Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Cytat

A tyle pisałem ; ŻADNEGO PAPIAKA NA WIERZCHU . Jan.



Mistrz Jan:) co z tym dachem płaskim na którym mam poprzybijane papiaki mogę teraz zrobić?
Wiem, nie dopilnowałem. Zrywać czy co? W jednym miejscu zaczął przeciekać. A to zapewne początek.

Przypominam chodzi o :








Do tej pory chciałem dach plaski zapiankować ale w przyszłości chcę po nim chodzić i więc to nie dobry pomysł.
Ocieplenie mogę dać pod dachem na nie na zewnątrz.





Link do komentarza
Cytat

przypomnę że On ma zamiar z łopatą po dachu biegać i śnieg zwalać
czyli przydałby się materiał odporny na uszkodzenia

Pokrycia dachowe wykonane z pap asfaltowych, są pokryciami odpornymi na uszkodzenia mechaniczne. Ich grubość, nawet przy pokryciu jednowarstwowym, to ponad 5 mm, przy osnowie z wytrzymałych włóknin poliestrowych, tkanin szklanych lub kompozytów poliestrowo - szklanych. Pokrycia dwuwarstwowe to łączna grubość od 6,5 do 10 mm warstwy asfaltu oraz dwie wzmacniające osnowy. Powierzchnia pap jest ponadto od wierzchu zabezpieczona warstwą gruboziarnistej mineralnej posypki, chroniącej powierzchnie asfaltu.
Niska temperatura połaci powoduje, że elastyczność wyrobów bitumicznych jest obniżona. Połacie wykonane z pap modyfikowanych w szczególności elastomerem SBS są znacznie bardziej elastyczne i chodzenie po dachu oraz prowadzenie prac w warunkach obniżonych temperatur nie będzie skutkować pękaniem powierzchni papy.
Używając tradycyjnych przyrządów do odśnieżania typu łopaty, szpadle i inne urządzenia zgarniające nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia połaci dachu a w każdym razie uszkodzenie te może być jedynie powierzchniowe.

Generalnie On na dachu będzie odśnieżać miejsca, gdzie utworzyły się worki śnieżne, czyli miejsca gdzie został nawiany śnieg i jego średnia grubość jest wielokrotnie większa niż na pozostałej połaci dachu.
Resztę śniegu można zostawić ,po co drzeć łopatą do gołej papy ,konstrukcja dachu przeniesie taki ciężar bezproblemowo . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Animus to zawsze podtrzyma na duchu icon_smile.gif

U mnie na obecna papę 4mm chce dać drugą zewnętrzną ( po piankowaniu ) Ale mam już wkręty do drewna jak na fotkach. I tak się zastanawiam, czy przed kładzeniem drugiej warstwy papy nie powykręcać ich?

Druga sprawa to przez zakłady papy dach stał się pofałdowany. Trochę. Bo w jednym miejscu jest 4 mm a w drugim 8mm. Co tu zrobić aby to zminimalizować? W końcu mam zamiar tam chodzić.

Cytat

Pokrycia dachowe wykonane z pap asfaltowych, są pokryciami odpornymi na uszkodzenia mechaniczne. Ich grubość, nawet przy pokryciu jednowarstwowym, to ponad 5 mm, przy osnowie z wytrzymałych włóknin poliestrowych, tkanin szklanych lub kompozytów poliestrowo - szklanych. Pokrycia dwuwarstwowe to łączna grubość od 6,5 do 10 mm warstwy asfaltu oraz dwie wzmacniające osnowy. Powierzchnia pap jest ponadto od wierzchu zabezpieczona warstwą gruboziarnistej mineralnej posypki, chroniącej powierzchnie asfaltu.
Niska temperatura połaci powoduje, że elastyczność wyrobów bitumicznych jest obniżona. Połacie wykonane z pap modyfikowanych w szczególności elastomerem SBS są znacznie bardziej elastyczne i chodzenie po dachu oraz prowadzenie prac w warunkach obniżonych temperatur nie będzie skutkować pękaniem powierzchni papy.
Używając tradycyjnych przyrządów do odśnieżania typu łopaty, szpadle i inne urządzenia zgarniające nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia połaci dachu a w każdym razie uszkodzenie te może być jedynie powierzchniowe.

Generalnie On na dachu będzie odśnieżać miejsca, gdzie utworzyły się worki śnieżne, czyli miejsca gdzie został nawiany śnieg i jego średnia grubość jest wielokrotnie większa niż na pozostałej połaci dachu.
Resztę śniegu można zostawić ,po co drzeć łopatą do gołej papy ,konstrukcja dachu przeniesie taki ciężar bezproblemowo .


Link do komentarza
Cytat

Animus to zawsze podtrzyma na duchu icon_smile.gif

U mnie na obecna papę 4mm chce dać drugą zewnętrzną ( po piankowaniu ) Ale mam już wkręty do drewna jak na fotkach. I tak się zastanawiam, czy przed kładzeniem drugiej warstwy papy nie powykręcać ich?

Druga sprawa to przez zakłady papy dach stał się pofałdowany. Trochę. Bo w jednym miejscu jest 4 mm a w drugim 8mm. Co tu zrobić aby to zminimalizować? W końcu mam zamiar tam chodzić.


A dlaczego dopiero po panikowaniu drugą warstwę zewnętrzną chcesz kłaść ,przy kopule papa powinna być położona pod pianą przecież woda będzie spływać po piance ,jak chcesz rozwiązać połączenie papy z pianą (na gorąco będziesz grzał przyklejał to spalisz pianę ,obróbki po łuku ? icon_mad.gif ) .
Moim zdaniem na tą papę przytwierdzoną mechanicznie , teraz powinieneś położyć jeszcze dwie warstwy papy termozgrzewalnej ,z przesuniętym zakładem. Jak sam wspomniałeś przez zakłady papy dach stał się pofałdowany, więc następne połączenia rolek powinny być przesunięte ,bo fałdy będą coraz wyższe.
Papa termozgrzewalna latem w upały trochę się upłynnia ,sama wulkanizuje niektóre uszkodzenia, górki rozlewając się wygładza .
Dlaczego dwie dodatkowe warstwy ? to pozwoli na długotrwale użytkowanie dachu bez niespodzianek i problemów ,pokrycia dachowe z piany i papy powinny starzeć się równomiernie ze względu na wywinięte połączenia na styku z kopułą .

Jeżeli pianowanie będzie odbywać się latem to trzeba przypilnować robotników prowadzących prace ,żeby nie zniszczali pokrycia stawiając na niej sprzęt do pianowania ,który będzie zapadał się w rozgrzanym pokryciu .Buty robotników również mogą poczynić szkody na rozgrzanym dachu ,a osłaniając papę przed opryskaniem piany czarną folią budowlaną nie obniżymy temperatury pokrycia dachu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
przyzwyczaić się
raczej nie będziesz wklejał węższych pasów papy tylko po to żeby to wyrównać
bo w sumie niczemu by to nie służyło poza wyrównaniem optycznym
czyli poprawieniem humoru

Cytat

Jak sam wspomniałeś przez zakłady papy dach stał się pofałdowany, więc następne połączenia rolek powinny być przesunięte ,bo fałdy będą coraz wyższe.


z tego co mi się o uszy obiło
po pierwszą warstwę kładziesz ! a kolejną - następną znów !
przesunięcie jak najbardziej zasadne przy 3 względem 1


Link do komentarza
Na początku chciałbym podziękować koledze Mistrz Jan za spotkanie na budowie icon_smile.gif Wstępnie kolega Jan będzie mi kładł następną warstwę papy.

Animus, obawiam się, ze panowie od pianki nie uszanują pięknej papy i ją wypaprzą. Nie wierzę w czysta pracę. To się po prostu nie może udać.

Odnośnie robienia zakładu to oczywiście tak jak piszecie, na połowie obecnej papy. Papa będzie dana 5,2mm.

Mam jednak wątpliwości, czy wywijać papę na murek?



Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien.





Link do komentarza
Cytat

Na początku chciałbym podziękować koledze Mistrz Jan za spotkanie na budowie icon_smile.gif Wstępnie kolega Jan będzie mi kładł następną warstwę papy.
Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien.


z punktu widzenia - punktu widzenia
pitolić piankę - idzie zeskrobać i da się folię rozłożyć do kładzenia
skoro taras to i tak czymś to przykryjesz bo łażenie po samej papie = wnoszenie syfu do środka
natomiast hydroizolacji nie lekceważ bo to jednak jest podstawa bez punktu widzenia
zresztą Skoro jest tam Jan to należy przyjąć że jesteś w dobrych rękach icon_smile.gif
niech robi jak chce byleby było dobrze - taka moja propozycja.
Link do komentarza
Cytat

Animus, obawiam się, ze panowie od pianki nie uszanują pięknej papy i ją wypaprzą. Nie wierzę w czysta pracę. To się po prostu nie może udać.

Odnośnie robienia zakładu to oczywiście tak jak piszecie, na połowie obecnej papy. Papa będzie dana 5,2mm.

Mam jednak wątpliwości, czy wywijać papę na murek?



Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien.


Masz tyle plandek że taki dach to pikuś icon_smile.gif
Czy wywijać papę ? ,wywijać na kopułę to dobre wyjście żeby mieć spokojny sen a na murek to zawsze będzie dojście wywinąć .
Link do komentarza
Ociepleniem dachu płaskiego będzie pianka od wewnątrz.

Z tym drewnem egzotycznym to właśnie o takim patencie myślałem. Ale jak zwykle trochę po czasie. Bo jak z kolegą Janem rozmawialiśmy stojąc na dachu to nic takiego do głowy mi nie wpadło. Dopiero jak wracałem do domu.
Ja myślałem raczej o tynku jak się daje na styropian jak pamiętam mineralny. Tylko skoro obecna papa ma 4 mm jak dać ten ewentualny tynk żeby wszytko było zrobione zgodnie ze sztuką?

Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm






Link do komentarza
Cytat

Ociepleniem dachu płaskiego będzie pianka od wewnątrz.

Z tym drewnem egzotycznym to właśnie o takim patencie myślałem. Ale jak zwykle trochę po czasie. Bo jak z kolegą Janem rozmawialiśmy stojąc na dachu to nic takiego do głowy mi nie wpadło. Dopiero jak wracałem do domu.
Ja myślałem raczej o tynku jak się daje na styropian jak pamiętam mineralny. Tylko skoro obecna papa ma 4 mm jak dać ten ewentualny tynk żeby wszytko było zrobione zgodnie ze sztuką?

Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm



Te maty gumowe to jak przytwierdzisz do papy?
Link do komentarza
Mam problem z zamówieniem papy wierzchniej sbs na podbudowie polierstrowej.
Mistrz Jan był u mnie na budowie gdzie mam położona papę icopal PV250 S40, po bokach gdzie odstawała można ja było bezproblemowo rwać w rękach.

Od mojego dostawcy dostałem specyfikacje tej papy:

Baza PYE PV 250 S4 Szybki Profil SBS
"papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianeji stabilizowanej siatkąszklaną, z obustronną
powłokąz masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona
wierzchnia pokryta jest drobnoziarnistąposypkąmineralną, strona spodnia jest profilowana i
zabezpieczona foliąz tworzywa sztucznego."
Link do komentarza
Cytat

Mam problem z zamówieniem papy wierzchniej sbs na podbudowie polierstrowej.
Mistrz Jan był u mnie na budowie gdzie mam położona papę icopal PV250 S40, po bokach gdzie odstawała można ja było bezproblemowo rwać w rękach.

Od mojego dostawcy dostałem specyfikacje tej papy:

Baza PYE PV 250 S4 Szybki Profil SBS
"papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianeji stabilizowanej siatkąszklaną, z obustronną
powłokąz masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona
wierzchnia pokryta jest drobnoziarnistąposypkąmineralną, strona spodnia jest profilowana i
zabezpieczona foliąz tworzywa sztucznego."

Bo to baza ,papa podkładowa .

Baza PYE PV 250 S4,0 to papa asfaltowa zgrzewalna, podkładowa, modyfikowana SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej o gramaturze 250 g/ m2.Od wierzchniej strony papa pokryta jest drobnoziarnistą posypką mineralną, jej spodnia strona zabezpieczona jest folią z tworzywa sztucznego.

Reszta to bajer sprzedającego.


Z siatką to :
Papa wierzchniego krycia na osnowie nowej generacji Poliester/JM aktywowana termicznie ICOPAL EXTRA WENTYLACJA TOP 5,2 Szybki Syntan SBS gr.5,2mm (5m2)
Papa asfaltowa aktywowana termicznie
Papa wierzchniego krycia na osnowie z nowej generacji KOMPOZYTU: Poliester/JM-055 wzmacniany wtopioną siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów, do pokryć jednowarstwowych, aktywowana termicznie.

Papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianej siatką szklaną, z obustronną powłoką z masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona wierzchnia pokryta jest gruboziarnistą posypką mineralną oraz wzdłuż jednej krawędzi nałożony jest pasek folii o szerokości ok. 80 mm, strona spodnia pokryta jest czerwoną powłoką akrylową (SYNTAN) na którą nałożone są wzdłużne profilowane pasma klejowe z masy asfaltowej (modyfikowanej SBS oraz żywicami), zabezpieczone folią z tworzywa sztucznego. Papa produkowana jest wg technologii ?SZYBKI SYNTAN SBS?. Służy do wykonywania warstwy wierzchniej w nowych lub podlegających renowacji wodochronnych pokryciach dachowych, w systemie jedno- lub wielowarstwowym.

A podkład to :
Papa podkładowa na osnowie nowej generacji Poliester/SNS aktywowana termicznie ICOPAL TERMIK BAZA 2,5 Szybki Syntan SBS gr.2,5mm (10m2)
Papa asfaltowa aktywowana termicznie
Papa podkładowa na osnowie z nowej generacji KOMPOZYTU: Poliester/SNS wzmacniany wzmacniany siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów, do pokryć dwuwarstwowych, aktywowana termicznie.

TERMIK BAZA 2,5 Szybki Syntan SBS
Przeznaczenie, Dokument odniesienia / CE Papa podkładowa, PN-EN 13707:2006
obowiązuje wyłącznie w układzie technologicznym
Typ osnowy, Gramatura [g/m2], Technologia Nowej generacji kompozyt: Poliester/SNS-110g/m2, wzmacniany wtopioną siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

o matko icon_eek.gif

Jak swego czasu z architektem planowaliśmy to z tego daszku szedł łańcuch stalowy i woda spływała po nim.
Twoje rozwiązanie jest na pewno skuteczne. Ale czułbym się jak w bazie wojskowej icon_smile.gif


To jest sporo powiększone i dlatego tak wygląda ,można dać 2 rury albo jedną większej średnicy kwadratową ,z łańcuchów będzie chlapać na ścianę.
Link do komentarza
Cytat

Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm


Z góry napiszę, że jestem całkowicie zielony pod względem budowlanym, ale pierwsza myśl jaka mi przyszła to trawa, normalnego trawnika pewnie się nie da (czytaj nie opłaca się), więc może jakaś sztuczna murawa jaką można spotkać na niektórych boiskach, zamiast gumowych mat.
Link do komentarza
hm. No sam nie wiem co powiedzieć. Pomysł wydaje się ciekawy i dużo tańszy niż mj obecny. Dzięki za sugestię.

Tych traw jest faktycznie sporo: Ceny od 15zł - 30złm2. Rolki o szerokości do 4m i długości to wiadomo, nieskończoność icon_smile.gif







Dane techniczne:

Waga całkowita: ok 1050 gr/m2
Szerokość: 1 m
Długość: 2 m
Wysokość: +/- 7 mm
100% polipropylen
Podkład nopy (zapobiega zatrzymywaniu wody pod wykładziną)
Odporna na mróz oraz promienie UV
Zastosowanie: wewnętrzne oraz zewnętrzne
Kolor: soczysta zieleń




Link do komentarza
poszukuje oświetlenia pod podbitkę. Myślałem o oprawkach na źródło światła gu10, to by było najprostsze do wymiany. Ale wypadłoby tez aby były hermetyczne no i na 220v. Nie chcę się bawić z trafo. Oświetlenie ma byc dekoracyjne. Dodatkowo będą kinkiety po obu stronach drzwi.

Dodatkowo potrzebne mi oprawki wpuszczane w ścianę okrągłe. Chciałbym na tarasie między kopułami podświetlić podłogę tarasu. Myślę nad 6szt.
Wcześniej kupiłem philips do podświetlania schodów. Ale doczytałem ze nie są hermetyczne i się nie nadają na zewnątrz. A szkoda bo są dobrze zrobione.
Link do komentarza
dziś cd

Wstępna wersja podbitki



Odnośnie wentylacji to jest pomysł aby zrobic GWC rurowe. Rury elastyczne 160mm w odcinkach po 25mb.
4szt bo wyjście z reku czerpni jest 200mm a takiej rury jednolitej w takich długościach jak bym chciał nie ma.
Jest jeszcze pomysł, aby rury doprowadzić do studni i tam zrobić ogromną czerpnie czyli 900mm. Sprawa jest rozwojowa.

Jest jeszcze jedna sprawa , jest propozycja aby założyć rekuperator bębnowy jan gaz. Zalety takiego rozwiązania znam, a co z wadami?

" Rekuperator z wymiennikiem obrotowym (bębnowym)

To urządzenie, które posiada ruchomy wymiennik. To droższe rozwiązanie, rzadko stosowane w przypadku domów jednorodzinnych. W przypadku tego modelu wymiennik ma budowę bębna wykonanego z ażurowej masy akumulującej ciepło. W rekuperatorze z wymiennikiem obrotowym ciepłe, zużyte powietrze częściowo miesza się z powietrzem świeżym, przez co wielkość urządzenia jest zwykle większa. Zaletą tego urządzenia jest jego zdolność do odzyskiwania wilgoci z powietrza wyrzucanego, dzięki czemu działanie rekuperatora nie będzie powodowało przesuszania powietrza w okresie zimowym. Wymiennik obrotowy wymaga jednocześnie zastosowania stałego napędu. Ma tę zaletę, że jest odporny na działanie niskich temperatur, a w jego wnętrzu nie osadza się szron. Sprawność rekuperatora z wymiennikiem obrotowym wynosi poniżej 90%, czyli jest zbliżona do poprzednio opisywanego rekuperatora z wymiennikiem przeciwprądowym." Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...