Skocz do zawartości

Jestem na wózku i muszę zbudować sobie dom


Gość Leszek4

Recommended Posts

Cytat

Leszku a ta woda to z deszczu ,bo u mnie prawie nie pada ,czy wysoki poziom wód gruntowych ?


Z deszczu. To były grunty rolne. Poprzerywane dreny...
Badania pokazały wodę na głębokości 2,6 m.

Bobiczek, to dość rozłożysta parterówka. Jak widać, w cholerę miejsca zajmuje, a na tych fotkach nie ma jeszcze budynku gospodarczego...
Link do komentarza
Lechu, najważniejsze to wiedzieć czego się chce. A ty wiesz. I o to chodzi.
Na ekspresowe budowanie też są metody, a ja namawiam do powolnego, bo tylko takie mam doświadczenia.
Czytając mnóstwo dzienników i kłopotów, które brały się z pośpiechu, nieraz wzdychałem z ulgą, że u mnie wszystko tak powolutku. Widzę w powolnym budowaniu same zalety, poza jedną: czas leci. Na to zwróciłeś trafnie uwagę.
To kluczowe, poniekąd, kryterium, ja oswoiłem po swojemu. Nie spieszę się.

Skoro masz ambitny plan wigilijnej przeprowadzki - zaciskam kciuki i uczulam: wyprzedzaj o krok kolejne etapy i trzymaj robotników przy uździe. I kup poradnik majstra. Tam jest naprawdę wszystko poza elektryką i OZC.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Leszku a ta woda to z deszczu ,bo u mnie prawie nie pada ,czy wysoki poziom wód gruntowych ?


Skąd ta woda, to pytanie poboczne - dlaczego ona znajduje się w wykopie w trakcie wypełniania mieszanką betonową??? icon_eek.gif
Zbrojenie też, jak dla mnie, nie spełniające wymagań... (1. kładzie się, 2. łączenia strzemion w jednej linii...)
Dobrze radzę - zwolnij.
Link do komentarza
Cytat

Skąd ta woda, to pytanie poboczne - dlaczego ona znajduje się w wykopie w trakcie wypełniania mieszanką betonową??? icon_eek.gif



bo przy próbie wypompowania poobrywałoby brzegi wykopu
jak dla mnie bardziej racjonalnym jest lanie betonu w wodę niż rozbieranie wszystkiego bo gdzieś , coś się oberwało i przed zalaniem trzeba wyczyścić.
Kładzenie betonu w wodę nie jest jakimś tam karkołomnym wyczynem , pod warunkiem że wszystko się ma dobrze i czysto przygotowane bez wody , bywa że nie ma innej opcji czyli jak dla mnie ok .
Link do komentarza
i pod warunkiem, że spiętrzana woda ma ujście, tj gdzieś się ją jednak odpompowywuje, a sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęsta
inaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nie
niemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całość
prawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera)
Link do komentarza
Cytat

i pod warunkiem, że spiętrzana woda ma ujście, tj gdzieś się ją jednak odpompowywuje, a sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęsta
inaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nie
niemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całość
prawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera)




nie żebym się miał zamiar kłócić , ale wybieraj wodę spiętrzającą się pod ciśnieniem icon_smile.gif.
tam się leje bezpośrednio w wodę i broń Panie jakąkolwiek pompę .
odkąd są wibratory to już raczej nikt betonu nie upłynnia , czyli jest w punkcie opadu stożka
na ostatnim zdjęciu już wody specjalnie nie widać czyli coś z nią jednak zrobili
Link do komentarza
Nie tkwiłem tam podczas lania betonu, bo w tym tłoku byłem potrzebny - przepraszam za ordynarny język - jak ku*rwie bliźnięta.
Był tam mój starszy kolega-nadzorca.
Nie martw się, młody. Zrobione jest, jak się należy. Chłopaki wiedzieli, co robią - powiedział mi tylko.
No to się nie martwię. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

nie żebym się miał zamiar kłócić , ale wybieraj wodę spiętrzającą się pod ciśnieniem icon_smile.gif.
tam się leje bezpośrednio w wodę i broń Panie jakąkolwiek pompę .
odkąd są wibratory to już raczej nikt betonu nie upłynnia , czyli jest w punkcie opadu stożka
na ostatnim zdjęciu już wody specjalnie nie widać czyli coś z nią jednak zrobili


nie wiem o co Ci chodzi, ale coś mi tu nie workit

Cytat

Nie tkwiłem tam podczas lania betonu, bo w tym tłoku byłem potrzebny - przepraszam za ordynarny język - jak ku*rwie bliźnięta.
Był tam mój starszy kolega-nadzorca.
Nie martw się, młody. Zrobione jest, jak się należy. Chłopaki wiedzieli, co robią - powiedział mi tylko.
No to się nie martwię. icon_smile.gif


skoro masz szeryfa, który to odbiera, to niech DOKUMENTUJE to co odbiera, pozbędziesz się problemu z fotkami, niech one będą podstawą wypłaty dla szeryfa
Link do komentarza
Cytat

nie wiem o co Ci chodzi, ale coś mi tu nie workit



znaczy że jako niedopuszczalne określiłeś coś co czasami się robi z pełnym rozmysłem i świadomością konsekwencji estetycznych aleee i z zyskiem w jakości w wartości przekroju w stosunku do ładnego / gładkiego i przepłukanego - wykonanego po wypompowaniu wody.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

[...] pod warunkiem, że [...] sama mieszanka betonowa jest naprawdę gęsta
inaczej część tej wody wymiesza się z betonem czy chcesz tego czy nie
niemniej - to parterówka, więc nie powinno to mieć znaczącego wpływu na całość
prawidłowo to powinno być miejsce do którego woda spływa (dół w rogu, rogach, poza obrysem fundamentów i tam pompą wodę się wybiera)



Nie byłbym takim optymistą, pamiętając, że to teren szkód górniczych... ale nie demonizujmy!
Moje wątpliwości wzbudzają miejsca oberwania się brzegu wykopu - widać w trakcie lania zwały gliny przykrywające zbrojenie... ale pewnie wypłukali te miejsca (mieli pod spodem związany chudziak)...
Mógłbyś wstawić Leszku rysunek zbrojenia fundamentów, w całości i ze szczegółami (strzemiona)?

Jeszcze zatrzymam się chwilę przy zdjęciach - jakość beznadziejna jak na dokumentację! Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie byłbym takim optymistą, pamiętając, że to teren szkód górniczych... ale nie demonizujmy!
Moje wątpliwości wzbudzają miejsca oberwania się brzegu wykopu - widać w trakcie lania zwały gliny przykrywające zbrojenie... ale pewnie wypłukali te miejsca (mieli pod spodem związany chudziak)...
Mógłbyś wstawić Leszku rysunek zbrojenia fundamentów, w całości i ze szczegółami (strzemiona)?

Jeszcze zatrzymam się chwilę przy zdjęciach - jakość beznadziejna jak na dokumentację!


To są takie tam fotki, nie dokumentacja.
Rysunek fundamentów jest na str. 4, ale wrzucę link jeszcze raz.
Reszta jest w opisie technicznym:

Cytat

Ławy fundamentowe- budynek mieszkalny
Zestawienie obciążeń na 1 mb ławy:
-ściana fundamentowa 0,38 x 1,2x 25 x 1,1 = 12,54 KN/m
-ściana murowana 0,38 x3x0,83 x1,1 =1,04 KN/m
-tynk 0,04 x 3 x 19 x 1,3 = 2,96 KN/m
-ze stropu 9,2 x 2,5=23,0 KN/m
-z dachu 4,28x 4 x 1,3 = 22,3 KN/m
RAZEM: 61,84 KN/m
δ= F/A
F=61,84 KN/m x 1 =61,84 KN
A= 1,0 m x 0,6 m= 0,6 m2
δ= 61,84/ 0,6=103,06 KN/ m2=103,06 KPa
dopuszczalna nośność podłoża gruntowego wynosi δdop.= 150 KPa
δ= 103,06 < δdop.= 150 Kpa
Przyjęto średnią szerokość ław fundamentowych 60 cm i wysokość 30 cm. Wszystkie ławy
zbrojone są podłużnie prętami 4 Ø 12 (A_III)+ strzemiona Ø 6 (A-O) co 30 cm. Pręty ław
łączyć na zakład równy min. 55 cm oraz kotwić w ławach prostopadłych na długości min 55
cm.



Link do komentarza
Doradźcie mi w trybie CITO.
Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka?
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Doradźcie mi w trybie CITO.
Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka?


Bez większego znaczenia dla konstrukcji - styropian robi tu za izolację termiczną oraz wypełniacz i dystans.
Najwygodniej jest go przykleić na piankę poliuretanową i wtedy murować drugą ściankę.
Gdybyś obawiał się wilgoci, to styropian hydro, albo XPS


Cytat

To są takie tam fotki, nie dokumentacja.
Rysunek fundamentów jest na str. 4
Reszta jest w opisie technicznym:


Jak napisano w projekcie tak zrobiono...
Brakuje mi jednak L-ek na łączeniach ław wewnętrznych z zewnętrznymi.


Przy kolejnych pracach z żelbetem zwróć uwagę na prawidłowe wykonanie strzemion (zagięcie końców do środka pod katem ok. 45 st.) oraz na ułożeniu strzemion naprzemiennie - tak aby łączenia nie wypadały na tej samej krawędzi...

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Dzięki. Zamówiłem hydrofobowy. Ekipa mówi, że po ułożeniu pierwszej warstwy bloczków wstawią tam płyty styropianowe i będą obmurowywać je z obu stron, bez klejenia.

W kwestii "L-ek" w zbrojeniu.
Zwracał na to szczególną uwagę kierbud i było OK. Wszędzie pręty wychodziły elkami na zewnątrz ławy.
To co Ty wskazałeś, to nie jest łączenie ław. W tym miejscu odchodzi "wąs" do słupa/podpory okapu dachu. Może dlatego jest inaczej?
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Dzięki. Zamówiłem hydrofobowy. Ekipa mówi, że po ułożeniu pierwszej warstwy bloczków wstawią tam płyty styropianowe i będą obmurowywać je z obu stron, bez klejenia.


I to jest dobre rozwiązanie!

Cytat

W kwestii "L-ek" w zbrojeniu.
Zwracał na to szczególną uwagę kierbud i było OK. Wszędzie pręty wychodziły elkami na zewnątrz ławy.
To co Ty wskazałeś, to nie jest łączenie ław. W tym miejscu odchodzi "wąs" do słupa/podpory okapu dachu. Może dlatego jest inaczej?


Dobra dokumentacja fotograficzna to podstawa - za jakiś czas tylko na jej podstawie będzie można ocenić sposób wykonania... oby nie było takiej konieczności!

Link do komentarza
Cytat

Doradźcie mi w trybie CITO.
Szczelina dylatacyjna pomiędzy ściankami fundamentowymi (ta pomiędzy nieogrzewanym garażem a ciepłą częścią domu) powinna być wypełniona styropianem. Konkretnym jakimś? I ten styropian ma być tam z góry luźno wsunięty, czy klejony do jednej z postawionych ścianek, a potem domurowywana (nań) druga ścianka?


W projekcie masz :


Ściany wznoszone obie na raz ,styropian sam się utrzyma .
Dyble pionowe (słupy żelbetowe ) mają łączyć się z dodatkowym wieńcem w strefie "O"

Stal klasy A-III
Pręty posiadają, żebra podłużne, a także pręty poprzeczne, usytuowane w tzw. ?jodełkę? i nachylone do żeber podłużnych z jednej strony pręta pod kątek ok. 60°
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.
W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.

No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?



XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:
- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,
- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm.

Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek.
Link do komentarza
Cytat

Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.
W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.

No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?



XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:
- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,
- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm.

Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek.



doklejki nie są złe o ile się wie że się maja mijać w każdą stronę
porównaj ceny co wyjdzie atrakcyjniej czy 10+5 czy 15 wtedy podejmiesz decyzję

a radiator zawsze radiatorem co by nie mówić
Link do komentarza
Cytat

Tak sobie teraz myślę o ociepleniu murków fundamentowych.
W projekcie jest 15 cm XPS z zewnątrz. Od wewnątrz nic.

No dobra, z zewnątrz, ale co z "wąsami", które odchodzą na boki do podpór okapu? Dyć to takie radiatory do chłodzenia reszty fundamentów. Ocieplać to, czy sobie odpuścić (nie warta skórka za wyprawkę)?



XPS - z tego co rozeznałem, to jego standardowe grubości są max. 12 cm. Grubsze są droższe. Polecono mi jeszcze rozważyć:
- zmniejszenie grubości ocieplenia do 12 cm,
- zabudowanie dwóch warstw xps 10+5 cm.

Ja jednak chce nabyć 15-centymetrowe, by ocieplać z jednego kawałka, bez doklejek.

To sporo tego XPS-u
A nie taniej wyjdzie odciąć się całkowicie od ścian fundamentowych ,przekładką izolacyjną .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To sporo tego XPS-u
A nie taniej wyjdzie odciąć się całkowicie od ścian fundamentowych ,przekładką izolacyjną .


No właśnie, animusie!
Ciągle się zastanawiałem, po kiego mi ten xps w fundamencie, jak na pierwszą warstwę ścian zewnętrznych daję Heluz 25 Family 2in1???

DSC01446.jpg



Czyli zrezygnować? Nooo, to byłoby jakieś 5 patyków w kieszeni.

DSC01446.jpg



No dobra, a jak powinien wyglądać cokół, to przejście z części podziemnej do nadziemia? No bo potem na ściany idzie 20 cm styropianu.
Link do komentarza
Cytat

No właśnie, animusie!
Ciągle się zastanawiałem, po kiego mi ten xps w fundamencie, jak na pierwszą warstwę ścian zewnętrznych daję Heluz 25 Family 2in1???
[attachment=21488:heluz_family_2in1.jpg]

Czyli zrezygnować? Nooo, to byłoby jakieś 5 patyków w kieszeni. [attachment=21489:i_kowboi.gif]

No dobra, a jak powinien wyglądać cokół, to przejście z części podziemnej do nadziemia? No bo potem na ściany idzie 20 cm styropianu.


No nie do końca, 5 patyków nie zostanie, bo przekładkę termiczną trzeba kupić ,na robociźnie zaoszczędzisz i na dodatkowych materiałach przekładka musi się stykać ze styropianem posadzki parteru.
Wysmarujesz abizol-em sciany fundamentowe z obu stron .
Od zewnątrz cokołu nie rób jakiegoś ordynarnego najwyżej od gruntu pojedziesz grubym 15 cm styro. paskiem szer, 20-30 cm a wyżej dasz te 20 cm po elewacji .
Link do komentarza
Cytat

No nie do końca, 5 patyków nie zostanie, bo przekładkę termiczną trzeba kupić ,na robociźnie zaoszczędzisz i na dodatkowych materiałach przekładka musi się stykać ze styropianem posadzki parteru.
Wysmarujesz abizol-em sciany fundamentowe z obu stron .
Od zewnątrz cokołu nie rób jakiegoś ordynarnego najwyżej od gruntu pojedziesz grubym 15 cm styro. paskiem szer, 20-30 cm a wyżej dasz te 20 cm po elewacji .


Zostanie, zostanie (te 5 patyków). No bo miałem w planie 2 patyki na heluzy (mam zaklepane po 8,90 brutto za szt. - te co podlinkowałem) + 5 patyków na xps, ale on... wyleci! Miodzio na mój skołatany portfel!

Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian.

Ten pasek cokołu ma dołem przylegać do gruntu, czy być nieco wpuszczony w ziemię? Wtedy wystarczyłby jakiś hydrofobowy?
Link do komentarza
Cytat

Zostanie, zostanie (te 5 patyków). No bo miałem w planie 2 patyki na heluzy (mam zaklepane po 8,90 brutto za szt. - te co podlinkowałem) + 5 patyków na xps, ale on... wyleci! Miodzio na mój skołatany portfel!

Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian.

Ten pasek cokołu ma dołem przylegać do gruntu, czy być nieco wpuszczony w ziemię? Wtedy wystarczyłby jakiś hydrofobowy?


A te heluzy to napewno mają takie same wlasciwlosci co bloczek cokołowy ISOMUR Plus ?
Te heluzy są chyba raczej nasiąkliwe, a zatem może wystąpić obniżenie właściwości izolacyjnych pustaka. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A te heluzy to napewno mają takie same wlasciwlosci co bloczek cokołowy ISOMUR Plus ?
Te heluzy są chyba raczej nasiąkliwe, a zatem może wystąpić obniżenie właściwości izolacyjnych pustaka.


Noooo, tego to nie wiem, ale wytrzasnąłem je stąd, że kiedyś polecał je komuś chyba adam_mk, jako dobrą alternatywę dla isomurów.

No i myślałem, że te heluzy od dołu i od góry uszczelnię je jakąś papą termo, czy cóś...
No i co teraz?
Link do komentarza
Cytat

Noooo, tego to nie wiem, ale wytrzasnąłem je stąd, że kiedyś polecał je komuś chyba adam_mk, jako dobrą alternatywę dla isomurów.

No i myślałem, że te heluzy od dołu i od góry uszczelnię je jakąś papą termo, czy cóś...
No i co teraz?


Trzeba się doinformować ,czy się nadają ,może faktycznie papę dać od dołu i od góry żeby je całkowicie odciąć .

Bloczek cokołowy ISOMUR PLUS typ 24,0

Wymiary:
długość: 60 cm
szerokość: 24 cm
wysokość: 11,3 cm

Współczynnik przewodzenia ciepła:
? < 0,07 W/(m?K) - w kierunku poziomym
? < 0,20 W/(m?K) - w kierunku pionowym
elementy są nienasiąkliwe
brutto 45,20 zł szt. icon_cry.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

brutto 45,20 zł szt. icon_cry.gif


No to może jednak pokombinuję z tymi heluzami... icon_mrgreen.gif

Może ktoś mnie, kompletnemu laikowi, wytłumaczyć, jak ta robota powinna wyglądać?
Posmarować fundament jakimś czarnym pieroństwem, na to papa termo lepiszczem do góry - podgrzewanko i klap na to pustak?
Proszę się nie śmiać, jeśli piszę kompletne głupoty!

Teraz górna część pustaków. Papa podgrzana i klap na pustaki lepiszczem do dołu? icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Na FM zdaje mi się Henok i J-J zastosowali izomur i o ile pamięć mnie nie myli gdzieś tam o tym pisali.

Tu jest ten wątek .
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...ańszy-zamiennik

Czytałem ale rewelacji nie ma .
Najgorsza jest nasiąkliwość .


Wnioski dotyczącej izolacyjności cieplnej ściany?Izolacyjność cieplna w miejscach spoin pionowych jest zdecydowanie niższa niż w bloczku i spoinie poziomej.?Spoina pionowa tworzy liniowy mostek cieplny o znaczącym udziale w izolacyjności przegrody.?Na podstawie rozkładu temperatur można oszacować, że występuje wyraźna rozbieżność pomiędzy projektowaną a rzeczywistą wyraźna rozbieżność pomiędzy projektowaną a rzeczywistą izolacyjnością termiczną przegrody. ?W projekcie współczynnik przenikania ciepła powinien wynosić U=0,31 W/m?K. Na podstawie szacunku wynikającego z badań termowizyjnych określono, że rzeczywisty współczynnik przenikania ciepła ściany wynosi ok. 0,7-0,8 W/m?K. ?Zdaniem autorów opracowania, jest to zasadnicza przyczyna niedogrzania pomieszczeń w budynku.?Zagadnienia cieplne nie wyczerpują wszystkich problemów ściany.
http://cieplej.pl/imgturysta/file/doe/DOE2...pary_wodnej.pdf Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

xps, ale on... wyleci!

Do heluzów od wewnątrz przylegał będzie XPS, którego pod podłogą mam mieć 30 cm, a od zewnątrz pokryje go styropian 20 cm z ocieplenia ścian.


To pomału przestaje się trzymać kupy.



Cytat

Na FM zdaje mi się Henok i J-J zastosowali izomur i o ile pamięć mnie nie myli gdzieś tam o tym pisali.


J-J stosował szkło piankowe, a pierwszy który wpadł na zasypywanie szczelin pustaka perlitem to był Jezier.
Robił to samodzielnie opierając się na rozwiązaniu systemowym... bodajże właśnie na Heluzach
Link do komentarza
Cytat

Jani, jaśniej proszę. Dyć laik jestem.


To po prostu wzajemnie ze sobą przestaje współgrać Leszku.
Bo albo 30cm styropianu pod podłoga nie ma sensu przy braku izolacji ścian fundamentowych,
albo 30 centymetrowa izolacja podłogi i odcięcie radiatora w postaci ścian fundamentowych przy obustronnym ich zaizolowaniu.
Sam Heluz sprawy nie załatwi.
Jeśli szukasz oszczędności, co oczywiście jest zrozumiałe, to od wewnątrz ścian fundamentowych daj styropian hydrofobowy (zdaje się że warunki gruntowe to u Ciebie dopuszczają bez problemu) ,
a od zewnątrz zrób izolację dwuwarstwową... styropian hydrofobowy + 5cm XPS jako warstwa osłonowa przenosząca parcie gruntu.
Oczywiście klejone to wszystko na mijankę.
Klejenie warstwowe ma jeszcze ten plus, że zamyka całkowicie szczeliny na łączeniu płyt.

Reasumując - albo porządnie (bardzo ciepło) od początku do końca, albo 30 centymetrów pod podłogą to przerost formy nad treścią.
Link do komentarza
Cytat

73,5 : 0,6 = 123 szt. (dwie palety + 3 szt.) x 44,10 = 5.424,30 + 320 transport = 5744,30... :scratching:

78,15/mb

Heluz - dostawa gratis, bo dealer jest 15 km ode mnie. Dalej kombinuję...

Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?

Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?
Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś...
Link do komentarza
Cytat

73,5 : 0,6 = 123 szt. (dwie palety + 3 szt.) x 44,10 = 5.424,30 + 320 transport = 5744,30... :scratching:

78,15/mb

Heluz - dostawa gratis, bo dealer jest 15 km ode mnie. Dalej kombinuję...

Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?

Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?
Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś...


112mb x73,5=8232 zł isomur
186 sztuk 3,1 palety
może po negocjuj cenę ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
panowie wolniej bo się gubić zaczynam
może tak warto najpierw odnieść się do pkt 0
jeżeli na 0 zastosuje szkło piankowe czy inne takie coś , w posadzkę da te 30 cm styro od 0 w górę
znaczy wszystko co poniżej można pominąć
bo przynajmniej teoretycznie ciepło tam nie dotrze lub bardziej realnie dotrze w ilościach pomijalnych.
Leszek jak będzie wysokość tego 0 względem gruntu ?
bo jak dla mnie to informacja podstawowa
Link do komentarza
Filozoficznie.

Niewiedza + beztroska = błogi spokój. Tylko, że to drogo kosztuje.

Niewiedza + troska = koniec spokoju. Też kosztuje, choć mniej, ale dochodzą koszty tzw. niematerialne.

Nauka = boli.

Podejmowanie szybkich decyzji w sprawach, które leżą w granicach twojej niewiedzy, a na naukę nie ma czasu = stres.

Rada: podejmij decyzję i patrz, co się będzie działo. Jeśli była zła, napraw ją. A jeśli już za późno, to pierdziel to. Wszak to nie koniec świata. Idź sobie na piwo!
A jeśli decyzja była dobra, to świetnie. Masz powód żeby iść na piwo!

No to idę! icon_mrgreen.gif

PS. Nie wiem ani czy nie wyszedł z tego stek bzdur, ale nie chce mi sie tego jeszcze czytać. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Jani, a od wewnątrz jakaś konkretna grubość tego hydrofoba?

Przy okazji zapytam o styro w podłodze. Całość xps? Czy pożenić to z hydrofobowym?
Hmmm... na tym będą jeszcze stały ścianki działowe... Nie będzie się to uginać, a po czasie jakieś spękania tynków, czy cóś...


Pytanie trochę w stylu - czy mi pasują okulary? icon_biggrin.gif
Ci co dają żeby dać kładą warstwę grubości 5cm. Zauważ też że ludziska pod podłogę pchają 15cm styropianu, na dach 25cm wełny - norma jest spełniona.
Ale Ty stawiasz na dom energooszczędny. W takim domu wszystkie izolacje powinny ze sobą współgrać.
Pchanie 30 centymetrowej izolacji pod podłogę i traktowanie reszty z "przymrożeniem oka" przypomina polerowanie nadwozia samochodu tylko od strony kierowcy. icon_biggrin.gif

Ja osobiście rozważyłbym przy grubości izolacji zewnętrznej fundamentów 15cm izolacje od wewnątrz grubości 10 + cała reszta którą zaplanowałeś.
Co więcej... ale to już wymaga przeliczenia - to przesuniecie części gotówki z izolacji podłogi (pocienienie jej o 5cm) na poczet izolacji fundamentów od wewnątrz.
Budujesz rozłożystą chałupę, więc kalkulatora nie powinieneś w ogóle wyłączać, tylko liczyć, liczyć aż wszystkie współczynniki i ceny/koszty Ci się w głowie na stałe zasadzą. icon_lol.gif

PS. O ścianki działowe się nie martw. O nie wcześniej się już martwił konstruktor. icon_biggrin.gif
Działowka nie przenosi żadnych obciążeń, a jak masywna to i zapewne płyta pod nią dodatkowo zazbrojona.
Nie budujesz na klepisku żeby tam się mogło coś wygiąć.

Link do komentarza
Cytat

Skleciłem na szybko coś z rzędnymi terenu. Wklejam.

Szczerze mówiąc, to teraz mam dopiero mętlik w głowie.
Moglibyście się koledzy podjąć jakiegoś ujednolicenia stanowiska w sprawie tej termoizolacji fundamentów, podłogi i pierwszej warstwy ścian zewnętrznych? icon_wink.gif

[attachment=21498:rz_dne_terenu.jpg]


Leszek nie o takie 0 mi chodziło
mam grunt jest to 0
chudziak mam na wysokości + lub - względem gruntu

Jani
a jeżeli przyjąć te 30 cm styro
i bloczek ze szkła spienionego
to po ki pikuś ocieplać to co niżej ?
Link do komentarza
Trzy Ale..., po jednym dla kazdego ale icon_biggrin.gif
Nikt tu do tej pory nie zakładał użycia szkła spienionego/piankowego.
Jego cena jest około dwukrotnie wyższy od XPS.
Lambda szkła spienionego jest około dwukrotnie gorsza niż styropianu.

Taniej je można kupić w Rosji i na Ukrainie (cena porównywalna z XPS), ale nie wiem czy w przypadku inwestycji Leszka nie za późno na takie działania.

PS.
Taki szczegół konstrukcyjny (ściana fundamentowa - podłoga na gruncie - ściana zewnętrzna) powinien być dużo wcześniej rozrysowany i policzony na wszystkie strony we wszystkich wariantach.
Link do komentarza
Cytat

Skleciłem na szybko coś z rzędnymi terenu. Wklejam.
Szczerze mówiąc, to teraz mam dopiero mętlik w głowie.
Moglibyście się koledzy podjąć jakiegoś ujednolicenia stanowiska w sprawie tej termoizolacji fundamentów, podłogi i pierwszej warstwy ścian zewnętrznych? icon_wink.gif


Jest jedna słuszna alternatywa jak ominąć ocieplanie ścian fundamentowych ,postawić szkieletora a ściany zamiast wypełniać wełną zrobić natrysk pianką :


Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
    • Ława musiała pęknąć w miejscu pęknięcia tych bloczków betonowych, proszę poszukać na ścianach innych rys w tym pomieszczeniu z wykuszem.
    • To jest myśl, zupełnie nie brałem pod uwagę
    • to może zmień kraj, próbowałeś?
    • To wszystko do skucia do betonu, popełniłem kiedyś taką  „aranżację”.     Tynk był częściowo odparzony. To loggia, a nie balkon.   Po skuciu poszedł grunt. Następnie taką obróbkę wklejałem na skraju płyty, z którą się pan morduje, od spodu,  na silikon i kolki.   Potem styropianem 5-centymetrowym ociepliłem cały sufit i ściany loggi, wklejając go na klej i kolki do styropianu, na to przyszła siatka, klej a na koniec tynk silikonowy zewnętrzny. Wyszło tak, że tylko ten wygięty kancik wystawał poniżej sufitu.   Proszę dopytać w tej  spółdzielni czy nie planują dociepleń w tym budynku w przyszłym roku albo niech partycypują w kosztach termomodernizacji, ścian i sufitu loggii.    Ma pan podzielniki na grzejnikach?      Co by tam nie nakładał to i tak się odparzy z czasem.    Płyta zimą jest podgrzewana od strony mieszkania, to mostek termiczny, czyli w mrozy „się poci” więc  to daremny trud, natura pana zamorduje.   Tylko styropian wchodzi w grę i na nim jakiś tynk w kolorze dostosowanym do  potrzeb lub uzgodniony ze spółdzielnią.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...