Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Bardziej pochyl się nad tym co napisałeś i pomyśl logicznie, Animusie.
A potem przedstaw mi dowód na to że w bilansie wyłożenie kształtką pogarsza, a nie poprawia wyników.
Na koniec zastanów się, czy piszesz o jednorazowym napaleniu w kominku czy o długoterminowym używaniu tego kominka.


Sam pomyśl ,nie wszystkie składniki spalane w procesie spalania opału ,podnoszą sprawność ,ale za to przynoszą wymierne korzyści ,np.czystej szyby , mniejszej emisji do otoczenia . icon_lol.gif
Napisano
Ja nie kwestionuję tego, co napisałeś. Uważam jednak, że zyski ze stosowania kształtek to nie tylko estetyka i środowisko. Moim zdaniem stosowanie kształtek ostatecznie przekłada się na wyższą sprawność z jaką kominek przerabia drewno w ciepło.
Napisano
O, kurczę, Animus, patrz, gospodarz wrócił!
Chybaśmy się lekko zagadali i zasiedzieli na tej kanapie. icon_biggrin.gif
Czas się pożegnać.

Ale wiesz, Autorus, pelety nie pelety, przy kominku fajnie się pogaduje.
Napisano
Cytat

Ja nie kwestionuję tego, co napisałeś. Uważam jednak, że zyski ze stosowania kształtek to nie tylko estetyka i środowisko. Moim zdaniem stosowanie kształtek ostatecznie przekłada się na wyższą sprawność z jaką kominek przerabia drewno w ciepło.

Możesz żyć z taką świadomością. icon_smile.gif
Napisano
Jako, że konstrukcja powstanie (mam taką nadzieję) szybciej niż kominek to zabieram się za konstrukcję. Plan poprawiony konstrukcji stalowej wygląda następująco. Doszły dodatkowe ramiona wzmacniające. Jest jeszcze kwestia malowania .

Napisano
Po 4 tygodniach czyli 28 dniach ogrzewania i suszenia zużycie gazu to 416m3 czyli niecałe 15m3/doba



Osuszanie działa 584h czyli 24dni. W tym czasie pozbyłem się ok 250l wody z samego osuszacza. Liczę, że co najmniej drugie tyle zrobiła wentylacja. Niestety nadal wilgotność utrzymuję się ponad 70%. Temperatura to ok 17stC

Napisano
Ja bym wolał, aby wilgotność spadłą do 55% icon_smile.gif I do tego dążę.

Zastanawiam się kiedy zacząć robić gładź gipsową. Daję sobie 1-2mies i zobaczę co będzie z wilgotnością. Jeśli będzie jeszcze za wysoka to będę jeszcze czekał.
Napisano (edytowany)
Ale osuszacz to głupie urządzenie. Osusza wsio, a różnica miedzy wilgocią zewnętrznego powietrza a wewnętrznego nie jest duża.
Przeto gupek osusza (przykład niekoniecznie adekwatny) np. 95% procent wilgoci z powietrza zewnętrznego i 5% "ze ścian - przeto - tempo dobre.

Tak się zastanawiam, czy praca naprzemienna osuszacza i wentylacji, nie byłaby bardziej wydajna.

A może tylko zmniejszyć intensywność wentylacji - np. minimalna z możliwych, podczas pracy osuszacza ?

dopisałem:

Wentylacja ma usuwać wilgoć z powietrza - ale.
Ale jak jest osuszacz, to w skrajnym przypadku, wentylacja będzie dostarczała wilgoć do pomieszczenia.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Wyłącz, sprawdź wilgotność przy "wybieraniu" wody i intensywnie "przewietrz".

Ewentualnie nastaw wentylację na minimalne minimum.

To trochę tak jak z klimatyzacją - jak sam nie ustawisz, na podstawie obserwacji, to nie będzie dobrze.
Napisano
Dziś odwiedził mnie kolega Czezary z żoną ze strony bezkurzu.pl i rozmawialiśmy na temat OC.
Naliczyliśmy w sumie 7 gniazd ssących + 3szt wallyflex + pewnie z dwie szufelki.
Jest jakiś nowy system retraflex odpowiednik HaH. No i nad nim myślimy. Ale kolega będzie musiał nieźle pokombinować bo są problemy natury technicznej.





Napisano (edytowany)
Dziś bylem u brata który się przymierza do kładzenia paneli. Wybrał 10mm grubości, wziął na próbę też 8mm ale ewidentnie te grubsze lepiej leżą itd. Cena poniżej 50zł/m2 . Za tydzień ma już mieć położoną cała podłogę wiec pstryknę więcej fotek i może się skuszę na konkretnie ten wzór.

Kupił też podkłądy , ale o grubości 7mm a to IMO dla ogrzewania podłogowego może być zabójcze. Brat ma grzejniki wiec sobie na takie coś może pozwolić.





Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś byłą taka piękna pogoda, że otworzyłem wszystko co się dało i zacząłem wietrzyć siłami natury. Efekt był piorunujący. Z 73% spadło do 44%.





Ale nie wszędzie było tak wesoło. Wilgoć w garażu też mnie zaskoczyła negatywnie. Wniosek jest taki, ze wylot rekuperacji w garażu to może i dobry pomysł ale nie w pierwszym sezonie wygrzewania budynku. Po prostu ilość wilgoci jest powalająca.







Widziałem już to cudo. W naszym klimacie nic by z tego nie wyszło. Ale pomysł świetny, gostek dał czadu i tylko podziwiać icon_smile.gif

Cytat

Na innym forum znalazłem "takie cóś":

http://www.popularnie.pl/dom-marzen/

Tylko, sorry, ale taki - inny - mamy klimat

Może to już było...


Napisano
Cytat

Wniosek jest taki, ze wylot rekuperacji w garażu to może i dobry pomysł ale nie w pierwszym sezonie wygrzewania budynku. Po prostu ilość wilgoci jest powalająca.


Z tym stwierdzeniem bym polemizował, a zważywszy na Twoją kubaturę to już w ogóle.
I nie mówię tu o pierwszym czy drugim sezonie.
Napisano
Cytat

Dziś byłą taka piękna pogoda, że otworzyłem wszystko co się dało i zacząłem wietrzyć siłami natury. Efekt był piorunujący. Z 73% spadło do 44%.



Ale nie wszędzie było tak wesoło. Wilgoć w garażu też mnie zaskoczyła negatywnie. Wniosek jest taki, ze wylot rekuperacji w garażu to może i dobry pomysł ale nie w pierwszym sezonie wygrzewania budynku. Po prostu ilość wilgoci jest powalająca.




to może doklej kawał rury i wyprowadź za bramę na ten rok ?
względnie przestaw osuszacz do garażu , a chałupę już tylko wentylacją susz
przy okazji nabędziesz pewności czy wszystko działa jak powinno
Napisano
Myśl, że z rurami tak właśnie będę musiał zrobić. Szkoda , że dziś się pogoda popsuła. Odnośnie osuszacza, to wydaje się, ze wystarczy otworzyć jak wczoraj bramę garażową. No i muszę wykuć wentylacje grawitacyjną w ścianie.
Co najmniej 2szt po fi 200mm z klapką zwrotną. No i plastikowe najlepiej.
Napisano
Cytat

Muszę wykuć wentylacje grawitacyjną w ścianie.
Co najmniej 2szt po fi 200mm z klapką zwrotną. No i plastikowe najlepiej.


...jak na prawdziwy pasywny budynek przystało.

Zanim to zrobisz, poszukaj innych rozwiązań.
Napisano
Sowy przeszły remont. Ostatniej wichury straciły głowy. Dziś już mają wszystko na swoim miejscu. jak będzie ładniejsza pogoda to wskoczę i je umieszczę na swoich miejscach.

Napisano
Jutro postaram się zrobić przynajmniej jedną dziurę i wypuszczę jeden wylot rekuperatora na zewnątrz. jakaś wirusówka mnie złapała. A już by było wszytko zrobione. Od kumpla pożyczyłem młot udarowy, taki bardziej konkretny. No i leży w bagażniku :(

W następnym tygodniu wpadnie gostek od komina stalowego. Myślałem nad zwykłym systemowym, ale u mnie nie da rady go zastosować bo komin nie jest całkowicie w pionie. Tzn na samym dole muszę zrobić przesunięcie o ok 0,5m.
Wilgotność spadła do 69% ale może to tylko efekt przestawienia czujnika na schody. Sam nie wiem.
Napisano
Wysuń bardziej wyrzutnie ze ściany - tak aby powstał kapinos. W ten sposób unikniesz ew. zacieków na elewacji (o ile ta ściana jest pionowa ;) ).
Napisano
Oczywiście ze jest pionowa. Zacieki od razu będą widoczne wiec na pewno tak zrobię. Musze zrobić pomiary temperatury i wilgotności wyrzucanego powietrza. Czy włożenie higrometru do rury to dobry pomysł?
Napisano
Zastanawiam się czy przypadkiem nie zrobić krótkiego GWC z rur kanalizacyjnych (długość ok 15mb) .
Po przebojach tegorocznych gdzie czerpnia była na budynku a rury ocieplone flex w suficie szukam rozwiązania na zimę.
Montaż byłby prosty, spadki pewne a całość szła by do czerpni czyli do studni kręgowej.

Innym rozwiązaniem o którym rozmawiałem z Markiem była specjalna rura termokontrol, ale max fi 160mm wiec musiałoby tych rur iść 4szt. Na dodatek jest ona giętka wiec pewność spadków nie byłaby oczywista.

Napisano (edytowany)
Wiec dziś mnie pomiary zaskoczyły. Jakby ktoś to mógł zinterpretować byłbym wdzięczny.

Wczoraj wietrzyłem kopułę, ale standardowo po dobie wilgotność wracała do stanu początkowego czyli ok 70%.
Ale wczoraj zapominałem włączyć rekuperatora i osuszacza. Dziś wpadam a wyniki są następujące:)




Czyli bez włączonej wentylacji wilgotność spada??? Trochę to jednak dziwne. Nie sądzicie? Wczoraj podawałem dane z wyrzutni rekuperatora i wilgotność była ponad 90% co oznacza, że wilgoć z domu jest wyrzucana. Nie sprawdziłem anemostatów nawiewnych , zrobię to jutro i zobaczę jakiej wilgotności powietrze jest nawiewane do domu. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
hmmm ja to się nie znam icon_biggrin.gif. ale w mojej opinii rekuperator służy do wymiany powietrza. Zawsze myślałem, ze wymienia powietrze a nie go osusza. ale ja jestem laik się nie znam icon_biggrin.gif. Ale ciekawe, chętnie się dowiem jak jest naprawdę.
Gość gawel
Napisano
Cytat

hmmm ja to się nie znam icon_biggrin.gif. ale w mojej opinii rekuperator służy do wymiany powietrza. Zawsze myślałem, ze wymienia powietrze a nie go osusza. ale ja jestem laik się nie znam icon_biggrin.gif. Ale ciekawe, chętnie się dowiem jak jest naprawdę.


To akurat prawda + za trafną samoocenę
Napisano

Rekuperator służy do odzysku ciepła, a wentylacja do wymiany powietrza. Rekuperator jest tylko dodatkiem do centrali wentylacyjnej.
Wentylacja usuwa z budynku ślady działalności człowieka - w tym parę wodną produkowana przez niego. :icon_mrgreen:

Gość stach
Napisano (edytowany)
Cytat

hmmm ja to się nie znam . ale w mojej opinii rekuperator służy do wymiany powietrza. Zawsze myślałem, ze wymienia powietrze a nie go osusza. ale ja jestem laik się nie znam . Ale ciekawe, chętnie się dowiem jak jest naprawdę.



Jeśli naprawdę chcesz się dowiedzieć, to pytaj ...
Pierwsze wiadomości dostarczy Ci Wujek Google... a potem doczytuj, szukaj, a na pewno się dowiesz.
Na początek:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rekuperator

cytuję: Rekuperator jest wymiennikiem ciepła.

i teraz, jako laik, idź kolejnym linkami i szukaj .
Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jeśli naprawdę chcesz się dowiedzieć, to pytaj ...
Pierwsze wiadomości dostarczy Ci Wujek Google... a potem doczytuj, szukaj, a na pewno się dowiesz.
Na początek:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rekuperator

cytuję: Rekuperator jest wymiennikiem ciepła.

i teraz, jako laik, idź kolejnym linkami i szukaj .



No dobra dzięki. wiem że służy do odzyskiwania ciepła. Ja dostaje po 4 literkach za brak wiedzy icon_biggrin.gif, no ok słusznie, ale mi chodziło jak to wygląda w stosunku do sytuacji autorushd.
A w linku który dałeś proszę znalazłem taki cytat "Niektóre modele rekuperatorów umożliwiają odzyskanie części pary wodnej zawartej w wydmuchiwanym powietrzu i przekazanie jej do nadmuchiwanego powietrza, co zmniejsza energię zużywaną na nawilżanie powietrza w budynku (częściowo sytuacja taka ma miejsce w rekuperatorach obrotowych)."
Napisano
Bo wentylacja ma zaspokoić potrzeby człowieka na komfort powietrza - w tym jego wilgotność, która przy temp. 19 - 22 stopni, powinna zawierać się w przedziale 40 - 60% - a zimą powietrze z zewnątrz ma znacznie niższą wilgotność (upraszczając).

Ps. Zaraz gospodarz tematu się w.............., znaczy zdenerwuje się i da nam po kulach. icon_cool.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiec dziś mnie pomiary zaskoczyły. Jakby ktoś to mógł zinterpretować byłbym wdzięczny.

Wczoraj wietrzyłem kopułę, ale standardowo po dobie wilgotność wracała do stanu początkowego czyli ok 70%.
Ale wczoraj zapominałem włączyć rekuperatora i osuszacza. Dziś wpadam a wyniki są następujące:)




Czyli bez włączonej wentylacji wilgotność spada??? Trochę to jednak dziwne. Nie sądzicie? Wczoraj podawałem dane z wyrzutni rekuperatora i wilgotność była ponad 90% co oznacza, że wilgoć z domu jest wyrzucana. Nie sprawdziłem anemostatów nawiewnych , zrobię to jutro i zobaczę jakiej wilgotności powietrze jest nawiewane do domu.


To nie dziwne po pewnym czasie od wyłączenia ustrojstw ,wilgotność w kopule stabilizują przegrody (ściany sufity podłogi).
Wentylacja ciągnie to co jest na zewnątrz,osuszacz zbija wilgotność,widocznie nikt w kopule nie mieszka icon_smile.gif i nie ma potrzeby takiej intensywnej wymiany powietrza wilgotnego ale osuszacz mógłby pracować ,wtedy miałby mniej do filtrowania wilgoci naniesionej a zająłby się istniejącą w budynku. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

(...) znalazłem taki cytat "Niektóre modele rekuperatorów umożliwiają odzyskanie części pary wodnej zawartej w wydmuchiwanym powietrzu i przekazanie jej do nadmuchiwanego powietrza, co zmniejsza energię zużywaną na nawilżanie powietrza w budynku (częściowo sytuacja taka ma miejsce w rekuperatorach obrotowych)."


Kłopot w tym, że jeśli w domu masz zarodniki pleśni, grzyba, to taki wymiennik obrotowy doskonale pracuje jako siewnik!
Z jednego miejsca zassane grzyby i pleśnie trafiają do CAŁEGO wnętrza domu. Unikaj wymienników obrotowych jak ognia.
Napisano
Wymiennik obrotowy całkowicie odpada. Zresztą na ten temat jak pamiętam na dachu sobie z PeZet rozmawialiśmy. I jego argumentacja była sensowna.

Cytat

To nie dziwne po pewnym czasie od wyłączenia ustrojstw ,wilgotność w kopule stabilizują przegrody (ściany sufity podłogi).
Wentylacja ciągnie to co jest na zewnątrz,osuszacz zbija wilgotność,widocznie nikt w kopule nie mieszka icon_smile.gif i nie ma potrzeby takiej intensywnej wymiany powietrza wilgotnego ale osuszacz mógłby pracować ,wtedy miałby mniej do filtrowania wilgoci naniesionej a zająłby się istniejącą w budynku.



Tak jest właśnie zrobione. Osuszacz działa a wentylacja jest wyłączona.


Dziś zrobiłem fotki pęknięć posadzki. Co ciekawe, pęknięcia są tylko w jednym pomieszczeniu , największym salonie o powierzchni 50m2. Mają ok 1mm szerokości. Główne pęknięcia są dwa.




Napisano
Cytat

Wymiennik obrotowy całkowicie odpada. Zresztą na ten temat jak pamiętam na dachu sobie z PeZet rozmawialiśmy. I jego argumentacja była sensowna.



Tak jest właśnie zrobione. Osuszacz działa a wentylacja jest wyłączona.


Dziś zrobiłem fotki pęknięć posadzki. Co ciekawe, pęknięcia są tylko w jednym pomieszczeniu , największym salonie o powierzchni 50m2. Mają ok 1mm szerokości. Główne pęknięcia są dwa.





naturalna dylatacja
przy posadzce nie zawracałbym sobie tym 4 liter
chyba że idą na to kafle
to problem z nieliniową fugą
Napisano
Cytat

tam będą niestety płytki.

Kolega podał mi patent który sam zastosował

Zywica do spoin


samo pęknięcie to można i płynnym betonem zalać to nie jest problem
tylko dylatację trzeba w tym miejscu i tak zrobić bo będzie pracować
i popracuje z płytkami
nawet jeśli żywica to utrzyma to Pi.... gdzieś obok - tak na chłopski rozum biorąc
czyli
naciąłbym liniowo - nieliniowe zespolił
i kafle zgodnie z zasadami od dylatacji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...