Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...

Jakiego używacie bio aktywatora do szamba ? trochę sprawę zaniedbałem ale już nasypałem. Tyle, że teraz wypadałoby uzupełnić zapasy.
Zona twierdzi, że na forach proponują wrzucać zwykłe drożdże, co prawda potem pachnie piwem ale to leprze niż standardowy zapach szamba ;)

Mój obecny aktywator.

87.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Coś ewidentnie nie jest tak z moją wentylacją. Niby działa ale jakoś bardzo słabo Moc reku 500m3/h Objętość jednej kopuły 500m3. Sprawdzę jeszcze, czy przypadkiem kanału jakiegoś nie mam zapchanego, tj czerpni.  Alternatywa jest wymiana reku na większy. I tutaj bym chciał pożyczyć do testów np 850.
Ogólnie zaduch w domu jest mało fajny.

Mam jeszcze propozycje zrobić wentylacje przeponową, czyli wkuć rurę do salonu fi 250. A reszta kanałów by wyciągała powietrze. Ale gwarancji ze zadziała nie ma. Na dodatek może być nieprzyjemny pęd powietrza. A może nawet będzie to słyszalne. Obecnie jest praktycznie idealnie cicho na anemostatach . Sam reku trochę hałasuje, ale to na 100% mocy. Ale jest daleko.

Przyznam się, że nie wiem co robić.

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. Nie wyszło. Teoria poległa w spotkaniu z rzeczywistością.

Link do komentarza

Takie coś wpadło mi do głowy

93.jpg

DANE TECHNICZNE:

Wydatek powietrza (wysoki bieg/ niski bieg) [m3/h]: 1040 / 860

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [Pa]: 310 / 270

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [mmH2O]: 32 / 28

Ciśnienie akustyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [db/A [1m]]: 46 / 44

Napięcie zasilania [V/Hz]: 230/50

Obroty silnika (wysoki bieg/ niski bieg) [obr./min.]: 2750 / 2500

Moc (wysoki bieg/ niski bieg) [W]: 125 / 115

Pobór prądu (wysoki bieg/ niski bieg) [A]: 0,55 /0,53

Maksymalna temperatura pracy [ºC]: +40

Waga [kg]: 8,4

Stopień ochrony silnika [IP]: X4

Typ łożyska: kulkowe

Materiał: stal ocynkowana

Link do komentarza
3 godziny temu, autorushd napisał:

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. 

A zrobiłeś gwc rurowe, czy żwirowe?

Nie znam się na tym, ale rurowe powinno być szczelne, tak jak szczelna jest instalacja kanalizacyjna, więc skąd bierze się woda w rurach?

A w Twojej okolicy żwirowy w ogóle nie powinien być brany pod uwagę...

 

 

 

A kitek to jakiś trochę żbikowaty... po tatusiu?

może rysiowaty...

Link do komentarza

Rurowe ale nieszczelne. Bo w najniższym punkcie zbierałaby się woda, potem gniła i by cuchnęło. Słyszałem już o takich przypadkach. Mogłem zrobić zawór który by przepuszczał tylko w jedna stronę ale nie pomyślałem  o tym.

 

Pozdrawiam

Autorus

No i pewne rzeczy się wyjaśniły.  Testy zrobię wieczorem po wypucowaniu kratek.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

 

Link do komentarza

Myślę, że wyczyszczenie czerpni rozwiąże problem - ale:

 

Kombinowanie z większą intensywnością wentylacji, w upały, spowoduje tylko podgrzanie powietrza wewnątrz kopuły, a co za tym idzie podgrzanie ścian, a co za tym idzie wyższą temperaturę powietrza w nocy (w kopule).

 

Wentylacja nie jest klimatyzacją i trzeba pamiętać, że zimą może schładzać a latem ogrzewać pomieszczenia.

 

Zimę masz załatwioną - rekuperacja "stabilizuje" temperaturę powietrza.

Przy bardzo dużej delcie t, latem rekuperator coś tam może zdziałać - odbierze kilka stopni z nawiewu - raczej mało. GWC być może poprawiłoby wynik, też o kilka stopni. 

Razem efekt niewielki - pozostaje schładzanie powietrza nawiewnego np. za pośrednictwem klimatyzatora kanałowego (ceny za komplet od kilku tysięcy zł) - plusem jest to, że w okresach przejściowych działają/ mogą działać jako ogrzewanie.

 

Link do komentarza

Jest też w miarę proste rozwiązanie, temperatura zewnętrzna nocą latem mocno się obniża, montujesz elektryczny napęd uchylająco-ryglujący w kilku oknach, sterowany sterownikiem, który monitoruje czy temperatura zewnętrzna jest niższa, od temperatury wewnętrznej, jeżeli tak, to uchyla okna i wyłącza WM, oszczędzając prąd.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam, widzę dziury. W czym pomóc?
    • Własnymi siłami, ma być równo i ponadto jeszcze w piwnicy? Będzie ciężko. Podstawowe pytanie brzmi, czy tam jest już jakaś wylewka? W związku z tym, czy trzeba zrobić nową wylewkę, czy tylko wyrównać starą? W tym drugim przypadku wymagana grubość będzie kilka razy mniejsza, ale trzeba do tego użyć zupełnie innej masy. Tak jak radzi vlad1431, najłatwiej podzielić podłoże listwami lub rurami, które wyznaczą docelowy poziom. W piwnicy, a więc miejscu o potencjalnie dużej wilgotności, tylko masy na bazie cementu. Na szczęście są dostępne rozmaite warianty modyfikowane, które łatwiej się rozprowadza. 
    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...