hotshot Napisano 6 sierpnia 2010 #151 Napisano 6 sierpnia 2010 Cytat Ja buduje z solbetu 24 gladkiego na klej bez p+w murarz powiedzial ze P+w to ulatweinie dla niego ale koszt pustakow duzy i bez P+W też bedzie dobrze. Zdecydowalem sie na ten material bo bardzo latwo sie w nim robi instalacje ktore bede robil sam, kolejna sprawa to to ze jest cieplejsza od ceramiki, nastepna to taka ze mniej bedzie kosztowalo otynkowanie tego zewzgledu na to ze sciany sa równuiejsze niz w przypadku ceramiki. co do ociepleniea mysle ze 12 cm dobrego styropianu wystarczy. Zrobie dokładnie tak samo i z tych samych powodów
Barbossa Napisano 6 sierpnia 2010 #152 Napisano 6 sierpnia 2010 Cytat Ja buduje z solbetu 24 gladkiego na klej bez p+w murarz powiedzial ze P+w to ulatweinie dla niego ale koszt pustakow duzy i bez P+W też bedzie dobrze. Zdecydowalem sie na ten material bo bardzo latwo sie w nim robi instalacje ktore bede robil sam, kolejna sprawa to to ze jest cieplejsza od ceramiki, nastepna to taka ze mniej bedzie kosztowalo otynkowanie tego zewzgledu na to ze sciany sa równuiejsze niz w przypadku ceramiki. co do ociepleniea mysle ze 12 cm dobrego styropianu wystarczy. 12 centów to już jest passeproponowałbym 20 centów
r-32 Napisano 6 sierpnia 2010 #153 Napisano 6 sierpnia 2010 15 c grafit ...byłoby ok ... Acz 20 - jak najbardziej..
Grzybarczyk Napisano 1 września 2010 #154 Napisano 1 września 2010 Cytat Witam, ja mam pytanie odnośnie BK, tzn nie wiem czy budować z BK 24+ ster. np. 15, albo 30 + cieńszy steropian np. 12, czy to wogóle jest sens dawać BK 30 bo tu nie widziałem żeby ktoś o tym pisał, a jeżeli chodzi o ten BK to z jakiej gęstości, bo wiem że ta 400 to najcieplejsza???A czy mógłby ktoś jeszcze podac wzór na tą przenikalnośc cieplną sciany??? Moim zdaniem dobry wybór, ale nie ma co robić 30. Ja osobiście stawiałbym na 24 + więcej styropianu. Wiadomo, że BK sam w sobie ma dobre parametry cieplne, ale ja osobiście jestem ciepłolubny
Robic Napisano 20 września 2010 #155 Napisano 20 września 2010 A polecacie pustaki Wienerbergera Porotherm? Ostatnio trafiłem na informację, że mają ciekawą promocję, a że tak powiem jestem na kupnie własnie pustaków.
daggulka Napisano 20 września 2010 #156 Napisano 20 września 2010 Cytat A polecacie pustaki Wienerbergera Porotherm? Ostatnio trafiłem na informację, że mają ciekawą promocję, a że tak powiem jestem na kupnie własnie pustaków. Jeśli budujesz ścianę dwuwarstwową - czyli docieploną styropianem , i jeśli cena tych pustaków jest ok ...... to sie nie zastanawiaj i bierz .Dwuwarstwówke buduje się z materiałów tanich .... np. max+styropian .... ponieważ materiał ma w tej ścianie spełnić funkcję przede wszystkim nośną. Od funkcji ochrony cieplnej jest tu styropian .
Grzybarczyk Napisano 20 września 2010 #157 Napisano 20 września 2010 sie tak czy inaczej buduje z porządnych mteriałów. Co by to nie było ja osobiście na materiał na ściany nie wziąłbym byle jakich. Dom wolę mieć porządny. Nie ma mowy o żadnych pustakach trocinowych czy innych wynalazkach.
daggulka Napisano 20 września 2010 #158 Napisano 20 września 2010 Cytat sie tak czy inaczej buduje z porządnych mteriałów. Co by to nie było ja osobiście na materiał na ściany nie wziąłbym byle jakich. Dom wolę mieć porządny. Nie ma mowy o żadnych pustakach trocinowych czy innych wynalazkach. tutaj akurat padło pytanie o ceramikę ..... ceramika ma swoje plusy i minusy - ale wymogi i warunki jakie powinna - spełnia
oscylot Napisano 20 września 2010 #159 Napisano 20 września 2010 Cytat sie tak czy inaczej buduje z porządnych mteriałów. Co by to nie było ja osobiście na materiał na ściany nie wziąłbym byle jakich. Dom wolę mieć porządny. Nie ma mowy o żadnych pustakach trocinowych czy innych wynalazkach. to proponuje zebys sobie z cegly sciany postawil bo to porządny materiał
Robic Napisano 22 września 2010 #160 Napisano 22 września 2010 O, dzięki, za odpowiedzi . Zdecydowałem się na tego wienerbergera. Zresztą ciekawa propozycja, bo za zakup 2500 cegieł można dostać kupon rabatowy na 500 złotych. Co prawda trzeba wypełniać formularz i go odsyłać do centrali, a ja tam nie specjalnie przepadam za formalnościami, no ale pustaków będzie trzeba trochę więcej, to i to przeboleję . Teraz trzeba będzie czekać, aż kupon odeślą.
Robic Napisano 4 października 2010 #162 Napisano 4 października 2010 No i już w zeszłym tygodniu odesłali, ale jeszcze kupnu nie realizowałem. W każdym razie szybko nawet wszystko przebiegło. A dom już się buduje, coś z tych fundamentów zaczyna odstawać . Fajny widok.
daggulka Napisano 7 października 2010 #163 Napisano 7 października 2010 Cytat No i już w zeszłym tygodniu odesłali, ale jeszcze kupnu nie realizowałem. W każdym razie szybko nawet wszystko przebiegło. A dom już się buduje, coś z tych fundamentów zaczyna odstawać . Fajny widok. no to super , że odesłali ..... i faktycznie nie ma nic bardziej cieszącego w budowie niż wzrost murów..... najbardziej spektakularny postęp na budowie ..... przy wykończeniówce entuzjazm nieco opada..... w każdym razie - powodzenia
Grzybarczyk Napisano 19 października 2010 #164 Napisano 19 października 2010 Cytat ceramika ma swoje plusy A to ciekawostka. Nie wiedziałem ! haha
daggulka Napisano 19 października 2010 #165 Napisano 19 października 2010 Cytat A to ciekawostka. Nie wiedziałem ! haha to może uściślijmy ..... o jaką ceramikę Ci chodzi? bo ta sanitarna , to faktycznie - kwestia bezdyskusyjna , do czegoś wszak trza robić.... a ceramika budowlana według mnie jak każdy inny materiał - ma swoje plusy i minusy ...
marek.kurdej Napisano 20 października 2010 #166 Napisano 20 października 2010 Cytat a ceramika budowlana według mnie jak każdy inny materiał - ma swoje plusy i minusy ... minusy znam, ale o plusach szczerze oslucham bo moze nie bylem na lekcji na ktorej ktos widocznie byl
daggulka Napisano 21 października 2010 #167 Napisano 21 października 2010 Proszszsszzzz.....http://www.google.pl/url?sa=t&source=w...2cA&cad=rjaOsobiście uważam, że np. BK ma znacznie więcej zalet , i z niego wybudowałam swój dom ....
T. Brzęczkowski Napisano 22 października 2010 #168 Napisano 22 października 2010 Cytat Proszszsszzzz.....http://www.google.pl/url?sa=t&source=w...2cA&cad=rjaOsobiście uważam, że np. BK ma znacznie więcej zalet , i z niego wybudowałam swój dom .... Już pięć lat wienerbe... pl "chroni" nasz rynek przed T i Plan. Wszystko... byleby nie izolować!http://www.wienerberger.at/servlet/Satelli...l=wb_at_home_de 1
T. Brzęczkowski Napisano 27 października 2010 #170 Napisano 27 października 2010 Spytam się Pana konkretnie:Szanowny JBZ, który "zjadł zęby" na badaniach wilgotnościowo temperaturowych przegród termicznych, doszedł do wniosku identycznego jak ja : im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. 1 -czy zgadza się Pan z nami?2 - czy jest Pan zwolennikiem cienkich izolacji ( jak JBZ )3 - jeżeli nie, to od jakiej grubości izolacji uważa Pan paroizolację za konieczną? Niezależnie od której strony jest „ocieplenie” 4- Czy może jest Pan przeciwnego zdania do nas ( ja i JBZ), że wilgoć w materiale izolacyjnym ma dla niego fatalne skutki. 3
Grzybarczyk Napisano 28 października 2010 #171 Napisano 28 października 2010 Cytat Osobiście uważam, że np. BK ma znacznie więcej zalet , i z niego wybudowałam swój dom .... Co do tego wątpliwości akurat nie ma.Ale widzę, że temat schodzi na zupełnie nowe tory haha. Gdzie się nie pojawi TB to wszystko się tak kończy.
T. Brzęczkowski Napisano 28 października 2010 #172 Napisano 28 października 2010 Cytat Co do tego wątpliwości akurat nie ma.Ale widzę, że temat schodzi na zupełnie nowe tory haha. Gdzie się nie pojawi TB to wszystko się tak kończy. Pojawi??? Przecież piszę tu 11-ty rok!
bajbaga Napisano 28 października 2010 #173 Napisano 28 października 2010 No - z przerwą na banana od Redakcji.
T. Brzęczkowski Napisano 28 października 2010 #174 Napisano 28 października 2010 Enerooszczędność zwycięża.W 1999 roku mój artykuł nosił tytuł "Izolować zamiast ogrzewać" ...
Redakcja Napisano 28 października 2010 #175 Napisano 28 października 2010 Cytat Pojawi??? Przecież piszę tu 11-ty rok! forum.budujemydom.pl istnieje od 2004 rokuPozdrawiamMarcin Szymanik
bajbaga Napisano 28 października 2010 #176 Napisano 28 października 2010 (edytowany) Cytat Enerooszczędność zwycięża. Raczej kontrowersyjne wypowiedzi nabijają posty i robi się ruch na Forum – a to zwiększa jego „poczytność”.A tak na marginesie. To Forum ma już 11 lat, a nie około 6 ?Ups. Redakcja juz odpowiedziała. Edytowano 28 października 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
T. Brzęczkowski Napisano 28 października 2010 #177 Napisano 28 października 2010 Cytat Raczej kontrowersyjne wypowiedzi nabijają posty i robi się ruch na Forum – a to zwiększa jego „poczytność”.A tak na marginesie. To Forum ma już 11 lat, a nie około 6 ?Ups. Redakcja juz odpowiedziała. Wiem! Choć w 2004 nie było logowania, ale pisząc "TU" miałem na myśli BD! Gdyby moje wypowiedzi nabijały... nie byłoby bana.A kontrowersyjne... pewien jestem, że umieszczanie izolacji termicznej za stałym odbiornikiem ciepła jest co najmniej kontrowersyjne. Podobnie jak brak paroizolacji - nawet gdy gruby styropian kleimy od zewnątrz! Cytat forum.budujemydom.pl istnieje od 2004 rokuPozdrawiamMarcin Szymanik Proszę sprawdzić Panie Marcinie grudniowy nr z 99'.
Grzybarczyk Napisano 4 listopada 2010 #178 Napisano 4 listopada 2010 Cytat Pojawi??? Przecież piszę tu 11-ty rok! Bardziej miałem na myśli konkretny wątek, a nie cały świat, ale niech będzie hahaha
Draagon Napisano 30 kwietnia 2011 #179 Napisano 30 kwietnia 2011 (edytowany) A ja mam dylematCegła czy suporex ? Cegła 25cm P+W - cena m2 ściany 50,10 złSuporex 400 24cm - cena m2 ściany 50,06 złI teraz dylemat:Cegła - wiadomo jaka przewodność cieplna, musiałbym dać 20cm styropianu i wiecej tynków, ale dobra do murowania.Suporex - największa wada, że 400-tka jest bardzo słaba i może rozlecieć sie przy transporcie ( mieli dużo reklamacji )Ale z Gorzkowic H+H mam do siebie na budowę ok 8km - chyba dadzą radę dowieść ? No i mniejsza grubość tynków, i styropian na ocieplenie 15cm, łatwiej docinać. Tylko te odpady przy transporcie :/ - może wyjść drożej zdecydowanie.Może ktoś miał podobny dylemat i jak go rozwiązał ?Dodam jeszcze:Przewodność cieplna ściany z cegły:przy 15 cm styropianu U = 0.2261 [W/m2K] przy 20 cm styropianu U = 0.1781 [W/m2K] Przewodność cieplna ściany z suporexu:przy 15 cm styropianu U = 0.1683 [W/m2K] przy 20 cm styropianu U = 0.1402 [W/m2K] Różnica w cenie na m2 ściany przy styropianie EPS grubości 5cm to ok 6,3 zł czyli całe ściany droższe o 1260zł.A i tak przewodność przy cegle słabsza od suporeksu.Ryzykować i brać suporex ? Edytowano 30 kwietnia 2011 przez Draagon (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl Napisano 30 kwietnia 2011 #180 Napisano 30 kwietnia 2011 Suporex czyli beton komórkowy jest łatwiejszy w murowaniu no i pozostałe roboty jak elektryka, c.o. łatwiej i szybciej i trochę taniej .Ja stawiałem swój dom z ytonga 36,5 współczynnik o ile dobrze pamiętam to 0,29. Zaglądnij na ytong energo ma lepszy współczynnik ale nie pamiętam ile. Jeżeli chodzi o transport i cenę to przy zakupie kompleksowej na cały dom na pewno dostaniesz ładny rabat i nie musisz szukać w pobliżu. Ja kupując materiał na swój dom znalazłem hurtownię oddaloną ponad 70 km bo mieli taniej niż hurtownie w pobliżu.Jakby nie patrzeć to zostawisz kilkadziesiąt tysiaków w hurtowni a to dla nich nie byle jaki klient
Draagon Napisano 30 kwietnia 2011 #181 Napisano 30 kwietnia 2011 Generalnie to ja wolę suporex - i najchetniej właśnie klasy 400 - tylko czy wytrzyma on kwestie transportu? A co do ceny to mam dość dobre kolega z klasy otworzył hurtownię i od razu mam rabaty 70km - to mnie trochę zaskoczyłeś Poszukam jeszcze
Gość mhtyl Napisano 30 kwietnia 2011 #182 Napisano 30 kwietnia 2011 Chyba jakoś ten suporex jest pakowany więc nie powinno być problemu z transportem(paleta z bloczkami ytonga jest owinięta folią termozgrzewalną). Zresztą zamawiasz w 100% towar a że w transporcie coś się wydarzy to powinien sprzedawca wadliwy towar wymienić. Tak większość hurtowników robi (mi dołożyli 30 szt bloczków betonowych bo były popękane).Więcej zachodu będzie przy murowaniu, trzeba uważać aby go nie poobijać i nie pokaleczyć.
bobu62 Napisano 1 maja 2011 #183 Napisano 1 maja 2011 Mam własnie postawiony stan surowy z pustaków z keramzytobetonu 24cm i jestem zadowolony. Myślę że każdy materiał znajdzie zwolenników i przeciwnikówMam własnie postawiony stan surowy z pustaków z keramzytobetonu 24cm i jestem zadowolony. Myślę że każdy materiał znajdzie zwolenników i przeciwników
vip42 Napisano 2 maja 2011 #184 Napisano 2 maja 2011 Cytat Mam własnie postawiony stan surowy z pustaków z keramzytobetonu 24cm i jestem zadowolony. Myślę że każdy materiał znajdzie zwolenników i przeciwnikówMam własnie postawiony stan surowy z pustaków z keramzytobetonu 24cm i jestem zadowolony. Myślę że każdy materiał znajdzie zwolenników i przeciwników Widać że jesteś bardzo zadowolony (podwójny wpis) A ile wyniósł cię m2 muru? Będziesz go docieplał?
bobu62 Napisano 2 maja 2011 #185 Napisano 2 maja 2011 Cytat Widać że jesteś bardzo zadowolony (podwójny wpis) A ile wyniósł cię m2 muru? Będziesz go docieplał? Nie przeliczałem kosztów na m2 ale jeden pustak 24x24x49 kosztował 5,50. Ocieplał będę styropianem 20cm ( 2x10cm)
vip42 Napisano 2 maja 2011 #186 Napisano 2 maja 2011 Cytat Nie przeliczałem kosztów na m2 ale jeden pustak 24x24x49 kosztował 5,50. Ocieplał będę styropianem 20cm ( 2x10cm) czyli koło 44 zł za pustaki + zaprawa + robocizna = jakieś 80 zł m2 ściany + 30-50 zł m2 ocieplenia
maniek60 Napisano 2 maja 2011 #187 Napisano 2 maja 2011 A to chcesz solidną ścianę, czy tylko taką żeby odgrodzić pomieszczenia ? Jeśli dla ogrodzenia to wystarczy zwykły kartongips, wypchać to wełną i gitara
T. Brzęczkowski Napisano 6 maja 2011 #188 Napisano 6 maja 2011 http://www.youtube.com/user/mabudospzoo?feature=chclkStyropian od wewnatrz
Barbossa Napisano 6 maja 2011 #189 Napisano 6 maja 2011 przysnąłem na filmie, może dlatego, że dźwięk wyłaczyłemalegdzie tam jest styro od środka?czy to to taka zgaduj zgadula?no i goowno mnie obchodzą produkcje innychja chcę pańską zobaczyć(i to nie jakiś tam rurek i central wentylacyjnych, a tych domów ocieplanych od środka z dedykowanym projektem technicznym)
Jani_63 Napisano 6 maja 2011 #190 Napisano 6 maja 2011 Z dźwiękiem czy bez, przekaz tego filmu taki sam. Cytat alegdzie tam jest styro od środka?czy to to taka zgaduj zgadula? Ten styropian to tam jest pokazany chyba na poziomie podprogowym
Grzybarczyk Napisano 10 maja 2011 #191 Napisano 10 maja 2011 to się nazywa "łapać się tonącej tratwy" czy jak to się mówi.TB, jesli jesteś Pan taki pewny swojego to zaproś na budowę, oblicz, pokaż, zrób cokolwiek zamiast gadać.A wracając do tematu to ściany wykonać z bk.
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2011 #192 Napisano 11 maja 2011 Zapraszam. jestem pewien, że nie można dawać izolacji termicznej za stałym odbiornikiem ciepła, jestem pewien, że przy grubości powyżej 12 cm ulegnie zawilgoceniu. Jestem pewien, że niedługo i Pan będzie się śmiał z tych co "izolują" by nie izolować. Izolacja służy do marginalizacji roli ogrzewania - czy mógłby mi Pan wskazać uczelnię ( poza UWM ) gdzie nie uczą o centralnym a uczą o izolacji?Dokąd nie zacznie Pan izolować, dalej będzie Pan zakładał kotłownie w domach. http://www.youtube.com/watch?v=cmIvC8iguX4...feature=related
Barbossa Napisano 11 maja 2011 #193 Napisano 11 maja 2011 uuuuuuu, chodzi o Uniwersytet Warmińsko Mazurski?no i ważne (moim zdaniem pytanie) dlaczego nie uczą i dlaczego mają nie uczyć?a słowo "zapraszam" nie raz padło i doopa blada z tego wychodziła, tak to nasz Empirfirion "zaprasza" 1
demo Napisano 11 maja 2011 #194 Napisano 11 maja 2011 Cytat Zapraszam. jestem pewien, że nie można dawać izolacji termicznej za stałym odbiornikiem ciepła, jestem pewien, że przy grubości powyżej 12 cm ulegnie zawilgoceniu. Nie ma takiej możliwości jeżeli damy tynk akrylowy . 1
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2011 #195 Napisano 11 maja 2011 Co ma do tego tynk? chodzi o dyfuzję. Poza tym to nie kwestia "możliwości" a fizyki, która się w praktyce w 100% potwierdza. Mało tego… im grubsza izolacja termiczna ( bez paroizolacji) tym większy problem.
Barbossa Napisano 11 maja 2011 #196 Napisano 11 maja 2011 ok czyli wystarczy dać własciwą paroizolację i mamy pozamiataneo czym nasz genjuszu chcesz jeszcze podyskutować? 1
vip42 Napisano 11 maja 2011 #197 Napisano 11 maja 2011 Cytat ok czyli wystarczy dać własciwą paroizolację i mamy pozamiataneo czym nasz genjuszu chcesz jeszcze podyskutować? Mogę się podłączyć?Co to jest właściwa paroizolacja i jak ją połozyć?
Barbossa Napisano 11 maja 2011 #198 Napisano 11 maja 2011 właściwa paroizolacja to taka, która zapobiegnie zawilgoceniu izolacjijak ją położyć? szczelniemam nadzieję, że już wiesz wszystko 1
vip42 Napisano 11 maja 2011 #199 Napisano 11 maja 2011 Cytat właściwa paroizolacja to taka, która zapobiegnie zawilgoceniu izolacjijak ją położyć? szczelniemam nadzieję, że już wiesz wszystko jak zwykle jestes bardzo bardzo bardzo pomocny bardziej mnie interesował sposob praktyczny na szczelene położenie właściwej paroizolacji między ścianą murowaną a styropianem Skoro styro mocuje sie na kołki to paroizolacja nie będzie szczelna, i jak przyczepić tę paroizolację do muru a później styro do paroizolacji (czyli folii?)
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2011 #200 Napisano 11 maja 2011 Cytat Mogę się podłączyć?Co to jest właściwa paroizolacja i jak ją połozyć? Paroizolacja ma zabezpieczać izolację termiczną przed zawilgoceniem od wewnątrz. Oczywiście dotyczy odpowiednio grubych izolacji. Do współczynnika 0.3 W/m2 x K czyli około 10-12 cm styropianu i wilgotności względnej wewnątrz utrzymującej się w strefie komfortu termiczno wilgotnościowego, problem praktycznie nie istnieje. Im grubsza izolacja termiczna - tym zimniejszy tynk zewnętrzny - czyli więcej krzywej rosy od punktu rosy jest w przegrodzie termicznej. Widać to na rys. nr 5 http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf Potwierdzają to również próbki styropianu pobierane z domów ocieplanych 15 i więcej centymetrowym styropianem - 100cm 3 styropianu z elewacji ważyło od 4 do 7 g!Jak się kładzie paroizolację… tak jak zawsze się kładło np. w dachu. Od „ciepłej” strony i na zakładkę. Dodam, że jest to konieczne nawet przy mało skutecznym ocieplaniu z zewnątrz .
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się