autorushd Napisano 28 lutego 2014 Autor #1401 Napisano 28 lutego 2014 hm, z tym gazem to do zwykłego domku nie przejdzie. Ale np wyłączenie rekuperatora przez system będzie już bardzo proste. I chyba w tym kierunku trzeba iść. Co do skrętki to zwykłą ekranowana ftp.
autorushd Napisano 3 marca 2014 Autor #1402 Napisano 3 marca 2014 Cytat A tyle pisałem ; ŻADNEGO PAPIAKA NA WIERZCHU . Jan. Mistrz Jan:) co z tym dachem płaskim na którym mam poprzybijane papiaki mogę teraz zrobić?Wiem, nie dopilnowałem. Zrywać czy co? W jednym miejscu zaczął przeciekać. A to zapewne początek. Przypominam chodzi o :Do tej pory chciałem dach plaski zapiankować ale w przyszłości chcę po nim chodzić i więc to nie dobry pomysł.Ocieplenie mogę dać pod dachem na nie na zewnątrz.
Mistrz Jan Napisano 3 marca 2014 #1403 Napisano 3 marca 2014 (edytowany) Dobra termo i może deski. Jan Edytowano 3 marca 2014 przez Mistrz Jan (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 3 marca 2014 #1404 Napisano 3 marca 2014 Cytat Dobra termo i może deski. Jan przypomnę że On ma zamiar z łopatą po dachu biegać i śnieg zwalaćczyli przydałby się materiał odporny na uszkodzenia
animus Napisano 3 marca 2014 #1406 Napisano 3 marca 2014 (edytowany) Cytat przypomnę że On ma zamiar z łopatą po dachu biegać i śnieg zwalaćczyli przydałby się materiał odporny na uszkodzenia Pokrycia dachowe wykonane z pap asfaltowych, są pokryciami odpornymi na uszkodzenia mechaniczne. Ich grubość, nawet przy pokryciu jednowarstwowym, to ponad 5 mm, przy osnowie z wytrzymałych włóknin poliestrowych, tkanin szklanych lub kompozytów poliestrowo - szklanych. Pokrycia dwuwarstwowe to łączna grubość od 6,5 do 10 mm warstwy asfaltu oraz dwie wzmacniające osnowy. Powierzchnia pap jest ponadto od wierzchu zabezpieczona warstwą gruboziarnistej mineralnej posypki, chroniącej powierzchnie asfaltu.Niska temperatura połaci powoduje, że elastyczność wyrobów bitumicznych jest obniżona. Połacie wykonane z pap modyfikowanych w szczególności elastomerem SBS są znacznie bardziej elastyczne i chodzenie po dachu oraz prowadzenie prac w warunkach obniżonych temperatur nie będzie skutkować pękaniem powierzchni papy. Używając tradycyjnych przyrządów do odśnieżania typu łopaty, szpadle i inne urządzenia zgarniające nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia połaci dachu a w każdym razie uszkodzenie te może być jedynie powierzchniowe. Generalnie On na dachu będzie odśnieżać miejsca, gdzie utworzyły się worki śnieżne, czyli miejsca gdzie został nawiany śnieg i jego średnia grubość jest wielokrotnie większa niż na pozostałej połaci dachu. Resztę śniegu można zostawić ,po co drzeć łopatą do gołej papy ,konstrukcja dachu przeniesie taki ciężar bezproblemowo . Edytowano 3 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 4 marca 2014 Autor #1407 Napisano 4 marca 2014 Animus to zawsze podtrzyma na duchu U mnie na obecna papę 4mm chce dać drugą zewnętrzną ( po piankowaniu ) Ale mam już wkręty do drewna jak na fotkach. I tak się zastanawiam, czy przed kładzeniem drugiej warstwy papy nie powykręcać ich?Druga sprawa to przez zakłady papy dach stał się pofałdowany. Trochę. Bo w jednym miejscu jest 4 mm a w drugim 8mm. Co tu zrobić aby to zminimalizować? W końcu mam zamiar tam chodzić. Cytat Pokrycia dachowe wykonane z pap asfaltowych, są pokryciami odpornymi na uszkodzenia mechaniczne. Ich grubość, nawet przy pokryciu jednowarstwowym, to ponad 5 mm, przy osnowie z wytrzymałych włóknin poliestrowych, tkanin szklanych lub kompozytów poliestrowo - szklanych. Pokrycia dwuwarstwowe to łączna grubość od 6,5 do 10 mm warstwy asfaltu oraz dwie wzmacniające osnowy. Powierzchnia pap jest ponadto od wierzchu zabezpieczona warstwą gruboziarnistej mineralnej posypki, chroniącej powierzchnie asfaltu.Niska temperatura połaci powoduje, że elastyczność wyrobów bitumicznych jest obniżona. Połacie wykonane z pap modyfikowanych w szczególności elastomerem SBS są znacznie bardziej elastyczne i chodzenie po dachu oraz prowadzenie prac w warunkach obniżonych temperatur nie będzie skutkować pękaniem powierzchni papy. Używając tradycyjnych przyrządów do odśnieżania typu łopaty, szpadle i inne urządzenia zgarniające nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia połaci dachu a w każdym razie uszkodzenie te może być jedynie powierzchniowe. Generalnie On na dachu będzie odśnieżać miejsca, gdzie utworzyły się worki śnieżne, czyli miejsca gdzie został nawiany śnieg i jego średnia grubość jest wielokrotnie większa niż na pozostałej połaci dachu. Resztę śniegu można zostawić ,po co drzeć łopatą do gołej papy ,konstrukcja dachu przeniesie taki ciężar bezproblemowo .
animus Napisano 4 marca 2014 #1408 Napisano 4 marca 2014 (edytowany) Cytat Animus to zawsze podtrzyma na duchu U mnie na obecna papę 4mm chce dać drugą zewnętrzną ( po piankowaniu ) Ale mam już wkręty do drewna jak na fotkach. I tak się zastanawiam, czy przed kładzeniem drugiej warstwy papy nie powykręcać ich?Druga sprawa to przez zakłady papy dach stał się pofałdowany. Trochę. Bo w jednym miejscu jest 4 mm a w drugim 8mm. Co tu zrobić aby to zminimalizować? W końcu mam zamiar tam chodzić. A dlaczego dopiero po panikowaniu drugą warstwę zewnętrzną chcesz kłaść ,przy kopule papa powinna być położona pod pianą przecież woda będzie spływać po piance ,jak chcesz rozwiązać połączenie papy z pianą (na gorąco będziesz grzał przyklejał to spalisz pianę ,obróbki po łuku ? ) .Moim zdaniem na tą papę przytwierdzoną mechanicznie , teraz powinieneś położyć jeszcze dwie warstwy papy termozgrzewalnej ,z przesuniętym zakładem. Jak sam wspomniałeś przez zakłady papy dach stał się pofałdowany, więc następne połączenia rolek powinny być przesunięte ,bo fałdy będą coraz wyższe.Papa termozgrzewalna latem w upały trochę się upłynnia ,sama wulkanizuje niektóre uszkodzenia, górki rozlewając się wygładza .Dlaczego dwie dodatkowe warstwy ? to pozwoli na długotrwale użytkowanie dachu bez niespodzianek i problemów ,pokrycia dachowe z piany i papy powinny starzeć się równomiernie ze względu na wywinięte połączenia na styku z kopułą .Jeżeli pianowanie będzie odbywać się latem to trzeba przypilnować robotników prowadzących prace ,żeby nie zniszczali pokrycia stawiając na niej sprzęt do pianowania ,który będzie zapadał się w rozgrzanym pokryciu .Buty robotników również mogą poczynić szkody na rozgrzanym dachu ,a osłaniając papę przed opryskaniem piany czarną folią budowlaną nie obniżymy temperatury pokrycia dachu . Edytowano 4 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 4 marca 2014 #1409 Napisano 4 marca 2014 przyzwyczaić sięraczej nie będziesz wklejał węższych pasów papy tylko po to żeby to wyrównaćbo w sumie niczemu by to nie służyło poza wyrównaniem optycznymczyli poprawieniem humoru Cytat Jak sam wspomniałeś przez zakłady papy dach stał się pofałdowany, więc następne połączenia rolek powinny być przesunięte ,bo fałdy będą coraz wyższe. z tego co mi się o uszy obiłopo pierwszą warstwę kładziesz ! a kolejną - następną znów !przesunięcie jak najbardziej zasadne przy 3 względem 1
autorushd Napisano 4 marca 2014 Autor #1410 Napisano 4 marca 2014 Na początku chciałbym podziękować koledze Mistrz Jan za spotkanie na budowie Wstępnie kolega Jan będzie mi kładł następną warstwę papy. Animus, obawiam się, ze panowie od pianki nie uszanują pięknej papy i ją wypaprzą. Nie wierzę w czysta pracę. To się po prostu nie może udać. Odnośnie robienia zakładu to oczywiście tak jak piszecie, na połowie obecnej papy. Papa będzie dana 5,2mm. Mam jednak wątpliwości, czy wywijać papę na murek?Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien.
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 4 marca 2014 #1411 Napisano 4 marca 2014 Cytat Na początku chciałbym podziękować koledze Mistrz Jan za spotkanie na budowie Wstępnie kolega Jan będzie mi kładł następną warstwę papy. Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien. z punktu widzenia - punktu widzeniapitolić piankę - idzie zeskrobać i da się folię rozłożyć do kładzeniaskoro taras to i tak czymś to przykryjesz bo łażenie po samej papie = wnoszenie syfu do środkanatomiast hydroizolacji nie lekceważ bo to jednak jest podstawa bez punktu widzeniazresztą Skoro jest tam Jan to należy przyjąć że jesteś w dobrych rękach niech robi jak chce byleby było dobrze - taka moja propozycja.
animus Napisano 4 marca 2014 #1412 Napisano 4 marca 2014 Cytat Animus, obawiam się, ze panowie od pianki nie uszanują pięknej papy i ją wypaprzą. Nie wierzę w czysta pracę. To się po prostu nie może udać. Odnośnie robienia zakładu to oczywiście tak jak piszecie, na połowie obecnej papy. Papa będzie dana 5,2mm. Mam jednak wątpliwości, czy wywijać papę na murek?Z punktu widzenia hydroizolacji oczywiście to jest bardzo dobry pomysł. Ale z punktu widzenia przyszłej eksploatacji jako tarasu oraz z punktu widzenia estetycznego to już nie jestem taki pewien. Masz tyle plandek że taki dach to pikuś Czy wywijać papę ? ,wywijać na kopułę to dobre wyjście żeby mieć spokojny sen a na murek to zawsze będzie dojście wywinąć .
Mistrz Jan Napisano 4 marca 2014 #1413 Napisano 4 marca 2014 Można przygrzać na murek z 20 cm i dodatkowo zakołkować listwę a resztę wykończyć np. drewnem egzotycznym. Jan.
animus Napisano 4 marca 2014 #1414 Napisano 4 marca 2014 Cytat Można przygrzać na murek z 20 cm i dodatkowo zakołkować listwę a resztę wykończyć np. drewnem egzotycznym. Jan. A patrzyłeś też pod kątem ,jak zamknąć ,połączyć izolacje cieplne styropianowe ścian z wełną w stropie i pianką kopuły .
Mistrz Jan Napisano 4 marca 2014 #1415 Napisano 4 marca 2014 O widzisz Animusie , tu dotknąłeś czułego punktu. Gdyby nie cyrkiel sprawa byłaby prosta. A tak płyta osb będzie "wkładką" w ociepleniu. Jan.
animus Napisano 4 marca 2014 #1416 Napisano 4 marca 2014 Cytat O widzisz Animusie , tu dotknąłeś czułego punktu. Gdyby nie cyrkiel sprawa byłaby prosta. A tak płyta osb będzie "wkładką" w ociepleniu. Jan. + jedna warstwa papy ,która teraz przylega do kopuły ?
autorushd Napisano 5 marca 2014 Autor #1417 Napisano 5 marca 2014 Ociepleniem dachu płaskiego będzie pianka od wewnątrz.Z tym drewnem egzotycznym to właśnie o takim patencie myślałem. Ale jak zwykle trochę po czasie. Bo jak z kolegą Janem rozmawialiśmy stojąc na dachu to nic takiego do głowy mi nie wpadło. Dopiero jak wracałem do domu. Ja myślałem raczej o tynku jak się daje na styropian jak pamiętam mineralny. Tylko skoro obecna papa ma 4 mm jak dać ten ewentualny tynk żeby wszytko było zrobione zgodnie ze sztuką?Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm
animus Napisano 5 marca 2014 #1418 Napisano 5 marca 2014 Cytat Ociepleniem dachu płaskiego będzie pianka od wewnątrz.Z tym drewnem egzotycznym to właśnie o takim patencie myślałem. Ale jak zwykle trochę po czasie. Bo jak z kolegą Janem rozmawialiśmy stojąc na dachu to nic takiego do głowy mi nie wpadło. Dopiero jak wracałem do domu. Ja myślałem raczej o tynku jak się daje na styropian jak pamiętam mineralny. Tylko skoro obecna papa ma 4 mm jak dać ten ewentualny tynk żeby wszytko było zrobione zgodnie ze sztuką?Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm Te maty gumowe to jak przytwierdzisz do papy?
autorushd Napisano 5 marca 2014 Autor #1419 Napisano 5 marca 2014 W ogóle. Maty maja swoj ciezar. Cos ponad 10kg. Wiec nie odleca. Ze ze sobo polaczone jak puzle.
animus Napisano 5 marca 2014 #1420 Napisano 5 marca 2014 Cytat W ogóle. Maty maja swoj ciezar. Cos ponad 10kg. Wiec nie odleca. Ze ze sobo polaczone jak puzle. Niestety odlecą bo powierzchnia ma tu znaczenie ,a co z drenażem pod spodem jak odprowadzisz wodę -wilgoć .
autorushd Napisano 7 marca 2014 Autor #1422 Napisano 7 marca 2014 Mam problem z zamówieniem papy wierzchniej sbs na podbudowie polierstrowej. Mistrz Jan był u mnie na budowie gdzie mam położona papę icopal PV250 S40, po bokach gdzie odstawała można ja było bezproblemowo rwać w rękach.Od mojego dostawcy dostałem specyfikacje tej papy:Baza PYE PV 250 S4 Szybki Profil SBS"papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianeji stabilizowanej siatkąszklaną, z obustronnąpowłokąz masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona wierzchnia pokryta jest drobnoziarnistąposypkąmineralną, strona spodnia jest profilowana i zabezpieczona foliąz tworzywa sztucznego."
Irbis Strzecharstwo Napisano 7 marca 2014 #1423 Napisano 7 marca 2014 Spróbuj jedną z pap Boerner - zwykle wybieram je właśnie dlatego, że są wyjątkowo mocne.
autorushd Napisano 7 marca 2014 Autor #1424 Napisano 7 marca 2014 Dziś pojadę do centrum dachowego w Wolicy i zerknę też na nią. Icopal tak jak pisałem się nie nadaje. A to dziwne. Jest jeszcze jakis nexler.
animus Napisano 7 marca 2014 #1425 Napisano 7 marca 2014 (edytowany) Cytat Mam problem z zamówieniem papy wierzchniej sbs na podbudowie polierstrowej. Mistrz Jan był u mnie na budowie gdzie mam położona papę icopal PV250 S40, po bokach gdzie odstawała można ja było bezproblemowo rwać w rękach.Od mojego dostawcy dostałem specyfikacje tej papy:Baza PYE PV 250 S4 Szybki Profil SBS"papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianeji stabilizowanej siatkąszklaną, z obustronnąpowłokąz masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona wierzchnia pokryta jest drobnoziarnistąposypkąmineralną, strona spodnia jest profilowana i zabezpieczona foliąz tworzywa sztucznego." Bo to baza ,papa podkładowa .Baza PYE PV 250 S4,0 to papa asfaltowa zgrzewalna, podkładowa, modyfikowana SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej o gramaturze 250 g/ m2.Od wierzchniej strony papa pokryta jest drobnoziarnistą posypką mineralną, jej spodnia strona zabezpieczona jest folią z tworzywa sztucznego.Reszta to bajer sprzedającego.Z siatką to :Papa wierzchniego krycia na osnowie nowej generacji Poliester/JM aktywowana termicznie ICOPAL EXTRA WENTYLACJA TOP 5,2 Szybki Syntan SBS gr.5,2mm (5m2)Papa asfaltowa aktywowana termiczniePapa wierzchniego krycia na osnowie z nowej generacji KOMPOZYTU: Poliester/JM-055 wzmacniany wtopioną siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów, do pokryć jednowarstwowych, aktywowana termicznie.Papa na osnowie z włókniny poliestrowej wzmacnianej siatką szklaną, z obustronną powłoką z masy asfaltowej: z asfaltu modyfikowanego SBS z wypełniaczem mineralnym. Strona wierzchnia pokryta jest gruboziarnistą posypką mineralną oraz wzdłuż jednej krawędzi nałożony jest pasek folii o szerokości ok. 80 mm, strona spodnia pokryta jest czerwoną powłoką akrylową (SYNTAN) na którą nałożone są wzdłużne profilowane pasma klejowe z masy asfaltowej (modyfikowanej SBS oraz żywicami), zabezpieczone folią z tworzywa sztucznego. Papa produkowana jest wg technologii ?SZYBKI SYNTAN SBS?. Służy do wykonywania warstwy wierzchniej w nowych lub podlegających renowacji wodochronnych pokryciach dachowych, w systemie jedno- lub wielowarstwowym.A podkład to :Papa podkładowa na osnowie nowej generacji Poliester/SNS aktywowana termicznie ICOPAL TERMIK BAZA 2,5 Szybki Syntan SBS gr.2,5mm (10m2)Papa asfaltowa aktywowana termiczniePapa podkładowa na osnowie z nowej generacji KOMPOZYTU: Poliester/SNS wzmacniany wzmacniany siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów, do pokryć dwuwarstwowych, aktywowana termicznie.TERMIK BAZA 2,5 Szybki Syntan SBSPrzeznaczenie, Dokument odniesienia / CE Papa podkładowa, PN-EN 13707:2006obowiązuje wyłącznie w układzie technologicznymTyp osnowy, Gramatura [g/m2], Technologia Nowej generacji kompozyt: Poliester/SNS-110g/m2, wzmacniany wtopioną siatką szklaną o podwyższonej stabilizacji wymiarów Edytowano 7 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji) 1
autorushd Napisano 7 marca 2014 Autor #1426 Napisano 7 marca 2014 Dzięki za wyjaśnienia. Teraz szukam blachy płaskiej tytan cynk min 0,7gr. Kolega mistrz Jan chce ja lutować
animus Napisano 7 marca 2014 #1427 Napisano 7 marca 2014 Cytat Dzięki za wyjaśnienia. Teraz szukam blachy płaskiej tytan cynk min 0,7gr. Kolega mistrz Jan chce ja lutować http://www.silesiasa.pl/pl/wymiary-i-opakowaniehttp://www.silesiasa.pl/pl/kontakthttp://tablica.pl/oferta/blacha-tytan-cynk...html#2cbd818b01
autorushd Napisano 7 marca 2014 Autor #1428 Napisano 7 marca 2014 Dzięki, wysłałem info to gościa z tablica.pl. Kolega Jan jutro będzie też dzwonił i zobaczymy. Prace mają się zacząć od poniedziałku.
autorushd Napisano 8 marca 2014 Autor #1429 Napisano 8 marca 2014 (edytowany) Potrzebny dobry pomysł na zrobienie odpływu z dachu płaskiego. Obecnie jest lekka partyzantka. Dach trzeba liczyć ok 150m2do tego trochę wody z kopuł. Więc spokojnie ponad 200m2. Edytowano 8 marca 2014 przez autorushd (zobacz historię edycji)
animus Napisano 8 marca 2014 #1430 Napisano 8 marca 2014 (edytowany) Cytat Potrzebny dobry pomysł na zrobienie odpływu z dachu płaskiego. Obecnie jest lekka partyzantka. Dach trzeba liczyć ok 150m2do tego trochę wody z kopuł. Więc spokojnie ponad 200m2. kosz zlewowy Edytowano 8 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 9 marca 2014 Autor #1431 Napisano 9 marca 2014 o matko Jak swego czasu z architektem planowaliśmy to z tego daszku szedł łańcuch stalowy i woda spływała po nim. Twoje rozwiązanie jest na pewno skuteczne. Ale czułbym się jak w bazie wojskowej
animus Napisano 9 marca 2014 #1432 Napisano 9 marca 2014 Cytat o matko Jak swego czasu z architektem planowaliśmy to z tego daszku szedł łańcuch stalowy i woda spływała po nim. Twoje rozwiązanie jest na pewno skuteczne. Ale czułbym się jak w bazie wojskowej To jest sporo powiększone i dlatego tak wygląda ,można dać 2 rury albo jedną większej średnicy kwadratową ,z łańcuchów będzie chlapać na ścianę.
MasłoArtur Napisano 11 marca 2014 #1434 Napisano 11 marca 2014 Cytat Na dach chciałbym położyć po drugiej papie maty gumowe. Chodzi aby w miarę sensownie można było chodzić po dachu. Wymiar maty 1x1m x1cm Z góry napiszę, że jestem całkowicie zielony pod względem budowlanym, ale pierwsza myśl jaka mi przyszła to trawa, normalnego trawnika pewnie się nie da (czytaj nie opłaca się), więc może jakaś sztuczna murawa jaką można spotkać na niektórych boiskach, zamiast gumowych mat.
bajbaga Napisano 11 marca 2014 #1435 Napisano 11 marca 2014 W sumie, jak toś lubi, to może sobie lalkę gumową do łóżka kupić - zamiast ......
autorushd Napisano 11 marca 2014 Autor #1436 Napisano 11 marca 2014 (edytowany) Normalny trawnik pomijając sprawy nośności dachu to jest bardzo skąplikowane. Musisz mieć system nawadniania, drenażu itd jak na boisku.Jutro zaczyna się obróbka blacharska, Mistrz Jan pojechał po blachę tytan cynk. Edytowano 11 marca 2014 przez autorushd (zobacz historię edycji)
MasłoArtur Napisano 11 marca 2014 #1437 Napisano 11 marca 2014 Cytat Normalny trawnik pomijając sprawy nośności dachu to jest bardzo skąplikowane. Musisz mieć system nawadniania, drenażu itd jak na boisku. Myślałem raczej o czymś takim:http://wykladziny24.com/files/DSC06887.JPGProducenci podają, że można stosować również na tarasach, betonie etc.
autorushd Napisano 11 marca 2014 Autor #1438 Napisano 11 marca 2014 hm. No sam nie wiem co powiedzieć. Pomysł wydaje się ciekawy i dużo tańszy niż mj obecny. Dzięki za sugestię. Tych traw jest faktycznie sporo: Ceny od 15zł - 30złm2. Rolki o szerokości do 4m i długości to wiadomo, nieskończoność Dane techniczne: Waga całkowita: ok 1050 gr/m2 Szerokość: 1 m Długość: 2 m Wysokość: +/- 7 mm 100% polipropylen Podkład nopy (zapobiega zatrzymywaniu wody pod wykładziną) Odporna na mróz oraz promienie UV Zastosowanie: wewnętrzne oraz zewnętrzne Kolor: soczysta zieleń
Jani_63 Napisano 11 marca 2014 #1439 Napisano 11 marca 2014 Miałem kiedyś coś takiego położone na balkonie.Leżało sobie ładnych kilka lat i jedynie soczystość koloru uległa dewaluacji
autorushd Napisano 11 marca 2014 Autor #1440 Napisano 11 marca 2014 To by mi w sumie pasowało. Ale jak łączyć takie rulony np 4x20m? Pytałem się na aukcji ale jakoś dostałem odpowiedz wymijająca. A to trochę dziwne.
bajbaga Napisano 11 marca 2014 #1441 Napisano 11 marca 2014 Bo ich się nie łączy - leżą sobie swobodnie obok siebie (na styk).
Jani_63 Napisano 11 marca 2014 #1442 Napisano 11 marca 2014 Dokładnie.Źdźbła "trawy" maskują połączenie w wystarczający sposób.
bajbaga Napisano 11 marca 2014 #1443 Napisano 11 marca 2014 I przy - 25 stopniach, ten materiał może ulec zeszkleniu, to może być trudnością przy odśnieżaniu dachu.
autorushd Napisano 11 marca 2014 Autor #1444 Napisano 11 marca 2014 Do pomysłu wrócę po wakacjach jak uporam się z większymi problemami
autorushd Napisano 12 marca 2014 Autor #1445 Napisano 12 marca 2014 Prace na dachu trwają w najlepsze.
autorushd Napisano 16 marca 2014 Autor #1447 Napisano 16 marca 2014 poszukuje oświetlenia pod podbitkę. Myślałem o oprawkach na źródło światła gu10, to by było najprostsze do wymiany. Ale wypadłoby tez aby były hermetyczne no i na 220v. Nie chcę się bawić z trafo. Oświetlenie ma byc dekoracyjne. Dodatkowo będą kinkiety po obu stronach drzwi.Dodatkowo potrzebne mi oprawki wpuszczane w ścianę okrągłe. Chciałbym na tarasie między kopułami podświetlić podłogę tarasu. Myślę nad 6szt.Wcześniej kupiłem philips do podświetlania schodów. Ale doczytałem ze nie są hermetyczne i się nie nadają na zewnątrz. A szkoda bo są dobrze zrobione.
autorushd Napisano 17 marca 2014 Autor #1448 Napisano 17 marca 2014 Rozkładanie wentylacji rozpoczęte. To był dobry pomysł aby zrobić przepusty w wieńcach. Robota idzie dużo szybciej.
autorushd Napisano 18 marca 2014 Autor #1449 Napisano 18 marca 2014 (edytowany) dziś cdWstępna wersja podbitkiOdnośnie wentylacji to jest pomysł aby zrobic GWC rurowe. Rury elastyczne 160mm w odcinkach po 25mb. 4szt bo wyjście z reku czerpni jest 200mm a takiej rury jednolitej w takich długościach jak bym chciał nie ma.Jest jeszcze pomysł, aby rury doprowadzić do studni i tam zrobić ogromną czerpnie czyli 900mm. Sprawa jest rozwojowa.Jest jeszcze jedna sprawa , jest propozycja aby założyć rekuperator bębnowy jan gaz. Zalety takiego rozwiązania znam, a co z wadami? " Rekuperator z wymiennikiem obrotowym (bębnowym)To urządzenie, które posiada ruchomy wymiennik. To droższe rozwiązanie, rzadko stosowane w przypadku domów jednorodzinnych. W przypadku tego modelu wymiennik ma budowę bębna wykonanego z ażurowej masy akumulującej ciepło. W rekuperatorze z wymiennikiem obrotowym ciepłe, zużyte powietrze częściowo miesza się z powietrzem świeżym, przez co wielkość urządzenia jest zwykle większa. Zaletą tego urządzenia jest jego zdolność do odzyskiwania wilgoci z powietrza wyrzucanego, dzięki czemu działanie rekuperatora nie będzie powodowało przesuszania powietrza w okresie zimowym. Wymiennik obrotowy wymaga jednocześnie zastosowania stałego napędu. Ma tę zaletę, że jest odporny na działanie niskich temperatur, a w jego wnętrzu nie osadza się szron. Sprawność rekuperatora z wymiennikiem obrotowym wynosi poniżej 90%, czyli jest zbliżona do poprzednio opisywanego rekuperatora z wymiennikiem przeciwprądowym." Edytowano 18 marca 2014 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 19 marca 2014 Autor #1450 Napisano 19 marca 2014 Schody etap pierwszy zakończony. Wykonawca to firma A.P. RUD Schody z Sulejówka
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się