Skocz do zawartości

Drzwi antywłam Gerda- wasze opinie???


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Odgrzeje kotlet . Mam 2 pary drzwi zewnętrznych firmy Gerda . Z jednych jestem bardzo zadowolony i nic z nimi sie nie dzieje , natomiast kolejne to porażka . Tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły się "marszczyć" . Niestety firma montująca a także Centrala nic nie mogą mi pomóc w mojej sprawie a koszt naprawy jest nie mały bo sięgający 900 zł. czyli 1/3 wartości nowych z futryną i montażem .

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Gerda powinna wymienić drzwi pomimo upływu gwarancji , bo to co pokazałeś to granda w biały dzień i takie coś nie powinno nigdy wystąpić . Czym oni to okleili że to goowno tak zjechało ? , jakimś miękkim kawałkiem ceraty ? .
Szanująca się firma ,powinna to natychmiast wymienić . Widać Gerda taką nie jest .
Mercedes daje gwarancję na perforację blach tylko 2 lata . W moim aucie wystapiła korozja na zagięciach blach drzwiowych po 6 latach . Wystąpiłem z reklamacją i wymienili mi wszystkie 4 drzwi bez żadnych kombinacji .
Mam też dwie sztuki tej firmy z czego jedna sztuka ta droższa za 3,5 tys jest lekko krzywa i nie przylega do uszczelki . Jeszcze na gwarancjii ale do tej pory czekam na przybycie serwisu , który już przy zgłaszaniu reklamacji stwierdził że..., to niemożliwe .
I gadaj tu z ciulami . Tych z tej Gerdy trzeba by od razu pod sąd i zozstrzelać . Czasy teraz takie że co nie kupisz to wszystko zdupczone . Serio . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Proponuję wysłać maila - taki protokół reklamacyjny ze zdjęciami, a do wiadomości dopisać wszystkie jakie znajdziecie adresy mailowe czasopism wnętrzarskich i budowlanych. Szybko się zreflektują i jeżeli zależy im na marce, to pozytywną odpowiedź dostaniesz nie tylko Ty.
Napisano
Fatalnie to wyglada. Skłaniałbym się w stronę radykalnych (proponowanych) rozwiązań, chociaż sam poszedłbym inną drogą.
Tyle, że ja mam mozliwość wykorzystać tę drogę bezpłatnie, a to droga nietania... ale bardzo skuteczna.
Napisano
Zostałem olany , usterka ta nie wynika ze złego uzytkowania drzwi tylko z wady ukrytej . W piśmie powołano się na okres 24 a max. 26 miesięcy gwarancji i zaproponowano mi żebym zwrócił się do autoryzowanego pkt. sprzedaży gdzie kupię taki panel i zlecę odpłatnie wymianę lub...........wymienię sobie sam icon_eek.gif Nikt nie zaproponował żadnego rabatu ani nic podobnego . Nie wiem czy te kroki o których piszecie jestem w stanie podjąć , nigdy nic takiego mnie nie spotkało .
Napisano
Cytat

Odgrzeje kotlet . Mam 2 pary drzwi zewnętrznych firmy Gerda . Z jednych jestem bardzo zadowolony i nic z nimi sie nie dzieje , natomiast kolejne to porażka . Tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły się "marszczyć" . Niestety firma montująca a także Centrala nic nie mogą mi pomóc w mojej sprawie a koszt naprawy jest nie mały bo sięgający 900 zł. czyli 1/3 wartości nowych z futryną i montażem .




Proponuje zgłębić ten temat http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 i pzrewertować od deski do deski ponizszy dokument


Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

2 lata gwarancji to chyba zbyt mało na drzwi - to już kwestia sprytnego producenta - ale taka wizytówka Gerdy to w zasadzie droga do "samounicestwienia"

Możesz jeszcze zgłosić się do oddziału terenowego i zasięgnąć opinii.
Napisano
Przeczytałem ten tekst i nie widzę nic co mogę wykorzystać dla siebie . Gwarancja dawno minęła , żeby była jasność to drzwi nie zrobiły się tak w 1 dzień , proces postępował bardzo powoli . Te zdjęcie które wstawiłem jest z jesieni ubiegłego roku , dam teraz jeszcze jedne z dzisiaj .

DSC01446.jpg



jak widać pojawiło się pęknięcie powłoki , dodam jeszcze że drzwi znajdują się we wnęce i nie są narazone na na działanie czynników szkodliwych .
Napisano
Proponuję skorzystać z porady w oddziale federacji konsumentów - dałem link.

Inna sprawa, że powłoka drzwi GERDA często ulega uszkodzeniom, nawet jeśli jest pod zadaszeniem, a drzwi nie są dedykowane typowo na zewnątrz. Na wielu forach były podobne wątki.

Wysłałem tez zapytanie do oddziału firmy Gerda w Warszawie. Liczę na ich udział w temacie.
Napisano
2 lata gwarancji to typowy okres dla większości znanych mi firm drzwiowych. Znam jedną firmę która daje więcej (3 lata) ale dotyczy to drzwi drewnianych .
Co najgorsze - reklamacje w firmach drzwiowych to procedura typu : "proszę przyslać skrzydło do oględzin" Znane mi firmy stalowe nie mają mobilnych serwisów i jeśli nie pomoże dealer- sprzedawca-montażysta, to klient zostaje sam sobie. To istna drwina z Klientów.
Napisano
Cytat

2 lata gwarancji to typowy okres dla większości znanych mi firm drzwiowych. Znam jedną firmę która daje więcej (3 lata) ale dotyczy to drzwi drewnianych .
Co najgorsze - reklamacje w firmach drzwiowych to procedura typu : "proszę przyslać skrzydło do oględzin" Znane mi firmy stalowe nie mają mobilnych serwisów i jeśli nie pomoże dealer- sprzedawca-montażysta, to klient zostaje sam sobie. To istna drwina z Klientów.




Nikt raczej nie przywiezie skrzydła 70 kg do punktu i powie - Oto jestem. Drwina.

Najsłabsze ogniwo - czyli powłoka powinna być traktowana jako odrębny produkt - odrębnym punktem gwarancji. Co to za wizytówka dla firmy?????
Napisano
Cytat

Co najgorsze - reklamacje w firmach drzwiowych to procedura typu : "proszę przyslać skrzydło do oględzin" Znane mi firmy stalowe nie mają mobilnych serwisów i jeśli nie pomoże dealer- sprzedawca-montażysta, to klient zostaje sam sobie. To istna drwina z Klientów.



Bo wszyscy kupujący popełniają ten sam błąd – składają reklamację na podstawie gwarancji producenta, czyli wybierają najmniej korzystną dla siebie opcję.

Należy zgłosić sprzedawcy niezgodność towaru z umową Art. 4 i 6 , USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ( http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 ) a to nie ma nic wspólnego z gwarancją.

To kupujący wybiera sposób załatwienia „reklamacji” – ma do tego ustawowe prawo Art. 13.4.

Dodam tylko, że koszt demontażu i dostarczenia towaru do sprzedawcy, obciąża sprzedawcę Art. 8.2.
Napisano
Firma mogła napisać tak " wicie , rozumicie gwarancja się skończyła ale z uwagi na to ze nie jest to wina użytkownika to opylimy Panu taki panel za tyle ile kosztuje wyprodukowanie go i podpowiemy jak go wymienić " - biorę w ciemno .
Napisano
Cytat

Bo wszyscy kupujący popełniają ten sam błąd ? składają reklamację na podstawie gwarancji producenta, czyli wybierają najmniej korzystną dla siebie opcję.

Należy zgłosić sprzedawcy niezgodność towaru z umową Art. 4 i 6 , USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ( http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 ) a to nie ma nic wspólnego z gwarancją.

To kupujący wybiera sposób załatwienia ?reklamacji? ? ma do tego ustawowe prawo Art. 13.4.

Dodam tylko, że koszt demontażu i dostarczenia towaru do sprzedawcy, obciąża sprzedawcę Art. 8.2.




No nie wiem, nie wiem czy ta ustawa pomoże w dochodzeniu praw konsumenta.

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

I zaczynamy od nowa - kupujący musi jeszcze w zapartego twierdzić lub znaleźć w warunkach gwarancji, że nie ma mowy o tym, że okleina zacznie odłazić pod zadaszeniem. W takim przypadku został niedoinformowany a o takim skutku nikt go nawet nie poinformował i wtedy wchodzimy na droge sądową i sprawa cywilna.

Art.10.
Pkt 4.
Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikającyc z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

Chyba że sprzedawca lub gwarant pójdzie na rękę klientowi - czyli zachowa sie tak jak od poczatku powinien.
Napisano (edytowany)
Prostując.

Mój wpis dotyczył tylko i wyłącznie problemu poruszonego w cytacie – nie nawiązywał bezpośrednio do konkretnej sytuacji, albowiem w tej konkretnej sytuacji wyczerpano termin ustawowy (2 lata) jak i producenta (gwarancyjny).


Natomiast co do tego konkretnego przypadku, należy sprawdzić, czy przypadkiem, nie są to drzwi zewnętrzne do montażu wewnątrz budynku. Ze zdjęcia można wysnuć wniosek, że powłoka (okleina) nie wytrzymała „operatu” słońca.

Tego rodzaju drzwi powinny mieć przeznaczenie – drzwi zewnętrzne do montażu na zewnątrz budynku.
Niech zainteresowany poda (sprawdzi) typ i przeznaczenie tych drzwi.

Dopisałem:

Jeśli faktycznie są to drzwi zewnętrzne do montażu wewnątrz budynku, to „wyrobi się” Art.10.4. - czyli teoretycznie, jest (może być) mozliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Prostując.

Mój wpis dotyczył tylko i wyłącznie problemu poruszonego w cytacie ? nie nawiązywał bezpośrednio do konkretnej sytuacji, albowiem w tej konkretnej sytuacji wyczerpano termin ustawowy (2 lata) jak i producenta (gwarancyjny).


Natomiast co do tego konkretnego przypadku, należy sprawdzić, czy przypadkiem, nie są to drzwi zewnętrzne do montażu wewnątrz budynku. Ze zdjęcia można wysnuć wniosek, że powłoka (okleina) nie wytrzymała ?operatu? słońca.

Tego rodzaju drzwi powinny mieć przeznaczenie ? drzwi zewnętrzne do montażu na zewnątrz budynku.
Niech zainteresowany poda (sprawdzi) typ i przeznaczenie tych drzwi.

Dopisałem:

Jeśli faktycznie są to drzwi zewnętrzne do montażu wewnątrz budynku, to ?wyrobi się? Art.10.4. - czyli teoretycznie, jest (może być) mozliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy.



Dokładnie - jak Szanowny bajbaga stwierdził - to ja jako Klient mogę zintepretowac to tak - jeżeli w warunkach gwarancji nie ma mowy, że tych drzwi nie wolno montować na zewnątrz bo........, można zgadywać, ze wolno. Skoro sprzedawca by o tym nie wspomniał (zakładam, że taki lekkomyślny nie był), to można powołać się na Art. 10.4. I tu dopiero zaczna się wycieczki od sprzedawcy do producenta.
Napisano
Cytat

Tego rodzaju drzwi powinny mieć przeznaczenie – drzwi zewnętrzne do montażu na zewnątrz budynku.
Niech zainteresowany poda (sprawdzi) typ i przeznaczenie tych drzwi.


Wszystko gra bo GWX20 są do ścian zewnętrznych . Za producentem : Zamknięcie otworów budowlanych w ścianach zewnętrznych .
Napisano
Cytat

I tu dopiero zaczna się wycieczki od sprzedawcy do producenta.



Dla klienta, w tym przypadku, producent nie jest stroną.
To sprzedawca będzie sie boksował z producentem – Art. 12.
Napisano
Cytat

Wszystko gra bo GWX20 są do ścian zewnętrznych . Za producentem : Zamknięcie otworów budowlanych w ścianach zewnętrznych .




Czyli nici z roszczeń wobec sprzedawcy i firmy.
Napisano
Cytat

Bo wszyscy kupujący popełniają ten sam błąd – składają reklamację na podstawie gwarancji producenta, czyli wybierają najmniej korzystną dla siebie opcję.

Należy zgłosić sprzedawcy niezgodność towaru z umową Art. 4 i 6 , USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ( http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 ) a to nie ma nic wspólnego z gwarancją.

To kupujący wybiera sposób załatwienia „reklamacji” – ma do tego ustawowe prawo Art. 13.4.

Dodam tylko, że koszt demontażu i dostarczenia towaru do sprzedawcy, obciąża sprzedawcę Art. 8.2.


Tak to się właśnie w praktyce odbywa.
Producenci mają w nosie problemy klientów.. Mnie - czyli firme - w stosunku do Klienta obowiązują terminy ustawowe , ale w obrocie firma-firma (cyzli ja - Producent) ŻADNE terminy nie są przyjęte za oczywiste i niemal zawsze trwa to znacznie dłużej.
Przedsawiam to sprzedawców jako umęczonych niewinnych żuczków ? Powiecie by poszli sobie do innej firmy? Każda nowa jest taka sama, tylko ze świeżą nazwą nie zniszczoną jeszcze przez internetowe nagonki...
Dlatego uważam, że bardzo ważne jest miejsce w któym się kupi. Gerda w Castoramie, Skladzie Budowlanym czy specjalistycznym salonie okiennym niemal zawsze będzie inną Gerdą.
Drzwi ogólnie są ok, ale fakt - stare panele potrafiły się zużyć. Ciekaw jestem jak po 7-8 latach będą wyglądały drzwi stalowe bez paneli..
Napisano (edytowany)
Cytat

[attachment=13846:IMAG0340.jpg]

jak widać pojawiło się pęknięcie powłoki , dodam jeszcze że drzwi znajdują się we wnęce i nie są narazone na na działanie czynników szkodliwych .


Dziwnie to zjechało , ale biorąc pod uwagę ten napis kredą powyżej , może to cud panie jakiś albo klątwa . icon_razz.gif
Wszak ten napis nieodłącznie kojarzony jest z instytucją specjalizującą się w tego typu zdarzeniach , czy jakoś tak icon_lol.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

widzę ze prowadzicie tu ożywiona dyskusje na temat drzwi
ja jestem na etapie poszukiwań standardy 90 musi być szybka w drzwaich (wymóg wspol sponsora) drzwi beda we wnęce glebokosc 3m
i wstepnei padlo na gerda Gerda GTT PLUS
czytałem o kmt ale sobie darowałem więcej zlego niz dobrego
delta niby ok ale jak dam przeszklenie do drzwi to juz nei mam certyfikatu antywłamaniowego :(
porta ni wyczytałem nic w necie o nich (moze to i dobrze) daja 5 lat gwarancji - nie wiem jak certyf. antywłamaniowy

na początku myślałem o drewnianych ale w tej cenie 2500-max3500 to wiecej zlego niz dobrego mozna znaleźć (wypaczenia,...)
wiec zaczalem poszukiwa stalowe pomozecie cos doradzic?

jak z przemarzaniem w stalowkach chyba jest wieksze ryzyko - od czego ono glownie zalezy? montazu, rodzaju drzwi ? Edytowano przez sajmon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dziwnie to zjechało , ale biorąc pod uwagę ten napis kredą powyżej , może to cud panie jakiś albo klątwa . icon_razz.gif
Wszak ten napis nieodłącznie kojarzony jest z instytucją specjalizującą się w tego typu zdarzeniach , czy jakoś tak icon_lol.gif



Widziałem wiele takich napisów na drzwiach ale żaden nie spowodował takich zniszczeń icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Tak to się właśnie w praktyce odbywa.
Producenci mają w nosie problemy klientów.. Mnie - czyli firme - w stosunku do Klienta obowiązują terminy ustawowe , ale w obrocie firma-firma (cyzli ja - Producent) ŻADNE terminy nie są przyjęte za oczywiste i niemal zawsze trwa to znacznie dłużej.
Przedsawiam to sprzedawców jako umęczonych niewinnych żuczków ? Powiecie by poszli sobie do innej firmy? Każda nowa jest taka sama, tylko ze świeżą nazwą nie zniszczoną jeszcze przez internetowe nagonki...
Dlatego uważam, że bardzo ważne jest miejsce w któym się kupi. Gerda w Castoramie, Skladzie Budowlanym czy specjalistycznym salonie okiennym niemal zawsze będzie inną Gerdą.
Drzwi ogólnie są ok, ale fakt - stare panele potrafiły się zużyć. Ciekaw jestem jak po 7-8 latach będą wyglądały drzwi stalowe bez paneli..



Firma powinna brac odpowiedzialność za swój produkt bez względu na punkt dystrybucji. Tak czy inaczej termin upływu gwarancji zwalnia producenta z odpowiedzialności.

Drzwi stalowe po 7-8 latach???? - Po co tak daleko wybiegać w przyszłość, skoro zaledwie po dwóch latach okleina na Gerdzie odłazi.
Napisano
Cytat

Widziałem wiele takich napisów na drzwiach ale żaden nie spowodował takich zniszczeń icon_smile.gif




widać tutaj nastąpiła ponadnormatywna kumulacja sił sprzecznych z napisem ... i widać efekty icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Znaczy....., grzeszyłeś ponadnormatywnie . :tease2:




Ta okleina była ewidentnie źle nałożona - zauważcie w którym miejscu zaczęła odchodzić. Ktoś jej nie doprasował - nazwijmy to kolokwialnie.

I jakimś cudem producentowi się upiekło z uwagi na warunki gwarancji a użytkownik zostaje sam na sam z problemem.

Podejrzewam, że stolarz albo producent mebli kuchennych cos by na to poradził.
Napisano
chyba mnie tu nie było jeszcze
Zastanawiałem się kiedyś nad firmowymi z Gerdy później z Dierre.....
Kupiłem w okleinie złoty dąb od lokalnego producenta
Z bolcami, zamek Gerdy......
Zapłaciłem mniejsze pół - z montażem
Służą mi 6-ty rok bez zastrzeżeń
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
W zasadzie to ilu użytkowników tych drzwi, tyle różnych opinii na temat firmy więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Patrząc na cały przekrój wątku, odnoszę wrażenie że przeważają jednak te pozytywne.
Napisano
Cytat

W zasadzie to ilu użytkowników tych drzwi, tyle różnych opinii na temat firmy więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Patrząc na cały przekrój wątku, odnoszę wrażenie że przeważają jednak te pozytywne.




Różnie to bywa z opiniami, nie zmienia to jednak faktu, że wizerunek firmy zepsuć można "niewinnymi" detalami. A firmia, której zależy na klientach, powinna jak najszybciej rozwiązać temat na miarę swojego wizerunku.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A ja czekam, aż firmy takie jak Gerda zaczną brać pod uwagę głosy z forów, bo czasem warto wsłuchać się w opinię Klientów niż uznawać tylko opinię swoich najbliższych doradców.
  • 10 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witam
W zeszłym roku kupiłem drzwi panelowe zewnętrzne gwx20
Jak narazie jestem z nich bardzo zadowolony. Trzeba przyznać że jakość wykonania drzwi Gerda
jest na wysokim poziomie.
Zdecydowałem się na drzwi panelowe ponieważ w przypadku uszkodzenia panelu mogę sobie go w każdej chwili wymienić na nowy bez konieczności wymiany całych drzwi.

W tym momencie jestem na etapie zakupu drzwi zewnętrznych ale tym razem bez szybki.
Trafiłem idealnie ponieważ w lipcu weszła nowa oferta drzwi panelowych.
Gerda zaproponowała bogate wzornictwo - nawet moja żona ma problem który wzór wybrać.

Jeżeli chodzi o moją opinię - Polecam drzwi panelowe Gerda Edytowano przez damian2013 (zobacz historię edycji)
Napisano
Zarejestrowałem się ponieważ jestem na etapie prac wykończeniowych mojego domu do którego po długich staraniach może wreszcie się wprowadzę. Zarejestrowałem się na Budujemy Dom.pl ponieważ szukam cennych uwag oraz opinii.

Wiem że na forach przeważnie spotyka się te negatywne opinie ale obiecałem sobie że jeśli będę mógł napisać coś pozytywnego to zrobię to.

Jeżeli Twoje zdanie jest inne, to zrozumiem Twoją dezaprobatę.
Pozdrawiam


Napisano
Niestety nowy kolega potrafi tylko chwalić jedną rzecz. Praktycznie ten sam post napisal na innym forum (nie zamieszcze linka, bo tamto forum sprzyja spamerom i nie kasuje takich oczywistych reklam).
Ja ze swojej strony dodam, ze owszem - wspomniana marka wproawdzila sporo nowych wzorów. Najwyzsza pora. Ale wg mnie nie zdecydowalo o tym wsluchiwanie sie w glosy klientow, a zwyczajnie pustka w zamowieniach, bo widze na swoim przykladzie, ze nie bylo za bardzo co proponowac z ich katalogu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A ja zamówiłem GERDA CX20 90P WERONA P91FRP jasny orzech - cena 2200 zł netto + 450 zł montaż netto + 8% vat

zobaczymy jak z funkcjonalnością bo do Gerdy nigdy nie miałem zastrzeżeń.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
ale zasadniczo kolega ma rację bo problem z panelami w Gerdzie to jakieś czasy z przed dwóch lat, od kiedy jest zawijany folią to już nie ma tych problemów.
Napisano
Cytat

ale zasadniczo kolega ma rację bo problem z panelami w Gerdzie to jakieś czasy z przed dwóch lat, od kiedy jest zawijany folią to już nie ma tych problemów.


To ja dodam:
mam parę sztuk panelówek zamontowanych w ciagu 8 lat. Większość dawno już po gwarancji (Nawet wydłużenie jej do 3 lat jak to się teraz stało nic by nie zmieniło) ale nikt z klientów się do mnie nie zgłosił z problemem panela. Za to z kurczącymi się uszczelkami owszem - chyba za bardzo je rozciągają przy montazu, dlatego w pierwszej zimie tak jakby brakuje po 10cm uszczelki.. To też wypada poprawić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Powiedz to tym w bloku, co malowali pokój.     Też pytałem grok-a i zalecał odwożenie do PSZOK-u (oczywiście, oddzielne postępowanie z brudami niebezpiecznymi), ale co drugie zdanie zalecał zapoznanie się z zasadami lokalnymi segregacji, bo mogą to regulować odmiennie. Do doopy więc z takimi zasadami, które w każdej gminie mogą być inne. Naprawdę, mam dość robienia doktoratu z segregacji odpadów przy każdej dupereli. Kiedy wreszcie producenci zaczną oznaczać wyroby i ich opakowania jakimiś kodami, żeby nie mieć wątpliwości w tym zakresie? To producent wie jakie materiały wchodzą w skład i co się z nimi da zrobić. Dlaczego ten obowiązek zrzuca na mnie i to bez wynagrodzenia?
    • Czemu, przecież nikt  Cię nie zmusza, żeby bujać się do  PSZOK z jedna para rękawic po malowaniu. Wrzucasz do reklamówki i leży w garażu, aż się uzbiera odpowiednia porcja odpadów do samodzielnego wywozu. Wywieziesz razem z tekstyliami, ale w osobnym worku, albo z meblami, elektroodpadami, oponami lub innymi odpadami, których nie odbierają na miejscu. Trzeba tylko w głowie sobie to zakodować.         
    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...