Skocz do zawartości

9 błędów popełnianych podczas montowania grzejników


Recommended Posts

Napisano
Punkt 2 - "nie zawyżać mocy grzejników" Punkt 6 - "lepiej zamontować grzejnik o większej wydajności cieplnej niż za mały" I teraz, która opcja jest bardziej właściwa? 😊 Sam mierzę się z doborem grzejnika do łazienki w starym bloku, gdzie temperatura zasilania w C.O. nie jest stała (zmienia się w zależności od różnych czynników), także nie tak łatwo operować parametrami podanymi przy różnych modelach.
Napisano
4 godziny temu, Gość Marcin napisał:

Punkt 2 - "nie zawyżać mocy grzejników" Punkt 6 - "lepiej zamontować grzejnik o większej wydajności cieplnej niż za mały" I teraz, która opcja jest bardziej właściwa?

 

A czy na pewno moc grzejnika to jest to samo, co jego wydajność cieplna?

Napisano
Nawet z treści możnaby wywnioskować, że o to by chodziło. W przypadku "większej wydajności cieplnej" wspomina się możliwość ograniczenia "mocy" pokrętłem. Jeżeli źle to rozumiem i wiesz coś więcej na ten temat, chętnie przyjmę wskazówki.
Napisano

Chodzi raczej o zachowanie pewnych rozsądnych granic. Nie ma sensu znaczne przewymiarowywanie, czyli zakładanie grzejników o mocy znacznie wyższej niż wynika z zapotrzebowania. Ale równocześnie, jeżeli np. nie jesteśmy pewni jaka moc będzie potrzebna, albo temperatura wody w instalacji nie jest stabilna, to bezpieczniej wybrać wówczas grzejnik o mocy nieco zbyt dużej (np. 20-30%) niż zbyt niskiej. Innymi słowy, lepiej zdecydować się na grzejnik 1100 W niż 900 W jeżeli spodziewamy się, że będzie potrzebne ok. 1000 W.

  • 1 miesiąc temu...
Gość Paweł
Napisano
Mam takie pytanie.Czy prawidłowtm będzie podłączenie grzejników w następujący sposób: Od pieca gazoweko miedź 25mm,dalej ok 3metrach przejście na pexa 25mm do skrajnych punktów(rogi piwnicy) Następnie redukcja na pexa 16mm i podłączenie grzejnika( już w kondygnacji wyżej , czyli zaledwie metr dalej.Grzejnik 400×1400 .Następnie trójnik i dalej pex 16mm wyżej do pokoju ok 3metry w sumie grzejnik 600×1800.Będzie to grzało?
Napisano

Ostatnio szukałem informacji o grzejnikach już wiem jaka moc jest potrzeba do każdego pokoju jednak zastanawiam się czy wybrac grzejnik aluminiowy czy stalowy? Co o tym sądzicie? Dodam, że wymieniam stare, żeliwne kaloryfery.. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
hydraulik likwidował stare grzejniki zamontował nowe ,po starych zostawił w scianach dziury mowiac ,ze to nie do niego nalezy likwidowanie dziur prosze o porade
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Czy mogę zamontować dwa grzejniki na poddaszu , skoro Junkers mam na parterze?czyli grzejniki będą 1,5 metra wyżej od kotła gazowego?
Napisano
Taki dwufunkcyjny Na ciepłą wodę i na grzejniki Instalacja jest nowa Zamontowane jest 5 grzejników na parterze, Junkers wisi na wysokości 2 m pod nim jest rozdzielacz
Napisano
2 godziny temu, Gość Marek napisał:

Taki dwufunkcyjny Na ciepłą wodę i na grzejniki Instalacja jest nowa Zamontowane jest 5 grzejników na parterze, Junkers wisi na wysokości 2 m pod nim jest rozdzielacz

W domach piętrowych zawsze kocioł jest niżej od grzejników na ostatnim pietrze :). To nawet działa w układzie grawitacyjnym z naczyniem przelewowym, a co dopiero w układzie zamkniętym z obiegiem wymuszonym. Jak wspomniał Ekspert Cezary - odpowietrzenie pionu a resztę załatwi pompa c.o. 

  • 6 miesiące temu...
Napisano
W moim domu grzeje jedna strona domu. Druga zaś nic.(woda w grzejnikach jest).potrzebuje pomocy zima zaraz będzie....😞😌
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Grzejnik grzeje tylko do polowy od gory dol zimny. Powietrza w grzejniku brak poziom idealny. Pomóżcie!!!?
Napisano

Czy ten problem jest tylko z jednym grzejnikiem, czy kilkoma w instalacji?

Być może przepływ wody w grzejniku jest nadmiernie zdławiony? Może to być zła nastawa wstępna zaworu pod głowicą termostatyczną, nadmiernie przymknięty zawór na powrocie (ew. na rozdzielaczu) albo jakieś ograniczenie przepływu spowodowane np. nagromadzeniem osadów pobliżu zaworów. 

Być może też po prostu zbyt niska nastawa (bieg) pompy obiegowej i przez to zbyt mały przepływ. To akurat najłatwiej sprawdzić.

 

  • 1 rok temu...
Napisano
A u mnie śmierdzi z kaloryfera, już nie wiem co robic
Napisano

Pewnie pomalowany nieodpowiednią farba i na gorąco śmierdzi... Długo śmierdzi? Może za jakiś czas przestanie...

Co to jest za kaloryfer?

 

Jak nie przestanie - wymień...

To jest jeden taki?

  • 9 miesiące temu...
Napisano
Grzejniki zamontowane ze spadkiem poziomu w stronę odpowietrzika. To jest normalne
Napisano
Zaczęło kapać z grzejnika na podłogę, to podstawiłam tam roślinkę w doniczce i teraz nie mam żadnej możliwości zmiany, bluszcz rośnie jak wariat, zaczyna oplątywać grzejnik a mi się wydaje, że jak się zbytnio rozrośnie na kaloryferze to będzie zimno w pokoju. Co robić? Pomocy!
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Gość Marta napisał:

Co robić? Pomocy!

Zależy co wolisz...

Jeśli chcesz mieć dżunglę w pokoju - zostaw niech się roślina wije...

Jeśli szkoda Ci kasy na ogrzewanie roślinki i wolisz ciepło w pokoju - weź nożyczki, czy sekator i TNIJ przy samej... ziemi w doniczce, wrzuć to ucięte do pojemnika brązowego BIO...

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
Zaczęło kapać z grzejnika na podłogę, to podstawiłam tam roślinkę w doniczce i teraz nie mam żadnej możliwości zmiany, bluszcz rośnie jak wariat, zaczyna oplątywać grzejnik a mi się wydaje, że jak się zbytnio rozrośnie na kaloryferze to będzie zimno w pokoju.
Co robić?
Pomocy!
Genialne rozwiązanie, roślinka ciepłą wode dostaje, nic się nie marnuje.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
30 minut temu, podczytywacz napisał:

Jeśli szkoda Ci kasy na ogrzewanie roślinki i wolisz ciepło w pokoju - weź nożyczki, czy sekator i TNIJ przy samej... ziemi w doniczce, wrzuć to ucięte do pojemnika brązowego BIO...

Nie, no co ty żeby zaraz ciąć. :foch:

Może przestawić tego chwasta w inny kąt pokoju, a pod kapiący kaloryfer zabudować lejek z wężykiem którym doprowadzi wodę do chwasta stojącego w innym miejscu.

Genialnie proste, czyż nie?. :yahoo:

Napisano
11 minut temu, demo napisał:

przestawić tego chwasta w inny kąt pokoju,

Jeśli się JESZCZE da bez demontażu grzejnika :509:

 

 

12 minut temu, demo napisał:

lejek z wężykiem

Jeśli z zaworu dolotowego, to da się grawitacyjnie na określoną odległość WĘŻYKIEM, WĘŻYKIEM przetransportować...

Jeśli  z wylotowego, to okresowo, po napełnieniu buforu  - przenieść chłodną już wodę do chwasta, albo zamontować pompkę z czujnikiem poziomu w tymże buforze, która to pompka WĘŻYKIEM, WĘŻYKIEM  okresowo przetłoczy chłodną już wodę do rzeczonego chwasta...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...