Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

@Pezet jak na razie zaniechał robienia drogi.

A szkoda, bo miałbym już jakieś praktyczne podpowiedzi :D

 

Ja przymierzam się do tematu, bo mam dość błota.

Wiatę mogłem postawić tylko w tym mało wygodnym miejscu.

 

Na razie pomijam aspekt techniczny wykonania dojazdu.

Obecnie cały teren jest zielony, (okresowo błotny...)

 

Lubię zieleń i chciałbym mieć jej jak najwięcej, ale nie wiem jak wybrnąć.

Najpierw chciałem zrobić drogę po łuku do wiaty, ale aby wyjechać, musiałbym cofać w kierunku domu aby z powrotem wjechać na drogę.

Wymyśliłem takie rozwiązanie jak na szkicu.

Co to tym myślicie?

wjazd.jpg

Wariant II

 

wjazd2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plusem drugiego jest fakt całkowitego schowania samochodów od ulicy (przy wyższej roślinności),  ale...

 

pierwszy wariant mi się zdecydowanie bardziej podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wszystko, to jest jeden poziom. tzn nie ma tu żadnych krzaków, usypany wjazd będzie na równi z trawą po bokach

chodzi o to, żeby większy samochód też mógł przejechać, niekoniecznie po usypanej warstwie, ale na wprost 

 

 

Pierwszy aspekt techniczny:

 

krawężniki / obrzeża. 

Stosować, nie stosować?

Zwykłe betonowe? Może z tworzywa?

 

Chodzi o to, by droga nie rozłaziła się na boki

 

?

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wariant wymaga dużej ilości kostki brukowej. 

Możesz w literę T, co jest najbardziej ekonomicznym powierzchniowo układem:

b9b018937db934ecgen.jpg

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł

9 minut temu, Elfir napisał:

Pierwszy wariant wymaga dużej ilości kostki brukowej. 

Kostki nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, MrTomo napisał:

Pierwszy aspekt techniczny:

 

krawężniki / obrzeża. 

Stosować, nie stosować?

Jeśli nawierzchnia nie będzie ulepszona (kostka brukowa, asfalt, płyty ażurowe itp.) i zamierzasz poprzestać na samej podbudowie, to nie potrzebujesz obrzeży (krawężniki w ogóle wyklucz).

Kiedy zapragniesz jednak kiedyś mieć tam np. kostkę, to zbierzesz nadmiar podbudowy i dołożysz obrzeża. Ich rozstaw zawczasu rozmierzysz tak, by potem było jak najmniej docinek.

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I przy samej podbudowie przetrenujesz układ dojazdu - może i taki, jak proponuje Elfir - jak się nie sprawdzi z jakiegoś tam powodu, to nie poniesiesz dużej straty przy zmianie tego układu... roślinki poprzesadzasz, trawkę posiejesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, uroboros napisał:

I przy samej podbudowie przetrenujesz układ dojazdu - może i taki, jak proponuje Elfir - jak się nie sprawdzi z jakiegoś tam powodu, to nie poniesiesz dużej straty przy zmianie tego układu... roślinki poprzesadzasz, trawkę posiejesz...

Potrenować lepiej przed korytowaniem, bo potem zmiana układu będzie dość kłopotliwa.

 

MrTomo, w ramach "treningu" proponuję już teraz opalikowanie sobie planowej drogi i rozciągnięcie sznurków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Leszek4 napisał:

Potrenować lepiej przed korytowaniem, bo potem zmiana układu będzie dość kłopotliwa.

 

MrTomo, w ramach "treningu" proponuję już teraz opalikowanie sobie planowej drogi i rozciągnięcie sznurków.

Dokładnie, tylko niech wiosna zawita i grunt przeschnie :D

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2018 o 13:29, MrTomo napisał:

Fajny pomysł

Kostki nie bedzie

Ale podbudowa za darmo?

Poza tym taki układ zużywa najmniejsza powierzchnię działki na utwardzenie/podbudowy, dzięki czemu jest najwięcej pow. na zieleń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drugi aspekt techniczny

 

Niewdzięczny spadek od bramy wjazdowej w kierunku wiaty i domu.

Z odprowadzeniem wody na końcu nie ma problemu tylko jak to technicznie zrobić.

Wystarczy bokiem/bokami/środkiem (?) tej "drogi" wrzucić żółtą rurę drenową czy jakoś ją zygzakiem prowadzić ?

 

Trzeci aspekt techniczny

 

Na najbliższym składzie nie ma szlaki, żużlu itp.

Mogę dostać kliniec w cenie około 70zł/tona 

Samochód powiedzmy 9 ton na dwa kursy to na okrągło 1400

 

Najbliższa szlaka gdzie znalazłem to na śląsku (orzesze) to jakieś 100km.

Szlaka darmo. Transport?? Może wyszłoby taniej?

Muszę się dopytać

Większym autem jak 10t ciężko będzie wjechać więc i tak na dwa razy...

 

Może pojeżdżę po okolicy, może gdzieś coś budują.. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kompromisem między utwardzoną nawierzchnią, czyli wygodą poruszania się po podjeździe bez grzęźnięcia w błocie, a zachowaniem jak najwięcej zieleni, są betonowe płyty ażurowe. Przestrzenie między nimi można obsiać trawą, dzięki czemu całość prezentuje się naturalnie, a zarazem pełni swoją podstawią funkcję - stabilizuje podłoże.

Polbruk Greengo (2).JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Eksperci Polbruk - kostka brukowa napisał:

Kompromisem między utwardzoną nawierzchnią, czyli wygodą poruszania się po podjeździe bez grzęźnięcia w błocie, a zachowaniem jak najwięcej zieleni, są betonowe płyty ażurowe.

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów.

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

To nie takie proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, retrofood napisał:

Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, uroboros napisał:

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

Jezdziłem pk takij samochodem.

Parking zrobili taki przy przedszkolu.

Ale widziałem jak to robią.

Za drogi interes jak dla mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanówcie się jak wygląda trawa, która ma rosnąć na podbudowie do takich płyt? :D 

Na pewno nie tak jak na reklamówkach. Rosnąc tam będą skrajnie wytrzymałe, ruderalne chwasty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, uroboros napisał:

Nie jestem tego pewny...

Chodziłeś po takiej nawierzchni?, jeździłeś po niej rowerem?

Moim zdaniem lepsza jest  betonowa kratka.

:D Niesamowite, ale na taką powierzchnię trafiłem wczoraj, parę godzin po wpisie, na jakimś gminnym parkingu przed parafialnym kościołem. Nawet pokazywałem kumplowi, że właśnie niedawno o tym myślałem i pisałem na forum. Śniegu na nim nie było, struktura była wyraźna i jasna (wypełnienie żwirem), na resztę nie miałem czasu. Wszystko wyglądało elegancko i profesjonalnie. Kratownica firmy dla mnie nieznanej.

PS. Dla niedowiarków podam nr telefonu kumpla. Był moim doradcą, gdyż umawiałem się z gościem w sprawie zakupu auta, parking przed kościołem był miejscem spotkania.

 

4 godziny temu, Elfir napisał:

Zastanówcie się jak wygląda trawa, która ma rosnąć na podbudowie do takich płyt?

"Takich" płyt, czyli jakich?

8 godzin temu, MrTomo napisał:

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

To nie takie proste

A czy ktoś mówił, że ożenek jest tani?

Wyliczyłeś ile kosztuje żona i dzieci?

 

Bez nich mógłbyś pić piwko, a także leżeć pod gruszą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, MrTomo napisał:

Tak, tylko m2 takiego plastiku kosztuje 50 zeta a pod to trzeba zagęścić i ubić podkład.

Betonowe wychodzą po około 40zł (z VAT) i raczej nie potrzebują specjalnego przygotowania podłoża:

azur.jpg

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe" + (ewentualnie) plac manewrowy:

produkty-przemyslowe-azur-1.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe"

Jeśli żona też ma prawo jazdy to takie "szyny" raczej nie wystarczą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

A to dlaczego? Nowa fizyka - plastik bardziej trwały od betonu :) Nie neguję Twojego zachwytu bo o gustach się nie dyskutuje ale szczerze powiem - ażury betonowe wygrywają na starcie. I tu kilka postów wyżej Forumowicze piszą, ze te kratki z odzysku są droższe od betonu. Cóż, ja nadal obstaję przy betonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plastik ma jeden plus - wtapia się w otoczenie i prawie go nie widać.
 

Ale czy lepszy czy gorszy od betonu... wstrzymam się dyplomatycznie od głosu :icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Cóż, ja nadal obstaję przy betonie.

Sam napisałeś, że o gustach nie ma co dyskutować. Dla mnie beton zawsze będzie kiczowaty niczym betonowy płot. I żaden piękny ażur nic tu nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, bajbaga napisał:

Betonowe wychodzą po około 40zł (z VAT) i raczej nie potrzebują specjalnego przygotowania podłoża:

azur.jpg

 I nie ma żadnej logicznej potrzeby aby "brukować cała powierzchnię drogi dojazdowej wystarczą "szyny dojazdowe" + (ewentualnie) plac manewrowy:

produkty-przemyslowe-azur-1.jpg

Ciekawa koncepcja, ale wymaga krawężników?

No i żeby to tak rowno zrobic jak na zdjęciu, nie wierzę ,ze bie jest przygotowany podkład

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

W czym taki ażur (40x60x8cm) może być lepszy od np. wąskich alejek usypanych z klińca? (np. szerokości 50-60cm)

Jaki ma to wady i jakie zalety?

Cena jednego "ażura" to około 10zł.

Na dwie "ścieżki" 25m musiałbym kupić z 3 palety (120szt) a na placyk manewrowy jeszcze ze dwie palety to razem...

jakieś 2000zł?

Pdd to piach, cement?

Drogo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2018 o 16:27, MrTomo napisał:

Niewdzięczny spadek od bramy wjazdowej w kierunku wiaty i domu.

Z odprowadzeniem wody na końcu nie ma problemu tylko jak to technicznie zrobić.

Wystarczy bokiem/bokami/środkiem (?) tej "drogi" wrzucić żółtą rurę drenową czy jakoś ją zygzakiem prowadzić ?

Korytujesz. Potem robisz (np. środkiem) dodatkowy rowek na rurę drenażową. Dałbym taką w otulinie kokosowej i obsypał piaskiem. Koniec rury do studzienki pod domem.

Na całość wykorytowanego wysypałbym 5 cm warstwę piasku (przy okazji otulisz nim rurę drenażową). Potem tłuczeń.

 

Jaki? To zależy, czy ma on być warstwą docelową czy będzie tylko podbudową.

 

Ażury betonowe? Dobre na wzmacnianie skarp, a na drogę? Cokolwiek położysz bez odpowiedniej podbudowy - popłynie.

Moim zdaniem są gorsze zarówno od dobrego kruszywa, jak i od kostki brukowej. Chyba, że lubisz jak żona marudzi, że musi iść po trawie, bo obdziera obcasy. Że lubisz młodemu co chwila przykręcać śrubki w rowerku, a sam od siebie kombinować co z chwastami spomiędzy kratek.

 

Możesz wyłożyć dwa pasy jezdne, które są... bez sensu. Kapniesz się przy korytowaniu i układaniu obrzeży w podwójnej (!) ilości. Chyba, że chodzi o walor estetyczny (dwa ładne pasy wśród zielonej trawki). Ale płyty ażurowe mają się do estetyki, jak pięść do nosa.

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Znowu naprowadzasz mnie na właściwą drogę.

Nie wiem czemu polazlem w maliny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Betonowych. Ale także kratek plastikowych, jeśli są na podbudowie z tłucznia.

 

Aby to wyglądało, jak na zdjęciu z reklamówki, pod płytami musi być gleba i nawadnianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2018 o 14:29, retrofood napisał:

Przesada. Rozwiązaniem o wiele lepszym są plastykowe kraty trawnikowe, bardzo różnych systemów. Widziałem jedno rozwiązanie na targach budowlanych, bardzo mi się podobało. Wygladało to podobnie jakby ktoś powkopywał odwrócone transportery z piwa w takich małych, pękatych butelkach (bączkach). Kratownica jest praktycznie niewidoczna spośród zieleni, zabezpiecza przed koleinami i zupełnie nie przeszkadza w pielęgnacji zieleni. Coś podobnego do rozwiązań takich

https://sklep.geoproduct.pl/pl/p/geoSYSTEM-S60-ekokratka/109?gclid=EAIaIQobChMImJuqrcH92QIVCS0ZCh0pwwhCEAQYBCABEgLnUvD_BwE

ale te które oglądałem były nieco inne. Niestety, folder mi gdzieś wsiąkł i nie pamiętam producenta.

Te są chyba solidniejsze :

https://www.leroymerlin.pl/architektura-ogrodowa/tarasy-sciezki-podjazdy/kratki-ogrodowe-obrzeza/kratka-trawnikowa-50-gutta,p37276,l306.html

 

Pozdr

 

Użyłem na tych swoich nieruchomościach jednych i drugich.

W betonowych głównie rosną chwasty ( mało ziemi, dużo betonu - na m2) , a  trudno podlewać punktowo i zasilać trawkę .

Zdecydowanie polecam te plastikowe , ale solidniejsze, coby nie popękały pod kołami autka

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wojciech_pi napisał:

Te są chyba solidniejsze

Nie protestuję, podałem linka przykładowo, gdyż beton zwyczajnie mię się nie podobuje. A poza tym @Leszek4 doskonale podsumował wady betonowych rozwiązań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, MrTomo napisał:

Na dwie "ścieżki" 25m musiałbym kupić z 3 palety (120szt) a na placyk manewrowy jeszcze ze dwie palety to razem...

jakieś 2000zł?

Pdd to piach, cement?

Drogo.

luknij:  https://kb.pl/porady/jak-wykonac-podjazd-z-plyt-azurowych/  

Chyba, biorąc pod uwagę "całokształt", wyjdzie taniej niż inne rozwiązania - przy czym spełnia warunek: 

Dnia 18.03.2018 o 11:13, MrTomo napisał:

Lubię zieleń i chciałbym mieć jej jak najwięcej, ale nie wiem jak wybrnąć.

 

Nie wiem jakie masz warunki glebowe/gruntowe, ale znam przypadki, że rzeczone płyty położono bezpośrednio na "rodzimej nawierzchni" ("tory") jako rozwiązanie tymczasowe kilka lat temu i trwają jak opoka na wieki wieków.

 

Ps. 

13 godzin temu, Leszek4 napisał:

Moim zdaniem są gorsze zarówno od dobrego kruszywa, jak i od kostki brukowej. Chyba, że lubisz jak żona marudzi, że musi iść po trawie, bo obdziera obcasy. Że lubisz młodemu co chwila przykręcać śrubki w rowerku, a sam od siebie kombinować co z chwastami spomiędzy kratek.

Na żwirowej drodze obcasy bardziej będą zdzierane, a chwasty miedzy ażurem to chyba są zielone. :icon_cool:

 

Ps.2.  Zawsze można całość wylać asfaltem - przeca, ani to beton, ani plastik. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, bajbaga napisał:

Ps. 

Na żwirowej drodze obcasy bardziej będą zdzierane, a chwasty miedzy ażurem to chyba są zielone. :icon_cool:

 

Ps.2.  Zawsze można całość wylać asfaltem - przeca, ani to beton, ani plastik. :D

Owszem. Zwracam tylko uwagę, że nawierzchnia nieulepszona (tłuczeń) nie kosztuje 40 zł za m2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Leszek4 napisał:

Zwracam tylko uwagę, że nawierzchnia nieulepszona (tłuczeń) nie kosztuje 40 zł za m2.

Prawda - ale być może, sumarycznie i tak będzie tańsza od:

14 godzin temu, Leszek4 napisał:

Korytujesz. Potem robisz (np. środkiem) dodatkowy rowek na rurę drenażową. Dałbym taką w otulinie kokosowej i obsypał piaskiem. Koniec rury do studzienki pod domem.

Na całość wykorytowanego wysypałbym 5 cm warstwę piasku (przy okazji otulisz nim rurę drenażową). Potem tłuczeń.

 

Jaki? To zależy, czy ma on być warstwą docelową czy będzie tylko podbudową.

I zwróć uwagę na fakt, że napisał o "okresowym błocie" na "dojeździe" - ustabilizowanie tego w celu zapobiegania powstawania kolein (wtórnych") może być kosztowne - zwłaszcza bez krawężników.

Jeśli teraz nie ma kłopotów związanych z odprowadzeniem wody od domu, to przy ażurowych płytach nic się nie zmieni - zresztą tak jak przy żwirowej nawierzchni.

 

Jednak, brutalna prawda jest taka, że nie jesteśmy tam -  i goowno wiemy o warunkach gruntowych, a tylko to determinuje ostateczne rozwiązanie (poza elementem wizualnym i ewentualnym ekologicznym) - nie wspominając o ewentualnych kosztach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, bajbaga napisał:

Nie wiem jakie masz warunki glebowe/gruntowe, ale znam przypadki, że rzeczone płyty położono bezpośrednio na "rodzimej nawierzchni" ("tory") jako rozwiązanie tymczasowe kilka lat temu i trwają jak opoka na wieki wieków.

U córki w bramie położyłem kostkę brukową na "rodzimej ziemi", zdjąwszy wcześniej szufelką kilka centymetrów rozjeżdżonej warstwy tak, aby wyrównać podłoże. Już kilkanaście lat leży i nic złego się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ps. I jeszcze jedna sprawa w kwestii kosztów.

Przy "torowisku" mowa o koszcie około 1,2m2 dojazdu na 1mb - przy innym rozwiązaniu koszt wynosi minimum 3m2 dojazdu na 1mb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo:

Cytat

w § 14.
1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych.

Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m.

Podaję zawsze zgodnie z wymaganiami.

Płyty ażurowe nie wyznaczają szerokości dojazdu/jezdni - inne rozwiązania i owszem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ps. 

2 godziny temu, bajbaga napisał:

Płyty ażurowe nie wyznaczają szerokości dojazdu/jezdni - inne rozwiązania i owszem.

Oczywiście dotyczy to "torów", które mogą być też z płyt "pełnych.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, retrofood napisał:

U córki w bramie położyłem kostkę brukową na "rodzimej ziemi", zdjąwszy wcześniej szufelką kilka centymetrów rozjeżdżonej warstwy tak, aby wyrównać podłoże. Już kilkanaście lat leży i nic złego się nie dzieje.

Tak. Dobre warunki gruntowe/wodne plus niewielkie obciążenie tej drogi. U jednego "rozjeżdżona" warstwa będzie równa z głębokością darniny, u innego głębiej.

 

9 godzin temu, bajbaga napisał:

Jednak, brutalna prawda jest taka, że nie jesteśmy tam -  i goowno wiemy o warunkach gruntowych, a tylko to determinuje ostateczne rozwiązanie (poza elementem wizualnym i ewentualnym ekologicznym) - nie wspominając o ewentualnych kosztach.

Racja. Ale nie tylko warunki gruntowe determinują. Przede wszystkim obciążenie:

Dnia ‎18‎.‎03‎.‎2018 o 11:53, MrTomo napisał:

...chodzi o to, żeby większy samochód też mógł przejechać...

 

9 godzin temu, bajbaga napisał:

Ps. I jeszcze jedna sprawa w kwestii kosztów.

Przy "torowisku" mowa o koszcie około 1,2m2 dojazdu na 1mb - przy innym rozwiązaniu koszt wynosi minimum 3m2 dojazdu na 1mb.

Tak, ale prócz samej nawierzchni dolicz okrawężnikowanie. "Torowisko" - 4 mb obrzeża, droga - 2 mb obrzeża, a to istotny koszt.

 

Teraz woda. Gdzieś tam ona (w domyśle) robi zastoiska. Wykorytowanie, nawet płytkie, wg informacji o nachyleniu terenu, popchnie tę wodę w kierunku domu. MrTomo słusznie się tego obawia. Gdzieś trzeba ją odprowadzić. Można gdzieś w bok do jakiejś dolinki, a można do studzienki (skoro ją ma).

 

Zaproponowałem rozwiązanie, które - moim zdaniem - jest pewne: wybranie warstwy urodzajnej i zastąpienie tłuczniem. Znając warunki na miejscu można kombinować taniej, co może być opłacalne. Ale jak się przekombinuje, to się zapłaci podwójnie.

 

Można np. wykorytować płyciutko, a obrzeża zastąpić klinem bocznym z betonu (namieszanego łopatą, a nawet uzbrojonego walającymi się prętami) - czy to dla ażurów czy dla kostki. Klin przysypać potem ziemią. Ale wodę - o ile jest gdzieś zagłębienie i grunt jej nie chłonie - trzeba zdrenować.

 

MrTomo, podaj długość tej drogi.

 

PS 

Wspieram: #czarnypiątek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Leszek4 napisał:

Tak, ale prócz samej nawierzchni dolicz okrawężnikowanie. "Torowisko" - 4 mb obrzeża, droga - 2 mb obrzeża, a to istotny koszt.

Jeśli będą krawężniki - w większości przypadków (które znam) krawężników nie ma.

 

Ps. Podaję tylko jedno z możliwych rozwiązań - czy dobre dla Niego - nie wiem, ale ma z czego wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to ma byc dojazd do wiaty, w moim ogrodzie, po jaki ch.. mi droga o szerokości 3m

Mam do dyspozycji całe poboczepobocze, zmiesci się parę samochodów jak trzeba.

 

Dojazd dlugosci 25m + placyk manewrowy jakies 20m2?

 

Co do terenu, ziemia z kamieniami.

Lopaty nie idzie wbić, kamień na kamieniu. Ale jak trochę popada to plywa to wszystko w błocie, ale powierzchniowo, auto nie zatonie, ale slizga się i koleiny robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilka zdjęć, żeby lepiej było widać o czym mówimy.

 

Przy wiacie kupka klińca- wysypana w błoto na jesieni. Trzyma się nieźle.

Jeździła po tym gruszka z anhydrytem.

 

W lecie całość ładnie zarasta trawką, gramy tu w piłkę czy badmintona. 

Problem tylko na wiosnę i na jesień, no i po dłuższych ulewach letnich.

 

 

IMG_20180324_100023.jpg

IMG_20180324_100302.jpg

IMG_20180324_100330.jpg

IMG_20180324_100340.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymiary placu T do zawracania (z podręcznika projektowania): szerokość 4,5 m (u ciebie szerokość wiaty), łuk r=4,5 m, długość 12,75 m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Elfir napisał:

wymiary placu T do zawracania (z podręcznika projektowania): szerokość 4,5 m (u ciebie szerokość wiaty), łuk r=4,5 m, długość 12,75 m

12,7m?

Aż tyle? :scratching:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Angielska metoda tyczenia chodników w parku polega na legalizacji wydeptanych ścieżek.

To co jest Ci potrzebne już zdążyłeś sobie wyrysować oponami. (oczywiście nie każdy ślad, ale te najczęściej się pokrywające)

 

Pozostaje wybrać technikę utwardzania nawierzchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, MrTomo napisał:

12,7m?

Aż tyle? :scratching:

Bo pytasz niewłaściwych osób.Pytaj naszej forumowej koleżanki która na 4 m wjeżdża,zawraca,wycofuje i robi inne sztuczki samochodem. I dobrze Jej to idzie.:icon_mrgreen:

 

 

No teraz to mam przechlapane gdy koleżanka przeczyta co napisałem.Truteń to nic nie znaczące porównanie :zalamka:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podałam wymiary z podręcznika do projektowania dróg.

Jasne, można ciasno i niewygodnie - tylko po co, skoro jest miejsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy na taką operację (wykorytowanie i wsypanie tłucznia ma mojej ogrodzonej działce) muszę pisać jakieś zgłoszenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez zgłoszenia, ani nie wymaga PnB.

Podstawa prawna PB art.29.2.5),  oraz związany z ty Art.30.2.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się


  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To samo już słyszałem. Niby mam się cieszyć, ale zupełnie nie jestem zadowolony. Powiedz mi jak pozbyć się tego mchu!  
    • masz czyste powietrze i wysoką wilgotność. Toksycznie nie jest.
    • Swoją drogą, zakładając temat na forum ekspertów OKNOPLAST liczyłem, że któryś z nich zabierze on głos w tej sprawie. W końcu to autoryzowany montażysta popełnił powyższe prace. Zresztą - jak pamiętam - mówił że takie zalecenia były na ostatnich (w 2017r.) szkoleniach. Chętnie przeczytam rady jak z ich punktu widzenia można byłoby ratować ten "montaż".  
    • Witam wszystkich serdecznie!

      Przymierzam się do remontu poddasza samodzielnie, z małą pomocą znajomych lub ewentualnym wynajęciem jakiegoś specjalisty. Korzystając z pomocy fachowców mam kilka pytań. Poddasze ma powierzchnie 10x11m patrząc po linii domu. Nie mam aktualnych planów architektonicznych, ponieważ dom jest budowany w latach 60 i niestety gdzieś przepadły. Dom jest nieocieplony z zewnątrz, dach kopertowy. Jest to dom z piwnicą, parterem mieszkalnym i poddaszem. Cały czas użytkowany. Z tego co wiem budowany jest z cegły z pustką termiczną oraz są wymienione okna na 3 warstwowe PVC na dole. Temperatura w zimie jest okej, więc nie śpieszy się póki co z ocieplaniem całego domu z zewnątrz ( to też później jest w planach ). Wiadomo, że ciepło przez ściany ucieka, ale myślę, że na poddaszu nie będzie to tak odczuwalne gdy się je ociepli z góry i dołu. 

      1. Chcę zacząć od ocieplenia dachu wełną szklaną. Szerokość między krokwiami to około 80 cm, a wysokość krokwi to 14. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dać 10 cm wełny między krokwie ( + szczelina wentylacyjna ) i 20 cm na górę? 
      2. Niektóre krokwie są popękane. Co w takim wypadku? Wzmocnić je? W załącznikach dodam zdjęcie, o których mowa. 
      3. Co zrobić ze ścianami, na których są okna? Zamurować czy wstawić trochę wyżej okna poziome? Murowanie wiąże się z utratą światła, którego i tak będzie mało na poddaszu. Myślałem o oknach kolankowych ale to wiąże się z rozcinaniem dachu i dodatkowymi kosztami. Nie wiem czy nie lepiej przeznaczyć te pieniądze później na ocieplenie domu z zewnątrz. Jak myślicie? Co doradzicie? 
      4. Warto zrobić oddzielne ogrzewanie na górze? Na dole w domu jest zwykły piec węglowy. Na górze chciałem zrobić oddzielnie ogrzewanie gazowe z racji wygody. Trzeba byłoby wybrać albo zrobić nowe ogrzewanie na cały dom albo tylko oddzielne gazowe na górę. 
      5. Na załączonym zdjęciu daje kilka największych uwag.
      - CZERWONE - Pęknięcia na krokwiach. Co z tym zrobić?
      - NIEBIESKIE - łączenia murłaty w tym miejscu są dość liche na moje oko. Zostawić to? Są to dwie deski połączone ze sobą metalowymi łączeniami. Nie wiem na ile jest to wytrzymałe. 
      - ŻÓŁTE - nierówności w deskowaniu. Przeszkadza to w czymś? Dach nie przecieka ale zastanawiam się czy później nie będzie to stanowić problemu. Nie chcę wywalić pieniędzy w błoto. 


      Ps. Jeszcze odnośnie okien to jeśli zrobię tam podłogę bez podniesienia okien to będą one na wysokości stóp, czyli totalny bezsens. Teraz decyzja czy zamurować czy podnieść okna lub ewentualnie wstawić okna kolankowe z wycinaniem dachu. 


      Pytania mogą wydawać się banalne, ale szczerze mówiąc nie mam za bardzo doświadczenia w takich sprawach, więc wole łopatologicznie zapytać fachowców 
    • Mnie weszła faza, a Tobie jak na razie weszło jedynie zero! Bidny jesteś i nie ogarniasz niczego, jak już zresztą wspomniałeś, dlatego współczuję Ci i żegnam! Bądź zdrów w swoim mało cywilizowanym świecie, tam pewnie będziesz jakimś idolem, kto to wie czym się zajmujecie? Pa, pa!
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×