Skocz do zawartości

Przemarzanie ścian


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Co zrobić gdy ściany przemarzają ?

Jestem rok po remoncie. 

Dom ocieplony 5cm, okna 15 lat, dach od nowoscii - 40lat.

Myslalem żeby na lato zrzucić te płyty przy oknach, zagipsowac gipsem na przemarzanie ( na necie coś takiego znalazłem) i pomalować na nowo.

Co Wy na to ?

 

 

IMG_20201214_131359_1.jpg

IMG_20201214_131355_1.jpg

IMG_20201214_131337.jpg

IMG_20201214_131302_1.jpg

IMG_20201214_131256.jpg

Napisano

No fakt. Rację masz.

 

Ale nie dość że wietrzymy dość mocno, to w pokoju około 22 stopnie a i tak rogi ścian i sufitów od strony zewnętrznej są zimne..

Napisano

Zamów kogoś kto ma kamerę termowizyjną i zobaczysz ....i zrozumiesz o czym mówię , tylko jak będzię chociaż z -5st na zewnątrz....

Napisano
23 minuty temu, Awek napisał:

 

Ale nie dość że wietrzymy dość mocno, 

Ciekawe na czym polega to "wietrzenie" , bo chyba z wentylacją to nie ma nic wspólnego.

Napisano
39 minut temu, Awek napisał:

Ale nie dość że wietrzymy dość mocno, to w pokoju około 22 stopnie

Nie po to się dociepla chatę żeby było  tylko 22st ........po to się ociepla chatę żeby było min 22st z możliwością podkręcenia temperatury nawet do 30 st i wyżej , bez wykwitów na ścianach ....ale to nie przy styropianie 5cm...Umoczyłeś pieniądze w docieplenie i nic się nie da zrobić......Wiem co mówię po przyklejeniu jakichś 60tyś metrów kwadratowych styropianu .....oczywiście nie samemu :icon_biggrin:

Napisano (edytowany)

Ocieplenie było robione ok 15 lat temu.. moze więcej. 

A co z tym gipsem który ma izolować ? Stosował to już ktoś?

 

 Po co mi więcej niż 22 stopnie?

Jest w sam raz. Nie chce 24 25.. czy tam więcej..

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Awek napisał:

Myslalem żeby na lato zrzucić te płyty przy oknach, zagipsowac gipsem na przemarzanie

O jakich płytach i jakim gipsie na przemarzanie piszesz?.

Napisano
3 minuty temu, demo napisał:

jakim gipsie na przemarzanie piszesz?.

Pewnie coś jak maść na szczury....

40 minut temu, Awek napisał:

Jest w sam raz. Nie chce 24 25.. czy tam więcej..

Twoja chałupa mówi do Ciebie co innego....

Napisano (edytowany)

Płyty karton gips z sufitu.

Kiedyś znalazłem coś na necie.  Teraz nie umiem tego odszukać. Jakie gips który po nałożeniu ściany się nie wychładzają.

Coś kosztowało to okolo 250zl za 5kg.

Mam mocniej grzać żeby się nie wychładzało?

Jakie rady proszę..

 

 Co do ocieplenia to rodzice to robili - tak im polecił fachowiec. 

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 minutę temu, Awek napisał:

tak im polecił fachowiec

Takiego fachowca pod jabłonką przywiązać w ogrodzie i rozpalonym do czerwoności łańcuchem po gołych jajach chłostać.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to faktycznie wentylacja .....Wyprodukowanie ocieplanymi rurami spiro i wyprowadzenie przynajmniej na strych ..., tak aby każde zawilgocone pomieszczenie miało swoją wentylację .....pomaga w 7dmiu przypadkach na 10sięć ....

7 minut temu, Awek napisał:

tak im polecił fachowiec. 

Takich jest dużo a będzie jeszcze więcej .................aplikacje w smarfonach nie dają rady ...........

Napisano
Twoja chałupa mówi do Ciebie co innego....

Ta maść na szczury jest lepsza niż ta na ból d...y, w tej sytuacji ma lepsze zastosowanie chyba ta druga, wybaczcie że nic merytorycznego nie wnoszę, ale popłakałem się🤣.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Napisano
Przed chwilą, vlad1431 napisał:

ale popłakałem się🤣

Jeszcze zapłaczesz ...........przy likwidacji tych problemów ...:icon_biggrin:ale wszystko można ogarnąć jak się chce...:D:bezradny:

Napisano
41 minut temu, joks napisał:

Jeszcze zapłaczesz ...........przy likwidacji tych problemów ...:icon_biggrin:ale wszystko można ogarnąć jak się chce...:D:bezradny:

 

Jak ? Poradź coś ..

Napisano

gdzieś jest błąd, nawet przy 5 centach styro przy takiej pogodzie nie powinno przemarzać;

co jest nad tymi miejscami, jak to wygląda od zewnątrz? zrobiłeś gładzie, pod spodem był inny tynk?

przydałby się pirometr i higrometr

Napisano
18 godzin temu, Awek napisał:

Ocieplenie było robione ok 15 lat temu.. moze więcej. 

A co z tym gipsem który ma izolować ? Stosował to już ktoś?

Gips nie izoluje termicznie - byc może jest impregnowany jakoś przeciw grzybom - ale to nie zaradzi przemarzaniu.

 

Myślę, że mozesz mieć też mało izolacji termicznej, na stropie - i stąd to przemarzanie narożnika u góry.

Oczywiście wszystkie uwagi wyżej o zbyt małej warstwie styropianu 5 cm - słuszne. Tak się dawało dawno, normy  i dświadczenia sa po tym inne - teraz minimum to 15 - 20 cm.

 

Na twoim miejscu zmierzał bym do docieplenia budynku - ścian zewn, węgarków otworów zewn, parapetów -  i stropu na ostatnią kondygnacją.

A teraz grzać odpowiednio i wietrzyć, żeby nie było nadmiaru wilgoci. 

Napisano

Kratki mam w wszystkich pokojach. 

Z zewnątrz wygląda to dobrze.

Wilgoc na poziomie ok 55 w domu. 

Temp tych ścian nie sprawdzę nie mam niestety przyrządu.

W kazdym pokoju mam sufit obniżany. Nie wiem jak to wygląda nad tym sufitem.

Może to od dachu? Stary, z żużlem w środku i innym badziewiem. Strop betonowy 2x

IMG_20201215_133014.jpg

IMG_20201215_133011.jpg

IMG_20201215_133001.jpg

Napisano
2 godziny temu, Awek napisał:

Temp tych ścian nie sprawdzę nie mam niestety przyrządu.

Zwykły termometr który ma skalę C od 0 do 30st - byle by miał jakąś końcówke czy czujnik, który przyłożysz do ściany, naroznika na kilkadziesiąt sekund. Taki do mierzenia temp. wewnątrz mieszkania.

2 godziny temu, Awek napisał:

Może to od dachu? Stary, z żużlem w środku i innym badziewiem. Strop betonowy 2x

Możesz zmierzyć od nadproża okna do okapu i w srodku od nadproża do sufitu.

Mniej więcej po tym ocenić, czy tam jest miejsce na ocieplenie. Podejrzewam ze nie.

Napisano

Właśnie jak nie było tego sufitu było ok.

 Okna powiem szczerze że są stare i wszystko przez nie przechodzi. Więc raczej to nie to.

Przy kratkach jest cug, malutki w miarę ale jest..

Jutro zmierzę ta przestrzeń.

 

A i jeszcze jedno.

Najpierw ten grzyb pojawił się na pęknięciu płyt przy suficie. Tam gdzie sufit łączy się ze ścianą 

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

I własnie sufit podwieszany powoduje takie skutki. Przestrzeń między stropem a płytami nie jest wentylowana, a para wodma przenika pzez płyty i skrapla się na chłodnieszych elementach domu. 

Rzeczowo i najprościej jak można.

Napisano
10 godzin temu, Awek napisał:

Ok przypuszczałem też tak.

A teraz pytanie co z tym zrobić ?

 

I dlaczego tylko ściany gdzie są okna ? A nie inne ?

W narożnikach okiennych też często się pojawia grzyb z tego samego powodu - temperatura, wilgotność etc. Teraz trzeba zapewnić wentylację przestrzeni i podgrzewać. Myślę, że nawiewniki w oknach powinny zmniejszyć skalę i w końcu usunąć problem.

Napisano (edytowany)
13 godzin temu, Awek napisał:

Ok przypuszczałem też tak.

A teraz pytanie co z tym zrobić ?

 

I dlaczego tylko ściany gdzie są okna ? A nie inne ?

Dlatego że ściana z oknami jest zewnętrzną, więc i najzimniejszą.

Osobiście myślę że samo to szybko nie ustąpi, nawet zwiększając intensywność wentylacji, bo okna chyba nie będziecie mieli cały czas uchylone.

19 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

I własnie sufit podwieszany powoduje takie skutki. Przestrzeń między stropem a płytami nie jest wentylowana, a para wodma przenika pzez płyty i skrapla się na chłodnieszych elementach domu. 

Bardzo w to wątpię, bo gdyby tak było to ta para byłaby w tej przestrzeni zamkniętej płytami, a to widać że gromadzi się i wykrapla na przejściu ściany która jest ogrzewana z tą zamkniętą do której nie dochodzi ciepłe powietrze. Po prostu tam gdzie jest różnica temperatur, pod płytą a nie nad nią. No i te płyty gipsowe na na pewno by podsiąkły tą wilgocią zgromadzoną nad nimi w tej zamkniętej przestrzeni. Tymczasem jak widzimy na zdjęciach, na płytach nie ma śladu wilgoci.

Więc jestem prawie pewien że nad płytami jest wszystko w porządku i nie ma tam żadnej wilgoci.

Sam też mam taką zamkniętą przestrzeń, sztuczny strop w sypialni i nic się nie dzieje.

Można to łatwo sprawdzić czy nad płytą w tej przestrzeni zamkniętej jest wilgoć, wycinając przy ścianie niewielki otwór w płycie, który można potem łatwo zaślepić.

 

W każdym razie jeżeli wentylacja w tym pomieszczeniu nie ulegnie znaczącej poprawie, to prawdopodobnie problem nadal będzie występował.

Sam miałem podobny problem przy drzwiach wyjściowych na taras, bo tam jest też słabe ocieplenie a do tego niezaizolowany betonowy taras.

Niestety wentylacji w takich miejscach ( to w dodatku róg pomieszczenia) nie za bardzo jest możliwa do poprawienia, no i jeszcze wiszą zasłony.

Problemowi temu można zaradzić przyklejając od wnętrza cienką warstwę najlepiej 3 cm styropianu XPS. Ja tak zrobiłem i to załatwia ten problem.

Albo ocieplić całą te ścianę zewnętrzną bloczkami  Multipor.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

W takim razie trzeba zapewnić wentylację przestrzeni przez wstawienie kratek i dodatkowo ocieplić ścianę od środka (między stropem a sufitem podwieszanym) tak z 10 cm styropianu żeby temperatura powierzchni się podniosła i nie było punktu rosy. Poza tym ja bym tam zrobił wgląd bo pewno tam panuje zaduch i zgnilizna i to do ładu doprowadził.

Napisano (edytowany)

Na wypadek gdybyś chciał sprawdzić tę przestrzeń nad płytami i wycinał otwór, mały poradnik jak potem załatać.

Użyj sposobu tak jak z tym profilem metalowym, używając zamiast profilu zwykłej sklejki. Będzie łatwiej.

Lub nawet płaskiej listewki, ja zawsze tak robię.

 

20 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Poza tym ja bym tam zrobił wgląd bo pewno tam panuje zaduch i zgnilizna i to do ładu doprowadził.

Też bym to zrobił, no i zobaczymy co tam jest.

Myślę że gdyby tak było, to płyty jako pierwsze by podsiąkły wodą, a jak widać na zdjęciach, one są suche.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

W takim razie trzeba zapewnić wentylację przestrzeni przez wstawienie kratek 

Ciekawy pomysł, tylko chyba dość kłopotliwe wykonanie.

24 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 dodatkowo ocieplić ścianę od środka (między stropem a sufitem podwieszanym) tak z 10 cm styropianu żeby temperatura powierzchni się podniosła i nie było punktu rosy. 

 

Ja bym tego tak nie robił, bo to chyba nic nie da, albo niewiele.

Napisano
16 godzin temu, Awek napisał:

Ok przypuszczałem też tak.

A teraz pytanie co z tym zrobić ?

 

I dlaczego tylko ściany gdzie są okna ? A nie inne ?

Drogą prostej dedukcji wszystko da się zrobić. Na powstanie wilgoci na chłodniejszej części ściany, wpływają trzy składowe -  ruch ciepła, ruch powietrza i ruch wilgoci. Ciepło idzie w kierunku chłodu, za nim podąż wilgoć. Dochodzą do ściany i ciepło przepływa dalej (chłodna, nieocieplona ściana) natomiast wilgoć ma trochę trudniej i zostaje na ścianie. Problem narasta z czasem z powodu zwiększonej wilgoci i pogorszenia parametrów izolacyjnych.

TU ZBAWIENNY JEST RUCH POWIETRZA, PONIEWAŻ W ZNACZNEJ CZĘŚCI ZABIERA WILGOĆ Z CHŁODNIEJSZYCH ŚCIAN, A JEDNOCZEŚNIE NIOSĄC ZE SOBĄ CIEPŁO NIE POWODUJE TAKIEGO WYCHŁODZENIA ICH POWIERZCHNI.

Prostym przykładem jest przystawienie chłodnych ścian szafą lub innym, dużym meblem, co ogranicza ruch powietrza i dostęp ciepła w efekcie powstaje wilgoć i grzyb. Podobnie grube zasłony i nieocieplony budynek. W Twoim przypadku można wywiercić otwory, zapewniające dostęp ciepłego powietrza lub wyrzucić taką zabudowę. Zewnętrzne ocieplenie byłoby najlepszym rozwiązaniem. Moim zdaniem ocieplenie wewnętrze może by problematyczne.

Napisano
1 godzinę temu, bobiczek napisał:
Dnia 15.12.2020 o 09:12, aru napisał:

gdzieś jest błąd, nawet przy 5 centach styro przy takiej pogodzie nie powinno przemarzać;

 Pomyślałem o tym samym.

To nie przemarza tylko jest za słaba wentylacja i zbyt duża różnica temperatur właśnie w tych miejscach które widać na zdjęciach.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

 

 W Twoim przypadku można wywiercić otwory, zapewniające dostęp ciepłego powietrza lub wyrzucić taką zabudowę. Zewnętrzne ocieplenie byłoby najlepszym rozwiązaniem. Moim zdaniem ocieplenie wewnętrze może by problematyczne.

Z tym się zgadzam, bo nie ulega wątpliwości że w tej zamkniętej przestrzeni panuje niższa temperatura, szczególnie w okolicach przegrody, powodując obniżenie temperatury i wykraplanie wilgoci właśnie  w tych miejscach które widzimy na zdjęciach.

Tak więc wywalenie tego sztucznego stropu załatwi sprawę.

Gdyby jednak chciał go zostawić musi pomyśleć o innych działaniach.

Proszę jednak mi uwierzyć że ocieplenie, czy  może zaizolowanie tej ściany też załatwi sprawę, wiem to bo w kilku miejscach u siebie, nie mając możliwości docieplenia zewnętrznego, wykonałem podobne działania które załatwiły problem. 

Wiem że takie izolowanie od wewnątrz nie cieszy się najlepszą sławą, szczególnie przy zastosowaniu styropianu, bo ściana staje się zamknięta z obu stron, bo nie będzie oddychać, bo wilgoć będzie kondensować itp, ja jednak nie podzielam takich opinii.

Opinii które chyba są z pogranicza przesądów, bo tak naprawdę na poparcie ich, nie ma  materialnych dowodów.  

 

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Porobiłem trochę zdjęć przez dziury z halogenek.

 

Jestem w szoku.

Sufit w sypialni gdzie jest największy problem z zaciekami - połowa wygląda ok. Druga połowa plamy. Zdjęcie 1, 2, 3

Chociaż najgorzej jest u synka. Sufit ma od roku - wtedy gdy go zakładałem było wszystko super. Teraz ? Plama na plamie. Zdjęcie ostatnie.

U niego nie ma wentylacji.

Dość trochę zajeżdża z tych miejsc..

 

Czyli rozumiem że jeśli nie sufity podwieszane to wszystko byłoby ok ?

 

Wpierdzielilem tyle pieniędzy i mam dość..

Co do wywiertania dziur w suficie to i tak nic nie da bo będzie ten grzyb śmierdzieć w pokoju.. prawda ?

 

IMG-20201216-WA0002.jpg

IMG-20201216-WA0001.jpg

IMG-20201216-WA0000.jpg

IMG_20201216_151321.jpg

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Te plamy to raczej plamki, ale świadczą o tym że jednak jest tam wilgoć.

Tak więc musisz usunąć ten sztuczny strop, albo zrobić wentylację tej przestrzeni, bo stan będzie się raczej tylko pogarszał.

Po co był robiony ten strop?, żeby zaniżyć pomieszczenie, czy tylko po to żeby wstawić oczka oświetleniowe?

Ja mam podobny układ i nie ma żadnej wilgoci, ale mam sprawną wentylację mechaniczną, a ściany i sufit malowane farbą lateksową, więc może to też daje to że wilgoć nie przechodzi przez płyty gipsowe w takim stopniu jak u Ciebie.

Pamiętaj że wentylacja to podstawa.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Sufit był malowany becersem białym lateksowym a ściany magnatem ceramicznym plamoodpornym.

 

Raczej obniżany żeby był równy - żeby wyrównać cały pokój do podłogi i zrobić halogeny.

 

A jeśli teraz zrobię dziury, rozumiem że takie okrągłe o jakieś średnicy z dwóch stron to nie będzie śmierdzieć ta wilgocią ?

 

W oknach też mam czarne plamy na dole przy szybie i okna zaparowane z dołu..

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

 

Wiem że takie izolowanie od wewnątrz nie cieszy się najlepszą sławą, szczególnie przy zastosowaniu styropianu, bo ściana staje się zamknięta z obu stron, bo nie będzie oddychać, bo wilgoć będzie kondensować itp, ja jednak nie podzielam takich opinii.

Opinii które chyba są z pogranicza przesądów, bo tak naprawdę na poparcie ich, nie ma  materialnych dowodów.  

 

 

 

 

Napisałem "może być problematyczne" bo wiem, że jest z tym różnie i każdy przypadek należałoby rozpatrywać indywidualnie.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Awek napisał:

 

 

W oknach też mam czarne plamy na dole przy szybie i okna zaparowane z dołu..

No masz, bo tam masz ewidentny problem ze słabą wentylacją.

1 godzinę temu, Awek napisał:

 

A jeśli teraz zrobię dziury, rozumiem że takie okrągłe o jakieś średnicy z dwóch stron to nie będzie śmierdzieć ta wilgocią ?

 

Sprawa nie jest taka prosta.

W końcu ludzie mają takie sztuczne stropy dość często i nie wentylują tych przestrzeni, no i jest wszystko OK. Sam też tak mam.

Takie plamki jak pokazałeś na zdjęciach to jeszcze nic takiego strasznego, myślę że zawsze mogą w takich zamkniętych powierzchniach wystąpić, bo zawsze jakaś tam lekka wilgotność występuje.

Myślę że u Ciebie one wystąpiły nie dlatego że brak tam wentylacji, ale dlatego że to wilgotne powietrze jakoś tam się dostaje i coś mi się wydaje że prawdopodobnym miejscem przenikania do tej przestrzeni tej wilgoci, mogą być właśniete halogeny.

Wydaje mi się też że jak wytniesz jakieś otwory dodatkowe i wpuścisz tam to wilgotne powietrze do tej zimniejszej przestrzeni, to tylko pogorszysz sprawę.

 

Podobnie jak przy klejeniu styropianu od wewnątrz, tak samo w takich komorach zamkniętych ważne jest żeby nie właziło tam żadne powietrze a tym bardziej wilgotne, z przestrzeni w której funkcjonują ludzie.

Dlatego styropian klejony od wewnątrz powinien być klejony na możliwie pełne wypełnienie klejowe, a takie ślepe przestrzenie, porządnie uszczelnione.

Dobra, gadka szmatka a teraz powiedz ile masz w suficie tych halogenów i czy są to halogenki w oprawkach całkowicie szczelnych, czy też mają po obwodzie taką szczelinę wentylacyjną, czasami pod postacią takich otworków.?

 

Tak w ramach takiej "ciekawostki" znam taki przypadek jak jeden kolo, mając w kuchni zimną ścianę, ocieplił ją styropianem luźno włożonym pod boazerię, która oczywiście w żaden sposób nie była szczelna.

Po jakimś czasie zaczęły bokami wyłazić wykwity, no to kolo zdjął boazerię a za styropianem jeden wielki grzyb i smród, z którym kolo walczył jakiś czas żeby się tego pozbyć.

Chłopisko do dzisiaj opowiada wszystkim jakie to strasznie złe jest ocieplenie ściany od wewnątrz.

Ale to tak właśnie się dzieje jak powietrze wilgotne, w dodatku w kuchni, włazi pod boazerię a tam są włożone luźno płyty styropianowe, które chyba nie ocieplają tylko stanowią barierę dla obiegu powietrza i temperatury i z każdego powietrza które tam wlezie wytrąci się wilgoć na tej zimnej ścianie no i mamy grzyb.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
40 minut temu, usiek napisał:

A są wogóle takie?

Albo które to te szczelne?

Oczywiście że są.

Szczelne to np. takie z oznaczeniem IP 44, takie jak w łazience powinno się stosować, ale nie tylko.

Tak na szybko bez dłuższego szukania, tu masz coś takiego

https://archiwum.allegro.pl/oferta/atarus-halogen-sufitowa-szczelna-lazienki-ip44-led-i7146859331.html

Cytat

Oprawy bryzgoszczelne ATARUS to seria opraw typu OCZKO do montażu w sufitach podwieszanych. Oprawy te wyposażone są w szybkę osłaniającą źródło światła oraz uszczelkę zapewniającą szczelność pomiędzy oprawą a stropem, dzięki czemu spełniają wymagania stawiane oprawom bryzgoszczelnym. Nadają się do zamontowania w miejscach narażonych na wilgoć.

 

Taka np. z regulowanym wychyłem w żaden sposób nie jest szczelna.

pol_pm_Oprawa-halogenowa-z-paskiem-LED-regulowana-SSU-22-CH-TR-WH-GU10-2-1W-okragla-biala-2263052-Candellux-29756_1.jpg.65f764b0a84bb7a29f502cb3d4ce73a6.jpg

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Po 6 na pokój i sypialnie.

A moze to wina dachu mało szczelnego ?

Poprawić wentylacji to raczej nie zdołam.

Do tego u synka jest jedyny pokoj w którym nie ma tej wentylacji... - kratki

pol_pl_Szklana-oprawa-oczko-halogenowe-MR16-GU10-OH27-kwadratowa-przezroczysta-Kobi-65972_1.jpg

Napisano
6 minut temu, Awek napisał:

 

A moze to wina dachu mało szczelnego ?

 

 

Nic o dachu nie wiemy, bo chyba nic nie pisałeś.

Ledy masz w takich oprawkach jak na tym zdjęciu?

Napisano

Tak, żonka chciała i takie tylko mamy 

Dach stary, 40lat.

Mam strop betonowy, żużel itd co tam kiedyś dawali i znów beton.

 

W lato mamy piekarnik , w zimę chłodniej niż na parterze

Napisano

Wyglądają na szczelne, więc chyba przez nie powietrze nie włazi.

Dach zimny jak na dzisiejsze standardy, pewnie szczelny, w końcu lany beton, jak woda nie cieknie to spoko. A może i coś wcieka ale nie na tyle żeby się lało tylko jest wilgoć.

Trudno coś wyrokować.

Tak naprawdę nic strasznego tam nad tymi płytami się nie dzieje.

Ale piszesz że smród i to trochę niepokoi, a sama ta ściana zewnętrzna w tej zamkniętej przestrzeni jest jakoś bardziej mokra?. Masz możliwość ją podglądnąć?.

 

Napisano
38 minut temu, Awek napisał:

A moze to wina dachu mało szczelnego ?

 

Może być i tak, że coś pod dachem sie skrapla albo przecieka i spływa do boku.A sprawdzałeś, czy te ślady są suche, czy mokre? Może to jednak już wyschło?

23 minuty temu, Awek napisał:

W lato mamy piekarnik , w zimę chłodniej niż na parterze

Jeżeli tak - tzn, że tego żużla jest b. mało. Możliwe, że para wodna filtruje przez strop i tam zamienia się w wodę na suficie płyty dachowej i spływa po nim do boku.

Potem zacieka w narożniku. Tego pewnie nie jest dużo. Masz tam jakąś łazienkę, albo opary np z kuchni na klatce schodowej idące w górę?

I jeszcze - czy masz jakieś otwory wentylujące stropodach - przestrzeń między stropem nad piętrem a płytą dachową np.  

 

Napisano

Pod dach nie ma wejścia i nie ma tam żadnego dostępu ani wentylacji.

Powiem jeszcze że tam gdzie jest ten brzydki zapach to miałem wykwit na ścianie. Skułem ile mogłem i zakręciłem to płyta. Tylko nie zrzuciłem płyty z sufitu.

Sufit był ok 

A teraz w tym miejscu na suficie wychodzi żółta plama. Telefonem poświęciłem i na ścianie jest ten wykwit - nad płytą karton gips 

 

Co do dachu plaski, lekki spad , minimalny..  może 20 cm różnicy między rogami a środkiem.

 

Plamy na suficie raczej suche..

 

IMG_20201217_130133.jpg

Napisano

Jeszcze jedno pytanie. 

Czemu po prawej stronie gdzie mam nizej sufit jest ok a po lewej fatalnie ?

Jeśli wyrównam go na całej długości nic nie będzie ?

IMG_20201225_080952.jpg

IMG_20201225_080938.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...