bobiczek Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #251 Napisano 12 marca 2015 Faktycznie - ciasnawo na razie.Ale to głównie brzózki zawężają dzisiaj pole manewru! Mają docelowo zostać? tak? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #252 Napisano 12 marca 2015 Cytat Faktycznie - ciasnawo na razie.Ale to głównie brzózki zawężają dzisiaj pole manewru! Mają docelowo zostać? tak? Nie wiem czy mają zostać, bo...... to są już brzózki sąsiada! Przyjrzyj się - przed nimi jest grodzenie z siatki leśnej. Swoje już ciachnąłem... Link do komentarza
bobiczek Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #253 Napisano 12 marca 2015 14 arów to jest kawał działki - dlatego wciąż odczucie mam że to wszyyyyyyystko tam Twoje! Sorry! Link do komentarza
animus Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #254 Napisano 12 marca 2015 (edytowany) Cytat Nie wiem czy mają zostać, bo...... to są już brzózki sąsiada! Przyjrzyj się - przed nimi jest grodzenie z siatki leśnej. Swoje już ciachnąłem... Leszku a ta woda to z deszczu ,bo u mnie prawie nie pada ,czy wysoki poziom wód gruntowych ? Edytowano 12 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #255 Napisano 12 marca 2015 Cytat Leszku a ta woda to z deszczu ,bo u mnie prawie nie pada ,czy wysoki poziom wód gruntowych ? Z deszczu. To były grunty rolne. Poprzerywane dreny...Badania pokazały wodę na głębokości 2,6 m.Bobiczek, to dość rozłożysta parterówka. Jak widać, w cholerę miejsca zajmuje, a na tych fotkach nie ma jeszcze budynku gospodarczego... Link do komentarza
PeZet Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #256 Napisano 12 marca 2015 Lechu, najważniejsze to wiedzieć czego się chce. A ty wiesz. I o to chodzi. Na ekspresowe budowanie też są metody, a ja namawiam do powolnego, bo tylko takie mam doświadczenia. Czytając mnóstwo dzienników i kłopotów, które brały się z pośpiechu, nieraz wzdychałem z ulgą, że u mnie wszystko tak powolutku. Widzę w powolnym budowaniu same zalety, poza jedną: czas leci. Na to zwróciłeś trafnie uwagę.To kluczowe, poniekąd, kryterium, ja oswoiłem po swojemu. Nie spieszę się.Skoro masz ambitny plan wigilijnej przeprowadzki - zaciskam kciuki i uczulam: wyprzedzaj o krok kolejne etapy i trzymaj robotników przy uździe. I kup poradnik majstra. Tam jest naprawdę wszystko poza elektryką i OZC. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #257 Napisano 12 marca 2015 Dzięki Piotrek.Kurna, ja planuję nawet kiedy śpię...A teraz odżałowałem te 8 dych i zamówiłem mądrą książkę... Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 12 marca 2015 Udostępnij #258 Napisano 12 marca 2015 Cytat Leszku a ta woda to z deszczu ,bo u mnie prawie nie pada ,czy wysoki poziom wód gruntowych ? Skąd ta woda, to pytanie poboczne - dlaczego ona znajduje się w wykopie w trakcie wypełniania mieszanką betonową??? Zbrojenie też, jak dla mnie, nie spełniające wymagań... (1. kładzie się, 2. łączenia strzemion w jednej linii...)Dobrze radzę - zwolnij. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #259 Napisano 13 marca 2015 Cytat Skąd ta woda, to pytanie poboczne - dlaczego ona znajduje się w wykopie w trakcie wypełniania mieszanką betonową??? bo przy próbie wypompowania poobrywałoby brzegi wykopujak dla mnie bardziej racjonalnym jest lanie betonu w wodę niż rozbieranie wszystkiego bo gdzieś , coś się oberwało i przed zalaniem trzeba wyczyścić.Kładzenie betonu w wodę nie jest jakimś tam karkołomnym wyczynem , pod warunkiem że wszystko się ma dobrze i czysto przygotowane bez wody , bywa że nie ma innej opcji czyli jak dla mnie ok . Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #260 Napisano 13 marca 2015 i pod warunkiem, że spiętrzana woda ma ujście, tj gdzieś się ją jednak odpompowywuje, a sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęstainaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nieniemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całośćprawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera) Link do komentarza
daggulka Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #261 Napisano 13 marca 2015 Leszku ... zajrzałam, pooglądałam .... ależ wielka ta Twoja chałupa będzie Gratuluję "wyjścia z ziemi" ... teraz wszystko potoczy się szybko aż do wykończeniówki - na wykończeniówce to sie dopiero będzie działo - kasa leci a postępów nie widać Powodzenia Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #262 Napisano 13 marca 2015 Cytat i pod warunkiem, że spiętrzana woda ma ujście, tj gdzieś się ją jednak odpompowywuje, a sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęstainaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nieniemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całośćprawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera) nie żebym się miał zamiar kłócić , ale wybieraj wodę spiętrzającą się pod ciśnieniem .tam się leje bezpośrednio w wodę i broń Panie jakąkolwiek pompę .odkąd są wibratory to już raczej nikt betonu nie upłynnia , czyli jest w punkcie opadu stożkana ostatnim zdjęciu już wody specjalnie nie widać czyli coś z nią jednak zrobili Link do komentarza
Leszek4 Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #263 Napisano 13 marca 2015 Nie tkwiłem tam podczas lania betonu, bo w tym tłoku byłem potrzebny - przepraszam za ordynarny język - jak ku*rwie bliźnięta.Był tam mój starszy kolega-nadzorca.Nie martw się, młody. Zrobione jest, jak się należy. Chłopaki wiedzieli, co robią - powiedział mi tylko.No to się nie martwię. Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 marca 2015 Udostępnij #264 Napisano 13 marca 2015 Cytat nie żebym się miał zamiar kłócić , ale wybieraj wodę spiętrzającą się pod ciśnieniem .tam się leje bezpośrednio w wodę i broń Panie jakąkolwiek pompę .odkąd są wibratory to już raczej nikt betonu nie upłynnia , czyli jest w punkcie opadu stożkana ostatnim zdjęciu już wody specjalnie nie widać czyli coś z nią jednak zrobili nie wiem o co Ci chodzi, ale coś mi tu nie workit Cytat Nie tkwiłem tam podczas lania betonu, bo w tym tłoku byłem potrzebny - przepraszam za ordynarny język - jak ku*rwie bliźnięta.Był tam mój starszy kolega-nadzorca.Nie martw się, młody. Zrobione jest, jak się należy. Chłopaki wiedzieli, co robią - powiedział mi tylko.No to się nie martwię. skoro masz szeryfa, który to odbiera, to niech DOKUMENTUJE to co odbiera, pozbędziesz się problemu z fotkami, niech one będą podstawą wypłaty dla szeryfa Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 14 marca 2015 Udostępnij #265 Napisano 14 marca 2015 Cytat nie wiem o co Ci chodzi, ale coś mi tu nie workit znaczy że jako niedopuszczalne określiłeś coś co czasami się robi z pełnym rozmysłem i świadomością konsekwencji estetycznych aleee i z zyskiem w jakości w wartości przekroju w stosunku do ładnego / gładkiego i przepłukanego - wykonanego po wypompowaniu wody. Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 marca 2015 Udostępnij #266 Napisano 14 marca 2015 a tak prościej? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 14 marca 2015 Udostępnij #267 Napisano 14 marca 2015 znaczy lepiej ułożyć go w wodzie niż pozwolić wodzie pod ciśnieniem go penetrować wypłukując cement zdecydowanie skuteczniej niż w trakcie układania w wodzieprościej już nie umiem Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 15 marca 2015 Udostępnij #268 Napisano 15 marca 2015 (edytowany) Cytat [...] pod warunkiem, że [...] sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęstainaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nieniemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całośćprawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera) Nie byłbym takim optymistą, pamiętając, że to teren szkód górniczych... ale nie demonizujmy!Moje wątpliwości wzbudzają miejsca oberwania się brzegu wykopu - widać w trakcie lania zwały gliny przykrywające zbrojenie... ale pewnie wypłukali te miejsca (mieli pod spodem związany chudziak)...Mógłbyś wstawić Leszku rysunek zbrojenia fundamentów, w całości i ze szczegółami (strzemiona)?Jeszcze zatrzymam się chwilę przy zdjęciach - jakość beznadziejna jak na dokumentację! Edytowano 15 marca 2015 przez Strawman (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #269 Napisano 16 marca 2015 Cytat Nie byłbym takim optymistą, pamiętając, że to teren szkód górniczych... ale nie demonizujmy!Moje wątpliwości wzbudzają miejsca oberwania się brzegu wykopu - widać w trakcie lania zwały gliny przykrywające zbrojenie... ale pewnie wypłukali te miejsca (mieli pod spodem związany chudziak)...Mógłbyś wstawić Leszku rysunek zbrojenia fundamentów, w całości i ze szczegółami (strzemiona)?Jeszcze zatrzymam się chwilę przy zdjęciach - jakość beznadziejna jak na dokumentację! To są takie tam fotki, nie dokumentacja.Rysunek fundamentów jest na str. 4, ale wrzucę link jeszcze raz.Reszta jest w opisie technicznym: Cytat Ławy fundamentowe- budynek mieszkalnyZestawienie obciążeń na 1 mb ławy:-ściana fundamentowa 0,38 x 1,2x 25 x 1,1 = 12,54 KN/m-ściana murowana 0,38 x3x0,83 x1,1 =1,04 KN/m-tynk 0,04 x 3 x 19 x 1,3 = 2,96 KN/m-ze stropu 9,2 x 2,5=23,0 KN/m-z dachu 4,28x 4 x 1,3 = 22,3 KN/mRAZEM: 61,84 KN/mδ= F/AF=61,84 KN/m x 1 =61,84 KNA= 1,0 m x 0,6 m= 0,6 m2δ= 61,84/ 0,6=103,06 KN/ m2=103,06 KPadopuszczalna nośność podłoża gruntowego wynosi δdop.= 150 KPaδ= 103,06 < δdop.= 150 KpaPrzyjęto średnią szerokość ław fundamentowych 60 cm i wysokość 30 cm. Wszystkie ławyzbrojone są podłużnie prętami 4 Ø 12 (A_III)+ strzemiona Ø 6 (A-O) co 30 cm. Pręty ławłączyć na zakład równy min. 55 cm oraz kotwić w ławach prostopadłych na długości min 55cm. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #270 Napisano 16 marca 2015 Doradźcie mi w trybie CITO.Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka? Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #271 Napisano 16 marca 2015 Cytat Doradźcie mi w trybie CITO.Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka? Bez większego znaczenia dla konstrukcji - styropian robi tu za izolację termiczną oraz wypełniacz i dystans. Najwygodniej jest go przykleić na piankę poliuretanową i wtedy murować drugą ściankę. Gdybyś obawiał się wilgoci, to styropian hydro, albo XPS Cytat To są takie tam fotki, nie dokumentacja.Rysunek fundamentów jest na str. 4Reszta jest w opisie technicznym: Jak napisano w projekcie tak zrobiono...Brakuje mi jednak L-ek na łączeniach ław wewnętrznych z zewnętrznymi.Przy kolejnych pracach z żelbetem zwróć uwagę na prawidłowe wykonanie strzemion (zagięcie końców do środka pod katem ok. 45 st.) oraz na ułożeniu strzemion naprzemiennie - tak aby łączenia nie wypadały na tej samej krawędzi... Link do komentarza
Leszek4 Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #272 Napisano 16 marca 2015 Dzięki. Zamówiłem hydrofobowy. Ekipa mówi, że po ułożeniu pierwszej warstwy bloczków wstawią tam płyty styropianowe i będą obmurowywać je z obu stron, bez klejenia.W kwestii "L-ek" w zbrojeniu.Zwracał na to szczególną uwagę kierbud i było OK. Wszędzie pręty wychodziły elkami na zewnątrz ławy.To co Ty wskazałeś, to nie jest łączenie ław. W tym miejscu odchodzi "wąs" do słupa/podpory okapu dachu. Może dlatego jest inaczej? Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #273 Napisano 16 marca 2015 Cytat Dzięki. Zamówiłem hydrofobowy. Ekipa mówi, że po ułożeniu pierwszej warstwy bloczków wstawią tam płyty styropianowe i będą obmurowywać je z obu stron, bez klejenia. I to jest dobre rozwiązanie! Cytat W kwestii "L-ek" w zbrojeniu.Zwracał na to szczególną uwagę kierbud i było OK. Wszędzie pręty wychodziły elkami na zewnątrz ławy.To co Ty wskazałeś, to nie jest łączenie ław. W tym miejscu odchodzi "wąs" do słupa/podpory okapu dachu. Może dlatego jest inaczej? Dobra dokumentacja fotograficzna to podstawa - za jakiś czas tylko na jej podstawie będzie można ocenić sposób wykonania... oby nie było takiej konieczności! Link do komentarza
animus Napisano 16 marca 2015 Udostępnij #274 Napisano 16 marca 2015 (edytowany) Cytat Doradźcie mi w trybie CITO.Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka? W projekcie masz :Ściany wznoszone obie na raz ,styropian sam się utrzyma .Dyble pionowe (słupy żelbetowe ) mają łączyć się z dodatkowym wieńcem w strefie "O"Stal klasy A-III Pręty posiadają, żebra podłużne, a także pręty poprzeczne, usytuowane w tzw. ?jodełkę? i nachylone do żeber podłużnych z jednej strony pręta pod kątek ok. 60° Edytowano 16 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #275 Napisano 19 marca 2015 Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm. Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #276 Napisano 19 marca 2015 Cytat Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm. Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek. doklejki nie są złe o ile się wie że się maja mijać w każdą stronęporównaj ceny co wyjdzie atrakcyjniej czy 10+5 czy 15 wtedy podejmiesz decyzjęa radiator zawsze radiatorem co by nie mówić Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #277 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm. Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek. To sporo tego XPS-uA nie taniej wyjdzie odciąć się całkowicie od ścian fundamentowych ,przekładką izolacyjną . Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #278 Napisano 19 marca 2015 Cytat To sporo tego XPS-uA nie taniej wyjdzie odciąć się całkowicie od ścian fundamentowych ,przekładką izolacyjną . No właśnie, animusie!Ciągle się zastanawiałem, po kiego mi ten xps w fundamencie, jak na pierwszą warstwę ścian zewnętrznych daję Heluz 25 Family 2in1??? Czyli zrezygnować? Nooo, to byłoby jakieś 5 patyków w kieszeni. No dobra, a jak powinien wyglądać cokół, to przejście z części podziemnej do nadziemia? No bo potem na ściany idzie 20 cm styropianu. Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #279 Napisano 19 marca 2015 Cytat No właśnie, animusie!Ciągle się zastanawiałem, po kiego mi ten xps w fundamencie, jak na pierwszą warstwę ścian zewnętrznych daję Heluz 25 Family 2in1???[attachment=21488:heluz_family_2in1.jpg]Czyli zrezygnować? Nooo, to byłoby jakieś 5 patyków w kieszeni. [attachment=21489:i_kowboi.gif]No dobra, a jak powinien wyglądać cokół, to przejście z części podziemnej do nadziemia? No bo potem na ściany idzie 20 cm styropianu. No nie do końca, 5 patyków nie zostanie, bo przekładkę termiczną trzeba kupić ,na robociźnie zaoszczędzisz i na dodatkowych materiałach przekładka musi się stykać ze styropianem posadzki parteru. Wysmarujesz abizol-em sciany fundamentowe z obu stron .Od zewnątrz cokołu nie rób jakiegoś ordynarnego najwyżej od gruntu pojedziesz grubym 15 cm styro. paskiem szer, 20-30 cm a wyżej dasz te 20 cm po elewacji . Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #280 Napisano 19 marca 2015 Cytat No nie do końca, 5 patyków nie zostanie, bo przekładkę termiczną trzeba kupić ,na robociźnie zaoszczędzisz i na dodatkowych materiałach przekładka musi się stykać ze styropianem posadzki parteru. Wysmarujesz abizol-em sciany fundamentowe z obu stron .Od zewnątrz cokołu nie rób jakiegoś ordynarnego najwyżej od gruntu pojedziesz grubym 15 cm styro. paskiem szer, 20-30 cm a wyżej dasz te 20 cm po elewacji . Zostanie, zostanie (te 5 patyków). No bo miałem w planie 2 patyki na heluzy (mam zaklepane po 8,90 brutto za szt. - te co podlinkowałem) + 5 patyków na xps, ale on... wyleci! Miodzio na mój skołatany portfel!Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian.Ten pasek cokołu ma dołem przylegać do gruntu, czy być nieco wpuszczony w ziemię? Wtedy wystarczyłby jakiś hydrofobowy? Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #281 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat Zostanie, zostanie (te 5 patyków). No bo miałem w planie 2 patyki na heluzy (mam zaklepane po 8,90 brutto za szt. - te co podlinkowałem) + 5 patyków na xps, ale on... wyleci! Miodzio na mój skołatany portfel!Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian.Ten pasek cokołu ma dołem przylegać do gruntu, czy być nieco wpuszczony w ziemię? Wtedy wystarczyłby jakiś hydrofobowy? A te heluzy to napewno mają takie same wlasciwlosci co bloczek cokołowy ISOMUR Plus ?Te heluzy są chyba raczej nasiąkliwe, a zatem może wystąpić obniżenie właściwości izolacyjnych pustaka. Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #282 Napisano 19 marca 2015 Cytat A te heluzy to napewno mają takie same wlasciwlosci co bloczek cokołowy ISOMUR Plus ?Te heluzy są chyba raczej nasiąkliwe, a zatem może wystąpić obniżenie właściwości izolacyjnych pustaka. Noooo, tego to nie wiem, ale wytrzasnąłem je stąd, że kiedyś polecał je komuś chyba adam_mk, jako dobrą alternatywę dla isomurów.No i myślałem, że te heluzy od dołu i od góry uszczelnię je jakąś papą termo, czy cóś...No i co teraz? Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #283 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat Noooo, tego to nie wiem, ale wytrzasnąłem je stąd, że kiedyś polecał je komuś chyba adam_mk, jako dobrą alternatywę dla isomurów.No i myślałem, że te heluzy od dołu i od góry uszczelnię je jakąś papą termo, czy cóś...No i co teraz? Trzeba się doinformować ,czy się nadają ,może faktycznie papę dać od dołu i od góry żeby je całkowicie odciąć .Bloczek cokołowy ISOMUR PLUS typ 24,0Wymiary:długość: 60 cmszerokość: 24 cmwysokość: 11,3 cm Współczynnik przewodzenia ciepła:? < 0,07 W/(m?K) - w kierunku poziomym? < 0,20 W/(m?K) - w kierunku pionowymelementy są nienasiąkliwebrutto 45,20 zł szt. Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #284 Napisano 19 marca 2015 Cytat brutto 45,20 zł szt. No to może jednak pokombinuję z tymi heluzami... Może ktoś mnie, kompletnemu laikowi, wytłumaczyć, jak ta robota powinna wyglądać?Posmarować fundament jakimś czarnym pieroństwem, na to papa termo lepiszczem do góry - podgrzewanko i klap na to pustak?Proszę się nie śmiać, jeśli piszę kompletne głupoty!Teraz górna część pustaków. Papa podgrzana i klap na pustaki lepiszczem do dołu? Link do komentarza
PeZet Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #285 Napisano 19 marca 2015 Na FM zdaje mi się Henok i J-J zastosowali izomur i o ile pamięć mnie nie myli gdzieś tam o tym pisali. Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #286 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat Na FM zdaje mi się Henok i J-J zastosowali izomur i o ile pamięć mnie nie myli gdzieś tam o tym pisali. Tu jest ten wątek .http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...ańszy-zamiennikCzytałem ale rewelacji nie ma .Najgorsza jest nasiąkliwość .Wnioski dotyczącej izolacyjności cieplnej ściany?Izolacyjność cieplna w miejscach spoin pionowych jest zdecydowanie niższa niż w bloczku i spoinie poziomej.?Spoina pionowa tworzy liniowy mostek cieplny o znaczącym udziale w izolacyjności przegrody.?Na podstawie rozkładu temperatur można oszacować, że występuje wyraźna rozbieżność pomiędzy projektowaną a rzeczywistą wyraźna rozbieżność pomiędzy projektowaną a rzeczywistą izolacyjnością termiczną przegrody. ?W projekcie współczynnik przenikania ciepła powinien wynosić U=0,31 W/m?K. Na podstawie szacunku wynikającego z badań termowizyjnych określono, że rzeczywisty współczynnik przenikania ciepła ściany wynosi ok. 0,7-0,8 W/m?K. ?Zdaniem autorów opracowania, jest to zasadnicza przyczyna niedogrzania pomieszczeń w budynku.?Zagadnienia cieplne nie wyczerpują wszystkich problemów ściany.http://cieplej.pl/imgturysta/file/doe/DOE2...pary_wodnej.pdf Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #287 Napisano 19 marca 2015 Cytat xps, ale on... wyleci! Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian. To pomału przestaje się trzymać kupy. Cytat Na FM zdaje mi się Henok i J-J zastosowali izomur i o ile pamięć mnie nie myli gdzieś tam o tym pisali. J-J stosował szkło piankowe, a pierwszy który wpadł na zasypywanie szczelin pustaka perlitem to był Jezier.Robił to samodzielnie opierając się na rozwiązaniu systemowym... bodajże właśnie na Heluzach Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #288 Napisano 19 marca 2015 Cytat To pomału przestaje się trzymać kupy. Jani, jaśniej proszę. Dyć laik jestem. Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #289 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat brutto 45,20 zł szt. 44,10 złhttp://allegro.pl/bloczek-izolacyjny-isomu...5152206228.html73,50 zł/ mb odliczając jeszcze prawie warstwę innego materiału ,który zajmie isomur to jeszcze jest to do przełknięcia, Heluz 25 Family 2in1 to polowa ceny isomur-u 36 zł/mb Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #290 Napisano 19 marca 2015 Cytat Jani, jaśniej proszę. Dyć laik jestem. To po prostu wzajemnie ze sobą przestaje współgrać Leszku.Bo albo 30cm styropianu pod podłoga nie ma sensu przy braku izolacji ścian fundamentowych,albo 30 centymetrowa izolacja podłogi i odcięcie radiatora w postaci ścian fundamentowych przy obustronnym ich zaizolowaniu.Sam Heluz sprawy nie załatwi.Jeśli szukasz oszczędności, co oczywiście jest zrozumiałe, to od wewnątrz ścian fundamentowych daj styropian hydrofobowy (zdaje się że warunki gruntowe to u Ciebie dopuszczają bez problemu) ,a od zewnątrz zrób izolację dwuwarstwową... styropian hydrofobowy + 5cm XPS jako warstwa osłonowa przenosząca parcie gruntu.Oczywiście klejone to wszystko na mijankę.Klejenie warstwowe ma jeszcze ten plus, że zamyka całkowicie szczeliny na łączeniu płyt.Reasumując - albo porządnie (bardzo ciepło) od początku do końca, albo 30 centymetrów pod podłogą to przerost formy nad treścią. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #291 Napisano 19 marca 2015 Cytat 44,10 złhttp://allegro.pl/bloczek-izolacyjny-isomu...5152206228.html73,50 mb 73,5 : 0,6 = 123 szt. (dwie palety + 3 szt.) x 44,10 = 5.424,30 + 320 transport = 5744,30... 78,15/mbHeluz - dostawa gratis, bo dealer jest 15 km ode mnie. Dalej kombinuję...Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś... Link do komentarza
animus Napisano 19 marca 2015 Udostępnij #292 Napisano 19 marca 2015 (edytowany) Cytat 73,5 : 0,6 = 123 szt. (dwie palety + 3 szt.) x 44,10 = 5.424,30 + 320 transport = 5744,30... 78,15/mbHeluz - dostawa gratis, bo dealer jest 15 km ode mnie. Dalej kombinuję...Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś... 112mb x73,5=8232 zł isomur186 sztuk 3,1 palety może po negocjuj cenę ? Edytowano 19 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #293 Napisano 20 marca 2015 panowie wolniej bo się gubić zaczynammoże tak warto najpierw odnieść się do pkt 0jeżeli na 0 zastosuje szkło piankowe czy inne takie coś , w posadzkę da te 30 cm styro od 0 w góręznaczy wszystko co poniżej można pominąćbo przynajmniej teoretycznie ciepło tam nie dotrze lub bardziej realnie dotrze w ilościach pomijalnych.Leszek jak będzie wysokość tego 0 względem gruntu ?bo jak dla mnie to informacja podstawowa Link do komentarza
Leszek4 Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #294 Napisano 20 marca 2015 Skleciłem na szybko coś z rzędnymi terenu. Wklejam.Szczerze mówiąc, to teraz mam dopiero mętlik w głowie.Moglibyście się koledzy podjąć jakiegoś ujednolicenia stanowiska w sprawie tej termoizolacji fundamentów, podłogi i pierwszej warstwy ścian zewnętrznych? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #295 Napisano 20 marca 2015 Filozoficznie.Niewiedza + beztroska = błogi spokój. Tylko, że to drogo kosztuje.Niewiedza + troska = koniec spokoju. Też kosztuje, choć mniej, ale dochodzą koszty tzw. niematerialne.Nauka = boli.Podejmowanie szybkich decyzji w sprawach, które leżą w granicach twojej niewiedzy, a na naukę nie ma czasu = stres.Rada: podejmij decyzję i patrz, co się będzie działo. Jeśli była zła, napraw ją. A jeśli już za późno, to pierdziel to. Wszak to nie koniec świata. Idź sobie na piwo!A jeśli decyzja była dobra, to świetnie. Masz powód żeby iść na piwo!No to idę! PS. Nie wiem ani czy nie wyszedł z tego stek bzdur, ale nie chce mi sie tego jeszcze czytać. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #296 Napisano 20 marca 2015 Cytat Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś... Pytanie trochę w stylu - czy mi pasują okulary? Ci co dają żeby dać kładą warstwę grubości 5cm. Zauważ też że ludziska pod podłogę pchają 15cm styropianu, na dach 25cm wełny - norma jest spełniona.Ale Ty stawiasz na dom energooszczędny. W takim domu wszystkie izolacje powinny ze sobą współgrać.Pchanie 30 centymetrowej izolacji pod podłogę i traktowanie reszty z "przymrożeniem oka" przypomina polerowanie nadwozia samochodu tylko od strony kierowcy. Ja osobiście rozważyłbym przy grubości izolacji zewnętrznej fundamentów 15cm izolacje od wewnątrz grubości 10 + cała reszta którą zaplanowałeś.Co więcej... ale to już wymaga przeliczenia - to przesuniecie części gotówki z izolacji podłogi (pocienienie jej o 5cm) na poczet izolacji fundamentów od wewnątrz.Budujesz rozłożystą chałupę, więc kalkulatora nie powinieneś w ogóle wyłączać, tylko liczyć, liczyć aż wszystkie współczynniki i ceny/koszty Ci się w głowie na stałe zasadzą. PS. O ścianki działowe się nie martw. O nie wcześniej się już martwił konstruktor. Działowka nie przenosi żadnych obciążeń, a jak masywna to i zapewne płyta pod nią dodatkowo zazbrojona.Nie budujesz na klepisku żeby tam się mogło coś wygiąć. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #297 Napisano 20 marca 2015 Cytat Skleciłem na szybko coś z rzędnymi terenu. Wklejam.Szczerze mówiąc, to teraz mam dopiero mętlik w głowie.Moglibyście się koledzy podjąć jakiegoś ujednolicenia stanowiska w sprawie tej termoizolacji fundamentów, podłogi i pierwszej warstwy ścian zewnętrznych? [attachment=21498:rz_dne_terenu.jpg] Leszek nie o takie 0 mi chodziłomam grunt jest to 0chudziak mam na wysokości + lub - względem gruntuJania jeżeli przyjąć te 30 cm styroi bloczek ze szkła spienionegoto po ki pikuś ocieplać to co niżej ? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #298 Napisano 20 marca 2015 Trzy Ale..., po jednym dla kazdego ale Nikt tu do tej pory nie zakładał użycia szkła spienionego/piankowego.Jego cena jest około dwukrotnie wyższy od XPS.Lambda szkła spienionego jest około dwukrotnie gorsza niż styropianu.Taniej je można kupić w Rosji i na Ukrainie (cena porównywalna z XPS), ale nie wiem czy w przypadku inwestycji Leszka nie za późno na takie działania.PS.Taki szczegół konstrukcyjny (ściana fundamentowa - podłoga na gruncie - ściana zewnętrzna) powinien być dużo wcześniej rozrysowany i policzony na wszystkie strony we wszystkich wariantach. Link do komentarza
animus Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #299 Napisano 20 marca 2015 (edytowany) Cytat Skleciłem na szybko coś z rzędnymi terenu. Wklejam.Szczerze mówiąc, to teraz mam dopiero mętlik w głowie.Moglibyście się koledzy podjąć jakiegoś ujednolicenia stanowiska w sprawie tej termoizolacji fundamentów, podłogi i pierwszej warstwy ścian zewnętrznych? Jest jedna słuszna alternatywa jak ominąć ocieplanie ścian fundamentowych ,postawić szkieletora a ściany zamiast wypełniać wełną zrobić natrysk pianką : Edytowano 20 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #300 Napisano 20 marca 2015 Cytat Jest jedna słuszna alternatywa jak ominąć ocieplanie ścian fundamentowych... Ależ oczywiście - postawić dom na płycie fundamentowej izolowanej. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się