animus Napisano 13 kwietnia 2017 Udostępnij #951 Napisano 13 kwietnia 2017 Mam zewnętrzne z alu w kolorze, naście lat, nic się z nimi nie dzieje, są szczelne. Link do komentarza
Draagon Napisano 16 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #952 Napisano 16 kwietnia 2017 No i takie będę mieć Dnia 13.04.2017 o 20:48, animus napisał: Mam zewnętrzne z alu w kolorze, naście lat, nic się z nimi nie dzieje, są szczelne. Inna kwestie jaką rozważam. Pierwsza: PODBITKA Podbitka mi generalnie nie odpowiada i cenowo i że tak powiem estetycznie tez mi jakoś dupy nie urywa, ale podoba nam się BIAŁA... z racji tego, że w szczerym polu, daleko od drogi, ale za to wieje niemiłosiernie - pytanko - bardzo będzie widać ją zakurzoną ? I jaki w ogóle sens poza estetyką jest montować podbitkę ? No i kiedy ? 1) Przed tynkami 2) Przed obróbkami blacharskimi 3) Po położeniu dachu Druga: DACH Dach mi przecieka - leje się po deskach, papiaki fruwają ( za krótkie były 3cm nie przebiły deski ) papa SBS za 98 zł po 3 latach nie spełnia już swojego zadania, więc wniosek pozostaje jeden - trzeba robić dach. Dach generalnie z uwagi na koszty i robociznę i pomimo tego że kupiłem już łaty i kontrłaty, to w tej kwesti postanowione, że będzie gont bitumiczny - skłaniam sie ku GAF-owi, ale jeżeli jakiś producent, czy przedstawiciel handlowy z gontami bitumicznymi tu zagląda to czekam na oferty 420m2 do krycia :(. Gont chcę montować za pomocą gwoździarki na gwoździe 4cm - taka grubość starczy i bez problemu bedzie się trzymać pokrycia. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 16 kwietnia 2017 Udostępnij #953 Napisano 16 kwietnia 2017 Witam. Nie wiem jak u Ciebie z budżetem, ale ja proponowałbym jakiś kamień ewentualnie płytki parapetowe klinkierowe. Pozdrawiam Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 16 kwietnia 2017 Udostępnij #954 Napisano 16 kwietnia 2017 podbitka po obróbkach blaszanych okapu i wiatrownic. Po styropianie i kleju, przed tynkami. Biała najtańsza. Kurzu nie zobaczysz. Co najwyżej ślady po muchach, jeżeli takowe występują. Można ją pominąć, gdy wiatrownice i deskowanie heblowane i zaimpregnowane. Kwestia gustu, czasami jaskółki się gnieżdżą bez podbitki 😉. GAF jak najbardziej, czasami jeszcze IKO się trafia i równie dobrze kładzie. Link do komentarza
Draagon Napisano 16 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #955 Napisano 16 kwietnia 2017 1 godzinę temu, Razmes napisał: podbitka po obróbkach blaszanych okapu i wiatrownic. Po styropianie i kleju, przed tynkami. Biała najtańsza. Kurzu nie zobaczysz. Co najwyżej ślady po muchach, jeżeli takowe występują. Można ją pominąć, gdy wiatrownice i deskowanie heblowane i zaimpregnowane. Kwestia gustu, czasami jaskółki się gnieżdżą bez podbitki 😉. GAF jak najbardziej, czasami jeszcze IKO się trafia i równie dobrze kładzie. No i właśnie widziałem białą podbitkę u siostry w magazynie - elektryzuje się czy co - bo upierdzielona na maksa No i się robi problem - bo na 9m nie sięgnę Karcherem. Ale mam pewien pomysł jak to ugryźć tylko muszę to sobie przeliczyć ewamariusz - kamień za drogi 270/m2 - chyba, że masz jakieś namiary to chętnie posprawdzam. Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 16 kwietnia 2017 Udostępnij #956 Napisano 16 kwietnia 2017 7 minut temu, Draagon napisał: No i właśnie widziałem białą podbitkę u siostry w magazynie - elektryzuje się czy co - bo upierdzielona na maksa No i się robi problem - bo na 9m nie sięgnę Karcherem. Brudzi się tak samo szybko jak elewacja Link do komentarza
animus Napisano 16 kwietnia 2017 Udostępnij #957 Napisano 16 kwietnia 2017 (edytowany) 14 godzin temu, Draagon napisał: Podbitka montować podbitkę ? No i kiedy ? 1) Przed tynkami 2) Przed obróbkami blacharskimi 3) Po położeniu dachu Dach mi przecieka - leje się po deskach, papiaki fruwają ( za krótkie były 3cm nie przebiły deski ) papa SBS za 98 zł po 3 latach nie spełnia już swojego zadania, więc wniosek pozostaje jeden - trzeba robić dach. Dach generalnie z uwagi na koszty i robociznę i pomimo tego że kupiłem już łaty i kontrłaty, to w tej kwesti postanowione, że będzie gont bitumiczny - skłaniam sie ku GAF-owi, ale jeżeli jakiś producent, czy przedstawiciel handlowy z gontami bitumicznymi tu zagląda to czekam na oferty 420m2 do krycia :(. Gont chcę montować za pomocą gwoździarki na gwoździe 4cm - taka grubość starczy i bez problemu bedzie się trzymać pokrycia. Podbitka po dachu i ociepleniu ale przed tynkiem dekoracyjnym. Dach przecieka bo mróz wyciąga papiaki za pomocą podkładek metalowych jak woda zamarza. Zastosuj podkładki z tworzywa to dach przestanie przeciekać. http://sprzedajemy.pl/podkladki-papowe-nr30520052 Edytowano 16 kwietnia 2017 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Draagon Napisano 18 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #958 Napisano 18 kwietnia 2017 Kurde wstawiłbym jakieś fotki ale aparat gdzieś przepadł. Robię okap z desek dębowych na belce sosnowej - już zaolejowałem - jutro będę montował. Dzisiaj spadło u Mnie ok 10cm śniegu - ekpia miała kłaść dalej styro ale pogoniłem do domu - raptem 0,5'C było. Widział ktoś tulipany w śniegu ?:) Link do komentarza
Draagon Napisano 20 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #959 Napisano 20 kwietnia 2017 Znalazłem aparat. Wstępnie udało mi się zamontować okap w kuchni - łańcuchy do pomalowania i skrócenia - może zespawam, ale boję się okopcenia belki - belka zrobiona z desek dębowych zamocowanych do belki sosnowej - dąb został zaolejowany. Na razie wisi na samych łańcuchach, ale zakotwię jeszcze kołkami metalowymi do ściany od komina Belka zakurzona bo na podstawie z płyt styropianowych leżała bo nie udzwignąłbym do samych łańcuchów. Ale jak na pierwszą obróbkę w drewnie to jestem zadowolony - może stolarz zrobiłby lepiej - ale zrobiłem to ja i jestem happy No i puściłem dodatkowy kabel - miał być do taśmy ledowej ale 2 lampy halogenowe ledowe dają spokojnie radę i się głowię co z nim teraz zrobić - tak sobie pisząc rozmyślam - taśma miała być od środka belki okapu, może na gniazdko go przerobię ale to komin jest , a pod nim kuchnia węglowa - za duża temperatura może być, chyba że dam pod kanałem wentylacyjnym, zresztą dałem już gniazdko w stelażu G-K z drugiej strony... pomyślę jeszcze o nim. Link do komentarza
Baszka Napisano 20 kwietnia 2017 Udostępnij #960 Napisano 20 kwietnia 2017 Pięknie , to mówię ja laik i esteta . Przydałyby mi się takie łapki utalentowane , oj przydały. Nie chcesz może zrobić wycieczki na Śląsk? Poćwiczyłbyś taras, domek narzędziowy i drewutnię . Link do komentarza
Draagon Napisano 20 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #961 Napisano 20 kwietnia 2017 Taras -nie ma problemu Domek i drewutnia - jak bym się bujnął... hmm to pewnie byś piętrowy miała.. mam problem z rozmachem I baardzo dziękuję za słowa uznania - w tartaku mi powiedzieli, że mój pomysł na okap się nie uda.. Się kurna udał A estetycznie to na resztę poza okapem nie patrz Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 kwietnia 2017 Udostępnij #962 Napisano 22 kwietnia 2017 Dnia 20.02.2017 o 16:32, bajbaga napisał: To nie pies winny tylko jego właściciel. Zaczaić się na s..... obezwładnić, naciąć mosznę i wsypać 0,5 kg soli. Ps. Jak jesteś litościwy, to możesz mu nóż zostawić - coby mógł obciąć sobie jaja. Dnia 29.03.2017 o 14:45, Draagon napisał: A co do psa - okazało się, że właściciel w szpitalu był, a właścicielka głowę miała zajętą mężem i pies wydostał się z kojca... chyba też wolałbym się humanitarnie w szpitalu jaj pozbyć niż samemu je odcinać dobrze że się wyjaśniło Link do komentarza
animus Napisano 22 kwietnia 2017 Udostępnij #963 Napisano 22 kwietnia 2017 (edytowany) Okładziny z desek dębowych można było zamaskować, mogłeś docinać je do kąta 45* Edytowano 22 kwietnia 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 22 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #964 Napisano 22 kwietnia 2017 34 minuty temu, animus napisał: Okładziny z desek dębowych można było zamaskować, mogłeś docinać je do kąta 45* Następnym razem uwzględnię twoją sugestię. Biorąc pod uwagę, że to w ogóle miało się nie udać.. Desek miałem 6 szt - miały być cięte po 12 cm - po zmierzeniu okazało się, że są od 11,7 do 13cm na 170cm ( tu akurat co do mm docięte). Żeby zfazować boki 45' potrzebowałbym przynajmniej struga i wprawnej ręki , lub krajzegi nie mam ani jednego ani drugiego - struga mógłbym zakombinować, ale tak od ręki to chyba bym się nie odważył. Z narzędzi to dysponowałem ukośnicą ( tu faktycznie mógłbym się pokusić o docięcie ), szlifierką taśmową, kątową 125 i 4 ściskami stolarskimi No i racja jest po stronie zony - jej się podoba. A chodzi teraz o okap nad kominkiem - tu mam 2 belki dębowe 8x18cm - muszę połączyć je ze sobą i dodatkowo zaokraglić bok .. jak to dobrze ugryźć ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 kwietnia 2017 Udostępnij #965 Napisano 22 kwietnia 2017 16 minut temu, Draagon napisał: Następnym razem uwzględnię twoją sugestię. Biorąc pod uwagę, że to w ogóle miało się nie udać.. Desek miałem 6 szt - miały być cięte po 12 cm - po zmierzeniu okazało się, że są od 11,7 do 13cm na 170cm ( tu akurat co do mm docięte). Żeby zfazować boki 45' potrzebowałbym przynajmniej struga i wprawnej ręki , lub krajzegi nie mam ani jednego ani drugiego - struga mógłbym zakombinować, ale tak od ręki to chyba bym się nie odważył. Animus pisał o docięciu, nie o fazowaniu. Wystarczyło by takie coś do przycięcia pod kątem 45 stopni. Ukośnice masz, mogłeś dociąć bez problemu. Link do komentarza
animus Napisano 22 kwietnia 2017 Udostępnij #966 Napisano 22 kwietnia 2017 31 minut temu, Draagon napisał: Następnym razem uwzględnię twoją sugestię. Żeby zfazować boki 45' potrzebowałbym przynajmniej struga i wprawnej ręki , lub krajzegi nie mam ani jednego ani drugiego - struga mógłbym zakombinować, ale tak od ręki to chyba bym się nie odważył. Z narzędzi to dysponowałem ukośnicą ( tu faktycznie mógłbym się pokusić o docięcie ), szlifierką taśmową, kątową 125 i 4 ściskami stolarskimi A chodzi teraz o okap nad kominkiem - tu mam 2 belki dębowe 8x18cm - muszę połączyć je ze sobą i dodatkowo zaokraglić bok .. jak to dobrze ugryźć ? Wystarczyły te narzędzia. Do belki kominka również wystarczą, to kanciak a nie okadzona, więc pitolisz je w całości na ukośnicy, gładzisz kątówką z papierkiem żeby piknie się zeszły, dopasowały jak tatine w mamine, a wewnątrz połączenia pod kątem 90*, nawiercasz otwory wiertarką i wstawisz grube kołki dębowe z klinem zaciskającym do stabilizacji połączenia, od tylca możesz przykręcić blachę kątową jak masz jakieś wątpliwości. Po złożeniu w całość czochrasz szlifierką kątową z tarczą ściernicową obowiązuje gradacja papieru ściernego. Na koniec to olej czyli olejowanie. Link do komentarza
Draagon Napisano 23 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #967 Napisano 23 kwietnia 2017 No i jest gites Link do komentarza
ewamariusz Napisano 23 kwietnia 2017 Udostępnij #968 Napisano 23 kwietnia 2017 Dnia 2017-04-16 o 23:20, Draagon napisał: ewamariusz - kamień za drogi 270/m2 - chyba, że masz jakieś namiary to chętnie posprawdzam. Witam. Kamień niestety drogi, u mnie w podobnych cenach. Ale okap wyszedł Ci fajny, a olejowanie ładnie podkreśla słoje deski. Pozdrawiam Link do komentarza
Draagon Napisano 23 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #969 Napisano 23 kwietnia 2017 1 godzinę temu, ewamariusz napisał: Witam. Kamień niestety drogi, u mnie w podobnych cenach. Ale okap wyszedł Ci fajny, a olejowanie ładnie podkreśla słoje deski. Pozdrawiam W Łodzi sprawdzałem kamień to nawet 700 w górę za m2... za drogi dla mnie. Link do komentarza
Draagon Napisano 4 maja 2017 Autor Udostępnij #970 Napisano 4 maja 2017 Chata zaczęła się tynkować - wybrałem tynki z plast-mix wzór 5080.Przy tej pogodzie nawet ciepło oddaje Link do komentarza
Draagon Napisano 4 maja 2017 Autor Udostępnij #971 Napisano 4 maja 2017 (edytowany) A co się stanie gdy to ( W Aldi dostępna za 30 zł ) Połączymy z tym.. ( jakoś coś koło 2 złotych ) Rozwiązanie A tak już działające Zobaczę wieczorem jak światło dają - jak ok to smyrnę tylko na biało spód latarenki - a jak słabo to zrobię otwór i wstawię szybkę Edytowano 4 maja 2017 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 21 czerwca 2017 Autor Udostępnij #972 Napisano 21 czerwca 2017 Co nowego u mnie.. ano nic nowego - ogródek grodzę panelami przed inwazją kóz, kozom też grodzę dodatkowe pastwisko. Dach w tym roku tylko połatam w miejscu gdzie papiaki powypadały. Patent na lokalizację dziur... 1) Wejść na poddasze w słoneczny dzień - dostawić drabinę 2) W miejsca "słonecznych dziurek" powtykać słomki 3) wejść na dach i gdzie słomki tam zalepić silikonem dekarskim 4) Otworzyć piwo i leżąc na hamaku podziwiać swój geniusz A i tak tylko dodam w ramach nauki o "ekosmakach" - była wycieczka u mnie z wioskowej szkoły.. Uczyli się jak się kozy doi i robi sery 2 Link do komentarza
Draagon Napisano 1 lipca 2017 Autor Udostępnij #973 Napisano 1 lipca 2017 (edytowany) No i zrobił mi się problem. Mianowicie wchodzi mi woda do GWC - jak ?? Własnie nie wiadomo. Ale tydzień temu wypompowałem, a teraz jest taki sam stan jak przed wypompowaniem - a wypompowałem z 1,5m3 wody. Są 2 opcje: 1) Uszczelka przy montażu się podwinęła - mało prawdopodobne ale jednak 2) Koparka jak zasypywała to jakimś kamieniem rozwaliła rurę, albo najechała i pękła pod ciężarem - nie wiem mnie przy tym nie było, ale robota była spitolona bo zasypał połowe stawu ( mógł łyżką zrzucać ) W każdym bądź razie efekt jest jaki jest. Wodę mogę znowu wypompować - ale jak zlokalizować na odcinku 60mb przeciek ? I boję się jeszcze jednego - że może przeciek gdzieś pod fundamentem - i przez to wypompowanie mogę sobie "kurzawkę" wytworzyć. Co proponujecie w miarę sensownego i niedrogiego - ja myślę żeby po wypompowaniu wpuścicić włóczkę wełny - jest spadek - a od strony domu po 2 godzinach wyciągać i sprawdzić po metrach gdzie jest mokro. Ale może być mokra rura i tyle z eksperymentu.. Albo jakaś kamera inspekcyjna - ale nie wiem skąd i ile to może kosztować Edytowano 1 lipca 2017 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 2 lipca 2017 Udostępnij #974 Napisano 2 lipca 2017 Mi tez wchodzi woda a IMO nie powinna. Ale woda sobie nic z tego nie robi. Obawiam się, że tanio to się nie da. Twoje GWC jest rurowe? Jeśli tak to kamera do rury i szukamy przecieku. Link do komentarza
Draagon Napisano 2 lipca 2017 Autor Udostępnij #975 Napisano 2 lipca 2017 Kupiłem endoskop na alliexpress ale ma 7m - do sprawdzenia przewodów dymowych w piecu miał być - w rurze jako tako sobie radzi. Sprawdzę przynajmniej początek i koniec rury - ten koniec właśnie koparka "obrabiała" Link do komentarza
Gość stach Napisano 2 lipca 2017 Udostępnij #976 Napisano 2 lipca 2017 Najwyżej porobisz odkrywki co 13 - 14 metrów, nawiercisz rury i po kolei sprawdzisz całość bez totalnej demolki ... Da się te nawiercenia skutecznie zaślepić/zakleić! Istnieje szansa - tak ok. 1/10 - na to, że trafisz za pierwszym badaniem, czego Ci życzę ! A jak już znajdziesz u siebie, to i autorushd też wykorzysta Twoje doświadczenie Link do komentarza
animus Napisano 2 lipca 2017 Udostępnij #977 Napisano 2 lipca 2017 (edytowany) 12 godzin temu, Draagon napisał: No i zrobił mi się problem. Mianowicie wchodzi mi woda do GWC - jak ?? Własnie nie wiadomo. Są 2 opcje: Może być też inna opcja uszczelkę wywalili bo ciężko było rury łączyć, wsunąć. Ziobro się deszczowo i jest wyższy poziom wód gruntowych, a może to gdzieś górą przy czerpni się wlewa. Edytowano 2 lipca 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 2 lipca 2017 Autor Udostępnij #978 Napisano 2 lipca 2017 (edytowany) 10 godzin temu, animus napisał: Może być też inna opcja uszczelkę wywalili bo ciężko było rury łączyć, wsunąć. Ziobro się deszczowo i jest wyższy poziom wód gruntowych, a może to gdzieś górą przy czerpni się wlewa. Sam montowałem - ciężko ale miałem taki smar do rur znaczy się "pastę poślizgową do kanalizacji" Przy czerpni - właśnie tak pomyślałem po wiośnie - bo faktycznie mogła być zalana. Ale teraz wybrałem i po 2 tygodniach poziom wody taki sam. czerpnia odkryta ale nie uwierzę, że przez otwór 20cm przez dwa tygodnie napadało mi się 1,5m3 wody. Edytowano 2 lipca 2017 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 lipca 2017 Udostępnij #980 Napisano 2 lipca 2017 Ile masz tych rur i jak poukładane? Swego czasu widzialem na wyposarzeniu PEWiK robota z kamerą. Cen nie znam . Względnie zdalnie sterowany samochodzik z przymocowaną kamerką bezprzewodową . Dobrej zabawy życzę i szybkiego usunięcia problemu Link do komentarza
Draagon Napisano 7 lipca 2017 Autor Udostępnij #981 Napisano 7 lipca 2017 Rur mam 60mb w linii prostej prawie ( z wyjątkiem kolanek w budynku ) A samochodzik nie zgubi sygnału pod ziemią ? A tak poza tym - co to są za kwiatki ? Bo rosną fajnie i na suchej glebie ale bym dosiał jeszcze. I tak ku pamięci - koniec 1 roku szkolnego Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 lipca 2017 Udostępnij #982 Napisano 8 lipca 2017 Czy samochodzik nie zgubi sygnału jak antenkę wsasszisz w rurkę ro może nie a jak zgubi to wyślesz na ratunek drugi na kablu Link do komentarza
Draagon Napisano 21 lipca 2017 Autor Udostępnij #983 Napisano 21 lipca 2017 Tak podsumowując to chciałem się POŻEGNAĆ. Nie to, że zakończyłem budowę domu - to trochę potrwa jeszcze. Doszedłem do wniosku, że moje wpisy tutaj nie mają większego sensu przy tej ostatnio modnej fali nienawiści i słownego lania szamba, po prostu wszelkie newsy "topią" się w tym wylewie pomyj. A tak to wziąłem sobie ostatnio do ręki ostatni numer "Budujemy dom" i podczas kąpieli poczytałem sobie w spokoju, bez irytacji, spięć, tłumaczenia jak krowie na granicy. Tylko ja i gazeta - rozumieliśmy się bez słów w ciszy i spokoju - lampki wina brakowało tylko :). Tak więc dziękuję Wszystkim za wsparcie jakie mi okazywaliście, mniej lub bardziej dobre rady, a także redakcji BD za możliwość dokumentowania moich poczynań. Konta nie zamykam - nie wiadomo co mi jeszcze kiedyś do głowy strzeli - a może ktoś skorzysta z tych moich wypocin. Tak więc dziękuję i żegnam. A chętnych na spotkanie ze mną zapraszam na piwko lub winko do mnie - podyskutujemy w spokoju. Telefon do siebie podam w profilu Link do komentarza
Gość gawel Napisano 21 lipca 2017 Udostępnij #984 Napisano 21 lipca 2017 Elegancko to ująłeś i przynajmniej napisałeś, ja podobnie jak wielu kiedyś aktywnych użytkowników już bardzo rzadko piszę a i jakoś nie jestem już ciekawy co nowego, bo po prostu wiem. Bardzo szkoda, że nasze Forum tak się zmieniło . Jedyne co pozostało to mnóstwo fajnych wspomnień i z tego należy się cieszyć. Link do komentarza
autorushd Napisano 22 lipca 2017 Udostępnij #985 Napisano 22 lipca 2017 7 godzin temu, Draagon napisał: Tak podsumowując to chciałem się POŻEGNAĆ. Nie to, że zakończyłem budowę domu - to trochę potrwa jeszcze. Doszedłem do wniosku, że moje wpisy tutaj nie mają większego sensu przy tej ostatnio modnej fali nienawiści i słownego lania szamba, po prostu wszelkie newsy "topią" się w tym wylewie pomyj. A tak to wziąłem sobie ostatnio do ręki ostatni numer "Budujemy dom" i podczas kąpieli poczytałem sobie w spokoju, bez irytacji, spięć, tłumaczenia jak krowie na granicy. Tylko ja i gazeta - rozumieliśmy się bez słów w ciszy i spokoju - lampki wina brakowało tylko :). Tak więc dziękuję Wszystkim za wsparcie jakie mi okazywaliście, mniej lub bardziej dobre rady, a także redakcji BD za możliwość dokumentowania moich poczynań. Konta nie zamykam - nie wiadomo co mi jeszcze kiedyś do głowy strzeli - a może ktoś skorzysta z tych moich wypocin. Tak więc dziękuję i żegnam. A chętnych na spotkanie ze mną zapraszam na piwko lub winko do mnie - podyskutujemy w spokoju. Telefon do siebie podam w profilu Tylko nie ty Liczę, że za jakiś czas wrócisz. Bo bez Ciebie temu forum czegoś ubędzie. Z "szambem" radze sobie w ten sposób, że je omijam. Nie wiem po co są utrzymywane takie tematy i nie mówię jedynie o tym forum. Może to jakaś "moda". Myślę, że trzeba to przetrzymać. Bo ludzi dobrej woli jest więcej..... 1 Link do komentarza
daggulka Napisano 25 lipca 2017 Udostępnij #986 Napisano 25 lipca 2017 Dnia 21.07.2017 o 23:59, Draagon napisał: Tak podsumowując to chciałem się POŻEGNAĆ. Nie podoba mi się to jak cholera jasna Link do komentarza
Draagon Napisano 14 lutego 2018 Autor Udostępnij #987 Napisano 14 lutego 2018 (edytowany) Witam ponownie. Pożyczyłem termowizję i to co widzę to masakra jakaś. Moje odczucia: 1) Cegła pełna to masakra termiczna - położyłem pod suporeks - tam gdzie jest, tam są mostki termiczne 2) Drogie drzwi drewniane - też masakra termiczna 3) Ogrzewana płomieniami cegła pełna to cudeńko - pięknie promieniuje ciepłem 4) Strop styropianowy nie spełnił moich oczekiwań - muszę dołożyć na poddasze minimum 10cm wełny 5) Kominy sprawują się idealnie 6) Okna 3 szybowe czy 2 szybowe - jeden wał - profil okna najważniejszy - u mnie tylko mostek termiczny Więcej zdjęć w albumie Kuchnia węglowa Drzwi wejściowe "włoszczowa" - a pod drzwiami "biogrzejnik" Kominek z siedziskiem Widok na siedzisko kominka Ściana wewnętrzna z cegły na wprost kominka - dlatego środek leciutko nagrzany - ale u góry mostek że heej. A ta "plama" z lewej to ściana nośna z suporeksu No i piękny "grzejnik" z komina gdzie cegła pełna ogrzewana jest spalinami z kuchni węglowej Edytowano 14 lutego 2018 przez Draagon dopiska (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 14 lutego 2018 Autor Udostępnij #988 Napisano 14 lutego 2018 Ten pasek nad oknami to właśnie cegła pełna - widoczna pomimo 15cm styropianu. Nad tarasem jej nie widać, bo taras nie ogrzewany - tutaj okna 2 szybowe. Tak jak wspominałem z moich obserwacji najważniejszy jest ciepły profil okna. Górne okna zgodne z temperaturą otoczenia bo poddasze mam nieużytkowe. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #989 Napisano 15 lutego 2018 Ktoś tu ma CAT-a czy przystawkę do smartfona ? Link do komentarza
Draagon Napisano 15 lutego 2018 Autor Udostępnij #990 Napisano 15 lutego 2018 (edytowany) 35 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał: Ktoś tu ma CAT-a czy przystawkę do smartfona ? FLIR T640 tym robiłem zdjęcia. Polecam . Pewnie jakbym ręcznie ustawił byłoby jeszcze lepiej, ale chodziło mi o zlokalizowanie mostków. O ile z zewnątrz jest ok o tyle nieogrzewane poddasze robi swoje, a strop styropianowy i tak wymaga docieplenia. Edytowano 15 lutego 2018 przez Draagon dopiska (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #991 Napisano 15 lutego 2018 159000,00 troszkę Link do komentarza
animus Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #992 Napisano 15 lutego 2018 7 godzin temu, Draagon napisał: Ten pasek nad oknami to właśnie cegła pełna - widoczna pomimo 15cm styropianu. To raczej niemożliwe. Link do komentarza
Draagon Napisano 15 lutego 2018 Autor Udostępnij #993 Napisano 15 lutego 2018 13 minut temu, animus napisał: To raczej niemożliwe. Niestety jak widać możliwe. Salon nagrzałem maksymalnie kominkiem + kuchnią węglową. A u mnie jest suporeks 600 na klej/cegła pełna/wieniec strop/cegła pełna/suporeks 550 na klej Fotek nie robiłem nakładką na smartfona. Ta jasna kropka między drzwiami a oknem w obrębie kwadratu to kran wody zimnej ( zakręcony ) 32mm. Pewnie jakbym jeszcze manualnie ustawił to by jeszcze lepiej pokazało. Ale mi chodziło o zlokalizowanie "cugu" na klatce schodowej a wyszły mostki wszędzie. Tam w sumie to się ogarnie dam od wewnątrz 10cm styropianu na ścianę i mostek zniknie. A ta ściana akurat zaciągnięta jest klejem - tylko wnęka tarasu jest otynkowana. Na wprost 20cm a na prawo 15cm - jak widać różnicy nie ma. Link do komentarza
Draagon Napisano 15 lutego 2018 Autor Udostępnij #994 Napisano 15 lutego 2018 A tutaj już rano widać układ stropu styropianowego - chyba nie muszę wspominać gdzie łączenia między stropami - ? Mostek termiczny z wieńca nad tarasem ( tego akurat się spodziewałem ) i kolor niebieski - cegła pełna na suporeksie. Idealny pomarańcz - ściana z suporeksu na klej - ZERO strat. A jak widać na załączonym obrazku cegłę pełną dałem prawie wszędzie pod wieńcem. Ehh. Nad nadprożami betonowymi okien nie widać strat bo je cofnąłem o 2cm i przykleiłem tam styropian tej grubości Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #995 Napisano 15 lutego 2018 24 minuty temu, Draagon napisał: Niestety jak widać możliwe. I to zgodnie z fizyką. Cegła pełna ma większa pojemność cieplną i mniejszy opór cieplny - to więcej "wypromieniuje" ciepła. Ten styropian na elewacji nie jest (zapewne) grafitowym - stąd na zdjęciach termowizyjnych takie "kwiatki". Link do komentarza
Buster Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #996 Napisano 15 lutego 2018 Ty dałeś cegłę.Ja u dzieciaków zrobiłem wieniec opuszczony.Wolałem tak zrobić bo nie chciałem kłaść płyt żerańskich na siporeksie. Ciekawe jak to wygląda mimo 15 cm ocieplenia. 21 minut temu, Draagon napisał: Mostek termiczny z wieńca nad tarasem ( tego akurat się spodziewałem ) i kolor niebieski - cegła pełna na suporeksie Link do komentarza
Draagon Napisano 15 lutego 2018 Autor Udostępnij #997 Napisano 15 lutego 2018 6 minut temu, bajbaga napisał: I to zgodnie z fizyką. Cegła pełna ma większa pojemność cieplną i mniejszy opór cieplny - to więcej "wypromieniuje" ciepła. Ten styropian na elewacji nie jest (zapewne) grafitowym - stąd na zdjęciach termowizyjnych takie "kwiatki". Nie - nie jest grafitowym :). Generalnie problem by nie występował, gdybym poddasze ogrzewał - wtedy bym płakał, że dach jest jednym wielkim mostkiem termicznym Link do komentarza
animus Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #998 Napisano 15 lutego 2018 47 minut temu, Draagon napisał: Niestety jak widać możliwe. A co z nadprożami żelbetowymi nad oknami, na nich leży cegła? Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 lutego 2018 Udostępnij #999 Napisano 15 lutego 2018 21 minut temu, Draagon napisał: wtedy bym płakał, że dach jest jednym wielkim mostkiem termicznym I to jest właściwa interpretacja tych zdjęć termowizyjnych - no chyba, że się chce mieć hak do negocjacji, o zapłatę z wykonawcą, ale niekumatym wykonawcą (w takim przypadku jak zobrazowany). Link do komentarza
Draagon Napisano 15 lutego 2018 Autor Udostępnij #1000 Napisano 15 lutego 2018 30 minut temu, animus napisał: A co z nadprożami żelbetowymi nad oknami, na nich leży cegła? Tak. Widać cofnięte nadproża okienne Wszędzie ta cegła leży Maniakiem cegły się okazałem. Animus rozumiem twoje "zaniepokojenie" ale jest wielce możliwe, że kupiłem styropian do dupy. Jak zamontowałem to wyszła dopiero afera, że 70% styropianu nie spełnia pokładanych w nich norm. Z przodu domu tego nie widać. Może jak położę tynk to problem też zniknie . Szkoda tylko, że mam rupieciarnię na poddaszu - ale dostęp do ścian zewnętrznych jest - więc przykleję wiosną styropian, a potem jak mi się kiedyś to połączę stelaż G-K z dachem i dam dodatkowo wełnę między profile. 2 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał: 159000,00 troszkę Miałem napisać by ceny nie sprawdzać Dobrze, że nie wiedziałem ile kosztuje bo by mi ręka drgała. Wiedziałem że dużo ale myślałem o 10-krotnie mniejszej kwocie 17 minut temu, bajbaga napisał: I to jest właściwa interpretacja tych zdjęć termowizyjnych - no chyba, że się chce mieć hak do negocjacji, o zapłatę z wykonawcą, ale niekumatym wykonawcą (w takim przypadku jak zobrazowany). Sam sobie karę naliczam . Mea culpa - dobrze, że udało mi się zrobić te zdjęcia Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się