Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Czy panele nadają się do domku letniskowego ? Nie wiem czy niskie temperatury zimą nie zniszczą podłogi ? Domek nie jest ocieplany..
  • 5 lata temu...
Gość kama88
Napisano

Do domku letniskowego podłoga drewniana będzie dobra, zresztą tak jak wszędzie, super styl rustykalny można stworzyc tak jak to jets na wsi :)

  • 10 miesiące temu...
Napisano

w niektórych sklepach można dostać panele z PCV. Też montuję się je na zamek click, b. ładnie wyglądają i wodę wytrzymają.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Też wolę panele. Teraz mozna kupić przepiękne panele, które wyglądają jak deska, a sa jednak tańsze. Takie np. 3D, z wyżłobieniami takimi jakie sa na drewnie. Świetna sprawa.

Napisano

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

Napisano
  Dnia 14.05.2017 o 18:59, zenek napisał:

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

Rozwiń  

Jak posadzki winylowe przyciągają kurz, to go nie wdychasz. Ich podstawową wadą jest niski komfort cieplny w dotyku.

Gość mhtyl
Napisano

A na innych wykończeniach podłóg  to kurzu nie widać? Po podłodze w domu jak chodzisz w budziorach czy żona w szpilkach to się nie dziwię, że są głośne. Do wyciszenia paneli stosuje się podkład.

Napisano
  Dnia 19.08.2010 o 07:08, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:


Panele wrażliwe są przede wszystkim na zawilgocenie. Jeśli domek ma dobrą wentylację to nie powinno być problemu, gdy przyjdą mrozy.

Rozwiń  

Ważna tu jest przede wszystkim dobra izolacja pozioma pod domkiem, pod podłogą - i ogólnie też.

 

  Dnia 16.05.2017 o 07:22, mhtyl napisał:

 

A na innych wykończeniach podłóg  to kurzu nie widać?

 

Rozwiń  

No eletryzują  się o wiele bardziej niż drewno. Główny mój zarzut to kwestia nieodnawialności, co przy domku letniskowym jest dość ważne - tam częściej chodzimy w butach z pola, trudniej zmieniać co chwilę buty, łatwiej o jakieś elementy, które zarysują podłogę. 

Lepiej też podłoga drewniana reaguje na wilgoć, może byc bardziej przewiewna - a różnica w kosztach nie jest wielka z uwagi n niewielką powierzchnię _ chyba że jest to dom letniskowy o większym metrażu.

Napisano
  Dnia 18.08.2010 o 11:57, Gość amator napisał:

Czy panele nadają się do domku letniskowego ? Nie wiem czy niskie temperatury zimą nie zniszczą podłogi ? Domek nie jest ocieplany..

Rozwiń  

Zanim pochylisz się z należytą czcią nad tymi rozprawkami - pomyśl samodzielnie.

 

Moja propozycja - kupujesz najtańsze panele laminowane.
Są tak jak wino marki wino - są tanie i dobre.
Jak je z jakiś powodów trafi szlag, albo Ty będziesz chciał zmienić wystrój podłogi - bez żalu wymienisz na nowszy model.

Pamiętaj również o tym, że w domku letniskowym, pod podłogą mogą znaleźć azyl różne takie drobneistoty - w tym upierdliwe dla człowieka.

Gość stach
Napisano

Co do niskich temperatur zimą - patrz post nr 3 w tym  temacie.

A rozwiązanie proponowane przez bajbagę jest słuszne.

Bez  oglądania się na zarysowania, elektryzowanie, możliwość cyklinowania. Na parę, nawet paręnaście lat masz podłogę.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 16.05.2017 o 10:54, zenek napisał:

Ważna tu jest przede wszystkim dobra izolacja pozioma pod domkiem, pod podłogą - i ogólnie też.

Rozwiń  

Ważniejsze jest umiejętna pielęgnacja paneli, bo jak ktoś będzie mył panele aż woda będzie na  ich stała to żadna izolacja nie pomoże.

  Dnia 16.05.2017 o 10:54, zenek napisał:

 

No eletryzują  się o wiele bardziej niż drewno. Główny mój zarzut to kwestia nieodnawialności, co przy domku letniskowym jest dość ważne - tam częściej chodzimy w butach z pola, trudniej zmieniać co chwilę buty, łatwiej o jakieś elementy, które zarysują podłogę. 

Lepiej też podłoga drewniana reaguje na wilgoć, może byc bardziej przewiewna - a różnica w kosztach nie jest wielka z uwagi n niewielką powierzchnię _ chyba że jest to dom letniskowy o większym metrażu.

Rozwiń  

Co Ty znowu snujesz o jakimś elektryzowaniu?

Co do zarysowań są panele klasy AC5. A porównywanie cenowe, że panele są w takiej samej cenie jak podłoga z drewna to już trochę przesadziłeś.Cena podłogi jest liczona od m2 i  nie ma tu nic wspólnego wielkość powierzchni podłogi.

Jakby mało było tego to są jeszcze panele wodoodporne które można układać w kuchni czy w łazience.

  Dnia 16.05.2017 o 12:51, stach napisał:

 

Bez  oglądania się na zarysowania, elektryzowanie, możliwość cyklinowania. Na parę, nawet paręnaście lat masz podłogę.

Rozwiń  

Porównywać koszty jakie wiążą się z cyklinowaniem i z tym  związane skutki uboczne jakby choćby kurz i pył to wymiana paneli na nowe wyjdzie zapewne szybciej, taniej i czyściej a i cenowo może wyjść podobnie jak cyklinowanie, a co najważniejsze przy wymianie paneli mamy nową, inną podłogę, po cyklinowaniu mamy dalej tą samą tyle, że odnowioną.

Napisano
  Dnia 14.05.2017 o 18:59, zenek napisał:

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

Rozwiń  

No, ale deski też nie da się cyklinować w nieskonczoność. Raz na ile całą podłogę można zrobić? 3-4 lata? I to ze dwa razy maksymalnie, więc z tą żywotnościa to też nie do końca tak jest. 

Napisano

Jedno cyklinowanie zbiera około 0,5 mm z grubości podłogi.

Grubość warstwy użytkowej (przeznaczonej do cyklinowania) to 6 - 10 mm. 

Cyklinuje się co 10 - 20 lat.

Teraz policz sobie ile pokoleń będzie korzystać z podłogi drewnianej.

Napisano
  Dnia 20.05.2017 o 21:08, Parkiet Komplex napisał:

Jedno cyklinowanie zbiera około 0,5 mm z grubości podłogi.

Grubość warstwy użytkowej (przeznaczonej do cyklinowania) to 6 - 10 mm. 

Cyklinuje się co 10 - 20 lat.

Teraz policz sobie ile pokoleń będzie korzystać z podłogi drewnianej.

Rozwiń  

A co jeśli będziemy mieć głębokie rysy w drewnie, głębsze niż to 0,5, które standardowo zabiera cyklinowanie?  To wtedy musimy wycyklinować więcej, żeby śladu nie było. I już robi się problem. Poza tym muszę czekać 10-20 lat, żeby znów mieć ładną nową podłogę, bo co tyle się cyklinuje. I 10 lat życia ze zdewastowaną podłogą, hmmm... No jednak nie... Ale oczywiście zależy co kto lubi. Jedni wezmą speca i zamontują deskę, inni kupią panele i sami sobie je zamontują. Dobrze, że w sklepach jest taki wybór!:)

Napisano

Jak do domku letniskowego to tylko panele laminowane - taka podłoga nie będzie aż tak często eksploatowana jak w przypadku budynku użytkowanego przez cały rok. Jak się zarysują, można bez żalu wymienić. Jeśli komuś zależy na trwałości, można zainwestować w AC 5, choć bez iluzji - panele to panele, na laminacie zawsze będą widoczne zarysowania. No i pęcznieją pod wpływem wody, ale te ubytki estetyczne w domku letniskowym nie bolą aż tak bardzo jak we własnym domu. No chyba że mówimy o eleganckim domu z drewnianych bali, wtedy warto zachować konsekwencję i położyć podłogi drewniane.

Napisano
  Dnia 30.05.2017 o 13:06, maro22 napisał:

A gdzie najdluzsza gwarancja? Szukam czegos tak kolo 20-30 najlepiej.

Rozwiń  

To jak znajdziesz, przeczytaj uważnie kartę gwarancyjną (KARTĘ GWARANCYJNĄ) a nie szczątkowe informacje na stronie internetowej czy "wiedzy" sprzedawcy.

Przykład takiej karty gwarancyjnej: http://www.abler.pl/uploads/files/Kaindl - karta gwarancyjna na panele podłogowe.pdf .
Wg. tej gwarancji masz 30 lat gwarancji. Załóżmy że po 10 latach coś pierdyknęło i reklamowałeś panele. Załóżmy także, że producent  uznał gwarancję.
Na co możesz liczyć ???????

Na wielkie nic - wszak w gwarancji jak byk napisano, że producent odlicza 10% amortyzacji za każdy rok.

Napisano

Zaskoczyło mnie, że Villeroy & Boch ma w ofercie linie podłóg, w sumie panel wychodzą nie tak drogo, tylko jeszcze te podkłądy, listwy i inne, no i położenie, chyba, ze się samemu kładzie podobno łatwo. 

  • 1 rok temu...
Gość Kasia z Arbiton
Napisano

Trzeba pamiętać, że panele panelom nierówne! Panele winylowe mają znacznie lepsze parametry niż szeroko znane panele laminowane. Przez niewtajemniczone osoby bardzo często mylone są z naturalnym drewnem. Dostępne są również kolekcje znakomite imitujące posadzki z naturalnego kamienia. Podłoga winylowa jest bardzo odporna na uszkodzenia, trwała i wodoodporna. Jej atutem jest miła faktura i to, że jest ciepła w dotyku. Co więcej, polecana jest dla alergików i dobrze sprawdza się przy zwierzętach. Jest również antystatyczna, antybakteryjna i nie chłonie plam.

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Szkoda, że nie ma w porównaniu oporu cieplnego - przydatne dane przy ogrzewaniu podłogowym
  • 1 rok temu...
Napisano

Panele trzeba chyba dobrać po renomie marki. Ja polecam natomiast podłogę o wysokiej klasie ścieralności - np. AC5 - bez względu na markę. Niby to do biura etc. ale czasem też trzeba w domu ciężką szafę przesunąć lub jakiś fotel i wtedy ta ścieralność się bardzo przydaje. O wzorach/kolorach nie mówię bo to już kwestia gustu i można godzinami debatować.

Ps. U teściów w kuchni są panele - nikt już marki nie pamięta i były za rozsądną cenę - ale: kuchnia jest zaraz przy ganku, zima, lato, buciory mokre, śnieg, piach etc, a te panele nie chcą spęcznieć. Podłoga często zmywana wilgotnym a nawet mokrym mopem. I cóż - nic się nie dzieje :).

Napisano
Jednak dobór odpowiednich paneli do wnętrza to mega ważna kwestia, podłoga może albo zrobić efekt wow albo wręcz przeciwnie, wszystko zepsuć.. Ciężko się zdecydować gdy tyle tego jest na rynku.
Napisano
  Dnia 11.08.2021 o 09:29, Gość oliwia napisał:

J podłoga może albo zrobić efekt wow albo wręcz przeciwnie, wszystko zepsuć..  

Rozwiń  

 

Efekty efektami, to tylko dodatek. Najważniejsze, żeby chodzić się dało, bez przewracania.

  Dnia 11.08.2021 o 09:22, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Ps. U teściów w kuchni są panele - nikt już marki nie pamięta i były za rozsądną cenę  

Rozwiń  

 

Bo to jest cholernie ważne przed ułożeniem. A później, to nawet pies na to nie patrzy.

Napisano
Ja chce połączyć panele z kaflami, jakie panele wybrać aby nie było problemu z docinaniem?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się, że jak profesjonalnie się przycina panele podłogowe, używając odpowiednich narzędzi to każde się będą dobrze układać, nawet w miejscach łączenia podłóg.
Napisano
  Dnia 28.08.2021 o 17:45, Gość Ela napisał:

Wydaje mi się, że jak profesjonalnie się przycina panele podłogowe, używając odpowiednich narzędzi to każde się będą dobrze układać, nawet w miejscach łączenia podłóg.

Rozwiń  

 

Oczywiście, że tak. A w dodatku, jeśli nawet nie mamy profesjonalnych narzędzi do przycinania, to jest parę sposobów na ukrycie tegoż. Można na przykład wykorzystać końce cięte przez producenta. Trochę zabawy...

Panele są naprawdę wdzięcznym tematem do praktykowania wykończeniówki. Tylko kolana trzeba mieć sprawne.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Według mnie najlepiej zostawić montaż profesjonalistom, nie dosyć że dysponują odpowiednimi narzędziami to jeszcze niezbędną wiedza.
Napisano
@loka zgadza się, ale chociaż położenie paneli chyba nie należy do ciężkich zadań
Napisano
Układanie paneli jest proste jak tylko podłoga nie jest krzywa.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ja to się boję tego, że wykańczanie podłogi panelami wykończy mnie...
Napisano
  Dnia 18.10.2021 o 16:30, Gość Dario napisał:

Ja to się boję tego, że wykańczanie podłogi panelami wykończy mnie...

Rozwiń  

 

E tam, skoro poprzednie zajęcia budowlane Cię nie wykończyły, to znaczy żeś odporny jak Korwin - Mikke na logikę.

Napisano
Warto dobrze przygotować ściany, żeby były względnie kąty proste, tak żeby potem nie było zaskoczenia przy układaniu podłogi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...