Skocz do zawartości

Domek Draagonowych smoczków


Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, Buster napisał:

Ty dałeś cegłę.Ja u dzieciaków zrobiłem wieniec opuszczony.Wolałem tak zrobić bo nie chciałem kłaść płyt żerańskich na siporeksie.
Ciekawe jak to wygląda mimo 15 cm ocieplenia.

 

Jak poddasze użytkowe to różnicy nie zobaczysz, a jeżeli tak jak u mnie - to grubość wieńca - ja mam ok 8cm - u Ciebie zapewne z 4cm. A było się nie słuchać ojca budowlańca "starej szkoły"

Napisano (edytowany)
50 minut temu, Draagon napisał:

Tak. Widać cofnięte nadproża okienne

 

Wszędzie ta cegła leży :) Maniakiem cegły się okazałem.

Animus rozumiem twoje "zaniepokojenie" ale jest wielce możliwe, że kupiłem styropian do dupy. Jak zamontowałem to wyszła dopiero afera, że 70% styropianu nie spełnia pokładanych w nich norm.

 

W środku też cofnięte nadproża  i wieniec tez cofnięty z której strony?

 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 minutę temu, bajbaga napisał:

Przelicz sobie ewentualne straty na tych mostkach - wybaczysz sobie (i ojcu). :D

No i widzisz. Tamta ścianka działowa w końcu co nie ma na niej cegły to mi pękła - może kwestia rury od GWC co obok niej puszczałem ( podmycie fundamentu pod nią ) może właśnie nacisk stropu. Pękła w miejscu wpuszczenia kabla antenowego i otworu na puszkę i tak pojechała od dołu do góry na jakieś 1,5m - fundament nie pękł - dobrze, że legarów jeszcze nie położyłem. Może jakbym dał cegłę to bym nie musiał jej naprawiać. 

Animus - nadproża tylko od zewnątrz cofnięte o 2 cm, od środka zlicowane ze ścianą nośną

Napisano (edytowany)
14 minut temu, Draagon napisał:

Animus - nadproża tylko od zewnątrz cofnięte o 2 cm, od środka zlicowane ze ścianą nośną

To czemu  nadproża  od środka nie widać?

Przecież na nich "zimne" cegły leżą. 

 

Cegły też masz pod nadprożami i ich nie widać!

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
9 minut temu, animus napisał:

To czemu  nadproża  od środka nie widać?

Przecież na nich "zimne" cegły leżą. 

 

Cegły też masz pod nadprożami i ich nie widać!

 

To pytanie do fizyka jakiegoś :)

A może wyjaśnienie prozaiczne... zasłonki ?

large.5a8559fd732aa_zasonki.jpg.a82cde08

Na lewym oknie widać nadproże ( strona wschodnia ). A po prawej jakby większe straty ( to po prawej to akurat właśnie strona południowa gdzie widać tą kreskę z cegieł )

Napisano
3 minuty temu, Draagon napisał:

To pytanie do fizyka jakiegoś :)

A może wyjaśnienie prozaiczne... zasłonki ?

large.5a8559fd732aa_zasonki.jpg.a82cde08

Na lewym oknie widać nadproże ( strona wschodnia ). A po prawej jakby większe straty ( to po prawej to akurat właśnie strona południowa gdzie widać tą kreskę z cegieł )

To pokaż to po prawej z przodu bez styropianu.

Napisano

Tu np masz widok od środka na poddaszu na stronę wschodnią

large.IR_1720.jpg.bbe4c630b6ea8efa4d1168

 

A tu tego nie widać - ale dane jest 20cm styropianu - być może innej firmy niż ten od strony południowej

large.IR_1642.jpg.2675321cc75a145fea8529

gallery_23215_872_78888.jpg

To jest to okno widoczne z lewej strony - tu też było dane 15 cm styropianu.

Napisano

Nie nie nie - to co na ostatnim zdjęciu to ganek z wiatą. W termowizji mam go tutaj

large.IR_1622.jpg.c61155d4612d8e5f0f52f8

 

A ten słup co widzisz to jest tutaj z lewej strony ( poza kadrem )

large.IR_1646.jpg.8a153678c5a48072e0141b

On jako tako nie emituje ciepła - ale odbija - może z okna na niego promieniować

Tak jak np tu widać moje odbicie w szybie

large.IR_1524.jpg.54293e8a5661269303be12

Napisano

To nie jest/nie są zdjęcie/zdjęcia  "rzeczywiste" tak jak normalne zdjęcie/zdjęcia.

To jest uśredniona temperatura "próbkowana" na jakiejś powierzchni z określoną czułością.

Te zdjęcia termowizyjne były robione na automacie i zapewne z małą czułością - w prostokątach widać to wyraźnie.

Automat ma też to do siebie, że traktuje powierzchnię jako jednolitą materiałowo - stąd  przekłamania.

Automat pokazuje też "obraz" odbity - pokazał temperaturę @Draagon 

 

Napisano
27 minut temu, animus napisał:

To załamane na tynku łączenie siatek.

A to już prędzej - jest taka możliwość bo ta ściana jest spierd.. do poprawki klejenie siatki bo nie było tam zakładu 10 cm robionego. Aż sprawdzę.

Napisano

O.o  Serio ?

Toto ma temperaturę wyższą o około 1 -2 stopnia na "grubości" kilku centymetrów (powyżej 5 cm).

A ta siatka, to ma taką "izolacyjność" jak 2 cm styropianu ?

Napisano

Hej, Draagon. Masz problem z tymi mostkami? Koszty ogrzewania za wysokie? Grzyby ci się pleni? Jeśli tak, to teraz ogarniesz sprawę - gzymsy styropianowe wkleisz na elewację i mostki zasłonisz.

A jeśli nic się nie dzieje, to wyłącz kamerę, kup flaszkę wina i napal w piecu.

I luuuuzik. Mostki są zawsze. 

A skoro to ustrojstwo kosztuje w ... kasy, to tym bardziej musi ono pokazać, że działa. No musi! Więc zlej temat, bo dramatu nie ma skoro mieszkasz.

Cegły są superi nikt mi nie powie, że nie są.

Napisano

Zrobiłem zdjęcie "tego czegoś" - siatka w tym miejscu nie pękła - ale coś jest na rzeczy bo paseczek widać - może pianką było uzupełniane ? 

large_fff.jpg.c479d876e319cde481eb7116aa

 

1 godzinę temu, PeZet napisał:

Cegły są superi nikt mi nie powie, że nie są.

Pezecik pożyczyć Ci ?:) Musielibyśmy wtedy kega bimbru obalić :)

 

Wiesz pezet że to nie o to chodzi - wkurw bierze, że robisz doskonale, a tu nagle taki jeb. Ja mam 3,5 wkurwu.

1) Max wkurw - nie działa odpływ liniowy w kabinie prysznicowej - nie dopilnowałem i jest jak jest

2) Rura GWC - nie działa - zalana wodą - może by dało zlokalizować gdzie - ale musiałbym staw wypompować

2a ) prawdopodobnie od wkopu tej rury poruszyłem grunt pod ścianką działową - pękła - naprawiłem, a moze to nacisk od stropu ??

3) Zajebista "oszczędność" mojego ojca co siatkę na styk zakładał - teraz z 1000 zł muszę na nowo wyłożyć - ta ściana powyżej właśnie.

+ wkurw o te mostki termiczne - paradoksalnie obstawiałem klatkę schodową ( i dalej obstawiam bo nie zrobiłem podbitki jeszcze ) ale okna Druteksu sa do Bani, lite drzwi wejściowe jeszcze bardziej do bani ( ale tu mam wiatrołap ) no i ta cegła na murkach - już położyłem ścinki styropianu na poddaszu. 

A najlepsze, że to tutaj

large.IR_1720.jpg.bbe4c630b6ea8efa4d1168

to jakieś 1- 1,5cm słomy rozsypanej z kostek dla kóz - jakby było 3cm to bym mostków nie zauważył :)

 

3 minuty temu, bajbaga napisał:

Jw. :D

 

Tak się zastanawiam. 

Ta "anomalia" może mieć podłoże "wodne", albo ściana jest pęknięta.

Warto sprawdzić, bo nie chodzi o mostek termiczny.

Tu jest na łączeniu płyt styropianowych - ale jak na wiosnę ( albo jesień) będę tynkował to ścianę to przetnę w tym miejscu i sprawdzę - ściana pęknięta nie jest - nie jest tynkowana od środka więc bym coś zobaczył.

Napisano

image.png.68113951f0422d596062191adcab1ba0.png

Tu w górnej części prostokąta też masz "mostek" tyle że "chudszy"

Ps. Ale tak czy siak i moim zdaniem te widoczne mostki, "kosztują" Cię rocznie jakieś 0,5 kg węgla :D

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Jw. :D

 

Tak się zastanawiam. 

Ta "anomalia" może mieć podłoże "wodne", albo ściana jest pęknięta.

Warto sprawdzić, bo nie chodzi o mostek termiczny.

To nie może być cegła, to izolacja cieplna ma wadę, źle zrobiono coś tam, może to i pianka rozprężna, albo kleju napaskudził do środka. :hahaha2:

Trzeba zrobić odkrywkę, wyciąć kosteczkę styropianu z siatką, nożem, cyknąć fotkę i wsadzić z powrotem  do wiosny niech siedzi. 

Kołkowania nie widać, a cegły widać?

1 godzinę temu, Draagon napisał:

 

- wkurw bierze, że robisz doskonale, a tu nagle taki jeb. Ja mam 3,5 wkurwu.

1) Max wkurw - nie działa odpływ liniowy w kabinie prysznicowej - nie dopilnowałem i jest jak jest

2) Rura GWC - nie działa - zalana wodą - może by dało zlokalizować gdzie - ale musiałbym staw wypompować

2a ) prawdopodobnie od wkopu tej rury poruszyłem grunt pod ścianką działową - pękła - naprawiłem, a moze to nacisk od stropu ??

3) Zajebista "oszczędność" mojego ojca co siatkę na styk zakładał - teraz z 1000 zł muszę na nowo wyłożyć - ta ściana powyżej właśnie.

+ wkurw o te mostki termiczne - paradoksalnie obstawiałem klatkę schodową ( i dalej obstawiam bo nie zrobiłem podbitki jeszcze ) ale okna Druteksu sa do Bani, lite drzwi wejściowe jeszcze bardziej do bani ( ale tu mam wiatrołap ) no i ta cegła na murkach - już położyłem ścinki styropianu na poddaszu. 

I jak tu nie pić.:bezradny:

A ta antena  była już zamontowana, bo nie widać na termo zdjęciach.

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

 

I jak tu nie pić.:bezradny:

A ta antena  była już zamontowana, bo nie widać na termo zdjęciach.

Prosicie a będzie Wam dane :)

Nawet widać konwenter

large.IR_1644.jpg.3ab3cb98e8459b65444576

Napisano
3 godziny temu, Draagon napisał:

Zrobiłem zdjęcie "tego czegoś" - siatka w tym miejscu nie pękła - ale coś jest na rzeczy bo paseczek widać - może pianką było uzupełniane ? 

(... ) Musielibyśmy wtedy kega bimbru obalić :)

(...) wkurw bierze (...) mam 3,5 wkurwu.

1) Max wkurw (...)

2) (...) - nie działa (...) ale (...)

2a ) prawdopodobnie (...) a moze (...) ??

3) Zajebista "oszczędność" (...) teraz z 1000 zł muszę na nowo wyłożyć (...)

+ wkurw (...) do Bani, lite drzwi wejściowe jeszcze bardziej do bani (...)

Trochę tego wkurwu masz. I keg mógłby być za mały.

Na mostki nie poradzę. Ale Animus jak zwykle dobrze prawi - czemu kołków nie widać? Dodam nawet wykrzykników: ???

A w kwestii drzwi litych się wypowiem: ja nie am litych, mam drzwi budżetowem kmt, nie narzekam, podobają mi się, szczególnie za tę cenę. A pomyślałem sobie dosłownie wczoraj: kiedyś pikowano ocieplenie na drzwiach w blokach. Czemu nie zrobić tak na wejściowych? U siebie tak zrobię: wełna, jakieś fajne poszycie, do tego podkładki z czegoś fajnego i nity. Ocieplenie mega!

Napisano

Dragon nie dramatyzuj.

z GWC wypompuj wodę załóż kolano w 90 stopni w górę poza strefę napływu wody bo siężko stwierdzić z której strony się napełnia .

jak mimo wszystko się wypełni wodą to albo się martw albo hmmmm nie ma albo

Co do wyników termowizji ?

Pobawiłeś się kamerą i to drogą kamerą i w zasadzie tak powinieneś to potraktować .

Swego czasu też się pobawiłem co prawda nie tak zaawansowaną za niewielki ułamek ceny bo jakieś 5-8 tyś i stwierdziłem że psu na buty taka jednorazowa zabawa , wspomnę tylko że rozdzielczość kamery wysoce niezadowalająca .

Żeby coś takiego zrobić miarodajnie trzeba sprzęt posiadać i na nim pracować , poznać go i nauczyć się interpretować osiągnięte wyniki (może nawet jakieś szkolenie :) )

Mnie o dziwo wyszło że posiadam budynek prawie idealny i stwierdziłem że kamera kłamie albo nie działa .

Wnerwiłem się okrutnie i latałem po wsi robiąc zdjęcia domów sąsiadów tylko po to by mieć materiał porównawczy ( były różnice )

Jedno co stwierdziłem , a w sumie potwierdziłem że tras pod którym dobudowałem wiatrołap w kondygnacji 0 na ścianach zewnętrznych ocieplenie ma ok ale strop to komin do nieba i oddaje ile chce (chyba w zakresie pion ok ).

Z plusów mi wyszło że schody prowadzące na kondygnację 1 raczej nie są takim grzejnikiem jak przypuszczałem .

Wniosek ostateczny robić termowizję trzeba się nauczyć i dobrze wgryźć w temat , żeby to zrobić trzeba się sprzętem bawić , bawić , bawić .

z rozmyślań o termowizji wyszło mi że za 5-8 tyś kupię kamerę o zdecydowanie gorszych parametrach niż za 2 z kawałkiem w tel. kom.

znaczy zbieram na Cata i się będę bawił bawił i bawił - może się nauczę !

Względnie kankę samogonu na stół i właściciela kamery zaprosić na degustację - z kamerą i porównać wyniki Twoje z Jego.

wtedy myśleć co i jak poprawić .

Dla Pezeta duży + za wyprzedzenie mnie w pomyśle gzymsów docieplających.

forma estetyczna do dużego przemyślenia .

Napisano
12 godzin temu, PeZet napisał:

czemu kołków nie widać? Dodam nawet wykrzykników: ???

A skąd założenie, że kołkowanie jest źle wykonane i kołki musi być widać ????????????????

(dodałem więcej pytajników :D).

 

Ps. Śruba mocująca "satelitę" jest widoczna. 

Napisano

 

 

Ps.2.

I zdaje się, że jednak kilka kołków jest widocznych - może gorzej były "zaizolowane"

large.IR_1644.jpg.3ab3cb98e8459b65444576

Te plamki "cieplejsze" plamki u dołu budynku.

 

Dla porównania - typowo spierdzielone kołkowanie:

attachment.php?attachmentid=216773&d=138

Napisano
Dnia 16.02.2018 o 05:10, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Dragon nie dramatyzuj.

z GWC wypompuj wodę załóż kolano w 90 stopni w górę poza strefę napływu wody bo siężko stwierdzić z której strony się napełnia .

 

Dla Pezeta duży + za wyprzedzenie mnie w pomyśle gzymsów docieplających.

forma estetyczna do dużego przemyślenia .

Widzisz z GWC to jest ten problem, że wodę wypompowywałem już - duże prawdopodobieństwo, że walła rura w stawie przy zasypywaniu. Nie mam jak sprawdzić - poczekam na lepsze lata.

O gzymsach już myślę. Remlublin - ktoś wiec coś więcej na temat tej firmy i jej produktów ? Na razie podłogę na poddaszu styropianem wyłożyłem z docinek.

A co do reszty - chodziło mi o sprawdzenie klatki schodowej, a reszta wyszła przypadkiem, ważne, że na zewnątrz nie mam mostków termicznych.

A tym rodzajem kamery to się nie stresuj - ona używana jest na inwestycjach gdzie są grube pieniądze - naprawdę grube. Pewnie, że mogłem instrukcję poczytać, ale nie to było moim zamiarem by wyniki co do 0,001'C uzyskać wyniki tylko po prostu zlokalizować i w tych kategoriach to traktuję. 

I wiem, że dobrze zrobię dając wełnę przy ścianach.

A wyniki opublikowałem by inni przed budową wiedzieli na co zwracać uwagę, że np lepiej kupić droższy profil okienny niż szybę 3 warstwową, że tam gdzie beton i cegła pełna tam mostki termiczne, że beton komórkowy na klej to fantastyczna sprawa etc.. Niech każdy wyciągnie wnioski sam.

Ja np teraz zamiast 20cm styropianu dał max 15cm - różnicy nie widać ( może w manualu jakbym kamerę ustawił... ) i nie kupował litych drzwi drewnianych mimo, że szalenie mi się podobały wizualnie.

 

 

 

Napisano
11 minut temu, Draagon napisał:

A wyniki opublikowałem by inni przed budową wiedzieli na co zwracać uwagę, że np lepiej kupić droższy profil okienny niż szybę 3 warstwową, że tam gdzie beton i cegła pełna tam mostki termiczne, że beton komórkowy na klej to fantastyczna sprawa etc.. Niech każdy wyciągnie wnioski sam.

Ja np teraz zamiast 20cm styropianu dał max 15cm - różnicy nie widać ( może w manualu jakbym kamerę ustawił... ) i nie kupował litych drzwi drewnianych mimo, że szalenie mi się podobały wizualnie.

Odmie ++++++++++

 

 

Pod prąd walisz Waść :D

Napisano
5 godzin temu, bajbaga napisał:

Odmie ++++++++++

 

 

Pod prąd walisz Waść :D

Za plusa dziękuję. A jeszcze bardziej za podobne odczucia. Jak to szło w reklamie proszków ? "Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ? :)"

15cm styro to odpowiedni stosunek ceny do jakości. Najważniejsze to ściśle i dokładnie ułożyć ten styropian na ścianie. U Mnie pod tarasem widać mostek w narożniku. Sam tam kładłem - szczeliny to tam są maks 5mm - ciąłem piłką ręczną z dużym zębem - za to kontakt na styropianie - nie widać ubytków - montowany na styropianie 10cm

Napisano

Mam kamerę do dyspozycji na co dzień. Wychwyciłem nią dlaczego w narożniku jednego z pokoi pojawiła mi się wręcz pleśń. Po drugiej stronie ścianę przysłaniała niemal przylegająca do niej krokiew. Robotnikom nie chciało się dociąć styropianu (bo i tak nie widać).

 

Mi też się nie chciało i 2 m-ce temu wywaliłem tam ze 2 pianki poliuretanowe (bo słaby dostęp na wstawkę styropianu). Piana przylega dobrze, ale to miejsce i tak jest najzimniejsze w całym domu.

 

Przeglądając kamerą resztę domu, wyglądami na to, że górne partie bywają miejscami chłodniejsze (mierząc od wewnątrz domu), choć nie byłoistotnych szczelin pomiędzy płytami styropianu.

 

Ale nie wiem, czy - UWAGA! - pomiędzy styropianem a murem szczeliny zostały całkowicie wypełnione klejem. Wnioskuję, że nie. Na elewacji wygląda szczelnie, ale chłód może wnikać między styro a mur od strony nieużytkowego poddasza. Tak myślę.

 

Nie spędza mi to snu z oczu. Spokojnie mieszczę się w OZC. Więcej kosztuje latanie do przylegającego garażu na szklankę piwa i papierosa. :D

 

A to, co u Ciebie zobaczyła kamera (ta piękna, równa linia na elewacji), to może być właśnie pianka, która - co widzę u siebie - jest znacznie słabsza od styropianu.

 

(sorki, ale nie chce mi się odpalać kamery i zarzucać obrazów).

Napisano
2 godziny temu, Leszek4 napisał:

Mam kamerę do dyspozycji na co dzień.

Ale nie wiem, czy - UWAGA! - pomiędzy styropianem a murem szczeliny zostały całkowicie wypełnione klejem. Wnioskuję, że nie. Na elewacji wygląda szczelnie, ale chłód może wnikać między styro a mur od strony nieużytkowego poddasza. Tak myślę.

A może ocieplenie z wełny z nieużytkowego poddasza, niedotyka do styropianu przyklejonego do ścian. 

 

  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

Pamiętacie może jak GWC Rurowe robiłem ?

I jeszcze na zewnątrz

 

 

Mogę teraz powiedzieć bardzo dyplomatycznie - NIE WYSZŁO - kupię dwie laski dynamitu raczej klimatyzator.

NIE WYSZŁO bo woda... najpierw wyszło, że rura zasypana była gruzem budowlanym. Nie dopilnowałem zasypywania ostatnich 8mb rury i wyszło, że gruz tam został ulokowany.

Nie pytajcie w jaki sposób bo mnie trzęsie jeszcze - ale pomysłodawca idei sypania gruzu na rurę PCV pokrył koszty odkopu GWC na tym odcinku i co... i nico. Rura nie była uszkodzona.

Więc spirala kanalizacyjna 15m w budynku i nic - zwijała się w rurze o tej średnicy - max 6m weszła. Więc z drugiej strony po kolana w szlamie i glinie... to samo się zwijała na prostym odcinku. Więc wlałem 12 wiader wody w budynku - a wcześniej wrzuciłem piłeczkę plasitkową - nie wypłynęło z drugiej strony nic. kompletnie nic - nawet fala się nie zrobiła.

Kamery inspekcyjnej w mojej okolicy nie mają. Więc jedyne co zrobię jeszcze to za fundamentem odkopię rurę - postaram się dać trójnik by zrobić inspekcję. Albo zasypię rurę piaskiem by lejek się nie pogłębiał - bo obstawiam, że albo rura pękła, albo uszczelka się podwinęła i woda z mułem się przedostała do rury - co zatkała to zatkała - lejek większy nie będzie. Ale mam obawy czy się pod fundamentem nie zrobił by nie pogłębiało się to - więc zapełnię piaskiem.

A jeszcze ten artykuł dopełnił kielich goryczy... Największa porażka jaką popełniłem na budowie.

Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
  • 7 miesiące temu...
Napisano

Dawno nie gościłem w dzienniku ale mam dylemat.

Jak wykończyć ścianę ceglaną ?

Mam doprowadzony kabel elektryczny - ale mam już 3 punkty świetlne w pokoju. Poza tym podświetlone tuż przy cegle ( planowałem dać halogeny )  daje koszmarny efekt  niepełna fuga przy podświetleniu daje cień i wygląda bardzo mrocznie. Myślałem o tym by dać ekran opuszczany na wyświetlanie filmów i taśmę ledową - ale może ktoś ma inne pomysły ? Zdjęcie słabo wyszło ale jest klimatycznie i byłoby dobrze jakoś fajnie to wykończyć.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 3.04.2019 o 21:33, Draagon napisał:

Dawno nie gościłem w dzienniku ale mam dylemat.

Jak wykończyć ścianę ceglaną ?

Mam doprowadzony kabel elektryczny - ale mam już 3 punkty świetlne w pokoju. Poza tym podświetlone tuż przy cegle daje koszmarny efekt  niepełna fuga przy podświetleniu daje cień i wygląda bardzo mrocznie.

Taka jest uroda cegły i prawa fizyki - jak  fugi są głębiej, to masz trzy wymiary. Wg mnie to jest okej, a i widzę jak u mnie ludzie z zachwytem reagują na ceglastą ścianę. Więc myślę sobie, Draagon, że może sprawa leży w jakości fug? Ja u siebie fugi wyrównywałem klejem do glazury atlas - bo ten akurat miał odpowiadający mi odcień szarości, acz testowałem i jakiś inny klej. Wyrównywałem pędzlem,tzn tak naprawdę fugi pomalowałem klejem do glazury. Poza tym każdą cegłę odczyściłem z zaprawy. czasem obskrobałem krawędzie cegieł. I najważniejsza sprawa: cegły zaimpregnoiwałem szuwaksem do olejowania cegieł. Efekt jest super - żywa ściana. ty też to masz, tylko o tym nie wiesz. :) Pozdrowienia

Napisano

Primacol Klinkier Oil - olej do klinkieru.

Wydobywa kolor cegły - jak zmoczysz cegłę mokrąś cierką, to dokłądnie to tobi ten szuwaks, tyle że na dłużej. Wiele dłużej. I kurz mniej łapie się ściany.

Napisano
38 minut temu, animus napisał:

A jak chcesz jeszcze, żeby był delikatny połysk, to malujesz taką ścianę impregnatem ATLAS DELFIN.

zamiast szuwaksu czy na?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Dawno mnie nie było ale... mam ogródek - w ogródku nic nie rośnie, ani marchew, ani pietruszka - turkuć podjadek sobie biegał..

I mam pole, a właściwie piach - 3 razy siana trawa dla kóz - nic nie wyrosło, dzika mięta rośnie - no i arbuz mi urósł, na piachu, na pustyni rzec można.

Skąd się tam wziął - nie wiem - ale rośnie :)

 

 

Zostały mi deski z podłogi - zrobiłem sobie drzwi do spiżarni.

PS. ?Jak wstawić same zdjęcia bez "albumu" ?

Napisano
8 godzin temu, Draagon napisał:

I mam pole, a właściwie piach - 3 razy siana trawa dla kóz - nic nie wyrosło, dzika mięta rośnie - no i arbuz mi urósł, na piachu, na pustyni rzec można.

Skąd się tam wziął - nie wiem - ale rośnie :)

 

To niekoniecznie jest arbuz, raczej obejdziesz się smakiem. :icon_lol:

8 godzin temu, Draagon napisał:

 

PS. ?Jak wstawić same zdjęcia bez "albumu" ?

Kliknąć przycisk "wstaw inne multimedia" a potem "wstaw grafikę z adresu URL". W ten sposób dodaje się fotki z innej lokalizacji.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...