Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe, aby było ciepło w stopy


Recommended Posts

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dlatego lepiej zrobić pogrubioną podłogę.

No niby tak...

Gdzieś już pisałem w temacie o podłodze u mnie. W tym momencie jest 2,62 cm wysokości. A pod jest nieogrzewany garaż. Planuję sufit w garażu ocieplić 15cm wełny, ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało. I za grubo na wylewkę już miejsca nie pozostaje. :zalamka:

Napisano
6 minut temu, Takiowaki napisał:

W tym momencie jest 2,62 cm

Chyba 2,62 m?

9 minut temu, Takiowaki napisał:

ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało

Pod podłogówkę?

Nie przesadzaj. Styropian na stropie po to żeby było do czego rurki przymocować. Dałbym 5cm max,

A jak masz równo to i mniej

Napisano

Ja zanim zrobiłem wylewkę na piętrze namęczyłem się zanim wyrównałem poziom pod styropian.

Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy.

Napisano
22 minuty temu, MrTomo napisał:

Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy.

Przecież piszę, że mam 2,62m +/- 1cm. Wszystko niwelatorem sprawdzone, mam własny. Tylko czym to pod styropian wyrównać? Ale to inny temat. Tu o grzaniu podłogą ;)

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy tej samej masie przepływającej wody ilość oddanego przez wodę ciepła będzie dokładnie taka sama. Nie ma znaczenia czy 100 l wody schłodzisz z 40 na 30°C czy z 90 na 80°C. przypominam, że 1kg wody ochłodzony o 1 K oddaje 4,2 kJ ciepła.

W instalacjach można podnieść moc cieplną grzejnika podnosząc mu temperaturę zasilania ale wtedy samoczynnie zmieni się różnica Tz-Tp i/lub przepływ (zależnie od tego jaka jest to instalacja i co w niej mamy).

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Napisano
22 minuty temu, animus napisał:

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Zdarza się :) Problem z ogrzewaniem jest zawsze taki, że jak ruszymy jeden parametr to zmieniają się też inne, czy nam się to podoba czy nie.

Najlepszy trening to zaprojektować i zrobić instalację, która będzie działała grawitacyjnie. Albo coś w takiej przerobić. Ale tych coraz mniej... Ciekawe czy tego w ogóle jeszcze uczą?

  • 9 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam , mam pytanie. mam mozliwosc , zrobienia podlogowki na parterze + grzejniki na pietrze i poddaszu, badz wszystko podlogowka wodna , czyli parter pietro i poddasz. W podlogowce maja byc wyprowadzone zawory w kazdym pomieszczeniu , nie powinny byc wyprowadzone termostaty? badz panel jeden np. na parterze z regulacja temperatury do kazdego pokoju ?? co Panstwo mi radzicie?
Napisano

proponuję żadnych grzejników (ewentualnie tylko drabinki w łazienkach zasilane z pętli podłogówki), Sterowanie to już trochę inna sprawa. Jeden sterownik na kondygnację też wystarczy(przepływy można wyregulować na rotametrach....a można do każdego pomieszczenia dać osobny sterownik z nastawą temperatury (to droższa opcja)

Napisano

Większa powierzchnia wymiany ciepła i niższa temperatura wody w instalacji. To jest przyszłość. Jako źródło zasilania może tu pracować pompa ciepła lub nowoczesny, gazowy kocioł kondensacyjny, który w trybie kondensacji działa wyśmienicie. Ja bym tu się pokusił nawet o kontrowersyjne rozwiązanie - kolektory słoneczne + potężny wymiennik, z którego woda szła by na obieg grzewczy jako wspomaganie ogrzewania.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan??
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Gość Izunia napisał:

Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan??

Te ciepłe rurki to początek pętli - woda płynie nimi pod podłogę, tam oddaje ciepło i wraca do rozdzielacza - I to są te zimne rurki, czyli koniec pętli. :)

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Gość Sylwia
Napisano
Witam mamy duże problemy z podłogowa. Mamy ja na górze i na dole na osobnych obiegach. Piec ma temp 53°c. Na regulatorze ustawione mam 40 ° na podlogowki. Niestety podłogi są zimne. W domu temp zadaną to 20 °. Jak poprawnie wyregulować temp? Pomocy!
  • 2 miesiące temu...
Gość Bogdan
Napisano
Oszczednosci to sa wtedy jak do gruntu nie ucieka cieplo,a w przypadku podlogowki mniejsze lub wieksze straty sa na pewno. Moim zdaniem podlogowka i tak jest lepsza pomimo wiekszego wydatku na instalacje. Plytek i tym podobnych ze swojego doswiadczenia nie polecam,bo w stopy ciepło nie bedzie przy podlogowce,chyba ze zle wykonana instalacja. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy ,
Napisano
Dnia 14.12.2017 o 19:11, Gość Pedroos napisał:

Witam. Pierwsze zdjęcie przedstawia pracownika zalewającego instalację wylewką anhydrytową a nie betonem. Proszę się dokształcic bo na temat czym zalac taką posadzkę nic niema. A jak powszechnie wiadomo anhydryt jest lepszy od betonu :)

To ja mam tu taki artykuł na temat. Na przykładzie oferty jednej z firm i fotka na wabia. I jaki jastrych tu Pan poziomuje? :)

https://budujemydom.pl/irbj/porady/92266-cementowy-anhydrytowy-a-moze-alfa-najlepszy-podklad-podlogowy

395047-9f4f-970x0_baumit-zalewanie-rur-g

Dnia 15.12.2017 o 18:09, Elfir napisał:

Ja mam anhydryt na podłogówce. 

a ja bym przykrył pełną cegłą, nakrył dywanem i tez by grzało az miło. Pomyśleć, że początki podłogówki były takie.

398902-6214-970x0_hypokaust-konstrukcje-

 

Napisano (edytowany)

Nie tylko anhydrytowe wylewki mają płynną, samopoziomującą konsystencję, ale również cementowe. :)

Można tu wyróżnić np.:

1. weber.floor FLOW - płynny jastrych, do 10 cm grubości - https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-flow

2. weber.floor 4310 - płynny podkład podłogowy, wzmocniony włóknami, do grub. 5 cm. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

W przypadku weber.floor 4310, można zalewać rurki ogrzewania, przy dosyć cienkiej warstwie, ponieważ, w niektórych warunkach, jest to nawet 2,5 cm grubości (min. 1 cm nad rurkami). Co jest niezwykle istotne w momencie, gdy chcemy uzyskać bardzo mocny jastrych, odporny na ściskanie oraz wytrzymały na zginanie. W przypadku wykończenia żywicą, parkietu, czy deską klejoną, wyborem również powinien być weber.floor 4310. :91_thumbsup:

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...