Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

cóż mogę powiedzieć, pomysł wydaje się ok, muszę pogadać z firma od pianki.

Pytanie jakie się nasuwa to w jaki sposób natrysnąc pianę do formy? i czy to cholerstwo w ogóle odejdzie od jakiejś powierzchni.


Są folie PCV do których to się nie przyklei .

Cytat

Ale ty te kotwy zalałeś w betonie, mi potrzeba dodatkowa kotwa chemiczna, bo mur już mam .

To przecież wystarczy że zatopisz kotwę chemiczną z gwintem dokręcisz na drugim końcu przy pomocy nakrętek , do niej wszystko co zechcesz.




A nie powinieneś mieć stelaża z przekładką termiczną żeby te kotwy nie robiły mostka termicznego ?
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
pięknie to kolega ujął. Nie sposób się nie zgodzić.



Śledzę wątek od początku ale wstrzelić się w rozmowę nie mogłem wcześniej icon_smile.gif

Na zlocie nie było okazji pogadać to mówię trzeba coś napisać ;)

Napisano (edytowany)
Cytat

Są folie PCV do których to się nie przyklei .

To przecież wystarczy że zatopisz kotwę chemiczną z gwintem dokręcisz na drugim końcu przy pomocy nakrętek , do niej wszystko co zechcesz.


A nie powinieneś mieć stelaża z przekładką termiczną żeby te kotwy nie robiły mostka termicznego ?



Poddaję się. Ja sobie tego nawet wyobrazić nie potrafię. Chyba jeszcze jedną kawę muszę strzelić.

ps. Za szybko napisałem teraz widzę.

Wic tak faktycznie można dać pręt gwintowany, zero problemu, mam takich szpilek sporo na budowie.
Ale trzeba wymyślić element mocujący belkę drewnianą zaznaczony u ciebie na brązowo. O ile gotowe kotwy bez problemu można zakupić na wymiar jaki się chce o tyle takich uchwytów jeszcze nie widziałem. Nawet bardziej by mi pasowały bo mogę tą główką poruszać i dopasować optymalnie do belki drewnianej.

Wczoraj w związku z tym na budowie było wielkie mierzenie odległości i łuków pod ogród zimowy, dziś zrobię fotki cośmy stworzyli, bo wyznaczyliśmy łuk. Za kilka dni wszytko powinno być w dwg. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Poddaję się. Ja sobie tego nawet wyobrazić nie potrafię. Chyba jeszcze jedną kawę muszę strzelić.

ps. Za szybko napisałem teraz widzę.

Wic tak faktycznie można dać pręt gwintowany, zero problemu, mam takich szpilek sporo na budowie.
Ale trzeba wymyślić element mocujący belkę drewnianą zaznaczony u ciebie na brązowo. O ile gotowe kotwy bez problemu można zakupić na wymiar jaki się chce o tyle takich uchwytów jeszcze nie widziałem. Nawet bardziej by mi pasowały bo mogę tą główką poruszać i dopasować optymalnie do belki drewnianej.

Wczoraj w związku z tym na budowie było wielkie mierzenie odległości i łuków pod ogród zimowy, dziś zrobię fotki cośmy stworzyli, bo wyznaczyliśmy łuk. Za kilka dni wszytko powinno być w dwg.


zamiast używać kawałka blachy w kształcie C jako łącznik to od razu zamontować profil z przekładką termiczną i do niego montować żebra drewniane .Wydzieli się wtedy strefa zewnętrzna i wewnętrzna kotwa trzyma profil za przekładką termiczną od strony wewnętrznej .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
czy dobrze zrozumiałem?
chodzi o izolację z piany na oknach z opcją styro na licu muru okna?
jeżeli tak, to czy nie prościej zamknąć te dziury na okna na głębokości grubości izolacji do natryśnięcia
nawalić na to piany i potem wyciąć sobie regularny łuk?
potem poryć czymś co zamknie pory pianki i chwatit

Cytat

Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PUR



Założenia dla przypadku nr 1:

- najpierw montuję nakładkę styropianową a dopiero potem robię natrysk pianką
- nakładka styropianowa jest kołkowana
- w tym przypadku nakładka jest szersza od grubości muru okna, mur ma standardowo 25cm, ponieważ mamy dać 15cm ocieplenia, całkowita szerokość nakładki styropianowej będzie 40cm

I zaczynają się kłopoty:

- na styku pianka styropian może dojść do przeciekania
- o ile pianka będzie odporna na warunki atmosferyczne o tyle styropian pokryty zwykłym klejem i jakimś tynkiem nie.

Jeśli natomiast damy piankę jak na fotce, czyli przypadek nr 2



wszystko będzie ok,

- nakładka styropianowa jest równa z szerokością muru.

ale... pianka będzie nieregularna, a widok na okno będzie z obwódką szarą. A przynajmniej w tych detalach zależy mi na regularnych kształtach.

Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian?


Napisano (edytowany)
świetny rysunek ale problem jest bardziej złożony. To byłoby idealnie gdyby ściana była prosta i płaska a tak nie jest.
Ściana do której mamy zamocować to ustrojstwo jest sferą.

Na ścianie jest narysowany łuk wzorcowy, promień 3,5m, łuk będzie miał 80st, a następnie od łuku będzie szła prosta na kopułę. Każdy łuk będzie taki sam, tylko ten odcinek prosty będzie się różnił.



Mając:



Promień kopuły ok 640cm
zewnętrzny promień ogrodu zimowego 1400cm
Trzeba wyznaczyć linię na której będą zamocowane łuki. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

świetny rysunek ale problem jest bardziej złożony. To byłoby idealnie gdyby ściana była prosta i płaska a tak nie jest.
Ściana do której mamy zamocować to ustrojstwo jest sferą.

Na ścianie jest narysowany łuk wzorcowy, promień 3,5m, łuk będzie miał 80st, a następnie od łuku będzie szła prosta na kopułę. Każdy łuk będzie taki sam, tylko ten odcinek prosty będzie się różnił.



Mając:



Promień kopuły ok 640cm
zewnętrzny promień ogrodu zimowego 1400cm
Trzeba wyznaczyć linię na której będą zamocowane łuki.



Ja w drewnie nie widzę problemu albo klejonka albo wyrzynane z odcinków ,natomiast jak to będzie wyglądać z pokryciem taflami jeżeli każde żebro ustawione pod trapez . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
dokładnie jak piszesz to będą trapezy. Na to ma wejść poliwęglan dwukomorowy, szerokość 210cm a długość to już jak się chce.

Inna sprawa z którą mam problem, grubość pianki pur:

dla 15cm zapotrzebowanie budynku to 13kw
dla 10cm zapotrzebowanie budynku 15kw
Rożnica w cenie 14tys.
Napisano (edytowany)
Cytat

dokładnie jak piszesz to będą trapezy. Na to ma wejść poliwęglan dwukomorowy, szerokość 210cm a długość to już jak się chce.

Inna sprawa z którą mam problem, grubość pianki pur:

dla 15cm zapotrzebowanie budynku to 13kw
dla 10cm zapotrzebowanie budynku 15kw
Rożnica w cenie 14tys.


nawet bym się nie zastanawiał i wziął tą 15cm i bym jeszcze sprawdził że jest 15 a nie 12 .
2kw obliczeniowo a w rzeczywistości wyjdzie x 2 .
Ja w 94 roku pchałem 12 cm styro to w czoło palcem się pukali co robię ,teraz sami pakują 20 cm i się zastanawiają czy nie za mało .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nawet bym się nie zastanawiał i wziął tą 15cm i bym jeszcze sprawdził że jest 15 a nie 12 .
2kw obliczeniowo a w rzeczywistości wyjdzie x 2 .
Ja w 94 roku pchałem 12 cm styro to w czoło palcem się pukali co robię ,teraz sami pakują 20 cm i się zastanawiają czy nie za mało .



firma która wykonuje mi obliczenia pisze ze różnica 2kw za te 14tys to jest 40-45 lat zwrotu .
Różnica w przenikalności ścian to 0,15 dla 15cm lub 0,22 dla 10cm grubości ocieplenia, czyli wzrasta o 12%.
Przyznam się ze daje mi to do myślenia. Oczywiście wiem ze mogą w obliczeniach ozc być pewne błędy ale zakładając, ze to będzie nawet 100% to oczekiwanie na zwrot 20 lat to abstrakcja. I dalej nic nie wiem.
Napisano (edytowany)
Cytat

firma która wykonuje mi obliczenia pisze ze różnica 2kw za te 14tys to jest 40-45 lat zwrotu .
Różnica w przenikalności ścian to 0,15 dla 15cm lub 0,22 dla 10cm grubości ocieplenia, czyli wzrasta o 12%.
Przyznam się ze daje mi to do myślenia. Oczywiście wiem ze mogą w obliczeniach ozc być pewne błędy ale zakładając, ze to będzie nawet 100% to oczekiwanie na zwrot 20 lat to abstrakcja. I dalej nic nie wiem.

Zwracać to się powinno inne rzeczy icon_smile.gif , firma namawia na cieńszą grubość bo widocznie łatwiej technologicznie nakładać taką warstwę na takie krzywizny ,a kasa za robociznę przy większej grubości jest niewspółmierna do zarobku przy 10 cm, dlatego tak usilnie namawiają na tą dychę .Niech nawet to będzie 15-20 lat za 20 lat będą inne ceny energii więc może się okazać że jednak szybciej to się spłaci a czy to musi się spłacać ?.Nie wystarczą niższe rachunki na utrzymanie . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dla firmy piankującej to bez różnicy Mogą zrobić i 20cm Firma od OZC jest niezależna.

Powyżej 12 cm spada opłacalność w inwestowanie w ocieplenie ,na 10 cm bym się nie pisał przy ścianie z cegły pełnej ,gdyby to był suporeks to jeszcze do przełknięcia .
Napisano
Na budowie dziś zaczyna się strome budowanie, kilkanaście cegieł się obsunęło. Oczywiście chodzi o świeżo położone. Tak się zdarza, żadna sensacja. Po prostu już tak szybko jak wcześniej budować się nie da.

Do końca zostało ok 20 rządków cegieł. Mam nadzieje na koniec lipca, bo terminy zaczynają być, ze tak powiem gorące.

Obecnie tylko jedna osoba najbardziej doświadczona muruje, reszta zbroi strop.

A jutro jak będzie odpowiednia pogoda będę oglądał natrysk pianki na kopułę, nie swoją oczywiście lecz znajomego. Doświadczenie bezcenne icon_smile.gif
Napisano
No i dziś się dowiedziałem ze zamknięcie obecnej kopuły powinno się odbyć w poniedziałek laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Żebyście wiedzieli ile ja na taką informację czekałem ......................


Na dodatek zacznie się szalowanie słupa w jadalni. A może mi się to wszystko tylko śni?
Napisano
Mam wstępne wyliczenie ilości cegieł wykorzystanych w projekcie. Byłem dotychczas przekonany , że spokojnie wyjdzie 50tys szt a tu nic z tego.
Całość zamknie się w 42tys szt wliczając w to odpady których jest całkiem sporo. Koszt cegieł na całą inwestycję zamknie się w 46tys zł. icon_biggrin.gif
Napisano
coś mi to ,przypomina, był już taki środek, nylon dekarski, kiepsko skończył.
W moim przypadku potrzebna jest tylko farba anty UV. Musze piankę chronić przed słońcem.
wczoraj na budowie odwiedził mnie kolega kominiarz z forum muratora. Jest duża szansa że coś ciekawego się z tego wykluje.

Jest tylko kwestia obróbki dachu , bo komin nie może dotykać do pianki zgodnie z przepisami musi być określona przerwa o której nie pomyślałem

Ale już ma sposób aby to zrobić:

Napisano
Cytat

coś mi to ,przypomina, był już taki środek, nylon dekarski, kiepsko skończył.
W moim przypadku potrzebna jest tylko farba anty UV. Musze piankę chronić przed słońcem.


Osad zbierający się nad oknami ,może robić smugi ,spływając w czasie deszczu po elewacji .
Napisano
graffiti budowlane







No i stało się kopuła zamknięta, rusztowania zabrane, czas na działówki icon_smile.gif







Zabrakło kilka palet cegły





Kopuła w Tarczynie icon_smile.gif Ale żółciutka, córce by się podobała icon_smile.gif




Napisano (edytowany)
Czekam na pomysł przejścia komina przez dach kopuły, i wtedy będzie podjęta już ostateczna decyzja. Z tego co wiem to kolega kominiarz dzwonił i rozmawiał z Panem. Najważniejsze aby komin był zrobiony zgodnie ze sztuka a jaki on będzie to już wtórna sprawa.

Odnośnie piankowania nie ma sprawy, obecnie kopuła w której Pan był jest już wykończona a jeszcze nie ma ścian działowych. Przestrzeń robi swoje, jest pięknie icon_smile.gif Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Zmiany dotyczące ogrodu zimowego, teraz będzie tam taras

Pomysł jest taki:

Na fundamencie gdzie miał być koniec ogrodu, postawie słupy, wysokość 3m. Ale tych slupów nie dam już tyle ile żeber łukowych, bo to by było bez sensu. Wystarczy połowa, wiec będzie ok 8szt. Słupy albo zostaną wylane z betonu albo będą pale z drewna. Całość połączę od góry ze sobą robiąc taki wieniec. Będzie to wyglądało trochę jak Partenon.

Na to położę krokwie , jedna cześć krokwi będzie się opierała o kopulę a druga wystawała za wieniec robiąc daszek.
Potem kontrłaty i pokrycie.

Dach nie będzie się stykał z kopułą, niech sobie pada deszcz i spływa po kopule. Za to krokwie będą zamocowane do kopuły kotwami U.

Do przemyślenia:
- z czego zrobić słupy i wieniec
- czy poziom zakotwiczenia krokwi na kopule będzie jeden czy raczej co krokwie opuszczać wysokość np o cegłę
- jak odprowadzić wodę spływająca po stronie kopuły.
- Czy to dobry pomysł aby na tarasie na ścianie sąsiadującej z garażem zrobić skład drewna do kominka


I szybki projekcik, widzę to tak:





Jednak budowa tego elementu jest tak odległa, ze może się nigdy nie urzeczywistnić :(
Napisano (edytowany)
Cytat

Zmiany dotyczące ogrodu zimowego, teraz będzie tam taras

Pomysł jest taki:

Na fundamencie gdzie miał być koniec ogrodu, postawie słupy, wysokość 3m. Ale tych slupów nie dam już tyle ile żeber łukowych, bo to by było bez sensu. Wystarczy połowa, wiec będzie ok 8szt. Słupy albo zostaną wylane z betonu albo będą pale z drewna. Całość połączę od góry ze sobą robiąc taki wieniec. Będzie to wyglądało trochę jak Partenon.

Na to położę krokwie , jedna cześć krokwi będzie się opierała o kopulę a druga wystawała za wieniec robiąc daszek.
Potem kontrłaty i pokrycie.

Dach nie będzie się stykał z kopułą, niech sobie pada deszcz i spływa po kopule. Za to krokwie będą zamocowane do kopuły kotwami U.

Do przemyślenia:
- z czego zrobić słupy i wieniec
- czy poziom zakotwiczenia krokwi na kopule będzie jeden czy raczej co krokwie opuszczać wysokość np o cegłę
- jak odprowadzić wodę spływająca po stronie kopuły.
- Czy to dobry pomysł aby na tarasie na ścianie sąsiadującej z garażem zrobić skład drewna do kominka
I szybki projekcik, widzę to tak:
Jednak budowa tego elementu jest tak odległa, ze może się nigdy nie urzeczywistnić :(


Nie no tak jak chcesz zrobić to zepsujesz bryłę ,porażka i ten daszek okap tego typu elementy nie pasują do tego co tworzysz zalamka.jpg .
po co Ci te pałąki były? architekt narysował sobie krzywe linie, a wykonanie zostawił inwestorowi, zastąp je prostymi elementami ale pod kątem rozwartym .
Przecież tak bardzo ładnie się prezentuje i jest do zrobienia w bardziej przyzwoitych nakładach pieniężnych .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja myślę tak:

Po kiego i komu jest potrzebny tak duży zadaszony taras ?

Pierdyknąć pergolę i obsadzić pnączami.

Przewidzieć miejsce na duży parasol lub wkomponować markizę.
Napisano
zadaszenie załatwiłoby od razu problem składowania drzewa do kominka, potem nie byłoby daleko do noszenia.
Zadaszenie musi być bo to strona najbardziej nasłoneczniona.

Ale na razie pewnie zadaszenia nie będzie. Tylko taras i zobaczymy. Trzeba po testować.
Napisano
Zgadzam się z przedmówcami.
Pergola. Ażurowa konstrukcja.



Jednocześnie daje słońce i cień, bo zmniejsza stopień nasłonecznienia.
Nawet i po łuku - żeby zachować charakter całej konstrukcji.

Nie psuj Autorushd tego co ładne, przecież obok ciebie przejeżdżam. ;)

Aha, i ocieplenie daj od środka. Szkoda takie ładne cegły chować.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie psuj Autorushd tego co ładne, przecież obok ciebie przejeżdżam. ;)



No pięknie przejeżdżam a Autorusa się nie odwiedzi, nieładnie icon_smile.gif

W sumie to co pokazałeś to jest bardzo podobne do mojego icon_smile.gif Kwestia zmiany kilku szczegółów. Ten łuk jest do zrobienia. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

No pięknie przejeżdżam a Autorusa się nie odwiedzi, nieładnie icon_smile.gif

W sumie to co pokazałeś to jest bardzo podobne do mojego icon_smile.gif Kwestia zmiany kilku szczegółów. Ten łuk jest do zrobienia.

Słupki nie mogą być pionowo bo jak to będzie wyglądać .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Co! Raz zajechałem, pozdrowienia zostawiłem! Przejeżdżam, przejeżdżam.
Wypatruję samochodu Inwestorskiego, jak zobaczę, z pewnością się zatrzymam.
Nie bądź taki do przodu, boś nawet nie spytał, skąd jestem, skoro sąsiad.
Napisano (edytowany)
A może jakiś stolarz podjął by się ze sklejki wodoodpornej sklejać takie pałąki cienkie paski wyrzynać wyrzynarką , sklejać na przemian aż wyjdzie element odpowiedniej długości , okręty drewniane robią z takich pałąków ich kadłuby .

Taka firma robi bardziej złożone elementy .
http://www.falegnameriaselber.it/it/travi-...lari-curvi.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
fajnie to wygląda ale mnie nie stać icon_smile.gif

Ale, obojętnie jak by to miało wyglądać będzie konieczność dobudowania dodatkowej konstrukcji wzmacniającej. Nawet rozpiętości jakie mam w garażu czyli 8,5m potrzebują wiązarów, a tutaj jest 11m. Muszą być jakieś podpory.

Napisano (edytowany)
Cytat

fajnie to wygląda ale mnie nie stać icon_smile.gif

Ale, obojętnie jak by to miało wyglądać będzie konieczność dobudowania dodatkowej konstrukcji wzmacniającej. Nawet rozpiętości jakie mam w garażu czyli 8,5m potrzebują wiązarów, a tutaj jest 11m. Muszą być jakieś podpory.

Rozumiem że to droga inwestycja ale jak zamówił byś same dźwigary ,to resztę może zrobisz tańszym kosztem .

Nie takie rozpiętości robi się z drewna klejonego:



Do kopuły mogł byś zamontować na takie złącza :



http://www.holzbau.pl

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Strzeliłem sobie hasło bojowe na budynku, akurat oglądałem kanał DOMO i tam sie ono pojawiło.

Z łaciny oznacz " Beznamiętnie Gardzę Przeciwnościami "



ruszyło się też wnętrze drugiej kopuły.





Napisano
Postępy prac wyraźne! icon_biggrin.gif
Widziałam że kolorystykę już masz mniej więcej obraną-a co zdecydowałeś położyć na tę piankę?
Swoją drogą to teraz fajnie wygląda domek-jak ogromny Marshmallow icon_biggrin.gif
Tak przyglądam się tym oknom....hmn....czy nie przydałyby się jakieś niewielkie okapy nad nimi aby uniknąć np. ciągłego spływania kropel deszczu po oknach lub topniejącego śniegu?Coś planujesz jako zabezpieczenie?
Napisano
Hm, paten z geowłoknina podpatrzyłem gdzieś w necie. I powiem że sprawuje się idealnie. Wczoraj pojechałem podlać strop, było to po ok 3-4h po tym jak odjechali robotnicy ( a temperatury jakie są każdy wie) . Strop wyglądał jakby skończyli podlewać przed 5 minutami. Niesamowicie trzyma wodę.
Zdecydowanie polecam ten sposób.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...