Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
icon_smile.gif powodzi to ja się nie boję.

Chodzi mi o to że tego pur w workach będzie za mało aby zrobić z tego warstwę 55cm pod chudziaka. jak wszystko leżało na stercie to było strasznie dużo, jak teraz wylądowało w środku kopuły to jakoś tego mało. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

icon_smile.gif powodzi to ja się nie boję.

Chodzi mi o to że tego pur w workach będzie za mało aby zrobić z tego warstwę 55cm pod chudziaka. jak wszystko leżało na stercie to było strasznie dużo, jak teraz wylądowało w środku kopuły to jakoś tego mało. icon_smile.gif



No ale to można łatwo obliczyć i zamówić odpowiednią ilość chyba co?
Napisano
obliczałem ale nie da rady okreslic ile tego pur wchodzi na tir, dostarczyciel twierdził ze ok 50m3, jednak wychodzi ze jest to dużo mniej.

Można zrobić analizę, załóżmy że 1 kopuła ma po podłodze 100m2*0,5m (h) to by dawało 50m3.
Mamy 2 kopuły wiec mamy 100m3.
Łącznik miedzy kopułami to nie więcej niż 50m2 a wiec 25m3.
Mamy wiec ok 125m3, przyszły trzy tiry po 50m3 i jest mało icon_smile.gif

Napisano
Cytat

obliczałem ale nie da rady okreslic ile tego pur wchodzi na tir, dostarczyciel twierdził ze ok 50m3, jednak wychodzi ze jest to dużo mniej.

Można zrobić analizę, załóżmy że 1 kopuła ma po podłodze 100m2*0,5m (h) to by dawało 50m3.
Mamy 2 kopuły wiec mamy 100m3.
Łącznik miedzy kopułami to nie więcej niż 50m2 a wiec 25m3.
Mamy wiec ok 125m3, przyszły trzy tiry po 50m3 i jest mało icon_smile.gif



A może to się kurczy od zimna? icon_smile.gif

Mam pytanie co spowodowało że zdecydowałeś się na takie rozwiązanie zamiast styropianu. Pewnie z 20 cm dobrego styropianu miałoby podobny efekt. Jestem ciekaw bo sam jeszcze nie podjąłem decyzji co do podłogi. Poza tym przy warstwie 50 cm pewnie trudniej nieco uzyskać właściwy stopień zagęszczenia.
Napisano
nie kurczy się, ale lekko na pewno osiądzie. To jest typowa podłoga na gruncie, pur wysypuje bez chudziaka na zagęszczony piasek. Potem to zalewam betonem i koniec.
Znajomy dał 1m pur i jest wszystko ok.

Napisano
Cytat

obliczałem ale nie da rady okreslic ile tego pur wchodzi na tir, dostarczyciel twierdził ze ok 50m3, jednak wychodzi ze jest to dużo mniej.

Można zrobić analizę, załóżmy że 1 kopuła ma po podłodze 100m2*0,5m (h) to by dawało 50m3.
Mamy 2 kopuły wiec mamy 100m3.
Łącznik miedzy kopułami to nie więcej niż 50m2 a wiec 25m3.
Mamy wiec ok 125m3, przyszły trzy tiry po 50m3 i jest mało icon_smile.gif



za jaką ilość zapłaciłeś
czy kupowałeś na kilogramy
chyba, że ktoś sobie pożyczył z budowy te brakujące m3
Napisano (edytowany)
Cytat

za jaką ilość zapłaciłeś
czy kupowałeś na kilogramy
chyba, że ktoś sobie pożyczył z budowy te brakujące m3



Podczas przywiezienia puru na budowę nie policzył worków ? a kiedyś miał włamanie przecięli siatkę i nic na oko nie zginęło. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
A propos projektu, aktualnie czytam książkę Stephena Kinga "Pod kopułą" i mi się tak skojarzyło z twoim projektem domu. Ale pomysł ciekawy i będę obserwował dalej z ciekawością.
Napisano
Mnie zastanawia to stwierdzenie ianb'a

Cytat

Zastanawia mnie fakt,ze z reguły wilgotność wyrzucanego powietrza jest lekko niższa niż pobieranego z wnętrza domu i wprowadzanego do wymiennika



Świadczyłoby to o niezamierzonym podgrzewaniu powietrza usuwanego na dukcie wywiewnym.

No i fakt że do tej pory wszystko jest OK jeszcze o niczym świadczy... ściany garażu też mają swoją pojemność cieplno-wilgociową.
Bo może przyjść taki układ temperatura/wilgotność że ściany garażu zaczną "płakać", a wtedy będzie lament.
Napisano
Czytam od dawna, ale dziś w nocy śniła mi się Twoja kopuła, dlatego postanowiłam napisać bo poczułam jakąś dziwną więź.. icon_lol.gif

Wesołych Świąt i powodzenia w budowie...
Napisano

Pisze sobie wniosek do PGNiG i muszę zaproponować jak pociągnąć gaz. punkt docelowy jest na żółto. Gaz jest w drodze.

gaz.jpg

Raczej chyba nie ma sensu ciągnąc dookoła i wchodzić przez garaż. Mój pomysł to ta żółta linia, tyle, że wtedy gazomierz będzie w ogrodzeniu a gazownicy aby spisać stan licznika będą przeskakiwali przez rów icon_smile.gif

Napisano

I właśnie do mnie dotarło ze pierwsza wersja linii gazowej owszem jest najprostsza ale jednocześnie nie do wykonania bo tam przecież stoi szopa na narzędzia. Gdzie ja miałem oczy ;)


może coś takiego?

gaz1.jpg

Jaki jest szacunkowy koszt projektu gazowego?

Napisano
rok temu za projekt gazu płaciłem 300 zł
robił mi ten sam projektant, który pracował dla gazowni
był najtańszy
dzięki niemu nie mam skrzynki z zaworem na domu
zamiast ciągnąć taką długą nitkę nie lepiej zdeka ominąć szopę
średnio trzeba liczyć 100 zł mb za gaz
a Tobie tych metrów trochę wychodzi
Napisano
Dzięki za informacje, myślę, ze tak właśnie zrobię. Wysłałem mail do firmy z Grodziska Maz wasgaz, o projekt i przyłącze w jednym. Zobaczymy.


Nie wiedziałem ze koszt 1mb to ok 100zł, u mnie lekka ręką będzie ok 20m od płotu.
Napisano
Cytat

Chętnie bym się zamienił mi się ona cały czas śni ;)

Mam nowe przemyślenia odnośnie ogrzewania. Trzeba się będzie przeprosić z gazem.



nie masz czasami wrażenia, że jestes tak trochę jak ta chorągiewka na wietrze?
kilka negatywnych opinii na innym forum nt PC p-w i od razu przepraszasz się z gazem...

Zdrowych i Wesołych Świąt
Napisano
Raz fundamentalnie zmieniłem zadnie icon_smile.gif Można koncepcję ogrzewania podzielić na dwa okresy tj przed spotkaniem z kolegą adam_mk a druga po spotkaniu icon_smile.gif

W skrócie sprowadzało się to do : czy ocieplamy z zewnątrz czy z wewnątrz, oraz czemu nie ogrzewamy czystym prądem . W obu przypadkach musiałem przyznać racje adwersarzowi.

Sam sposób ogrzewania w sensie czym nie ma aż tak wielkiego znaczenia oprócz kosztów oczywiście.

Życzę Tobie oraz Wszystkim śledzącym mój dziennik Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku i samych trafnych wyborów w nastającym 2013r icon_smile.gif
Napisano
Odnośnie gazu już pewne rzeczy ustaliłem.

1. Na pewno mam dostęp do gazu icon_smile.gif
2. Kocioł kondensacyjny musi mieć pomieszczenie min 6,5m3, może być wentylacja mechaniczna z wylotem w suficie.
3. ograniczenia mocy, jeśli przewód kominowy wychodzi przez ścianę 21kw, jeśli idzie sufitem, brak ograniczeń.
4. koszt całości powinien zamknąć się w 20tys , czas ok 9 miesięcy. Jak będzie taniej i szybciej to się oczywiście ucieszę.
Napisano
Dotarłem w moim myśleniu o budowie do etapu posadzek. Niechybnie w końcu mnie to będzie czekało. Po konsultacjach doszedłem do wniosku, że:

1) albo daje posadzkę z mixokreta koszt ok 11zł/m2 + materiały

2) albo robię beton szlifowany i musi być z węzła b25 ale czekam jeszcze na forumowicza bury_kocur z forum muratora aby się dowiedzieć o odczucia subiektywne icon_smile.gif

W moim przypadku będą następujące warstwy:
1) ubity piasek
2) pur ok 50-55cm
3 chudziak ok 10cm z betonu b15
4) rurki do ogrzewania, odkurzacz centralny rurki
5) zalewanie posadzki

Napisano
Odnośnie posadzki z mixokreta to czytałem o składzie, konkretnie na 1m3 zaprawy przypada 350kg cementu kl I.
Dodatkowo aby nie robić zbrojenia należy dodać do każdego m3 zaprawy 0,9 kg włókien polipropylenowych o długości 19mm.I wtedy by się obyło bez siatek. Ale dylatacje i tak trzeba zrobić.

Napisano
Witam. Widać, że ogród będzie wypasiony, a z jakiego materiału masz zamiar zrobić ogrodzenie, na tym projekcie jest chyba kamień, będziesz robił z samego kamienia czy może jakiś monolit obłożony kamieniem.
Pozdrawiam
Napisano
To jest ciekawe rozwiązanie i fajnie wygląda. Zastaniawim się jednak jak to będzie się sprawowało po kilku latach, albo raczej jak bedzie wyglądało, chodzi mi o zanieczyszczenia, zarastanie glonami, brudem itp. Chociaż pewnie będzie można spokojnie karcherem to ładnie wyczyścić. o takie moje przemyślenia, już jakiś czas temu nad tym się zastanawiałem, jednak nikt się nie wypowiadął kto ma takie ogrodzenie zamontowane. Możan coś podobnego spotakąc jako umocnienia skarp przy drogach.
Jednak całość bedzie wyglądać fajnie.
Pozdrawiam i obserwuję
Napisano (edytowany)
Zobaczymy co będzie z tymi gabionami, na pewno opiszę jak się sprawują ale proszę o cierpliwość icon_smile.gif


14 stycznia walczę w sądzie w Grodzisku o odzyskanie zapłaty za cegły z cegielni Sosnowski.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5037232

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5380200

Jak sobie tylko przypomnę to mi od razu ciśnienie skacze icon_evil.gif Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam. Widzę, że z tymi gabionami to różne rzeczy wyczyniają, ale fajnie to wygląda. Co do domu to ciekawi nas bardzo jak będzie wyglądał w środku, jak to sobie wymyśliliście. Powodzenia w sprawie odzyskania kasy za cegły.
Pozdrawiam
Napisano

A będzie jeszcze ciekawiej, czy to dobrze nie wiem ;)

W czwartek wpadają gazownicy na rekonesans. Chce aby mi oszacowali koszt przyłącza + całej kotłowni na gaz. A potem się zastanowię co z tym zrobić. Liczę, że koszt powinien wyjść ok 20tys. Myślę jeszcze nad kotłem na prąd, kolega Bitter z forum muratora ma takowy, koszt nie duży ale tez muszę oszacować ten koszt dokładnie.

Z ciekawych rzeczy, powiedzmy z kolorowych rzeczy rozsypałem pur w jednym pomieszczeniu, wygląda to tak:

171.jpg

Taki krajobraz trochę księżycowy, trochę bajkowy icon_smile.gif

Napisano

A tutaj fragment projektu podłogówki zrobione przez Centino.

1.jpg

Mimo, że jest to ostateczna wersja to będa jeszcze zmiany, gdyż zostanie przeliczone OZC po stanie surowym.
Prawda jest taka, że kilka rzeczy się pozmieniało, chyba trafniej by powiedzieć sporo ;)

Napisano
Nie bardzo rozumiem, sposobu rozumowania projektanta.
Tak na oko to sypialnie zamienią się w sauny, albo będziesz musiał mocno dławić przepływy.
Nie widzę też stref brzegowych, a moim zdaniem są potrzebne.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie bardzo rozumiem, sposobu rozumowania projektanta.
Tak na oko to sypialnie zamienią się w sauny, albo będziesz musiał mocno dławić przepływy.
Nie widzę też stref brzegowych, a moim zdaniem są potrzebne.



Zależne od sposobu wykończenia powierzchni grzewczych, Wyłożone drewnem -parkietem ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Pur jest od Pigeona z forum muratora, poszukaj na forum.

Czy zmiana o której myślę jest tzw nieistotna i załatwi ją wpis w dzienniku budowy przez kierbuda?

1.jpg

Chciałbym zrezygnować z murku na dachu, i normalnie przedłużyć dach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...