Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Dziś na budowę wpadł przedstawiciel CAL i kolega Finlandia. I wychodzi na to, że w listopadzie będzie montaż już większości drzwi. Dalej w planach są drzwi NIEBIESKIE icon_smile.gif

No i zamek z napędem elektrycznym razem z czytnikiem biometrycznym. Będzie się działo.
Napisano
Szkoda... Na Allegro takiego czegoś nie znalazłem icon_cry.gif , można by wysłać zamówienie - drukują napisy, więc i taki by zrobili - ale co z prawem autorskim, komu wysłać tantiemy... rolleyes.gif icon_mrgreen.gif
Pomysł jest niezły...
Napisano
A może ktoś mi pomoże w kwestii oświetlenia parkingu. Potrzebuje słupów pod lampy.





Wstępnie oszacowałem , że mniej niz 4m brać nie można . Ale ile dokładnie tego nie wiem :(

No niestety w mojej miejscowości jest dość ciemno i muszę sobie jakoś radzić.

Napisano
  Cytat

Tak jak w pierwszym wątku (który będę aktualizował jeśli chodzi o materiały i zdjęcia) będzie wełna 30cm.
Okna będą oczywiście w pionie. Drzwi także. icon_smile.gif Jutor jestem umówiony z architektem wiec może wieczorkiem będę już wiedział więcej. Z ciekawych rzeczy to wybrałem sobie w urzędzie gminy nazwę ulicy icon_smile.gif ul. Spełnionych marzeń 1 icon_smile.gif

A to kilka fotek dokładnie takiej samej kopuły w Markach autorstwa Selgros.















Rozwiń  


to robi wrazenie icon_biggrin.gif

  Cytat

A może ktoś mi pomoże w kwestii oświetlenia parkingu. Potrzebuje słupów pod lampy.





Wstępnie oszacowałem , że mniej niz 4m brać nie można . Ale ile dokładnie tego nie wiem :(

No niestety w mojej miejscowości jest dość ciemno i muszę sobie jakoś radzić.

Rozwiń  



super sa lampy z modulami fotowoltaicznymi. nasza gmina wlasnie takie stawia, zwlaszcza na bezludziu. nie trzeba doprowadzac pradu. ale nie wiem, ile kosztuja.
Napisano
No i mam dostęp do słupów. W pobliskiej hurtowni mają firmy elmonter. Słup 6m + wysięgnik łukowy 1x1m + postument do kotwiczenia słupa to koszt ok 1kzł w ocynku. Malowany +30% więcej

Nie wiem czy nie przesadzam trochę z tą wysokością, bo jeśli słup ma 6 m to wysięgnik podwyższa go o 1m, czyli w sumie mamy wysokość 7 m a to jest wysokość kopuły .

Może lepiej dać 4m słup + wysięgnik i będzie 5m wysokości całkowitej.

Do tego przydała by się oprawa porządna oprawa.
Napisano
Nieźle...

Ale najlepszym (właściwie przez to najgorszym icon_confused.gif ) testerem jest czas we współpracy z parą wodną "wiszącą" w powietrzu, jako jego wilgotność...

Rom-Kon na pewno ma swoje patenty na spoinowanie, więc będzie dobrze icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

No i mam dostęp do słupów.
Może lepiej dać 4m słup + wysięgnik i będzie 5m wysokości całkowitej.
Do tego przydała by się oprawa porządna oprawa.

Rozwiń  

http://www.modernhome.pl/product-pol-3742-...eczny-150W.html

http://hurtownia-elektro.pl/pl/p/Lampa-slo...N4K2SE-60W/1868

http://sklep.ledsystem.net.pl/index.php?ro...p;product_id=62 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Ciekawy kolega ma pomysł. Jedyne co mógłbym mu zarzucić to to, że żona czasem włącza pralkę lub zmywarkę z opóźnionym startem. Na godziny 13-15 jak nas nie ma.

Ale.. w sumie, możną sprzęty włączać w nocy. Kwestia przyzwyczajenia.

Rozwiń  



wszystko zależy jak inteligentny jest twój inteligentny budynek
można tak to zgrać że po zakończeniu poboru prądu przez pralkę ma się zamknąć zawór wody
trzeba by się z tym troszkę pobawić ale wydaje mi się to wykonalne
Napisano
  Cytat

wszystko zależy jak inteligentny jest twój inteligentny budynek
można tak to zgrać że po zakończeniu poboru prądu przez pralkę ma się zamknąć zawór wody
trzeba by się z tym troszkę pobawić ale wydaje mi się to wykonalne

Rozwiń  


Niby tak, ale.. same odcięcie pralki sprawy nie załatwia. Jak pisałem już miałem wyciek bo wężyk pod umywalką przeciekał.

Ciekawszą opcją by było aby obyć się bez czujników tylko zrobić to wszystko na czujniku przepływu. (Właśnie to wymyśliłem i nie wiem czy takie coś w ogóle jest).

Wtedy gdyby się okazało że gdy woda płynie a alarm jest uzbrojony, zawór by się zamykał automatycznie icon_smile.gif
Napisano
stopniowanie
wyciek z czujnika zamyka dopływ obligatoryjnie i może również zdjąć napięcie z gniazdek (pralka nie będzie działać na sucho , chyba ma w sobie takie zabezpieczenie)
alarm z wyjątkami , pobór energii pralki powoduje otwarcie zaworu wody do czasu zakończenia poboru

  Cytat

Wtedy gdyby się okazało że gdy woda płynie a alarm jest uzbrojony, zawór by się zamykał automatycznie icon_smile.gif

Rozwiń  



pralka to też pobór wody czyli przepływ
uzyskujesz efekt
po włączeniu alarmu odcinamy wodę
z jednym ustrojstwem więcej
czyli przepływomierzem zbędnym w tej konfiguracji
chyba żeby ustawić
po skończeniu poboru pralki
załącz przepływomierz
Napisano
A ja znalazłem te czujnik przepływu icon_smile.gif Tylko min przepływ uruchamiający to 2,5l/min. To chyba za dużo. Chyba, żebym zszedł do 1/2cala to wtedy 1,7l/min. Co Wy na to?





Zastosowanie: kontrola przepływu cieczy, wykrycia zmiany przepływu, ochrony. Działa na zasadzie zwarcia lub przerwania obwodu elektrycznego w momencie przepływu lub ustania medium. Zalety: konstrukcja nyplowa, obustronny gwint zewnętrzny - 3/4', wysoka czułość - 2.5-50 L/MIN.

Dane techniczne:

Rodzaj czujnika: NO (Normalnie Otwarty)
Maksymalne obciążenie styków: 70W
Maksymalne napięcie pracy: 230V
Maksymalne obciążenie: 1,0A
Max rezystancja: 200Mohm
Min. rezystancja izolacji: 100Mohm
Żywotność: 1 000 000 cykli (5Vdc, 10mA)
Minimalna wartość przepływu: 2,5L/min
Maksymalna wartość przepływu: 50L/min
Ciśnienie pracy: 0,1-0,65MPa
Ciśnienie krytyczne: 1,5MPa
Tempera pracy: 0-100oC
Pozycja pracy: pozioma, pionowa
Materiał: Mosiądz

Napisano
  Cytat

To prawda. Albo wyrobić nawyk prania w nocy icon_smile.gif No chyba ze pralka hałasuje bardzo icon_smile.gif To mocne stopery i też damy radę ;)

Rozwiń  

przy automatyce budynkowej ograniczają nas 2 rzeczy
1. wyobraźnia
2. zasobność portfela
3. wybrany system automatyki

czyli rozpisanie zabezpieczeń wielostopniowych na zasadzie nadrzędności i podrzędności oraz w strukturze 0-1
włącz - wyłącz może nie jest sprawą najprostszą ale możliwą do wykonania
podobnie jak sytuacja
jeżeli w pomieszczeniu jest uchylone okno
wyłącz ogrzewanie do wartości minimalnej czyli przeciw zamrożeniowej
Napisano
  Cytat
Rozwiń  


Dzięki za linki icon_smile.gif

Ja ma tylko jedną wątpliwość. Chodzi o to, że nie wierzę specyfikacjom technicznym lamp solarnych. Dla mnie zawsze są mocno naciągane. W skrócie chodzi oto, że będą świecić za słabo. A przy kwocie 3,5kzł x2sztnieźle bym się wkurzył.
Napisano
gdybym przed montażem mógł system gdzieś sprawdzić, pogadać z użytkownikiem itd to pewnie bym się zastanowił.

Znalazłem ciekawe lampy led na allegro, 60 i 100w. (uliczne) Ale tez na podstawie opisów trudno coś wywnioskować. Jak sprzedawca zgodzi się aby sprawdzić i ewentualnie odesłać tą która mi nie pasuje to być może wejdę w to.


Fajnie się gada ale lecę na budowę kuć otwór. Pożyczyłem duży młot i muszę sie wziąć do roboty icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

Dzięki za linki icon_smile.gif

Ja ma tylko jedną wątpliwość. Chodzi o to, że nie wierzę specyfikacjom technicznym lamp solarnych. Dla mnie zawsze są mocno naciągane. W skrócie chodzi oto, że będą świecić za słabo. A przy kwocie 3,5kzł x2sztnieźle bym się wkurzył.

Rozwiń  




Zawsze można zrobić dodatkowo ładowanie przewodowe akumulatorków .

Co do źródła światła to szukaj Z diodą Led Cob a do domu polecam

Filament LED 8-10W używam takich od kilku miesięcy są b.dobre .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Skąd znalazłeś 8-10w? Ja max 6w :( A to za słabo.

Rozwiń  

Kupiłem na aukcji A/E.............. z przesyłką wyszła jedna 26 zł
Jeden słupek to 1 wat a daje 10 wat liczcie ile jest w wewnątrz 8/80 wat=8 słupków .

Są 2 kolory jaśniejszy żółty świeci jaśniej .
Widziałem dużo aukcje źródeł światła 60 wat a było wewnątrz 4 sztuki i 80 wat gdzie było 6 sztuk.
To nie fair . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
I następny dylemat do rozwiązania ( Jak zwykle na wczoraj)

Pokazana jest barierka z tafli szkła. Szerokością się nie zajmuje bo jest już ustalona. Szkło będzie mocowane frontowo, czyli będzie leżało na słupkach a nie pomiędzy słupkami.

Szkło ma być w odcinku A przeźroczyste i w odcinku B matowe/mleczne itp.

Mam dwa dylematy:

1) gdzie dać pasek ledowy, tj na ścianie i będzie świecił na szkło (to bardziej logiczne), czy na szkle i będzie świecić na białą ścianę (wersja dotychczasowa)?

2) jakiej długości powinien być odcinek B. Do końca słupków, wyciągnięty np 10cm za słupki, wyciągnięty do końca sufitu ?

Napisano
  Cytat

1) gdzie dać pasek ledowy, tj na ścianie i będzie świecił na szkło (to bardziej logiczne), czy na szkle i będzie świecić na białą ścianę (wersja dotychczasowa)?
2) jakiej długości powinien być odcinek B. Do końca słupków, wyciągnięty np 10cm za słupki, wyciągnięty do końca sufitu ?

Rozwiń  


ad1
Może odpowiedź znajdziesz precyzując sobie funkcję, jaką ma pełnić to światło: zdobić czy chronić, czy może jedno z drugim połączone nie wyklucza się? A zawszeć najlepiej jest samopas sprawdzić na sucho, przykleiwszy tu i ówdzie skoczem czy plastrem i włączywszy do prądu. Chętnie zobaczyłbym zdjęcia z obu rozwiązań.

ad2
Sprawdziwszy organoleptycznie, zaklejając fragment wspomnianego odcinka umocowany prowizorycznie czymkolwiek klejącym, choćby sznurówką, uzyskać można wiele odpowiedzi, co jednakowoż grozi tym, że wraz z eksperymentem namnożą się nowe nieprzewidziane teoretyczną dywagacją możliwości, które poszerzają i tak już szerokie pole możliwości.
Napisano
Wiec kilka rzeczy się wyjaśniło, kilka nowych przybyło do przemyślenia.

Długość odcinka B będzie wystawała za słupek 10-15cm. Zrobimy przymiarkę.
Zamiast piaskowania odcinka B, będzie naklejona folia dekoracyjna



Napisano
Od poniedziałku kontynuacja układania płytek itd.

A dziś zrobiliśmy takie spięcie (tj Rom -Kon) ze wywaliło bezpieczniki na ulicy icon_smile.gif Energetykę musiałem wzywać. Wymienili i jest już ok. Ponieważ prądu nie było to jak już ruszył od razu przyjechał Security bo dostali sygnał z centrali alarmowej która wstała. Ogólnie wesoło.
Napisano
  Cytat

Wiec kilka rzeczy się wyjaśniło, kilka nowych przybyło do przemyślenia.

Długość odcinka B będzie wystawała za słupek 10-15cm. Zrobimy przymiarkę.
Zamiast piaskowania odcinka B, będzie naklejona folia dekoracyjna



Rozwiń  




jeśli to górna zdjęcie to piaskowanie
to mnie się widzi o niebo lepiej niż to na dolnym

korki czasami tak mają że wysiadają - te na ulicy też
Napisano
  Cytat

Oba zdjęcia to folia.

Kurcze o tym, że bezpieczniki mogą wyskoczyć na ulicy dowiedziałem się jak zacząłem budować. Jak zwiększę moc to pewnie się to skończy.

Rozwiń  



to i tak górne mnie się widzi bardziej

zwiększenie mocy nie do końca ma wpływ na wyrzucanie bezpieczników
ale zaprzestanie robienia zwarć przenosi się w 100% icon_smile.gif
Napisano
Najbardziej mnie irytuje to , że do tych bezpieczników zewnętrznych nie mam żadnego dostępu. Pozostaje telefon do energetyki. I czekanie.

Drzwi Cal zamówione. U kolegi Finlandii oczywiście. A wiec będę miał niebieskie drzwi icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Dotarł zamek szyfrowy. Powiem ze wykonaniem jestem mile zaskoczony. Faktycznie jest wandaloodporny. Porządny kawał metalu odporny na wilgoć.

612.jpg

613.jpg

614.jpg

Rozwiń  

 


a nie chciałeś drzwi otwieranych tel kom ?
aplikacja podaje położenie
włącza się podgrzewanie obiadu
włącza się woda do zaparzenia kawy
podnosi się nieco temperatura z ekonomicznej do komfortowej
otwiera się brama wjazdowa
brama garażowa
przejście z garażu do budynku lub/ i drzwi wejściowe
zapalają się światła w razie półmroku byś po drodze nosa nie rozbił

bo można i tak

 

Napisano
  Cytat

Jestem już za stary na takie wygody icon_smile.gif

Ale kartę kodową jeszcze jakoś przeżyje. W końcu jak już nie będę widział cyfr na zamku to będzie jak znalazł icon_smile.gif

Rozwiń  

nie za stary
tylko jeszcze się nie przyzwyczaiłeś
wygoda to jedno
ekonomia to drugie
jak zintegrowany system sterowania w pomieszczeniu z uchylonym oknem wyłączy grzanie do poziomu przeciw-zamrożeniowego to czysta oszczędność
jak przed Twoim wyjściem zamelduje Ci że masz uchylone okno to jeszcze lepiej
jak połączy sterowanie prądem , ogrzewaniem , systemem alarmowym, czujnikiem czadu i zalania to jeszcze lepiej - chyba
Napisano
No faktycznie niektóre triki pomagają. U mnie nie można uzbroić alarmu jeśli wszystkie okna i drzwi nie są pozamykane.
Wtedy podaje ci które jest niezamknięte i trzeba pomykać. Wiec system dba o moja tężyznę fizyczną icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...