Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe, aby było ciepło w stopy


Recommended Posts

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dlatego lepiej zrobić pogrubioną podłogę.

No niby tak...

Gdzieś już pisałem w temacie o podłodze u mnie. W tym momencie jest 2,62 cm wysokości. A pod jest nieogrzewany garaż. Planuję sufit w garażu ocieplić 15cm wełny, ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało. I za grubo na wylewkę już miejsca nie pozostaje. :zalamka:

Napisano
6 minut temu, Takiowaki napisał:

W tym momencie jest 2,62 cm

Chyba 2,62 m?

9 minut temu, Takiowaki napisał:

ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało

Pod podłogówkę?

Nie przesadzaj. Styropian na stropie po to żeby było do czego rurki przymocować. Dałbym 5cm max,

A jak masz równo to i mniej

Napisano

Ja zanim zrobiłem wylewkę na piętrze namęczyłem się zanim wyrównałem poziom pod styropian.

Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy.

Napisano
22 minuty temu, MrTomo napisał:

Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy.

Przecież piszę, że mam 2,62m +/- 1cm. Wszystko niwelatorem sprawdzone, mam własny. Tylko czym to pod styropian wyrównać? Ale to inny temat. Tu o grzaniu podłogą ;)

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy tej samej masie przepływającej wody ilość oddanego przez wodę ciepła będzie dokładnie taka sama. Nie ma znaczenia czy 100 l wody schłodzisz z 40 na 30°C czy z 90 na 80°C. przypominam, że 1kg wody ochłodzony o 1 K oddaje 4,2 kJ ciepła.

W instalacjach można podnieść moc cieplną grzejnika podnosząc mu temperaturę zasilania ale wtedy samoczynnie zmieni się różnica Tz-Tp i/lub przepływ (zależnie od tego jaka jest to instalacja i co w niej mamy).

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Napisano
22 minuty temu, animus napisał:

Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła.:wallbash: Muszę tu przyznać rację.:bezradny:

Zdarza się :) Problem z ogrzewaniem jest zawsze taki, że jak ruszymy jeden parametr to zmieniają się też inne, czy nam się to podoba czy nie.

Najlepszy trening to zaprojektować i zrobić instalację, która będzie działała grawitacyjnie. Albo coś w takiej przerobić. Ale tych coraz mniej... Ciekawe czy tego w ogóle jeszcze uczą?

  • 9 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam , mam pytanie. mam mozliwosc , zrobienia podlogowki na parterze + grzejniki na pietrze i poddaszu, badz wszystko podlogowka wodna , czyli parter pietro i poddasz. W podlogowce maja byc wyprowadzone zawory w kazdym pomieszczeniu , nie powinny byc wyprowadzone termostaty? badz panel jeden np. na parterze z regulacja temperatury do kazdego pokoju ?? co Panstwo mi radzicie?
Napisano

proponuję żadnych grzejników (ewentualnie tylko drabinki w łazienkach zasilane z pętli podłogówki), Sterowanie to już trochę inna sprawa. Jeden sterownik na kondygnację też wystarczy(przepływy można wyregulować na rotametrach....a można do każdego pomieszczenia dać osobny sterownik z nastawą temperatury (to droższa opcja)

Napisano

Większa powierzchnia wymiany ciepła i niższa temperatura wody w instalacji. To jest przyszłość. Jako źródło zasilania może tu pracować pompa ciepła lub nowoczesny, gazowy kocioł kondensacyjny, który w trybie kondensacji działa wyśmienicie. Ja bym tu się pokusił nawet o kontrowersyjne rozwiązanie - kolektory słoneczne + potężny wymiennik, z którego woda szła by na obieg grzewczy jako wspomaganie ogrzewania.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan??
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Gość Izunia napisał:

Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan??

Te ciepłe rurki to początek pętli - woda płynie nimi pod podłogę, tam oddaje ciepło i wraca do rozdzielacza - I to są te zimne rurki, czyli koniec pętli. :)

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Gość Sylwia
Napisano
Witam mamy duże problemy z podłogowa. Mamy ja na górze i na dole na osobnych obiegach. Piec ma temp 53°c. Na regulatorze ustawione mam 40 ° na podlogowki. Niestety podłogi są zimne. W domu temp zadaną to 20 °. Jak poprawnie wyregulować temp? Pomocy!
  • 2 miesiące temu...
Gość Bogdan
Napisano
Oszczednosci to sa wtedy jak do gruntu nie ucieka cieplo,a w przypadku podlogowki mniejsze lub wieksze straty sa na pewno. Moim zdaniem podlogowka i tak jest lepsza pomimo wiekszego wydatku na instalacje. Plytek i tym podobnych ze swojego doswiadczenia nie polecam,bo w stopy ciepło nie bedzie przy podlogowce,chyba ze zle wykonana instalacja. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy ,
Napisano
Dnia 14.12.2017 o 19:11, Gość Pedroos napisał:

Witam. Pierwsze zdjęcie przedstawia pracownika zalewającego instalację wylewką anhydrytową a nie betonem. Proszę się dokształcic bo na temat czym zalac taką posadzkę nic niema. A jak powszechnie wiadomo anhydryt jest lepszy od betonu :)

To ja mam tu taki artykuł na temat. Na przykładzie oferty jednej z firm i fotka na wabia. I jaki jastrych tu Pan poziomuje? :)

https://budujemydom.pl/irbj/porady/92266-cementowy-anhydrytowy-a-moze-alfa-najlepszy-podklad-podlogowy

395047-9f4f-970x0_baumit-zalewanie-rur-g

Dnia 15.12.2017 o 18:09, Elfir napisał:

Ja mam anhydryt na podłogówce. 

a ja bym przykrył pełną cegłą, nakrył dywanem i tez by grzało az miło. Pomyśleć, że początki podłogówki były takie.

398902-6214-970x0_hypokaust-konstrukcje-

 

Napisano (edytowany)

Nie tylko anhydrytowe wylewki mają płynną, samopoziomującą konsystencję, ale również cementowe. :)

Można tu wyróżnić np.:

1. weber.floor FLOW - płynny jastrych, do 10 cm grubości - https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-flow

2. weber.floor 4310 - płynny podkład podłogowy, wzmocniony włóknami, do grub. 5 cm. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

W przypadku weber.floor 4310, można zalewać rurki ogrzewania, przy dosyć cienkiej warstwie, ponieważ, w niektórych warunkach, jest to nawet 2,5 cm grubości (min. 1 cm nad rurkami). Co jest niezwykle istotne w momencie, gdy chcemy uzyskać bardzo mocny jastrych, odporny na ściskanie oraz wytrzymały na zginanie. W przypadku wykończenia żywicą, parkietu, czy deską klejoną, wyborem również powinien być weber.floor 4310. :91_thumbsup:

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...