MrTomo Napisano 15 kwietnia 2016 Udostępnij #1 Napisano 15 kwietnia 2016 Będę robił podłogówkę na poddaszu.Wywaliłem trochę tymczasowego "ocieplenia" i wyszła mi dziura na około 14-15cm do poziomu przyszłej podłogi.Wylewka będzie anhydrytowa więc będzie miała max. 4,5cm.Co dać pod spód - nie uśmiecha mi się wkładać 10cm styroduru (xps) ??druga sprawa - widziałem specjalne płyty wyprofilowane (knauf) pod układanie rur.Na to już żadnej folii się nie daje.Czy to coś warte? Chciałem dać rurę fi20 a tam raster do 18? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 15 kwietnia 2016 Udostępnij #2 Napisano 15 kwietnia 2016 Cytat Będę robił podłogówkę na poddaszu.Wywaliłem trochę tymczasowego "ocieplenia" i wyszła mi dziura na około 14-15cm do poziomu przyszłej podłogi.Wylewka będzie anhydrytowa więc będzie miała max. 4,5cm.Co dać pod spód - nie uśmiecha mi się wkładać 10cm styroduru (xps) ??druga sprawa - widziałem specjalne płyty wyprofilowane (knauf) pod układanie rur.Na to już żadnej folii się nie daje.Czy to coś warte? Chciałem dać rurę fi20 a tam raster do 18? Po pierwsze XPS pod wylewke to bzdura.Po drugie czemu anhydryt a nie miksokret ?Po trzecie płyty systemowe są jedynie dla instalatorów bo ułatwiają pracę i automatycznie podrazaja znacznie inwestycję. Jeśli komuś nie zależy na kasie to i owszem.Folie pod wylewke tak czy tak trzeba dac bo ma być to podłoga plywajaca. Link do komentarza
MrTomo Napisano 15 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 15 kwietnia 2016 Cytat Po pierwsze XPS pod wylewke to bzdura. Dlatego pytam -co?Eps - 20, 100? Cytat Po drugie czemu anhydryt a nie miksokret ? Bo nie zależy mi na akumulacji a anhydryt jest monolitem lepiej przewodzącym.Jest to praktycznie samopoziomujące.Najważniejszą jednak zaletą jak dla mnie jest ostateczna waga. Cytat Po trzecie płyty systemowe są jedynie dla instalatorów bo ułatwiają pracę i automatycznie podrazaja znacznie inwestycję. Jeśli komuś nie zależy na kasie to i owszem.Folie pod wylewke tak czy tak trzeba dac bo ma być to podłoga plywajaca. Ok.Folię dać to nie jest problem.Zapytałem z ciekawości. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 15 kwietnia 2016 Udostępnij #4 Napisano 15 kwietnia 2016 EPS80 będzie ok.Ja bezwładność podlogowki uważam za zaletę nie zależnie czym się grzeje ale ja to ja 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 15 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #5 Napisano 15 kwietnia 2016 Mam nadzieję, że spinki będą się w nim trzymać.Jeszcze jedno dawać 2 x 5cm czy 1 x 10cm?Rura nie podniesie styropianu 5cm do góry? Link do komentarza
MrTomo Napisano 15 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #6 Napisano 15 kwietnia 2016 Pytanie dodatkowe za punkt:Na co zwracać uwagę przy wybieraniu alupexa?20x2?20x2,25?Materiał?Firma?Cena? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 15 kwietnia 2016 Udostępnij #7 Napisano 15 kwietnia 2016 Cytat Mam nadzieję, że spinki będą się w nim trzymać.Jeszcze jedno dawać 2 x 5cm czy 1 x 10cm?Rura nie podniesie styropianu 5cm do góry? Ja bym dał 2*5 na przekladke i nie powinno podnosić. Link do komentarza
MrTomo Napisano 21 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #8 Napisano 21 kwietnia 2016 Kolejny kłopot.Po dokładniejszym pomiarze wyszło, że trzeba 8cm styro.Problem wyszedł w sypialni. Odkryłem ocieplenie, a tam wystają belki stropowe. Nie są idealnie prostokątne tylko takie "półkoliste", plackowate.Do tego z jednej strony 5cm nad stopem, z drugiej 6cm.Jak podejść do rozłożenia styropianu? Link do komentarza
rower Napisano 29 kwietnia 2016 Udostępnij #9 Napisano 29 kwietnia 2016 Nie pomiń założeń dobrego montażu! Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #10 Napisano 30 kwietnia 2016 Na razie mam takipomysłW okolicach belek ułożyć styropian 6cm (styropian 6cm ciąć pod skosem by max. dopasować do belki?) i w miejscach gdzie belka uzupełnić braki z boków i od góry zaprawą wyrównującą (wyrównać do styropianu)Na to 2cm xps aby wyrównać do 8cm Link do komentarza
rower Napisano 30 kwietnia 2016 Udostępnij #11 Napisano 30 kwietnia 2016 A jesteś pewny, że nie będzie żadnej skuchy przy takim podejściu do sprawy? Link do komentarza
PeZet Napisano 30 kwietnia 2016 Udostępnij #12 Napisano 30 kwietnia 2016 (edytowany) Styropian na podłodze poddasza służy temu, by było w co wbić szpilki oraz żeby nie grzać sufitu. Wystarczyłoby więc i 5cm. Ale rozumiem, że nie chcesz lać za dużo betonu. Daj koniecznie styropian podłogowy. Podłogowy, nie elewacyjny. A podłogowy styrek to EPS100. Izolbet wg mnie jako jeden z niewielu ma deklarowaną gęstość styropianu EPS100. Folia ułatwia wiele, warto ją dać, choć nie służy jako warstwa poślizgowa dla betonu, bo to straszna bzdura. Folia odcina wilgoć od styrka, choć dziurawimy tę folię później na maks. Folia ułatwia wpinanie spinek. Acha, daj 1x10cm. Miałem na poddaszu sytuację: kłądłem tam 5cm styropianu, byle mieć w co szpilki wbić. Te piątki potrafią się podnosić. Dyszka się nie podniesie. A nie sądzę, że będziesz piankował styropian na podłodze, bo niby po co. Cytat Na co zwracać uwagę przy wybieraniu alupexa?20x2?20x2,25?Materiał?Firma?Cena? To jest układ otwarty, więc bez różnicy czy dasz rurkę grubości 2 czy 2,25 - moim zdaniem. Raczej o solidność materiału chodzi, elastyczność.Moim zdaniem: wavin. Z dziesiątek opinii jakie kiedyś przeczytałem jasno wynikało, że jest to solidna marka i ma ludzką cenę. Edytowano 30 kwietnia 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji) 2 Link do komentarza
MrTomo Napisano 1 maja 2016 Autor Udostępnij #13 Napisano 1 maja 2016 (edytowany) Cytat A podłogowy styrek to EPS100. Izolbet wg mnie jako jeden z niewielu ma deklarowaną gęstość styropianu EPS100. Czy różni się czymś styropian zwany przez kilka firm "sufit, podłoga" lub "podłoga" od eps100?Styropian 6+2 chcę dać tylko wzdłuż belek (nie wytnę tak 8-mki)W pozostałych miejscach mogę dać od razu 8cm ale chciałem 2x4cm bo pewnie trzeba będzie jakieś rurki schować.Choć nie do końca - mam kanały 5cm do wentylacji na stropie. To będę musiał dać kawałki 5 + 3cm...Spinkami o odpowiedniej długości nie przestrzelę styropianów tak, że wbije się do dolnego?Nie wystarczy to aby się nie podnosił styro? Edytowano 1 maja 2016 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 1 maja 2016 Udostępnij #14 Napisano 1 maja 2016 Cytat 1.Czy różni się czymś styropian zwany przez kilka firm "sufit, podłoga" lub "podłoga" od eps100?2.Spinkami o odpowiedniej długości nie przestrzelę styropianów tak, że wbije się do dolnego?Nie wystarczy to aby się nie podnosił styro? ad 1Styropian "sufit podłoga" różni się od EPS tym, że producent balansuje na granicy normy. Ukrywa prawdziwą gęstość czyli twardość płyty, choć norma bodajże mówi, że podłogę pokrywa się epsem 100. Dlatego powymyślali , mym zdaniem, te nazwy. Choć to też ułatwia rozeznanie.Z innej strony - styropian przeznaczony na podłogę będzie odpowiednio twardy, raczej można tak założyć, bo być musi, to inaczej handlarz padnie, acz warto sprawdzić markę przed zakupem.Z całą pewnością nie warto samemu kombinować z eps-ami czyli z gęstościami. Jeśli na paczce nie jest napisane podłoga, tylko podana jest gęstość, to brałbym na podłogę wyłącznie eps100. Chyba że byłby napis "podłoga" i zawierzyłbym marce.Konkluzja: chodzi o ugięcie płyty. Nie pamiętam parametru ani jego wartości. ad 2Kup te spinki, co je nazywają "długie". Mają bodajże 4,5cm. Na allegro znajdziesz w cenie o niebo lepszej od marketowych. Zajrzyjmy przez mikroskop:Spinka trzyma się folii, wg mnie. Spinka ma pazurki jak choinka posadzona zielonym do dołu. Wbita klinuje się. Ale żeby się zaklinowała w styropianie, musi wejść na tyle głęboko, aby:1. pierwsza gałąź choinki zanurzyła się w styropianie, a wiadomo że najpierw jest czubek2. gałąź musi zanurzyć się na tyle głęboko, żeby dała radę zaklinować się o o odpowiednio grubą warstwę styropianu. A to jest mało prawdopodobne, bo spinka wówczas musiałaby zagłębić się w styropian na kilka cm. Stąd mój wniosek poparty obserwacją, że spinka trzyma się folii. Za to styropian się podnosi, kiedy jest zbyt wiotki np z powodu małej grubości. Wyłączamy mikroskop. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 1 maja 2016 Autor Udostępnij #15 Napisano 1 maja 2016 Cytat ad 1... Dzięki za wyjaśnienie Cytat ad 2... Również dzięki za wyjaśnienieNo to trzeba go będzie podkleić... Chyba, że jakieś dłuższe spinki zastosuję (8cm?) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 1 maja 2016 Udostępnij #16 Napisano 1 maja 2016 (edytowany) Folia pod wylewką służy jako warstwa poslizgowa. PeZet poczytaj sobie czemu i dlaczego tak i przyswoj termin "podłoga pływająca":https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/porady/124-co-oznaczaja-terminy-podloga-plywajaca-lub-posadzka-plywajacaStyropian na podłogę jak najbardziej EPS80 się nada.Na EPS100 robione są płyty fundamentowe,na których stoją całe domy a nie jedynie 8cm wylewki. Edytowano 1 maja 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 maja 2016 Autor Udostępnij #17 Napisano 6 maja 2016 (edytowany) Dzisiaj jeden fachman powiedział mi, że lepiej dać gęściej rurę 16 niż dawać 20, bo 20 nie wygnę, prędzej złamię i że nikt nie robi 20.Do tego cena rury 20mm to 7zł/mb a 16mm 3,50mb (kisan)??? Edytowano 6 maja 2016 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 7 maja 2016 Autor Udostępnij #18 Napisano 7 maja 2016 Zdecydowałem się na rurki 16mm co 10cm.Inna rzecz - zespól pompowy chcę mieć w kotłowni. Tj, pompa i zawór termostatyczny.Jaki powinienem zastosować rozdzielacz i co powinno w nim być?Przepływomierze?Zaworki termostatyczne?Będę miał max 5 obwodów. Link do komentarza
MrTomo Napisano 17 lipca 2016 Autor Udostępnij #19 Napisano 17 lipca 2016 Tynki gotowe - trzeba zabierać się za podłogę.Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.Nawet 2cm różnicy.Myślałem, że wyrównam się styropianem do belek i na to dam 2cm styroduru.W jednych miejscach wychodzi mi 5cm, w innych 7cm.Szału dostanę. Belki same w sobie też jakby "od pługa" były wylewane.Fale Dunaju...Nie wiem jak się do tego zabrać. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #20 Napisano 18 lipca 2016 Cytat Tynki gotowe - trzeba zabierać się za podłogę.Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.Nawet 2cm różnicy.Myślałem, że wyrównam się styropianem do belek i na to dam 2cm styroduru.W jednych miejscach wychodzi mi 5cm, w innych 7cm.Szału dostanę. Belki same w sobie też jakby "od pługa" były wylewane.Fale Dunaju...Nie wiem jak się do tego zabrać. Podłoże można wyrównać gotową cementową wylewką cienkowarstwową (rozwiązanie drogie) bądź podsypką z drobnoziarnistego keramzytu lub za pomocą fabrycznej podsypki podłogowej z mielonego betonu komórkowego. Podsypka powinna pokrywać na co najmniej 1 cm największe wypukłości. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 lipca 2016 Autor Udostępnij #21 Napisano 18 lipca 2016 A w jaki sposób wyznaczyć poziom, którego się trzymać na dużej przestrzeni?Przy ścianach nie ma problemu, a środkiem?Jakieś sznurki rozciągać? Lasery? Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #22 Napisano 18 lipca 2016 Posadzka/wylewka samopoziomująca (?) Link do komentarza
retrofood Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #23 Napisano 18 lipca 2016 (edytowany) Cytat A w jaki sposób wyznaczyć poziom, którego się trzymać na dużej przestrzeni?Przy ścianach nie ma problemu, a środkiem?Jakieś sznurki rozciągać? Lasery? Poziomicy się nie dorobił? Nie mówię nawet o laserowej, ale o zwykłej, tynkarskiej. Edit. wycofałem się z innych tez, taż to poddasze... Edytowano 18 lipca 2016 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 lipca 2016 Autor Udostępnij #24 Napisano 18 lipca 2016 Cytat Posadzka/wylewka samopoziomująca (?) koszt...? Cytat Poziomicy się nie dorobił? Nie mówię nawet o laserowej, ale o zwykłej, tynkarskiej. Edit. wycofałem się z innych tez, taż to poddasze... Poziomicę ma 2m.Salon ma 6.5W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.Jakoś poradzę. Link do komentarza
Buster Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #25 Napisano 18 lipca 2016 Cytat koszt...?Poziomicę ma 2m.Salon ma 6.5W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.Jakoś poradzę. Jako że prowadziłem kiedyś zakład ślusarski to zwykle na stanie miałem profile zamknięte.Często przydawały się bo i proste i długie (6 m)Najwygodniejsze były 30x30x2mm. Link do komentarza
retrofood Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #26 Napisano 18 lipca 2016 Cytat Poziomicę ma 2m.Salon ma 6.5W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.Jakoś poradzę. Się kładzie dwie rułki ocynk i się je poziomuje. A potem łatą zbiera się nadmiar po nich. Zygzakiem. Cytat Jako że prowadziłem kiedyś zakład ślusarski to zwykle na stanie miałem profile zamknięte.Często przydawały się bo i proste i długie (6 m)Najwygodniejsze były 30x30x2mm. Też mogą być. Cza tylko sprawdzić, czy się nie wygły. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #27 Napisano 18 lipca 2016 Cytat Lasery? Laser będzie chyba najskuteczniejszy. Link do komentarza
retrofood Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #28 Napisano 18 lipca 2016 Jasne. Po laserowym promieniu będzie równiutko jeździł łatą niczym bracia Kaczyńscy po tęczy, kiedy to ukradli księżyc. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 18 lipca 2016 Udostępnij #29 Napisano 18 lipca 2016 Cytat Jasne. Po laserowym promieniu będzie równiutko jeździł łatą niczym bracia Kaczyńscy po tęczy, kiedy to ukradli księżyc. Będzie sprawdzał gdzie najwyższy punkt i do tego odniesie się przy scianie. Jak mi lali wylewke tak robili i było rowniutko. Link do komentarza
PeZet Napisano 19 lipca 2016 Udostępnij #30 Napisano 19 lipca 2016 (edytowany) Cytat Jaki powinienem zastosować rozdzielacz i co powinno w nim być?Przepływomierze?Zaworki termostatyczne? Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli - przepływomierze, - zaworki do zakręcania. - odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat- możliwość spuszczenia wody- zawór do zakręcania rury zasilania - zawór do zakręcania rury powrotu Cytat Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.Nawet 2cm różnicy. Do propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca.Małe odstępstwa od poziomu to nie twój problem, bo wylewkarze złapią potem ten prawdziwy poziom.dopisałem: Tam, gdzie masz 2 centymetrowy dołek, wklej styropian 2cm. Wszystko razem przecież to będzie styropian. Na ten twój wyrównawczy pójdzie ten właściwy, który zdaje się, też pełni tylko funkcję montażową dla podłogówki, bo od dołu masz ogrzewane pomieszczenia.Dawno mnie tu nie było.Pozdrowienia Edytowano 19 lipca 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 lipca 2016 Autor Udostępnij #31 Napisano 19 lipca 2016 Cytat Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli - przepływomierze, - zaworki do zakręcania. - odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat- możliwość spuszczenia wody- zawór do zakręcania rury zasilania - zawór do zakręcania rury powrotuDo propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca. Już mnie serce boli, bo wywaliłem tyle worków styropianu, że ohoho...!Miałem go mielić ale stwierdziłem, że nie będzie takiej potrzeby.A teraz by się przydał.Nie jest to wszystko takie proste bo te nierówności są nieprzewidywalne Przydałoby się zrobić mapę jak georadarem Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 30 sierpnia 2016 Udostępnij #32 Napisano 30 sierpnia 2016 Jednak dla ogrzewania podłogowego zalecam styropian KNAUF Therm EXPERT FLOOR HEATING EPS 100 λ 36, który oprócz izolacji posiada system wypustek dla prawidłowego prowadzenia rur grzewczych. Węcej na ten temat na stronie http://knauf-industries.pl/products,produc...s-100--36-.html. Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 września 2016 Autor Udostępnij #33 Napisano 4 września 2016 Cytat Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli - przepływomierze, - zaworki do zakręcania. - odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat- możliwość spuszczenia wody- zawór do zakręcania rury zasilania - zawór do zakręcania rury powrotuDo propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca.Małe odstępstwa od poziomu to nie twój problem, bo wylewkarze złapią potem ten prawdziwy poziom.dopisałem: Tam, gdzie masz 2 centymetrowy dołek, wklej styropian 2cm. Wszystko razem przecież to będzie styropian. Na ten twój wyrównawczy pójdzie ten właściwy, który zdaje się, też pełni tylko funkcję montażową dla podłogówki, bo od dołu masz ogrzewane pomieszczenia.Dawno mnie tu nie było.Pozdrowienia Mnie też dawno tu nie byłoMuszę się zabrać w końcu za temat, bo czas leci a do zimy coraz bliżej.Tynkarze opóźnili się z robotą przeszło miesiąc.Sprzątanie po nich zajęło mi też sporo czasu a potem wakacje i ... brak weny.Tak - trochę czasu zmarnotrawiłem ale nie miałem już sił do tego.Koniec biadolenia - do rzeczy.Najchętniej zrobiłbym jakąś podsypkę właśnie - na sucho.Byle nie piasek - nie chcę ładować nic ciężkiego. Ta podsypka keramzytowa - to ma jakąś ściśliwość?Jak na to potem przyjdzie styropian i wylewka to nie "siądzie" to?Nie trzeba tego jakoś zagęścić lub zalać płynnym cementem albo zmieszać z cementem i spryskać wodą?Zostało mi trochę perlitu - może zmieszać to z cementem lub jakimś klejem?A może zwykłą zaprawą wyrównawczą to przesmarować?Tylko wtedy co - folię pod spód (żeby nie przeciekło na sufit parteru)? Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 września 2016 Autor Udostępnij #34 Napisano 5 września 2016 A może wysypać 5-6cm keramzytu, tworząc równy poziom (zamiast styropianu i kombinacji z podsypkami) i na to położyć płyty styrodurowe 3-4cm?Jeśli to ma jakiś sens, to jakiej frakcji musiałby być keramzyt? Link do komentarza
MrTomo Napisano 3 września 2017 Autor Udostępnij #35 Napisano 3 września 2017 Temat powraca bumerangiem. To już temat równoległy do równolegle ciągniętych tematów ale nie ma rady. Pytanie: Jaz zrobię podsypkę z keramzytu pod styropian (dla przypomnienia: wyrównanie sporych nierówności), to czy na to trzeba wylać cienką warstwę cementu i dopiero na to styropian (eps 100)? Ha - minął dokładnie rok bez dwóch dni od ostatniego wpisu... Drugie pytanie: Czy termin październik/listopad będzie odpowiedni na wylanie anhydrytu? Bo wcześniej jak do połowy października nie podołam z przygotowaniem podłogówki. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 września 2017 Udostępnij #36 Napisano 3 września 2017 Keramzyt możesz po wyrównaniu nierówności (nie wiem jak to fachowo nazwać) posikać rozrobionym cementem z wodą aby całość bardziej ustabilizować. Co do wylewki anhydrytowej uważam, że nie ma znaczenia kiedy, ważne aby nie przemarzła. Link do komentarza
MrTomo Napisano 3 września 2017 Autor Udostępnij #37 Napisano 3 września 2017 (edytowany) A czy pod keramzyt muszę dać folię (przypomnę - poddasze - tj. keramzyt na sufit parteru) Grubość jakieś 1-3cm Edytowano 3 września 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 września 2017 Udostępnij #38 Napisano 3 września 2017 Jedynie folie mógłbyś dać jeżeli masz na poddaszu łazienkę, keramzyt sam w sobie jest nienasiąkliwy więc żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 4 września 2017 Udostępnij #39 Napisano 4 września 2017 (edytowany) Keramzyt po nasypaniu i ubiciu można dla ustabilizowania spryskać tzw. szprycem cementowym, taką rzadką zaprawą. Skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę, Jastrych nie będzie wnikać pomiędzy płyty i się z nimi nie zespoli. Alternatywą dla keramzytu jest np. styropianobeton. Jeżeli gdzieś w okolicy można kupić odpady styropianu lub pianki, ma to sens. Edytowano 26 września 2017 przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 4 września 2017 Udostępnij #40 Napisano 4 września 2017 Sposób wyrównania zależy od wielkości nierówności. Przy stosunkowo niewielkich do ok. 3 cm wykorzystuje się m. in. suchą podsypkę Z rozdrobnionego betonu komórkowego (dostępna w składach) lub drobnoziarnisty keramzyt bez stabilizowania cementem. Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu. Kwestia terminu wylewki - aby nie zamarzło przed związaniem co w tym okresie mało prawdopodobne. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 września 2017 Autor Udostępnij #41 Napisano 9 września 2017 Zaczynam walkę.. Później wrzucę fotki. Nierówności 0-8cm! Kosmos jakiś Dnia 4.09.2017 o 10:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę To nie takie proste. na stropie mam wystające belki i kanały wentylacyjne. Jazda jak się patrzy Link do komentarza
PeZet Napisano 9 września 2017 Udostępnij #42 Napisano 9 września 2017 Brzmi obiecująco. Hehe. Trzymam kciuki. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 września 2017 Autor Udostępnij #43 Napisano 9 września 2017 Tam gdzie nierówności 0-15mm rozrabiam klej do płytek z perlitem. Zostało mi tego trochę, wychodzi rewelacyjnie. Lekkie, twarde. Tam gdzie grubiej sypię keramzyt. Drugą ręką montuję schody Padam na "pysk". Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #44 Napisano 30 października 2017 9 września - mój poprzedni post 30 październik! Mam rozłożone rurki! Przez cały ten czas dzień w dzień po trochę (po pracy) a w sobotę cały dzień i może dwa dni "wolnego" PRAWIE KONIEC. Teraz już niewiele zostało do poprawienia i wylewka. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 października 2017 Udostępnij #45 Napisano 30 października 2017 2 minuty temu, MrTomo napisał: Teraz już niewiele zostało do poprawienia i wylewka. Nie zalewaj rurek przed próbą. Zalej wodą, sprawdź szczelność i puść ciepłą wodę na podłogówkę. Dzięki takiemu zabiegowi rurki sie lepiej ułożą i sprawdzisz podczas pracy czy wszystko jest szczelne. Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #46 Napisano 30 października 2017 Próbę zrobić ciepłą wodą? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 października 2017 Udostępnij #47 Napisano 30 października 2017 4 minuty temu, MrTomo napisał: Próbę zrobić ciepłą wodą? Tak. Nie ma obawy, nic sie nie stanie. Tylko jak będziesz robił wylewkę to nie grzej podłogówki. Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #48 Napisano 30 października 2017 28 minut temu, MrTomo napisał: Próbę zrobić ciepłą wodą? Zimną kranówą rób próbę. Podłącz sobie pex pod wodociąg, wmontuj w obieg manometr i jakiś odpowietrznik - wiesz, na pakuły, na szybko byle szczelnie, resztkami pexa.. Jak nabijesz do tych 4 barów (ciśnienie sieci), to zakręć kranik i rano zobaczysz co masz. Lekkie spadki mają prawo być. Mało tego - jak taką instalację powołasz, to potem podczas zalewania ona ma być podłączona, i wykonawcom z miksokretem powiedz, że w obiegu jest woda z manometrem. Niech wiedzą, niech uważają. JarekP z FM fajnie opisywał w dzienniku swoje fascynacje manometrami. Znajdę, to zapodam Tobie link do mojej prowizorycznej instalacji pomiaru ciśnienia jak robiłem podłogówkę. Pozdrowienia PeZet 2 Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #49 Napisano 30 października 2017 1 minutę temu, PeZet napisał: Niech wiedzą, niech uważają. Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 października 2017 Udostępnij #50 Napisano 30 października 2017 Tak na wszelki wypadek. Rurki nieprzymocowane mogą się wyprostować. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się