Skocz do zawartości

Aranżacja wjazdu


Recommended Posts

Napisano

@Pezet jak na razie zaniechał robienia drogi.

A szkoda, bo miałbym już jakieś praktyczne podpowiedzi :D

 

Ja przymierzam się do tematu, bo mam dość błota.

Wiatę mogłem postawić tylko w tym mało wygodnym miejscu.

 

Na razie pomijam aspekt techniczny wykonania dojazdu.

Obecnie cały teren jest zielony, (okresowo błotny...)

 

Lubię zieleń i chciałbym mieć jej jak najwięcej, ale nie wiem jak wybrnąć.

Najpierw chciałem zrobić drogę po łuku do wiaty, ale aby wyjechać, musiałbym cofać w kierunku domu aby z powrotem wjechać na drogę.

Wymyśliłem takie rozwiązanie jak na szkicu.

Co to tym myślicie?

wjazd.jpg

Wariant II

 

wjazd2.jpg

Napisano

Plusem drugiego jest fakt całkowitego schowania samochodów od ulicy (przy wyższej roślinności),  ale...

 

pierwszy wariant mi się zdecydowanie bardziej podoba.

Napisano (edytowany)

To wszystko, to jest jeden poziom. tzn nie ma tu żadnych krzaków, usypany wjazd będzie na równi z trawą po bokach

chodzi o to, żeby większy samochód też mógł przejechać, niekoniecznie po usypanej warstwie, ale na wprost 

 

 

Pierwszy aspekt techniczny:

 

krawężniki / obrzeża. 

Stosować, nie stosować?

Zwykłe betonowe? Może z tworzywa?

 

Chodzi o to, by droga nie rozłaziła się na boki

 

?

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Pierwszy wariant wymaga dużej ilości kostki brukowej. 

Możesz w literę T, co jest najbardziej ekonomicznym powierzchniowo układem:

b9b018937db934ecgen.jpg

Napisano
4 godziny temu, MrTomo napisał:

Pierwszy aspekt techniczny:

 

krawężniki / obrzeża. 

Stosować, nie stosować?

Jeśli nawierzchnia nie będzie ulepszona (kostka brukowa, asfalt, płyty ażurowe itp.) i zamierzasz poprzestać na samej podbudowie, to nie potrzebujesz obrzeży (krawężniki w ogóle wyklucz).

Kiedy zapragniesz jednak kiedyś mieć tam np. kostkę, to zbierzesz nadmiar podbudowy i dołożysz obrzeża. Ich rozstaw zawczasu rozmierzysz tak, by potem było jak najmniej docinek.

Napisano

I przy samej podbudowie przetrenujesz układ dojazdu - może i taki, jak proponuje Elfir - jak się nie sprawdzi z jakiegoś tam powodu, to nie poniesiesz dużej straty przy zmianie tego układu... roślinki poprzesadzasz, trawkę posiejesz...

Napisano
2 godziny temu, uroboros napisał:

I przy samej podbudowie przetrenujesz układ dojazdu - może i taki, jak proponuje Elfir - jak się nie sprawdzi z jakiegoś tam powodu, to nie poniesiesz dużej straty przy zmianie tego układu... roślinki poprzesadzasz, trawkę posiejesz...

Potrenować lepiej przed korytowaniem, bo potem zmiana układu będzie dość kłopotliwa.

 

MrTomo, w ramach "treningu" proponuję już teraz opalikowanie sobie planowej drogi i rozciągnięcie sznurków.

Napisano (edytowany)
3 minuty temu, Leszek4 napisał:

Potrenować lepiej przed korytowaniem, bo potem zmiana układu będzie dość kłopotliwa.

 

MrTomo, w ramach "treningu" proponuję już teraz opalikowanie sobie planowej drogi i rozciągnięcie sznurków.

Dokładnie, tylko niech wiosna zawita i grunt przeschnie :D

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 18.03.2018 o 13:29, MrTomo napisał:

Fajny pomysł

Kostki nie bedzie

Ale podbudowa za darmo?

Poza tym taki układ zużywa najmniejsza powierzchnię działki na utwardzenie/podbudowy, dzięki czemu jest najwięcej pow. na zieleń.

Napisano

Drugi aspekt techniczny

 

Niewdzięczny spadek od bramy wjazdowej w kierunku wiaty i domu.

Z odprowadzeniem wody na końcu nie ma problemu tylko jak to technicznie zrobić.

Wystarczy bokiem/bokami/środkiem (?) tej "drogi" wrzucić żółtą rurę drenową czy jakoś ją zygzakiem prowadzić ?

 

Trzeci aspekt techniczny

 

Na najbliższym składzie nie ma szlaki, żużlu itp.

Mogę dostać kliniec w cenie około 70zł/tona 

Samochód powiedzmy 9 ton na dwa kursy to na okrągło 1400

 

Najbliższa szlaka gdzie znalazłem to na śląsku (orzesze) to jakieś 100km.

Szlaka darmo. Transport?? Może wyszłoby taniej?

Muszę się dopytać

Większym autem jak 10t ciężko będzie wjechać więc i tak na dwa razy...

 

Może pojeżdżę po okolicy, może gdzieś coś budują.. 

 

Napisano

Kompromisem między utwardzoną nawierzchnią, czyli wygodą poruszania się po podjeździe bez grzęźnięcia w błocie, a zachowaniem jak najwięcej zieleni, są betonowe płyty ażurowe. Przestrzenie między nimi można obsiać trawą, dzięki czemu całość prezentuje się naturalnie, a zarazem pełni swoją podstawią funkcję - stabilizuje podłoże.

Polbruk Greengo (2).JPG

Napisano
16 minut temu, Eksperci Polbruk - kostka brukowa napisał:

Kompromisem między utwardzoną nawierzchnią, czyli wygodą poruszania się po podjeździe bez grzęźnięcia w błocie, a zachowaniem jak najwięcej zieleni, są betonowe płyty ażurowe.

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

Napisano
3 godziny temu, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów.

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

To nie takie proste

Napisano
4 godziny temu, retrofood napisał:

Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

Napisano
13 minut temu, uroboros napisał:

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

Jezdziłem pk takij samochodem.

Parking zrobili taki przy przedszkolu.

Ale widziałem jak to robią.

Za drogi interes jak dla mnie

Napisano

Zastanówcie się jak wygląda trawa, która ma rosnąć na podbudowie do takich płyt? :D 

Na pewno nie tak jak na reklamówkach. Rosnąc tam będą skrajnie wytrzymałe, ruderalne chwasty.

Napisano
6 godzin temu, uroboros napisał:

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

:D Niesamowite, ale na taką powierzchnię trafiłem wczoraj, parę godzin po wpisie, na jakimś gminnym parkingu przed parafialnym kościołem. Nawet pokazywałem kumplowi, że właśnie niedawno o tym myślałem i pisałem na forum. Śniegu na nim nie było, struktura była wyraźna i jasna (wypełnienie żwirem), na resztę nie miałem czasu. Wszystko wyglądało elegancko i profesjonalnie. Kratownica firmy dla mnie nieznanej.

PS. Dla niedowiarków podam nr telefonu kumpla. Był moim doradcą, gdyż umawiałem się z gościem w sprawie zakupu auta, parking przed kościołem był miejscem spotkania.

 

4 godziny temu, Elfir napisał:

Zastanówcie się jak wygląda trawa, która ma rosnąć na podbudowie do takich płyt?

"Takich" płyt, czyli jakich?

8 godzin temu, MrTomo napisał:

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

To nie takie proste

A czy ktoś mówił, że ożenek jest tani?

Wyliczyłeś ile kosztuje żona i dzieci?

 

Bez nich mógłbyś pić piwko, a także leżeć pod gruszą...

Napisano
14 godzin temu, MrTomo napisał:

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

Betonowe wychodzą po około 40zł (z VAT) i raczej nie potrzebują specjalnego przygotowania podłoża:

azur.jpg

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe" + (ewentualnie) plac manewrowy:

produkty-przemyslowe-azur-1.jpg

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe"

Jeśli żona też ma prawo jazdy to takie "szyny" raczej nie wystarczą...

Napisano
19 godzin temu, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

A to dlaczego? Nowa fizyka - plastik bardziej trwały od betonu :) Nie neguję Twojego zachwytu bo o gustach się nie dyskutuje ale szczerze powiem - ażury betonowe wygrywają na starcie. I tu kilka postów wyżej Forumowicze piszą, ze te kratki z odzysku są droższe od betonu. Cóż, ja nadal obstaję przy betonie.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Cóż, ja nadal obstaję przy betonie.

Sam napisałeś, że o gustach nie ma co dyskutować. Dla mnie beton zawsze będzie kiczowaty niczym betonowy płot. I żaden piękny ażur nic tu nie pomoże.

Napisano
5 godzin temu, bajbaga napisał:

Betonowe wychodzą po około 40zł (z VAT) i raczej nie potrzebują specjalnego przygotowania podłoża:

azur.jpg

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe" + (ewentualnie) plac manewrowy:

produkty-przemyslowe-azur-1.jpg

Ciekawa koncepcja, ale wymaga krawężników?

No i żeby to tak rowno zrobic jak na zdjęciu, nie wierzę ,ze bie jest przygotowany podkład

Napisano

Pytanie:

W czym taki ażur (40x60x8cm) może być lepszy od np. wąskich alejek usypanych z klińca? (np. szerokości 50-60cm)

Jaki ma to wady i jakie zalety?

Cena jednego "ażura" to około 10zł.

Na dwie "ścieżki" 25m musiałbym kupić z 3 palety (120szt) a na placyk manewrowy jeszcze ze dwie palety to razem...

jakieś 2000zł?

Pdd to piach, cement?

Drogo.

 

Napisano (edytowany)
Dnia 19.03.2018 o 16:27, MrTomo napisał:

Niewdzięczny spadek od bramy wjazdowej w kierunku wiaty i domu.

Z odprowadzeniem wody na końcu nie ma problemu tylko jak to technicznie zrobić.

Wystarczy bokiem/bokami/środkiem (?) tej "drogi" wrzucić żółtą rurę drenową czy jakoś ją zygzakiem prowadzić ?

Korytujesz. Potem robisz (np. środkiem) dodatkowy rowek na rurę drenażową. Dałbym taką w otulinie kokosowej i obsypał piaskiem. Koniec rury do studzienki pod domem.

Na całość wykorytowanego wysypałbym 5 cm warstwę piasku (przy okazji otulisz nim rurę drenażową). Potem tłuczeń.

 

Jaki? To zależy, czy ma on być warstwą docelową czy będzie tylko podbudową.

 

Ażury betonowe? Dobre na wzmacnianie skarp, a na drogę? Cokolwiek położysz bez odpowiedniej podbudowy - popłynie.

Moim zdaniem są gorsze zarówno od dobrego kruszywa, jak i od kostki brukowej. Chyba, że lubisz jak żona marudzi, że musi iść po trawie, bo obdziera obcasy. Że lubisz młodemu co chwila przykręcać śrubki w rowerku, a sam od siebie kombinować co z chwastami spomiędzy kratek.

 

Możesz wyłożyć dwa pasy jezdne, które są... bez sensu. Kapniesz się przy korytowaniu i układaniu obrzeży w podwójnej (!) ilości. Chyba, że chodzi o walor estetyczny (dwa ładne pasy wśród zielonej trawki). Ale płyty ażurowe mają się do estetyki, jak pięść do nosa.

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano

Betonowych. Ale także kratek plastikowych, jeśli są na podbudowie z tłucznia.

 

Aby to wyglądało, jak na zdjęciu z reklamówki, pod płytami musi być gleba i nawadnianie.

Napisano
Dnia 21.03.2018 o 14:29, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

Te są chyba solidniejsze :

https://www.leroymerlin.pl/architektura-ogrodowa/tarasy-sciezki-podjazdy/kratki-ogrodowe-obrzeza/kratka-trawnikowa-50-gutta,p37276,l306.html

 

Pozdr

 

Użyłem na tych swoich nieruchomościach jednych i drugich.

W betonowych głównie rosną chwasty ( mało ziemi, dużo betonu - na m2) , a  trudno podlewać punktowo i zasilać trawkę .

Zdecydowanie polecam te plastikowe , ale solidniejsze, coby nie popękały pod kołami autka

Pozdr

Napisano
2 godziny temu, wojciech_pi napisał:

Te są chyba solidniejsze

Nie protestuję, podałem linka przykładowo, gdyż beton zwyczajnie mię się nie podobuje. A poza tym @Leszek4 doskonale podsumował wady betonowych rozwiązań.

Napisano
15 godzin temu, MrTomo napisał:

Na dwie "ścieżki" 25m musiałbym kupić z 3 palety (120szt) a na placyk manewrowy jeszcze ze dwie palety to razem...

jakieś 2000zł?

Pdd to piach, cement?

Drogo.

luknij:  https://kb.pl/porady/jak-wykonac-podjazd-z-plyt-azurowych/  

Chyba, biorąc pod uwagę "całokształt", wyjdzie taniej niż inne rozwiązania - przy czym spełnia warunek: 

Dnia 18.03.2018 o 11:13, MrTomo napisał:

Lubię zieleń i chciałbym mieć jej jak najwięcej, ale nie wiem jak wybrnąć.

 

Nie wiem jakie masz warunki glebowe/gruntowe, ale znam przypadki, że rzeczone płyty położono bezpośrednio na "rodzimej nawierzchni" ("tory") jako rozwiązanie tymczasowe kilka lat temu i trwają jak opoka na wieki wieków.

 

Ps. 

13 godzin temu, Leszek4 napisał:

Moim zdaniem są gorsze zarówno od dobrego kruszywa, jak i od kostki brukowej. Chyba, że lubisz jak żona marudzi, że musi iść po trawie, bo obdziera obcasy. Że lubisz młodemu co chwila przykręcać śrubki w rowerku, a sam od siebie kombinować co z chwastami spomiędzy kratek.

Na żwirowej drodze obcasy bardziej będą zdzierane, a chwasty miedzy ażurem to chyba są zielone. :icon_cool:

 

Ps.2.  Zawsze można całość wylać asfaltem - przeca, ani to beton, ani plastik. :D

Napisano
2 minuty temu, bajbaga napisał:

Ps. 

Na żwirowej drodze obcasy bardziej będą zdzierane, a chwasty miedzy ażurem to chyba są zielone. :icon_cool:

 

Ps.2.  Zawsze można całość wylać asfaltem - przeca, ani to beton, ani plastik. :D

Owszem. Zwracam tylko uwagę, że nawierzchnia nieulepszona (tłuczeń) nie kosztuje 40 zł za m2.

Napisano
1 minutę temu, Leszek4 napisał:

Zwracam tylko uwagę, że nawierzchnia nieulepszona (tłuczeń) nie kosztuje 40 zł za m2.

Prawda - ale być może, sumarycznie i tak będzie tańsza od:

14 godzin temu, Leszek4 napisał:

Korytujesz. Potem robisz (np. środkiem) dodatkowy rowek na rurę drenażową. Dałbym taką w otulinie kokosowej i obsypał piaskiem. Koniec rury do studzienki pod domem.

Na całość wykorytowanego wysypałbym 5 cm warstwę piasku (przy okazji otulisz nim rurę drenażową). Potem tłuczeń.

 

Jaki? To zależy, czy ma on być warstwą docelową czy będzie tylko podbudową.

I zwróć uwagę na fakt, że napisał o "okresowym błocie" na "dojeździe" - ustabilizowanie tego w celu zapobiegania powstawania kolein (wtórnych") może być kosztowne - zwłaszcza bez krawężników.

Jeśli teraz nie ma kłopotów związanych z odprowadzeniem wody od domu, to przy ażurowych płytach nic się nie zmieni - zresztą tak jak przy żwirowej nawierzchni.

 

Jednak, brutalna prawda jest taka, że nie jesteśmy tam -  i goowno wiemy o warunkach gruntowych, a tylko to determinuje ostateczne rozwiązanie (poza elementem wizualnym i ewentualnym ekologicznym) - nie wspominając o ewentualnych kosztach.

Napisano
51 minut temu, bajbaga napisał:

Nie wiem jakie masz warunki glebowe/gruntowe, ale znam przypadki, że rzeczone płyty położono bezpośrednio na "rodzimej nawierzchni" ("tory") jako rozwiązanie tymczasowe kilka lat temu i trwają jak opoka na wieki wieków.

U córki w bramie położyłem kostkę brukową na "rodzimej ziemi", zdjąwszy wcześniej szufelką kilka centymetrów rozjeżdżonej warstwy tak, aby wyrównać podłoże. Już kilkanaście lat leży i nic złego się nie dzieje.

Napisano

Ps. I jeszcze jedna sprawa w kwestii kosztów.

Przy "torowisku" mowa o koszcie około 1,2m2 dojazdu na 1mb - przy innym rozwiązaniu koszt wynosi minimum 3m2 dojazdu na 1mb.

Napisano

Bo:

Cytat

w § 14.
1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych.

Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m.

Podaję zawsze zgodnie z wymaganiami.

Płyty ażurowe nie wyznaczają szerokości dojazdu/jezdni - inne rozwiązania i owszem.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

U córki w bramie położyłem kostkę brukową na "rodzimej ziemi", zdjąwszy wcześniej szufelką kilka centymetrów rozjeżdżonej warstwy tak, aby wyrównać podłoże. Już kilkanaście lat leży i nic złego się nie dzieje.

Tak. Dobre warunki gruntowe/wodne plus niewielkie obciążenie tej drogi. U jednego "rozjeżdżona" warstwa będzie równa z głębokością darniny, u innego głębiej.

 

9 godzin temu, bajbaga napisał:

Jednak, brutalna prawda jest taka, że nie jesteśmy tam -  i goowno wiemy o warunkach gruntowych, a tylko to determinuje ostateczne rozwiązanie (poza elementem wizualnym i ewentualnym ekologicznym) - nie wspominając o ewentualnych kosztach.

Racja. Ale nie tylko warunki gruntowe determinują. Przede wszystkim obciążenie:

Dnia ‎18‎.‎03‎.‎2018 o 11:53, MrTomo napisał:

...chodzi o to, żeby większy samochód też mógł przejechać...

 

9 godzin temu, bajbaga napisał:

Ps. I jeszcze jedna sprawa w kwestii kosztów.

Przy "torowisku" mowa o koszcie około 1,2m2 dojazdu na 1mb - przy innym rozwiązaniu koszt wynosi minimum 3m2 dojazdu na 1mb.

Tak, ale prócz samej nawierzchni dolicz okrawężnikowanie. "Torowisko" - 4 mb obrzeża, droga - 2 mb obrzeża, a to istotny koszt.

 

Teraz woda. Gdzieś tam ona (w domyśle) robi zastoiska. Wykorytowanie, nawet płytkie, wg informacji o nachyleniu terenu, popchnie tę wodę w kierunku domu. MrTomo słusznie się tego obawia. Gdzieś trzeba ją odprowadzić. Można gdzieś w bok do jakiejś dolinki, a można do studzienki (skoro ją ma).

 

Zaproponowałem rozwiązanie, które - moim zdaniem - jest pewne: wybranie warstwy urodzajnej i zastąpienie tłuczniem. Znając warunki na miejscu można kombinować taniej, co może być opłacalne. Ale jak się przekombinuje, to się zapłaci podwójnie.

 

Można np. wykorytować płyciutko, a obrzeża zastąpić klinem bocznym z betonu (namieszanego łopatą, a nawet uzbrojonego walającymi się prętami) - czy to dla ażurów czy dla kostki. Klin przysypać potem ziemią. Ale wodę - o ile jest gdzieś zagłębienie i grunt jej nie chłonie - trzeba zdrenować.

 

MrTomo, podaj długość tej drogi.

 

PS 

Wspieram: #czarnypiątek

Napisano
9 minut temu, Leszek4 napisał:

Tak, ale prócz samej nawierzchni dolicz okrawężnikowanie. "Torowisko" - 4 mb obrzeża, droga - 2 mb obrzeża, a to istotny koszt.

Jeśli będą krawężniki - w większości przypadków (które znam) krawężników nie ma.

 

Ps. Podaję tylko jedno z możliwych rozwiązań - czy dobre dla Niego - nie wiem, ale ma z czego wybrać.

Napisano

Panowie, to ma byc dojazd do wiaty, w moim ogrodzie, po jaki ch.. mi droga o szerokości 3m

Mam do dyspozycji całe poboczepobocze, zmiesci się parę samochodów jak trzeba.

 

Dojazd dlugosci 25m + placyk manewrowy jakies 20m2?

 

Co do terenu, ziemia z kamieniami.

Lopaty nie idzie wbić, kamień na kamieniu. Ale jak trochę popada to plywa to wszystko w błocie, ale powierzchniowo, auto nie zatonie, ale slizga się i koleiny robi

Napisano

Zrobiłem kilka zdjęć, żeby lepiej było widać o czym mówimy.

 

Przy wiacie kupka klińca- wysypana w błoto na jesieni. Trzyma się nieźle.

Jeździła po tym gruszka z anhydrytem.

 

W lecie całość ładnie zarasta trawką, gramy tu w piłkę czy badmintona. 

Problem tylko na wiosnę i na jesień, no i po dłuższych ulewach letnich.

 

 

IMG_20180324_100023.jpg

IMG_20180324_100302.jpg

IMG_20180324_100330.jpg

IMG_20180324_100340.jpg

Napisano

wymiary placu T do zawracania (z podręcznika projektowania): szerokość 4,5 m (u ciebie szerokość wiaty), łuk r=4,5 m, długość 12,75 m

Napisano
20 godzin temu, Elfir napisał:

wymiary placu T do zawracania (z podręcznika projektowania): szerokość 4,5 m (u ciebie szerokość wiaty), łuk r=4,5 m, długość 12,75 m

12,7m?

Aż tyle? :scratching:

Napisano

Angielska metoda tyczenia chodników w parku polega na legalizacji wydeptanych ścieżek.

To co jest Ci potrzebne już zdążyłeś sobie wyrysować oponami. (oczywiście nie każdy ślad, ale te najczęściej się pokrywające)

 

Pozostaje wybrać technikę utwardzania nawierzchni.

Napisano
6 godzin temu, MrTomo napisał:

12,7m?

Aż tyle? :scratching:

Bo pytasz niewłaściwych osób.Pytaj naszej forumowej koleżanki która na 4 m wjeżdża,zawraca,wycofuje i robi inne sztuczki samochodem. I dobrze Jej to idzie.:icon_mrgreen:

 

 

No teraz to mam przechlapane gdy koleżanka przeczyta co napisałem.Truteń to nic nie znaczące porównanie :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...