Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe, aby było ciepło w stopy


Recommended Posts

17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dlatego lepiej zrobić pogrubioną podłogę.

No niby tak...

Gdzieś już pisałem w temacie o podłodze u mnie. W tym momencie jest 2,62 cm wysokości. A pod jest nieogrzewany garaż. Planuję sufit w garażu ocieplić 15cm wełny, ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało. I za grubo na wylewkę już miejsca nie pozostaje. :zalamka:

Link do komentarza
6 minut temu, Takiowaki napisał:

W tym momencie jest 2,62 cm

Chyba 2,62 m?

9 minut temu, Takiowaki napisał:

ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało

Pod podłogówkę?

Nie przesadzaj. Styropian na stropie po to żeby było do czego rurki przymocować. Dałbym 5cm max,

A jak masz równo to i mniej

Link do komentarza
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy tej samej masie przepływającej wody ilość oddanego przez wodę ciepła będzie dokładnie taka sama. Nie ma znaczenia czy 100 l wody schłodzisz z 40 na 30°C czy z 90 na 80°C. przypominam, że 1kg wody ochłodzony o 1 K oddaje 4,2 kJ ciepła.

W instalacjach można podnieść moc cieplną grzejnika podnosząc mu temperaturę zasilania ale wtedy samoczynnie zmieni się różnica Tz-Tp i/lub przepływ (zależnie od tego jaka jest to instalacja i co w niej mamy).

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Link do komentarza
22 minuty temu, animus napisał:

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Zdarza się :) Problem z ogrzewaniem jest zawsze taki, że jak ruszymy jeden parametr to zmieniają się też inne, czy nam się to podoba czy nie.

Najlepszy trening to zaprojektować i zrobić instalację, która będzie działała grawitacyjnie. Albo coś w takiej przerobić. Ale tych coraz mniej... Ciekawe czy tego w ogóle jeszcze uczą?

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Witam , mam pytanie. mam mozliwosc , zrobienia podlogowki na parterze + grzejniki na pietrze i poddaszu, badz wszystko podlogowka wodna , czyli parter pietro i poddasz. W podlogowce maja byc wyprowadzone zawory w kazdym pomieszczeniu , nie powinny byc wyprowadzone termostaty? badz panel jeden np. na parterze z regulacja temperatury do kazdego pokoju ?? co Panstwo mi radzicie?
Link do komentarza

proponuję żadnych grzejników (ewentualnie tylko drabinki w łazienkach zasilane z pętli podłogówki), Sterowanie to już trochę inna sprawa. Jeden sterownik na kondygnację też wystarczy(przepływy można wyregulować na rotametrach....a można do każdego pomieszczenia dać osobny sterownik z nastawą temperatury (to droższa opcja)

Link do komentarza

Większa powierzchnia wymiany ciepła i niższa temperatura wody w instalacji. To jest przyszłość. Jako źródło zasilania może tu pracować pompa ciepła lub nowoczesny, gazowy kocioł kondensacyjny, który w trybie kondensacji działa wyśmienicie. Ja bym tu się pokusił nawet o kontrowersyjne rozwiązanie - kolektory słoneczne + potężny wymiennik, z którego woda szła by na obieg grzewczy jako wspomaganie ogrzewania.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
2 godziny temu, Gość Izunia napisał:

Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan??

Te ciepłe rurki to początek pętli - woda płynie nimi pod podłogę, tam oddaje ciepło i wraca do rozdzielacza - I to są te zimne rurki, czyli koniec pętli. :)

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Sylwia
Witam mamy duże problemy z podłogowa. Mamy ja na górze i na dole na osobnych obiegach. Piec ma temp 53°c. Na regulatorze ustawione mam 40 ° na podlogowki. Niestety podłogi są zimne. W domu temp zadaną to 20 °. Jak poprawnie wyregulować temp? Pomocy!
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość Bogdan
Oszczednosci to sa wtedy jak do gruntu nie ucieka cieplo,a w przypadku podlogowki mniejsze lub wieksze straty sa na pewno. Moim zdaniem podlogowka i tak jest lepsza pomimo wiekszego wydatku na instalacje. Plytek i tym podobnych ze swojego doswiadczenia nie polecam,bo w stopy ciepło nie bedzie przy podlogowce,chyba ze zle wykonana instalacja. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy ,
Link do komentarza
Dnia 14.12.2017 o 19:11, Gość Pedroos napisał:

Witam. Pierwsze zdjęcie przedstawia pracownika zalewającego instalację wylewką anhydrytową a nie betonem. Proszę się dokształcic bo na temat czym zalac taką posadzkę nic niema. A jak powszechnie wiadomo anhydryt jest lepszy od betonu :)

To ja mam tu taki artykuł na temat. Na przykładzie oferty jednej z firm i fotka na wabia. I jaki jastrych tu Pan poziomuje? :)

https://budujemydom.pl/irbj/porady/92266-cementowy-anhydrytowy-a-moze-alfa-najlepszy-podklad-podlogowy

395047-9f4f-970x0_baumit-zalewanie-rur-g

Dnia 15.12.2017 o 18:09, Elfir napisał:

Ja mam anhydryt na podłogówce. 

a ja bym przykrył pełną cegłą, nakrył dywanem i tez by grzało az miło. Pomyśleć, że początki podłogówki były takie.

398902-6214-970x0_hypokaust-konstrukcje-

 

Link do komentarza

Nie tylko anhydrytowe wylewki mają płynną, samopoziomującą konsystencję, ale również cementowe. :)

Można tu wyróżnić np.:

1. weber.floor FLOW - płynny jastrych, do 10 cm grubości - https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-flow

2. weber.floor 4310 - płynny podkład podłogowy, wzmocniony włóknami, do grub. 5 cm. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

W przypadku weber.floor 4310, można zalewać rurki ogrzewania, przy dosyć cienkiej warstwie, ponieważ, w niektórych warunkach, jest to nawet 2,5 cm grubości (min. 1 cm nad rurkami). Co jest niezwykle istotne w momencie, gdy chcemy uzyskać bardzo mocny jastrych, odporny na ściskanie oraz wytrzymały na zginanie. W przypadku wykończenia żywicą, parkietu, czy deską klejoną, wyborem również powinien być weber.floor 4310. :91_thumbsup:

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...