Skocz do zawartości

Domek Draagonowych smoczków


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Ewidentnie nie mam szczęścia do wykończeniówki.
Zakupiłem kolekcję płytek RIO RE z CERAMIKA DADO co ważne 2 gatunek - miały być jakies przebarwienia etc. Jak to w drugim gatunku... a dostałem... gruz - no prawie gruz ale płytki na podłogę się nie nadają..
Oto co zobaczyłem po zdjęciu kartonów..

Następny karton..

Na pytanie sprzedawcy z firmy CER-KARO w Piotrkowie Trybunalskim dostałem odpowiedź, że zapyta się producenta co z tym fantem zrobić.
I oto odpowiedź tu cytat:
Cytat

Płytki w II gatunku mogą mieć UWAGA! do 1 centymetra wyszczerbień...


Dodam, że część płytek była w ogóle popękana...
Więc ja się kurna pytam - bo podobno nie ma już polskich norm ustalających co jest a co nie jest"gatunkiem" co z tym fantem mam zrobić ? Płytki były zapakowane w kartony, które nie miały żadnych uszkodzeń, a dopiero po rozpakowaniu się okazało co to jest za szajs.
Jest szansa na reklamację z powodu niezgodności towaru ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ewidentnie nie mam szczęścia do wykończeniówki.
Zakupiłem kolekcję płytek RIO RE z CERAMIKA DADO co ważne 2 gatunek - miały być jakies przebarwienia etc. Jak to w drugim gatunku... a dostałem... gruz - no prawie gruz ale płytki na podłogę się nie nadają..

Na pytanie sprzedawcy z firmy CER-KARO w Piotrkowie Trybunalskim dostałem odpowiedź, że zapyta się producenta co z tym fantem zrobić.
I oto odpowiedź tu cytat:

Cytat

Płytki w II gatunku mogą mieć UWAGA! do 1 centymetra wyszczerbień...


Dodam, że część płytek była w ogóle popękana...
Więc ja się kurna pytam - bo podobno nie ma już polskich norm ustalających co jest a co nie jest"gatunkiem" co z tym fantem mam zrobić ? Płytki były zapakowane w kartony, które nie miały żadnych uszkodzeń, a dopiero po rozpakowaniu się okazało co to jest za szajs.
Jest szansa na reklamację z powodu niezgodności towaru ?


Płytki II gatunki na pewno nie mają wyszczerbień ani spękań. Popękane mogą być bo to normalne, zdarza się takie coś w każdym gatunku.
Kupowałem kilka partii II gatunki i co mogę powiedzieć to mogą nie trzymać wymiarów ale nie wyszczerbienia.
Ten sprzedawca chyba pomieniał się głowami, że tak Ci odpisał.
Jest jeszcze taka instytucja jak Rzecznik Praw Konsumenta, polecam udać się do niego z ta sprawą.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Dzięki za rady - 2 gat ma do 5% uszkodzeń w paczce..
A że czas wolny od robót - to zrobiłem projekt ubikacji.
żona zadecydowała - płytki będą grespania arte.
Zastanawiam się czy zrobić oświetlenie boczne lustra czy górne.
Bardziej przemawia do Mnie boczne - ale "psuje" wzór płytek, więc jeszcze sobie zrobię z górnym oświetleniem lustra
Na razie przedstawiam o taki projekt ubikacji. Oświetlenie ciepłe do 3500K. ( Podobno sprzyja relaksowi..;) )


Zimne - za zimne - a pośpiech nie wskazany Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jako że wiosenne "ocieplenie" nastało zamiast w piecu postanowiłem podpalić kuchnię..
A jak się pali, dzieciaki głodne to tak na szybko z dip-em icon_smile.gif


Podpłomyki - 1 jajko, trochę ciepłej wody, szczypta soli i cukru, mąka - zagnieść rozwałkować na cienko wrzucać na 2-3 minuty na "kuchnię" icon_smile.gif

Na DIPa przepisu nie mam - żona zrobiła :P
Napisano
No to jadziem dalej - nauczyłem się kłaść legary na podłodze.
Robota jeszcze nie skończona a "bazę" córka z kolegami sobie zrobiła icon_smile.gif
Deski będą olejowane olejem jasnym z Aldi-ego

jak ktoś go używał to proszę o opinię

A tak baza wyglądała icon_smile.gif o dziwo u wagę mą zwróciło że cicho sie zrobiło a to podejrzane..
Napisano
Cytat

Podpłomyki - 1 jajko, trochę ciepłej wody, szczypta soli i cukru, mąka - zagnieść rozwałkować na cienko wrzucać na 2-3 minuty na "kuchnię" icon_smile.gif


I co kusisz, co kusisz, jak kuchni nie mam i mieć nie będę. Chyba, że to się nadaje do upieczenia na patelni z grubym dnem.
Podpłomyki w bazie... icon_biggrin.gif .

Bardzo podoba mi się łazienka. O ile dobrze widzę, tu umywalka jest w takiej wnęce. Z tego względu nie wiem, czy nie wolałabym dać oświetlenia nad lustro, że boczne jakby "zawęzi" perspektywę.

  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dawno nie gościłem, ale po prostu brak czasu by wszystko ogarnąć...
Z opóżnieniem.. ale daję fotki W-C z płytek grespania arte.





A to powód opóźnień.. icon_biggrin.gif


Stawiam koziarnię dla kóz icon_smile.gif
Po to by mieć takie wieczory icon_smile.gif


Nad "koniakiem pędzonym nocą" popracuję po budowie icon_smile.gif
Napisano
Zimą dałem 60 kostek siana - 180 zł
Obsianie pola - 100 zł z siewem i orką
8 worków owsa z jęczmieniem - nie pamiętam - jakieś 60-70 zł
+ obierki jabłek, marchwi i ziemniaków ( koniecznie bez kiełków ! ) - za darmo od znajomych - tak samo suchy chleb.
Nie wolno dawać żyta!
Plus - "bobki" darmowe - na ogród w sam raz... hmmm jaki ogród ?!?
Kozy wszystko wcięły... - jak chcesz mieć kozy to koniecznie trzeba palikować - bo zeżrą wszystko
Z infrastruktury
paliki - 4 zł/ sztuka
sznur - 2 zł/mb
pastuch elektryczny ( minimum 6 juli ) + 500 mb linki - ok 550 zł
pręty zbrojeniowe 12 ( zostało z budowy ) - 30 sztuk po 2 metry
izolatory na pręty - 80 zł
Najdroższe to ogrodzenie - przez siatkę leśną przełażą.. ( dlatego dobry pastuch elektryczny )
Co do pastwiska to przyjęte jest, że 10 kóz na 1 ha ziemi..

Napisano
Cytat

Woooooow! Draagon, jesteś mistrz. Noe Master.


Noe ten biblijny czy Matrix-owy ? icon_smile.gif
Bo czasami mam wrażenie że pogiętą mam wyobraźnię icon_smile.gif
Solange jeszcze o słomie zapomniałem - chyba 80 zł za 2 bele.. ale ciężko dostać bo susza w ubiegłym roku i w tym też się zapowiada:)

Co do dojenia - to jako prawdziwa kapitalistka - zdaja do końca mła żonka. Ja jako ideowiec i perwers zdajam tylko te z największymi cycuchami icon_cool.gif ( paluchy jednak zbyt grubiańskie są icon_smile.gif )

A i jeszcze dodam, że mam 2 podrzutki - beagla z córeczką..
Oczywiście kolejne kochane zwierzątka w przypadku mojej córki icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
A no to chyba że tak icon_smile.gif

Swoją drogą - z czego zrobić ogrodzenie drewniane ? Modrzew, dąb jesion ? Wbijać w ziemię czy na kotwach ?
Ma być tani i niezawodnie -jak na kotwach - to jaką spawarkę polecacie ? Magnum czy besterkę tak do 1500 zł.. na roboty domowe typu zespawanie kotwy. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A no to chyba że tak icon_smile.gif

Swoją drogą - z czego zrobić ogrodzenie drewniane ? Modrzew, dąb jesion ? Wbijać w ziemię czy na kotwach ?
Ma być tani i niezawodnie -jak na kotwach - to jaką spawarkę polecacie ? Magnum czy besterkę tak do 1500 zł.. na roboty domowe typu zespawanie kotwy.

Ja używam takiej, polecam.
KEMPPI MINARC 150 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Mam problem... nie ogarniam tematu. - potrzebna pomoc rozrywkowych ludzi pod napięciem najlepiej elektryków lub obeznanych z skrzynkami prądowymi..
Zamontowany mam automat czasowy ORNO OR-PRE-414
Przed nim mam bezpiecznik Legrand B16 30mA
I tak: zaporogramowałem włączanie/ wyłączanie..
Programator włącza pompkę obiegową i grzałkę bojlera 3kW.. się wszytko włącza... i
po ok 2 sekundach się wyłącza.. tzn programator się świeci na czerwono - że działa, bezpiecznik nie wywala
a prądu w gniazdku nie ma..
Jak wyłączę bezpiecznik - gaśnie programator / włączam bezpiecznik - programator się załącza - załącza się pompka i po 2 sekundach gaśnie.
Jak wyłączę/włącze programator przyciskiem "manual" - to samo jak wyżej..

Odłączyłem grzałkę 3kW - ale na samej pompce obiegowej to samo się dzieje.. a to raptem z 50Wat ma ?

Dla mnie to wygląda że się coś "grzeje" - ale dlaczego bezpiecznik w takim razie nie wywala ?
Wcisnąłem test bezpiecznika - wywaliło bez problemu..

A chyba dałem ciała.. wg instrukcji.. max 2000 Wat obciążenia - a grzałka ma 3000 Wat - tylko dlaczego bezpiecznik nie wywalił ?


Instrukcja inaczej max 2000W a strona producenta inaczej..
zasilanie: 230V AC/50Hz
moc: 3680W/16A
tryb: 12 lub 24 godzinny
minimalne ustawienie czasu pracy: 1 minuta
dokładność pomiarowa: 1 minuta na miesiąc
stopień ochrony: IP20
temperatura pracy: -10°C ~+50°C
wymiary: 33 x 82 x 66 mm (szer./wys./gł.) Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zamontowany mam automat czasowy ORNO OR-PRE-414
Przed nim mam bezpiecznik Legrand B16 30mA



Po pierwsze, bezpieczniki nie wywalają. Poczytaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2979092
Po drugie, kto Ci to dobierał i tak ustawiał? Ale by się wypowiedzieć na temat, musiałbym wiedzieć coś więcej o Twojej instalacji. Tym niemniej ten szanowny Legrand zupełnie nie pasuje do tematu, z fotografii wynika, ze może to być 2 w jednym, czyli nadmiarowo - prądowy zblokowany z różnicówką. Kiepska mieszanka, o cieniutkich parametrach.
Jesli zatem pompka lub bojler mają jakąś upływność, to pracować to nie będzie. Potrzebujesz elektryka na miejscu i pomiar rezystancji izolacji sprzętu, oraz tego obwodu, a może i sasiednich, zależy jak masz to wszystko pospinane.

Aaaaa... poczytałem dalej. Te 16 A Legranda to pewnie obciążalność styków, a nie zabezpieczenie nadmiarowe. To wszystko jest do bani! Potrzebujesz kumatego elektryka na miejscu!
Napisano
Ale to był kumaty elektryk.. z wszystkim uprawnieniami, na co dzień w Spółdzielni mieszkaniowej pracuje w dodatku polecany z listy PGE :/
To jak ja mam inaczej poznać "kumatego" ?

Co byś polecał w takim razie ?
Napisano
Miernik, miernik i jeszcze raz miernik. Ten Legrand to chyba różnicówka. Ona nie reaguje na przeciążenia do 500%, reaguje natomiast na prąd różnicowy w zakresie 15 - 30 mA. Czyli prawdopodobnie masz gdzieś nadmierną upływność i trzeba ją zlokalizować. Być może to pompka, ale nie na pewno.






5%
Napisano
Heh - jak ja mam to pospinane - a diabli wiedzą - jedna z niewielu rzeczy jakich się u siebie nie podjąłem - mieszanina kabli i tyle

Ja elektrykowi pokazałem tylko który kabel ma być pod automat i co ma obsługiwać - jest 1 kabel na podwójne gniazdko - dla pompki obiegowej i bojlera właśnie - innych rozgałęzień czy źródeł zasilania nie ma w tym układzie
Więc jak dobrze kumam to - Zasilanie główne - ochronnik przeciwprzepięciowy B+C - bezpiecznik legrand - automat - gniazdko - jak to idzie po szynach - to już nie wiem
Jak pomoże to mogę zdjęcie skrzynki zrobić.. ale obudowy za skarby świata nie zdejmę icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mam problem... nie ogarniam tematu. - potrzebna pomoc rozrywkowych ludzi pod napięciem najlepiej elektryków lub obeznanych z skrzynkami prądowymi..
Programator włącza pompkę obiegową i grzałkę bojlera 3kW.. się wszytko włącza... i
po ok 2 sekundach się wyłącza.. tzn programator się świeci na czerwono - że działa, bezpiecznik nie wywala
a prądu w gniazdku nie ma..


A dobrze go podłączyłeś ?

  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
No i w końcu dorobiłem się kabiny prysznicowej jeszcze bez drzwi, ale z podświetleniem icon_smile.gif - a dla dociekliwych to płytki położone z serii Ceramika Kolor, Katla Beż, a podłoga.. a nie pamiętam ale sama kostka antypoślizgowa 420 zł, płus odpływ prysznicowy... - brodzik by wyszedł duużo taniej - ale podobno się rysuje..


PS:
Płytki są prosto położone icon_smile.gif - ale aparat dał efekt "rybiego oka".
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Wrzesięń i po urlopie.
A na urlopie - "Czas na Wnętrze" - Winter is coming więc czas na piec - do października powinienem się wyrobić.

Piec z siedziskiem wymurowany z cegły szamotowej, zaizolowany cegłą pełną i obudowany cegłą klinkierową.. o jak ja uwielbiam cegły... i ten burdel świeżo po robocie icon_mrgreen.gif



Według wyliczeń akumulacji po wygaśnięciu paleniska powinien oddawać ciepło około 5 godzin jeszcze.
A siedzisko wyłożę płytkami ( tymi wyszczerbionymi ) Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wrzesięń i po urlopie.
A na urlopie - "Czas na Wnętrze" - Winter is coming więc czas na piec - do października powinienem się wyrobić.

Piec z siedziskiem wymurowany z cegły szamotowej, zaizolowany cegłą pełną i obudowany cegłą klinkierową.. o jak ja uwielbiam cegły... i ten burdel świeżo po robocie icon_mrgreen.gif



Według wyliczeń akumulacji po wygaśnięciu paleniska powinien oddawać ciepło około 5 godzin jeszcze.
A siedzisko wyłożę płytkami ( tymi wyszczerbionymi )



Może trochę przesadzę bo widzę że wiesz co robisz.
Robiłem nieco podobny piec przed laty w swoim warsztacie,głównie po to żeby grzał i żeby można było sobie posiedzieć na ciepłej "lepce" Przewód dymowy od paleniska szedł w poziomie z 1.5 m.Ale dałem za cienką warstwę cegieł nad nim.Przez co bardzo szybko nagrzewały się i nie szło wysiedzieć.
A po pierwszym po wymurowaniu rozpaleniu ,ponieważ było późno poszedłem spać zostawiając na owej lepce 2 kartony i kilka listew.Rano wszystko to było spalone.Sufit był osmalony,cud że budynki nie spaliły się.
Napisano
Cytat

Może trochę przesadzę bo widzę że wiesz co robisz.
Robiłem nieco podobny piec przed laty w swoim warsztacie,głównie po to żeby grzał i żeby można było sobie posiedzieć na ciepłej "lepce" Przewód dymowy od paleniska szedł w poziomie z 1.5 m.Ale dałem za cienką warstwę cegieł nad nim.Przez co bardzo szybko nagrzewały się i nie szło wysiedzieć.
A po pierwszym po wymurowaniu rozpaleniu ,ponieważ było późno poszedłem spać zostawiając na owej lepce 2 kartony i kilka listew.Rano wszystko to było spalone.Sufit był osmalony,cud że budynki nie spaliły się.



Faktycznie masz rację. Dołożę jeszcze 1 warstwę cegieł - 6,5cm to się daje na podłogówkę zasilaną 60'C a nie 250'C..
Czy Też miałeś u siebie 2 warstwy cegieł a mimo to było za gorąco ?

A tak oprócz tego zostało mi parę skrawek desek - więc budę dla kajtka skleciłem icon_smile.gif Za podstawę posłużyła paleta EUR.

Pomalowana moim nieulubionym Vidaronem V04 - ale tylko Vidaron mieli na składzie :/
Napisano
Cytat

Faktycznie masz rację. Dołożę jeszcze 1 warstwę cegieł - 6,5cm to się daje na podłogówkę zasilaną 60'C a nie 250'C..
Czy Też miałeś u siebie 2 warstwy cegieł a mimo to było za gorąco ?



To było dawno,nie pamiętam ale wydaje mi się że 2 warstwy cegieł to minimum.Jednak przypominając sobie jak to było gorące,dosłownie parzące w tyłek niedługo po rozpaleniu to może i więcej.
Mógłby wypowiedzieć się znawca w tym temacie,nie żeby zdradzał swoje tajemnice ale napisał ile dać tych cegieł.

Jeszcze 6-8 lat temu spytałbym kogo trzeba i miałbyś pewność ale Tych ludzi już nie ma niestety.

Dopisałem jeszcze:sam fakt że kartony i listwy zapaliły się to nawet gdy była jedna cegła to musiała być wysoka temperatura,przy dwóch też może być za wysoka.Ale to tylko moje gdybanie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dodałem 1 warstwę cegieł według tego co Buster wspominał.
I pierwsze rozpalenie gazetą na razie by sprawdzić cug - dlatego góra jeszcze nie zabudowana -jakby co to mogę poprawić przewody dymowe - ale powinno być ok. Powietrze doprowadzone plus uchylne drzwiczki - na rozpałkę idealnie icon_smile.gif
Teraz tylko poczekać,, dołożyć zaprawę doczyścić, jak siedzisko ok to położę jeszcze płytki.

Koszt podam materiałowo bo różne ceny więc zapał... a w tym 100 cegieł szamotowych, 100 cegieł klinkierowych dziurawki ( II gat. Jopka), 150 cegieł pełnych, cegły narożne Robena - prezent od ojca, 2 drzwiczki rewizyjne, 1 regulator ciągu, ruszt żeliwny do paleniska, drzwiczki żeliwne (żeliwo kupione na Allegro), 56 kg zaprawy szamotowej, worek cementu 425 na zaprawę + 6 gąbek do czyszczenia cegły icon_smile.gif i Etopiryna na ból głowy od pomyślunku icon_lol.gif

Efekt - przyjemna poświata, nie mogę się doczekać pełnego rozpalenia icon_smile.gif

Ja wiem że bajzel - ale jak widać dopiero co jeszcze świeżo wymurowana obudowa więc bez krzykania kobiety icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ten ogienek bomba, nastrojowy, też się nie mogę doczekać pełnego rozpalenia icon_biggrin.gif .



Nastrojowo to będzie jak dołożę w końcu podłogi i ściany pomaluję - dam chyba jeszcze belkę drewnianą na te cegły - ale to tylko wtedy jak zobaczę jaki żar bije z dołu - wiadomo względy bezpieczeństwa ( patrz doświadczenie Bustera )
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja wiem że bajzel - ale jak widać dopiero co jeszcze świeżo wymurowana obudowa więc bez krzykania kobiety icon_smile.gif

Ma nadzieję że przez miesiąc będziesz wypalał najpierw gazetami itd...
aż załadujesz normalny wsad. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Właśnie Animus powiedz mi coś więcej na temat wypalania - bo wiem że 3 tygodnie stopniowo wygrzewać ale jak ?


Suszyć, czyli palić delikatnie najpierw gazety, potem małe ilości drewna, czym dłużnej tym lepiej, jak popęka teraz to lewe powietrze zdestabilizuje prawidłową pracę,
Po iluś tam latach tych mikro pęknięć będzie przybywać, że trzeba będzie przestawić, bo to co zakumuluje szybko zginie.
A tu szkoda twojej pracy więc wysusz .
Większe budowle to i 3 m=ce się suszy.
Tu ze 3 tygodnie trzeba dać a nawet m-c.

Suszysz nie zamykając drzwiczek bo wilgoć musi wyjść a wyjdzie tylko kominem.

dniu 1-7 piec przepalamy papierami,kartonami 2-3 x dziennie przy otwartych drzwiczkach dolnych
i uchylonym oknie
- w dniu 7-14 piec przepalamy dwa razy dziennie wiązką drewna około 1,5kg nie zamykając
drzwiczek dolnych , przy uchylonym oknie
- przez następne dni przepalamy drewnem trochę dokładając przy otwartych
drzwiczkach w celu prawidłowego suszenia i przy uchylonym oknie
- w 25 dniu suszenie ? należy raz napalić do pełnego rozgrzania i nie zamykać drzwiczek
całkowicie; okno w pomieszczeniu ma być uchylone. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
No i mam "problem" - córka po tym jak rozgrzałem piec nie chce schodzić z siedziska icon_mrgreen.gif
Chce tam spać, bawić się, bajki oglądać - najlepiej jakbym gdzieś jeszcze TV podłączył...
A problem taki, że rozgrzewa się stopniowo - nie wiem jeszcze jak max temperaturę może siedzisko oddać
jak się siedzi to efekt jest od siedzenia na podłodze z podłogówką do gorącej kąpieli - nie parzy ale dłużej niż minutę posiedzieć się nie da - moim zdaniem 2 warstwy cegły nad przewodem dymowym siedziska to optymalna warstwa.
Najważniejsze że wszystko działa jak należy - temperatura spalania bardzo fajna przynajmniej 500'C ( czysty szamot )
Kanały dymowe pod siedziskiem zasysają płomienie, a co najważniejsze nawet jak wygaśnie to piec oddaje temperaturę przez około 8- 10 godzin gdzie 8 godzina to piec jest jeszcze gorący, a 10 daje przyjemne ciepło...

A tu widać jak są zasysane płomienie z paleniska
W prawo do komina ( wystarczy leciutko uchylić ) - w lewo pod siedzisko


Inna kwestia że popękała zaprawa nad drzwiczkami przy obudowie kominka - ale tym się nie przejmuję - za świeżo wymurowana była i nie dałem czasu jej dojrzeć raptem 10 dni - poprawię zaprawą zmieszaną z klejem elastycznym do płytek.
W każdym bądź razie jestem BARDZO zadowolony z uzyskanego efektu


A i dodam jeszcze - na 5-6h palenia spalam około 4-5 szczap brzozy - średnica tak ze 20 cm na 30cm długie - spokojnie 2 wchodzą - to wystarczy by piec trzymał temperaturę do samego rana. No i plus rozpałka z desek - 4 deski gdzieś tak - tyle to ja spalałem przez 30 minut w piecu CO.

I co ważne dla bezpieczeństwa - jak całkowicie zamknę drzwi to palenisko zassysa powietrze z z rury doprowadzającej powietrze z zewnątrz i wtedy pali się bardzo ładnie i stabilnie ( nie ma zawirowań ) prawie jak zapałka płomieniami do góry icon_smile.gif

A zamykam szczelnie jak się wszystko wypali by powietrze nie wystudzało nadmiernie pieca - zasysa tylko powietrze z zewnątrz - i być może dlatego trzyma te 8-10 godzin.
Napisano
Zaraźliwa sprawa. Zacząłem myśleć czy by nie zrobić takiego pieca u siebie, kiedy skończy się żywot kominka.
Draagon, jak myślisz: czy w takiej konstrukcji jak twoja da radę jakoś grzać wodę z obiegu CO? Wiesz, chodzi mi o to, żeby buforek ładować piecem takim. Jak ci się wydaje?

Piękny masz ten piec i Szanowna Rezydentka też widać, że łatwo nie odda placu. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zaraźliwa sprawa. Zacząłem myśleć czy by nie zrobić takiego pieca u siebie, kiedy skończy się żywot kominka.
Draagon, jak myślisz: czy w takiej konstrukcji jak twoja da radę jakoś grzać wodę z obiegu CO? Wiesz, chodzi mi o to, żeby buforek ładować piecem takim. Jak ci się wydaje?

Piękny masz ten piec i Szanowna Rezydentka też widać, że łatwo nie odda placu. icon_biggrin.gif


Da radę zajrzyj na stronę https://www.google.pl/search?q=podkowa+do+p...KHcC9CLgQsAQIGw
Napisano
Cytat

Zaraźliwa sprawa. Zacząłem myśleć czy by nie zrobić takiego pieca u siebie, kiedy skończy się żywot kominka.
Draagon, jak myślisz: czy w takiej konstrukcji jak twoja da radę jakoś grzać wodę z obiegu CO? Wiesz, chodzi mi o to, żeby buforek ładować piecem takim. Jak ci się wydaje?

Piękny masz ten piec i Szanowna Rezydentka też widać, że łatwo nie odda placu. icon_biggrin.gif



Pezet powiem ci szczerze, że nie wiem. Budowa pieca z samego szamotu właściwie jest prosta. Tu się ma palić a tamtędy ma uchodzić... Rozszerzalność temperatur w materiale właściwie znana. Jak wepniesz do tego inny czynnik jak np stal to już robi się ciekawiej...
Jak ja bym nad tym myślał to zamiast rusztu paleniska puściłbym jakieś porządne grube rurki - raz, że nie narażone by były na duże wahania temperatury ( osmalanie płomieniami ) dwa nie odbierały by tak ciepła czy nawet skraplanie ( nie wiem czy by w piecu występowało ! czy w ogóle występuje... ) ich by było takie że ewentualnie kapałoby do paleniska.. a przejście przez palenisko uszczelniłbym "wewnątrz" zaprawą elastyczną do płytek a od paleniska zaprawą szamotową.
Inna kwestia - jak podgrzewanie wody odbierałoby "ciepło" z pieca - w chwili obecnej sam widzisz jakie mam "spalanie"/1h
A tak to możesz sobie faktycznie zrobić kotłownię w salonie bo co rusz będziesz zmuszony dokładać...
To tak na szybko nie za bardzo przemyślane no i dzięki za słowa uznania.
Napisano
Draagonku, jesteś artystą. Piękny, cudny i nie wiem, co jeszcze. A na dodatek może być czynnikiem wspomagającym
niełatwy proces wychowawczy: jak nie będziesz grzeczna, nie będzie dziś siedzenia na piecu icon_biggrin.gif .
Nie dziwota, że się PeZet zaraził.
Napisano
Cytat

Pezet powiem ci szczerze, że nie wiem. Budowa pieca z samego szamotu właściwie jest prosta. Tu się ma palić a tamtędy ma uchodzić... Rozszerzalność temperatur w materiale właściwie znana. Jak wepniesz do tego inny czynnik jak np stal to już robi się ciekawiej...
Jak ja bym nad tym myślał to zamiast rusztu paleniska puściłbym jakieś porządne grube rurki - raz, że nie narażone by były na duże wahania temperatury ( osmalanie płomieniami ) dwa nie odbierały by tak ciepła czy nawet skraplanie ( nie wiem czy by w piecu występowało ! czy w ogóle występuje... ) ich by było takie że ewentualnie kapałoby do paleniska.. a przejście przez palenisko uszczelniłbym "wewnątrz" zaprawą elastyczną do płytek a od paleniska zaprawą szamotową.
Inna kwestia - jak podgrzewanie wody odbierałoby "ciepło" z pieca - w chwili obecnej sam widzisz jakie mam "spalanie"/1h
A tak to możesz sobie faktycznie zrobić kotłownię w salonie bo co rusz będziesz zmuszony dokładać...
To tak na szybko nie za bardzo przemyślane no i dzięki za słowa uznania.


Zapewniam Cię że takie rozwiązanie by piec kaflowy jednocześnie służył za piec do centralnego ogrzewania jest znane od dawna. Moi dziadkowie na małej wielkopolskiej wsi mieli coś takiego już w latach 70 . Na szybko znalazłem taki filmik z podobnym rozwiązaniem. https://www.youtube.com/watch?v=Xxd6N1897wU
Napisano
Cytat

Zapewniam Cię że takie rozwiązanie by piec kaflowy jednocześnie służył za piec do centralnego ogrzewania jest znane od dawna. Moi dziadkowie na małej wielkopolskiej wsi mieli coś takiego już w latach 70 . Na szybko znalazłem taki filmik z podobnym rozwiązaniem. https://www.youtube.com/watch?v=Xxd6N1897wU



Sam to miałem, w piecu kuchennym w dodatku. Rozwiązanie jest proste i znane od wielu lat, a nazywa się podkowa.

Podkowa do pieca
Napisano (edytowany)
No i widzisz Pezet icon_smile.gif po co wynajdywać koło - wystarczy youtube icon_smile.gif
A tak poza tym znalazłem też na youtube taki sam piec tzn piecokuchnię jak u Mnie - tzn rozwiązanie - tylko ja mam płyty żeliwne a tu jest chyba szyba żaroodporna

Cytat

Super sprawa icon_biggrin.gif
Oj przydałby się u mnie,przydał icon_smile.gif


Buster to Ty już nie masz tego pieca ? Bo ja Tobie właściwie zawdzięczam to, że mogłem poprawić grubość siedziska.

Kurde okazuje się ,że mam 3 źródła ciepła - piec CO, piecokuchnię i kominek z siedziskiem (właściwie to nie wiem jak to nazywać icon_smile.gif ) Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...