Gość mhtyl Napisano 8 sierpnia 2013 Udostępnij #101 Napisano 8 sierpnia 2013 Cytat Ja bardzo panów przepraszam, piękne teorie i tak dalej.Planujemy nową budowę więc sobie trochę wrtuję internet ale przy "szumie liści" nie wytrzymałam... szkoda, że rejestracja zajmuje tyle czasu... ale do rzeczy2 lata temu zamkneliśmy (no prawie) dom z betonu komórkowego jeszcze bez ocieplenia i tynkuGęsta wioska 60 km od wawy (dom na weekendy).Niestety dom przy samej ulicy, po obydwu stronach i naprzeciwko sąsiedzi w zasięgu 40-60 metrów (po przekątnych również)Fakt, że nie wykończyliśmy z zewnątrz ale nam nie starczyło i woleliśmy zamknąć srodek.I powiem tak. Dla mnie noce to dramat.Niezależnie od pory roku mam wieczorami słuchowisko.Jestem w stanie powiedzieć, który sąsiad własnie wyszedł z domu, który pies szczeka (koty również) z której strony ulicą ida ludzie i o czym rozmawiają jeszcze dużo wczęsniej zanim się zbliżą...Gdy jakaś grupka idzie to tylko się modlę by nie zatrzymali się w pobliżu...okna zamykam nawet latem :(Oczywiście mąż śpi bez najmniejszego problemu a ja po prostu nie mogę. Dodam tylko, że standardowo mieszkam w bloku, mam sąsiadów za ścianą i w domu nie mam takich problemów...Nie z tego powodu ale na szczeście pozbywamy się tej działki... nastepnym razem nie pozwolę na gazobeton To nie podsłuchuj tylko zajmij się obowiązkami domowymi to nic ni będziesz słyszeć.Ja też mam dom z bk 36 cm i też jest nie otynkowany i też na wsi i tez chodzą ludzie i młodzież i też jeżdżą samochody i traktory i jakoś nie widzę w niczym tragedii.Różne słowa krytyki słyszałem na temat bk ale te już normalnie poniżej normy Link do komentarza
so_slow Napisano 14 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #102 Napisano 14 sierpnia 2013 Cytat różnice w dB, między podanymi materiałami budowlanymi, przy takiej samej grubości przegrody wynoszą kilka decybeli. Te kilka decybeli robi zasadniczą różnicę! To nie są km/h, gdzie nie ma różnicy czy jedziesz 15 czy 20 km/h. W przypadku decybeli między 15 a 20 różnica jest duża. Z góry sorry za lekko prostackie porównanie, ale chciałem żeby było obrazowo ;) Cytat Po trzecie - mając na uwadze, rzeczoną tłumienność fal dźwiękowych, tak czy siak, do domu (poprzez ściany) trafia (w normalnych warunkach akustycznych otoczenia) tych dB, tyle ile "wytwarza" oddech ludzki, no może maksymalnie szum liści. Tu zdecydowanie się nie zgadzam. Beton komórkowy jako mało gęsty materiał po prostu musi gorzej tłumić fale dźwiękowe. Łatwo to sprawdzić - w mieszkaniu z betonu komórkowego dosłownie można słuchać rozmów jakie się odbywają w drugim pokoju... Przy ceramice i silce nie ma tego efektu. Cytat Reasumując - jest to tylko zabieg marketingowy ukazujący wyższość świąt Wielkiej Nocy nad Bożego Narodzenia (lub na odwrót). Dziwię się takiemu postawieniu sprawy. Każdy materiał ma swoje wady i zalety. Czemu z ewidentnej wady betonu komórkowego próbujecie zrobić zaletę? Nie kumam... Link do komentarza
bajbaga Napisano 14 sierpnia 2013 Udostępnij #103 Napisano 14 sierpnia 2013 Obrazowo i bardzo, ale to bardzo upraszczając, wygląda tak:Hałas zewnętrzny ma np. 80 dB(A)BK ma "tłumienność" np. 40 dB.Ceramika niech ma np. 45 dB.Czyli do wnętrza "przedostaje się" odpowiednio 40 i 35 dB(A) ( przy czym, praktycznie jest to o około 10 dB(A) mniej z uwagi na zastosowane różne "skale").No ale w ścianie jest okno o "tłumienności" 30 dB - czyli do pomieszczenia "przenika" 50 dB(A) bez względu na to jak "tłumią" ściany. Jak okno jest "rozszczelnione" lub ma nawiewniki, to + minimum 10 dB(A).Ps. Najlepszym materiałem izolacyjnym akustycznie jest ....... - korek Ps2. Akustyka nie jest prosta dziedziną fizyki - stąd wiele uogólnień i stereotypów. Link do komentarza
IamLW Napisano 16 sierpnia 2013 Udostępnij #104 Napisano 16 sierpnia 2013 Twierdzenie, że nie ma znaczenia jaka będzie izolacyjność akustyczna ściany jest chyba mocną przesadą.Jednak do tego co pisała Putka o tym, że nie da się mieszkać w domu z bk - to jakieś żarty...Nie wiem jak został postawiony ten dom ale pisałem prędzej, że beton komórkowy ma lepszy współczynnik izolacyjności akustycznej więc chyba powinnaś mieć metrowy mur i spać w stoperach przy tak czułym słuchu... lub ewentualnie nie pisać takich rzeczy bo parametry materiałów jednoznacznie zaprzeczają Twoim doniesieniom.Izolacyjność akustyczna tego materiału pozwala na bardzo komfortowe mieszkanie w domu z niego wymurowanym, nigdy nie odniosłem podobnych wrażeń w domu z bk. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 sierpnia 2013 Udostępnij #105 Napisano 16 sierpnia 2013 Cytat Twierdzenie, że nie ma znaczenia jaka będzie izolacyjność akustyczna ściany jest chyba mocną przesadą. A ktoś tak pisał ?Pisałem o różnicach w "izolacyjności" poszczególnych materiałów ściany zewnętrznej - a te są na tyle małe, że nieistotne.Ps. Chcesz mieć oddychająca ścianę - buduj z BK. Ściana z ceramiki jest uduszona, ale za to ma większą "izolacyjność" akustyczną. Marketing - to jest to. Link do komentarza
janekciekawski Napisano 30 sierpnia 2013 Udostępnij #106 Napisano 30 sierpnia 2013 Cytat Ps. Chcesz mieć oddychająca ścianę - buduj z BK. Ściana z ceramiki jest uduszona, ale za to ma większą "izolacyjność" akustyczną. Oddychające ściany - tu lubię! Od razu przypominają mi się te żyjące kolonie Zergów w Starcrafcie! Jak ściana z ceramiki jest uduszona, to ja nie wiem jak jest w silce - chyba totalna mogiła i beznadzieja? Bo rozumiem, że w ten sposób podchodzisz do tematu - im większa gęstość materiału, tym rychlejsza śmierć w budynku? A jak jest mało powietrza w budynku, to trzeba otworzyć okno... Oddychające ściany to nie na nasz klimat. Może w hiszpanii ma to jakiś sens. Także sorry, ale ja pozostanę przy tym uduszonym materiale! Link do komentarza
IamLW Napisano 9 września 2013 Udostępnij #107 Napisano 9 września 2013 Przez ściany następuje znikoma wymiana gazowa, za wymiane powietrza w domu odpowiada dobra wentylacja.Co do tłumienia dzwięków to proszę sobie porównać beton komórkowy Termalici i Porotherm, wtedy okaże się iż bk ma lepszy wsp izolacyjności akustycznej niż poro.Jednak wracając do głównego tematu wątku to podstawowa i niepodważalna przewaga bk to fakt iż jest jedynym materiałem nadającym się do racjonalnego postawienia ściany jednowarstwowej, ponieważ ma wsp przenikania ciepła poniżej 0,2 W/m2K - czyli rachunki za ogrzewanie nie zabiorą nam resztki ciężko zarobionych pieniędzy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 9 września 2013 Udostępnij #108 Napisano 9 września 2013 Cytat .... bk to fakt iż jest jedynym materiałem nadającym się do racjonalnego postawienia ściany jednowarstwowej, ponieważ ma wsp przenikania ciepła poniżej 0,2 W/m2K - To jest ta trzecia góralska prawda, czyli efekt końcowy procesu trawienia - takich materiałów jest więcej - w tym ceramiczne. Link do komentarza
pollina Napisano 18 września 2013 Udostępnij #109 Napisano 18 września 2013 Cytat To jest ta trzecia góralska prawda, czyli efekt końcowy procesu trawienia - takich materiałów jest więcej - w tym ceramiczne. Echh, po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że rozmowy na temat materiału do stawiania ścian zawsze brną w jakieś dziwne strony. Przecież nikt z nas nie ma porównania pomiędzy materiałami, bo nie budowaliśmy i nie mieszkaliśmy przez dłuższy czas w domach z różnych materiałów. W związku z tym możemy sobie tak gadać - raczej o swoich odczuciach i przekonaniach niż o faktach...Tak więc ja jeszcze raz powiem, że budowałem dom z ceramiki, uważam że budowa jest szybka i bezproblemowa, a rachunki za ogrzewanie mnie nie miażdżą :P Link do komentarza
retrofood Napisano 18 września 2013 Udostępnij #110 Napisano 18 września 2013 Cytat Echh, po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że rozmowy na temat materiału do stawiania ścian zawsze brną w jakieś dziwne strony. Przecież nikt z nas nie ma porównania pomiędzy materiałami, bo nie budowaliśmy i nie mieszkaliśmy przez dłuższy czas w domach z różnych materiałów. W związku z tym możemy sobie tak gadać - raczej o swoich odczuciach i przekonaniach niż o faktach... Masz rację! W końcu pokrywa się toto tynkiem z obydwu stron i i tak nie widać co tam w środku jest. Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 września 2013 Udostępnij #111 Napisano 18 września 2013 Cytat Przecież nikt z nas nie ma porównania pomiędzy materiałami, bo nie budowaliśmy i nie mieszkaliśmy przez dłuższy czas w domach z różnych materiałów. A założysz się, że sporo jest takich ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 września 2013 Udostępnij #112 Napisano 18 września 2013 Cytat Tak więc ja jeszcze raz powiem, że budowałem dom z ceramiki, uważam że budowa jest szybka i bezproblemowa, a rachunki za ogrzewanie mnie nie miażdżą :P To ja tez powiem po raz kolejny, budowałem z bk na cienka spoinę (klej) budowa szła jeszcze raz szybciej (stawianie murów u mnie z bk niż budowa z ceramiki kilka domów dalej ,albo moi fachowcy byli szybsi od tamtych ) niż z ceramiki. A na rachunki za ogrzewanie też nie narzekam,są mniejsze niż w starym domu . Link do komentarza
IamLW Napisano 19 września 2013 Udostępnij #113 Napisano 19 września 2013 @mhtylCzas budowy to jeden z ważnych atutów BK, porównując z ceramiką trzeba na to zwrócić uwagę przy tworzeniu kosztorysu. Mam nadzieję, że sie nie obrazisz jak powiem, że Twoi fachowcy nie byli nadzwyczaj szybcy ;) tylko z dużych i lekkich bloczków silą rzeczy murowanie idzie sprawniej.Dobry pomysł z tą spoiną cienkowarstwową, pozwala do maksimum wykorzystać właściwości izolacyjne bk i nie tworzyć mostków termicznych. Link do komentarza
bajbaga Napisano 19 września 2013 Udostępnij #114 Napisano 19 września 2013 Ceramika też bywa szlifowana (fabrycznie), czyli też można na klej (piankę) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2013 Udostępnij #115 Napisano 19 września 2013 Cytat @mhtylCzas budowy to jeden z ważnych atutów BK, porównując z ceramiką trzeba na to zwrócić uwagę przy tworzeniu kosztorysu. Mam nadzieję, że sie nie obrazisz jak powiem, że Twoi fachowcy nie byli nadzwyczaj szybcy ;) tylko z dużych i lekkich bloczków silą rzeczy murowanie idzie sprawniej.Dobry pomysł z tą spoiną cienkowarstwową, pozwala do maksimum wykorzystać właściwości izolacyjne bk i nie tworzyć mostków termicznych. Napisałem to tak trochę na przekór poprzednikowi bo On zadumany jest po uszy w ceramice Gdyby nawet budować z ceramiki szlifowanej to cenowo materiał bynajmniej kiedyś cenowo było drożej aniżeli bk a po drugie na korzyść bk i szybkości budowania przemawia łatwa obróbka bloczków znaczy się przycinanie,szlifowanie itp co w przypadku ceramiki nie można powiedzieć,że jest to łatwe.A trochę docinania jest na budowie. Cytat Ceramika też bywa szlifowana (fabrycznie), czyli też można na klej (piankę) I na klej i na piankę tzw Dryfiks - to tak dla sprecyzowania Link do komentarza
so_slow Napisano 24 września 2013 Autor Udostępnij #116 Napisano 24 września 2013 Pustaki w Poro Dryfix (gdzie suchą zaprawę dają w takich tubach w cenie pustaków) wychodzę sumarycznie taniej niż zwykłe pustaki + materiały do zaprawy. A do tego jeszcze dodaj rozrobienie, większe zużycie prądu i wody, konieczność śmigania z betoniarką na pod górę... W praktyce wychodzi prawie dwa razy szybciej niż P+W, także proponowałbym tempo budowy z BK porównywać właśnie z Dryfix, a nie z murowaniem na zaprawę cementowo-wapienną...Natomiast nie zgodzę się, że docinanie pustaków jest skomplikowane. Poza tym zawsze można tego uniknąć jak się ma pustaki połówkowe i "wymiarowy" dom :P Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 września 2013 Udostępnij #117 Napisano 24 września 2013 Cytat Natomiast nie zgodzę się, że docinanie pustaków jest skomplikowane. Poza tym zawsze można tego uniknąć jak się ma pustaki połówkowe i "wymiarowy" dom :P Nie chodzi ,że docinanie jest skomplikowane tylko o to,że bk komórkowy się o wiele łatwiej przecina i do tego wystarczy piła ręczna a z ceramika już tak łatwo nie jest.Otóż to - jak dom wymiarowy ,ale to tylko pobożne życzenie a praktyka rządzi się swoimi prawami Link do komentarza
Jani_63 Napisano 24 września 2013 Udostępnij #118 Napisano 24 września 2013 Docinanie, docinaniem... ale szachtów instalacyjnych nie przeskoczysz. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 maja 2014 Udostępnij #119 Napisano 28 maja 2014 Oj coś nowego się zanosi ciekawe kto kogo tym razem ... Cytat Styropian niszczy polską architekturę? Ekspert: Mamy wielkie problemy z głupim dociepleniem http://www.sport.pl/pilka/5,136438,1604789....html#BoxSlotIM Link do komentarza
Grzegorz Czeczot Napisano 28 czerwca 2014 Udostępnij #120 Napisano 28 czerwca 2014 Cytat Docinanie, docinaniem... ale szachtów instalacyjnych nie przeskoczysz. Jani ale to się w ceramice też bez problemu da zrobić. Poza tym szachty robi się już coraz rzadziej - raczej ile się da wkłada się w bruzdy. A to co się nie - idzie większą dziurą, ale tak jak mówię - nie ma z tym jakiegoś problemu.Poza tym nie piszmy, że łatwość wiercenia i robienia szachtów mówi cokolwiek o tym jaki materiał na ściany wybrać Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 czerwca 2014 Udostępnij #121 Napisano 29 czerwca 2014 Cytat Jani ale to się w ceramice też bez problemu da zrobić. Poza tym szachty robi się już coraz rzadziej - raczej ile się da wkłada się w bruzdy. A to co się nie - idzie większą dziurą, ale tak jak mówię - nie ma z tym jakiegoś problemu.Poza tym nie piszmy, że łatwość wiercenia i robienia szachtów mówi cokolwiek o tym jaki materiał na ściany wybrać A wierciłeś albo wycinałeś bruzdy w ceramice i w bk? Mam wrażenie ,że nie. Więc nie pisz że nie ma znaczenia, bo nawet instalatorzy czy murarze cenią sobie mniej za robotę w bk niż w ceramice. Oczywiście w ceramice jak i w bk da radę się coś tam wywiercić czy wyciąć, nie twierdzę że nie ale w bk jest to o wiele łatwiejsze. Jeszcze na dokładkę dodam,że przy zakładaniu listew przypodłogowych jest wiercenia od groma, w ceramice bez udaru nie dasz rady a bk to zwykłą wkrętarką wierciłem i czasowo o wiele szybciej pracuje się w bk niż w ceramice. Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 czerwca 2014 Udostępnij #122 Napisano 29 czerwca 2014 Cytat A wierciłeś albo wycinałeś bruzdy w ceramice i w bk? Mam wrażenie ,że nie. Więc nie pisz że nie ma znaczenia, bo nawet instalatorzy czy murarze cenią sobie mniej za robotę w bk niż w ceramice. demonizujesz chyba.... Cytat w ceramice bez udaru nie dasz rady a bk to zwykłą wkrętarką wierciłem a tutaj to nawet demonizujesz do kwadratu Bez jaj.Ceramika jest tak krucha - że problemem jest nie rozwiercić i nie rozpieprzyć!!! Problem jest zawsze z kołkierm rozporowym, bo zwyczajny do niczego się nie nadaje ze względu na pustki i komory.Cała reszta to pikuś.Wierci się i rąbie ceramikę bez najmniejszych problemów - żadne udary nie są potrzebne i wymagane Link do komentarza
demo Napisano 29 czerwca 2014 Udostępnij #123 Napisano 29 czerwca 2014 (edytowany) Cytat żadne udary nie są potrzebne i wymagane Sie nie zgodzę z poprzednikiem.Można ale to dobre dla wariatów hardkorowych.A tego to nie rozumiem: Cytat Ceramika jest tak krucha - że problemem jest nie rozwiercić i nie rozpieprzyć!!! Chyba miało być że rozwiercić i nie rozpieprzyć, czy jakoś tak, bo inaczej jest panie hrabio bez sensu. Edytowano 30 czerwca 2014 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
pikuś1 Napisano 5 stycznia 2015 Udostępnij #124 Napisano 5 stycznia 2015 A ja mam ścianę 3 warstwową 11,5 Porotherm , pustka powietrzna 5 cm. 12 cm wełna mineralna , 25cm Porotherm= ciepło , cicho , ściany oddychają , mikroklimat przez caly rok , temperatura stała Link do komentarza
huncwot Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #125 Napisano 10 stycznia 2015 Jak ktoś próbuje wiercić w ceramice poryzowanej z udarem to nie dziwota, że spada mu pół pustaka W ceramice wierci się zawsze bez udaru. A kołki do pustaków kosztują w Castoramie dokładnie tyle co kołki do pełnych materiałów. Nie kumam problemu szczerze mówiąc. Nawierciłem w swoim domu pewnie z kilkadziesiąt dziur na kołki i ani razu nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić jakieś uzupełnienia z gipsu dookoła dziury... Link do komentarza
demo Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #126 Napisano 10 stycznia 2015 Cytat Jak ktoś próbuje wiercić w ceramice poryzowanej z udarem to nie dziwota, że spada mu pół pustaka W ceramice wierci się zawsze bez udaru. Wiesz może to też zależeć od tego jaką wiertarkę, z jak dużym udarem zastosuje się. Myślę że dwa dżule w zupełności wystarczą, bo przy 10 J to jasne że będzie rozwalać.Nie mam wielkiego osobistego doświadczenia w wierceniu w porothermie, ale widziałem jak sasiad się męczył wiertarką bez udaru i co chwilę ostrzył wiertła. Może to też zależy od twardości w/w bo chyba nie każda partia tego materiału musi miec jednakowa twardość. Link do komentarza
grincz Napisano 30 stycznia 2015 Udostępnij #127 Napisano 30 stycznia 2015 Cytat Wiesz może to też zależeć od tego jaką wiertarkę, z jak dużym udarem zastosuje się. Myślę że dwa dżule w zupełności wystarczą, bo przy 10 J to jasne że będzie rozwalać.Nie mam wielkiego osobistego doświadczenia w wierceniu w porothermie, ale widziałem jak sasiad się męczył wiertarką bez udaru i co chwilę ostrzył wiertła. Może to też zależy od twardości w/w bo chyba nie każda partia tego materiału musi miec jednakowa twardość. Ech nie wiem co ludzie mają za problemy z tym wierceniemhttps://www.youtube.com/watch?v=6hHM3aTADoM -> ok. 40 sekundy gość wierci piękną dziurę na kołek w porothermie. Widać nawet jak mu wiertarka przeskakuje przez kolejne żebra Ja osobiście wywierciłem w moich ścianach z ceramiki pewnie z kilkadziesiąt dziur. Miałem nawet zakładane kotwy chemiczne (200 kg udźwigu), więc jakieś tam doświadczenie mam Powiem że dużo gorzej wierciło mi się betonie, bo moja wiertarka była po prostu za słaba. Na porotherm wystarczyła 10-letnia Hilti z Castoramy. Nawet nie wiem ile to ma dżuli. Nie ma też ograniczania obrotów. Jedyna funkcja to włącz/wyłącz udar i to jest dość ważne, bo przy udarze porotherm może pękać nie tyle na zewnątrz co wewnętrzne żebra. To skutkuje tym, że nie da się osadzić stabilnie kołka i trzeba wiercić od nowa. Podejrzewam, że to jest ten problem z którym tyle ludzi się spotyka Ale bez udaru wierci się pięknie. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 stycznia 2015 Udostępnij #128 Napisano 30 stycznia 2015 Cytat Ale bez udaru wierci się pięknie. wspominałem wyżejDobre tylko wiertło, wiertarka nawet licha - i nie ma problemów z wierceniem dziur w Porothermie.A kotwy są dzisiaj takie fajne specjalistyczne - że moje grzejniki wiszą na nich w każdym pomieszczeniu trwale i bardzo odważnie i dzielnie. Link do komentarza
pikuś1 Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #129 Napisano 30 marca 2015 Cytat Z ceramiki bym zrezygnował, bk jest tez dobrym materiałem. Co do ścian to ja mam 1W i kilku moich znajomych też i sobie chwalą co nie znaczy ,że są osoby które nie uważają 1W i zawsze znajda to i owo aby odradzać. Tak na prawdę to jakbyś się bardzo zagłębił w temat i poczytał opinie to byś nic nie wybudował bo zawsze jest tyle opinii za co i przeciw ,ale to Ty musisz podjąć decyzję i oddzielić ziarno od plew.A czy ściana ma ocieplenie czy nie to mało ważne,liczy się współczynnik i tego się trzymaj. Nie ma się co zasranawiac w naszym klimacie najlepiej ceramika i ściany 3 warstwowe z ociepleniem wełną , pustka powiterzna. Przestrzegam przed scianami jednowarstwowymi + styropian na zewnątrz - ptaki maja używanie wszystko wydłubują Link do komentarza
demo Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #130 Napisano 30 marca 2015 (edytowany) Cytat Dobre tylko wiertło, wiertarka nawet licha - i nie ma problemów z wierceniem dziur w Porothermie. A to przepraszam jeśli kogoś przy okazji wprowadziłem w błąd. Czas tak szybko leci, a ja widziałem to wiercenie u kolegi dobrych 20 lat temu. Teraz widać robią miękkie, znaczy wypalone tak jak powinny być na ceglato. Tamte pamiętam były aż czarnawe więc chyba przepalone. Edytowano 30 marca 2015 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #131 Napisano 30 marca 2015 Cytat w naszym klimacie najlepiej ceramika i ściany 3 warstwowe z ociepleniem wełną , pustka powiterzna. Skoro najlepiej, to napisz jeszcze dlaczego ten układ warstw jest taki bezkonkurencyjny.Tylko nie pisz że dlatego, że Ci się kolor pustaka podoba. Link do komentarza
solange63 Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #132 Napisano 30 marca 2015 Cytat Przestrzegam przed scianami jednowarstwowymi + styropian na zewnątrz - ptaki maja używanie wszystko wydłubują Możesz rozwinąć temat, bo aż mnie ssie z ciekawości. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #133 Napisano 30 marca 2015 Cytat Nie ma się co zasranawiac w naszym klimacie najlepiej ceramika i ściany 3 warstwowe z ociepleniem wełną , pustka powiterzna. Przestrzegam przed scianami jednowarstwowymi + styropian na zewnątrz - ptaki maja używanie wszystko wydłubują Panie Pikuś, coś pan wiesz ale nie do końca bo ci się po merdało.Jeżeli ściana 1W to bez ocieplenia bo z ociepleniem to ściana 2W. A styropian to jest zakryty siatką wtopiona w klej i położony na to jest tynk, wiec co maja ptaszyska wydłubać? i w dodatku piszesz że wszystko I ciekawy przekrój zapodałeś ściany 3W Link do komentarza
Igo Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #134 Napisano 30 marca 2015 Ja bym wybrał ścianę z dociepleniem. Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #135 Napisano 30 marca 2015 Zdecydowanie ściana z ociepleniem. Polecam styropian Knauf Therm Fasada w wersji standardowej lub grafitowy (Expert). Szczegóły wykonania docieplenia wszelkich "trudnych" elementów można zobaczyć na stronie producenta.e-rzecznik Knauf Therm Link do komentarza
so_slow Napisano 30 marca 2015 Autor Udostępnij #136 Napisano 30 marca 2015 A jakie znaczenie ma ilość warstw ściany? Najważniejsze są jej parametry - i tu mam na myśli nie tylko samą izolacyjność termiczną, ale też np. pojemność cieplną, która ma w życiu spore znaczenie Łatwo się o tym można przekonać kiedy wyłączymy ogrzewanie na kilka godzin np. w domu z betonu komórkowego i z Porothermu. Oczywiście obie ściany z tym samym docelowym "U". Pierwszy wychłodzi się momentalnie, a drugi będzie oddawał ciepło powolutku. W domu z ceramiki można spokojnie wyłączyć ogrzewanie np. jadąc gdzieś na jedną noc. W domu z betonu bym się nie odważył tego zrobić. Mam w domu kota i psa i przy kilku stopniach mogłoby im się odechcieć mieszkać :P Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 marca 2015 Udostępnij #137 Napisano 30 marca 2015 Cytat Łatwo się o tym można przekonać kiedy wyłączymy ogrzewanie na kilka godzin np. w domu z betonu komórkowego i z Porothermu. Oczywiście obie ściany z tym samym docelowym "U". Pierwszy wychłodzi się momentalnie, a drugi będzie oddawał ciepło powolutku. W domu z ceramiki można spokojnie wyłączyć ogrzewanie np. jadąc gdzieś na jedną noc. W domu z betonu bym się nie odważył tego zrobić. Mam w domu kota i psa i przy kilku stopniach mogłoby im się odechcieć mieszkać :P Dobrze że takich tchórzy mało chodzi po zimie, bo wszyscy byśmy jeszcze mieszkali w domach z gliny.Jako orędownik - marketingowiec Porothermu sięgnąłeś granic absurdu.Jedyne co mi przychodzi do głowy jako odpowiedź na tak sformułowaną tezę, to słowa A. Einsteina. Cytat Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 28 kwietnia 2015 Udostępnij #138 Napisano 28 kwietnia 2015 Na stronie Knauf Industries jest dostępny Kalkulator Oszczędności, który pozwala na szybkie sprawdzenie , który wariant ocieplenia ścian (czy tez braku) jest korzystniejszy pod katem oszczędności energetycznych. Link do komentarza
pimpek Napisano 30 kwietnia 2015 Udostępnij #139 Napisano 30 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat A styropian to jest zakryty siatką wtopiona w klej i położony na to jest tynk, wiec co maja ptaszyska wydłubać? Ptaki to chyba nie, ale gryzonie spokojnie dadzą radę :PAle ciekawy wątek to docieplanie materiału pierwotnie pomyślanego jako materiał na ścianę 1W. Moim zdaniem nie ma to żadnego sensu. Przy ceramice ściana jednowarstwowa ma zmienione układ drążeń, przez co jest bardzo ciepła, ale słabsza akustycznie. Co zyskujemy ocieplając np. Porotherm 44 cm warstwą 8 cm wełny? U na poziomie 0,15, ale akustykę budynku zdecydowanie gorszą niż... Porotherm 25 cm. W betonie komórkowym jest jeszcze gorzej, bo tam skutkiem ubocznym dobrej izolacyjności termicznej ściany jest słaba nośność i akustyka. "Ciepły" beton oznacza większy stosunek pustki powietrznej do betonu. Materiał robi się bardziej kruchy i lekki, co ma oczywiście swoje konsekwencje. Moim zdaniem nie ma więc żadnego sensu docieplanie materiału jednowarstwowego. Lepiej przyjąć tą technologię z dobrodziejstwem inwentarza. Edytowano 30 kwietnia 2015 przez pimpek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Maciej Stanisławski Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #140 Napisano 15 maja 2015 Cytat Ptaki to chyba nie, ale gryzonie spokojnie dadzą radę :PAle ciekawy wątek to docieplanie materiału pierwotnie pomyślanego jako materiał na ścianę 1W. Moim zdaniem nie ma to żadnego sensu. Przy ceramice ściana jednowarstwowa ma zmienione układ drążeń, przez co jest bardzo ciepła, ale słabsza akustycznie. Co zyskujemy ocieplając np. Porotherm 44 cm warstwą 8 cm wełny? U na poziomie 0,15, ale akustykę budynku zdecydowanie gorszą niż... Porotherm 25 cm. W betonie komórkowym jest jeszcze gorzej, bo tam skutkiem ubocznym dobrej izolacyjności termicznej ściany jest słaba nośność i akustyka. "Ciepły" beton oznacza większy stosunek pustki powietrznej do betonu. Materiał robi się bardziej kruchy i lekki, co ma oczywiście swoje konsekwencje. Moim zdaniem nie ma więc żadnego sensu docieplanie materiału jednowarstwowego. Lepiej przyjąć tą technologię z dobrodziejstwem inwentarza. Też tak sądze. Po tojest materiał dedykowany do ściany 1w, żeby jej nie docieplać. Spełnia normy i jak ktoś lubi to jest ok. Nieważne, czy będzie to beton, czy ceramika. Jeżeli ktoś chce sobie położyć wszechobecny styropian, to mija się z celem stosowanie materiału na ścianę 1w. Ja lubię ceramikę i nie wyobrażam sobie okładanie porothermu t warstwą styro. Link do komentarza
pollina Napisano 21 maja 2015 Udostępnij #141 Napisano 21 maja 2015 Cytat Też tak sądze. Po tojest materiał dedykowany do ściany 1w, żeby jej nie docieplać. Spełnia normy i jak ktoś lubi to jest ok. Nieważne, czy będzie to beton, czy ceramika. Jeżeli ktoś chce sobie położyć wszechobecny styropian, to mija się z celem stosowanie materiału na ścianę 1w. Ja lubię ceramikę i nie wyobrażam sobie okładanie porothermu t warstwą styro. Robi się docieplenia jednowarstwowych ścian ceramicznych, ale to raczej tylko w sytuacji, kiedy inwestorzy po pierwszym sezonie grzewczym są przerażeni kosztami ogrzewania. Nikt raczej nie planuje od "nowości" robienia docieplenia dla Porothermu 44. Ale prawda taka, że za wysokie koszty ogrzewania niekoniecznie odpowiadają straty ciepła przez materiał konstrukcyjny - najczęściej wystarczy po prostu zlikwidować mostki termiczne i uszczelnić drzwi i okna. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 maja 2015 Udostępnij #142 Napisano 21 maja 2015 Cytat Robi się docieplenia jednowarstwowych ścian ceramicznych, ale to raczej tylko w sytuacji, kiedy inwestorzy po pierwszym sezonie grzewczym są przerażeni kosztami ogrzewania. Kto tak robi? Przecież wiadomo, że nowo wybudowany dom potrzebuje jednego sezonu grzewczego albo i nawet dwóch aby pozbyć się wilgoci, dopiero w trzecim sezonie grzewczym jest wszystko ok. Link do komentarza
pollina Napisano 21 maja 2015 Udostępnij #143 Napisano 21 maja 2015 Cytat Kto tak robi? Przecież wiadomo, że nowo wybudowany dom potrzebuje jednego sezonu grzewczego albo i nawet dwóch aby pozbyć się wilgoci, dopiero w trzecim sezonie grzewczym jest wszystko ok. Docieplanie domu po jednym sezonie grzewczym to oczywiście paniczne posunięcie. Ale to się niestety zdarza. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 maja 2015 Udostępnij #144 Napisano 21 maja 2015 Cytat Docieplanie domu po jednym sezonie grzewczym to oczywiście paniczne posunięcie. Ale to się niestety zdarza. Zdarza się tym co nie dorośli do budowy domu (nie są świadomi swojego wyboru) albo nie wiedzą co mają z pieniędzmi robić Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 5 maja 2016 Udostępnij #145 Napisano 5 maja 2016 Cytat Zdarza się tym co nie dorośli do budowy domu (nie są świadomi swojego wyboru) albo nie wiedzą co mają z pieniędzmi robić Mało tego, wielu inwestorów dostaje od dewelopera budynek ocieplony - wybudowany przez jedno lato i wtedy to juz na 100% wilgoć wyjdzie dopiero w zimie - w narożnikach. Potem tworzą się legendy, że dom ocieplony styropianem nie oddycha, że to "termos" i tego typu plotki. A że plotka jest szybsza od światła, to potem producenci styropianu muszą to dementować.Itd. itp. Link do komentarza
muka11 Napisano 1 czerwca 2016 Udostępnij #146 Napisano 1 czerwca 2016 Cytat wielu inwestorów dostaje od dewelopera budynek ocieplony - wybudowany przez jedno lato i wtedy to juz na 100% wilgoć wyjdzie dopiero w zimie Dlatego ściany konstrukcyjne powinno się murować na sucho - wtedy przy dociepleniu izolacją zamykamy w murze relatywnie najmniejszą ilość wilgoci do odparowania. Takich systemów jest mnóstwo, jak klej do Siliku albo Dryfix do Porothermu. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 1 czerwca 2016 Udostępnij #147 Napisano 1 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Mało tego, wielu inwestorów dostaje od dewelopera budynek ocieplony - wybudowany przez jedno lato i wtedy to juz na 100% wilgoć wyjdzie dopiero w zimie - w narożnikach. Potem tworzą się legendy, że dom ocieplony styropianem nie oddycha, że to "termos" i tego typu plotki. A że plotka jest szybsza od światła, to potem producenci styropianu muszą to dementować.Itd. itp. A gdzie wentylacja ? To ona powinna służyć do regulacji i usuwania wilgoci z domu.Grawitacyjna ? To ona własnie tworzy wilgoć w narożnikach a potem tworzą się legendy, że dom ocieplony styropianem nie oddycha, że to "termos" i tego typu plotki.Zatem czy winny jest deweloper,który budował normalnie czy niezbyt lotny inwestor czy doradca uważający,że wentylacja grawitacyjna to naprawdę wentylacja ?Dom ocieplałem wiosną,wprowadziłem się latem i wilgotność w środku nie przekroczyła 55% a zimą byłą na poziomie 36% a zatem ???Oczywiście mam prawidłową i działającą wentylację domu a nie grawitacyjną.... Edytowano 1 czerwca 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 czerwca 2016 Udostępnij #148 Napisano 2 czerwca 2016 Cytat A gdzie wentylacja ? To ona powinna służyć do regulacji i usuwania wilgoci z domu.Grawitacyjna ? To ona własnie tworzy wilgoć w narożnikach a potem tworzą się legendy, że dom ocieplony styropianem nie oddycha, że to "termos" i tego typu plotki.Zatem czy winny jest deweloper,który budował normalnie czy niezbyt lotny inwestor czy doradca uważający,że wentylacja grawitacyjna to naprawdę wentylacja ?Dom ocieplałem wiosną,wprowadziłem się latem i wilgotność w środku nie przekroczyła 55% a zimą byłą na poziomie 36% a zatem ???Oczywiście mam prawidłową i działającą wentylację domu a nie grawitacyjną.... OK ale nie każdy ma wentylację mechaniczną i czasami inwestor wprowadza sie do ocieplonego budynku w ciągu 3 miesięcy od chwili wbicia łopaty w ziemię. Ile w tych murach jest wilgoci technologicznej ??Poza tym wilgotność obniżona w zimie to nie tylko zasługa Twojej wentylacji. Powiedz jeszcze jaką miałeś wilgotność jesienią 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 2 czerwca 2016 Udostępnij #149 Napisano 2 czerwca 2016 Wilgotność w domu jest na stałym praktycznie poziomie od 36-43% nie zależnie od pory roku.Dlatego pytam się gdzie wentylacja ? Skoro wiadomo,że grawitacyjna w nowych szczelnych domach nie spełnia założeń to czemu inwestorzy brną w bagno ? Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 czerwca 2016 Udostępnij #150 Napisano 2 czerwca 2016 Prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna też daje radę.Źle wykonana WM tez nie daje rady - i też inwestorzy brną w bagno. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się