Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Czy panele nadają się do domku letniskowego ? Nie wiem czy niskie temperatury zimą nie zniszczą podłogi ? Domek nie jest ocieplany..
  • 5 lata temu...
Gość kama88
Napisano

Do domku letniskowego podłoga drewniana będzie dobra, zresztą tak jak wszędzie, super styl rustykalny można stworzyc tak jak to jets na wsi :)

  • 10 miesiące temu...
Napisano

w niektórych sklepach można dostać panele z PCV. Też montuję się je na zamek click, b. ładnie wyglądają i wodę wytrzymają.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Też wolę panele. Teraz mozna kupić przepiękne panele, które wyglądają jak deska, a sa jednak tańsze. Takie np. 3D, z wyżłobieniami takimi jakie sa na drewnie. Świetna sprawa.

Napisano

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

Napisano
18 godzin temu, zenek napisał:

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

Jak posadzki winylowe przyciągają kurz, to go nie wdychasz. Ich podstawową wadą jest niski komfort cieplny w dotyku.

Napisano
8 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

Jak posadzki winylowe przyciągają kurz, to go nie wdychasz

Ale go widać :14_relaxed: poza tym jeszcze panele są dość głośne akustycznie podobno (winylowe nie wiem).

Gość mhtyl
Napisano

A na innych wykończeniach podłóg  to kurzu nie widać? Po podłodze w domu jak chodzisz w budziorach czy żona w szpilkach to się nie dziwię, że są głośne. Do wyciszenia paneli stosuje się podkład.

Napisano
Dnia 19.08.2010 o 09:08, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:


Panele wrażliwe są przede wszystkim na zawilgocenie. Jeśli domek ma dobrą wentylację to nie powinno być problemu, gdy przyjdą mrozy.

Ważna tu jest przede wszystkim dobra izolacja pozioma pod domkiem, pod podłogą - i ogólnie też.

 

3 godziny temu, mhtyl napisał:

 

A na innych wykończeniach podłóg  to kurzu nie widać?

 

No eletryzują  się o wiele bardziej niż drewno. Główny mój zarzut to kwestia nieodnawialności, co przy domku letniskowym jest dość ważne - tam częściej chodzimy w butach z pola, trudniej zmieniać co chwilę buty, łatwiej o jakieś elementy, które zarysują podłogę. 

Lepiej też podłoga drewniana reaguje na wilgoć, może byc bardziej przewiewna - a różnica w kosztach nie jest wielka z uwagi n niewielką powierzchnię _ chyba że jest to dom letniskowy o większym metrażu.

Napisano
Dnia 18.08.2010 o 13:57, Gość amator napisał:

Czy panele nadają się do domku letniskowego ? Nie wiem czy niskie temperatury zimą nie zniszczą podłogi ? Domek nie jest ocieplany..

Zanim pochylisz się z należytą czcią nad tymi rozprawkami - pomyśl samodzielnie.

 

Moja propozycja - kupujesz najtańsze panele laminowane.
Są tak jak wino marki wino - są tanie i dobre.
Jak je z jakiś powodów trafi szlag, albo Ty będziesz chciał zmienić wystrój podłogi - bez żalu wymienisz na nowszy model.

Pamiętaj również o tym, że w domku letniskowym, pod podłogą mogą znaleźć azyl różne takie drobneistoty - w tym upierdliwe dla człowieka.

Gość stach
Napisano

Co do niskich temperatur zimą - patrz post nr 3 w tym  temacie.

A rozwiązanie proponowane przez bajbagę jest słuszne.

Bez  oglądania się na zarysowania, elektryzowanie, możliwość cyklinowania. Na parę, nawet paręnaście lat masz podłogę.

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, zenek napisał:

Ważna tu jest przede wszystkim dobra izolacja pozioma pod domkiem, pod podłogą - i ogólnie też.

Ważniejsze jest umiejętna pielęgnacja paneli, bo jak ktoś będzie mył panele aż woda będzie na  ich stała to żadna izolacja nie pomoże.

2 godziny temu, zenek napisał:

 

No eletryzują  się o wiele bardziej niż drewno. Główny mój zarzut to kwestia nieodnawialności, co przy domku letniskowym jest dość ważne - tam częściej chodzimy w butach z pola, trudniej zmieniać co chwilę buty, łatwiej o jakieś elementy, które zarysują podłogę. 

Lepiej też podłoga drewniana reaguje na wilgoć, może byc bardziej przewiewna - a różnica w kosztach nie jest wielka z uwagi n niewielką powierzchnię _ chyba że jest to dom letniskowy o większym metrażu.

Co Ty znowu snujesz o jakimś elektryzowaniu?

Co do zarysowań są panele klasy AC5. A porównywanie cenowe, że panele są w takiej samej cenie jak podłoga z drewna to już trochę przesadziłeś.Cena podłogi jest liczona od m2 i  nie ma tu nic wspólnego wielkość powierzchni podłogi.

Jakby mało było tego to są jeszcze panele wodoodporne które można układać w kuchni czy w łazience.

1 godzinę temu, stach napisał:

 

Bez  oglądania się na zarysowania, elektryzowanie, możliwość cyklinowania. Na parę, nawet paręnaście lat masz podłogę.

Porównywać koszty jakie wiążą się z cyklinowaniem i z tym  związane skutki uboczne jakby choćby kurz i pył to wymiana paneli na nowe wyjdzie zapewne szybciej, taniej i czyściej a i cenowo może wyjść podobnie jak cyklinowanie, a co najważniejsze przy wymianie paneli mamy nową, inną podłogę, po cyklinowaniu mamy dalej tą samą tyle, że odnowioną.

Napisano
Dnia 14.05.2017 o 20:59, zenek napisał:

Mają podstawową wadę - jak się porysują, wytrą - nie da się ich cyklinować, szlifować. Czyli nie da sie odnowić po pewnym czasie.

I łatwo przyciągają kurz. elektryzują sie podobno.

No, ale deski też nie da się cyklinować w nieskonczoność. Raz na ile całą podłogę można zrobić? 3-4 lata? I to ze dwa razy maksymalnie, więc z tą żywotnościa to też nie do końca tak jest. 

Napisano

Jedno cyklinowanie zbiera około 0,5 mm z grubości podłogi.

Grubość warstwy użytkowej (przeznaczonej do cyklinowania) to 6 - 10 mm. 

Cyklinuje się co 10 - 20 lat.

Teraz policz sobie ile pokoleń będzie korzystać z podłogi drewnianej.

Napisano
Dnia 20.05.2017 o 23:08, Parkiet Komplex napisał:

Jedno cyklinowanie zbiera około 0,5 mm z grubości podłogi.

Grubość warstwy użytkowej (przeznaczonej do cyklinowania) to 6 - 10 mm. 

Cyklinuje się co 10 - 20 lat.

Teraz policz sobie ile pokoleń będzie korzystać z podłogi drewnianej.

A co jeśli będziemy mieć głębokie rysy w drewnie, głębsze niż to 0,5, które standardowo zabiera cyklinowanie?  To wtedy musimy wycyklinować więcej, żeby śladu nie było. I już robi się problem. Poza tym muszę czekać 10-20 lat, żeby znów mieć ładną nową podłogę, bo co tyle się cyklinuje. I 10 lat życia ze zdewastowaną podłogą, hmmm... No jednak nie... Ale oczywiście zależy co kto lubi. Jedni wezmą speca i zamontują deskę, inni kupią panele i sami sobie je zamontują. Dobrze, że w sklepach jest taki wybór!:)

Napisano

Jak do domku letniskowego to tylko panele laminowane - taka podłoga nie będzie aż tak często eksploatowana jak w przypadku budynku użytkowanego przez cały rok. Jak się zarysują, można bez żalu wymienić. Jeśli komuś zależy na trwałości, można zainwestować w AC 5, choć bez iluzji - panele to panele, na laminacie zawsze będą widoczne zarysowania. No i pęcznieją pod wpływem wody, ale te ubytki estetyczne w domku letniskowym nie bolą aż tak bardzo jak we własnym domu. No chyba że mówimy o eleganckim domu z drewnianych bali, wtedy warto zachować konsekwencję i położyć podłogi drewniane.

Napisano
17 godzin temu, maro22 napisał:

A gdzie najdluzsza gwarancja? Szukam czegos tak kolo 20-30 najlepiej.

To jak znajdziesz, przeczytaj uważnie kartę gwarancyjną (KARTĘ GWARANCYJNĄ) a nie szczątkowe informacje na stronie internetowej czy "wiedzy" sprzedawcy.

Przykład takiej karty gwarancyjnej: http://www.abler.pl/uploads/files/Kaindl - karta gwarancyjna na panele podłogowe.pdf .
Wg. tej gwarancji masz 30 lat gwarancji. Załóżmy że po 10 latach coś pierdyknęło i reklamowałeś panele. Załóżmy także, że producent  uznał gwarancję.
Na co możesz liczyć ???????

Na wielkie nic - wszak w gwarancji jak byk napisano, że producent odlicza 10% amortyzacji za każdy rok.

Napisano

Zaskoczyło mnie, że Villeroy & Boch ma w ofercie linie podłóg, w sumie panel wychodzą nie tak drogo, tylko jeszcze te podkłądy, listwy i inne, no i położenie, chyba, ze się samemu kładzie podobno łatwo. 

  • 1 rok temu...
Gość Kasia z Arbiton
Napisano

Trzeba pamiętać, że panele panelom nierówne! Panele winylowe mają znacznie lepsze parametry niż szeroko znane panele laminowane. Przez niewtajemniczone osoby bardzo często mylone są z naturalnym drewnem. Dostępne są również kolekcje znakomite imitujące posadzki z naturalnego kamienia. Podłoga winylowa jest bardzo odporna na uszkodzenia, trwała i wodoodporna. Jej atutem jest miła faktura i to, że jest ciepła w dotyku. Co więcej, polecana jest dla alergików i dobrze sprawdza się przy zwierzętach. Jest również antystatyczna, antybakteryjna i nie chłonie plam.

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Szkoda, że nie ma w porównaniu oporu cieplnego - przydatne dane przy ogrzewaniu podłogowym
  • 1 rok temu...
Napisano

Panele trzeba chyba dobrać po renomie marki. Ja polecam natomiast podłogę o wysokiej klasie ścieralności - np. AC5 - bez względu na markę. Niby to do biura etc. ale czasem też trzeba w domu ciężką szafę przesunąć lub jakiś fotel i wtedy ta ścieralność się bardzo przydaje. O wzorach/kolorach nie mówię bo to już kwestia gustu i można godzinami debatować.

Ps. U teściów w kuchni są panele - nikt już marki nie pamięta i były za rozsądną cenę - ale: kuchnia jest zaraz przy ganku, zima, lato, buciory mokre, śnieg, piach etc, a te panele nie chcą spęcznieć. Podłoga często zmywana wilgotnym a nawet mokrym mopem. I cóż - nic się nie dzieje :).

Napisano
Jednak dobór odpowiednich paneli do wnętrza to mega ważna kwestia, podłoga może albo zrobić efekt wow albo wręcz przeciwnie, wszystko zepsuć.. Ciężko się zdecydować gdy tyle tego jest na rynku.
Napisano
40 minut temu, Gość oliwia napisał:

J podłoga może albo zrobić efekt wow albo wręcz przeciwnie, wszystko zepsuć..  

 

Efekty efektami, to tylko dodatek. Najważniejsze, żeby chodzić się dało, bez przewracania.

56 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Ps. U teściów w kuchni są panele - nikt już marki nie pamięta i były za rozsądną cenę  

 

Bo to jest cholernie ważne przed ułożeniem. A później, to nawet pies na to nie patrzy.

Napisano
Ja chce połączyć panele z kaflami, jakie panele wybrać aby nie było problemu z docinaniem?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się, że jak profesjonalnie się przycina panele podłogowe, używając odpowiednich narzędzi to każde się będą dobrze układać, nawet w miejscach łączenia podłóg.
Napisano
30 minut temu, Gość Ela napisał:

Wydaje mi się, że jak profesjonalnie się przycina panele podłogowe, używając odpowiednich narzędzi to każde się będą dobrze układać, nawet w miejscach łączenia podłóg.

 

Oczywiście, że tak. A w dodatku, jeśli nawet nie mamy profesjonalnych narzędzi do przycinania, to jest parę sposobów na ukrycie tegoż. Można na przykład wykorzystać końce cięte przez producenta. Trochę zabawy...

Panele są naprawdę wdzięcznym tematem do praktykowania wykończeniówki. Tylko kolana trzeba mieć sprawne.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Według mnie najlepiej zostawić montaż profesjonalistom, nie dosyć że dysponują odpowiednimi narzędziami to jeszcze niezbędną wiedza.
Napisano
@loka zgadza się, ale chociaż położenie paneli chyba nie należy do ciężkich zadań
Napisano
46 minut temu, Gość Epi napisał:

@loka zgadza się, ale chociaż położenie paneli chyba nie należy do ciężkich zadań

 

Samo położenie jest lekkie. Ale prawidłowe ułożenie już do lekkich czynności nie należy.

Napisano
Układanie paneli jest proste jak tylko podłoga nie jest krzywa.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ja to się boję tego, że wykańczanie podłogi panelami wykończy mnie...
Napisano
39 minut temu, Gość Dario napisał:

Ja to się boję tego, że wykańczanie podłogi panelami wykończy mnie...

 

E tam, skoro poprzednie zajęcia budowlane Cię nie wykończyły, to znaczy żeś odporny jak Korwin - Mikke na logikę.

Napisano
Warto dobrze przygotować ściany, żeby były względnie kąty proste, tak żeby potem nie było zaskoczenia przy układaniu podłogi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...