Skocz do zawartości

Ściana z silki


Recommended Posts

Napisano
Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat? w mojej okolicy (Małopolska)ten materiał nie jest chyba popularny bo nigdzie nie widziałem domów postawionych w tej technologi. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego materiału, łatwość murowania, późniejsze tynkowanie, itp.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Napisano
Po co tak dużo styropianu przy silce 24 cm? Moim zdaniem spokojnie wystarczy jak go dasz dwa razy mniej... A co do łatwości murowania, to silka to akurat najwyższy level icon_smile.gif Jest to bardzo ciężki materiał, który w dodatku dość ciężko się obrabia (cięcie), dlatego ludzie którzy tak budują praktycznie zawsze biorą ekipę, przez co koszty niestety będą większe. Jak chcesz budować samodzielnie to bierz ceramikę - zawsze znajdziesz w rodzinie albo po znajomych specjalistę od tego materiału, bo jest ciągle zdecydowanie najpopularniejszy w PL!
Napisano
Cytat

Po co tak dużo styropianu przy silce 24 cm? Moim zdaniem spokojnie wystarczy jak go dasz dwa razy mniej...


icon_eek.gif
Wystarczy do czego? Według Ciebie, czy jakiś kryteriów?

Wywód o specjalistach od ceramiki "leżących" na ulicy lub stojących za każdym rogiem - jak kto woli, pominę.
Czytając Twoje wypowiedzi doszedłem do wniosku że obiektywizm już dawno zatraciłeś.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif
Wystarczy do czego? Według Ciebie, czy jakiś kryteriów?

Wywód o specjalistach od ceramiki "leżących" na ulicy lub stojących za każdym rogiem - jak kto woli, pominę.
Czytając Twoje wypowiedzi doszedłem do wniosku że obiektywizm już dawno zatraciłeś.


Pomijając jego obiektywizm do ceramiki icon_smile.gif (ma prawo chwalić swoje) to o ociepleniu nie ma najmniejszego pojęcia.
Napisano
potem będzie mógł powiedzieć:
a nie mówiłem co to za ch... materiał ta silka?

a jak już tu jestem to też doradzę, żeby brał ceramikę - pełną najlepiej, bo bo jest ciągle zdecydowanie najpopularniejszy (materiał) w PL!
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z tym "cieplej" to bym tak nie przesadzał w przypadku Silki.



No właśnie... to był pierwszy element, gdzie silka poległa icon_smile.gif Po drugie nie bardzo lubią ją wykonawcy, bo podobno jest problemowa w budowie i bardzo ciężka. Najbardziej poważnie rozważamy ceramikę...
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Silka na kleju to dobre rozwiązanie. Trudno w tej technologii spartaczyć ścianę, a jest cieplej i taniej niż na zaprawie.



Spartaczyć to można każdą ścianę. A ceramika na suchej zaprawie jest równie dobrym rozwiązaniem i chyba jest cieplej.

Cytat

No właśnie... to był pierwszy element, gdzie silka poległa icon_smile.gif Po drugie nie bardzo lubią ją wykonawcy, bo podobno jest problemowa w budowie i bardzo ciężka. Najbardziej poważnie rozważamy ceramikę...



Ceramika jest ok, mimo wpisów hejterów od setek lat się sprawdza. Mieszkam w domu z pustaków ceramicznych i jest mi dobrze. Co do silki, to szpital koło mnie z niej budują icon_smile.gif ale to jest potężny 3 piętrowy budynek. Edytowano przez Kamil Baczyński (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Spartaczyć to można każdą ścianę. A ceramika na suchej zaprawie jest równie dobrym rozwiązaniem i chyba jest cieplej.



stosujac 20 cm ocieplenia, "cieplota" bloczkow z ktorych wznosimy sciany to rzecz pomijalna.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Też mam dom z ceramiki i jestem zadowolony, a koleżanka ma w sumie rację, jak się położy jeszcze warstwę styropianu, to minimalne różnice w parametrach bloczków różnych technologii nie mają już większego znaczenia. W związku z tym, chyba warto skupić się na prostocie budowy, a jak by nie było ceramiką ją zapewnia.
Napisano
Cytat

W związku z tym, chyba warto skupić się na prostocie budowy, a jak by nie było ceramiką ją zapewnia.


A inne technologie w/g Ciebie wypadają niby gorzej... pod jakim względem?
Napisano
Cytat

Też mam dom z ceramiki i jestem zadowolony, a koleżanka ma w sumie rację, jak się położy jeszcze warstwę styropianu, to minimalne różnice w parametrach bloczków różnych technologii nie mają już większego znaczenia. W związku z tym, chyba warto skupić się na prostocie budowy, a jak by nie było ceramiką ją zapewnia.


Kolego, nie materiał zapewnia proste budowanie, to murarze są odpowiedzialni za to. Materiał ma znaczenie drugorzędne.
A jeżeli chodzi o proste mury to niby krzywizny się "wyrówna" styropianem czy się "zakryje" ale trzeba pamiętać ,że jak ściana krzywa na zewnątrz to i krzywa w środku a wtedy koszty się zwiększają choćby przy kładzeniu tynków.

Cytat

Ceramika jest ok, mimo wpisów hejterów od setek lat się sprawdza. Mieszkam w domu z pustaków ceramicznych i jest mi dobrze. Co do silki, to szpital koło mnie z niej budują icon_smile.gif ale to jest potężny 3 piętrowy budynek.


Kiedyś budowali potężne zamki i twierdze z ceramiki, więc co ma wielkość budowli do materiału użytego? jedynie chyba tylko łatwość i szybkość budowania.
Napisano
Prostota w sensie pion to rzecz ekipy i z tym ciężko będzie pomóc komukolwiek. 20 cm docieplenia to raczej przesada, trzeba zwrócić uwagę na fakt, że im grubsze docieplenie tym bardziej chowają nam się okna i wpada przez nie mniej światła. Jeżeli chodzi o prostotę budowania i dobry wsp. przenikania ciepła to chyba lepiej beton komórkowy niż silka bo są to dużo lżejsze bloczki i łatwiej się z nich muruje.
Napisano
20cm izolacja nie jest przesadą, jeśli się decydujesz na dom energooszczędny, tkz. 3-litrowy.
A o ilości wpadającego światła decyduje wielkość przeszkleń i sposób ich osadzenia, a nie grubość ocieplenia.
Wystarczy okno wysunąć przed lico ściany nośnej, a już z zewnątrz grubość izolacji względem okna pozostaje taka sama jak w przypadku okna z licowanego powierzchnią zewnętrzną ściany i "standardowej" grubości izolacji

Cytat

Jeżeli chodzi o prostotę budowania i dobry wsp. przenikania ciepła to chyba lepiej beton komórkowy niż silka bo są to dużo lżejsze bloczki i łatwiej się z nich muruje.


Mówisz to z pozycji murarza czy inwestora?
Świadomy inwestor już na etapie projektu rozgranicza warstwę nośną od warstwy izolacyjnej, a wtedy współczynnik przenikania ciepła warstwy nośnej ma drugorzędne znaczenie.
O wyborze końcowym materiału konstrukcyjnego zadecydują prawdopodobnie także inne cechy materiału, które będą odpowiadały wyobrażeniom/założeniom inwestorskim.
Napisano
Cytat

Kolego, nie materiał zapewnia proste budowanie, to murarze są odpowiedzialni za to. Materiał ma znaczenie drugorzędne.
A jeżeli chodzi o proste mury to niby krzywizny się "wyrówna" styropianem czy się "zakryje" ale trzeba pamiętać ,że jak ściana krzywa na zewnątrz to i krzywa w środku a wtedy koszty się zwiększają choćby przy kładzeniu tynków.



Zgadzam się całkowicie! To tak jak ze słynnymi mostkami termicznymi, za które rzekomo odpowiedzialne są kiepskie materiały. Chciałem budować dom w technologii jednowarstwowej, ale usłyszałem, że będzie trudno uniknąć mostków. Czyli ja rozumiem, że oni się przyznali do swojego potencjalnego partactwa. Przecież jak jest pustak szlifowany i trzyma wymiary z dokładnością do 1mm (mowa o Porothermie) to niby jakim cudem ten materiał miałby być nieszczelny - przy założeniu oczywiście, że wykonawca to jest człowiek z doświadczeniem, a nie partacz. Jak słyszę od inwestora, że krzywizny i mostki zakryje się styropianem to mnie trafia szlag... Dlaczego mam płacić za źle zrealizowaną robotę? Kiepsko to ja mogłem sobie zrobić samodzielnie... I za darmo :P
Napisano
Jeśli ściana nie musi być idealna to buduje sie ją łatwiej i szybciej, a dzięki temu jest tańsza w budowie - zakładając że czas ma swoja wartość.
Napisano
witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie
Napisano
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


icon_eek.gif
Coś Ty dzisiaj łykał? Same niedorzeczności piszesz.
Uporządkuj swoją wypowiedź to może będzie do rzeczy bo w tej wersji to jakiś bełkot.
Jak z Ciebie taki majster jak piszesz to ...
Napisano
Cytat

Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat? w mojej okolicy (Małopolska) ten materiał nie jest chyba popularny bo nigdzie nie widziałem domów postawionych w tej technologi. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego materiału, łatwość murowania, późniejsze tynkowanie, itp.


Właśnie kończę budowę domu w tej technologii. Więcej szczegółów znajdziesz w wątku:
Dom jednorodzinny z Silki

Jeśli dom podpiwniczony, to jednak radziłbym na ściany piwnic np. bloczek betonowy!
Przy murowaniu z Silki można wykorzystać jej kanały wewnętrzne do poprowadzenia pionowych odcinków instalacji elektrycznej, choć to uzależnione jest od dokładności ekipy, która ściany wznosi (należy pilnować aby pokrywały się one na kolejnych warstwach). Zbrojenie podokienne, łączniki dla ścian działowych... to chyba wszystko na co należy zwracać dodatkową uwagę. Na koniec należy pamiętać aby przy wylewaniu stropu (wieńców) zakryć pionowe otwory!
Napisano
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


Ceramika jest cieplejsza od silki , ale jaka ceramika jak już tak piszesz to pisz dokładnie.
Zresztą w tym temacie to nie ma znaczenia bo mowa o ścianie z ociepleniem i ceramika nic nie musi być cieplejsza bo ie ma to znaczenia.
Piszesz ,że silke może murować sam, a ceramiki to nie może?
A czemu ceramika na zaprawę nie? Muruje się ,muruje np przy ścianie 2W czy 3W.
Budynki kilku kondygnacyjne stawia się, owszem z silki ale z innych materiałów też.
Jakbyś zaczął używać kropek,przecinków i dużych liter to było by super.


Cytat

o co ci chodzi jakie niedorzeczności


Napisano
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


a z ceramiki to pewnie tylko parterowe icon_mrgreen.gif
Napisano
Jani ale nie będziesz chyba osadzał okna i tak w styropianie? Zwróć uwagę, że glify zasłaniają dopływ świata a bardzo grube docieplenie powoduje efekt okien jak dla łuczników w zamkach z XIV wieku. Oczywiście warto zwrócić uwagę na lambdę tego docieplenia bo same cm nie zatrzymują ciepła. Uważam, że decydując się na dom który ma być tani w eksploatacji nie można tak całkiem rozgraniczyć warstwy nośnej od termoizolacji, ponieważ aby uzyskać bardzo dobry wynik wsp przenikania ciepła dla przegrody, oba materiały muszą być dobrymi izolatorami, stąd uważam że beton komórkowy jest dobrym rozwiązaniem a docieplenie go gwarantuje nam jeszcze niższe koszty ogrzewania.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat.


U zachodnich sąsiadów dużo wznosi się domów z silki ,coś na podobę jak u nas silka tempo


ściany grubosci 18cm ,każdy bloczek ma swoj numer i miejsce na ścianie ,stoją na paletach ,murarz nic nie docina i nie dwiga ,cegły są na wymiar ,przy oknach, nawet na poddasza skośne ,miesza tylko klej i nakłada a bloczek wielkoformatowy przypina do małego dźwigu jeżdżącego po stropie ,ustawi na ścianie,pionuje i stabilizuje wbijając malutkie kliny w fugi , pracuje sam ,bez pomocników,jest w stanie postawić prawie całą kondygnację w jeden dzień.Zależy od powierzchni zabudowy . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

U zachodnich sąsiadów dużo wznosi się domów z silki ,coś na podobę jak u nas silka tempo


ściany grubosci 18cm ,każdy bloczek ma swoj numer i miejsce na ścianie ,stoją na paletach ,murarz nic nie docina i nie dwiga ,cegły są na wymiar ,przy oknach, nawet na poddasza skośne ,miesza tylko klej i nakłada a bloczek wielkoformatowy przypina do małego dźwigu jeżdżącego po stropie ,ustawi na ścianie,pionuje i stabilizuje wbijając malutkie kliny w fugi , pracuje sam ,bez pomocników,jest w stanie postawić prawie całą kondygnację w jeden dzień.Zależy od powierzchni zabudowy .



świetne!!!
jest coś u nas podobnego?
Napisano
Cytat

Jani ale nie będziesz chyba osadzał okna i tak w styropianie? Zwróć uwagę, że glify zasłaniają dopływ świata a bardzo grube docieplenie powoduje efekt okien jak dla łuczników w zamkach z XIV wieku. Oczywiście warto zwrócić uwagę na lambdę tego docieplenia bo same cm nie zatrzymują ciepła. Uważam, że decydując się na dom który ma być tani w eksploatacji nie można tak całkiem rozgraniczyć warstwy nośnej od termoizolacji, ponieważ aby uzyskać bardzo dobry wynik wsp przenikania ciepła dla przegrody, oba materiały muszą być dobrymi izolatorami, stąd uważam że beton komórkowy jest dobrym rozwiązaniem a docieplenie go gwarantuje nam jeszcze niższe koszty ogrzewania.


A to czemu niby nie?
Słyszałeś o montażu na konsolach JB-D lub systemie AD.
Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie że glif przysłaniający ramę okienną w około 70% przy oknie średniej szerokości 1200-1500mm spowoduje efekt okienka strzelniczego. Tym bardziej jeśli okno jest wysunięte przed lico ściany nośnej.

Co się zaś tyczy jak najlepszego współczynnika przenikania ciepła dla ściany zewnętrznej to manipulować możemy grubością izolacji i jej współczynnikiem lambda.
Dodawanie do tego ideologii o jak najcieplejszej warstwie nośnej jest w/g mnie nadużyciem.
Nie twierdzę że BK jest zły, bo ma całkiem dużo plusów i niejeden inwestor korzystający z tego materiału świadomie, lub mniej świadomie z tych plusów skorzystał.
Za to niezaprzeczalnym plusem Silki jest jest zdolność do akumulacji ciepła, i jeżeli dom jest wznoszony z uwzględnieniem właśnie tego założenia (np. korzystanie tylko z taryfy G12 na potrzeby grzania czy to bezpośrednio prądem, czy korzystając z PCi), ten materiał praktycznie nie ma sobie równych.
A minus Silki w postaci bycia tkz. zimnym materiałem bardzo łatwo zniwelować dobierając odpowiednią grubość izolacji termicznej.
Napisano
Silikaty nie maja sobie równych w izolacji akustycznej.
Poza tym jako materiał odporny na ściskanie może mieć mniejszą grubość, więc ściana 2W o określonej grubości z Silką może być cieplejsza od ściany z BK. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...