Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Wiesz, lepiej podyskutować, przemyśleć , niż strzelić babola icon_biggrin.gif
Jeżeli to jest łuk o małym promieniu to być może wyjdzie, ale gdyby to był duży łuk to podejrzewam, że może w środkowej części parapetu braknąć.
Napisano
Niestety ale ze wszystkich znaków na niebie i ziemi wynika ze podłogówkę można rozłożyć dopiero na początku listopada :( Nie wiem czy to nie za późno. Potem mam być mixokret.

Odnośnie parapetów to obecnie miejsce pod nie wygląda tak:



A to innowacyjny sposób sąsiada na wykopki ziemniaków. Pamiętam to urządzenie, babcia miała takie same icon_smile.gif



A tu koniki sąsiada.




Napisano
dziś hydraulicy walczyli następny dzień



Tynki w kopule mieszkalnej mogą zakończyć sie do końca tygodnia. Czyli dobrych wiadomości kilka jest icon_smile.gif

kolega Asolt przeliczył mi jeszcze raz OZC. Na ogrzewanie potrzebuje kociołka 12kw.
Napisano
Czy dając w garażu na podłogę kostkę warto robić jakieś spadki?
Zastanawiam się nad ta kwestią. Bo w sumie woda powinna wsiąknąć w grunt.

Oraz jak macie rozwiązana sprawę wody w garażu nieogrzewanym?
Napisano
Cytat

Czy dając w garażu na podłogę kostkę warto robić jakieś spadki?
Zastanawiam się nad ta kwestią. Bo w sumie woda powinna wsiąknąć w grunt.

Oraz jak macie rozwiązana sprawę wody w garażu nieogrzewanym?


A w zimie jak ci odpadnie taka skorupa z nadkoli i podłogi? Ja to wynosze bo sie słabo rozpuszcza
Napisano
Kilka dni temu odwiedził mnie przedstawiciel firmy Peiter automatic z Sochaczewa oferta siłowników do bramy wjazdowej z montażem.

Dostałem dwie oferty:

NICE WINGO WG2024 24V



BENINCA KBILL30




O ile ten pierwszy w wersji 230v mam i katuje od ponad 10 lat ( nie do zajechania tylko farba odeszła),

to ten drugi mnie kusi tylko ze nie mam z nim żadnego doświadczenia.
Napisano
W dniach 19-21.09.2014 odbył sie kolejny zlot forum Kia Sorento w Łańcucie. Tym razem bardziej uroczysty bo zwyciężyliśmy w plebiscycie Auto Świat na "Fanklub motoryzacyjny 2014 roku " icon_smile.gif







Odwiedziliśmy muzeum gorzelnictwa. Nie będę odosobniony stwierdzeniem ze było to najlepsze muzeum w którym byłem w życiu . Zwiedzanie było połączone z degustacją icon_smile.gif











Napisano
Nie chce być uszczypliwy, ale gdyby jeszcze napisali dla kogo to pierwsze miejsce zostało przyznane to było by super.
A co do degustacji wódek to znam niejednego kolesia , że nie wyszedł by z tej degustacji przez dwa dni icon_lol.gif a i wódek by zapewne brakło icon_mrgreen.gif
Napisano
łuczek już zrobiony. Niektórzy twierdzili ze się nie da tego zrobić. Jednak sąsiad Michał zrobił i jest . Szacun icon_smile.gif



teraz będzie ciekawie bo muszę zrobić przeszklenie razem z drzwiami pod tym łukiem. Jakieś propozycje?
Napisano
Do tynkowania nie zostało już dużo. Mam zapewnienia ze na początku tygodnia będzie finał. Co prawda samo kwarcowanie jest przesunięte dopiero po wylewkach ale jest to zgodne z umowa i jest ok.



Napisano
Tynkowanie ruszyło. Był pewien przestój. Niedługo będzie można zobaczyć czemu. Szczegóły będą na murator.tv.

Następny tydzień to hydraulicy i rozkładanie podłogówki. Ciekawe ile to zajmuje. Przyznam się ze jak tylko o tym pomyśle to mnie brzuch zaczyna boleć. Co prawda na żadnym etapie budowy nie należy nić skopać, ale wydaje mi się ze ten etap błędów nie wybacza. Wiec ogólna panika się udziela.
Napisano
Na obecnym etapie jest już postanowione, że kolor zarówno drzwi wejściowych jak i drzwi garażowych będzie niebieski.
Konkretnie RAL 5017.

Ciekawe jakie oczy zrobią sprzedawcy jak im wyskoczę z tym kolorem. Pewnie takie same jak kiedy zamawiałem tynk. Gostek pytał mnie chyba z 3 razy czy na pewno bo takiego koloru jeszcze nie robił. icon_smile.gif
Napisano
Myślę nad sufitami podwieszanymi. I tutaj jest problem, bo wilgoci z wylewek i tynków będzie bardzo dużo.

Nasuwa mi się pytanko. Czy jeśli prace podzielę na dwa etapy tj najpierw konstrukcja do sufitów a w następnym roku same przykręcanie płyt to będzie ok?
Napisano
Ok, a jak z płytkami na podłogę? Chodzi o ustalenie kolejności. Czy płytki podłogowe powinno sie kleić dopiero po suficie podwieszanym (samej konstrukcji metalowej)? Czy to nie ma znaczenia?

Ponieważ pierwszy raz to robię wolę się dopytać bardziej doświadczonych icon_smile.gif
Miałem nauczkę przy obrabianiu okien po fakcie.
Napisano
Cytat

Ok, a jak z płytkami na podłogę? Chodzi o ustalenie kolejności. Czy płytki podłogowe powinno sie kleić dopiero po suficie podwieszanym (samej konstrukcji metalowej)? Czy to nie ma znaczenia?



Szkoły są różne - wszystkie uprawnione. icon_lol.gif

W zasadzie zależy to od rodzaju drabiny, zwłaszcza od wykończenia jej "nóżek" - czy są miękkie, czy mogą porysować połozoną posadzkę.
Napisano
Witam. Jak położysz płytki, to jak Bajbaga pisze będziesz musiał dobrze je zabezpieczyć przed drabiną czy rusztowaniek które będziesz używał do zrobienia konstrukcji na suficie. w zasadzie nic im nie powinno się stać.
Pozdrawiam
Napisano
Faktycznie, choć nie wierze w ostrożność budowlańców wiec pewnie najpierw zrobię stelaż a dopiero potem płytki.

Dziś na budowie mam już tynk w przedsionku. Zostały tylko kopuły. No i schody.



Napisano

Jest jeszcze jeden problem, który muszę rozwiązać. Konkretnie nierówna wylewka na parterze. Hydraulicy twierdzą, ze trzeba ja wyrównać gdyż rurki od podłogówki będą mogły się uszkodzić. A lepiej dmuchać na zimne wiec zrobić coś trzeba.
Są dwie opcje, szlifowanie lub wylewka samopoziomująca. Co radzicie?
 

Napisano
Cytat

Jest jeszcze jeden problem, który muszę rozwiązać. Konkretnie nierówna wylewka na parterze. Hydraulicy twierdzą, ze trzeba ja wyrównać gdyż rurki od podłogówki będą mogły się uszkodzić. A lepiej dmuchać na zimne wiec zrobić coś trzeba.
Są dwie opcje, szlifowanie lub wylewka samopoziomująca. Co radzicie?


O jakiej wylewce piszesz? Już o gotowej gdzie rurki są zalane czy o chudej?
Napisano (edytowany)
Problem zaczął się gdy został wylewany "chudziak". U mnie jest piasek, pur 50cm i na to "chudziak" ok 10cm B20 ze zbrojeniem..

Ten chudziak został wylany kiepsko, jest nierówny.

Teraz szukam metody aby go wyrównać. Styropian odpada.

Na wyrównany "chudziak" dam rurki od podłogówki i mixokret.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Problem zaczął się gdy został wylewany "chudziak". U mnie jest piasek, pur 50cm i na to "chudziak" ok 10cm B20 ze zbrojeniem..

Ten chudziak został wylany kiepsko, jest nierówny.

Teraz szukam metody aby go wyrównać. Styropian odpada.

Na wyrównany "chudziak" dam rurki od podłogówki i mixokret.


To będzie bląd w sztuce.
W taki sposób jak to zrobisz, nawet jak wyrównasz chudziaka to rurki popękają. Ja bym się nie odważył kłaść rurki od podłogówki bezpośrednio na chudziaka.
A jak Ci fachowcy chcą rurki przymocować do posadzki? Na kołki rozporowe?'
Obowiązkowo styropian, nawet 5 cm ale daj.

Cytat

Co byś proponował? Może zgrubne zeszlifowanie? Na pewno byłoby taniej.


Powiem Ci tak, wywaliłeś nie mało kasy na ten domek, nietypowy domek, wiec nie żałuj i daj styro albo xps-a jeżeli nie możesz za bardzo podnieść posadzki.
W taki sposób będziesz grzał i grzał bo do nagrzania będzie dobre 18 cm betonu.
Napisano
Cytat

To będzie bląd w sztuce.
W taki sposób jak to zrobisz, nawet jak wyrównasz chudziaka to rurki popękają.



Nie muszą popękać - bo niby dlaczego - zwłaszcza na idealnie płaskiej powierzchni.
Są takie rozwiązania, ale rurki mocuje się do zbrojenia (przed zalaniem).

Położenie rurek między warstwami betonu nie ma żadnego uzasadnienia - pomijając błąd w sztuce i praktyczny brak możliwości ich przymocowania - jak słusznie zauważył mhtyl - aby podczas wylewania betonu nie wypłynęły.
Napisano
Cytat

rurki będą na grzebieniu czy jak to się tam nazywa.


Fakt, zapomniałem że takie coś jest. Ale w tym przypadku nierówności nic nie przeszkadzają w położeniu rurek, to że są nierówności nie ma wpływu na rurki bo one przecież nie będą stykać się z chudziakiem.
Ale nie zmienia to faktu, że to będzie złe rozwiązanie bez izolacji pod rurkami.

Cytat

Nie muszą popękać - bo niby dlaczego - zwłaszcza na idealnie płaskiej powierzchni.


Mogą w razie gdyby z jakiegoś powodu posadzka zaczęła pracować. Były już przypadki, nawet tu ktoś opisywał, że chudziak popękał pomimo zbrojenia.
Napisano
Nierówności są na tyle znaczące , że rurki będą stykać się z chudziakiem.

Nie widzę problemu aby nagrzewać 18cm betonu. Będzie niezła akumulacja. Natomiast kładzenie teraz styropianu gdy pod betonem mam ponad 50cm ocieplenia wydaje mi się dziwne. Gdybym nie miał ocieplenia nie byłoby żadnej dyskusji. Ale mam.
Napisano
Cytat

Nie widzę problemu aby nagrzewać 18cm betonu. Będzie niezła akumulacja. Natomiast kładzenie teraz styropianu gdy pod betonem mam ponad 50cm ocieplenia wydaje mi się dziwne. Gdybym nie miał ocieplenia nie byłoby żadnej dyskusji. Ale mam.



Kto Ci tak (to) doradził ?

Cytat

Fakt, zapomniałem że takie coś jest.



Niby jest - ale ilość dziur do wywiercenia w betonie na kołki rozporowe, aby utrzymać ten grzebień ...................
Napisano
pod warunkiem, że te 50cm ocieplenia jest faktycznie ociepleniem, tłusty i zazbrojony chudziak nie "sprzeda" tego ciepła dalej do ziemi, choćby po ścianach, to fakt - pewnie będzie to jakaś akumulacja, tym bardziej żę ma być to pasywny :scratching:
Napisano
Jeśli można podnieść posadzkę to jednak rozważyłbym te kilka cm styropianu.
Ewentualnej akumulacji nie "zaburzy" mocno, a rozwiąże to wszystkie problemy.

Ps. A jakaś i gdzieś folia jest ?
Napisano
Między warstwami betonu powinna być folia jako warstwa antyszczepna.
Przy tak grubej sumarycznie warstwie betonu zapobiegnie to zbędnym naprężeniom podczas grzania tworząc coś na wzór podłogi pływającej.



Cytat

Położenie rurek między warstwami betonu nie ma żadnego uzasadnienia - pomijając błąd w sztuce i praktyczny brak możliwości ich przymocowania - jak słusznie zauważył mhtyl - aby podczas wylewania betonu nie wypłynęły.


autorushd chce mocować na grzebieniu, ale równie dobrze można mocować do siatki.
Rurki zalane wodą przed mixokretem nie wypłyną.



Cytat

Ale nie zmienia to faktu, że to będzie złe rozwiązanie bez izolacji pod rurkami.


Izolacja styro pod wylewką grzewczą w takim układzie podłogi jest wręcz szkodliwa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...