Skocz do zawartości

Płytki z fugami czy bez


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam,

Chciałbym w łazience położyć płytki bez fug. Czy rzeczywiście jest to dobre rozwiązanie czy jednak polecacie tradycyjną metodę z fugami.


Nie
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata temu...
Napisano

A to już jakiemuś producentowi płytek na świecie udało się wyprodukować płytki "bezfuowe", że autorowi tematu nasunął się taki pomysł? Ostatnio wybierając dla siebie gres wielkoformatowy i robiąc przegląd tego co jest na rynku to...masakra, brałem poziomicę i kątownik w rękę i sprawdzałem płytki w cenie od 50 do 500zł za m2. Żadne nie nadawały się do położenia choćby z fugą 1mm, duża część tych płytek nie trzyma nawet kątów, ani wymiarów, znaczna część jest środkiem wybrzuszona względem zapadniętych krańców płytek. Żaden magik takich fajansów (w dodatku spełniających/mieszczących się w "normie") nie odważy się kłaść bezfugowo. Kładząc samemu u siebie myślałem, że szlag mnie trafi próbując kontrolować poziom na płytkach, które same w sobie go nie mają. Robota z płytkami wielkoformatowymi to czysta improwizacja.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Układanie bezfugowe jest ostatnio modne i pozwala uzyskać jednolitą powierzchnię - bez spoin, które mogą ulec zabrudzeniu.
Rozwiązanie to często stosuje się w przypadku, gdy w małym pomieszczeniu mają być ułożone bardzo wielkie płytki. Tworząc jednolitą płaszczyznę (najlepiej jasną) nie wyglądają przytłaczająco, tak jak odrębne duże elementy, oddzielone wyraźnymi fugami.
W innych przypadkach, warto pomyśleć o wykonaniu przynajmniej cienkiej fugi. Obecnie wybór zapraw spoinujących jest bardzo duży, co umożliwia idealne zgranie odcienia z kolorem płytek.
Możemy też wybrać fugę odporną na wodę, wykruszenie itd.
Ponadto do układania bezfugowego używa się płytek rektyfikowanych (bardzo dokładnych wymiarowo).

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 23.10.2017 o 19:39, uroboros napisał:

1. Kwestia ułożenia płytek - precyzji

2. De facto - nie ma idealnie "bez fugi" - bez fugi jest jedna wielka płyta - ułożenie "bez fugi" oznacza minimalne szczeliny, które rzeczywiście trudno precyzyjnie wypełnić.

Ale profesionalistka dobrze zauważyła:

Dnia 8.09.2017 o 13:23, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Układanie bezfugowe jest ostatnio modne i pozwala uzyskać jednolitą powierzchnię - bez spoin, które mogą ulec zabrudzeniu.
Rozwiązanie to często stosuje się w przypadku, gdy w małym pomieszczeniu mają być ułożone bardzo wielkie płytki. Tworząc jednolitą płaszczyznę (najlepiej jasną) nie wyglądają przytłaczająco, tak jak odrębne duże elementy, oddzielone wyraźnymi fugami.
W innych przypadkach, warto pomyśleć o wykonaniu przynajmniej cienkiej fugi. Obecnie wybór zapraw spoinujących jest bardzo duży, co umożliwia idealne zgranie odcienia z kolorem płytek.
Możemy też wybrać fugę odporną na wodę, wykruszenie itd.
Ponadto do układania bezfugowego używa się płytek rektyfikowanych (bardzo dokładnych wymiarowo).

Nic dodać, nic ująć. :12_slight_smile:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, Kamiś001 napisał:

Ja bałbym się układania bezfugowego, dużo naczytałem się o tym, że płytki pękają przy takiej technice. Skoro tyle osób przed tym przestrzega, coś w tym musi być...

jak ktoś mi mówi że mam położyć płytki bezspoinowo to od razu zaznaczam - nie uznaję reklamacji ....

Napisano
19 minut temu, joks napisał:

od razu zaznaczam - nie uznaję reklamacji ...

Ale zdajesz sobie sprawę, że dla sądu - jakby co -  Twoje ZAZNACZANIE, nawet na piśmie i nawet podpisane przez trzeźwego inwestora, nic nie znaczy, bo to TY jesteś fachowcem, TY znasz (albo powinieneś znać) sztukę budowlaną i - albo ryzykujesz, albo nie robisz roboty!

Napisano
19 minut temu, uroboros napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę, że dla sądu - jakby co -  Twoje ZAZNACZANIE, nawet na piśmie i nawet podpisane przez trzeźwego inwestora, nic nie znaczy, bo to TY jesteś fachowcem, TY znasz (albo powinieneś znać) sztukę budowlaną i - albo ryzykujesz, albo nie robisz roboty!

zazwyczaj wywalam kule na taka robotę ..:D

ma być zrobione tak żeby nic nie pykło ...kiedyś ...i suma sumarum od kiedy robię fuchy to jeszcze nikt nie zdzwonł że coś złego się dzieje...a jak ktoś za duzo psługuje się muratorem ( specjalnie z małej litery ) to niech se dyma swoją robotę sam...

8 minut temu, bajbaga napisał:

Uzna, uzna - nie jest tak, że gwarancja jest bezwarunkowa.

To też jest kwestia umowna między odbiorcą a wykonawcą.

u mnie gwarancją jest moje słowo i numer telefonu który mam już jakieś 16 lat ten sam:icon_biggrin:

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę, że dla sądu - jakby co -  Twoje ZAZNACZANIE, nawet na piśmie i nawet podpisane przez trzeźwego inwestora, nic nie znaczy, bo to TY jesteś fachowcem, TY znasz (albo powinieneś znać) sztukę budowlaną i - albo ryzykujesz, albo nie robisz roboty!

Nie ma czegoś takiego, jak obowiązkowa gwarancja. To raczej dobra wola producenta/usługodawcy. Rodzaj polisy ubezpieczeniowej. A Ty opisałeś zawarcie takiej umowy, która jest skuteczna. :icon_wink:

 

Inną sprawą jest zgodność wykonanej usługi z umową/prawem budowlanym.

Napisano

matematycznie

z linku: 5m płytek daje 5mm rozszerzalności, liniowej? objętościowej? pierdoły

posadzka siię nie rozszerza tylko płytki? - super wybiórczy materiał, gratuluję

bez fugi? nie da się

specjalnie zostawiać fugę? nie potrzeba

 

ot moje zdanie w temacie

posadzka=wylewka

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Kładzenie płytek bez fug to trudna robota, a warunkiem poprawnego wykonania takiej powierzchni są idealnie proste kafle i dobrze wypoziomowany podkład. Nigdy też nie łączymy brzegi kafli na sucho bo to zaproszenie dla rybików, jak pisał wyżej Animus. Brzegi radzę smarować rzadkim klejem by nie było styków na sucho.

Generalnie to większe prawdopodobieństwo na poprawne ułożenie bez fug maja kafle z fazowanym obrzeżem, niż te prawie całkowicie proste. Raczej też nie należy obawiać się pękania, czy wysadzania płytek przy takim sposobie układania, bo dotyczyć to może jedynie wielkich powierzchni przy których i tak wykonuje się szczeliny dylatacyjne.

  • 5 miesiące temu...
Napisano

To też kwestia estetyki, osobiście uważam że płytki z fugą wyglądają zdecydowanie lepiej i jeśli mam wybierać to na pewno z fugą, w praktyce jej czyszczenie też nie jest skomplikowane czy uciążliwe.

Napisano
12 minut temu, Armatura_cc napisał:

 w praktyce jej czyszczenie też nie jest skomplikowane czy uciążliwe.

Owszem czyszczenie białej fugi jest uciążliwe, a tym bardziej gdy nie jest to fuga epoksydowa.

Napisano
Dnia 2.07.2018 o 14:27, demo napisał:

Owszem czyszczenie białej fugi jest uciążliwe, a tym bardziej gdy nie jest to fuga epoksydowa.

A epoksydowa się nie brudzi, czy jest tak twarda, że można szorować korundem ? :)

Dnia 29.05.2012 o 14:33, Glazurnik_Rotberg napisał:

warto jednak dac minimalna fuge, kazda plytka pracuje, zwlaszcza w lazience

Właśnie dlatego.

Napisano
57 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

A epoksydowa się nie brudzi, czy jest tak twarda, że można szorować korundem ? :)

Brudzi ale tylko powierzchniowo, zwykła najzwyczajniej przyjmuje kolor brudu i żadne czyszczenie nic nie daje, co najwyżej tylko zmniejsza zabrudzenie. 

Epoksydową nie szorujemy żadnym korundem tylko czyścimy środkami chemicznymi lub samą wodą.

Napisano
49 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Skoro tak to cenna uwaga. Paradoksalnie, fuga epoksydowa to nie lek na całe zło ponieważ nie można jej kłaść wszędzie.

Ja zafugowałem epoksydową  w remontowanej kabinie prysznicowej. Jako lepsze zabezpieczenie przed wilgocią.

Natomiast co do czyszczenia fug, sprawdzony sposób to myjka parowa. Nic się jej nie oprze, a fugi czyści rewelacyjnie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...