Skocz do zawartości

Jestem na wózku i muszę zbudować sobie dom


Gość Leszek4

Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Człowiek wycieńczony po sanatorium, a tu tyle roboty... ech...

Krycie dachówką jest w fazie końcowej. Na to jeszcze instalacja odgromowa. Po niedzieli okna, brama garażowa i elektrycy.
Przyjedzie też styropian na ocieplenie domu. Wybrałem grafitowy Arsanit Thermo Lambda 031 20cm, siatkę 165 g/m2 i kleje Kabe Kombi. Ocieplimy i zostawimy bez tynku do wiosny.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Fajnie że już nie buduję.
Wygospodarowałem sobie jutro od rana - i jadę po następne!!!!
A Ty się z dekarzami od rana wcurwiaj! icon_smile.gif


Dobrze Ci tak, że uja złowiłeś, draniu!!! icon_mrgreen.gif


Montujemy okna, warstwowo i z parapetami ze styroduru.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



Teraz parę fotek komina i osprzętu.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



Edit: Oto dzisiejsze dzieło w garażu!

DSC01446.jpg

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Ocieplamy.

DSC01446.jpg



A w środku instalacje wszelakie. Te co to się robi przed tynkami. Noc nam nie straszna. Znaczy się, ja w ciepłym mieszkanku, a młody na budowie. icon_mrgreen.gif

DSC01446.jpg




Zrobię kiedyś fotki, jak się zasuwa w budynku i do niego wjeżdża na bolidzie, przelatując nad ściankami fundamentowymi w locie. A mam dziurę w podłodze na ponad 40 cm! (to na fotce poniżej - od chudziaka do górnej części bloczka heluz w pierwszej warstwie ścian nośnych).

Może kiedyś ktoś na wózku będzie budował, albo będzie chciał babci pochwalić się. No to wkula ją na wózku wszędzie.
Tylko raz przebiłem oponę, więc uznaję, że jestem dobry w te klocki... icon_lol.gif

A, i zasznurkowaliśmy belki stropowe.

DSC01446.jpg



PS. Mam mieć wentylację mechaniczną, kotłownię gazową z zamkniętą komorą spalania. No i Piczman powiedział mi, że tam muszę mieć w. grawitacyjną. Trochę zbaraniałem. O co kaman? icon_rolleyes.gif Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

PS. Mam mieć wentylację mechaniczną, kotłownię gazową z zamkniętą komorą spalania. No i Piczman powiedział mi, że tam muszę mieć w. grawitacyjną. Trochę zbaraniałem. O co kaman? icon_rolleyes.gif


Przy gazie nie może być wentylacja inna jak tylko grawitacyjna.
Link do komentarza
Szwagier zakładał kocioł z zamknięta komorą i nie zezwolili mu na wentylacje mechaniczną, podobnie jak z okapem kuchennym nie mógł posiadać mechanicznego a jedynie pochłaniacz.

Pisząc, że nie zezwolili miałem na myśli kominiarza.
Link do komentarza
Przepisy - Rozporządzenie w sprawie WT......:

Cytat

§ 148.

2. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej ani wentylacji hybrydowej. Wymaganie to nie dotyczy pomieszczeń z urządzeniami klimatyzacyjnymi niepobierającymi powietrza zewnętrznego.

§ 150.

9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione.

10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację nawiewno-wywiewną zrównoważoną lub nadciśnieniową.


§ 170.

3. Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych, z zachowaniem wymagań § 175.



Czyli upraszczając (i po naszemu):

1. Jak w kuchni z kuchenką gazową jest wentylacja grawitacyjna - zabronione jest stosowanie mechanicznego okapu wyciągowego (można stosować okapy "filtracyjne")

2. Kocioł (i urządzenia gazowe) typu C - można instalować w każdym pomieszczeniach w których jest wentylacja - nieważne jaka.
Link do komentarza
[attachment=22925:ocieplam...z_dachem.jpg]

Sorry Leszku, że nie mam czasu systematyczniej rzucić okiem!
To połączenie styropianu z dachem ma zapewnić właściwą wentylację ocieplenia (czytaj: brak wlotu dla szczeliny wentylacyjnej ponad izolacją termiczną), czy czegoś nie doczytałem? Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Strawmanie, właśnie po to tę fotkę wrzuciłem, aby upewnić się, czy aby nie powinno być szczeliny pomiędzy styropianem a deskowaniem.
Z tym, że sam dach nie będzie ocieplany, bo poddasze jest nieużytkowe (zakończę na ociepleniu stropu) i myślałem, że ta okoliczność pozwala na szczelne dobicie izolacją termiczną do desek.

Skoro jest to jednak błąd, to na reszcie domu zostawimy ze 3 centymetrowe szczeliny, a tam, gdzie już styropian teraz jest, szczeliny wytniemy.
No i nasuwa się kolejne pytanko: czy potem w podbitce mam robić jakieś szczeliny, tudzież kratki wentylacyjne, czy jej nieszczelności wystarczą do wentylowania dachu?
Link do komentarza
Cytat

Strawmanie, właśnie po to tę fotkę wrzuciłem, aby upewnić się, czy aby nie powinno być szczeliny pomiędzy styropianem a deskowaniem.
Z tym, że sam dach nie będzie ocieplany, bo poddasze jest nieużytkowe (zakończę na ociepleniu stropu) i myślałem, że ta okoliczność pozwala na szczelne dobicie izolacją termiczną do desek.



Skoro nie ma izolacji między krokwiami, to nie koniecznie musi być szczelina - wentylacja przestrzeni ponad ocieplonym stropem może być rozwiązana na różne sposoby. Jak jest w projekcie?
Link do komentarza
Nie mam dzisiaj kontaktu z kierownikiem b.
Na przekroju AA widać styropian dojechany do samego dachu. W opisie technicznym też nie widzę żadnej wzmianki.

DSC01446.jpg




Edit: jestem po rozmowie z kierownikiem. Mam zrobić tylko kratki wentylacyjne w ścianach szczytowych, nieco powyżej ocieplenia stropu. Po jednej na każdym szczycie. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mhm. Czegoś się dziś nauczyłem.
Strawmanie, ale jakaś być musi, co nie?
Pozdrowienia



Możliwe są różne opcje. Można spokojnie zrezygnować z jakiejś szczególnej wentylacji przestrzeni nad ocieplonym stropem jeśli byłaby pomiędzy krokwiami tylko folia wstępnego krycia i na to dachówka... ale ja i tak dałbym między krokwie kilka centymetrów wełny, szczelinę itd. - coś tam miało być chyba w tej przestrzeni: przewody wentylacyjne, centrala itp.
Link do komentarza
Cytat

Możliwe są różne opcje. Można spokojnie zrezygnować z jakiejś szczególnej wentylacji przestrzeni nad ocieplonym stropem jeśli byłaby pomiędzy krokwiami tylko folia wstępnego krycia i na to dachówka... ale ja i tak dałbym między krokwie kilka centymetrów wełny, szczelinę itd. - coś tam miało być chyba w tej przestrzeni: przewody wentylacyjne, centrala itp.


Nad ocieplonym stropem nie będzie żadnych instalacji. Kanały WM będą w strefie ciepłej, pod stropem, a centrala w kotłowni. Dlatego nie będzie u mnie ocieplenia międzykrokwiowego.
Link do komentarza
Izolacja pozioma. Doradźcie.
Za niedługo stanę przed zadaniem odizolowania chudego betonu od warstwy ocieplenia. Na ściankach fundamentowych mam papę termozgrzewalną z wypuszczonym do wewnątrz budynku zakładem. Planuję położyć na chudym betonie papę termo (jest aktualnie w dobrej cenie w Bricomarche - gr. 5,2 mm, modyfikowany SBS, rozciągliwość 40%), łącząc ją z tą na ściankach fundamentowych.

Nie chcę folii, bo gdzieś kiedyś czytałem Adama_MK, że to błąd, a na dowód polecił położenie sobie kawałka foli, połażenie po niej, a potem spojrzenie na jej wygląd pod światło.

Chcę się jednak zapytać Was: folia czy papa?
Link do komentarza
Cytat

Dzisiaj gramy rocka.

Biorocka! [attachment=23136:n_peace.gif]

[attachment=23138:Biorock.jpg]

Koniec też kablowania.
Jutro wchodzą kolesie od tynków.

[attachment=23139:instalac...ktryczna.jpg]



a co tak skromnie tych "kabelków" ????
kiepsko kablowali Ci elektrycy znaczy kiepskie źródła informacji musieli mieć :P
Link do komentarza
Cytat

Koniec też kablowania.
Jutro wchodzą kolesie od tynków.

[attachment=23139:instalac...ktryczna.jpg]


Czy aby nie za nisko te kable puszczone? Tak na oko to one wyjdą lekko nad poziom podłogi, o przykręcaniu listew na kołki to raczej można w takiej sytuacji zapomnieć.
Link do komentarza
Cytat

a co tak skromnie tych "kabelków" ????



Jakieś półtora kilometra przewodów (łącznie 1,5 i 2,5 mm2), do tego 0,5 km skrętki komputerowej i 300 koncentryka, to nieco skromnie.
A w tej szafce to będę wieszał kaboty, bo ma jedyne 110x80 cm. icon_razz.gif

DSC01446.jpg



Cytat

Czy aby nie za nisko te kable puszczone? Tak na oko to one wyjdą lekko nad poziom podłogi, o przykręcaniu listew na kołki to raczej można w takiej sytuacji zapomnieć.



To co jest poniżej warstwy silikatów, a więc także warstwa ceramiki Heluz, będzie w ociepleniu podłogi. Poziom podłogi będzie centymetr powyżej Heluzów.
Link do komentarza
Za niedługo bierzemy się za ocieplanie podłogi. Zaczniemy od papy na chudym betonie. Mam papę termo, rozciągliwą (modyfikowany SBS) i tak sobie myślę, że - zamiast na samych składkach - podgrzejemy ją palnikiem na całości, żeby się na całej powierzchni przykleiła do podłoża.

Tylko że to może się nie udać, bo papa pewnikiem przyklei się do pyłku na chudziaku, którego ciężko się będzie pozbyć zwykłym zamiataniem. Zastanawiam się więc nad uprzednim zagruntowaniem tego.
Tak czy nie?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Zmęczony jestem - to tylko w kwestii odnotowania, bo nie narzekam.

Tynki wewnętrzne zrobione w całym domu. Dodatkowo wylewka podłogi w garażu, bo tutaj nie ma izolacji termicznej i ogrzewania podłogowego. Tynki cementowo-wapienne, choć wykonawca bardzo promował gipsowe - Knauf Diamant.
PS. Przy rozliczaniu tynków zapłaciłem gościowi za wykonanie obmiaru niezależnego od wykonawcy. Zapłaciłem mu 100 zł. Wykonawcy urwałem na fakturze 750 zł.
Tu fotka garażu.

DSC01446.jpg



Ocieplamy mury zewnętrzne domu. Styropian jest już na całości. Teraz klej, siatka i klej.

Wracam do podłogi. Tutaj mści się na mnie (finansowo) błąd przy zasypywaniu komór. Przypomnę - zasypali za mało i teraz zamiast 30 cm styropianu w podłogę pójdzie 36 cm. Niby na wózku nie szło tego dopilnować, ale dzisiaj dopilnowałbym! Błąd, bo raz - szkoda kasy na styropian, a dwa - martwię się czy przy takiej grubości ugięcie styropianu nie spowoduje zbytniego osiadania końcowej wylewki z orurowaniem ogrzewania podłogowego.
Teraz już na to nie mam wpływu (co mnie nieco wkurza). Styropian podłogowy (eps100) mam już na placu.

Dzięki PeZecie za radę z gruntowaniem przed grzaniem papy. Przejechalim chudziaka Izohanem WL, a na to papa termo.
Kupiłem też urządzenie do cięcia styropianu na gorąco. 7 stów kosztowało, ale nie chcę mieć w chacie wiórów z cięcia styropianu piłką i liczę, że pójdzie mi mniej pianki o wypełniania na łączeniu płyt. Potem ustrojstwo sprzedam.

Link do komentarza
I jeszcze coś dla inwalidów i innych wygodnickich. Na fotce garażu widać na środku wystający kabelek. W tym miejscu jest elektryczna puszka podłogowa, w którem zamontuję gniazdo 230V + RJ45. Po co? Do tego gniazda podłączę ładowarkę wózka, który zostanie w garażu, kiedy ja wsiądę do auta.
Po prostu - są sytuacje, kiedy jedzie człek autem i nie potrzebuje z niego potem wysiadać - w tym czasie doładowuje się wózek, a po garażu nie plątają się zbędne przedłużacze. Koszt takiego gniazda to 100 zł.

Link do komentarza
Afrodyto, łeb pęka od codziennego (i conocnego) przewidywania co należałoby zrobić, żeby dom był mi przyjazny. icon_biggrin.gif
I tak od ponad 8 miesięcy. Zmęczony, ale dam rady. icon_wink.gif

Doradźcie mi, jaki tynk zewnętrzny wybrać: silikonowy czy silikatowy?
Mam do wyboru KABE Novalit (silikatowy) i KABE Armasil (silikonowy).
Naczytałem się o nich, ale chciałbym jednak poznać zdanie praktyków.
Przypomnę, że ściany mam z silikatów, ocieplone 20-centymetrowym styropianem grafitowym. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Afrodyto, łeb pęka od codziennego (i conocnego) przewidywania co należałoby zrobić, żeby dom był mi przyjazny. icon_biggrin.gif



Leszek ja Cię proszę o szczegółowe notatki z tego przewidywania i z przyjętych rozwiązań.
taki mini poradnik dla inwestorów którzy mają podobne potrzeby
i mini poradnik dla wykonawców którym z racji sprawności brak perspektywy , a którym się trafiło u inwestorów z podobnymi potrzebami usługi wykonywać, .
Wyobrażać sobie to jedno , wiedzieć to drugie , wiedzieć i podpowiedzieć - o to chodzi icon_smile.gif
może w osobnym temacie zebrać wszystkie pomysły a tu już przenosić rozwiązania
Link do komentarza
Tomek, na obecny czas po prostu nie dam rady. Niemal cała budowa jest na mojej głowie. Do tego praca i różne inne prace cykliczne.
Kiedy się wprowadzimy, a myślę o wiośnie przyszłego roku, to może do tematu wrócimy.
Cytat

Doradźcie mi, jaki tynk zewnętrzny wybrać: silikonowy czy silikatowy?
Mam do wyboru KABE Novalit (silikatowy) i KABE Armasil (silikonowy).


Wybrałem silikonowy. O trafności wyboru utwierdził mnie z rana mój kierownik budowy - on na swoim domu ma taki właśnie i polecił zrobić tak samo.
Materiał na powierzchnię 250 m2:
KABE Armasil T, 1,5mm 25 kg - 23 szt. 3766,25 zł brutto,
KABE Grunt Armasil GT 10l - 5 szt. 544,28 zł brutto,
KABE SPRINT 0,25 l - 23 sztuki. 260,36 zł brutto.
Razem: 4570,89 zł. Termin płatności 21 dni od dnia dostawy.

Tynkujemy w przyszłym tygodniu.

PS.
Młody się ucieszy, jak powiem, że styropian w podłogach będzie kładł na rzadkiej zaprawie cementowej - tak polecił mi kierbud. Chodzi o to, żeby przy takiej grubości styropianu i nierównościach na chudziaku ten styropian nie pływał, a żeby przyssał się do papy.
Link do komentarza
Dobry wybór, moim zdaniem. Teraz dopiero czytam, więc teraz robię wpis. Mam tynk mineralny Kreisel, który wszak nie jest Kabe, i z pozoru to zdanie nie ma sensu, ale tynk pokryty jest farbą silikonową Kabe. I to chciałem napisać.
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do Kabe.

Kiedy robiłem elewację, gdybym dysponował wówczas odpowiednim budżetem, zastosowałbym tynk silikonowy Kabe, barwiony w masie, czy jak zwał, albo Caparol czy Kaparol, nie pamiętam C czy K, ten ze słoniem, który jest chyba najlepszy dla tych, którzy nie mieszkają w Dubaju w domach ze złota i ropy.

Kabe jest, z tego co pamiętam moje szacunki, jedną z lepszych marek wśród tych średnio budżetowych. Moje boje znajdziesz, jeśliś zainteresowany w dzienniku w okolicach sierpnia 2011.
PoWIOdzenia, Lechu! Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jedna z najprzyjemniejszych chwil jak do tej pory Podlewanie powierzchni płyty fundamentowej. Zajmujemy się tym równe 10 dni - być może niepotrzebnie tak długo ale ciepłe i słoneczne dni powodują szybkie schnięcie betonu. Ponadto odkuwamy zabetonowane kielichy rur kanalizacyjnych, gdyż chcemy je mieć wyciągnięte już na wierzch tak aby w przyszłości bez problemu podpiąć w nie poszczególne punkty sanitarne.    
    • Faza 1.     Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem z lewej od osi budowanej bryły.      Faza 2.   Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem do prawej od osi budowanej bryły.      Nie ma problemu, na parterze będzie  lepiej schło.
    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...