Skocz do zawartości

ogrodzenie z siatki - jak budować


Recommended Posts

Napisano

Witam, zakupiłem działkę i chcąc nie chcąc muszę ją jak najszybciej ogrodzić ponieważ ktoś składuje sobie popiół z pieca na mojej działce, a to dopiero początek zimy więc niedługo uzbiera się tego niezła przyczepka. Muszę ogrodzić z trzech stron (działka 60x20m). Z tyłu jeden bok chcę ogrodzić z płyt betonowych, natomiast front siatką powlekaną PCV i słupkami stalowymi, z furtką ok. 1m i bramą rozwieralną 6m z małymi skosami przy bramie dla ułatwienia wjazdu, to ogrodzenie zostanie kiedyś tam rozebrane i postawione z klinkieru ze sprzęsłami metalowymi (ale to po zakończeniu budowy i zebraniu trochę PLN, czyli jakieś 10 lat). Budowa ogrodzenia z płyt betonowych nie stanowi dla mnie problemu, ale nie wiem jak zrobić dobre ogrodzenie z siatki, szukałem na internecie ale nie mogę znaleź jakiś poradników co jak i kiedy, może ktoś coś takiego znalazł, będę wdzięczny za linki lub porady jak to robić. Chcę zakupić siatkę 1,5m wysokości, słupki stalowe chciałbym sam zrobić z rur stalowych, ale nie wiem jak je dobrać bo czytałem trochę że są potrzebne jakieś naciągacze, nie wiem jak zamontować siatke do słupka.......... itp. Może lepiej kupic słupki gotowe...... Proszę o jakieś porady.

pozdrawiam.

Napisano
Cytat

Witam, zakupiłem działkę i chcąc nie chcąc muszę ją jak najszybciej ogrodzić ponieważ ktoś składuje sobie popiół z pieca na mojej działce, a to dopiero początek zimy więc niedługo uzbiera się tego niezła przyczepka. Muszę ogrodzić z trzech stron (działka 60x20m). Z tyłu jeden bok chcę ogrodzić z płyt betonowych, natomiast front siatką powlekaną PCV i słupkami stalowymi, z furtką ok. 1m i bramą rozwieralną 6m z małymi skosami przy bramie dla ułatwienia wjazdu, to ogrodzenie zostanie kiedyś tam rozebrane i postawione z klinkieru ze sprzęsłami metalowymi (ale to po zakończeniu budowy i zebraniu trochę PLN, czyli jakieś 10 lat). Budowa ogrodzenia z płyt betonowych nie stanowi dla mnie problemu, ale nie wiem jak zrobić dobre ogrodzenie z siatki, szukałem na internecie ale nie mogę znaleź jakiś poradników co jak i kiedy, może ktoś coś takiego znalazł, będę wdzięczny za linki lub porady jak to robić. Chcę zakupić siatkę 1,5m wysokości, słupki stalowe chciałbym sam zrobić z rur stalowych, ale nie wiem jak je dobrać bo czytałem trochę że są potrzebne jakieś naciągacze, nie wiem jak zamontować siatke do słupka.......... itp. Może lepiej kupic słupki gotowe...... Proszę o jakieś porady.

pozdrawiam.



http://www.ogrodzeniowa.pl/
Może tu coś znajdziesz...
Napisano
Kup gotowe słupki. Gdy my grodziliśmy kilka lat temu działkę siatką - nie potrzebowaliśmy naciągaczy - użyliśmy samochodu... Już ci wyjaśniam: w celu naciągnięcia siatki przewlekasz przez wszystkie oczka - od góry do dołu drut zbrojeniowy - mocujesz do niego łańcuch w trzech miejscach : na górze, po środku i na dole. Następnie mocujesz łańcuch do haka samochodu. Ten sposób sprawdził się rewelacyjnie - siatka była bardzo dobrze naciągnięta. A słupki zwyczajnie zabetonowaliśmy...
Napisano
Cytat

Kup gotowe słupki. Gdy my grodziliśmy kilka lat temu działkę siatką - nie potrzebowaliśmy naciągaczy - użyliśmy samochodu... Już ci wyjaśniam: w celu naciągnięcia siatki przewlekasz przez wszystkie oczka - od góry do dołu drut zbrojeniowy - mocujesz do niego łańcuch w trzech miejscach : na górze, po środku i na dole. Następnie mocujesz łańcuch do haka samochodu. Ten sposób sprawdził się rewelacyjnie - siatka była bardzo dobrze naciągnięta. A słupki zwyczajnie zabetonowaliśmy...



Dzięki za odpowiedź, ale jeszcze jedno pytanko: w jaki sposób mocowaliście siatkę do słupka ????

Jakby ktos jeszcze miał jakieś porady to ciągle czekam na sugestie, linki, itp.
Bardzo dziękuję
Piotr
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź, ale jeszcze jedno pytanko: w jaki sposób mocowaliście siatkę do słupka ????

Jakby ktos jeszcze miał jakieś porady to ciągle czekam na sugestie, linki, itp.
Bardzo dziękuję
Piotr


Można przyspawać do słupków nakrętki metalowe - trzy na każdym słupku - na górze na dole i po środku - a następnie przeciągnąć drut przez siatkę i przez te "uchwyty" z nakrętek (od góry do dołu) - i to ten drut będzie trzymał siatkę przy słupku...
Napisano
można oczywiście przewiązać też drutem do słupka tylko że będzie to widoczne a taki pręt wzdłuż słupka będzie niewidoczny icon_biggrin.gif
Napisano
a jak najlepiej ustawiać słupki w trakcie betonowania, przyjmując że siatka ma wysokość 1,5m, to słupki 2m starczą spokojnie. Czy wykopać dołek i wstawić słupek i obłożyć go trochę kamieniami a u góry zaprzeć z 2 stron wąskimi deseczkami???? Dołki wykopać na jaką głębokość, najlepiej aby mróz nie ruszył takiego ogrodzenia, czyli około 70-80cm, czy wystarczy tylko ~50cm czy jeszcze płyciej?

pozdrawiam i dzięki za porady
piotr
Napisano
nie wiem czy to dobry pomysł ale gdzieś widziałem jak na słupku nakrętki były przyspawane nie wzdłuż słupka tylko poprzecznie, a później przez te oczka był przeciągnięty drut naciągowy który byl wpleciony w oczka siatki. tylko że taki sposób spowoduje że siatka mimo że będzie naciągnieta to i tak będzie miała mały luz między siatką a słupkiem, i podczas wiatru będzie pewnie obijac się o słupek, natomiast jeśli przyspawam nakrętki wzdłuż to wtedy będę mógł na każdym słupku po naciągnięciu siatki przełożyć drut przez oczka siatki. Jeśli mylę się to poprawcie mnie. A jaki zastosować drut do drugiego sposobu, 6 czy 8mm, gładki czy żebrowany, a w jaki sposób zabezpieczyć ten drut przed wyjęciem wandali itp.
Napisano
Cytat

nie wiem czy to dobry pomysł ale gdzieś widziałem jak na słupku nakrętki były przyspawane nie wzdłuż słupka tylko poprzecznie, a później przez te oczka był przeciągnięty drut naciągowy który byl wpleciony w oczka siatki. tylko że taki sposób spowoduje że siatka mimo że będzie naciągnieta to i tak będzie miała mały luz między siatką a słupkiem, i podczas wiatru będzie pewnie obijac się o słupek, natomiast jeśli przyspawam nakrętki wzdłuż to wtedy będę mógł na każdym słupku po naciągnięciu siatki przełożyć drut przez oczka siatki. Jeśli mylę się to poprawcie mnie. A jaki zastosować drut do drugiego sposobu, 6 czy 8mm, gładki czy żebrowany, a w jaki sposób zabezpieczyć ten drut przed wyjęciem wandali itp.


Myslę, że powinieneś przyspawać nakrętki w taki sposób aby drut, który będziesz w te naktętki później wkładał, był wzdłuż słupka (pionowo). Oczywiście trzeba to robić w takiej kolejności, że naciągasz kawałek siatki, następnie wkładasz ten drut (przeplatając do przez siatkę) i naciągasz następny kawałek siatki i znowu wkładasz drut. Wtedy będzie to dobrze zrobione. Nie musisz się martwić o to, że wandale wyciągna ci ten drut - nie dadzą rady, bo siatka będzie mocno naprężona. Jeżeli chodzi o grubość drutu - to lepiej weź grubszy .
Napisano
Cytat

Sorry, ale przylutować to można sobie kabelek przy samochodziku zabawce - a nie siatkę - która jest tak mocno naciagnięta.


100 % racji.Mały Majsterkowicz tu nie pomoże.
A po co w ogóle bawić się w takie rzeczy, czy nie lepiej kupić system? Przynajmniej porządnie zrobione ze wszystkimi niezbędnymi elementami np. system Bekaert (obecnie Betafence) i całość wygląda naprawdę bardzo ładnie, bardzo trwałe i praktyczne..
Można zajrzeć:
http://www.siatex.pl/,s,oferta,s2,ogrodze...przydomowe.html
http://www.pajeczyna.krakow.pl/
http://www.ekodab.pl/
http://www.ogrodzenia.biz/strona.php?grupa=8
http://www.netkar.com.pl/
http://www.maremix.com.pl/

icon_biggrin.gif
Napisano
jeżeli człowiekowi zależy na tym aby zaoszczędzić to raczej nie kupuje gotowych systemów- choć prawdopodobnie jest to prostsze rozwiazanie, ale z pewnością droższe. A jeżeli ma możliwość wykonania tego samemu - to czemu nie? To nie jest tak skomplikowane.
Napisano
Cytat

jeżeli człowiekowi zależy na tym aby zaoszczędzić to raczej nie kupuje gotowych systemów- choć prawdopodobnie jest to prostsze rozwiazanie, ale z pewnością droższe. A jeżeli ma możliwość wykonania tego samemu - to czemu nie? To nie jest tak skomplikowane.



Żeby wykonać samemu trzeba to umieć.
Napisano
Cytat

Witam, zakupiłem działkę i chcąc nie chcąc muszę ją jak najszybciej ogrodzić ponieważ ktoś składuje sobie popiół z pieca na mojej działce, a to dopiero początek zimy więc niedługo uzbiera się tego niezła przyczepka. Muszę ogrodzić z trzech stron (działka 60x20m). Z tyłu jeden bok chcę ogrodzić z płyt betonowych, natomiast front siatką powlekaną PCV i słupkami stalowymi, z furtką ok. 1m i bramą rozwieralną 6m z małymi skosami przy bramie dla ułatwienia wjazdu, to ogrodzenie zostanie kiedyś tam rozebrane i postawione z klinkieru ze sprzęsłami metalowymi (ale to po zakończeniu budowy i zebraniu trochę PLN, czyli jakieś 10 lat). Budowa ogrodzenia z płyt betonowych nie stanowi dla mnie problemu, ale nie wiem jak zrobić dobre ogrodzenie z siatki, szukałem na internecie ale nie mogę znaleź jakiś poradników co jak i kiedy, może ktoś coś takiego znalazł, będę wdzięczny za linki lub porady jak to robić. Chcę zakupić siatkę 1,5m wysokości, słupki stalowe chciałbym sam zrobić z rur stalowych, ale nie wiem jak je dobrać bo czytałem trochę że są potrzebne jakieś naciągacze, nie wiem jak zamontować siatke do słupka.......... itp. Może lepiej kupic słupki gotowe...... Proszę o jakieś porady.

pozdrawiam.



Witam. Ja równiez na wiosne ruszam z grodzeniem działki którą zakupiłem bo ludziska zrobili sobie przez działke skrót do sklepów. Tak samo jak ty chcę szybko zagrodzić ale własciwe ogrodzenie z kamieni bedzie po zakończeniu budowy domu. Tak więc rada jaką mogę ci dać by tanio zagrodzić i szybko to zastosować tańsza od siatki ogrodzeniowej "siatkę leśną. Kosztuje coś około 150-200 zeta za 100m. Dołem jest gęsto szyta mniej więcej do 1/3 wysokości a potem już żadziej. od razu obcym sie odechciawa wchodzić a nawet zwierzyna jak psy nie nie przedostają przez nią. Oczywiście to wszystko na s łupkach stalowych wmurowanych. Nie potrzeba drutów do naciągania bo jest w miare lekka. Wystarczy naciągać co słupek i przywiązywać z 2-3 miejscach na słupku. Odpada pare stówek za drut:). swoją funkcje spełni. a po paru latach można szybko zdemontować i działac z ogrodzeniem właściwym
Pozdrooo
Napisano
Cytat

Sorry, ale przylutować to można sobie kabelek przy samochodziku zabawce - a nie siatkę - która jest tak mocno naciagnięta.



Pomyłka w terminologii - chodziło o przyspawanie. A siatka nie zawsze bywa naciągnięta.
Napisano
Cytat

Ale na 10 lat taka siatka? Piotr-Kaczor napsał , że zmieni ogrodzenie dopiero za 10 lat. Na czas budowy wystarczy.
Nie wydaje ci się że 10 lat z taką siatką to zły pomysł?



10 lat to zdecydowanie zły pomysł. Mnie bardzo śmieszy jedno super strzeżone osiedle gdzie widzę budki, ochroniarzy i szlabany ale ogrodzenie jest z siatki i poprzerywane tak że każdy sobie wejść może gdzie chce.
Napisano
Cytat

Pomyłka w terminologii - chodziło o przyspawanie. A siatka nie zawsze bywa naciągnięta.


A powinna być dobrze naciagnięta - bo inaczej jaki sens ma grodzenie terenu siatką? Gdy nie jest ona dobrze naciągnięta - to można z łatwością przez nią przejść. Wiem o tym z własnego doświadczenia - przecież kiedyś byłam dzieckiem i przechodziłam przez takie siatki.>>>> icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A powinna być dobrze naciagnięta - bo inaczej jaki sens ma grodzenie terenu siatką? Gdy nie jest ona dobrze naciągnięta - to można z łatwością przez nią przejść. Wiem o tym z własnego doświadczenia - przecież kiedyś byłam dzieckiem i przechodziłam przez takie siatki.>>>> icon_biggrin.gif



jakby taką siatkę nie naciągnąć ona po jakimś czasie "siada".
Napisano
z pewnością można kupić jakąś wybrakowaną siatkę, kiedyś spotkałem się z taką, która była jakoś źle zapleciona tzn, że co parę metrów druty z których była zrobiona były nie zaplecione lub przeciete -jakoś tak... ale wtedy trzeba ją sobie naprawić - i nie będzie ładnie wyglądać - choć na czas budowy - w sam raz...
Napisano
Cytat

to trzeba zapytać kogoś kto taka siatkę kiedyś juz kupił - niewiem znajdziesz taką osobę!!



Jak nie można takiej soby znależć to znaczy że taniej siatki nie ma.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

może ta osoba poprostu jeszcze nie odwiedziła tego forum? to wcale nie znaczy że nie ma takich osób i takiej siatki.



To tak jak z wiarą w UFO.
Napisano
Cytat

Witam, zakupiłem działkę i chcąc nie chcąc muszę ją jak najszybciej ogrodzić ponieważ ktoś składuje sobie popiół z pieca na mojej działce, a to dopiero początek zimy więc niedługo uzbiera się tego niezła przyczepka. Muszę ogrodzić z trzech stron (działka 60x20m). Z tyłu jeden bok chcę ogrodzić z płyt betonowych, natomiast front siatką powlekaną PCV i słupkami stalowymi, z furtką ok. 1m i bramą rozwieralną 6m z małymi skosami przy bramie dla ułatwienia wjazdu, to ogrodzenie zostanie kiedyś tam rozebrane i postawione z klinkieru ze sprzęsłami metalowymi (ale to po zakończeniu budowy i zebraniu trochę PLN, czyli jakieś 10 lat). Budowa ogrodzenia z płyt betonowych nie stanowi dla mnie problemu, ale nie wiem jak zrobić dobre ogrodzenie z siatki, szukałem na internecie ale nie mogę znaleź jakiś poradników co jak i kiedy, może ktoś coś takiego znalazł, będę wdzięczny za linki lub porady jak to robić. Chcę zakupić siatkę 1,5m wysokości, słupki stalowe chciałbym sam zrobić z rur stalowych, ale nie wiem jak je dobrać bo czytałem trochę że są potrzebne jakieś naciągacze, nie wiem jak zamontować siatke do słupka.......... itp. Może lepiej kupic słupki gotowe...... Proszę o jakieś porady.

pozdrawiam.


Mąż mówi ,że producentów płyt ogrodzeniowych betonowych powinno się rozstrzeliwać bez sądu za szpecenie krajobrazu.Bardzo prosimy o postawienie innego płotu/nawet jak ma być z tyłu/ icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi ,że producentów płyt ogrodzeniowych betonowych powinno się rozstrzeliwać bez sądu za szpecenie krajobrazu.Bardzo prosimy o postawienie innego płotu/nawet jak ma być z tyłu/ icon_smile.gif



Hmm.. to brzmi jak groźba.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

no tak ale przecież wiele osób chętnie taka kupi więc po co ma iść na złom?



Jest to argument o ile sama siatka jest mocna. Jeśli jej wybrakowanie polega na tym że metal jest słaby i kruszy się w rękach to wątpie by byli chętni.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

z pewnością można kupić jakąś wybrakowaną siatkę, kiedyś spotkałem się z taką, która była jakoś źle zapleciona tzn, że co parę metrów druty z których była zrobiona były nie zaplecione lub przeciete -jakoś tak... ale wtedy trzeba ją sobie naprawić - i nie będzie ładnie wyglądać - choć na czas budowy - w sam raz...



Chodziło mi o to czy stal używana do splatania z niej siatki jest różna gatunkowo.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Radzę ci jednak kupić gotowe słupki stalowe lub PCV, bo przynajmniej są wykończone z zaczepami czy otworami. A naciagacze do dryta czy linki dostaniesz w sklepie, chynba że słupki maja swój własny ich rodzaj.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Ale na 10 lat taka siatka? Piotr-Kaczor napsał , że zmieni ogrodzenie dopiero za 10 lat. Na czas budowy wystarczy.
Nie wydaje ci się że 10 lat z taką siatką to zły pomysł?




A może ogrodzenie PANELOWE , bardzo ładnie wygląda a jak weźmiesz i kupisz powlekane to juz wypas i będzie trwalsze od siatki, siatka ZN wytrzyma 10 lat , ale będzie tak zniszczona ze nie bedziesz mógł na nią patrzeć,
Natomiast planując budowę ogrodzenia z Klinkieru możesz od razu zacząć przynajmniej przód zrobić i nie poprawiac 2 razy
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Siatke ogrodzeniową bardzo łatwo się montuje, ale trzeba trochę czasu i wiedzieć jak sie za to zabrac. Ja montowałem panele u siebie ale sąsiad robił ogrodzenie z siatki, tutaj jest dobrze opisany sposób montażu siatki:

http://www.rabatka.pl/Montaz-siatki-ogrodz...poradnik,1.html

Według mnie podstawa to na początku dobrze osadzić skrajne słupki i pociągnąć między nimi żyłke, według tego wstawiać póxniej pozostałe słupki.
Napisano
Cytat

Fajna stronka, bo tłumaczy tak, jak dla mnie... łopatologicznie icon_smile.gif


Takie strony są najlepsze. Ja też nia za bardzo halo! A tu... jak na tacy!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
No stronka fajna, to trzeba przyznać. Informacje też rzeczowe. Widzę, że mają tam ogrodzenia panelowe w ofercie, ale w poradniku nie ma infromacji o tym jak montawać te panele. Słyszłem, że montuje się je jeszcze łatwiej niż siatkę, ale jak zupełnie nie wiem jak to się robi, a nie chciałbym sknocić sobie ogrodzenia, bo same panele są już droższe od siatki.
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

No stronka fajna, to trzeba przyznać. Informacje też rzeczowe. Widzę, że mają tam ogrodzenia panelowe w ofercie, ale w poradniku nie ma infromacji o tym jak montawać te panele. Słyszłem, że montuje się je jeszcze łatwiej niż siatkę, ale jak zupełnie nie wiem jak to się robi, a nie chciałbym sknocić sobie ogrodzenia, bo same panele są już droższe od siatki.




Witaj
jeśli decydowałbyś się na system paneli Bekafor Classic, to masz mozliwość wyboru odpowiednich słupów, obejm, akcesoriów (podstawy, klipsy narożne i mocowania do muru) oraz bram. Całość jest naprawdę łatwa do montażu. System można montować na podmurówce lub na betonowej posadzce.
Na stronie firmy znajdziesz dokładne instrukcje montażu, paneli również.

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...