Baszka Napisano 2 września 2016 Autor #3101 Napisano 2 września 2016 Dziś rozmawiałam z wykonawcą tynków. Mogą wejść za dwa, trzy tygodnie. Może jeszcze będzie sucho, a już nie gorąco. Mając taki czas do dyspozycji, mogę sobie spokojnie szukać tynku.Byłam w Casto. Akurat trafiłam na takiego misia, który o tynkach wiedział mniej więcej tyle, ile ja o kwarkach. Może nawet mniej. Nieważne. Dobrze, że umiem czytać. Znalazłam tam tynk silikatowo -silikonowy 25 kg 168 zł. Jak Heniu pisze, niczego nie urywa z zachwytu. Wiaderko akrylowego kosztuje 100 zł.
animus Napisano 2 września 2016 #3102 Napisano 2 września 2016 (edytowany) Cytat Wiaderko akrylowego kosztuje 100 zł. Byle nie od północy. Wadą tego rodzaju tynku jest to, że akryl jest pożywką dla mikroorganizmów, w wyniku czego po kilku latach na powierzchni tynku mogą pojawić się przebarwienia w kolorach od zielonego, niebieskiego po czarny.Akrylowy nieeee! w miejscach wilgotnych przy jeziorach, stawach w bliskości dużych skupisk drzew, zwłaszcza brzóz oraz na wsi. Biały tynk jest pikny, inne tynki w ciemnych barwach mocniej pracują termicznie na elewacji. Edytowano 2 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 września 2016 #3103 Napisano 2 września 2016 Cytat Mym zdaniem i z obserwacji własnej chaty: silikonowy, czyli to co Animus zapodał jako No1.Taki bym dziś dał, gdyby mnie było stać, mimo że drogi. Jak robiłem, nie było mnie stać, więc zrobiłem wariant ekonomiczny, któren też polecam. Mianowicie tynk mineralny kreisel kryty farbą silikonową - najlepiej Caparol, ale Kabe tańsze a też bardzo dobre.Mam tynk Kreisel, farbę Kabe. Jeśli nie robisz sama tylko siłą umyślnych, to oddzielnie możesz kłaść tynk, grunt i farbę, wyjdzie taniej. Wilanów Kabe malowanyznaczy Ty szlachcic taki ?
Leszek4 Napisano 2 września 2016 #3104 Napisano 2 września 2016 Cytat Znalazłam tam tynk silikatowo -silikonowy 25 kg 168 zł. Jak Heniu pisze, niczego nie urywa z zachwytu. Wiaderko akrylowego kosztuje 100 zł. W tym przypadku nie oszczędzaj kochana na materiale tę parę złotych w te czy wewte. Kup czysty silikonowy, jak radził animus i PeZet. Zapodany przez animusa ma bardzo dobrą cenę (oby tak dobrze też się miała do jakości, w tym terminu produkcji!). Ja za tynki silikonowe z Kabe płaciłem prawie dwa razy więcej. PS. Świeży tynk silikonowy, taki jeszcze z wiaderka, jak weźmiesz w dłoń, to jest taki gumowaty, jak silikony sanitarne. Nabiorą więc pewnie brudu pomiędzy pory, ale nie wchłoną tak bardzo, jak inne. A jak już wchłoną, to zawsze możesz pomalować je kiedyś tam farbą silikonową, której zużyjesz stosunkowo niewiele, bo ten tynk już nie będzie tak "pił" - z takiego założenia wychodziłem, kiedy się nań decydowałem.I kupuj tynk w barwie białej bazy skoro chcesz mieć biel.
Baszka Napisano 2 września 2016 Autor #3105 Napisano 2 września 2016 Czytałam o tym, o czym pisze Animus.Ten, który podał na alle jest w przyzwoitej cenie. Jedni znajomi zrobili silikonowy i po układaniu kostki musieli umyć, nie było żadnego problemu. Polali i tyle.To , o czym pisze PeZet może i dobre, nie wiem jeszcze, czy tańsze, ale obawiam się , że tzw. umyślni mogą przy takiej opcji zwiększyć stawkę, za malowanie. Jeśli chodzi o produkty marketowe, mam podobne odczucia jak Buster. Przecież nie może być tak, że wszystkie artykuły są dziadowskie. To tak jak z lekarzem , który przyjmuje prywatnie. Jeśli ma stosowną wiedzę i jest profesjonalistą, a przy tej kategorii zawodowej nie wyobrażam sobie inaczej, jednakowo posłuży się mózgiem, czy to w placówce prywatnej czy państwowej.Dla pewnego urozmaicenia wracam do fascynującego tematu klameki. Nie pisałam, bo ostatnio dużo się dzieje, a czasu mniej, ale mam wkręconą w łazience górnej. Jeszcze inną niż te, które pokazywałam, prostszą. Nawet przezornie kupiłam całą resztę tej serii, ale tu naszła mnie pewna wątpliwość, którą chcę, byście rozwiali. A mianowicie , na opakowaniu jest napisane klamka aluminiowa. A kolor takie zgaszone złoto. I się zastanawiam, czy lepiej wziąć aluminiowe, czy takie , na których jest napisane stop metali (choć pewnie nie platyny z palladem ).Przy okazji oglądam lampy do łazienek, takie zamknięte, o których pisaliście. Ten , kto je projektował nie miał gustu nic a nic. Jedne gorsze od drugich. Nie wiem zatem, czy mój zmysł estetyczny nie wygra z rozsądkiem i nie kupię takich nieprzeznaczonych do łazienki. Jeszcze się nie poddałam , jakby co.
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 września 2016 #3106 Napisano 2 września 2016 Cytat czy mój zmysł estetyczny nie wygra z rozsądkiem i nie kupię takich nieprzeznaczonych do łazienki. Jeszcze się nie poddałam , jakby co. nie jest problem w lampietylko w zasilaniuznaczy 230V zmiennego nie może być ale 12 prostego już możetyle że to trzeba przewidzieć na etapie planowania bo gdzieś trzeba zasilacz schować
Baszka Napisano 2 września 2016 Autor #3107 Napisano 2 września 2016 Dziś zaszalałam niczym zając w kapuście. Kupiłam trochę zieleniny, przecenionej. Nie wiem, co z niej będzie, zobaczymy. Nocuje w aucie, bo po zakupowych szaleństwach nie miałam siły, by jechać na wiiesię ( podoba mi się to okereślenie Retra, choć" byłem na wiesi" brzmi dla mnie zdecydowanie lepiej niż" byłam na wiesi" .Wszystkich, którzy chcą kupić taniej rośliny informuję, że jest czas przecen . Nabyłam 14 krzaczków lawendy, za którą przepadam szczerze, po złotówce za sztukę. Mam nadzieję , że się przyjmie.
Leszek4 Napisano 2 września 2016 #3108 Napisano 2 września 2016 Cytat Wszystkich, którzy chcą kupić taniej rośliny informuję, że jest czas przecen . Nabyłam 14 krzaczków lawendy, za którą przepadam szczerze, po złotówce za sztukę. Mam nadzieję , że się przyjmie. A możesz załatwić w tej cenie parę krzaczków konopi indyjskiej?Pielęgnowałbym.
Baszka Napisano 2 września 2016 Autor #3109 Napisano 2 września 2016 Cytat tyle że to trzeba przewidzieć na etapie planowania Czy muszę pisać, że nie przewidziałam?
animus Napisano 2 września 2016 #3110 Napisano 2 września 2016 (edytowany) Cytat Czy muszę pisać, że nie przewidziałam? Ne płacz, Chinole to przewidzieli kupujesz głębszą puchę, powtarzam się już tu.Na dno wsadzasz zasilacz dopuszkowy.Motasz kabelki istniejące z zasilaczem i do oprawy już płynie 12V. Edytowano 2 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 września 2016 #3113 Napisano 2 września 2016 Cytat Na dno wsadzasz zasilacz dopuszkowy.Motasz kabelki istniejące z zasilaczem i do oprawy już płynie 12V. +ewentualna wymiana oprawki
animus Napisano 2 września 2016 #3114 Napisano 2 września 2016 (edytowany) Cytat +ewentualna wymiana oprawki czytaj....Samej żarówki na LED Filament.Wkręcając ją za stalowym trzonkiem w tej szklanej bańce jest już tylko 12V Edytowano 2 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 września 2016 #3115 Napisano 2 września 2016 Cytat czytaj....Samej żarówki na LED Filament.Wkręcając ją za stalowym trzonkiem w tej szklanej bańce jest już tylko 12V aleeeeeeedo stalowego trzonka 230wpisałem + ewentualna wymianaa w strefie nad wannowej ma być 12 nie 230
animus Napisano 2 września 2016 #3116 Napisano 2 września 2016 (edytowany) Cytat aleeeeeeedo stalowego trzonka 230wpisałem + ewentualna wymianaa w strefie nad wannowej ma być 12 nie 230 Aaaa.. to się nie zrozumieliśmy.Więc taka, ta od początku do końca napędzana jest na 12V musi mieć dodatkowo zasilacz. Edytowano 2 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 września 2016 #3117 Napisano 2 września 2016 Cytat Aaaa.. to się nie zrozumieliśmy.Więc taka, ta od początku do końca napędzana jest na 12V musi mieć dodatkowo zasilacz. ha widzisznawet nie wiedziałem że 12 mogą mieć takie gwinty :Pczyli bez wymiany oprawki
Gość arturo72 Napisano 2 września 2016 #3118 Napisano 2 września 2016 (edytowany) Cytat U dzieciaków otynkowałem tym tynkiemhttp://www.castorama.pl/produkty/budowa/ce...kg.html#productNiedaleko mnie stoi dom otynkowany dokładnie tym samym tynkiem,a sąsiad z drugiej w stosunku do dzieciaków strony otynkował też mineralnym,tylko nie pamiętam jakiej firmy.W odległości 3 m od jego dłuższej (20.5 m) ściany stoi rząd wielkich brzóz i tynk jest ok Mam identyczny tynk ale konfidenci wiedzą lepiej co lepsze Uwielbialem to forum,bo linia wypowiedzi przodownikow musiała być zgodna z linią partii czyli nie wychylac się https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=518385 Edytowano 2 września 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji)
animus Napisano 2 września 2016 #3119 Napisano 2 września 2016 Cytat ha widzisznawet nie wiedziałem że 12 mogą mieć takie gwinty :Pczyli bez wymiany oprawki Te Chinole to zrobią nawet podkoszulek, z 6 butelek Pet od napojów.
joks Napisano 3 września 2016 #3120 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat Tynk tylko akrylowy, żadne tam mineralne. nie nie niejak już to sylikonowy , ewentualnie sylikonowo-sylikatowywiem co mówię Edytowano 3 września 2016 przez joks (zobacz historię edycji)
Baszka Napisano 3 września 2016 Autor #3121 Napisano 3 września 2016 Nie wątpię , ale możesz uzasadnić .Lampa. Możliwości, jak widać są. Animus należy do tych , co to i hełm na lewą stronę wywrócić potrafią .Nie wiem tylko , czy będę chciała przeżywać znów kucie. Przemyślę sobie. Właśnie wczoraj oddałam te dwie lampy, które onegdaj pokazywałam. Dalej wiszą druty, choć łazienka to pomieszczenie luksusowe, z zamykanymi drzwiami,na kluczyk .A co z klamkami? Napiszcie proszę. Cytat na opakowaniu jest napisane klamka aluminiowa. A kolor takie zgaszone złoto. I się zastanawiam, czy lepiej wziąć aluminiowe, czy takie , na których jest napisane stop metali (choć pewnie nie platyny z palladem ). Chodzi mi o to.
Baszka Napisano 3 września 2016 Autor #3122 Napisano 3 września 2016 Wracając do zieleniny. Lubię zimozielone . Nie robiłam jeszcze projektu ogrodu, ale coś mi tam powoli kiełkuje w zakresie chciejstwa. Na pewno dużo lawendy i zimozielonych właśnie. Wczoraj znalazłam berberysy, które nie tracą liści. Nie wiem, czy komuś się przyda taka informacja, ale u mnie w Obi rośliny są holenderskie, a w Casto biorą z lokalnych szkółek. Kupiłam w Obi wiciokrzewy. Stan średni jeż. Zauważyłam, że przecenione rośliny są na granicy życia. Zobaczę, jak pójdzie reanimacja. Te przecenione Tyle tylko, że wszystko co sadzę , robię w miejscu tymczasowym, pod płotem. Dwa lata temu założyłam tam sobie prywatną szkółkę z pozbieranych szczepek. Część się przyjęła, część padła. Nie wiem, od czego to zależy. Z każdą postępuję w ten sam sposób. Mam irgi, trzmieliny, bluszcz i jedną sosenkę. Parę innych też, poza lawendą nieznanych z nazwy.Podsumowując wczorajsze zakupy widzę, że warto szczepić. Te przecenione też kosztują, zwłaszcza że nie kupuje się po jednej sztuce. No i mam sporo satysfakcji z tych, które wyhodowałam osobiście. Pytanie do ogrodników. Mam miętę, chcę posuszyć, ale kwitnie. Czy taka kwitnąca nadaje się do suszenia, czy kwiatki oderwać? To pewnie nie jest pora na suszenie, ale ogrodnictwa dopiero będę się uczyć.
joks Napisano 3 września 2016 #3123 Napisano 3 września 2016 Nie wątpię , ale możesz uzasadnić . Przy elewacjach pracowałem jakieś 14 lat i to jest powód dla którego zająłem się wykończeniówką i remontami . Zdrowia szkoda . Jak zaczynałem to dostępne były tynki tylko mineralne z worka i ciut później akrylowe w wiadrach . Po tych latach jak widzę swoją robotę to syf i malaria jak i na akrylu tak i na mineralnym , potem weszły tynki sylikatowe , te ciut lepiej znoszą upływ czasu . Sylikonowo sylikatowe weszły na rynek jakoś razem z sylikonowymi . Te bardzo powoli się zasyfiają , widzę elewacje domu robione ładnych kilka lat wstecz i naprawdę jest różnica między akrylem i mineralnym - które są najtańsze ( zresztą nie wiem czy akrylowe sa jeszcze wogóle produkowane ) a sylikonowo sylikatowymi i sylikonowymi... 1
animus Napisano 3 września 2016 #3124 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat .Animus należy do tych , co to i hełm na lewą stronę wykręcić. A co z klamkami? Napiszcie proszę. Klamki z alu, materiał miękki brudzi ręce i klamki powinny łatwiej ulegać uszkodzeniom mechanicznym, a czy to samo aluminium? Edytowano 3 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
demo Napisano 3 września 2016 #3125 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat Wracając do zieleniny. Lubię zimozielone . Też lubię zimozielone, ale jak chcesz mieć prawdziwy ogród to muszą być koniecznie i te tylko latozielone. Te drugie śmiecą i wymagają większej uwagi ale żadne żywotniki czy iglaki nie dadzą tego wiosennego piękna liściastych. Mam u siebie bambusy które śmiecą jak diabli cały rok ale są piękne i takie jasnozielone.Klamki żadne tam ameliniowe, tylko chrom albo stal nierdzewna.Tynk każdy się brudzi w prostej zależności od koloru i lokalizacji występowania.Mineralnego nie umyjesz inne już tak, no może nie do czysta.Ładnie pisze o tym Joks że pierwsze były mineralne, potem akrylowe itd. Wynika z tego tyle że te najstarsze są najbardziej brudne. Jakoś mnie to nie dziwi.Ja radzę akrylowy bo nie jest bardzo drogi i jednak nie brudzi się jak mineralny bo to plastik. czy jakoś tak.Słyszałem też o tynkach samoczyszczących ale chyba są za drogie, więc raczej temat nie dla Ciebie., ś Edytowano 3 września 2016 przez demo (zobacz historię edycji)
joks Napisano 3 września 2016 #3126 Napisano 3 września 2016 Demo , od 20stu lat patrze na te tynki......mam porównanie jak się starzały na ścianach , akryl po trzech latach już do malowania bo nie domyjesz , o mineralnych nawet nie będę nic pisał , sylikat 4-5 lat i można próbowac umyć , sylikonowo sylikatowe widzę od jakichś 5ciu lat i nie mam zastrzeżeń ...sylikonowe są jeszcze bardziej czyste .... 1
Baszka Napisano 3 września 2016 Autor #3127 Napisano 3 września 2016 Klamki. Na opakowaniu jest napisane, że aluminiowa, kolor patyna. Jak ją głaszczę, nic nie schodzi. Chyba , że to kwestia czasu. Wygląda, jak widać.Muszę się zdecydować, czy je ( bo kupiłam całość) zostawić, czy oddać. Wizualnie zupełnie nie odbiegają od tych, które mają informację: stop metali.
animus Napisano 3 września 2016 #3128 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat Klamki. Na opakowaniu jest napisane, że aluminiowa, kolor patyna. Jak ją głaszczę, nic nie schodzi. Chyba , że to kwestia czasu. Wygląda, jak widać.Muszę się zdecydować, czy je ( bo kupiłam całość) zostawić, czy oddać. Wizualnie zupełnie nie odbiegają od tych, które mają informację: stop metali. Weź o tyłu zakatuj ją gwoździem, spróbuj zarysować . Edytowano 3 września 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
demo Napisano 3 września 2016 #3129 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat Demo , od 20stu lat patrze na te tynki.... OK ja Ci wierzę, ale wydaje mi się że ta intensywność brudzenia, albo raczej jego widoczność, w dużej mierze zależy też od zastosowanego koloru. Do tego nie jest to prosta zależność że im ciemniejszy tym mniej widoczne zabrudzenia.Ja mam taki ceglasty trochę nieco różowy, chyba brzydki jak na dzisiejsze czasy( takie były trendy), przyzwyczaiłem się już do niego. Po 16 latach nie widać na nim zabrudzeń i nie ma żadnej potrzeby odnawiania go, ziarno 1 mm na gładko stalową pacą, bez żadnych baranków czy innych korników. U sąsiadów żółty silikonowy baranek i po 5 latach widać bród.I tak można się przykładami w nieskończoność okładać.Jeden pies jaki byle nie mineralny bo te najbardziej łapią brud i chyba nie nadaje się do mycia. Edytowano 3 września 2016 przez demo (zobacz historię edycji)
Leszek4 Napisano 3 września 2016 #3130 Napisano 3 września 2016 (edytowany) Cytat U sąsiadów żółty silikonowy baranek i po 5 latach widać bród.I tak można się przykładami w nieskończoność okładać. Chyba jednak nie, Demo. Nie chcę się tutaj mądrować, bo silikonowy mam tylko od roku, ale moje spostrzeżenia potwierdzają doświadczenia joksa.Silikonowy już w dłoni (wyjęty z wiadra) jest lepki i ciągnący, jak to silikon.To że u kogoś jest brudny, to normalka. Ale dam sobie rękę uciąć, że to jest głównie brud, a raczej osad, który osadził się w porach.Owszem, silikon się brudzi, jak każdy. Zwłaszcza tłustym osadem. O, np. sadza - tłusta i czarna.Ale z dzisiaj znanych chyba żaden tynk nie poradzi sobie tak dobrze z takimi warunkami, jak silikonowy. Kiedy spłukiwałem go myjką ciśnieniową, to po prostu spływał brud, kurz. Zero jednak wsiąkania wilgoci do tynku. Drugi raz myłem pianą z płynu do podłóg, ale na zimno. Czyściej, ale nie domyło tak, jak do nowości.Kiedyś podłączę pewnie gorącą wodę i płyn do naczyń. Wtedy będę mógł się mądrować. A myłem już dwa razy, bo za wcześnie tynkowałem. Uwalił się zwłaszcza po ubijaniu pięćsetą klińca dookoła chaty pod taras. Edytowano 3 września 2016 przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
animus Napisano 3 września 2016 #3131 Napisano 3 września 2016 Mam tu jednego sąsiada dlatego odradzam, od 15 lat ma tynk akrylowy na elewacji, zaznaczam że mieszkamy obaj b. blisko jeziora.Od południa ma go w dobrym stanie starzeje się normalnie jak te inne, a od północy jest tragedia siwo zielony cały zwłaszcza piętro zaatakowane przez glony i się strasznie kurzy. Tak jak drzewo od północy obrasta, może w innym klimacie lepiej by o wyglądało, z dala od wilgoci. Mogę cyknąć zdjęcie, jak mnie sąsiad z siekierką nie pogoni.
joks Napisano 4 września 2016 #3132 Napisano 4 września 2016 Cytat Chyba jednak nie, Demo. Nie chcę się tutaj mądrować, bo silikonowy mam tylko od roku, ale moje spostrzeżenia potwierdzają doświadczenia joksa.Silikonowy już w dłoni (wyjęty z wiadra) jest lepki i ciągnący, jak to silikon.To że u kogoś jest brudny, to normalka. Ale dam sobie rękę uciąć, że to jest głównie brud, a raczej osad, który osadził się w porach.Owszem, silikon się brudzi, jak każdy. Zwłaszcza tłustym osadem. O, np. sadza - tłusta i czarna.Ale z dzisiaj znanych chyba żaden tynk nie poradzi sobie tak dobrze z takimi warunkami, jak silikonowy. Kiedy spłukiwałem go myjką ciśnieniową, to po prostu spływał brud, kurz. Zero jednak wsiąkania wilgoci do tynku. Drugi raz myłem pianą z płynu do podłóg, ale na zimno. Czyściej, ale nie domyło tak, jak do nowości.Kiedyś podłączę pewnie gorącą wodę i płyn do naczyń. Wtedy będę mógł się mądrować. A myłem już dwa razy, bo za wcześnie tynkowałem. Uwalił się zwłaszcza po ubijaniu pięćsetą klińca dookoła chaty pod taras. Sylikonowy powstał w trakcie ewolucji wśród tynków i zdeklasował całą resztę , kiedyś kosztował krocie ale dziś już tak po kieszeni nie wali więc jak już to sylikonowy .
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3133 Napisano 4 września 2016 Klamka ze śladami zarysowania i narzędziem "zbrodni" .Na tak zwane oko ta klamka niczym się nie różni od innych marketowych chińszczyzn.
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3134 Napisano 4 września 2016 Joksiu pisze, że pracował z tynkami, czyli jest praktykiem długoterminowym .Tak mi się nasunęło w związku z tynkami, ale donieść można tę myśl w zasadzie do wszystkiego innego. Każdy ma jakieś obserwacje i doświadczenie. I dzieli się nim z innymi na forum. Czasem te doświadczenia mogą odbiegać od doświadczeń większości, vide przykład Demo. Co nie znaczy, że są złe i do odrzucenia.Wszystko, czym się ze mną ( i innymi) dzielicie jest do przemyślenia. Tylko jak są tak różne opinie, to czasem trudno podjąć decyzję.Sąsiedzi obok mają czysty od północnej strony.Nie pamiętam jaki, wiem że aplikowany pistoletem, dopytam. Belka , którą widać jest zielonkawa, pięknie porośnięta, a tynk czyściutki. Nie wiem, kiedy tynkowali, też dopytam. Wklejam fotkę , nie pogonili siekierą, bo cyknęłam z balkonu, a poza tym śpią o tej porze. Problemik. Schody na poddasze. Jak je rozkładam, miejsce rozłożenia wygląda, jak widać. Ktoś na budowie mówił, że wystarczy , jak je skrócę . Inny ktoś, że to nic nie da. Co myślicie?Z wrażenia nie wkleiłam tynku sąsiadów.
joks Napisano 4 września 2016 #3135 Napisano 4 września 2016 A coś więcej o tych schodach? jakieś szersze ujęcie by się przydało a nie sam zawias
Buster Napisano 4 września 2016 #3136 Napisano 4 września 2016 Cytat A coś więcej o tych schodach? jakieś szersze ujęcie by się przydało a nie sam zawias Może Baszce chodzi o to że listwy łączone zawiasem nie są w prostej linii?Jeśli tylko o to to niewielkie skrócenie którejś z listew musi pomóc bo zawias chyba da się jeszcze bardziej rozewrzeć.Ale niewielkie skrócenie bo może być na odwyrtkę,linia listew "wygnie się" w drugą stronę.A może tak zostawić bo z czasem,pod ciężarem czoła listew trochę ustąpią i będzie dobrze.Nie mam doświadczenia z takimi schodami.I może dobrze że nie mam.Kilka krzeseł mam już "na rozkładzie"To znaczy one w rozkładzie połamane,schodów jeszcze nie,wiem tylko że gdybym na nie wszedł to niepotrzebne byłoby skracanie,momentalnie byłyby prosto
Gość mhtyl Napisano 4 września 2016 #3137 Napisano 4 września 2016 Cytat Problemik. Schody na poddasze. Jak je rozkładam, miejsce rozłożenia wygląda, jak widać. Ktoś na budowie mówił, że wystarczy , jak je skrócę . Inny ktoś, że to nic nie da. Co myślicie? Musisz skrócić z ostatniego elementu tego co opiera się o podłogę dwie wangi, te listewki na których jest zawias. I nie możesz uciąć za dużo bo wtedy schody nie będą miały oparcia o podłogę. Po rozłożeniu te listewki na których są zawiasy muszą tworzyć linię prostą. I jeszcze jedno, podłogę masz już wykończoną bo jeżeli nie to docięcie będziesz usiała ponowić po położeniu np paneli. Wangi musza być docięte równolegle do podłogi, chyba że posiadają nakładane plastikowe końcówki wtedy wystarczy dociąć na równo.A instrukcji montażu do tych schodów nie było?
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3138 Napisano 4 września 2016 Cytat A coś więcej o tych schodach? jakieś szersze ujęcie by się przydało a nie sam zawias Nie wiem, czy szersze, czy raczej dłuższe .Buster trafił w dziesiątkę. Chodzi o ten zawias. Czyż po rozłożeniu schodów nie powinien być wyprostowany?Idę je rozłożyć i cyknąć fotkę.
Gość mhtyl Napisano 4 września 2016 #3139 Napisano 4 września 2016 Cytat Nie wiem, czy szersze, czy raczej dłuższe .Buster trafił w dziesiątkę. Chodzi o ten zawias. Czyż po rozłożeniu schodów nie powinien być wyprostowany?Idę je rozłożyć i cyknąć fotkę. Nie chce być zgryźliwy, ale Buster trafił w 6, w 10 to ja trafiłem
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3140 Napisano 4 września 2016 Cytat Musisz skrócić z ostatniego elementu tego co opiera się o podłogę I to jest kluczowe. Bo jak skrócę, to raczej nie dosztukuję . A zdania fachmanów w tej kwestii podzielone.Instrukcja może i była, ale na pewno już jej nie ma . Cytat Nie chce być zgryźliwy, ale Buster trafił w 6, w 10 to ja trafiłem Zgryźliwy w tym momencie nie jesteś, ale skromny porażająco .Fotki .Ten niższy zawias jest wyprostowany, tak jak ma być.
joks Napisano 4 września 2016 #3141 Napisano 4 września 2016 Cytat I to jest kluczowe. Bo jak skrócę, to raczej nie dosztukuję . A zdania fachmanów w tej kwestii podzielone.Instrukcja może i była, ale na pewno już jej nie ma .Zgryźliwy w tym momencie nie jesteś, ale skromny porażająco .Fotki .Ten niższy zawias jest wyprostowany, tak jak ma być. Noooo , śmiało możesz nic nie robić
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3142 Napisano 4 września 2016 Chyba nie pisałam jeszcze o drzwiach do garażu. Są wstawione, choć nieobrobione. Techniczne z progiem. Dzięki nim mam w garażu "lodówkę" wielkoformatową. Nie dość , że trzymam tam na przykład masło i ser, to jeszcze sama się mogę ochłodzić w razie potrzeby .Pisałam wcześniej, że uruchomiłam akcję " koza". W związku z tym kolejne niewiadome.1. Dopływ powietrza zewnętrznego jest zbyt daleko od ściany ( nie chcę, by koza nadmiernie odstawała). Został przekuty na właściwą odległość. Koziarz mówił, żeby wstawić dwa kolanka wymiaru tej rury , połączone pod kątem prostym, zalać i będzie ok. Pytałam w jednym markecie i nie ma takich kolanek pod tym kątem, u nich oczywiście. Może jest jakiś lepszy sposób?.2. Gdzieś czytałam, że jak powietrze ma stały dopływ pod kozę, to ona rdzewieje. Można tego uniknąć robiąc jakiś przepust, który będzie można zamykać. Jak? 3. Z kamienia podkoziego zrezygnowałam, z szyby też ( paproszki nie będą mnie wkurżać , jak kiedyś powiedziało moje dziecię) , będą płytki. Myślę, że cztery sztuki 60 x 60. Chcę je połączyć bezfugowo. Czy to dobry pomysł? Przypominam, że w salonie jest podłogówka . Wiem, że pod kozą nie ma rurek, ale wszędzie indziej są. Nie wiem, jak to potem wpływa na całą resztę. Płytki z panelami połączę taką listwą. 4. Listwa. Czy nadaje się do łączenia? Chcę, by była w złotym kolorze i nie znalazłam takiej długiej na 2 m.
retrofood Napisano 4 września 2016 #3143 Napisano 4 września 2016 Światło w ogrodzie już zrobiłaś?https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22547-wykonywanie-zewnetrznej-instalacji-elektrycznej
joks Napisano 4 września 2016 #3144 Napisano 4 września 2016 zmień market w którym się zaopatrujesz , w każdym sklepie praktycznie sa takie listwy , wyśmienicie się do tego nadają , płytki 60tki ....hmmmm ...byłbym skłonny zaryzykować bez spoiny.
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3145 Napisano 4 września 2016 Cytat Światło w ogrodzie już zrobiłaś?https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22547-wykonywanie-zewnetrznej-instalacji-elektrycznej Dzięki Retro , jeszcze nie robiłam. Ze słynnym skądinąd elektrykiem umówiłam się na po tarasie. A taras po tynkach.
Buster Napisano 4 września 2016 #3146 Napisano 4 września 2016 Cytat Noooo , śmiało możesz nic nie robić I dobrze że nic nie zrobiła,bo jeśliby postąpiła zgodnie z moją radą to byłoby to ze szkodą dla schodów.Fakt że widziałem tylko jeden zawias ale trzeba myśleć o całości.
Baszka Napisano 4 września 2016 Autor #3147 Napisano 4 września 2016 Cytat zmień market w którym się zaopatrujesz , w każdym sklepie praktycznie sa takie listwy , wyśmienicie się do tego nadają , płytki 60tki ....hmmmm ...byłbym skłonny zaryzykować bez spoiny. Byłam w trzech, łącznie z Casto. Listwy są , ale długie na 0,90 cm. Chcę uniknąć sztukowania. Dwumetrowych są tylko drewnopodobne. Nie dobiorę koloru, więc chcę złote. Nie wiem, co to twoje hmmm oznacza. Dawać bez czy nie? . Cytat I dobrze że nic nie zrobiła,bo jeśliby postąpiła zgodnie z moją radą to byłoby to ze szkodą dla schodów.Fakt że widziałem tylko jeden zawias ale trzeba myśleć o całości. Jedni mówili podciąć, drudzy , żeby nie podcinać, bo będzie to samo. Wstępnie nie podcięłam, jak widać, ale mam dyskomfort psychiczny przy wchodzeniu. Bardziej by mi się podobało, gdyby ten drugi zawias też był prosto.
Gość arturo72 Napisano 4 września 2016 #3148 Napisano 4 września 2016 Nie wiem jak w Casto ale w LM sa długie listwy.Dopływ do kozy można odciąć przez przepustnice,zaraz allegro przeszukam i wkleje.
joks Napisano 4 września 2016 #3149 Napisano 4 września 2016 mojego hmmm się nie bój . to tylko cztery płytki , przy wiekszej powierzchni byłbym na nie.
Buster Napisano 4 września 2016 #3150 Napisano 4 września 2016 Cytat zmień market w którym się zaopatrujesz , w każdym sklepie praktycznie sa takie listwy , wyśmienicie się do tego nadają , płytki 60tki ....hmmmm ...byłbym skłonny zaryzykować bez spoiny. Pod kozą mam 60-tki bez spoiny ale nie mam podłogówki która mogłaby wpływać na te płytki.Wprawdzie to było kilka lat temu ale też nie mogłem znaleźć w marketach długiej listwy takiej jak chciałem,do obramowania płytek pod kozą.Znalazłem dopiero w dużym sklepie z artykułami metalowymi.Baszka,poszukaj takiego sklepu,najlepiej żeby też prowadził sprzedaż artykułów z metali kolorowych.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się