Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Cytat

samo pęknięcie to można i płynnym betonem zalać to nie jest problem
tylko dylatację trzeba w tym miejscu i tak zrobić bo będzie pracować
i popracuje z płytkami
nawet jeśli żywica to utrzyma to Pi.... gdzieś obok - tak na chłopski rozum biorąc
czyli
naciąłbym liniowo - nieliniowe zespolił
i kafle zgodnie z zasadami od dylatacji


A rurki z wodą?
Napisano
Zrobiłem fotkę białej ściany. Jedna część jest pod daszkiem i tam nie spływa żadna woda , druga standardowa, poddana deszczowi itd. Ewidentnie widać , że ściana pod daszkiem jest czysta.

Jak będzie cieplej wezmę się i przemyje karcherem części kopuły najbardziej wybrudzone. Ciekawi mnie jak się zachowa powłoka malarska. Perspektywa corocznego szorowania domu nie jest zbyt moją wymarzoną, szczególnie ze jeden raz to będzie za mało.

Gość stach
Napisano
A może trzeba by pomalować kopuły na szaro ... bo przecież dodatkowego dachu nie zrobisz...
Gość mhtyl
Napisano
Myjki ciśnieniowej to lepiej nie używaj, farbę na pewno zmyje, a kto wie (podejrzewam że na pewno) jeszcze piankę wyrwie.
To zjawisko, te brudzące się ściany to normalka,pooglądaj sobie domy w okolicy, zakładam się o flaszkę, że tak samo mają. To jest brud który spływa wraz z wodą, a że wokół parapetów, uskoków spływa tej wody dużo w strumieniu to brudu i więcej taka woda niesie.

Dodam jeszcze, że biały kolor to niewdzięczny kolor icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A może trzeba by pomalować kopuły na szaro ... bo przecież dodatkowego dachu nie zrobisz...



Malowanie na szaro odpada. Widziałem i wygląd jest delikatnie biorąc kiepski. I to nawet od razu po położeniu.
Znam osoby które zrezygnowały z budowy kopuły właśnie przez ten kolor.


Cytat

Myjki ciśnieniowej to lepiej nie używaj, farbę na pewno zmyje, a kto wie (podejrzewam że na pewno) jeszcze piankę wyrwie.
To zjawisko, te brudzące się ściany to normalka,pooglądaj sobie domy w okolicy, zakładam się o flaszkę, że tak samo mają. To jest brud który spływa wraz z wodą, a że wokół parapetów, uskoków spływa tej wody dużo w strumieniu to brudu i więcej taka woda niesie.

Dodam jeszcze, że biały kolor to niewdzięczny kolor icon_biggrin.gif



Myjkę ciśnieniowo oczywiście z odpowiednią delikatnością. Poza tym i tak będzie konieczność mycia bo przecież ponowne malowanie na brudną kopułę nie przejdzie.


Cytat



Dzięki za wizualizację icon_smile.gif
Napisano
Dziś na działce odwiedził mnie kolega TEKA od posadzek.
Robię przymiarki do posadzki w garażu ale jeszcze nie wiem co wybiorę. Bo w obwodzie mam kostkę brukowa. Ale gdybym jednak wybrał mixokreta to oczywiście TEKA by mi to zrobił.

Odnośnie pęknięć posadzki to nie należy się tym przejmować bo, posadzka została wylana na inną cementową posadzkę, skurcze są związane z grubością nowej posadzki. Także trzeba czekać obserwować i nie przejmować się.
Napisano
Rury do GWC zamówione. Myślałem , że każdy sklep hydrauliczny ma ich pełno na stanie a to jednak nie.
Średnica fi200 nie jest popularna. Będę się po woli brał za wkopywanie, w końcu pogoda taka ładna icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Rury do GWC zamówione. Myślałem , że każdy sklep hydrauliczny ma ich pełno na stanie a to jednak nie.
Średnica fi200 nie jest popularna. Będę się po woli brał za wkopywanie, w końcu pogoda taka ładna icon_smile.gif



Na jaką głębokość planujesz dać ?
Ja od pół roku nie mogę poniżej 1m zejść z wykopem..
Gość Strawman
Napisano
Cytat

W moim przypadku spokojnie można ciąć 10cm. Gruba wylewka.


Chyba o czymś zapomniałeś... - w miejscach przejścia rurek ogrzewania podłogowego wodnego przez dylatację rurka przebiega w peszlu, który daje jej minimum luzu pozwalającego na swobodną i niezależną pracę zdylatowanych płyt posadzki. Tu, nawet jeśli wykonasz nacięcie posadzki nie uszkadzając rurek, jest duże prawdopodobieństwo awarii spowodowanej ścięciem rurki w miejscu styku dwóch płyt posadzki. Projekt instalacji ogrzewania wodnego miałeś wykonany... powinien zawierać podział płyty i miejsca dylatacji...
Napisano
Cytat

Na jaką głębokość planujesz dać ?
Ja od pół roku nie mogę poniżej 1m zejść z wykopem..



Wiec u mnie rury zaczynają się na wysokości ław fundamentowych. Potem idą 8mb w garażu i wychodzą z garażu już pod ławami. Ale spokojnie.... ta przyjemność jest cały czas przede mną.
Potem cały czas ze spadkiem lecą w kierunku studni gdzie mam za miar zrobić czerpnię. Ale gdyby coś nie wyszło to awaryjnie mogę jeszcze pociągnąć je do końca ogrodzenia i tam zrobić kominki wentylacyjne. Ławy jak pamiętam są na 1,4m


Dziś dotarły rury do GWC.

Napisano (edytowany)
S8 - wybór najkorzystniejszej oferty na odcinek Przeszkoda - Paszków. Zakres inwestycji (razem z zadaniem I na odcinek Radziejowice-Przeszkoda) przewiduje m.in. budowę drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, czterech węzłów: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn.

Wygrywa Intercor Zawiercie.

Teraz czekamy czy będzie odwołanie drugiego w kolejności inwestora.






http://www.gddkia.gov.pl/pl/d/45b8d8d87e4c...07a0714e61da4e5 Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
W czwartek i piątek będzie relacja zdjęciowa z budowy konstrukcji stalowej pod podłogę szklaną.
Mam przynajmniej taka nadzieję ze firma stanie na wysokości zadania icon_smile.gif

Sama podłoga szklana będzie montowana dopiero pod koniec wakacji.



Napisano (edytowany)
Cytat

W związku z bardzo silnym wiatrem został zerwany świetlik z jednej z kopuł :(


Niemożliwe ,świetlik był oblany pianką ,zdjąłeś klapę teraz przynajmniej wilgoć zniknie,to stare zdjęcie snieg.
Prima aprilis ? icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Muszę się przyznać, że też dałem się nabrać blush.gif , ale nie wiedziałem co napisać, jak wyrazić swoje ubolewanie...
Po lekturze tvn24.pl i obserwacji drzew za oknem łatwo było uwierzyć icon_rolleyes.gif .

Na pociechę powiem, że to był dzisiaj jedyny fakt, na który dałem się - pomimo paru innych prób - nabrać icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
Dziś zastrzeliła mnie żona swoim pytaniem:

- a czy można wysoko w środku kopuły powiesić haki?

Chce tam mieć takie miejsce na montowanie jakichś ozdób itp.

Ale chce tez zawiesić tam huśtawkę. icon_smile.gif

Ach te kobiety. Oczywiście się zgodziłem, teraz będę myślał jak to zrobić.



I już coś znalazłem. icon_smile.gif





O matko. Ale kosmos

Huśtawki

Huśtawka w mieszkaniu Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dziś zastrzeliła mnie żona swoim pytaniem:

- a czy można wysoko w środku kopuły powiesić haki?

Chce tam mieć takie miejsce na montowanie jakichś ozdób itp.

Ale chce tez zawiesić tam huśtawkę. icon_smile.gif

Ach te kobiety. Oczywiście się zgodziłem, teraz będę myślał jak to zrobić.



Wybudować dla żony taką osłonę jednej huśtawki przed śniegiem... masz gest! icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dobrze kombinujecie icon_smile.gif Ale... ewentualna huśtawka będzie w drugiej kopule, wiec podwieszanie pod konstrukcje stalowa co prawda ciekawe ale odpada.



To przewierć dziury i daj dwuteownik z góry.
Napisano
W święta na lokalnym sklepie znalazłem petycję icon_smile.gif



Wiec jest szansa na chodnik w mojej miejscowości.
Przyszły wykonawca musi jednak być bardzo uważny bo czeka na niego sporo niespodzianek.

Jakich? O np przewód TPSA leży tak od 2011roku. Dosłownie każdy ze złą wola może go uszkodzić.



Napisano (edytowany)
Cytat

W święta na lokalnym sklepie znalazłem petycję icon_smile.gif


Wiec jest szansa na chodnik w mojej miejscowości.
Przyszły wykonawca musi jednak być bardzo uważny bo czeka na niego sporo niespodzianek.

Jakich? O np przewód TPSA leży tak od 2011roku. Dosłownie każdy ze złą wola może go uszkodzić.




pisanie tu o woli jest nadużyciem
przewodzik sam aż prosi żeby mu kto przypadkiem krzywdę zrobił bez umyślnego zamiaru .
cięli koszty cięli
u mnie jeszcze wkopywali , a i tak robaczka trzasnąłem sztychówką bo się podwinął Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
To cud, że cztery lata tak sobie leży i nikt go nie zwinął icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

CUD to bardzo trafne stwierdzenie.


U mnie na kolei to kradną kable które są ułożone w kanałach i przysypane są ziemią, te kanały oczywiście, więc u Ciebie to można podciągnąć takie coś pod CUD icon_lol.gif
O kradzieży sieci trakcyjnej, ponad 3000 V prądu stałego nie wspomnę bo to fachowcy złodzieje są.
Napisano
Wilgotność powoli spada. A przed nami przecież lato i wietrzenie na max. . Myślę, że wszytko idzie w dobrym kierunku.



Konstrukcja stalowa została już zrobiona, zostało jeszcze malowanie. Ale z tym wstrzymam się dopóki nie będą zakończone prace brudne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...