Skocz do zawartości

Skraplanie wody na zbiorniku wc


aga69

Recommended Posts

  • 4 miesiące temu...
Cytat

Czy jest jakaś rada na skraplającą się wodę na zbiorniku wc ? Mam wilgotną podłogę za klozetem i trochę mnie to denerwuje. Zwłaszcza, że podłoga drewniana (olejowana) i nie sądzę żeby to lubiła... icon_smile.gif
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.




Jaki to zbiornik? Kompakt czy dolnopłuk?
jakiej firmy?
Link do komentarza
Zimna woda zimią jest wychłodzona ,przechodzi rurami w wychłodzonej ziemi zanim dotrze do domu .Dlatego takie zjawisko najbardziej widać w sezonie jesień -zima -wiosna.

Trzeba podgrzać zimną wodę wstępnie zanim dotrze ona do spłuczki .Niekoniecznie trzeba do tego jakiejś grzałki wystarczy że pewien zapas wody pozostanie w jakiejś części domu żeby się wstępnie ogrzać.Woda " łapie" wyższą temperaturę powyżej punktu rosy z otoczenia wtedy kondensacja ustaje lub jest mniej intensywna .

Jeżeli zaizolujemy spłuczkę lub kupimy już taką zaizolowaną (są w sprzedaży) Woda potrafi też wkraplać się na dolnej części muszli i spływać po niej na podłogę .

Woda może się ogrzać przed :
-w rurach metalowych w piwnicy niezaizolowanych pianką
-w filtrze wstępnego oczyszczania
- można zbudować i podłączyć jakiś wymiennik


W łazience wentylacja jak najbardziej potrzebna ale nie usunie przyczyny roszenia tylko jej skutek .

https://forum.budujemydom.pl/Pocaca-sie-spl...&pid=215894 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Tak gdzie występuje ten problem mam kompakt i myślałem że Andre59 pisze o takiej spłuczce ale czytając teraz jeszcze raz wątek nie jestem już pewny :/
mhtyl co tak nerwowo? zadałem konkretne pytanie, być może nie zbyt precyzyjnie - przepraszam icon_redface.gif


Nie nerwowo tylko czytałem Twoje posty, i nie ma za co przepraszać icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Czy jest jakaś rada na skraplającą się wodę na zbiorniku wc ? Mam wilgotną podłogę za klozetem i trochę mnie to denerwuje. Zwłaszcza, że podłoga drewniana (olejowana) i nie sądzę żeby to lubiła... icon_smile.gif
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.



Proponuję poliuretanowy izolator do spłuczek ceramicznych lub wkład z poliuretanu.Pozdrawiam!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Nie wiem, czy dobrze umieszczam temat, ale jak pozbyć się uporczywego skraplania wody na spłuczce od klozetu? Czy da się temu zaradzić?




Kolego odpowiedzi masz powyżej
wsadzić grzałkę do spłuczki i podgrzać wodę
na Twoim miejscu jednak troszeczkę bym zwolnił tempo wyszukiwania kolejnych skutków posiadania wilgoci w budynku bo nerwowo nie wytrzymasz ;)
zacząłeś od grzyba i tego się trzymaj
usuniesz przyczyny powstawania grzyba
poprawisz wentylację i grzałka będzie niepotrzebna .
czyli nie skacz z tematu na temat dokąd nie rozwiążesz problemu podstawowego
WILGOCI W BUDYNKU
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

icon_biggrin.gif
Gdyby to tylko było przyczyną, to woda musiałaby się szybciej ogrzewać niż powietrze schładzać.
A to niemożliwe.


Wiesz co ostatnio miałem taki przypadek że mi się mechanizm w kibelku zepsuł a moja partnerka nie wiedziała co z tym zrobić i się woda do kibelka lała i lała, wracam z delegacji, a na kibelku kropelki wody i cały zimny
Link do komentarza
Cytat

Tak gdzie występuje ten problem mam kompakt i myślałem że Andre59 pisze o takiej spłuczce ale czytając teraz jeszcze raz wątek nie jestem już pewny :/


Trochę po czasie, ale może potomności się przyda.
Pisałem o normalnej zewnętrznej spłuczce, a nie podtynkowej.
Link do komentarza
Cytat

Trochę po czasie, ale może potomności się przyda.
Pisałem o normalnej zewnętrznej spłuczce, a nie podtynkowej.



Na spłuczkach ceramicznych może się wyraszać woda, na plastikowych z PRL raczej się to nie działo. Ale to wszystko zależy od wentylacji, temperatury pomieszczenia, temperatury wody w spłuczce itd. Nie ma złotej recepty, że winna jest tylko temperatura i koniec.
Link do komentarza
Zdecydowanie droższa opcja z doprowadzeniem ciepłej wody do spłuczki. Nie lepiej zapewnić lepszą wentylację, która wszystkim wyjdzie na zdrowie. Nieraz wąż doprowadzający może się lekko pocić ale roszenie na spłuczce nie jest w cale takie trudne do opanowania.
Link do komentarza
Cytat

Podobnie jak z roszeniem drzwi. Wystarczy poprawić wentylację i podnieść temperaturę - tym samym punt rosy podniesie się. Łatwo to obliczyć icon_cool.gif :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_punktu_rosy

Lub coś w prostszej wersji:
http://www.odbiory.pl/index.php/poradnik-a...a-dla-powietrza




Poprawa wentylacji nic nie pomogła jak również i podniesienie temperatury w łazience.
Natomiast kupiłem izolator do spłuczek ceramicznych. Pomogło w 100% . Spłuczka jest sucha i nie mam już problemu z kałużą na podłodze.
Link do komentarza
To jesteś jedyny na świecie że Ci wentylacja i obniżenie wilgotności względnej w łazience nie pomogło w pozbyciu się wilgoci.
Ale jeśli mi nie wierzysz to uwierz Mollierowi... a właściwie wynikom jego badań bo on sam już nie żyje od prawie 80 lat.
A kałuże na podłodze miałeś, bo miałeś wyciek... roszenie nie miało z tym nic wspólnego
Link do komentarza
Może to i jakiś sposób z tym izolatorem. Ja w pierwszej chwili wyobraziłem sobie taki kubraczek na spłuczkę robiony na drutach icon_cool.gif .
Ja zastanawiam się jak 2-3mm warstwa tego preparatu może poprawić działanie spłuczki, bo wyraszanie wody powinno siłą wyższą i prawami fizyki dalej zachodzić. Przenosząc przykład na moją branżę (drzwi) to jakbym farbą pomalował drzwi u Klienta i powiedział, że teraz woda nie będzie się skraplać.
Link do komentarza
Izolatorem smarujemy wnętrze spłuczki nakładając warstwę ok. 2mm grubości. Jest to izolator poliuretanowy i po 12 godz. pęcznieje do ok. 5mm - tworząc na zewnątrz warstwę gumowego naskórka a w środku powstają spienione mikro pęcherzyki powietrza. Dzięki takiej postaci izolatora eliminuje się mostek termiczny który powstaje przez różnicę temperatury wody w spłuczce a temp. powietrza w pomieszczeniu gdzie spłuczka się znajduje.
Pozdrawiam i polecam
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Bartekszczecin - nie bierz tego do siebie, bo to nie jest przytyk w Twoim kierunku. Ja jako człeczyna z branży drzwiowej ostatnio co raz częściej słucham o mostkach termicznych wraz z rozwojem świadomości Klientów a zrazem Inwestorów. Tego aby walczyć z mostkiem termicznym w kibelku moje najśmielsze koszmary nie przewidziały ;).

Niedługo producenci kibelków będą dawali deklarację właściwości użytkowych ze stwierdzoną przenikalnością termiczną dla spłuczki ;) icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif.

Bądź co bądź - najważniejsze, że udało się rozwiązać problem.
Link do komentarza
  • 7 lata temu...

Witam 

Miałem ten sam problem.

Wykleiłem wnętrze spłuczki pianką 5mm, taką jak się daje pod panele podłogowe.

Koszt 2 PLN za piankę + 1/2 tubki silikonu + godzina roboty i problem znikł ;-) 

Jeśli kogoś to i interesuje, mogę wrzucić jakieś fotki ( jeśli nie to nie wrzucam bo nie mam zrobionych a na darmo nie chce mi się spłuczki rozkręcać ;)

 

Pozdrawiam, Krzysztof

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Odświeżę temat. Kolega do mnie dzwonił i ma dokładnie taki sam problem w rezerwuarze -zabudowa podtynkowa marki na V. To co mu odpisali w oficjalnym piśmie to lepsze od komedii polskich z PRL-u. :) Rezerwuar jest preizolowany, ale nie jest ceramiczny dodam żeby uciąć zbędne pytania. Pierwsza odpowiedź jako porada z BOK? Widocznie Pan ma za zimna wodę. :)

 

Link do komentarza

No cóż, może niebawem zostaną opatentowane podgrzewacze do wody w spłuczkach. Znany slogan, zamiast zająć się przyczyną, trzeba będzie opracować nową metodę walki ze skutkiem. Nie wiem dlaczego, ale ostatnio wiele sytuacji kojarzy mi się z walką ze stonką w PRL.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza

No to jest pierwszorzędny pomysł...i hodować rybki, które nie lubią światła. Bądźmy jednak poważni :). Wiem, ze temat był wałkowany i pomysłów bez liku, ale ja serio pytam. Kolega skuł kafelki, zdemontował, oglądał, szukał wad i nic. Najciekawsze jest to, że na piętrze ma identyczny stelaż i nic się nie dzieje. Warunki zbliżone - jak to w domu na piętrze - ten sam pion, ta sama ściana, to samo ocieplenie ściany etc. Żadna rura tam w pobliżu nie biegnie....

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  Najciekawsze jest to, że na piętrze ma identyczny stelaż i nic się nie dzieje. Warunki zbliżone - jak to w domu na piętrze - ten sam pion, ta sama ściana, to samo ocieplenie ściany etc. Żadna rura tam w pobliżu nie biegnie....

Warunki zbliżone, ale powietrze inne. Pewnie z większą ilością wilgoci, np. z kuchni.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...