać od ideału bez stałej, ciągłej i jak podejrzewam - kosztownej ich regulacji w każdej sekundzie istnienia obiektu.
Przecież wtedy wnętrza będą imitacją wnętrza styropianowego pudełka!
Zero akumulacji.
A do tego zrodzi się poważny problem wykraplania wilgoci na styku kopuły z ociepleniem i grzybka rozpełzającego się po kopule od wewnątrz.
Ponieważ kopuła będzie poddawana sporym różnicom termicznym będzie "pracowała" wymiarowo.
Termoizolacja wtedy MUSI być nie dość, że bezspoinowa to jeszcze elastyczna! Podążać za termicznymi ruchami bryły.

Przy wyborze tego wariantu trzeba sobie taką termoizolację znaleźć.

Czego by nie wybrał to problem jest trudny!

Ciekawy jestem który wariant zostanie wybrany i jakiego materiału będzie trzeba szukać...

Adam M.

Jakiś czas temu sugerowałem zewnętrzną termoizolację bezspoinową stanowiącą jednocześnie chemoodporne, gładkie pokrycie hydrofobowane i nierozszerzalne termicznie...
Napisano
Cytat

Co to ta powłoka?


Wbij w Googlarkę to znajdziesz więcej materiałów.
Tu masz link pierwszy z brzegu.
Powłoka jest elastyczna, odporna na promieniowanie UV, i pracuje w szerokim zakresie temperatur (-40 - 120oC). No co najważniejsze zapewnia 100% szczelność.
Inna sprawa to kwestia jej koloru... musisz zapytać u źródła jakie są możliwości w tym zakresie icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Poziomą.


To żaden problem, po prostu układasz odcinkami prostymi po półkolu, a że będzie wystawała poza pustak to żaden kłopot po wymurowaniu możesz ją przyciąć a i jak zostawisz też nic się nie stanie.
Napisano
Cytat

To żaden problem, po prostu układasz odcinkami prostymi po półkolu, a że będzie wystawała poza pustak to żaden kłopot po wymurowaniu możesz ją przyciąć a i jak zostawisz też nic się nie stanie.



Nie wiem czemu ale jakoś wbiłem sobie do głowy ze takiej folii absolutnie nie wolno ciąć. Ale w sumie jak idzie na zakładkę to nie ma to żadnego znaczenia. Dzięki za podsunięcie pomysłu icon_smile.gif
Napisano
Tylko te zakładki daj dość spore,nie ma co żałować ,sądzę że 20 cm powinno wystarczyć to takie min.

Jeszcze dla pewności możesz pomalować tak ze dwa razy dysperbitem lub czymś podobnym (ale na bazie wody) i dopiero na to folię, ja tak u siebie zrobiłem.
Napisano (edytowany)
Cytat

Obecnie trwają pracę nad wyginaniem drutu Array=\"\" style=\"vertical-align:middle\" Array border=\"0\" alt=\"icon_smile.gif\">

Do końca tygodnia strzemiona z fi8 powinny być dokończone.
Wychodzi ich ok 1600szt.



Jak widzę takie strzemiona to od razu budująca firma traci w moich oczach -"fachowcy od butelki"


To są prawidłowe strzemiona

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Array="" border="0" class="linked-image">


Ja znalazłem tylko talkie.


To oferta z Alledrogo :
http://allegro.pl/strzemiona-zbrojeniowe-i2052805498.html



Współczuję! to nie są strzemiona tylko jakieś kwadraty może na kwietniki . icon_lol.gif
(Czemu to jedno ośmiokątne wygiął inaczej nie tak jak tamte. )
Masz chłopie jakiegoś pecha najpierw cegły "byle jakie" teraz strzemiona "niezamknięte" albo jakość usług w twoim rejonie jest na opłakanym poziomie albo zwabia cie cena.

tu są znośnie wykonane :
http://oferia.pl/usluga/item477303-zbrojen...miona-budowlane Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

oj tam. Jak są z drutu żebrowanego to jakie to ma znaczenie? No chyba że gładki...


Ma duże znaczenie chodzi o utratą nośności elementów konstrukcyjnych i dotyczy strzemion wykonanych z drutu żebrowanego oraz gładkiego.
W przypadku zastosowania do budowy elementów konstrukcyjnych strzemion (z Allegro) "niezamkniętych" utrata nośności następuje wskutek prostowania się haków strzemion.

W przypadku zastosowania do budowy elementów konstrukcyjnych strzemion prawidłowo wykonanych mamy odczynienia z utratą nośności elementów konstrukcyjnych poprzez zrywanie się strzemion w elemencie konstrukcyjnym

Takie zachowanie wskazuje na złe zakotwienie strzemion belek, które nie pozwala na optymalne wykorzystanie parametrów stali z jakiej wykonano strzemiona oraz na osiągnięcie maksymalnej nośności elementów konstrukcyjnych . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Niestety ale okazało się ze mam dwa sączki drenerskie na działce i muszę zrobić projekt ich likwidacja :(
Nie chodzi juz o to ze trzeba to zrobić ani nawet o koszta ale o czas który to musi przeleżeć w urzędach :(
Napisano
Projekt likwidacji tych sączków już złożony. teraz czekam na pozwolenie wodno-prawne i składam właściwy projekt budowlany z poprawkami. Tylko na to pozwolenia trzeba czekać 3 tygodnie :(
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Skrzynka budowlana podłączona, a nawet umowa z PGE podpisana. Teraz czekam na założenie licznika. Ogólnie mogę powiedzieć ze Panie z PGE są na prawdę kompetentne icon_smile.gif

8.JPG

Jutro zaś składam projekt budowlany po poprawkach w starostwie, i czekam na wydani PNB icon_smile.gif

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
No i dziś dostałem pozwolenie na budowę icon_smile.gif Oj się wieczorem upije icon_smile.gif

Korzystając z tego , że jestem jeszcze w formie , za dwa tygodnie jadę do starostwa z dziennikiem budowy, po czym po następnym tygodniu zaczynam oficjalnie budowę.

:flying: :flying: :flying:
Napisano
Cytat

No i dziś dostałem pozwolenie na budowę icon_smile.gif Oj się wieczorem upije icon_smile.gif



wszystko jest dobrą okazją, słowo
To że dostałeś - to warto
A za to co teraz przed Tobą - też warto...... icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...