Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Kabina prysznicowa oczywiście okrągła, bo jakże by inaczej icon_mrgreen.gif ...
Podobne płytki ułożyłem w chałupie córki - w kuchni, holu, na schodach i w wiatrołapie - fajnie to wygląda icon_lol.gif
Napisano
Cytat

chyba moda. ta mozaika i tak ma duże kwadraty. Żonie podpasowało a jak wiemy z żoną nie ma sensu się kłócić o duperele icon_smile.gif



Co świętość to świętość - u mnie też będzie "wesoło" z kuchnią i łazienką icon_biggrin.gif
Napisano
No nie wiem, jutro dosypie Ci 1m śniegu i będziesz zazdrościł ze u mnie jest tak mało icon_smile.gif

W sumie całkiem dokładnie trzymam się projektu, chociaż z tym lustrem to będą zmiany bo ma wysokość 120cm. To dokładnie tyle ile od podłogi do końca półki. Czyli oświetlenie lustra byłoby na wysokości ponad 240cm. Trzeba będzie zmienić na 70-80cm.







Napisano
Do tej pory byłem przekonany, że kładzenie mozaiki na ściany kopuły (sferę) jest dziecinnie proste. Okazuje się że nie.

Są dwa sposoby

- pierwszy , układamy do sufitu podłogi i ścian. Wtedy nie zostaną zachowane odległości między poszczególnymi mozaikami, i trzeba będzie docinać.

- układamy aby odległości między kostkami były idealne. Wtedy w stosunku do sufitu, ścian wyjdzie z przesunięciem.

W kuchni zważywszy na niską wysokość płytek zrobiłem sposób pierwszy, ale w łazience gdzie płytki będą na pełną wysokość 2.5m, będzie ten drugi sposób.




Napisano
Ściągawka , ustawiania kotła gazowego według kolegi misiupl icon_smile.gif

• Zawsze za chłodno! Należy zwiększyć korektę
• Zawsze za ciepło! Należy zmniejszyć korektę
• Za chłodno tylko podczas mrozów! Wybrać krzywą o wyższym numerze
• Za ciepło tylko podczas mrozów! Wybrać krzywą o niższym numerze
• Dobrze podczas mrozów, poza tym za chłodno! Wybrać krzywą o niższym numerze oraz zwiększyć korektę
• Dobrze podczas mrozów, poza tym za ciepło! Wybrać krzywą o wyższym numerze oraz zmniejszyć korektę
Napisano
Dziś z rana coś na zewnątrz zaczęło mocno walić. Byłem pewien , że sąsiad prostuje młotkiem jakąś blachę.
Niezłe przegięcie, w niedzielę. Ale patrzę na karmik dla sikorek a tam dzięcioł icon_smile.gif
Fajny dźwięk, coś jak mały młot pneumatyczny icon_smile.gif






Napisano (edytowany)
Z poślizgiem zalazłem zdjęcia z domu córki...
Te płytki, które u niej kładłem, są - widzę - mniejsze, mają 10x45 cm.

Takie same są w kibelku, i łazience na górze (zdj 4 i 5), w przedpokoju tylko "listwa kierunkowa", żeby nie zabłądzić icon_mrgreen.gif





Przedpokój i schody

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mam bardzo podobne - kupowałem w Końskich cenowo wyszło o 10PLN/m2 mniej niż w merkurymarket - który był najtańszy dwa lata temu. pokój:

DSC01446.jpg


Łazienka dół:

DSC01446.jpg



P.S. Płytki na ścianie były za 9PLN/m2 i są krzywe jak pieron, ale do dolnego kibelka być mogą. Piszę to bo na focie to bardzo widać i pewnie ktoś zaraz zapoda jakie to fachmany kładły......... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Stach a sam kładłeś?



Piwnice, kuchnię, kibelek, korytarz, większą część łazienki górnej sam osobiście, aż w trakcie robót w tejże łazience trafił mnie udar, szpital, rehabilitacja... Resztę wykańczał taki młody zdolny Krzyś icon_lol.gif

Za szybko chciałem to wykończyć, ale przeciw kilkunastogodzinnym pracom zbuntował się mój organizm i pogroził mi paluszkiem... Na szczęście nie pozostały mi duże ubytki na zdrowiu, ale już glazurniczo i remontowo emerytuję, dyplom mistrza glazurnika powiesiłem nad łóżkiem... i czasami się tu "mądruję" icon_confused.gif

Część moich prac mam obfotografowanych, część zdjęć gdzieś mi "wybyło" - ale kilkadziesiąt łazienek, kuchni, schodów, tarasów gdzieś tu w okolicy obrobiłem icon_rolleyes.gif
Napisano
ważne, że zdrówko wróciło icon_biggrin.gif, ja ma za soba pierwszą kuchnię, pierwszy salon w karo i łazienkę icon_biggrin.gif ale neistety dyplomu nikt nie dał icon_biggrin.gif ale masz baaardzo ładnie zrobione icon_biggrin.gif w porównaniu do mnie icon_biggrin.gif ale i autorush też niczego nie brakuje icon_biggrin.gif ja niestety musiałem prace zlecić w moje niefachowe ręce.
Napisano
Grzejnik dotarł, liczę ze nowy nie będzie przeciekać. Ale kurier który go przywiózł był zakręcony jak słoik z ogórkami.
Nie dość , że nie zabrał uszkodzonego, to jeszcze nie wziął kasy za dokupioną grzałkę.



A tu Vadiol robi wykończeniówkę.





Napisano
I wyszedł następny problem, otwierając drzwi będzie możliwość uszkodzenia kinkietu. Wątpię aby ktoś chciał coś takiego zrobić celowo ale zdarzyć się może. Poczekam na montaż drzwi i sprawdzę. W ostateczności podniosę kinkiety. Bo odbojniki na podłodze jakoś mi nie leżą.

Napisano (edytowany)
Zastanawiam się nad podcięciem wentylacyjnym. W firmie ujdzie ale w domu trochę to jednak będzie wyglądało dziwnie.
Każde pomieszczenie zasilane jest rurami fi wew 9cm.
czyli P=Pi*r2= 63,5cm2

Drzwi bez podcięcia mają 0,5cm luzu czyli:

P1=0,5*82=41cm2

A drzwi z podcięciem mają dodatkowo :

P2=P1+ 3*60cm=243,5cm2

Co wy o tym myślicie?

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
A rozważałeś zastosowanie do drzwi kratek lub tulei wentylacyjnych ?

Te podcięcia drzwi, będą kłopotliwe - choćby ze względu na ich wykończenie (oklejenie ?).

Ps. Minimalna powierzchnia otworów/szczelin wentylacyjnych powinna wynosić co najmniej:
- 200cm2 dla pomieszczeń "brudnych",
- 80cm2 dla pozostałych.
Napisano
Czyli podcięcie jak na fotce można by dać do łazienek i pomieszczeń brudnych. Ale z resztą jest problem, nie wiem czy firma mi drzwi podetnie. Bo wystarczyłoby aby miały luz 1cm.

Inna sprawa to jeśli do pomieszczenia zostanie wepchnięte powietrze rurą to czy nie powinno być tak że podcięcie pod drzwiami powinno mieć dokładnie tyle co przekrój tej rury?




ps. Całkowicie się z tym zgadzam

"Moim zdaniem - Prawdziwy katolik nie instaluje kotła na węgiel (źródło - encyklika Laudato si)"
Napisano
aby rozwiać wątpliwości:

Cytat

2.1.6. Odpływ powietrza z pokojów mieszkalnych. Powietrze z pokojów mieszkalnych powinno być odprowadzane przez otwory wyrównawcze umieszczone ponad drzwiami lub w ich górnej części lub przez otwory wywiewne. Dopuszcza się odprowadzanie powietrza przez szczeliny pomiędzy dolna krawędzią drzwi a podłogą. Przekrój netto otworów lub szczelin powinien wynosić co najmniej 80 cm2 .

2.1.7. Dopływ powietrza wewnętrznego do kuchni, łazienek, ustępów oraz pomocniczych pomieszczeń bezokiennych powinien być zapewniony przez otwory w dolnych częściach drzwi lub przez szczeliny pomiędzy dolna krawędzią drzwi a podłoga lub progiem. Przekrój netto otworów lub szczelin powinien wynosić 200 cm2

Napisano
Cytat

Zastanawiam się nad podcięciem wentylacyjnym. W firmie ujdzie ale w domu trochę to jednak będzie wyglądało dziwnie.


Mam podcięcia 2,5-2,8 cm ciężko zmierzyć a drzwi uniesione 1,5 cm

Podcięcia w rogach zaokrąglone .
Napisano
Myślałem , żeby zamiast podcięcia dać tulejki wentylacyjne ale kurcze gucio dają bo powierzchnia jednej to niecałe 10cm2.

Trzeba by było nawalić ich z 10 a to by już co najmniej dziwnie wyglądało.
Napisano
Muszę się pochwalić ostatnim moim spostrzeżeniem. Nie mam fotek bo niestety do takich zdjęć w nocy to komórka jest nieodpowiednia, delikatnie mówiąc.

Wiec jadąc późnym wieczorem do kopuł zauważyłem ze oba świetliki świecą. Wygląda to trochę kosmicznie.
Dodam tylko, że to jest zwykłe światło z parteru, nie ma jeszcze oświetlenia oddzielnego samych świetlików.
A tab będzie RGB icon_smile.gif

Napisano
Drzwi zamówione:) Na piętro. Te same co do firmy. Tylko podcięcie jedynie w drzwiach łazienkowych jak zresztą od początku sugerował Finlandia.
Najgorszy to czas oczekiwania, 13-14 tygodni. Czyli na wiosnę będą icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...