Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Cytat

Tak jak w pierwszym wątku (który będę aktualizował jeśli chodzi o materiały i zdjęcia) będzie wełna 30cm.
Okna będą oczywiście w pionie. Drzwi także. icon_smile.gif Jutor jestem umówiony z architektem wiec może wieczorkiem będę już wiedział więcej. Z ciekawych rzeczy to wybrałem sobie w urzędzie gminy nazwę ulicy icon_smile.gif ul. Spełnionych marzeń 1 icon_smile.gif

A to kilka fotek dokładnie takiej samej kopuły w Markach autorstwa Selgros.

















to robi wrazenie icon_biggrin.gif

Cytat

A może ktoś mi pomoże w kwestii oświetlenia parkingu. Potrzebuje słupów pod lampy.





Wstępnie oszacowałem , że mniej niz 4m brać nie można . Ale ile dokładnie tego nie wiem :(

No niestety w mojej miejscowości jest dość ciemno i muszę sobie jakoś radzić.




super sa lampy z modulami fotowoltaicznymi. nasza gmina wlasnie takie stawia, zwlaszcza na bezludziu. nie trzeba doprowadzac pradu. ale nie wiem, ile kosztuja.
Link do komentarza
Gruntowanie farbą, jak kolega Rom-Kon robi testy przyczepność do podłoża:)

https://www.youtube.com/watch?v=d5DJ9v2diQ4...eature=youtu.be

Cytat

to robi wrazenie icon_biggrin.gif

super sa lampy z modulami fotowoltaicznymi. nasza gmina wlasnie takie stawia, zwlaszcza na bezludziu. nie trzeba doprowadzac pradu. ale nie wiem, ile kosztuja.



Koszty są ponad 10tys. IMO bez sensu.
Link do komentarza
No i mam dostęp do słupów. W pobliskiej hurtowni mają firmy elmonter. Słup 6m + wysięgnik łukowy 1x1m + postument do kotwiczenia słupa to koszt ok 1kzł w ocynku. Malowany +30% więcej

Nie wiem czy nie przesadzam trochę z tą wysokością, bo jeśli słup ma 6 m to wysięgnik podwyższa go o 1m, czyli w sumie mamy wysokość 7 m a to jest wysokość kopuły .

Może lepiej dać 4m słup + wysięgnik i będzie 5m wysokości całkowitej.

Do tego przydała by się oprawa porządna oprawa.
Link do komentarza
Cytat

No i mam dostęp do słupów.
Może lepiej dać 4m słup + wysięgnik i będzie 5m wysokości całkowitej.
Do tego przydała by się oprawa porządna oprawa.


http://www.modernhome.pl/product-pol-3742-...eczny-150W.html

http://hurtownia-elektro.pl/pl/p/Lampa-slo...N4K2SE-60W/1868

http://sklep.ledsystem.net.pl/index.php?ro...p;product_id=62 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ciekawy kolega ma pomysł. Jedyne co mógłbym mu zarzucić to to, że żona czasem włącza pralkę lub zmywarkę z opóźnionym startem. Na godziny 13-15 jak nas nie ma.

Ale.. w sumie, możną sprzęty włączać w nocy. Kwestia przyzwyczajenia.




wszystko zależy jak inteligentny jest twój inteligentny budynek
można tak to zgrać że po zakończeniu poboru prądu przez pralkę ma się zamknąć zawór wody
trzeba by się z tym troszkę pobawić ale wydaje mi się to wykonalne
Link do komentarza
Cytat

wszystko zależy jak inteligentny jest twój inteligentny budynek
można tak to zgrać że po zakończeniu poboru prądu przez pralkę ma się zamknąć zawór wody
trzeba by się z tym troszkę pobawić ale wydaje mi się to wykonalne



Niby tak, ale.. same odcięcie pralki sprawy nie załatwia. Jak pisałem już miałem wyciek bo wężyk pod umywalką przeciekał.

Ciekawszą opcją by było aby obyć się bez czujników tylko zrobić to wszystko na czujniku przepływu. (Właśnie to wymyśliłem i nie wiem czy takie coś w ogóle jest).

Wtedy gdyby się okazało że gdy woda płynie a alarm jest uzbrojony, zawór by się zamykał automatycznie icon_smile.gif
Link do komentarza
stopniowanie
wyciek z czujnika zamyka dopływ obligatoryjnie i może również zdjąć napięcie z gniazdek (pralka nie będzie działać na sucho , chyba ma w sobie takie zabezpieczenie)
alarm z wyjątkami , pobór energii pralki powoduje otwarcie zaworu wody do czasu zakończenia poboru

Cytat

Wtedy gdyby się okazało że gdy woda płynie a alarm jest uzbrojony, zawór by się zamykał automatycznie icon_smile.gif




pralka to też pobór wody czyli przepływ
uzyskujesz efekt
po włączeniu alarmu odcinamy wodę
z jednym ustrojstwem więcej
czyli przepływomierzem zbędnym w tej konfiguracji
chyba żeby ustawić
po skończeniu poboru pralki
załącz przepływomierz
Link do komentarza
A ja znalazłem te czujnik przepływu icon_smile.gif Tylko min przepływ uruchamiający to 2,5l/min. To chyba za dużo. Chyba, żebym zszedł do 1/2cala to wtedy 1,7l/min. Co Wy na to?





Zastosowanie: kontrola przepływu cieczy, wykrycia zmiany przepływu, ochrony. Działa na zasadzie zwarcia lub przerwania obwodu elektrycznego w momencie przepływu lub ustania medium. Zalety: konstrukcja nyplowa, obustronny gwint zewnętrzny - 3/4', wysoka czułość - 2.5-50 L/MIN.

Dane techniczne:

Rodzaj czujnika: NO (Normalnie Otwarty)
Maksymalne obciążenie styków: 70W
Maksymalne napięcie pracy: 230V
Maksymalne obciążenie: 1,0A
Max rezystancja: 200Mohm
Min. rezystancja izolacji: 100Mohm
Żywotność: 1 000 000 cykli (5Vdc, 10mA)
Minimalna wartość przepływu: 2,5L/min
Maksymalna wartość przepływu: 50L/min
Ciśnienie pracy: 0,1-0,65MPa
Ciśnienie krytyczne: 1,5MPa
Tempera pracy: 0-100oC
Pozycja pracy: pozioma, pionowa
Materiał: Mosiądz

Link do komentarza
Cytat

To prawda. Albo wyrobić nawyk prania w nocy icon_smile.gif No chyba ze pralka hałasuje bardzo icon_smile.gif To mocne stopery i też damy radę ;)


przy automatyce budynkowej ograniczają nas 2 rzeczy
1. wyobraźnia
2. zasobność portfela
3. wybrany system automatyki

czyli rozpisanie zabezpieczeń wielostopniowych na zasadzie nadrzędności i podrzędności oraz w strukturze 0-1
włącz - wyłącz może nie jest sprawą najprostszą ale możliwą do wykonania
podobnie jak sytuacja
jeżeli w pomieszczeniu jest uchylone okno
wyłącz ogrzewanie do wartości minimalnej czyli przeciw zamrożeniowej
Link do komentarza
Cytat


Dzięki za linki icon_smile.gif

Ja ma tylko jedną wątpliwość. Chodzi o to, że nie wierzę specyfikacjom technicznym lamp solarnych. Dla mnie zawsze są mocno naciągane. W skrócie chodzi oto, że będą świecić za słabo. A przy kwocie 3,5kzł x2sztnieźle bym się wkurzył.
Link do komentarza
gdybym przed montażem mógł system gdzieś sprawdzić, pogadać z użytkownikiem itd to pewnie bym się zastanowił.

Znalazłem ciekawe lampy led na allegro, 60 i 100w. (uliczne) Ale tez na podstawie opisów trudno coś wywnioskować. Jak sprzedawca zgodzi się aby sprawdzić i ewentualnie odesłać tą która mi nie pasuje to być może wejdę w to.


Fajnie się gada ale lecę na budowę kuć otwór. Pożyczyłem duży młot i muszę sie wziąć do roboty icon_smile.gif
Link do komentarza
ledy poszły mocno do przodu

pierwsze faktycznie oświetlały na zasadzie prawie minimum
teraz
żarówka ledowa montowana do zwykłej lampy to zupełnie inna bajka
kontrola wydajności zestawu
zadzwoń i spytaj o realizację podjedź wieczorem i
porównuj z własnymi oczekiwaniami
ze światłem z lampy sodowej raczej nie porównuj
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za linki icon_smile.gif

Ja ma tylko jedną wątpliwość. Chodzi o to, że nie wierzę specyfikacjom technicznym lamp solarnych. Dla mnie zawsze są mocno naciągane. W skrócie chodzi oto, że będą świecić za słabo. A przy kwocie 3,5kzł x2sztnieźle bym się wkurzył.





Zawsze można zrobić dodatkowo ładowanie przewodowe akumulatorków .

Co do źródła światła to szukaj Z diodą Led Cob a do domu polecam

Filament LED 8-10W używam takich od kilku miesięcy są b.dobre .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Skąd znalazłeś 8-10w? Ja max 6w :( A to za słabo.


Kupiłem na aukcji A/E.............. z przesyłką wyszła jedna 26 zł
Jeden słupek to 1 wat a daje 10 wat liczcie ile jest w wewnątrz 8/80 wat=8 słupków .

Są 2 kolory jaśniejszy żółty świeci jaśniej .
Widziałem dużo aukcje źródeł światła 60 wat a było wewnątrz 4 sztuki i 80 wat gdzie było 6 sztuk.
To nie fair . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
I następny dylemat do rozwiązania ( Jak zwykle na wczoraj)

Pokazana jest barierka z tafli szkła. Szerokością się nie zajmuje bo jest już ustalona. Szkło będzie mocowane frontowo, czyli będzie leżało na słupkach a nie pomiędzy słupkami.

Szkło ma być w odcinku A przeźroczyste i w odcinku B matowe/mleczne itp.

Mam dwa dylematy:

1) gdzie dać pasek ledowy, tj na ścianie i będzie świecił na szkło (to bardziej logiczne), czy na szkle i będzie świecić na białą ścianę (wersja dotychczasowa)?

2) jakiej długości powinien być odcinek B. Do końca słupków, wyciągnięty np 10cm za słupki, wyciągnięty do końca sufitu ?

Link do komentarza
Cytat

1) gdzie dać pasek ledowy, tj na ścianie i będzie świecił na szkło (to bardziej logiczne), czy na szkle i będzie świecić na białą ścianę (wersja dotychczasowa)?
2) jakiej długości powinien być odcinek B. Do końca słupków, wyciągnięty np 10cm za słupki, wyciągnięty do końca sufitu ?



ad1
Może odpowiedź znajdziesz precyzując sobie funkcję, jaką ma pełnić to światło: zdobić czy chronić, czy może jedno z drugim połączone nie wyklucza się? A zawszeć najlepiej jest samopas sprawdzić na sucho, przykleiwszy tu i ówdzie skoczem czy plastrem i włączywszy do prądu. Chętnie zobaczyłbym zdjęcia z obu rozwiązań.

ad2
Sprawdziwszy organoleptycznie, zaklejając fragment wspomnianego odcinka umocowany prowizorycznie czymkolwiek klejącym, choćby sznurówką, uzyskać można wiele odpowiedzi, co jednakowoż grozi tym, że wraz z eksperymentem namnożą się nowe nieprzewidziane teoretyczną dywagacją możliwości, które poszerzają i tak już szerokie pole możliwości.
Link do komentarza
Cytat

Wiec kilka rzeczy się wyjaśniło, kilka nowych przybyło do przemyślenia.

Długość odcinka B będzie wystawała za słupek 10-15cm. Zrobimy przymiarkę.
Zamiast piaskowania odcinka B, będzie naklejona folia dekoracyjna







jeśli to górna zdjęcie to piaskowanie
to mnie się widzi o niebo lepiej niż to na dolnym

korki czasami tak mają że wysiadają - te na ulicy też
Link do komentarza
Cytat

Oba zdjęcia to folia.

Kurcze o tym, że bezpieczniki mogą wyskoczyć na ulicy dowiedziałem się jak zacząłem budować. Jak zwiększę moc to pewnie się to skończy.




to i tak górne mnie się widzi bardziej

zwiększenie mocy nie do końca ma wpływ na wyrzucanie bezpieczników
ale zaprzestanie robienia zwarć przenosi się w 100% icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Dotarł zamek szyfrowy. Powiem ze wykonaniem jestem mile zaskoczony. Faktycznie jest wandaloodporny. Porządny kawał metalu odporny na wilgoć.

612.jpg

613.jpg

614.jpg

 


a nie chciałeś drzwi otwieranych tel kom ?
aplikacja podaje położenie
włącza się podgrzewanie obiadu
włącza się woda do zaparzenia kawy
podnosi się nieco temperatura z ekonomicznej do komfortowej
otwiera się brama wjazdowa
brama garażowa
przejście z garażu do budynku lub/ i drzwi wejściowe
zapalają się światła w razie półmroku byś po drodze nosa nie rozbił

bo można i tak

 

Link do komentarza
Cytat

Jestem już za stary na takie wygody icon_smile.gif

Ale kartę kodową jeszcze jakoś przeżyje. W końcu jak już nie będę widział cyfr na zamku to będzie jak znalazł icon_smile.gif


nie za stary
tylko jeszcze się nie przyzwyczaiłeś
wygoda to jedno
ekonomia to drugie
jak zintegrowany system sterowania w pomieszczeniu z uchylonym oknem wyłączy grzanie do poziomu przeciw-zamrożeniowego to czysta oszczędność
jak przed Twoim wyjściem zamelduje Ci że masz uchylone okno to jeszcze lepiej
jak połączy sterowanie prądem , ogrzewaniem , systemem alarmowym, czujnikiem czadu i zalania to jeszcze lepiej - chyba
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...