PeZet Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #251 Napisano 14 lipca 2011 Ten Brzęczkowski jest koszmarny! Aż strach do wątków zaglądać, bo wszędzie on... wywołuje torsje. Link do komentarza
daggulka Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #252 Napisano 14 lipca 2011 Cytat Ten Brzęczkowski jest koszmarny! Aż strach do wątków zaglądać, bo wszędzie on... wywołuje torsje. no widzisz ... tak się dzieje , bo Panu TB się zdaje , że zna się na wszystkim , a Jego misją jest nieść kaganek oświaty nam - ciemnym masom ... Link do komentarza
Karlsen Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #253 Napisano 20 lipca 2011 Mam nadzieję, że to nie od wysokich temperatur powraca do mnie jak bumerang temat wentylacji mechanicznej. A mówiąc, a właściwie pytając poważnie, to czy skrzynka rozdzielcza SRRS 150-7x100 (usytuowana w garderobie obok sypialni) może powodować dokuczliwy hałas? Czy jest to "urządzenie" pracujące bezgłośnie? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #254 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Mam nadzieję, że to nie od wysokich temperatur powraca do mnie jak bumerang temat wentylacji mechanicznej. A mówiąc, a właściwie pytając poważnie, to czy skrzynka rozdzielcza SRRS 150-7x100 (usytuowana w garderobie obok sypialni) może powodować dokuczliwy hałas? Czy jest to "urządzenie" pracujące bezgłośnie? Może ale nie musi... bezpieczniejsza byłaby na 7 x 60 ostatecznie 7 x 80. Chodzi o to by powietrze się nie rozprężało w kanałach. Link do komentarza
Karlsen Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #255 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Może ale nie musi... bezpieczniejsza byłaby na 7 x 60 ostatecznie 7 x 80. Chodzi o to by powietrze się nie rozprężało w kanałach. Za skrzynką będę miał kanał płaskie 120x60 (przejście z fi100) dlatego jedyna pasująca skrzynka to 7x100 (potrzebuję 6 wyjść, dlatego jeden będzie zaślepiony - brak skrzynek 6x100). Prędkości przeliczone, pozostaje kwestia głośności, ewentualnie wspomnianego rozprężania. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #256 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Za skrzynką będę miał kanał płaskie 120x60 (przejście z fi100) dlatego jedyna pasująca skrzynka to 7x100 (potrzebuję 6 wyjść, dlatego jeden będzie zaślepiony - brak skrzynek 6x100). Prędkości przeliczone, pozostaje kwestia głośności, ewentualnie wspomnianego rozprężania. "ciche" prędkości to 2-5m/sek., czy wentylacja poza tymi prędkościami będzie słyszalna przez Pana i czy to będzie dokuczliwe... to już loteria, bo to zależy od kilku czynników, a dowie się Pan śpiąc pierwszą noc w domu. Jak ktoś sobie sam robi, to może ryzykować, na ogół też wtedy lekki szumek nie przeszkadza, co innego jest jednak gdy wykonuje firma, wtedy na "zimne się dmuch" i prędkość powietrza w kanałach musi być "podręcznikowa" - ryzyko tu nie wchodzi w grę. Link do komentarza
Karlsen Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #257 Napisano 20 lipca 2011 (edytowany) Pisałem już, że widziałem wykonane przez specjalizujące się w wentylacji firmy instalacje (na poddaszu), które wyglądały jak fala na Bałtyku. Dokładnie to rura spiro przymocowana do deskowania na krokwiach - pięknie się falowała co 80 cm (rozpiętość krokwi). Jeżeli ktoś potrafi czytać, a informacji na forach jest bardzo wiele, posiada dwie ręce "różnostronne", które będą potrzebne przy wykonaniu, to może podjąć się zaprojektowania i wykonania wentylacji mechanicznej własnego domu. Często "dla siebie" oznacza dokładnie i w sposób przemyślany. A ja główkuje i pytam, aby uniknąć błędów instalatorów dyletantów.Zatem przy zachowaniu prędkości "podręcznikowej" 2-5 m/sek, czy skrzynka rozdzielcza generuje hałas (dudnienie, huczenie, szum powietrza w skrzynce)? Pomińmy wykonawcę instalacji i rzeczy, które robię w nocy. ;0Edytowałem "(dudnienie, huczenie, szum powietrza w skrzynce)", aby więcej nie być łapanym za słowa. Edytowano 20 lipca 2011 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #258 Napisano 20 lipca 2011 Nie skrzynka a powietrze rozprężające się w kanałach. I nie generuje a może generować. No i nie nazywałbym tego hałasem. Link do komentarza
kerado28 Napisano 16 sierpnia 2011 Udostępnij #259 Napisano 16 sierpnia 2011 Jednemu przeszkadza w nocy mucha, drugiemu przejeżdząjący tramwaj... Link do komentarza
Karlsen Napisano 16 sierpnia 2011 Udostępnij #260 Napisano 16 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Jednemu przeszkadza w nocy mucha, drugiemu przejeżdząjący tramwaj... A przy okazji zapytam kerado28, czy otrzymam wycenę instalacji WM? 30 czerwca wysłałem na adres e-mail Twego biura zamówienie wraz z rzutami. Edytowano 16 sierpnia 2011 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kerado28 Napisano 12 września 2011 Udostępnij #261 Napisano 12 września 2011 Cytat A przy okazji zapytam kerado28, czy otrzymam wycenę instalacji WM? 30 czerwca wysłałem na adres e-mail Twego biura zamówienie wraz z rzutami. Witam, ale odpisaliśmy, że nie wykonujemy instalacji w Białymstoku - możemy przekazać numer firmie współpracującej.W razie pytań zapraszam do złożenia zapytania bezpośrednio w firmie:biuro@wioldar.comPozdrawiam Link do komentarza
kiwaczek Napisano 22 września 2011 Udostępnij #262 Napisano 22 września 2011 czy to prawda ze pomimo wentylacji mechanicznej w domu wymagany jest komin wentylacyjny dla kuchenki gazowej( w kuchni),dla elektrycznej juz nie?chcialem usunac komin,ale dzisiaj dowiedzialem sie ze musze wybudowac chociaz jeden kanal... Link do komentarza
retrofood Napisano 22 września 2011 Udostępnij #263 Napisano 22 września 2011 Jasne. Nie ma zmiłuj się. Wszystko jest w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690http://isap.sejm.gov.pl/VolumeServlet?type...2&numer=075 Link do komentarza
kiwaczek Napisano 22 września 2011 Udostępnij #264 Napisano 22 września 2011 1.jak zatem jest to rozwiazane?jakas "zatyczka" w okapie gdy pracuje wentylacja mechaniczna?2.i czy to prawda ze wyrzutnia w kominie moze byc tylko wtedy gdy komin wentylacyjny ma min 14x14cm? Link do komentarza
retrofood Napisano 22 września 2011 Udostępnij #265 Napisano 22 września 2011 (edytowany) Cytat 1.jak zatem jest to rozwiazane?jakas "zatyczka" w okapie gdy pracuje wentylacja mechaniczna?2.i czy to prawda ze wyrzutnia w kominie moze byc tylko wtedy gdy komin wentylacyjny ma min 14x14cm? Nie pamiętam teraz, bom nie kominiarz. Ale niedawno weszły nowe przepisy (aktualizacje WT), które zaostrzyły wymagania kominowo - wentylacyjne.Pod tym adresem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1663277.html masz WT oraz linki do wszystkich aktualizacji. Jak chcesz to szukaj sam, albo czekaj, może ktoś bedzie wiedział. Edytowano 22 września 2011 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 22 września 2011 Udostępnij #266 Napisano 22 września 2011 Te same przepisy mówią, że nie można łączyć wentylacji mechanicznej z grawitacyjną. Link do komentarza
BIGL Napisano 23 września 2011 Udostępnij #267 Napisano 23 września 2011 Miałem tak samo jak ty i wywaliłem ten komin między łązienką i kuchnią. Okap podłączę do WM lub też puszczę rurą do wolnego kanału komina z kotłowni. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 września 2011 Udostępnij #268 Napisano 23 września 2011 Cytat czy to prawda ze pomimo wentylacji mechanicznej w domu wymagany jest komin wentylacyjny dla kuchenki gazowej( w kuchni),dla elektrycznej juz nie?chcialem usunac komin,ale dzisiaj dowiedzialem sie ze musze wybudowac chociaz jeden kanal... Akurat jest odwrotnie. W pomieszczeniu w którym zastosowano WM, nie może być wentylacji „grawitacyjnej”. Link do komentarza
autorushd Napisano 23 września 2011 Udostępnij #269 Napisano 23 września 2011 Cytat Miałem tak samo jak ty i wywaliłem ten komin między łązienką i kuchnią. Okap podłączę do WM lub też puszczę rurą do wolnego kanału komina z kotłowni. Nie podłączaj WM do okapu. Tez miałem takie pomysły. Zrób go jako zwykły pochłaniacz. Tak jest prościej i oszczędniej. Jak podłączysz do WM to kiepsko ci będzie ciągnęłoJak podłączysz do rury na zewnątrz to zrobisz podciśnienie w domu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 września 2011 Udostępnij #270 Napisano 23 września 2011 Cytat Jak podłączysz do WM to kiepsko ci będzie ciągnęło Niby dlaczego ?Przecież okap ma własny wyciąg (silnik). Link do komentarza
autorushd Napisano 23 września 2011 Udostępnij #271 Napisano 23 września 2011 Cytat Niby dlaczego ?Przecież okap ma własny wyciąg (silnik). Bo teraz można kupić okap bez silnika, o takim mówiłem Silnikiem wtedy jest reku. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 września 2011 Udostępnij #272 Napisano 23 września 2011 Cytat Bo teraz można kupić okap bez silnika, o takim mówiłem Silnikiem wtedy jest reku. Tylko po co?Sensu w tym nie ma, bo wtedy podczas gotowania trzeba „wrzucić wyższy” bieg w centrali – w miarę potrzeb.Prościej jest zastosować, okap z własnym silnikiem i go okresowo (w miarę potrzeby) uruchamiać. Link do komentarza
autorushd Napisano 23 września 2011 Udostępnij #273 Napisano 23 września 2011 Cytat Tylko po co?Sensu w tym nie ma, bo wtedy podczas gotowania trzeba „wrzucić wyższy” bieg w centrali – w miarę potrzeb.Prościej jest zastosować, okap z własnym silnikiem i go okresowo (w miarę potrzeby) uruchamiać. ja się zgadzam, mówię tylko ze jest coś takiego.Natomiast ostatnio stwierdziłem ze nie ma sensu wyrzucać ciepłe powietrze na zewnątrz budynku. Lepiej zastosować okap jako pochłaniacz. To najprościej.Można w sumie tez podłączyć rurę do reku, ale jakoś nie przemawia to do mnie. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 września 2011 Udostępnij #274 Napisano 23 września 2011 W zasadzie przeciw takiemu rozwiązaniu jest tylko jedno „ale”.Ale istnieje możliwość, „zapaćkania” wymiennika (jak jest reku), a w związku z tym jego mniejsza sprawność i konieczność (ewentualność) czyszczenia. Można to zniwelować dobrymi filtrami na okapie.Za takim rozwiązaniem:- prostota,- łatwość w sterowaniu (obsłudze),- możliwość szybkiego „przewietrzenia” kuchni bez ingerencji w pozostałe pomieszczenia (otwierając, uchylając – okno w kuchni i na ful wyciąg),- możliwość działania jako "przewietrzenie" salonu (jak jest połączony z kuchnią) np. po imprezie – otwierając, uchylając, okno w salonie + okap jak wyżej. Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 24 grudnia 2011 Udostępnij #275 Napisano 24 grudnia 2011 WitamMam pytanko odnośnie poprawnej instalacji kanałów wentylacji mechanicznej.Większośc firm oferuje montaz na sztywnych kanałach, ocieplonych.(ponoć najlepiej i dość drogo) Jak widze ich realizacje to chociaż wszystko wygląda na fachową robote to są to spore przekroje przewodów i trójniki- czy to tak powinno wyglądać?Mam u siebie na miejscu firme która od lat instaluje klimatyzacje i teraz rekuperatory.Zaproponowali przewody cieńkie z jakiegoś tworzywa(giętkie)bez ocieplenia-tworzywo ponoć nie ma punktu rosy, czy jaoś tak:).Instalacja by wyglądała następująco-rekuperator podłączony do jakiegoś rozdzielacza który ma przekazywac na każdym wyjściu takie same wartości nawiewu.Do tego rozdzielacza te przewody, każdy osobno do każdego pomieszczenia, ale z uwagi iż np. salon mam dość dużych rozmiarów to proponuja do salonu dać dwa nawiewy, oczywiście także osobno prowadzone z tego rozdzielacza.Co więcej zawsze można będzie dołożyć dodatkowy kanał jakbym sobie zażyczył np. w garażu lub wypiąć jeżeli bym nie chciał jakiegoś z pomieszczeń wentylować.Za wiele z tego nie rozumiem ale starałem napisać sie jak to zrozumiałem.Czy waszym zdaniem to będzie poprawne wykonanie i czy ktoś może ma w ten sposób zamontowane.Z góry dziękuję za wskazówki:)pozdr Przemek Link do komentarza
Karlsen Napisano 23 stycznia 2012 Udostępnij #276 Napisano 23 stycznia 2012 Odświeżę temat.Pewien instalator (sanitarnik) przekonywał mnie, że nie należy kanałów wentylacyjnych robić na rurach elastycznych spiro. Twierdził, że rury sztywne zapewnią znacznie dłuższą żywotność działania układu. Spiro się utlenia i po kilku latach może być nieszczelne. Cóż o tym sądzić?Mam jeszcze taki pomysł, aby wykorzystać kominek do ogrzania biegnących obok wkładu kanałów wentylacji mechanicznej.Zamierzam poprowadzić kanały wentylacyjne (od centrali do skrzynki rozdzielczej) przy wymienniku ciepła (masa akumulacyjna) kominka. Kanały wentylacyjne na odcinku wymiennika chcę rozdzielić z fi160 na 3xfi110, aby więcej odebrały ciepła od masy, której temperatura będzie wynosić do 90 - 130*C. Nie mam zamiaru robić wyciągu przy kominku. Zakładana prędkość na tym odcinku 0,7 m/seki.Wiem, że nie zdołam ogrzać tym powietrzem domu, ale liczę na poprawę sprawności rekuperacji. Czy widzicie jakieś zagrożenia? Może powietrze zbyt ciepłe nie będzie "opadać" jednocześnie słabo wentylując pomieszczenia? Link do komentarza
edwl Napisano 5 lutego 2012 Udostępnij #277 Napisano 5 lutego 2012 Cytat Odświeżę temat.Pewien instalator (sanitarnik) przekonywał mnie, że nie należy kanałów wentylacyjnych robić na rurach elastycznych spiro. Twierdził, że rury sztywne zapewnią znacznie dłuższą żywotność działania układu. Spiro się utlenia i po kilku latach może być nieszczelne. Cóż o tym sądzić?Mam jeszcze taki pomysł, aby wykorzystać kominek do ogrzania biegnących obok wkładu kanałów wentylacji mechanicznej.Zamierzam poprowadzić kanały wentylacyjne (od centrali do skrzynki rozdzielczej) przy wymienniku ciepła (masa akumulacyjna) kominka. Kanały wentylacyjne na odcinku wymiennika chcę rozdzielić z fi160 na 3xfi110, aby więcej odebrały ciepła od masy, której temperatura będzie wynosić do 90 - 130*C. Nie mam zamiaru robić wyciągu przy kominku. Zakładana prędkość na tym odcinku 0,7 m/seki.Wiem, że nie zdołam ogrzać tym powietrzem domu, ale liczę na poprawę sprawności rekuperacji. Czy widzicie jakieś zagrożenia? Może powietrze zbyt ciepłe nie będzie "opadać" jednocześnie słabo wentylując pomieszczenia? Tak ze zwykłej ludzkiej ciekawości, również chętnie poznał bym opinie ludzi dobrze zorientowanych. Link do komentarza
Sepro Napisano 12 lutego 2012 Udostępnij #278 Napisano 12 lutego 2012 Cytat Tak ze zwykłej ludzkiej ciekawości, również chętnie poznał bym opinie ludzi dobrze zorientowanych. To ja się dołączę Też jestem zainteresowany. Link do komentarza
zibion Napisano 16 listopada 2014 Udostępnij #279 Napisano 16 listopada 2014 WitamWidzę, że modny ostatnio temat. To dobrze, bo z pewnością rekuperacja jest dobrą inwestycją, wydatek rzędu 15 000 zł przy budowie domu to stosunkowo niewielki wydatek a korzyści spore.Co do projektu poniżej to jest nieszczególnie udany. A mianowicie nie stosuje się w jednym pomieszczeniu nawiewu i wywiewu - w takim wypadku powietrze krąży sobie pod sufitem miedzy anemostatami a my niewiele z tego mamy. Prawidłowo w pomieszczeniach wypoczynkowych (sypialnie, salon itp) mamy nawiewy a pozostałe wywiewy. Wtedy powietrze krąży przez szczeliny w drzwiach (szczelina lub otwory o powierzchni 200 cm2) i mamy prawidłową wymianę powietrza.Co do liczenia krotności wymian to są 2 metody, albo 0,6 do 1 wymiany powietrza na godzine na pomieszczenie (nie dotyczy łazienek i kuchni) albo 30 m3/h/osobę.Na projekcie zastosowano zbyt duże anemostaty, przy pomieszczeniu wielkości 15-20 m2 spokojnie wystarczy fi 100 (przy tej średnicy można przepuścić do 100 m3/h) a będzie 30 do 60 m3/h. 125 stosuje się na duże salony lub kuchnie gdzie wymiana musi być większa (np kuchnia przy kuchence gazowej 70 m3/h) + chwilowe zwiększenie w razie potrzeby.Rury rozprowadzające też prowadzi sie na 2 sposoby: albo skrzynki i rury PCV, albo magistrala główna (ja robię na rurach sztywnych ocynkowanych) do tego trójniki siodłowe, redukcje i cała reszta na uszczelkach gumowych.Czasami widzę instalacje na rurach giętkich - nie polecam, mimo, że tańsze i łatwiejsza instalacja, ale wystarczy, że ktoś wbije gwoździa albo inaczej uszkodzi fartuch to wdychamy 24h/dobę cząsteczki wełny z izolacji termicznej.Podsumowując mój przydługi wywód: trzeba wybrać dobrego projektanta i jeszcze lepszego wykonawcę, bo instalacja jest zrobiona na lata użytkowania i pracuje 7 dni 24h/dobę, co stwarza konieczność zastosowania dobrego rekuperatora, ale to już inny temat.Pozdrawiam i życzę świeżego powietrza Cytat Witam forumowiczów.Czytam różne wątki na temat wentylacji mechanicznej oraz rekuperacji i nie wiem co o tym wszystkim myśleć. W różnych wątkach napotykam się na różne często sprzeczne opinie, a to na temat przekrojów kanałów, a to na temat wyliczenia zapotrzebowania wymiany powietrza, a to na temat czy i jak długi montować GWC.Posiadam projekt wentylacji mechanicznej z rekuperacją oraz GWC dla mojego domu i po całej lekturze tego forum nie wiem czy wszystko w tym projekcie jest ok.Czy ktoś z forumowiczów może wyrazić opinię co powinienem/mogę zmienić wraz z uzasadnieniem tej opinii?Poniżej opis mojego domu i projektu wentylacji:Ilość powietrza nawiewanegoParter:Kuchnia + jadalnia - 70m3/hPokój dzienny (przyjęto dla 3 osób) - 90m3/hGabinet - 30 m3/hSpiżarnia - 20m3/hPoddasze:Garderoba - 15m3/h4 Pokoje - 30m3/h każdyIlość powietrza wywiewanego:Parter:Łacienka 50m3/hSpiżarnia - 20m3/hKuchani z jadalnia - 70m3/hPokój dzienny - 90m3/hPoddasze:Łazienka - 50m3/hGarderoba 15m3/hŁazienka - 50m3/hRazem: 345m3/h nawiewanego i wywiewanegoProjektowana centrala EKONOMIC 300 firmy Dospel umieszczona nad poddaszem (w części nieużytkowej)Kanały rozmieszczone na parterze pod sufitem na poddaszu nad (w części nieużytkowej).GWC: rury z 30% roztworem glikolu o średnicy 40mm.Rozmieszczenie kanałów wraz z podaniem przekrojów oraz GWC w załącznikach. 11 - GWC; 16,17 - rozmieszczenie kanałów wentylacyjnych.[attachment=8728:16.PDF][attachment=8729:17.PDF][attachment=8730:11.PDF]Z góry dziękuję za wszystkie opinie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 listopada 2014 Udostępnij #280 Napisano 16 listopada 2014 Cytat Widzę, że modny ostatnio temat. Taa.., ostatnio. Przykład na który się powołujesz "wisi" na forum już prawie cztery lata. Cytat A mianowicie nie stosuje się w jednym pomieszczeniu nawiewu i wywiewu - w takim wypadku powietrze krąży sobie pod sufitem miedzy anemostatami a my niewiele z tego mamy. Na pewno zawsze i wszędzie, i w każdych warunkach się nie stosuje?Druga sprawa, to żeby zaistniała sytuacja jaką opisujesz, to temperatura nawiewanego powietrza musiałby być równa temperaturze powietrza w pomieszczeniu. Cytat Co do liczenia krotności wymian to są 2 metody, albo 0,6 do 1 wymiany powietrza na godzine na pomieszczenie (nie dotyczy łazienek i kuchni) albo 30 m3/h/osobę. Oba podane przez Ciebie przykłady obliczania wydajności są do... bani.Wyjątkiem jest liczenie wydajności wentylacji dla pomieszczeń gdzie stale przybywa duża grupa ludzi... i to tylko dla przykładu drugiego. Cytat Rury rozprowadzające też prowadzi sie na 2 sposoby: albo skrzynki i rury PCV, A skąd przekonanie że skrzynki rozprężne są wyłącznie przypisane do rur plastikowych? Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 listopada 2014 Udostępnij #281 Napisano 16 listopada 2014 Cytat A mianowicie nie stosuje się w jednym pomieszczeniu nawiewu i wywiewu ... To jest wymysł absolwentów akademii 3 majowej. Cytat Co do liczenia krotności wymian to są 2 metody, albo 0,6 do 1 wymiany powietrza na godzine na pomieszczenie (nie dotyczy łazienek i kuchni) albo 30 m3/h/osobę. Te "wytyczne" to z jakiego egzotycznego kraju ? Bo u nas obowiązuje zupełnie inna norma. Cytat Wtedy powietrze krąży przez szczeliny w drzwiach (szczelina lub otwory o powierzchni 200 cm2) i mamy prawidłową wymianę powietrza. Po pierwsze i w nawiązaniu do niestosowania nawiewu i wywiewu w jednym pomieszczeniu - wywiew przez szczeliny jest tylko dopuszczony, a nie obowiązkowy.Po drugie - nie jest prawdą, że szczelina musi mieć min. 200cm2, może mieć również minimum 80cm2. Link do komentarza
oloby Napisano 14 lutego 2018 Udostępnij #282 Napisano 14 lutego 2018 Dnia 16.11.2014 o 14:53, bajbaga napisał: To jest wymysł absolwentów akademii 3 majowej. Te "wytyczne" to z jakiego egzotycznego kraju ? Bo u nas obowiązuje zupełnie inna norma. Po pierwsze i w nawiązaniu do niestosowania nawiewu i wywiewu w jednym pomieszczeniu - wywiew przez szczeliny jest tylko dopuszczony, a nie obowiązkowy. Po drugie - nie jest prawdą, że szczelina musi mieć min. 200cm2, może mieć również minimum 80cm2. Witam Jestem pierwszy raz i proszę o pomoc. Chciałem sam wykonać wentylacje z rekuperatorem. Czy jest szansa na schemat takiej instalacji, jak poprowadzić rury, gdzie umieścić rekuperator etc.? Mam mieszkanie dwupoziomowe na etapie stan surowy. Poddasze użytkowe z możliwością poprowadzenia przewodów pod płytami g-k. Myślę,że instalacja prosta i nie skomplikowana,ale prędkości przepływów, długości rur, gdzie wywiewy/nawiewy już nie. Mogę prosić o taką pomoc? Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 marca 2018 Udostępnij #283 Napisano 19 marca 2018 Dnia 14.02.2018 o 11:34, oloby napisał: Myślę,że instalacja prosta No ja nie wiem, nie wiem Dnia 14.02.2018 o 11:34, oloby napisał: Mogę prosić o taką pomoc? Oczywiście. Tylko trzeba jednak trochę więcej danych... Link do komentarza
Eksperci Buderus - technika grzewcza Napisano 5 kwietnia 2018 Udostępnij #284 Napisano 5 kwietnia 2018 Witam, W celu odpowiedzi na Pana pytania odnośnie systemu wentylacji mechanicznej z rekuperatorem, zachęcam do zapoznania się z naszymi pomocami projektowymi zamieszczonymi na stronie: https://www.buderus.com/pl/pl/profesjonalisci/pomoce-projektowe/materialy-projektowe/ Znajdują się tam zarówno podstawowe informacje o tematyce wentylacji mechanicznej, jak również aspekty techniczno-projektowe związane z wykonaniem całej instalacji. Warto również skontaktować się z jednym z naszych Autoryzowanych Instalatorów. Pomogą oni w doborze rekuperatora o odpowiedniej mocy oraz wykonają wycenę. Wyszukiwarkę instalatorów w zależności od regionu można znaleźć na stronie www.buderus.pl. Możliwy jest również kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta (BOK) pod numerem telefonu 801 777 801 lub poprzez formularz kontaktowy: http://www.buderus.pl/kontakty/formularz-kontaktowy.html Więcej informacji o pompach ciepła można znaleźć na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/ Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. Pozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Buderus Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się