MarcinBodzio Napisano 21 listopada 2017 Udostępnij #1 Napisano 21 listopada 2017 Dzień dobry drodzy użytkownicy forum Moja obecność tutaj wynika z dwóch rzeczy: 1) mam problem ze ścianami oraz 2) nie jestem specjalistą w tym zakresie aby samemu sobie z nim poradzić Domek powstał w III kw. 2012 r., został wykończony w większości przed końcem 2012 (parter i piętro) 5 lat później na piętrze, przy każdych drzwiach balkonowych, w każdym pokoju gdzie one są , po obu stornach tych drzwi pojawiło się coś takiego jak na poniższych linkach (zdjęcia oryginalne) https://zapodaj.net/9ab99f17872ad.jpg.html https://zapodaj.net/f1dc3b69f2fe2.jpg.html Czy ktoś wie co to jest? I jak z tym zawalczyć skutecznie? Nie chciałbym aby za miesiąc zrobiło się tak z połową ściany.. Z góry dziękuję za rady i sugestie MB Link do komentarza
Gość Napisano 21 listopada 2017 Udostępnij #2 Napisano 21 listopada 2017 Wrzuć zdjęcia tych balkonów od góry (jakie jest wykończenie balkonu) i od ich dołu. Najprawdopodobniej jest to efekt kondensacji pary wodnej z wnętrza domu na mostku termicznym utworzonym przez połączenie płyty balkonu ze ścianą budynku. Możliwe są też nieszczelności w obróbce płyty balkonowej. Dość dlugo decydowałeś się na podjęcie tematu - przecież widziałeś to nie od dziś... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #3 Napisano 22 listopada 2017 Prawdopodobnie to efekt braku skutecznej wentylacji i wykraplania pary wodnej na zimnych powierzchniach ściany. Nie można też wykluczyć podsiąkania kapilarnego wody przez nieszczelności w miejscy osadzenia płyty balkonowej. Konieczna ekspertyza na miejscu. Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #4 Napisano 22 listopada 2017 uroboros, Redakcjo dzięki za zainteresowanie tematem. Tak, może trochę późno temat poruszam, myślałem że może po prostu gruntu nie było, odpadnie kawałem i potem zrobię ale to się powiększa i jest w tych samych miejscach przy drzwiach balkonowych Załączam dodatkowe zdjęcia tak jak uroboros prosił. Rzeczywiście w pokojach nie ma kratek wentylacyjnych. Dodatkowo na zdjęciach zauważyłem jedną rzecz- może nie ma związku - jakieś dziwne zacieki pod balkonem na ścianie pod nim Co do ekspertyzy na miejscu nie mam na razie sprawdzonych fachowców, pewnie będę musiał ich tak czy siak poszukać.. Link do komentarza
Takiowaki Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #5 Napisano 22 listopada 2017 Szczerze Ci powiem, że nie jestem zwolennikiem tak szybkiego wykańczania po wybudowaniu, szczególnie zimową porą, szczególnie, gdy nie ma kratek? Jakim cudem on został odebrany, skoro kilka lat wcześniej już w każdym nowym projekcie zamieszczano wentylację grawitacyjną dla każdego pomieszczenia? To raz. Dwa. Równie dobrze mógł Ci osiąść budynek, a zakryty z zewnątrz styropianem ukazał pęknięcia od wewnątrz. Trzy. Serio Twój dom, czy może planujesz go kupić? Bo jeżeli kupić to targuj się. 😉 Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #6 Napisano 22 listopada 2017 serio, to mój sytuacja była taka, że musieliśmy w miarę szybko kupić i się przeprowadzić zakładam że budynek nie popękał, pewnie byłoby coś widać czy to na zewnątrz czy to wewnątrz.... w czasie budowy, zanim została zakończona wodę z murów, wylewek wyciągnięto specjalną maszyną właśnie, pewnie nie jest to idealne rozwiązanie ale w naszej sytuacji było akceptowalne także wciąż zastanawiam się co może być powodem takiego problemu, być może wilgoć właśnie, bo skoro wentylacja jest kiepska a tych miejscach przeważnie jest chłodno, to być może gdzieś ta para się skrapla? gdzieś wilgoć się wytwarza? bo to występuje we wszystkich 3 pokojach na górze - w jednym kratka na pewno jest, co prawda w takiej wnęce przerobionej na garderobę, ale drzwi otwarte są zawsze może kolegom powyżej pomogą zdjęcia z zewnątrz.. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #7 Napisano 22 listopada 2017 (edytowany) Osobiście spodziewam się raczej zawilgocenia od wody opadowej spływającej po płycie balkonu. Czy ukształtowano spadek płyty na zewnątrz? Jaka była izolacja płyty i jej styku ze ścianą? Czy w oknach pokoi na górze są nawiewniki? Kratki wentylacyjne (wyciągowe) to drugi niezbędny element, ale one mogą być tylko w garderobie i łazience. Edytowano 22 listopada 2017 przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #8 Napisano 22 listopada 2017 11 minut temu, MarcinBodzio napisał: może kolegom powyżej pomogą zdjęcia z zewnątrz.. A czy mógłbyś oderwać luźne pozostałości z tych dwóch pierwszych zdjęć i zrobić fotkę fragmentowi ściany na wprost z bliższej odległości? Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #9 Napisano 22 listopada 2017 (edytowany) @Takiowaki zrobię wieczorem jak wrócę z pracy Panie Jarosławie rzeczywiście w oknach dachowych (po jednym na pokój) są nawiewniki, ale raczej mam je przymknięte z tego co pamiętam... Co do spadku, wydaje mi się, że powinien być w stronę od domu, ale upewnię się wieczorem, a odnośnie izolacji to muszę się dowiedzieć, też postaram się wieczorem dać znać Edytowano 22 listopada 2017 przez MarcinBodzio (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #10 Napisano 22 listopada 2017 Czyli jakaś wentylacja jednak jest. Tak jak i na początku bardziej podejrzewam wadliwą izolacje przeciwwodną płyty balkonu i jej styku ze ścianą. Woda może podciekać pod ocieplenie ze styropianu. Ujawnia się zaś od środka. Link do komentarza
Gość Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #11 Napisano 22 listopada 2017 "Jakaś wentylacja" Wentylacja jest, albo jej nie ma... To tak jak z ciążą - nie można być trochę w ciąży Tak jak i wietrzenie - to nie wentylacja... Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #12 Napisano 22 listopada 2017 powiększyłem zdjęcia silikon na ścianach już nie trzyma jest rysa czyli co spływa po ścianie spływa pod kafle zresztą kafle po lewej stronie drzwi pierwszego zdjęcia pionowe tez nie trzymają jest rysa na fudze narożnika co zrobić ? zdjąć kafle sprawdzić spadek płyty i ewentualnie go skorygować następnie nałożyć hydroizolację elastyczną na to kafle na kleju elastycznym czy ewentualnie co tam sobie pytek wymyśli jednak hydroizolacja musi zostać wykonana na nowo poziom i pion razem z "bandami" wszystko oczywiście na wiosnę czyli do wiosny ze ścianami w pokoju będzie trzeba żyć. przestanie woda wchodzić po płycie stropowej do mieszkania przestanie się pojawiać wilgoć i purchle Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 23 listopada 2017 Autor Udostępnij #13 Napisano 23 listopada 2017 Dziękuję za wszystkie informacje. Dokładam jeszcze coś od siebie. @Takiowaki załączam zdjęcia, może coś na nich ujrzysz (można powiększyć dobrze) na drugim widać nawet jak dotarłem już do pustej przestrzeni... @Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne niestety od kilku lat tak naprawdę te wywietrzniki przy oknach były zamknięte.. być może nie miało to wpływu na obecny problem (inna opcja to nieszczelność na zewnątrz), ale tego nie mogę stwierdzić @MTW Orle - osuszanie budynkówoglądałem dziś rano na szybko te płytki i fugi, nie sądziłem że takie niewielkie (moim zdaniem niewielkie) rysy mogą tyle wigloci i wody przepuścić, ale być może tak własnie jest.. Spadek płyt balkonowych jest zachowany, sprawdziłem. Gdyby rzeczywiście to były te mikro pęknięcia na fugach czy ten nietrzymający silikon, to nie mogę teraz dołożyć trochę tego silikonu? nawet na fugi? "Aby do wiosny" choć trochę powstrzymało wodę? Postaram się zrobić rano lub w weekend dokładniejsze zdjęcia, być może nabierze Pan jeszcze większej pewności do diagnozy. Dziękuję za wszystkie rady i sugestie MB Link do komentarza
Takiowaki Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #14 Napisano 23 listopada 2017 Wytrzymało 5 lat, wytrzyma i do wiosny. Fakt, teraz nie widzę tam głębszych pęknięć. Tak jak MTW Orle pisał, zassało wodę cieknącą po elewacji w nieszczelnych miejscach. Do tego brak wentylacji i napuchło. Link do komentarza
Gość Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #15 Napisano 23 listopada 2017 Szkoda, że do tych zdjęć nie zdjąłeś listwy przypodłogowej Zaklej co się da - to może póki co pomóc... Przed silikonowaniem odtłuść okolice jakimś acetonem, albo benzyną EKSTRAKCYJNĄ. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #16 Napisano 23 listopada 2017 1 godzinę temu, MarcinBodzio napisał: Spadek płyt balkonowych jest zachowany 16 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał: przestanie woda wchodzić po płycie stropowej do mieszkania piszemy o 2 różnych poziomach , a sprawdzałeś spadek na trzecim poziomie (kafle) to co na wierzchu nie musi mieć nic wspólnego z tym co pod spodem na stropie spadek może być odwrotny i woda jak już się dostanie wlewa się do domu gdzie tynki jako najbardziej higroskopijne wyciągają ją na wierzch. Poza tym skupiłeś się na ościeżach drzwi balkonowych a problem sięga aż za kolejny narożnik 1 zdjęcie z 2 tury Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 23 listopada 2017 Autor Udostępnij #17 Napisano 23 listopada 2017 @MTW Orle - osuszanie budynków hmm, czyli chodzi o te pionowe "cokoliki" na górze zalepione brązową fugą na górze? bo nie bardzo wiem co Pan rozumie pod pojęciem "pod spodem na stropie spadek może być odwrotny". Jeśli Pan mi jakoś to wyjaśni to, o ile jest taka możliwość, to sprawdzę i tam spadek... Link do komentarza
MrTomo Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #18 Napisano 23 listopada 2017 53 minuty temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał: a sprawdzałeś spadek na trzecim poziomie (kafle) to co na wierzchu nie musi mieć nic wspólnego z tym co pod spodem na stropie spadek może być odwrotny Tak może być. Ja tak własnie mam, tyle że ja to jeszcze mam gołą płytę i mogę to poprawić. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #19 Napisano 23 listopada 2017 1 godzinę temu, MarcinBodzio napisał: @MTW Orle - osuszanie budynków hmm, czyli chodzi o te pionowe "cokoliki" na górze zalepione brązową fugą na górze? bo nie bardzo wiem co Pan rozumie pod pojęciem "pod spodem na stropie spadek może być odwrotny". Jeśli Pan mi jakoś to wyjaśni to, o ile jest taka możliwość, to sprawdzę i tam spadek... chodzi o to że strop obwisł nieco po rozszalowaniu i na zasadzie dźwigni uniósł balkon zrobił się spadek odwrotny do wnętrza budynku zamiast na zewnątrz . na to przyszło ocieplenie i płyta dociskowa załóżmy że ze spadkiem właściwym na to kafle i w sumie tragedii by nie było gdyby nie fakt że hydroizolacji nie było lub trafił ją szlag i ta woda która dostanie się pod płytę dociskową idzie w kierunku przeciwnym do zakładanego . sprawdzenie dla sprawdzenia sensu większego nie ma na dziś można położyć na kafle szlam z żywicą razem z cokolikami - bandy - to taśmy elastyczne w narożnikach mape band - sika band itd. a na wiosnę przystąpić do remontu albo zdjąć kafle poprawić izolację i położyć kafle - do następnego razu , albo zdjąć kafle i płytę dociskową wyrobić spadek na stropie i ponownie izolacje docisk izolacja i kafle zakres stanowczo większy ale i żywotność dłuższa Link do komentarza
animus Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #20 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) Na tych zdjęciach to są wykwity solne ewidentnie widać że jest mostek termiczny, jak jest przeciek to są inne plamy. Czeka Cię rozpierducha. Najbardziej ucierpiała szczodrze nałożona warstwa gładzi gipsowej, która magazynuje wilgoć z powietrza i jeszcze bardziej zwiększa przewodność cieplną w tym miejscu. Edytowano 23 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
anpi Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #21 Napisano 23 listopada 2017 Ciekawe czy płyta balkonowa została ocieplona styropianem ze wszystkich stron? Jeśli nie to rzeczywiście może być mostek. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #22 Napisano 23 listopada 2017 43 minuty temu, animus napisał: Na tych zdjęciach to są wykwity solne ewidentnie widać że jest mostek termiczny, jak jest przeciek to są inne plamy. jakoś tak mnie się mocno zdaje że jak jest mokre to mostek jest zawsze popatrz jeszcze na grę kolorów i cieni na tynku wilgotne jest nad listwą podłogową wykwity zawsze potwierdzają wilgoć nie jej przyczynę inaczej wygląda przy zalaniu a tu zalania nie ma tylko ciągnie w górę Link do komentarza
animus Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #23 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) Ja podejrzewam za cienki styro lub jego brak na płycie i po bokach płyty balkonowej. Dobra, MarcinBodzio zrób zdjęcie całej tej ściany od wewnątrz, w miejscu gdzie ściana styka się z balkonem. Edytowano 23 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #24 Napisano 25 listopada 2017 @animus; @MTW Orle - osuszanie budynków; @anpi dzięki za wasze uwagi, wrzucam zdjęcia po zdjęciu jednej z listew problem sięga rzeczywiście za narożnik aż. na płytę balkonową położona była jakaś czarna izolacja, na nią wylewka, i ta czarna izolacja wystawała, potem poszły płytki co do styropianu to się dowiem na zdjęciach pewnie "niewielkie" moim zdaniem pęknięcia przy fugach zauważycie, być może rzeczywiście zasysa tędy, ale i mostka bym nie wykluczał póki nie dowiem się jak było ze styropianem. Widać też wyraźne wykwity solne, słabo to wygląda. Póki co pootwierałem wywietrzniki i jakoś pozalepiam pęknięcia przy kaflach i od góry przy tych pionowych kaflach. Czy możecie dokładnie mi doradzić co i czym zakleić? dzięki za pomoc Link do komentarza
bajbaga Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #25 Napisano 25 listopada 2017 Trochę inny "trop". A może woda spływa od góry ? Link do komentarza
Takiowaki Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #26 Napisano 25 listopada 2017 po obróbkach bocznych lukarny. Raz tak miałem, że krokiew do ściany lukarny miała 5-10 cm bez żadnego styro. Przemarzało jak cholera. Link do komentarza
bajbaga Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #27 Napisano 25 listopada 2017 Raczej nie o ocieplenie chodzi, tylko o wodę - spływającą wodę która, jak powszechnie wiadomo, wredną suką jest. Link do komentarza
animus Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #28 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) 2 godziny temu, MarcinBodzio napisał: @animus; @MTW Orle - osuszanie budynków; @anpi wrzucam zdjęcia po zdjęciu jednej z listew Potrzebne jest zdjęcie ściany u dołu od wewnątrz z drugiej strony tego okna tak jak sięga balkon. Edytowano 25 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
TINEK Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #29 Napisano 25 listopada 2017 7 godzin temu, MarcinBodzio napisał: ........................... Czy możecie dokładnie mi doradzić co i czym zakleić? dzięki za pomoc ja te miejsca uszczelniłem uszczelniaczem dekarskim (przezroczystym), silikony są mało trwałe, kurczą się i odspajają. Uszczelniacz dekarski jest już któryś rok i jest ok, jedyna jego wada, że łapie brud i jest... brudny. Uszczelniłem te miejsca pomimo, że żadnych przecieków nie było, dodatkowo balkon zadaszony, choć od zachodu to deszcz zacina. Uszczelniłem na wszelki wypadek pozdrawiam Tinek Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 30 listopada 2017 Autor Udostępnij #30 Napisano 30 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 00:38, animus napisał: Ja podejrzewam za cienki styro lub jego brak na płycie i po bokach płyty balkonowej. Dobra, MarcinBodzio zrób zdjęcie całej tej ściany od wewnątrz, w miejscu gdzie ściana styka się z balkonem. płyta balkonowo tylko "od góry" posiada styropian, nad prętami wewnątrz wylewki. Od spodu płyty, po bokach i od fruntu - brak styropianu. Dodam, że zimą czuć chłód na panelach w rejonie balkonu i "szum" z zewnątrz (wrażenie że jak docisnę ręką balkon to wycisza się, tak jakby był nie do końca szczelny). Natomiast latem w pokoju gorąco, nawet ponad 30 st potrafi być (zachodnia strona). Tak jakby brak izolacji przenosił ciepło @TINEK a czy uszczelniacz dekarski można położyć na fugę/silikon? czy dostępny w różnych kolorach jest? Link do komentarza
Gość Napisano 30 listopada 2017 Udostępnij #31 Napisano 30 listopada 2017 Dnia 21.11.2017 o 13:40, MarcinBodzio napisał: Domek powstał w III kw. 2012 r Pięć lat temu świadomy i dokształcony izoler, który ocieplał domek, powinien słyszeć co to jest mostek termiczny i co powinno się zrobić, aby zminimalizować jego wpływ... Wszędzie, gdzie obserwowałem, w domkach, blokach, wieżowcach - wykonawcy ocieplali balkony "na okrągło", loggie również... Czasem pozostawiali - zależnie od wysokości progu drzwi balkonowych - nieocieploną "górę"... #2: Dnia 21.11.2017 o 16:20, uroboros napisał: Najprawdopodobniej jest to efekt kondensacji pary wodnej z wnętrza domu na mostku termicznym utworzonym przez połączenie płyty balkonu ze ścianą budynku. Możliwe są też nieszczelności w obróbce płyty balkonowej. Link do komentarza
NOTO Napisano 30 listopada 2017 Udostępnij #32 Napisano 30 listopada 2017 Tez obstawiam mostek cieplny i słaby przepływ powietrza obok tego miejsca w domu np. Zasłona Link do komentarza
animus Napisano 30 listopada 2017 Udostępnij #33 Napisano 30 listopada 2017 (edytowany) 1 godzinę temu, MarcinBodzio napisał: płyta balkonowo tylko "od góry" posiada styropian, nad prętami wewnątrz wylewki. Od spodu płyty, po bokach i od fruntu - brak styropianu. Dodam, że zimą czuć chłód na panelach w rejonie balkonu i "szum" z zewnątrz (wrażenie że jak docisnę ręką balkon to wycisza się, tak jakby był nie do końca szczelny). Natomiast latem w pokoju gorąco, nawet ponad 30 st potrafi być (zachodnia strona). Tak jakby brak izolacji przenosił ciepło @TINEK a czy uszczelniacz dekarski można położyć na fugę/silikon? czy dostępny w różnych kolorach jest? To jednak rozpierducha konieczna, góra, dół, boki muszą być obłożone styropianem 10cm, styropian powinien połączony być w jedną całość również z izolacją ściany i teraz nasuwa się pytanie, ile styropianu znajduje się pod tą wylewką? Można, kolorów jest mniej, bezbarwny, czerwony, szary, brązowy i czarny. Edytowano 30 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
TINEK Napisano 30 listopada 2017 Udostępnij #34 Napisano 30 listopada 2017 2 godziny temu, MarcinBodzio napisał: @TINEK a czy uszczelniacz dekarski można położyć na fugę/silikon? czy dostępny w różnych kolorach jest? nad cokolikiem był silikon to go z grubsza wyciąłem, na styku z podłogą wydłubałem fugę Link do komentarza
PeZet Napisano 30 listopada 2017 Udostępnij #35 Napisano 30 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 19:13, TINEK napisał: ja te miejsca uszczelniłem uszczelniaczem dekarskim (przezroczystym), silikony są mało trwałe, O to to to. Kup jeden kartacz i zatkaj szczeliny na płytkach, byle do wiosny, bo przecież rozpierduchy teraz nie zrobisz. Przy okazji, jak uszczelnisz szczeliny uszczelniaczem dekarskim przezroczystym dostępnym w każdym markecie za kilkanaście zeta, podsuszysz ścianę, a przy okazji wyeliminujesz źródło przecieku - faktyczne ub domniemane. Same korzyści, jednym słowem. Link do komentarza
MarcinBodzio Napisano 1 grudnia 2017 Autor Udostępnij #36 Napisano 1 grudnia 2017 czyli teoretycznie - latem usunąć tynki z balkonów i okolic, ocieplić je z każdej strony i od spodu, położyć, siatki, kleje, nowy tynk itp. Tak proponujecie? Link do komentarza
animus Napisano 1 grudnia 2017 Udostępnij #37 Napisano 1 grudnia 2017 (edytowany) 1 godzinę temu, MarcinBodzio napisał: czyli teoretycznie - latem usunąć tynki z balkonów i okolic, ocieplić je z każdej strony i od spodu, położyć, siatki, kleje, nowy tynk itp. Tak proponujecie? Masz jeszcze inną możliwość, zagruzować balkon w całości, wyciąć pręty i zrobić portfenetr. Wtedy styropianu potrzeba niewiele i kłopot z głowy. Edytowano 1 grudnia 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 4 grudnia 2017 Udostępnij #38 Napisano 4 grudnia 2017 Szanowni Państwo, opisany problem może być wywołany niewłaściwym montażem drzwi balkonowych (niedostateczna izolacja połączenia stolarka-mur) lub też zawilgocenia poprzez nieszczelności przy płytach balkonowych. Dodatkowo widoczny efekt może potęgować brak prawidłowej wentylacji. Tak, jak doradzają internauci, prace remontowe najlepiej przeprowadzić na wiosnę, a teraz wykorzystać uszczelniacz dekarski do wypełnienia szczelin. Kluczowe jest również zapewnienie wentylacji i ogrzewania pomieszczenia. Po zlikwidowaniu źródła problemu, widoczne na zdjęciach, łuszczące się fragmenty farby i tynku należy usunąć, podłoże dokładnie oczyścić, wysuszyć i zagruntować. Przed malowaniem nawierzchniowym, jako podkład, zalecam wykorzystanie farby Śnieżka Zacieki-plamy, która dodatkowo zabezpiecza przed zagrzybieniem. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik FFiL Śnieżka Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się