bajbaga Napisano 12 stycznia 2015 #2151 Napisano 12 stycznia 2015 Cytat Bajbag, kwadratowa kratka? W okrągłym domu? No wiesz Wróć - powierzchnia powinna wynosić około 0.02m2, lecz nie mniej ......
Jani_63 Napisano 12 stycznia 2015 #2152 Napisano 12 stycznia 2015 Mam pewne obiekcje co do wdmuchiwania zużytego powietrza do garażu i do ogrodu zimowego.Oba pomieszczenia mogą przez to bardzo "płakać", a "łzy" rozpaczy szczególnie po przeszkleniach płynąć.
autorushd Napisano 12 stycznia 2015 Autor #2153 Napisano 12 stycznia 2015 Widzę to szczególnie teraz gdy wilgotność w środku jest bardzo duża. Jeśli natomiast dom zostanie wysuszony IMO ten problem przestanie mieć takie znaczenie.
autorushd Napisano 14 stycznia 2015 Autor #2154 Napisano 14 stycznia 2015 Pamiętacie ostatnie wichury? Nie ominęły one oczywiście też i kopuły. A konkretnie mojej sowy. Dosłownie straciła głowę ;)
demo Napisano 14 stycznia 2015 #2155 Napisano 14 stycznia 2015 Na zbliżeniu ta powłoka ocieplająca wygląda jak wygląda, będzie to jeszcze czymś równane ?.
Gość stach Napisano 14 stycznia 2015 #2156 Napisano 14 stycznia 2015 Wygląda kopulaście, co tu poprawiać...
demo Napisano 14 stycznia 2015 #2157 Napisano 14 stycznia 2015 Chodzi mi o jakąś warstwę wyrównującą ten natrysk pianką, no wiesz żeby było równiejsze. Bo nawet brud będzie się nierównomiernie osadzał na tej powierzchni - wystąpią psujące cały efekt ciapki.
autorushd Napisano 14 stycznia 2015 Autor #2158 Napisano 14 stycznia 2015 Kolega Stach ma rację. Nic tutaj już nie będzie zrobione. Każda technologia ma plusy i minusy. jak się minusy polubi to mogą stać się plusami. Ale wywód, hihi
Gość gawel Napisano 14 stycznia 2015 #2159 Napisano 14 stycznia 2015 (edytowany) Ja się zastanawiam=obawiam, czy ta pianka jest na tyle trwała i wytrzymała, że gdyby poszedł duży grad , czy jej powierzchnia się nie uszkodzi co na to wtedy opady atmosferyczne i glony ? No chodzi mi o to w skrócie, czy nie trzeba będzie kupować big XXXLLLLLLLL stanika z miseczką ZZZZ Edytowano 14 stycznia 2015 przez gawel (zobacz historię edycji)
animus Napisano 14 stycznia 2015 #2160 Napisano 14 stycznia 2015 Cytat Na zbliżeniu ta powłoka ocieplająca wygląda jak wygląda, będzie to jeszcze czymś równane ?. Tak trochę deszcz poklepie ,palące słońce,może grad ,resztę zrobi mech .
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 15 stycznia 2015 #2161 Napisano 15 stycznia 2015 Cytat No i niestety pomimo ciągle pracującej wentylacji na ścianach zaczęły pojawiać się rysunki z grzybkami w roli głównej. Wcześniej gdy dom nie był ocieplony nie przypominam sobie takich wydarzeń. Wychodzi, że suszenie pomieszczeń idzie zbyt wolno. Dla tego myślę o uruchomieniu ogrzewania pod koniec miesiąca. Ale czy mi się uda hm. Cytat Jednak w drugiej kopule uruchomiliśmy podgrzewanie z tego co pamiętamakurat to źródło ciepła + butla Propan/Butan produkuje sporo wilgoci - więc się nie dziw że zwiększa wilgotność - choć same tynki zapewne schną .dodatkowo spaliny gazu dość istotnie zmieniają kolor tynku - znaczy nie są dla tynku całkiem obojętneograniczenie produkcji wilgoci ?zmiana źródła zasilania na np elektryczne względnie zmiana gazu na Propan - troszkę mniej skroplin daje .podsumowując kombinujesz nad tymczasowym wstawieniem osuszaczy ok 2 KW + koszt gazu w porównywalnej kwocie powinieneś się wyrobić z grzejnikami elektrycznymi 2 x 2KWdostajesz samo ciepło bez dodatkowej wilgociwzględnie jakowąś nagrzewnicę ale z odprowadzeniem spalin czyli trzeba mieć jakąś dziurę coby wywalić rurę
Barbossa Napisano 15 stycznia 2015 #2162 Napisano 15 stycznia 2015 dobrze pamiętasz, nagrzewnice gazowe w zasadzie służą tylko do podniesienia temperatury do wartości akceptowalnej w okresie zimowym (zazwyczaj pod kładzenie tynków, posadzek), pod względem wilgoci - bezapelacyjny prym w jej wytwarzaniujeżeli to są nagrzewnice gazowe to katastrofa
autorushd Napisano 15 stycznia 2015 Autor #2163 Napisano 15 stycznia 2015 Mistrz Jan zamontował kominki.
autorushd Napisano 15 stycznia 2015 Autor #2164 Napisano 15 stycznia 2015 (edytowany) Z racji ładnej pogody pootwierałem drzwi na przestrzał i jedno okno. Na 2h. Wilgotność z 92% spadła do 84%. To tak w kwestii moich ostatnich spostrzeżeń. Edytowano 15 stycznia 2015 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 16 stycznia 2015 Autor #2165 Napisano 16 stycznia 2015 Czytam o powrocie zimy. I czekam na śnieg. Chciałem koniecznie zrobić fotki kopuły w śniegu. Poza tym mam cześć dachu płaskiego i chciałbym się dowiedzieć jak on się będzie zachowywał. Ostatnio prawie mi się udało. Trochę napadało jakiś tydzień temu ale jak już się do zdjęcia ustawiłem to akurat aparat się rozładował. Następnego dnia po śniegu zostało tylko wspomnienie.
animus Napisano 16 stycznia 2015 #2166 Napisano 16 stycznia 2015 Cytat Z racji ładnej pogody pootwierałem drzwi na przestrzał i jedno okno. Na 2h. Wilgotność z 92% spadła do 84%. To tak w kwestii moich ostatnich spostrzeżeń. Idź tą drogą ,wyłącz WM tylko prąd ciągnie, a na dole pouchylaj a w szczycie kopuły otwórz albo zdejmij całkiem okienko na kilka dni. Jak suszy się mokre wiadro,do góry dnem czy do dołu ?
autorushd Napisano 18 stycznia 2015 Autor #2167 Napisano 18 stycznia 2015 Przewietrzanie daje tytle, że wilgotność spadła do ok 84%, czyli mniej więcej tak jak na dworze. Wiec tym sposobem szans na obniżenie poniżej tej wartości nie ma. Szczególnie jeśli pogoda się nie zmieni. Późne grzanie ma jeszcze jeden plus, jest szansa na wyrobienie się w taryfie W-2 Bo trzy miesiące juz minęły. Grzanie przewiduję na następne 3mies.Szansa jest.
animus Napisano 18 stycznia 2015 #2168 Napisano 18 stycznia 2015 Cytat Przewietrzanie daje tytle, że wilgotność spadła do ok 84%, czyli mniej więcej tak jak na dworze. Wiec tym sposobem szans na obniżenie poniżej tej wartości nie ma. Szczególnie jeśli pogoda się nie zmieni. Co innego wilgotność powietrza a co innego materiałów wbudowanych i ,nawet jak wilgotność powietrza nie spada ,to może spadać w przegrodach ,posadzce itd...Jak to sprawdzić ? Wystarczy zamknąć na kilka godzin budynek ,jak wilgotność powietrza wewnątrz wrośnie,to powinieneś nadal wietrzyć .
autorushd Napisano 18 stycznia 2015 Autor #2169 Napisano 18 stycznia 2015 To już sprawdziłem. Wilgotność od razu podskoczy do 92%.
animus Napisano 18 stycznia 2015 #2170 Napisano 18 stycznia 2015 Cytat To już sprawdziłem. Wilgotność od razu podskoczy do 92%. Więc przy zamkniętym domu powietrze łapie tą wilgoć z otaczającej bryły budynku.
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2171 Napisano 19 stycznia 2015 Głowa sowy się znalazłaA to mnie zaskoczyło. Jest to wlot do wentylacji. Zamarzł. Wylot to bym zrozumiał ale wlot? Czemu?
bajbaga Napisano 19 stycznia 2015 #2172 Napisano 19 stycznia 2015 Gdzieś wyżej pisałem - ocieplenie przewodów (w tym czerpni także).Moim zdaniem - oczywiście.Ps. Już pomijam, sposób zakończenia czerpni ("Kratka" powinna być równo ze ścianą.
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2173 Napisano 19 stycznia 2015 Kratki będą wyrównane na wiosnę. To żaden problem.
Gość 3of5 Napisano 19 stycznia 2015 #2174 Napisano 19 stycznia 2015 a WM pracowała w momencie jak zamarzło?to jest problem, bo póki wystaje, to będzie zamarzać (szczególnie ja wentyle stoja), to chyba oczywiste
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2175 Napisano 19 stycznia 2015 tak. Na by-pass. Czyli program letni.
Gość 3of5 Napisano 19 stycznia 2015 #2176 Napisano 19 stycznia 2015 mam równo ze ścianą i raz tylko zamarzło, jak było -15 i wyłączona WM na noc. I to tylko dlatego, że taka bardzo cieniutka siateczka była zaraz za tą zgrubnąTy masz wystawione, nie izolowane i sie dziwisz że ci zamarzło...
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2177 Napisano 19 stycznia 2015 no pewnie ze się dziwię W końcu pierwszy raz widzę taką akcję Następnym razem już się dziwić nie będę.Podejrzewam ze teraz muszę wciągnąć te rury po prostu do środka. Jeśli się oczywiście da. Na wiosnę zrobiłbym to porządnie .
bajbaga Napisano 19 stycznia 2015 #2178 Napisano 19 stycznia 2015 Te "kratki" nie są dla czerpni zewnętrznej - co też ma wpływ (na zamarzanie) , tak jak i ich "wypoziomowanie"Powinny być, mniej wiecej takie:a najlepiej coś takiego:
animus Napisano 19 stycznia 2015 #2179 Napisano 19 stycznia 2015 (edytowany) Cytat Te "kratki" nie są dla czerpni zewnętrznej - co też ma wpływ (na zamarzanie) , tak jak i ich "wypoziomowanie"Powinny być, mniej wiecej takie:http://www.kominkiskandynawskie.pl/data/ka...1478_651092.jpga najlepiej coś takiego:http://www.kominox.pl/allegro/czerpnia.jpg Może z plastiku wstawić kratki mniej przewodziłyby te żeberka . Edytowano 19 stycznia 2015 przez animus (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 19 stycznia 2015 #2180 Napisano 19 stycznia 2015 Nie o materiał chodzi, tylko o kształt - zwłaszcza kąt "okapników".
Gość 3of5 Napisano 19 stycznia 2015 #2181 Napisano 19 stycznia 2015 ja mam identyczne jak u autorushda i problemów nie miałem
bajbaga Napisano 19 stycznia 2015 #2182 Napisano 19 stycznia 2015 Raz miałeś Bo ten "specjalny" kształt i odpowiedni kąt, wykluczają (minimalizują) taką ewentualność (zamarzania jak WM jest w stanie bezczynności)
Gość 3of5 Napisano 19 stycznia 2015 #2183 Napisano 19 stycznia 2015 tak, ale teraz już nie wyłączam, to raz, a dwa - mi nie zamarzło na zewnątrz tak jak na zdjęciu autorushda, tylko w środku ta drobna siateczkaNie wiem, czy teraz przy wyłączeniu i takich temperaturach by zamarzło....ale pewnie masz rację co do kształtu
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2184 Napisano 19 stycznia 2015 Cytat Te "kratki" nie są dla czerpni zewnętrznej - co też ma wpływ (na zamarzanie) , tak jak i ich "wypoziomowanie"Powinny być, mniej wiecej takie:a najlepiej coś takiego: Myślisz że to by załatwiło sprawę? np:http://allegro.pl/czerpnia-wyrzutnia-kratk...4995376324.html
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2185 Napisano 19 stycznia 2015 Za radą kolegi Bajbag zakupiłem takie czerpnie
bajbaga Napisano 19 stycznia 2015 #2186 Napisano 19 stycznia 2015 Pomijając walory użytkowe (jak będą - moim zdaniem, będą) - piknie nawiązują do kopuły.
autorushd Napisano 19 stycznia 2015 Autor #2187 Napisano 19 stycznia 2015 Jak zwykle ostatnio zgadzam się z kolegą.
autorushd Napisano 20 stycznia 2015 Autor #2188 Napisano 20 stycznia 2015 na drugim forum dostałem taką wiadomość od kolegi piotrp1:"Kolego "autorus" też mi przymarzła czerpnia i to ta którą chcesz kupić. Po prostu były ku temu sprzyjające warunki. Czy schowanie tego w mur coś da tego nie wiem, bo i tak zaciągane jest powietrze dość wilgotne i zetknięcie z zimnym metalem spowoduje oblodzenie. Moim zdaniem tylko podgrzewanie wlotu pomoże. W tamtą zimę takiego efektu nie miałem, a w tym już dwa razy. Druga sprawa to taka że sterownik rekuperatora zwiększa wydajność zamiast zasygnalizować brak przepływu, ale niestety fabryczne sterowniki to byle co. "Czyli sama wymiana czerpni to za mało.
Gość 3of5 Napisano 20 stycznia 2015 #2189 Napisano 20 stycznia 2015 schować do ściany i usunąć te cienką siatkę (co pisał ci przecież budowlany_laik tak i ja tutaj już wczesniej)Na lato na czerpnię nakładam moskitiere i nie ma żadnych komarów w reku
bajbaga Napisano 20 stycznia 2015 #2190 Napisano 20 stycznia 2015 (edytowany) Cytat Czyli sama wymiana czerpni to za mało. Tyle, że i akurat u Ciebie, było (jest) kilka czynników, które potęgują możliwość wystąpienia takiego "oszronienia".- rura czerpni i kratka dość istotnie "wybiega" przed mur, - brak ocieplenia przewodu wentylacyjnego,- kratka nie jest dedykowana do pracy na zewnątrz jako zakończenie czerpni - zbyt mały kąt "okapników" (kierownic),- kratka nie jest zainstalowana "horyzontalnie" co "deformuje" spływ (ewentualny) wody z opadów i skroplonej.Prawdą jest, że nawet zlikwidowanie wszystkich tych czynników, nie wyklucza możliwości zamarzania, ale spowoduje zmniejszenie (zaryzykuję twierdzenie, że w sposób istotny) takiego ryzyka.Ps. Oczywiście, zlikwidowanie tej siatki, też będzie miało wpływ na (ewentualny) brak oszronienia (tak jak opisywał to 3of5), ale proponuję ją zdjąć (z różnych powodów), kiedy zjawisko to (szronienia) będzie występowało w "nowych" warunkach "bytowych".dopisałem:W pewnym sensie to nepotyzm, ale dla zobrazowania zagadnienia: Edytowano 20 stycznia 2015 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
animus Napisano 20 stycznia 2015 #2191 Napisano 20 stycznia 2015 a co stoi na przeszkodzie żeby zastosować czerpnię z PCV czy kawałek rękawa PCV żeby zlikwidować mostek termiczny .
autorushd Napisano 20 stycznia 2015 Autor #2192 Napisano 20 stycznia 2015 Jakiś wirus mnie łapie. Ale jak dam rade to jutro powalczę i zdemontuję tą siatkę. Potem będę obserwował.
autorushd Napisano 21 stycznia 2015 Autor #2193 Napisano 21 stycznia 2015 Zastanawiam się nad kolejnością kolejnych kroków w kotłowni tjnajpierw położyć płytki na podłodze czy najpierw ustawić piec? Założenia:piec stojący, waga 140kg, płytki granitowe gr 1cm wilgotność ponad 90%.
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 stycznia 2015 #2194 Napisano 21 stycznia 2015 a po co Ci płytki pod piecem ???
ewamariusz Napisano 21 stycznia 2015 #2195 Napisano 21 stycznia 2015 Ja tam mam piec na podwyższeniu i mam wyłożony płytkami. Tak, że lepiej jak chcesz kłaść gres to przed postawieniem pieca. Pozdrawiam
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 stycznia 2015 #2196 Napisano 21 stycznia 2015 Cytat Ja tam mam piec na podwyższeniu i mam wyłożony płytkami. Tak, że lepiej jak chcesz kłaść gres to przed postawieniem pieca. Pozdrawiam Cytat piec stojący, waga 140kg, płytki granitowe gr 1cm wilgotność ponad 90%. piec można płytkami obłożyć a pomieszczenia przed płytkami dosuszyć
ewamariusz Napisano 21 stycznia 2015 #2197 Napisano 21 stycznia 2015 Pewnie, że można piec obłożyć, ale lepiej chyba będzie najpierw płytki i n nich ustawić piec, będzie chyba estetyczniej. Co do wilgotności autorushd pisał chyba o płytkach, a nie o wilgotności pomieszczeń, albo ja źle odczytałem.
animus Napisano 21 stycznia 2015 #2198 Napisano 21 stycznia 2015 Cytat Zastanawiam się nad kolejnością kolejnych kroków w kotłowni tjnajpierw położyć płytki na podłodze czy najpierw ustawić piec? Założenia:piec stojący, waga 140kg, płytki granitowe gr 1cm wilgotność ponad 90%. Raczej szanse zerowe na przyklejanie teraz płytek ,chyba że wydzielisz to pomieszczenie od całości ,podgrzejesz wewnątrz ,podsuszysz.
autorushd Napisano 22 stycznia 2015 Autor #2199 Napisano 22 stycznia 2015 No właśnie. Nie ma żadnych szans żeby podłogę w kotłowni osuszyć. Piec to viessman 222-f.Dodatkowo są to płytki granitowe, trzeba je potem zabezpieczyć. Jest to pomysł mojego hydraulika. Od razu byłem sceptyczny . Ale myślałem, a może się uda, a może tylko pod samym piecem. Wysokość płytek + klej to będzie jakieś 1,5cm.
animus Napisano 22 stycznia 2015 #2200 Napisano 22 stycznia 2015 Cytat No właśnie. Nie ma żadnych szans żeby podłogę w kotłowni osuszyć. Piec to viessman 222-f.Dodatkowo są to płytki granitowe, trzeba je potem zabezpieczyć. Jest to pomysł mojego hydraulika. Od razu byłem sceptyczny . Ale myślałem, a może się uda, a może tylko pod samym piecem. Wysokość płytek + klej to będzie jakieś 1,5cm. Trzeba coś podłożyć pod kocioł na tą wysokość i montować .
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się