animus Napisano 11 lipca 2013 #1151 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat cóż mogę powiedzieć, pomysł wydaje się ok, muszę pogadać z firma od pianki. Pytanie jakie się nasuwa to w jaki sposób natrysnąc pianę do formy? i czy to cholerstwo w ogóle odejdzie od jakiejś powierzchni. Są folie PCV do których to się nie przyklei . Cytat Ale ty te kotwy zalałeś w betonie, mi potrzeba dodatkowa kotwa chemiczna, bo mur już mam . To przecież wystarczy że zatopisz kotwę chemiczną z gwintem dokręcisz na drugim końcu przy pomocy nakrętek , do niej wszystko co zechcesz.A nie powinieneś mieć stelaża z przekładką termiczną żeby te kotwy nie robiły mostka termicznego ? Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
coolibeer Napisano 11 lipca 2013 #1152 Napisano 11 lipca 2013 Cytat Ale ty te kotwy zalałeś w betonie, mi potrzeba dodatkowa kotwa chemiczna, bo mur już mam . aha kurcze ty to masz z tym domem ;)
autorushd Napisano 11 lipca 2013 Autor #1153 Napisano 11 lipca 2013 Cytat aha kurcze ty to masz z tym domem ;) pięknie to kolega ujął. Nie sposób się nie zgodzić.
coolibeer Napisano 11 lipca 2013 #1154 Napisano 11 lipca 2013 Cytat pięknie to kolega ujął. Nie sposób się nie zgodzić. Śledzę wątek od początku ale wstrzelić się w rozmowę nie mogłem wcześniej Na zlocie nie było okazji pogadać to mówię trzeba coś napisać ;)
animus Napisano 11 lipca 2013 #1155 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat pięknie to kolega ujął. Nie sposób się nie zgodzić. tak najprościej,następni będą mieć łatwiej . Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 11 lipca 2013 Autor #1156 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat Są folie PCV do których to się nie przyklei .To przecież wystarczy że zatopisz kotwę chemiczną z gwintem dokręcisz na drugim końcu przy pomocy nakrętek , do niej wszystko co zechcesz.A nie powinieneś mieć stelaża z przekładką termiczną żeby te kotwy nie robiły mostka termicznego ? Poddaję się. Ja sobie tego nawet wyobrazić nie potrafię. Chyba jeszcze jedną kawę muszę strzelić.ps. Za szybko napisałem teraz widzę.Wic tak faktycznie można dać pręt gwintowany, zero problemu, mam takich szpilek sporo na budowie. Ale trzeba wymyślić element mocujący belkę drewnianą zaznaczony u ciebie na brązowo. O ile gotowe kotwy bez problemu można zakupić na wymiar jaki się chce o tyle takich uchwytów jeszcze nie widziałem. Nawet bardziej by mi pasowały bo mogę tą główką poruszać i dopasować optymalnie do belki drewnianej. Wczoraj w związku z tym na budowie było wielkie mierzenie odległości i łuków pod ogród zimowy, dziś zrobię fotki cośmy stworzyli, bo wyznaczyliśmy łuk. Za kilka dni wszytko powinno być w dwg. Edytowano 11 lipca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
animus Napisano 11 lipca 2013 #1157 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat Poddaję się. Ja sobie tego nawet wyobrazić nie potrafię. Chyba jeszcze jedną kawę muszę strzelić.ps. Za szybko napisałem teraz widzę.Wic tak faktycznie można dać pręt gwintowany, zero problemu, mam takich szpilek sporo na budowie. Ale trzeba wymyślić element mocujący belkę drewnianą zaznaczony u ciebie na brązowo. O ile gotowe kotwy bez problemu można zakupić na wymiar jaki się chce o tyle takich uchwytów jeszcze nie widziałem. Nawet bardziej by mi pasowały bo mogę tą główką poruszać i dopasować optymalnie do belki drewnianej. Wczoraj w związku z tym na budowie było wielkie mierzenie odległości i łuków pod ogród zimowy, dziś zrobię fotki cośmy stworzyli, bo wyznaczyliśmy łuk. Za kilka dni wszytko powinno być w dwg. zamiast używać kawałka blachy w kształcie C jako łącznik to od razu zamontować profil z przekładką termiczną i do niego montować żebra drewniane .Wydzieli się wtedy strefa zewnętrzna i wewnętrzna kotwa trzyma profil za przekładką termiczną od strony wewnętrznej . Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 11 lipca 2013 #1158 Napisano 11 lipca 2013 czy dobrze zrozumiałem? chodzi o izolację z piany na oknach z opcją styro na licu muru okna?jeżeli tak, to czy nie prościej zamknąć te dziury na okna na głębokości grubości izolacji do natryśnięcianawalić na to piany i potem wyciąć sobie regularny łuk?potem poryć czymś co zamknie pory pianki i chwatit Cytat Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PURZałożenia dla przypadku nr 1:- najpierw montuję nakładkę styropianową a dopiero potem robię natrysk pianką- nakładka styropianowa jest kołkowana- w tym przypadku nakładka jest szersza od grubości muru okna, mur ma standardowo 25cm, ponieważ mamy dać 15cm ocieplenia, całkowita szerokość nakładki styropianowej będzie 40cmI zaczynają się kłopoty:- na styku pianka styropian może dojść do przeciekania- o ile pianka będzie odporna na warunki atmosferyczne o tyle styropian pokryty zwykłym klejem i jakimś tynkiem nie.Jeśli natomiast damy piankę jak na fotce, czyli przypadek nr 2wszystko będzie ok,- nakładka styropianowa jest równa z szerokością muru. ale... pianka będzie nieregularna, a widok na okno będzie z obwódką szarą. A przynajmniej w tych detalach zależy mi na regularnych kształtach. Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian?
animus Napisano 11 lipca 2013 #1159 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Albo do gwintów od razu przykręcić elementy drewniane po łuku w poziomie bezpośrednio do ściany na nich oprzeć żebra klejone oblane pianką PUR ,na zebra ruszt do mocowania szkła . Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 11 lipca 2013 Autor #1160 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) świetny rysunek ale problem jest bardziej złożony. To byłoby idealnie gdyby ściana była prosta i płaska a tak nie jest. Ściana do której mamy zamocować to ustrojstwo jest sferą.Na ścianie jest narysowany łuk wzorcowy, promień 3,5m, łuk będzie miał 80st, a następnie od łuku będzie szła prosta na kopułę. Każdy łuk będzie taki sam, tylko ten odcinek prosty będzie się różnił. Mając:Promień kopuły ok 640cmzewnętrzny promień ogrodu zimowego 1400cmTrzeba wyznaczyć linię na której będą zamocowane łuki. Edytowano 11 lipca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 11 lipca 2013 #1161 Napisano 11 lipca 2013 pianką bym nie "oblewał" krokwi, popęka na styku, izolacja musi być elastyczna bo będzie pracowało
animus Napisano 11 lipca 2013 #1162 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat świetny rysunek ale problem jest bardziej złożony. To byłoby idealnie gdyby ściana była prosta i płaska a tak nie jest. Ściana do której mamy zamocować to ustrojstwo jest sferą.Na ścianie jest narysowany łuk wzorcowy, promień 3,5m, łuk będzie miał 80st, a następnie od łuku będzie szła prosta na kopułę. Każdy łuk będzie taki sam, tylko ten odcinek prosty będzie się różnił. Mając:Promień kopuły ok 640cmzewnętrzny promień ogrodu zimowego 1400cmTrzeba wyznaczyć linię na której będą zamocowane łuki. Ja w drewnie nie widzę problemu albo klejonka albo wyrzynane z odcinków ,natomiast jak to będzie wyglądać z pokryciem taflami jeżeli każde żebro ustawione pod trapez . Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 11 lipca 2013 Autor #1163 Napisano 11 lipca 2013 dokładnie jak piszesz to będą trapezy. Na to ma wejść poliwęglan dwukomorowy, szerokość 210cm a długość to już jak się chce. Inna sprawa z którą mam problem, grubość pianki pur:dla 15cm zapotrzebowanie budynku to 13kwdla 10cm zapotrzebowanie budynku 15kwRożnica w cenie 14tys.
animus Napisano 11 lipca 2013 #1164 Napisano 11 lipca 2013 (edytowany) Cytat dokładnie jak piszesz to będą trapezy. Na to ma wejść poliwęglan dwukomorowy, szerokość 210cm a długość to już jak się chce. Inna sprawa z którą mam problem, grubość pianki pur:dla 15cm zapotrzebowanie budynku to 13kwdla 10cm zapotrzebowanie budynku 15kwRożnica w cenie 14tys. nawet bym się nie zastanawiał i wziął tą 15cm i bym jeszcze sprawdził że jest 15 a nie 12 .2kw obliczeniowo a w rzeczywistości wyjdzie x 2 .Ja w 94 roku pchałem 12 cm styro to w czoło palcem się pukali co robię ,teraz sami pakują 20 cm i się zastanawiają czy nie za mało . Edytowano 11 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 13 lipca 2013 Autor #1165 Napisano 13 lipca 2013 stan na dziś Jesteśmy nad oknami piętra.
PeZet Napisano 13 lipca 2013 #1166 Napisano 13 lipca 2013 Ten płaski dach aż się prosi, żeby coś na nim rosło.
autorushd Napisano 15 lipca 2013 Autor #1167 Napisano 15 lipca 2013 Cytat nawet bym się nie zastanawiał i wziął tą 15cm i bym jeszcze sprawdził że jest 15 a nie 12 .2kw obliczeniowo a w rzeczywistości wyjdzie x 2 .Ja w 94 roku pchałem 12 cm styro to w czoło palcem się pukali co robię ,teraz sami pakują 20 cm i się zastanawiają czy nie za mało . firma która wykonuje mi obliczenia pisze ze różnica 2kw za te 14tys to jest 40-45 lat zwrotu . Różnica w przenikalności ścian to 0,15 dla 15cm lub 0,22 dla 10cm grubości ocieplenia, czyli wzrasta o 12%.Przyznam się ze daje mi to do myślenia. Oczywiście wiem ze mogą w obliczeniach ozc być pewne błędy ale zakładając, ze to będzie nawet 100% to oczekiwanie na zwrot 20 lat to abstrakcja. I dalej nic nie wiem.
animus Napisano 15 lipca 2013 #1168 Napisano 15 lipca 2013 (edytowany) Cytat firma która wykonuje mi obliczenia pisze ze różnica 2kw za te 14tys to jest 40-45 lat zwrotu . Różnica w przenikalności ścian to 0,15 dla 15cm lub 0,22 dla 10cm grubości ocieplenia, czyli wzrasta o 12%.Przyznam się ze daje mi to do myślenia. Oczywiście wiem ze mogą w obliczeniach ozc być pewne błędy ale zakładając, ze to będzie nawet 100% to oczekiwanie na zwrot 20 lat to abstrakcja. I dalej nic nie wiem. Zwracać to się powinno inne rzeczy , firma namawia na cieńszą grubość bo widocznie łatwiej technologicznie nakładać taką warstwę na takie krzywizny ,a kasa za robociznę przy większej grubości jest niewspółmierna do zarobku przy 10 cm, dlatego tak usilnie namawiają na tą dychę .Niech nawet to będzie 15-20 lat za 20 lat będą inne ceny energii więc może się okazać że jednak szybciej to się spłaci a czy to musi się spłacać ?.Nie wystarczą niższe rachunki na utrzymanie . Edytowano 15 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 15 lipca 2013 Autor #1169 Napisano 15 lipca 2013 Dla firmy piankującej to bez różnicy Mogą zrobić i 20cm Firma od OZC jest niezależna.
animus Napisano 15 lipca 2013 #1170 Napisano 15 lipca 2013 Cytat Dla firmy piankującej to bez różnicy Mogą zrobić i 20cm Firma od OZC jest niezależna. Powyżej 12 cm spada opłacalność w inwestowanie w ocieplenie ,na 10 cm bym się nie pisał przy ścianie z cegły pełnej ,gdyby to był suporeks to jeszcze do przełknięcia .
autorushd Napisano 17 lipca 2013 Autor #1171 Napisano 17 lipca 2013 Na budowie dziś zaczyna się strome budowanie, kilkanaście cegieł się obsunęło. Oczywiście chodzi o świeżo położone. Tak się zdarza, żadna sensacja. Po prostu już tak szybko jak wcześniej budować się nie da. Do końca zostało ok 20 rządków cegieł. Mam nadzieje na koniec lipca, bo terminy zaczynają być, ze tak powiem gorące. Obecnie tylko jedna osoba najbardziej doświadczona muruje, reszta zbroi strop. A jutro jak będzie odpowiednia pogoda będę oglądał natrysk pianki na kopułę, nie swoją oczywiście lecz znajomego. Doświadczenie bezcenne
autorushd Napisano 18 lipca 2013 Autor #1173 Napisano 18 lipca 2013 No i dziś się dowiedziałem ze zamknięcie obecnej kopuły powinno się odbyć w poniedziałek Żebyście wiedzieli ile ja na taką informację czekałem ......................Na dodatek zacznie się szalowanie słupa w jadalni. A może mi się to wszystko tylko śni?
autorushd Napisano 21 lipca 2013 Autor #1174 Napisano 21 lipca 2013 Mam wstępne wyliczenie ilości cegieł wykorzystanych w projekcie. Byłem dotychczas przekonany , że spokojnie wyjdzie 50tys szt a tu nic z tego.Całość zamknie się w 42tys szt wliczając w to odpady których jest całkiem sporo. Koszt cegieł na całą inwestycję zamknie się w 46tys zł.
centino Napisano 22 lipca 2013 #1175 Napisano 22 lipca 2013 nieźle się posunęło, nono, jak następnym razem wpadnę to już pewnie kawa na stole będzie odnośnie belek drewnianych sprawa w toku.
animus Napisano 23 lipca 2013 #1176 Napisano 23 lipca 2013 (edytowany) Cytat Piankowanie, od samego początku: A jakbyś po opiankowaniu kopuły pokrył ją takim paskudztwem Edytowano 23 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji) 1
autorushd Napisano 24 lipca 2013 Autor #1177 Napisano 24 lipca 2013 coś mi to ,przypomina, był już taki środek, nylon dekarski, kiepsko skończył. W moim przypadku potrzebna jest tylko farba anty UV. Musze piankę chronić przed słońcem. wczoraj na budowie odwiedził mnie kolega kominiarz z forum muratora. Jest duża szansa że coś ciekawego się z tego wykluje.Jest tylko kwestia obróbki dachu , bo komin nie może dotykać do pianki zgodnie z przepisami musi być określona przerwa o której nie pomyślałemAle już ma sposób aby to zrobić:
animus Napisano 24 lipca 2013 #1178 Napisano 24 lipca 2013 Cytat coś mi to ,przypomina, był już taki środek, nylon dekarski, kiepsko skończył. W moim przypadku potrzebna jest tylko farba anty UV. Musze piankę chronić przed słońcem. Osad zbierający się nad oknami ,może robić smugi ,spływając w czasie deszczu po elewacji .
autorushd Napisano 24 lipca 2013 Autor #1179 Napisano 24 lipca 2013 graffiti budowlaneNo i stało się kopuła zamknięta, rusztowania zabrane, czas na działówki Zabrakło kilka palet cegły Kopuła w Tarczynie Ale żółciutka, córce by się podobała
Kominki Bielawski Napisano 25 lipca 2013 #1180 Napisano 25 lipca 2013 Przypominam się z chęcią zobaczenia momentu natryskiwania poliuretanu. Słyszałem coś o pomyśle zmiany komina z systemowego na stalowy... Jaka jest ostateczna jest decyzja ?
autorushd Napisano 25 lipca 2013 Autor #1181 Napisano 25 lipca 2013 (edytowany) Czekam na pomysł przejścia komina przez dach kopuły, i wtedy będzie podjęta już ostateczna decyzja. Z tego co wiem to kolega kominiarz dzwonił i rozmawiał z Panem. Najważniejsze aby komin był zrobiony zgodnie ze sztuka a jaki on będzie to już wtórna sprawa. Odnośnie piankowania nie ma sprawy, obecnie kopuła w której Pan był jest już wykończona a jeszcze nie ma ścian działowych. Przestrzeń robi swoje, jest pięknie Edytowano 25 lipca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 28 lipca 2013 Autor #1183 Napisano 28 lipca 2013 Zmiany dotyczące ogrodu zimowego, teraz będzie tam tarasPomysł jest taki:Na fundamencie gdzie miał być koniec ogrodu, postawie słupy, wysokość 3m. Ale tych slupów nie dam już tyle ile żeber łukowych, bo to by było bez sensu. Wystarczy połowa, wiec będzie ok 8szt. Słupy albo zostaną wylane z betonu albo będą pale z drewna. Całość połączę od góry ze sobą robiąc taki wieniec. Będzie to wyglądało trochę jak Partenon. Na to położę krokwie , jedna cześć krokwi będzie się opierała o kopulę a druga wystawała za wieniec robiąc daszek. Potem kontrłaty i pokrycie.Dach nie będzie się stykał z kopułą, niech sobie pada deszcz i spływa po kopule. Za to krokwie będą zamocowane do kopuły kotwami U. Do przemyślenia:- z czego zrobić słupy i wieniec- czy poziom zakotwiczenia krokwi na kopule będzie jeden czy raczej co krokwie opuszczać wysokość np o cegłę- jak odprowadzić wodę spływająca po stronie kopuły. - Czy to dobry pomysł aby na tarasie na ścianie sąsiadującej z garażem zrobić skład drewna do kominkaI szybki projekcik, widzę to tak:Jednak budowa tego elementu jest tak odległa, ze może się nigdy nie urzeczywistnić :(
animus Napisano 28 lipca 2013 #1184 Napisano 28 lipca 2013 (edytowany) Cytat Zmiany dotyczące ogrodu zimowego, teraz będzie tam tarasPomysł jest taki:Na fundamencie gdzie miał być koniec ogrodu, postawie słupy, wysokość 3m. Ale tych slupów nie dam już tyle ile żeber łukowych, bo to by było bez sensu. Wystarczy połowa, wiec będzie ok 8szt. Słupy albo zostaną wylane z betonu albo będą pale z drewna. Całość połączę od góry ze sobą robiąc taki wieniec. Będzie to wyglądało trochę jak Partenon. Na to położę krokwie , jedna cześć krokwi będzie się opierała o kopulę a druga wystawała za wieniec robiąc daszek. Potem kontrłaty i pokrycie.Dach nie będzie się stykał z kopułą, niech sobie pada deszcz i spływa po kopule. Za to krokwie będą zamocowane do kopuły kotwami U. Do przemyślenia:- z czego zrobić słupy i wieniec- czy poziom zakotwiczenia krokwi na kopule będzie jeden czy raczej co krokwie opuszczać wysokość np o cegłę- jak odprowadzić wodę spływająca po stronie kopuły. - Czy to dobry pomysł aby na tarasie na ścianie sąsiadującej z garażem zrobić skład drewna do kominkaI szybki projekcik, widzę to tak:Jednak budowa tego elementu jest tak odległa, ze może się nigdy nie urzeczywistnić :( Nie no tak jak chcesz zrobić to zepsujesz bryłę ,porażka i ten daszek okap tego typu elementy nie pasują do tego co tworzysz . po co Ci te pałąki były? architekt narysował sobie krzywe linie, a wykonanie zostawił inwestorowi, zastąp je prostymi elementami ale pod kątem rozwartym .Przecież tak bardzo ładnie się prezentuje i jest do zrobienia w bardziej przyzwoitych nakładach pieniężnych . Edytowano 28 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 28 lipca 2013 #1185 Napisano 28 lipca 2013 A ja myślę tak:Po kiego i komu jest potrzebny tak duży zadaszony taras ?Pierdyknąć pergolę i obsadzić pnączami.Przewidzieć miejsce na duży parasol lub wkomponować markizę.
autorushd Napisano 28 lipca 2013 Autor #1186 Napisano 28 lipca 2013 zadaszenie załatwiłoby od razu problem składowania drzewa do kominka, potem nie byłoby daleko do noszenia.Zadaszenie musi być bo to strona najbardziej nasłoneczniona.Ale na razie pewnie zadaszenia nie będzie. Tylko taras i zobaczymy. Trzeba po testować.
PeZet Napisano 28 lipca 2013 #1187 Napisano 28 lipca 2013 Zgadzam się z przedmówcami.Pergola. Ażurowa konstrukcja.Jednocześnie daje słońce i cień, bo zmniejsza stopień nasłonecznienia.Nawet i po łuku - żeby zachować charakter całej konstrukcji.Nie psuj Autorushd tego co ładne, przecież obok ciebie przejeżdżam. ;)Aha, i ocieplenie daj od środka. Szkoda takie ładne cegły chować.
autorushd Napisano 28 lipca 2013 Autor #1188 Napisano 28 lipca 2013 (edytowany) Cytat Nie psuj Autorushd tego co ładne, przecież obok ciebie przejeżdżam. ;) No pięknie przejeżdżam a Autorusa się nie odwiedzi, nieładnie W sumie to co pokazałeś to jest bardzo podobne do mojego Kwestia zmiany kilku szczegółów. Ten łuk jest do zrobienia. Edytowano 28 lipca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
animus Napisano 28 lipca 2013 #1189 Napisano 28 lipca 2013 (edytowany) Cytat No pięknie przejeżdżam a Autorusa się nie odwiedzi, nieładnie W sumie to co pokazałeś to jest bardzo podobne do mojego Kwestia zmiany kilku szczegółów. Ten łuk jest do zrobienia. Słupki nie mogą być pionowo bo jak to będzie wyglądać . Edytowano 28 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
PeZet Napisano 28 lipca 2013 #1190 Napisano 28 lipca 2013 Co! Raz zajechałem, pozdrowienia zostawiłem! Przejeżdżam, przejeżdżam.Wypatruję samochodu Inwestorskiego, jak zobaczę, z pewnością się zatrzymam.Nie bądź taki do przodu, boś nawet nie spytał, skąd jestem, skoro sąsiad.
autorushd Napisano 28 lipca 2013 Autor #1191 Napisano 28 lipca 2013 (edytowany) Cytat Słupki nie mogą być pionowo bo jak to będzie wyglądać . Edytowano 28 lipca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
animus Napisano 28 lipca 2013 #1192 Napisano 28 lipca 2013 (edytowany) A może jakiś stolarz podjął by się ze sklejki wodoodpornej sklejać takie pałąki cienkie paski wyrzynać wyrzynarką , sklejać na przemian aż wyjdzie element odpowiedniej długości , okręty drewniane robią z takich pałąków ich kadłuby .Taka firma robi bardziej złożone elementy .http://www.falegnameriaselber.it/it/travi-...lari-curvi.html Edytowano 28 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
autorushd Napisano 29 lipca 2013 Autor #1193 Napisano 29 lipca 2013 fajnie to wygląda ale mnie nie stać Ale, obojętnie jak by to miało wyglądać będzie konieczność dobudowania dodatkowej konstrukcji wzmacniającej. Nawet rozpiętości jakie mam w garażu czyli 8,5m potrzebują wiązarów, a tutaj jest 11m. Muszą być jakieś podpory.
animus Napisano 29 lipca 2013 #1194 Napisano 29 lipca 2013 (edytowany) Cytat fajnie to wygląda ale mnie nie stać Ale, obojętnie jak by to miało wyglądać będzie konieczność dobudowania dodatkowej konstrukcji wzmacniającej. Nawet rozpiętości jakie mam w garażu czyli 8,5m potrzebują wiązarów, a tutaj jest 11m. Muszą być jakieś podpory. Rozumiem że to droga inwestycja ale jak zamówił byś same dźwigary ,to resztę może zrobisz tańszym kosztem .Nie takie rozpiętości robi się z drewna klejonego: Do kopuły mogł byś zamontować na takie złącza :http://www.holzbau.pl Edytowano 29 lipca 2013 przez animus (zobacz historię edycji)
ewamariusz Napisano 30 lipca 2013 #1195 Napisano 30 lipca 2013 Witam. Trochę mnie nie było, a tu takie postępy. Gratuluję. Pozdrawiam
autorushd Napisano 1 sierpnia 2013 Autor #1196 Napisano 1 sierpnia 2013 Strzeliłem sobie hasło bojowe na budynku, akurat oglądałem kanał DOMO i tam sie ono pojawiło. Z łaciny oznacz " Beznamiętnie Gardzę Przeciwnościami " ruszyło się też wnętrze drugiej kopuły.
autorushd Napisano 6 sierpnia 2013 Autor #1197 Napisano 6 sierpnia 2013 (edytowany) Strop zalany Edytowano 6 sierpnia 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
Czapi Napisano 6 sierpnia 2013 #1198 Napisano 6 sierpnia 2013 Postępy prac wyraźne! Widziałam że kolorystykę już masz mniej więcej obraną-a co zdecydowałeś położyć na tę piankę?Swoją drogą to teraz fajnie wygląda domek-jak ogromny Marshmallow Tak przyglądam się tym oknom....hmn....czy nie przydałyby się jakieś niewielkie okapy nad nimi aby uniknąć np. ciągłego spływania kropel deszczu po oknach lub topniejącego śniegu?Coś planujesz jako zabezpieczenie?
autorushd Napisano 6 sierpnia 2013 Autor #1199 Napisano 6 sierpnia 2013 Odnośnie pianki to nie będzie na niej NIC. Oprócz farby.Okna jeszcze do przemyślenia.Nowy sposób na podlewanie i utrzymanie wilgoci na stropie
autorushd Napisano 7 sierpnia 2013 Autor #1200 Napisano 7 sierpnia 2013 Hm, paten z geowłoknina podpatrzyłem gdzieś w necie. I powiem że sprawuje się idealnie. Wczoraj pojechałem podlać strop, było to po ok 3-4h po tym jak odjechali robotnicy ( a temperatury jakie są każdy wie) . Strop wyglądał jakby skończyli podlewać przed 5 minutami. Niesamowicie trzyma wodę.Zdecydowanie polecam ten sposób.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się